diablo 3

Czaro dla Mistrzów

Ostatnia modyfikacja: 07.11.2007. Utworzono: 09.09.2007

Zanim przeszedłem Diablo 2 + LOD w ten sposób sorcką, uważałem, że jest to najgorsza postać, a teraz uważam, że jest dokładnie odwrotnie. Ośmielam się twierdzić, iż jest to najlepsza, najbardziej skuteczna i najbardziej wszechstronna droga, jaką można obrać grając czarodziejką; wiem co mówię, bo przeszedłem piekło i mam 81 poziom. Tak stworzona postać poradzi sobie niemal bezproblemowo na wszystkich trzech poziomach trudności w grze pojedynczej. Na duelach mogą pojawić się problemy z maną, jednak wówczas, jeśli ktoś chce, wystarczy więcej punktów przeznaczyć w ciepło kosztem innych umiejętności i już problemów nie będzie :)

I UMIEJĘTNOŚCI

1.Zimno

Lodowy pocisk - nie nadaje się nawet na kolczaste szczury, 1 p. (dla rozwinięcia drzewka)
Lodowe uderzenie - niezłe na pierwszy akt z laską +3 do l.u., 1 p. (dla rozwinięcia)
Nova mrozu - za słabe, 1 p. (dla rozwinięcia)
Zbroja mrozu - najsłabsza ze zbroi, 1 p. (dla rozwinięcia)
Lodowata zbroja - dobra, używamy jej przez całą grę; jednak nie opłaca się dawać więcej niż 1 punkt
Lodowcowy grot - może się przydać w 2 i 3 akcie, jeśli kupimy laskę +3 do l.g., 1 p. (dla rozwinięcia)
Zamrażająca zbroja - dobra na duele i na potwory nawalające z odległości, 1 punkt wystarczy
Zamieć - Bardzo dobry czar, kupujemy laskę +3 i wszyscy w 3 i 4 akcie wysiadają, 1 p.
Zamarznięta kula - wszelkie komentarze są zbędne, 20 punktów
Mistrzostwo zimna - nie do końca jestem tu przekonany co do skuteczności tego mistrzostwa, dajemy tu od jednego do kilku (max pięciu) punktów

2.Błyskawice

Wiązka błyskawic - beznadziejne, 1 p. (dla rozwinięcia)
Pole statyczne - cudowny czar, na normalu rozwalamy tym wszystkich bossów, bo życie schodzi im na maksa, na koszmarze i piekle już gorzej, ale i tak świetnie, 1 p. minimum
Telekineza - śmieszne i nieprzydatne, 1 p. (dla rozwinięcia)
Nova - według mnie gorsza od burzy, więc 1 p. (dla rozwinięcia) Błyskawice - słabe, 1 p. (dla rozwinięcia)
Seryjne błyskawice - można używać zamiast grotu z laską +3 do s.b., 1 p. (dla rozwinięcia)
Teleport - cudo, 1 p. wystarczy
Burza z piorunami - świetne, przydatne na wszystkich poziomach trudności, chodzimy z cały czas włączoną burzą, 20 p.
Tarcza energetyczna - 3 punkty wystarczą, również pilnujemy by ciągle była włączona
Mistrzostwo błyskawic - ze względu na stały, duży 12% przyrost warto dać tutaj 20 punktów lub przynajmniej kilkanaście, co nieźle wzmocni naszą burzę

3.Ogień

Ciepło - dałem tu 4 punkty i nie odczuwałem prawie wcale problemów z maną, jednak na duele warto dać tu ok.10 p.
Ognisty piorun - beznadziejny, 0 p.
Inferno - cienkie, 1 p. (dla rozwinięcia)
Pożoga - też cienka, 1 p. (dla rozwinięcia)
Ognista kula - strata punktów, 0 p.
Ściana ognia - czar zastępczy na niewrażliwych na zimno na piekle, od kilkunastu do 20 punktów
Urok - nie walczymy wręcz, 0 p.
Meteor - gorszy od ściany ognia, więc 0 p.
Hydra - za małe obrażenia, 0 p.
Mistrzostwo ognia - tu wkładamy zależnie od tego jak nam się podoba ściana ognia, od 1 do 10 p.

