diablo 3

Diablo 3 - Retrospekcja - Inne Zmiany

Ostatnia modyfikacja: 16.08.2012. Utworzono: 02.05.2012

Teasery | Liczniki | Plotki | Fakty | Wywiady | Wypowiedzi | Wideo | Screeny | Cytaty z Forum
Archiwista, Szewc i Bard | Zapada Mrok Rodzą się Bohaterowie | Pytania i Odpowiedzi
Interfejs | Ekwipunek | Umiejętności | Ureh | Przedmioty | NPC | Inne Zmiany




Kolejny element usunięty z gry. Town Portale można było zobaczyć na gameplay-trailerze upublicznionym przez Blizzard w dniu ogłoszenia Diablo 3. Później jednak zespół zdecydował się usunąć ten element. Jak powiedział główny projektant Diablo 3, Jay Wilson:

Town Portale były wygodną funkcją umożliwiającą powrót do miasta i zarządzanie swoim inwentarzem. Stworzyły one jednak kilka problemów. Jednym z nich jest fakt, że wracanie do miasta za każdym razem, gdy inwentarz był zapełniony (co zdarzało się dość często w Diablo 2) było bardzo niewygodne. Wszystkie te regularne powroty niszczyły tempo walki bardziej niż tego pragnęliśmy. W zasadzie można było użyć ich gdziekolwiek i wydostać się z jakiejkolwiek sytuacji bez problemu. To naprawdę psuje wiele pracy przeprowadzanej przez nas do stworzenia gry, która ma o wiele więcej głębi w walce.

Jest z nimi wiele problemów i wypróbowaliśmy wiele sposobów, by je naprawić. Testowaliśmy wprowadzenie ograniczeń czasowych na ich używanie. Tworzyliśmy jednostronne portale. Próbowaliśmy wszystkich metod - nawet zrobienie zwojów Town Portali naprawdę rzadkimi. Żadna z tych dróg nie rozwiązała problemu. Zmieniły one jedynie jego naturę. W końcu doszliśmy do konkluzji, że muszą zostać usunięte.


Blizzard jednak jak kobieta - zmiennym jest. Miejskie portale powróciły do gry pod nazwą Kamienia Przywołania, a odpowiedzialny za niego przycisk znajdzie się obok przycisku mikstur. Takie rozwiązanie przyczyniło się do usunięcia Kociołka Jordana i Kostki Nefalemów.



• Silnik Fizyki w Grze •


Początkowo Diablo III miało powierzyć sprawy fizyki, na przykład niszczenia elementów otoczenia i wykorzystywania ich przeciwko wrogom, silnikowi Havok. Został on jednak zmieniony na silnik autorski, co zostało niekonwencjonalnie ogłoszone w trakcie dywagacji fanów na temat dodania do asortymentu broni Łowcy Demonów biczy. Oto wypowiedź Blizzarda:
Nie mam nic więcej do powiedzenia na temat biczy, ale pomyślałem, że jest to dobra okazja by zakomunikować, iż gra nie korzysta już z Havok'a jeśli chodzi o obliczenia fizyczne. Mamy teraz nasz własny, autorski system fizyki.




• Zoom •


W jednym z pierwszych gameplay trailerów z 2008 roku można było zauważyć istnienie możliwości przybliżania postaci, czyli po prostu dostępny był zoom. Zrezygnowano jednak z tego pomysłu pozostawiając tylko zmianę perspektywy w trakcie rozmów z NPC, co było później przebudowywane.



• Miejsce Rozpoczęcia Gry •


Pewien z fanów na Blizzconie zadał pytanie na temat oficjalnego screenshoota 57 - chciał dowiedzieć się gdzie jest to miejsce w świecie gry. Oto odpowiedź twórców:

Było to miejsce rozpoczęcia rozgrywki w pierwszym demo jakie kiedykolwiek powstało. Są to główne wrota do Tristram. Sporo się tam zmieniło, ale brama do miasta wciąż istnieje, tak samo jak koncepcja palenia ciał nim powstaną one jako nieumarli.




