Diablo 3 - Postacie - Szaman • Imperium Diablo • Wszystko o grach Diablo 3, Diablo 2 i Diablo 1
diablo 3

Diablo 3 - Postacie - Szaman

Ostatnia modyfikacja: 17.12.2012. Utworzono: 28.06.2008

Barbarzyńca Szaman Czarownik Mnich Łowca Demonów


Niewielu obcych było świadkami plemiennych sporów ludów Umbru toczonych w gęstwinach dżungli Tegance. Te rytualne wojny prowadzone są nie dla złota, czy dla ziemi, lecz dla jeńców, którzy składani są w ofierze. Umbaru przeprowadzają ceremonię, by oddać cześć duchom bezkształtnej krainy, rzeczywistości, której doświadczyć mogą jedynie otaczani czcią duchowi wojownicy - Szamani. Niedawno najbardziej oddany spośród Szamanów zbuntował się przeciwko duchowym przywódcą uznawszy, że ulegli deprawacji. Choć został wygnany, jego wiara w duchy pozostała niezachwiana. Postanowił więc wyruszyć w podróż w poszukiwaniu prawdy i honoru, podczas której zetknie się z siłami demonów, zagrażających Sanktuarium.

Szaman włada mocami nadprzyrodzonymi. Atakuje wrogów chorobami mącącymi im w głowach i wykręcającymi członki, stosuje potężną alchemię oraz pradawne rytuały. Do korzystania z czarnej magii potrzeba Many - mistycznej, wolno odnawiającej się energii. By zwiększyć zasoby Many, Szaman sięga po przerażające plemienne instrumentarium napełnione magią, które pozwala mu zarzucić wrogów nawałnicą zaklęć i przywołań.

Choć Szaman potrafi zadawać obrażenia wręcz, to najpotężniejsze z jego umiejętności są o wiele bardziej subtelne. Przykładowo Przerażenie sprawia, że pobliscy przeciwnicy uciekają w popłochu, zaś Zamęt zaciera w ich umysłach granicę między wrogiem, a sojusznikiem, w ten sposób zwracając ich przeciwko sobie. Klątwy te jednak bledną w obliczu zdolności do przywoływania ohydnych istot z zaświatów. Czerpiąc moc z rezerw Many, Szaman potrafi zalać świat plagą ropuch, dowodzić dzikimi bestiami rozrywającymi ciała przeciwników i uwalniać chmary ognistych nietoperzy, które palą wrogów. Najbardziej przerażającym stworem jest jednak Gargantua, olbrzym, który potrafi unicestwić nawet najsilniej opancerzone demony.

Szaman to przerażający wojownik, który nie okazuje wrogom litości, pragnie także zdobyć wiedzę o świecie i jego tajemnicach. jego misja walki ze złem w imieniu Duchów jest szlachetna i nie spocznie, dopóki jej nie wypełni. Jeśli pociągają Cię mroczne i ponure aspekty magii, oraz pragniesz posiadać na usługi oddane stwory, to Twoim powołaniem jest zostać Szamanem.



Wędruję w niewyobrażalne miejsca, daleko od dżungli mojej młodości. Moja wiedza wzrosła. Lud mnie wygnał - będzie unikać mnie do końca moich dni, bo sprzeciwiam się duchom. Ale ja mówię nie, ja za nimi idę. Duchy mówią, że ogień z nieba to początek końca, mówią, że tak nie może być. Służę Duchom, więc idę - tylko ja słyszę wezwanie.



• Ogólny opis postaci •


Szamani to jedni z najbardziej mrocznych i tajemniczych mieszkańców świata Sanktuarium. Jako jedyni posiadają umiejętności wystarczające do panowania nad wypełniającą przestrzeń maną. Nigdy nie wiadomo czym wypełnione są rzucane przez nich fiolki. Ci tajemniczy ludzie nie wyrywają się do walki. Wolą przywołać swoje sługi i wspomagać je swoimi umiejętnościami.


• Tło fabularne •

Z zapisków Abd al-Hazir'a...

