diablo 3

Diablo 3 - Postacie - Czarownik

Ostatnia modyfikacja: 17.12.2012. Utworzono: 11.10.2008

Barbarzyńca Szaman Czarownik Mnich Łowca Demonów


Od zarania dziejów i cywilizacji prowadzono badania nad magią. W wielkim Sanktuarium Ishari w Caldeum najbardziej oddani magowie dzielą się wiedzą o pradawnych sztukach tajemnych z uczniami pochodzącymi z różnych stron świata, którzy wykazują zdolności magiczne. Jedno z takich cudownych dzieci, dziewczynka, została przekazana pod opiekę magów, aby doskonalić swe umiejętności, lecz jej nieokiełznanie i niezaspokojone pragnienie poznania zakazanej magii ściągnęło na nią gniew nauczycieli. Nazywając siebie czarownicą i dążąc do wiedzy, wyznaczyła sobie własną drogę przez świat. To zbuntowane dziewczę wierzy, że jej przeznaczeniem jest pokonać siły cienia, które zawisły nad Sanktuarium.

Czarownica ma wyjątkowy talent do rozmaitych form magii. Bogate doświadczenie pozwala jej manipulować tkanką rzeczywistości i wykorzystując tajemną energię naginać czasoprzestrzeń do swej woli. Aby dokonać tych niezwykłych czynów, Czarownica czerpie z Mocy Tajemnej - źródła nieustannie odnawiającej się energii. Choć to szybko odnawialny zasób, Czarownica nauczyła się korzystać z niego rozważnie, gdyż dostępna moc wystarcza jednorazowo tylko na określoną liczbę zaklęć.

W walce Czarownica zadaje straszliwe obrażenia całym grupom wrogów. Na przykład zaklęcie Zamieci zasypuje duży obszar ostrymi odłamkami lodu, zaś Dezintegracja tworzy skupioną wiązkę czystej energii, która spopiela wszystko czego dotknie. Kiedy Czarownica nadużyje Mocy Tajemnej staje się łatwym celem. Wtedy przeżycie zależy od umiejętności unikania wrogów poprzez naginanie czasu i przestrzeni, lub teleportowania się z dala od zagrożenia. Czarownica może także całkiem porzucić obronę i przekształcić się w potężnego Archonta - istotę o nieograniczonych zasobach mocy tajemnej, która sieje zniszczenie wśród przeciwników.

Konserwatywni magowie widzą w Czarownicy osobę nieokrzesaną, lecz nawet oni przyznać muszą, że moc, którą włada ta młoda kobieta jest zdumiewająca. Jeśli posiadasz umiejętności oraz intelekt zdolny okiełznać niestabilną magię i zwrócić ją przeciw wrogom, to możliwe, że Twoim przeznaczeniem jest zostać Czarownicą.



W młodości powtarzano mi, że jestem wyjątkowa - cudowne dziecko o ogromnym potencjale. Trafiłam do Sanktuarium Ishari, by dowiedzieć się jak najwięcej od tamtejszych mistrzów. Okazało się, że boją się prawdy. Niczego się od nich nie nauczyłam, ale proroctwa zawarte w starych księgach zdradziły mi co może nadejść i kim mogę się stać. Aż pewnego dnia z nieba spadła gwiazda - to był znak, że nadeszła moja chwila. Wyruszę na zachód do Tristram, żeby powstrzymać ciemność, którą zwiastuje gwiazda i wypełnić czekające mnie przeznaczenie.



• Ogólny opis postaci •


Czarownicy to specyficzni ludzie znacznie różniący się od innych użytkowników magii. Niektórzy sądzą, że zbyt pewnie igrają z mocą, która może okazać się dla nich zgubna. Jednakże bunt i odcięcie się od klanów magów, sprawiły, że Czarownicy wytworzyli coś oryginalnego. Jeszcze nigdy masakrowanie pomiotów piekieł za pomocą magii nie było aż tak satysfakcjonujące.


• Tło fabularne •

Z zapisków Abd al-Hazir'a...

W związku z moim brakiem tolerancji do tych, którzy używają magii dla swoich niegodziwych celów, wielu uważa, iż mam awersję do praktykowania sztuk magicznych na poziomie filozoficznym. Nic bardziej mylnego. Moje utarczki toczę z tymi magami, którzy opuścili starożytne tradycje i nauki - nauki, które były honorowane przez milenia, by zachować respekt dla autorytetów i reguł prawa.