4.Uwagi

Rozwijanie 3 drzewek umiejętności jest konieczne, jeśli chcemy bez problemu przejść piekło i jednocześnie dobrze się bawić (bo przecież o to w tym wszystkim chodzi). Do 18 poziomu bijemy gości obojętnie czym (najlepiej lodowym uderzeniem z laską +3), i tak nikt nie ma szans. Później wybieramy, czy chcemy napieprzać grotem czy seryjnymi błyskawicami, i w zależności od tego kupujemy laskę +3 do wybranej umiejętności, przy czym staramy się jak najwięcej punktów dać w ścianę ognia. Od 24 poziomu walczymy z zamiecią z laską +3 i rozwijamy burzę. Od 30 poziomu ładujemy wszystko w zamarzniętą kulę (nie pomijając całkowicie innych umiejętności oczywiście). Ładując w mistrzostwa zwracamy uwagę głównie na przyrost procentowy.

II STATYSTYKI

1.Siła - dałem tu 170 p., ale niestety dałem za dużo. Najlepiej dać od 80 do 100 punktów.
2.Zręczność - zostawiłem bazowe 25 p. Jeżeli używacie tarczy, warto dać tu więcej kosztem siły, żeby zwiększyć szansę na blok.
3.Żywotność - ile wlezie
4.Energia - patrz żywotność

III NAJEMNIK

Popełniłem tu wiele błędów, przed którymi chciałbym Was uchronić, zatem po pierwsze: warto chodzić z najemnikiem. Kiedyś uważałem go tylko za nieprzydatną zawalidrogę zakłócającą rytm gry, jednak byłem w błędzie. Dobrze wyszkolony, przyzwoicie ubrany najemnik nawet w roli przynęty nieraz ratował mi życie. Trudny jednak jest wybór, z którym najemnikiem chcemy chodzić. Łotrzyca potrzebuje dobrego łuku, a takowego nigdy nie udało mi się znaleźć. Pikinier z Lut Gholein jest niezły, ale jego aury są raczej nieprzydatne dla czarodziejki. Mag z Kurast włada żywiołami, w których nasza sorcka jest wystarczająco wyszkolona, poza tym nie wiem jak obrażenia jego miecza przekładają się na jego czary. Obecnie najlepszym rozwiązaniem wydaje mi się wynajęcie barbarzyńcy z Harrogath. Chodzę z nim teraz, choć dotychczas pomagał mi lodowy mag. Barbarzyńca jest świetny tylko z dobrym mieczem wykradającym życie. Mój Weder (pozdrowienia dla fanów Pearl Jam) chodzi z eterycznym zweihandrem ze słowem runicznym Honor (ale może być również King's grace) i ma obrażenia 800-1300 (!). Nawet Mefisto nie ma z nim szans.

IV PRZEDMIOTY

Od razu zaznaczam, że jestem przeciwnikiem zarówno modów, jak i dodawania sobie przedmiotów przez Shadowmastera, zaś Internet nie wszyscy mają, więc nie mam zamiaru wciskać Wam kitu, że sorcka bez Odwagi Arkaine i Okulusa to żadna sorcka. Gówno prawda. Nie gram na battle.necie i mam cienkie przedmioty, ale za to mam satysfakcję, jak mi coś unikalnego upadnie na ziemię :) Ogólnie mówiąc: najważniejsze, ważniejsze nawet od + skills są na piekle odporności. Dlatego niekiedy lepiej chodzić z rzadkimi przedmiotami (a nawet tylko magicznymi) niż z unikatami. Na piekle MUSICIE mieć odporności powyżej 50%, bo Was potworki żywcem zjedzą. Najważniejsza odporność to błyskawice (cholernie ważne), później ogień i zimno, na trucizny wystarczy mieć powyżej zera. Warto zbierać talizmany z odpornościami. Buty koniecznie z 30% - 40% szybszym bieganiem. Obrona nie jest zbyt ważna, na piekle i tak, jak do Was podejdą, to trafią. Sekret czarodziejki polega na tym, żeby nie podeszli, w czym pomoże nam burza i najemnik, zaś dzięki tarczy energetycznej nie zginiemy od pierwszego ciosu (choć nie zawsze). Laska najlepiej z bonusem do umiejętności i zamarzniętej kuli (może być kupiona); ze słowem runicznym Memory; z unikatów najlepszy jest Wielobarwny gniew (którego jeszcze nie znalazłem :)), ja chodzę z Brzytwalem dzięki bonusowi do odporności i many; z kul Okulus lub coś podobnego; zaś jeżeli spodobała Wam się Ściana ognia lub brakuje many, ze słowem runicznym Leaf.