Większość wierzy, iż przerażający Witch Doctor rasy Umbaru to legenda, jednak ja widziałem jednego w bitwie na własne oczy. I było to ciężkie do uwierzenia nawet wtedy. Odesłał przeciwnika z przerażającą precyzją atakując umysł i ciało swej ofiary eliksirami i proszkami, które przywoływały ognie, eksplozje i trujące duchy. Jeśli te ataki nie wystarczały Witch Doctor miał na swe rozkazy umiejętność przyzwania nieumarłych stworów ze świata eterycznego, by rozdzierać ciało jego przeciwnika. Napotkałem ten rzadki widok podczas moich podróży w głąb gęstej dżungli Torajan, które pokrywają południowy brzeg wielkiego wschodniego kontynentu w nieprzyjaznym terenie znanym jako Teganze z zamiarem odnalezienia plemion tam żyjących. Ten teren jest ekstremalnie odizolowany i dlatego niewidzialny przez obce oczy. Byłem szczęściarzem, mieć za przyjaciela Witch Doctor'a, którego widziałem w bitwie i poprzez niego jego szczepu: Plemienia Pięciu Wzgórz [Tribe of the Five Hills]. Kultura Umbaru z dolnego Teganze jest fascynująca i kłopotliwa dla tych słuchających o bardziej cywilizowanych ścieżkach życia. Dla przykładu co jakiś czas Plemię Pięciu Wzgórz wszczyna plemienną wojnę zarówno z Klanem Siedmiu Kamieni jak i Plemieniem Zachmurzonej Doliny [Clan of the Seven Stones & the Tribe of the Clouded Valley] jednak dotyczy to rytuałów, nie podbojów. Słyszałem opowieści mówiące, iż wojny te są wszczynane, by zwycięzcy mogli uzupełnić zapasy surowych materiałów dla ofiar z ludzi wokół, których toczy się ich cywilizacja, a kiedy trwożliwie zapytałem moich gospodarzy o ten temat muszę przyznać, iż ich śmiech sprawił, że martwiłem sie o moje bezpieczeństwo. Jednak poprzez utykające próby komunikacji na tak skomplikowane tematy jak te dotyczące heroizmu i ich społeczności zebrałem jedynie to, iż ci którzy polegli w walce godni są złożenia w rytualnej ofierze, co było dla mnie wielką ulgą. Poprzez dalsze dyskusje z moimi gospodarzami odkryłem, iż te plemiona określają się jako wierzące w Mbwiru Eikura, co tłumaczy się mniej więcej jako "nieuformowana ziemia" [Unformed Land] (to nieprecyzyjne tłumaczenie jako, że ten koncept jest całkowicie obcy naszej kulturze i językowi). Ta wiara głosi, iż prawdziwa, święta rzeczywistość jest ukryta za fizyczną, którą doświadczamy normalnie. Ich najważniejsze publiczne ceremonie są skoncentrowane na ofiarach siły życiowej, która spływa od ich bogów zamieszkujących Nieuformowaną Ziemię do tego słabszego fizycznego realmu.

    

Koncept
Szamani są ostatecznie obeznani z tą Nieuformowaną Ziemią i mogą szkolić ich umysły, by postrzegały tą rzeczywistość przez kombinację rytuałów i użycie wybranych korzeni i ziół znajdowanych w dżunglach. Nazywają stan, w którym oddziałują na ten inny świat, Ghost Trance.
Przy wierze w siłę życiową i Nieuformowaną Ziemię drugim z najświętszych wierzeń plemion jest ich filozofia samo poświęcenia i nie-indywidualności, zagłuszaniu własnych interesów dla dobra plemienia. Ta idea tak obca naszej kulturze uderzyła mnie jako coś co chciałbym zbadać głębiej.

Niestety, miał miejsce silny wstrząs społeczny pośród plemion, który zdarzył się podczas ich najnowszej wojny (o ile mogłem zauważyć w następującym zamieszaniu) i w naładowanej atmosferze zagwarantowano moją szybką deportacje zanim mogłem zadać dalsze pytania moim gospodarzom.


• Atuty Szamana •


-Panowanie nad maną umożliwia wykorzystywanie potężnej magii w celu wykorzystania sił natury. Zbliżając się do tych postaci pamiętaj, aby unikać ich ataków żywiołami.

-Aby siać większy popłoch wśród wrogich jednostek Szaman może uciekać się do sprytnych sztuczek. Przeciwnicy zaczynają skręcać się z bólu, popadać w szaleństwo, a nawet atakować swoich towarzyszy pod wpływem zaklęć Witch Doctora. To wszystko zapewnia Szamanowi znakomitą kontrolę nad polem walki.

-Aby uniknąć konfrontacji z niebezpiecznymi przeciwnikami należy przywołać do pomocy sługi. Niektóre z nich służą jedynie do zwabiania przeciwników inne zaś są bardzo niebezpieczne. Ilość przywołańców sprawia, że trudno wybrać odpowiedni cel nie narażając się przy okazji na cios któregoś z nich.