Niedawno młodzieńcy z Caldeum padli ofiarą napuszonych historii tak niecnego Wizarda... To prawda: Użyłem ordynarnego określenia Wizard, nie Czarodziej. Zdaje się, iż nawet tytuł cywilizowanego użytkownika magii jest zbyt ograniczający, dla tych młodych zarozumialców. Dzięki mym kontaktom z klanami magów w Sanktuarium Yshari, jestem jednym z nielicznych, którzy faktycznie znają prawdę a nie tylko plotki roznoszące się przez nasze drogi, a dotyczące tych zatraceńców, którzy nierozważnie popisują się swą magią.

Ta Wizard została wysłana tu, by spędzić lata nauk pod kuratelą najlepszych magów na świecie. Jednak okazało się, że zapomnieli nauczyć naszą Wizard manier na jej rodzimej wyspie Xiansai, ponieważ od samego początku była grubiańska i nie współpracowała. Na początku pod przewodnictwem klanu magów Zann Esu, została przeniesiona do Vizjerei z nadzieją, iż ich sroga i nieugięta dyscyplina złamie jej anarchistycznego ducha. Jednakże nawet szacowni mistrzowie Vizjerei nie byli w stanie utrzymać jej w ryzach. Nieustannie przyłapywano ją na odszukiwaniu niebezpiecznej i zakazanej magii, nie dbając jakie to mogłoby przynieść konsekwencje dla niej lub dla kogoś z jej otoczenia.

    

Choć nie ma prawdy w opowieściach, iż zwiedziła niesławne Bitter Depths pod Sanktuarium, została przyłapana w Starożytnych Repozytoriach gdzie dla bezpieczeństwa publicznego przechowywane były najbardziej niebezpieczne inkantacje. Gdy postawiono ją przed wielkim magiem Vizjerei - Valthek'iem i zażądano, by się wytłumaczyła, ta raczej bezwstydnie atakowała maga, niż pokornie przyjęła wymierzoną karę za jej zachowanie. Przesadzone historie o bitwie są już nadmuchane do mitycznych proporcji, przez co bardziej buntowało młodych w mieście, jednak starczy rzec, iż nie dała z siebie wszystkiego w walce z najpotężniejszym magiem Yshari w pojedynczej, honorowej walce. Szczegóły walki pozostają niejasne, ponieważ Valthek nie odzyskał przytomności, jednak zostało potwierdzone przez wiarygodne źródła, iż łapiąc się sztuczek i kłamstw udało jej się sprawić, iż wielki człowiek upadł nisko. Byłem również zapewniany, że znaczne zniszczenia własności są głównie zasługą mocy Valthek'a, nie zaś początkującej czarodziejki. Gdzie znajduje się teraz nie wie nikt, ponieważ uciekła z miasta zaraz po walce.

Nie jest mym celem podnieść alarm, jednak ta sprawa jest niepokojąca. Mamy buntowniczą czarodziejkę, młodą i niedoświadczoną, wędrująca po świecie, posługującą się potężną magią, której nie rozumie. Ci mędrsi od ciebie czy mnie stwierdzili dawno temu, iż niektóre szkoły magii są zbyt niebezpieczne i zakazali ich praktykowania. To te magie, które wydawała się badać Wizard - magie skoncentrowane na kontrolowaniu podstawowych sił, z których stworzona jest rzeczywistość. Wyobraź sobie twardogłową dziewiętnastolatkę potrafiącą naginać czas do swej woli! Ta myśl jest naprawdę przerażająca. Mą najgłębszą nadzieją jest, iż ta Wizard nigdy nie wróci do Caldeum.
• Atuty Czarownika •


-Znakomite opanowanie mocy sprawia, że Czarownicy mogą atakować swoich wrogów właściwie bez przerwy. Rzadko zdarza się sytuacja w której nie są zdolni do ataku. Czasami może się wydawać, że wypełnia ich niekończąca się energia.

-Atakujący Czarownik stara się jak najszybciej zabić wszystkich przeciwników. Dzięki potężnym atakom obszarowym przychodzi mu to z dużą łatwością

-Tworzenie barier i iluzji odciągających uwagę wroga częściowo rekompensuje ich słabą odporność fizyczną. Dzięki dobremu opanowaniu zaklęć ochronnych nie tylko zwiększają swoje szanse na przeżycie, ale także odbijać otrzymywane obrażenia na przeciwnika.

-Kluczową bronią Czarownika są oczywiście jego zaklęcia.Kontrolowanie żywiołów sprawia, że może on zamrozić przeciwnika tylko po to, by za chwilę przysmażyć go ogniem. Różnorodność umiejętności umożliwia szybką eksterminację wrogów przy maksymalnym wykorzystaniu słabych punktów każdego z nich.


