diablo 3

Diablo 3 - Retrospekcja - Ekwipunek

Ostatnia modyfikacja: 15.07.2012. Utworzono: 02.05.2012

Teasery | Liczniki | Plotki | Fakty | Wywiady | Wypowiedzi | Wideo | Screeny | Cytaty z Forum
Archiwista, Szewc i Bard | Zapada Mrok Rodzą się Bohaterowie | Pytania i Odpowiedzi
Interfejs | Ekwipunek | Umiejętności | Ureh | Przedmioty | NPC | Inne Zmiany


Ekwipunek był jednym z najczęściej zmienianych elementów Diablo 3. Poniżej znajdziecie listę wszystkich modyfikacji, które zmieniły go w mniejszym lub większym stopniu.

Pierwszy upubliczniony projekt:


Blizzard stawiał na początku na uporządkowany ekwipunek, w którym każdy przedmiot zajmował tyle samo miejsca. Był to kontrowersyjny pomysł, ponieważ nieco "odrealniał" grę poprzez zrównanie wielkością np. topora ze zwojem. Zespół pracujący nad Diablo 3 nie wykorzystał wówczas systemu z Dwójki z prostego powodu: ten system im się nie podobał.

Powyższy ekwipunek można było powiększać za pomocą specjalnych toreb. Torby zdobywało się na zwłokach bestii, w niektórych zadaniach lub kupowało się je u NPC.

Warto również przyjrzeć się tej części okna ekwipunku, która służy do ubierania naszej postaci. Na środku widzimy sylwetkę Barbarzyńcy, którą można obracać. Po bokach natomiast są miejsca na przedmioty. Względem Diablo 2 doszły spodnie oraz naramienniki.

Pomiędzy bronią a tarczą znajdował się okrągły przycisk. Kliknięcie na niego powodowało, że zamiast sylwetki postaci pośrodku pojawiał się duży okrąg (Blizzard nazwał go "tailsman" czyli zwyczajnie talizmanem).


Talizman ten składał się z dziewięciu otworów, które miały służyć do umieszczania w nich klejnotów. Te z kolei miały zwiększać statystyki postaci. W demie gry podczas BlizzConu 2008 talizman nie funkcjonował, mimo, że znajdywało się klejnoty podczas gry.

Drugi upubliczniony projekt:

    

Po krytyce ze strony fanów zmodyfikowano system układania przedmiotów. Przyjęto rozwiązanie kompromisowe, ekwipunek został podzielony na trzy oddzielne pojemniki:
- Plecak, w którym znajdują się duże przedmioty (broń, zbroje, tarcze etc.)
- Sakiewka na przedmioty małe (klejnoty, biżuteria, runy)
- Skrzynia, służącą do przechowywania przedmiotów questowych.
Przycisk talizmanu ze środka ekwipunku został przesunięty w prawy dolny róg ubioru postaci (obok butów). Klikając na niego przechodziło się prawdopodobnie do okna z dużym kręgiem.

Trzeci upubliczniony projekt:


Blizzard dokonuje rewolucyjnej zmiany - powraca do korzeni czyli do "tetrisowego" układania przedmiotów w ekwipunku (przy czym jeden przedmiot - nawet zbroja - zajmuje maksymalnie dwie kratki). Na postaci pojawia się miejsce na nowy rodzaj przedmiotów, karwasze. Znika talizman. Miejsce w ekwipunku było już podzielone tylko na dwie części - na przedmioty questowe i na wszystkie pozostałe.

Czwarty upubliczniony projekt:



System "tetris" pozostaje, ale całkowicie znika podział na części ekwipunku dla różnych rodzajów itemów. Zostają za to karwasze. Jeden przedmiot nadal zajmuje maksymalnie dwie kratki. Ekwipunek wydaje się bardziej malowniczy. Przedmioty założone na postać znajdują się w ramkach sprawiających wrażenie jakby były obrysowane kredką. Dodatkowo pojawia się Kostka Odzyskiwania, która służy do craftingu. Wcześniejsze pomysły zakładające zwiększanie ekwipunku w miarę, jak gracz znajdywał większe torby, zostały porzucone. Schowek na początku jest mały, ale staje się większy w miarę postępów w grze, kiedy złoto jest wydawane do jego zwiększania.

Piąty upubliczniony projekt:



Znów pojawił się talizman, ale w zupełnie innej postaci niż przedtem. Stworzono go po to, by wszystkie talizmany mogły być umieszczone właśnie w nim i nie zajmowały miejsca na łupy w ekwipunku. Całkowicie zapełniony prezentował się następująco:



Szósty upubliczniony projekt:

Interfejs ekwipunku znów się zmienił - tym razem postanowiono wyświetlać w nim również statystyki postaci, rezygnując z Talizmanu. Ułatwi to znacznie porównywanie dwóch przedmiotów kiedy staniemy przed wyborem, który jest dla nas bardziej przydatny. Zmieniło się tylko uporządkowanie i ulokowanie tego interfejsu, by był on bardziej funkcjonalny i uproszczony. Twórcy są bardzo zadowoleni z obecnego wyglądu, co otwarcie przyznali.


Zgłoś błąd.



Feniks z Popiołów - czekamy...
Niniejsza strona jest częścią Wortalu Phoenix, znajdującego się aktualnie w stanie hibernacji. Kliknij na powyższy link by dowiedzieć się więcej.
Vgroup portfolio, agencja interaktywna - tworzenie portali internetowych, stron www, sklepow, CMS oraz grafiki  web 2.0
© 2002-2014 Imperium Diablo • Wszystko o grach Diablo 3, Diablo 2 i Diablo 1. All trademarks referenced herein are the properties of their respective owners. All rights reserved.