-Do osłabiania wrogów Szamani wykorzystują także klątwy, które potrafią spowalniać, wysysać życie i postarzać. Dzięki nim przeciwnik staje się łatwym celem dla przywołanych stworzeń.


• Energia Szamana •


Mana




Mana to zasób odnawiający się w bardzo wolnym tempie. Tylko najbardziej doświadczeni sięgający daleko swoim umysłem potrafią zapanować nad tą energią. Zasób Szamana jest bardzo potężny i co za tym idzie trudny do opanowania. Ci najbardziej doświadczeni wiedzą, że nie mogą sobie pozwolić na zupełną utratę swoich zasobów Many, a jeśli tak się stanie, to staną się zdecydowanie łatwiejszym celem dla swoich przeciwników. Odpowiednie wykorzystanie przywołańców, klątw i innych umiejętności pozwala utrzymać energię na rozsądnym poziomie jednocześnie zadając duże obrażenia. Gdy sytuacja jest krytyczna trzeba użyć resztek mocy w celu odpędzenia wrogów.


• Preferowane przedmioty •


Celem Szamana jest wywołanie strachu u przeciwnika w każdy możliwy sposób, dlatego zakładają oni przeróżne maski, talizmany i inne elementy stroju mające na celu wzbudzenie grozy. Do kompletu jako broni używają zazwyczaj sztyletów, które na codzień służą do składania ofiar z ludzi.


• Umiejętności •


Szaman - Umiejętności aktywne
Szaman - Umiejętności pasywne



• Twórcy Gry o Szamanie •

Voodoo (Autor: Jill Harrington, starszy grafik techniczny)

Powody, aby po premierze najpierw grać szamanem:
  • Co się wydarzy w krainie duchów, zostaje w krainie duchów.
  • Pies-zombie chce wyjść? Lepiej go poświęcić.
  • Monstrum śpiewa zaskakująco przyjemnym głosem i robi świetny masaż pleców.
  • Flegma ropuch doskonale nawilża skórę.
  • Niedźwiedzie-zombie wcale tak bardzo nie śmierdzą.
  • Batman? Nie umywa się. Czy umie przywoływać chmary ognistych nietoperzy? Nie sądzę.

Powody, aby po premierze nie grać szamanem:
  • Kałuże kwasu niszczą drewniane podłogi.
  • Zdarza się, że fetysze tracą nad sobą panowanie i mogą próbować zadźgać rzucających zaklęcia.
  • Rzucanie uroku na bossa uznawane jest za śmiertelną obrazę.
  • Jest zbyt niesamowity. Wszędzie zazdrość.
  • Pająki

Jeśli to nie wystarczy...

Choć ostatnio w naszych wewnętrznych buildach grałam barbarzyńcą, bo uwielbiam brutalną walkę i czystą radość na widok zombich w locie wysłanych na orbitę moim młotem bojowym, to jednak szaman oferuje swoisty, niepowtarzalny klimat. Każdy może biegać i rąbać co popadnie mieczem, ale któż zdoła wezwać rzygające kwasem ścięte głowy lub miotać we wrogów słojami pełnymi jadowitych pająków? Poza tym, po co samemu odwalać brudną robotę, skoro można się wyręczyć przywołańcami?

No i ta satysfakcja, gdy wiesz, że obrażenia czasowe zniszczą doszczętnie wrogów nawet, kiedy umkniesz poza zasięg ich kłów i szponów. Szaman o dobrej konfiguracji przedmiotów i umiejętności może być okazać się niemalże niepokonany w walce z innymi graczami. Łączenie biernych umiejętności takich, jak poskramiacz zombie, z umiejętnościami runicznymi, jak więzy życia w przypadku psów-zombie, może sprawić, że zranienie szamana będzie dla przeciwników bardzo frustrującym przedsięwzięciem.

Krótko mówiąc, jeśli szukacie postaci rzucającej zaklęcia z dystansu, postaci o dużych zdolnościach przetrwania, klasy przywoływacza z mnogością opcji lub po prostu uważacie, że ropuchy są naprawdę fajne, to szaman pasuje do was jak ulał!
Zgłoś błąd.



Feniks z Popiołów - czekamy...
Niniejsza strona jest częścią Wortalu Phoenix, znajdującego się aktualnie w stanie hibernacji. Kliknij na powyższy link by dowiedzieć się więcej.
Vgroup portfolio, agencja interaktywna - tworzenie portali internetowych, stron www, sklepow, CMS oraz grafiki  web 2.0
© 2002-2014 Imperium Diablo • Wszystko o grach Diablo 3, Diablo 2 i Diablo 1. All trademarks referenced herein are the properties of their respective owners. All rights reserved.