• Energia Czarownika •


Moc Tajemna (Arcane Power)




Każdego Czarownika przepełnia ogromna ilość potężnej Mocy Tajemnej. Jest to zasób, który odnawia się w niesamowicie szybkim tempie, dając możliwość nieustannego atakowania pomniejszymi umiejętnościami. Niektórzy wypełniają się tą energią do granic możliwości, aby użyć najpotężniejszych zaklęć jakie można sobie wyobrazić, zaklęć na których użycie trzeba potem trochę zaczekać, bo w innym przypadku mogłyby doprowadzić do dezintegracji użytkującej ich osoby.


• Preferowane przedmioty •


Oprócz różnorakich różdżek napełnionych magiczną mocą, Czarownicy korzystają także z kul wypełnionych energią i będących uzupełnieniem całego ekwipunku. Często kule te wzmacniają umiejętności, siłę czarów i inne cechy, które czynią Czarownika jeszcze groźniejszym.


• Umiejętności •


Czarownik - Umiejętności aktywne
Czarownik - Umiejętności pasywne



• Twórcy Gry o Czarowniku •

Every Little Thing She Does Is Magic (Autor: Clayton Vaught, inżynier oprogramowania)

Kiedy ukaże się Diablo III, będę grać czarownikiem. Dlaczego, zapytacie? A kto nie chciałby skinieniem ręki przyzywać z nieba ogniste meteory, ciskać lodowymi pociskami, lub miotać tornadami czystej energii? (Podpowiem: nikt).

Krótko mówiąc, podoba mi się archetyp tej postaci. Wspinałem się w rankingu Diablo II grając czarodziejką z buildem opartym na zamarzniętej kuli, odnosiłem zwycięstwa jako mag korzystający z kombinacji zaklęć PoM (Presence of Mind) + Pyro (Pyroblast) w World of Warcraft oraz grałem z i przeciwko innym graczom, jako rzucająca zaklęcia postać atakująca z dystansu w prawie każdej grze, która na to pozwalała. Ponadto czarownik dysponuje niesamowitym połączeniem umiejętności pomocniczych, zdolności pozwalających mu dłużej przetrwać i czystej siły zniszczenia, co bardzo do mnie przemawia.

Uwielbiam to, że czarownik nie ma sobie równych w stosowaniu kitingu. Goni cię zbyt wielu wrogów? Osłoń się diamentową skórą i odrzuć ich falą mocy. Musisz uciec przed stworami, które już dobierają ci się do skóry? Spowolnij czas i umknij poza ich zasięg. A jeśli reszta grupy poległa i śmierć jest tuż, teleportuj się i ulecz. Dobrze przygotowany czarownik rzadko znajduje się w sytuacji, której nie może obrócić na własną korzyść – ta cecha przydaje się zarówno w PvE, jak i w PvP!

Czarownik doskonale sprawdza się również w grupie. Kiedy gram ze znajomymi, nie mam sobie równych stosując umiejętność pasywną „krucha potęga” (Glass Cannon). Łącząc zdolności kontrolowania potworów i niesamowitą moc dezintegracji, jak również możliwość przekształcania się w kipiącego energią Archonta, mogę błyskawicznie rozbić w pył wszystko, co zagraża Sanktuarium. Czarownicy świetnie uzupełniają się z innymi klasami. Kiedy barbarzyńca lub mnich walczą z dużymi grupami wrogów, czarownik zadaje niesamowite obrażenia obszarowe (AoE) – dlatego wszystkie moje buildy korzystają z zamieci albo innej umiejętności obszarowej. Po co atakować jednego potwora, skoro mogę zaatakować wszystkie naraz?

Pokochałem także to, że zaklęcia wzorcowe nie zużywają mocy tajemnej. Oznacza to, że można bezustannie gnębić demony. Czy stoisz w miejscu, czy jesteś w ruchu, czarownik zawsze zadawać będzie śmiertelne obrażenia. Nie mogę się już doczekać, by wykorzystać jego niszczycielską moc w grach wieloosobowych, PvP i grze solowej.

I dlatego właśnie po premierze Diablo III będę grał czarownikiem.
Zgłoś błąd.



Feniks z Popiołów - czekamy...
Niniejsza strona jest częścią Wortalu Phoenix, znajdującego się aktualnie w stanie hibernacji. Kliknij na powyższy link by dowiedzieć się więcej.
Vgroup portfolio, agencja interaktywna - tworzenie portali internetowych, stron www, sklepow, CMS oraz grafiki  web 2.0
© 2002-2014 Imperium Diablo • Wszystko o grach Diablo 3, Diablo 2 i Diablo 1. All trademarks referenced herein are the properties of their respective owners. All rights reserved.