Fan zapytał również, czy nadal zaczynamy w tym miejscu, na co uzyskał następującą odpowiedź:

Nie, ale nie specjalnie daleko od tego miejsca. Powiedziałbym, że potrzeba około 5 minut nim się tutaj dojdzie.





• Tryb Hardcore •


W początkowych założeniach tryb hardcore - czyli ten, w którym postać może umrzeć tylko raz - miał być dostępny dopiero po przejściu Normalnego Poziomu Trudności gry. Wielu fanów naciskało jednak, by był on udostępniony od razu, a Blizzard przez bardzo długi czas nie ustępował i nie chciał zmienić tego założenia. Twórcy ugięli się jednak i przy okazji łatki #14 do Bety ogłosili, że tryb hardcore będzie dostępny już po osiągnięciu pierwszą postacią 10 Poziomu Doświadczenia. Jak zapowiada Blizzard jest to permanentna zmiana.



• Uzdrawiające Kule •


Uzdrawiające Kule to jedna z najistotniejszych cech Diablo 3, dlatego Blizzard przykłada się by funkcjonowały i wyglądały w grze jak najlepiej. Oto jak wyglądały owe kule wcześniej i jak wyglądają teraz.

Kiedyś:



Teraz:





• Kule Many •


Prócz Uzdrawiających Kul w Diablo 3 początkowo zostały wprowadzone również Kule Many. Aktualnie nie ma ich jednak w grze. Jedyną postacią korzystającą z many jest Witch Doctor. Blizzard nie zdradził jak na razie w jaki sposób będzie on mógł ją regenerować w czasie walki, skoro nie ma już Kul Many. A wyglądały one tak:




• Furia Barbarzyńcy •


Na poszczególnych etapach prac nad Diablo 3 głównie zmieniał się wygląd kuli furii. Podstawy funkcjonowania systemu furii od początku są takie same.

Na początek warto pokazać jak wyglądał projekt kuli furii sprzed ogłoszenia Diablo 3:


Furia napełniała kulę po bokach, a gdy kula była już pełna, zapalała się "żarówka" w jej środku.

W dniu ogłoszenia Diablo 3 kula furii wyglądała już bardzo zwyczajnie:


Turkusowa kula furii została następnie zastąpiona przez trzy mniejsze koła na tle słońca. Takie rozwiązanie zostało przyjęte, aby uczynić rozgrywkę bardziej czytelną. Twórcy porówywali je do ulicznej sygnalizacji świetlnej, z tym, że nie ma tu podziału na światło zielone, pomarańczowe i czerwone. Wszystkie pola świecą się w jednym kolorze w przypadku gdy można wykorzystać furię. Dzięki takiemu podziałowi, gracz wie dokładnie jak dużo furii może jeszcze zużyć, jedną, dwie czy trzy "porcje":



Aktualny wygląd furii znów jest prosty i zasadniczo, prócz kolorystyki nie różni się niczym od tego z dnia ogłoszenia Diablo 3. Jak powiedział Bashiok: "System z trzema kulami niestety nie sprawdza się w praktyce tak jak byśmy chcieli, co powoduje, że system ten dostarcza nam wielu problemów". Dlatego kula furii wygląda teraz tak:


To tyle na temat furii. Jeśli chodzi o inne zasoby postaci, to nie przechodziły one tak spektakularnych zmian. Można tu tylko wspomnieć zasób Wizarda, którym początkowo była mana, a następnie niestabilność. Wiemy o niej tyle, że dzięki niej iż im bardziej postać była narażona na obrażenia, tym większe je zadawała. Aktualnie Czarownik używa mocy Arkany.
Zgłoś błąd.



Feniks z Popiołów - czekamy...
Niniejsza strona jest częścią Wortalu Phoenix, znajdującego się aktualnie w stanie hibernacji. Kliknij na powyższy link by dowiedzieć się więcej.
Vgroup portfolio, agencja interaktywna - tworzenie portali internetowych, stron www, sklepow, CMS oraz grafiki  web 2.0
© 2002-2014 Imperium Diablo • Wszystko o grach Diablo 3, Diablo 2 i Diablo 1. All trademarks referenced herein are the properties of their respective owners. All rights reserved.