V POTWORY

Najgorsze, moim zdaniem, są cztery rodzaje potworów: zaklęte błyskawice + seryjne strzały; wyjątkowa siła + przekleństwo; z aurą fanatyzm; oraz wszystkie z niewrażliwością na zimno. Na pierwszy rodzaj wrogów nie ma innego sposobu jak tylko mieć max odporność na błyskawice ,a jeszcze lepiej absorbcję, i za cholerę się do nich nie zbliżać. Na drugi i trzeci rodzaj nie zbliżać się i leczyć z przekleństwa w mieście, bo jak nas trafią zaklętych, to mamy małą szansę na przeżycie; uciekamy i walimy na oślep kulą. Na czwarty rodzaj nie mam żadnej konkretnej rady, po prostu stawiamy jak najszybciej kilka krzyżujących się ścian ognia i zbliżamy się na tyle, żeby trafiała wrogów burza. Z innymi potworkami nie powinniście mieć większych kłopotów, byle za blisko nie podchodzić ;)

Postaram się Wam jeszcze napisać, gdzie mogą Was spotkać nieprzyjemności:

NORMAL
I akt: Luzik
II akt: Uważamy na Demonologa, najlepiej szybko do niego podbiec/teleportować się i go zatłuc
III akt: Łupieżców załatwiamy seryjnymi błyskawicami lub grotem, Radę ścianą ognia
IV akt: Luzik, można chodzić na players 8
V akt: Patrz wyżej

KOSZMAR
I akt: Totalny luzik, łatwiej niż na normalu
II akt: Duriel ma niewrażliwość na zimno, ale i tak nie ma szans
III akt: Łatwiejszy niż normal
IV akt: Patrz wyżej
V akt: Nihlathak sukinsyn! Rada taka sama jak przy Demonologu - teleportować się w sam środek otaczającej go grupki, żeby atakował cię wręcz, bo wybuchu zwłok nie da się przeżyć.
Starożytni - uciekać, trąby powietrznej nie da się przeżyć!

PIEKŁO
I akt: Uważamy na zaklęte błyskawice
II akt: Duriel ma straszny damage. Spróbujcie go osłabić polem statycznym, a resztę zostawcie burzy
III akt: Uważamy na łupieżców z niewrażliwością na zimno i z fanatyzmem. Radę rozwalamy pojedynczo.
IV akt: Strzeżcie się Sanktuarium Chaosu
V akt: Mnóstwo niewrażliwych. Na Nihlathaka tym razem nie mam rady, teleportacja w sam środek grupki to pewna śmierć. Najlepiej stawiać tyle krzyżujących się ścian ognia ile się da. Przed Starożytnymi uciekać i walić na oślep kulą. Uważać na obrażenia Baala! Osłabcie go do oporu, a później napieprzajcie kulą nie zwracając uwagi na klona.

VI UWAGI OGÓLNE

Stosując się do mojej taktyki, nie sądzę, żeby podczas gry pojawiły się przeszkody nie do pokonania. Pamiętajcie jednak, że jest to taktyka dla raczej doświadczonych graczy. Jeżeli przechodzicie Diablo po raz pierwszy, największe kłopoty czekają Was do 30 poziomu (!), bo nie będziecie jeszcze mieli zamarzniętej kuli i będzie brakowało many; i na piekle. Doświadczeni niech spróbują cały normal przejść na players 8, bo daje to niezły bonus do doświadczenia (wpisujemy "players8" po wciśnięciu entera), po przedmioty najlepiej chodzić do Mefista na piekle, po doświadczenie - na krowi level, oczywiście też na piekle. Moja taktyka pewnie wydała się Wam trochę przydługa (o ile ktokolwiek dotarł do końca), jednak stwierdziłem, że jak już piszę, to porządnie, bo działają mi na nerwy 2-linijkowe taktyki. To tyle. Jeszcze prośba: mailujcie do mnie z jakimikolwiek uwagami, chcę wiedzieć, że nie pisałem tego wszystkiego na darmo.

PS. Zasyłam pozdrowienia dla asski Death!

Tzynamoon


Oceń materiał: Ocena: 4.41 (1361 głosów).


Zgłoś błąd.



Feniks z Popiołów - czekamy...
Niniejsza strona jest częścią Wortalu Phoenix, znajdującego się aktualnie w stanie hibernacji. Kliknij na powyższy link by dowiedzieć się więcej.
Vgroup portfolio, agencja interaktywna - tworzenie portali internetowych, stron www, sklepow, CMS oraz grafiki  web 2.0
© 2002-2014 Imperium Diablo • Wszystko o grach Diablo 3, Diablo 2 i Diablo 1. All trademarks referenced herein are the properties of their respective owners. All rights reserved.