diablo 3

Diablo 3 - Starcia PvM

Ostatnia modyfikacja: 16.07.2012. Utworzono: 22.08.2011

Każdy się chyba zgodzi, że seria Diablo skupia się głównie na trybie PvM (Player Versus Monsters - gracz kontra potwory). To tutaj zdobywamy doświadczenie, poziomy i nowy ekwpiunek.

Oto co Blizzard napisał o starciach z potworami na oficjalnej stronie:

Jednym z naszych głównych celów, jakie przyświecają nam podczas projektowania Diablo 3 jest sprawienie, by starcia z potworami świata Diablo były jeszcze bardziej interesujące z taktycznego punktu widzenia niż w poprzednich grach. Wyzwanie tkwi w uczynieniu tego bez usuwania "pędu", z których znana jest seria. Oto, jak planujemy osiągnąć ten cel.

Po pierwsze, przyzwaliśmy wrogi tłum nowych, bardziej zróżnicowanych typów potworów.

W czasie gdy będziesz przedzierał się przez krainy Diablo 3, gonić cię będzie pozornie niekończąca się fala potworów.

Twoja decyzja o walce (bądź ucieczce) i kolejność w jakiej będziesz rąbał swoją drogę przez ekran pełen przeciwników będą miały wpływ na tempo i koncentrację walki.


Na przykład, gdy po raz pierwszy ujrzysz Vessels (ludzkich kultystów, którzy oddali swe ciała demonicznemu opętaniu) zauważysz, że stoją zdrętwiale w miejscu, stukając swoimi laskami w ziemię i pozornie ignorując Cię. To jeszcze nie oznacza, że Ty możesz zignorować ich. W ciągu niokreślonej ilości czasu, potworności, które opętały Vessels przedrą się przez ciała swych żywych gospodarzy i ukażą się na polu walki całkowicie pożarci przez gniew i zdeterminowani, aby zadawać wielką krzywdę. Podczas spotkania z jeszcze nie przemienionymi Vessels, korzystne będzie dla Ciebie zabicie ich najszybciej jak się da – ale próba dokonania tego może wciągnąć cię w środek walki wręcz lub odciągnąć twoją uwagę od innych celów, które w międzyczasie Cię pokiereszują. Zabijanie, a dopiero potem zadawanie pytań może nie zdawać się za bardzo bohaterskie, ale los Sanktuarium jest zagrożony – a likwidacja demonów nie jest dla cykorów.

Po drugie, ułożyliśmy w kategorie każdego potwora w Diablo 3, bez względu na typ według swojego zachowania. Poprzez zachowania rozumiemy sposób, w jaki pojawia się na polu walki i jak angażuje się w walkę z graczem chwilę przed tym, jak wyślesz go do krwistego grobu. Na przykład, "duże uderzenie" jest wewnętrzną nazwą dla interesującego, klasycznego zachowania potwora, które napotkasz w różnych formach. Potwory "dużego uderzenia" zadają bardzo widoczne, oczywiste i często powolne ataki, zadające duże obrażenia. Ataków tych łatwo uniknąć, ale gdy ma się do czynienia z ciasną przestrzenią lub innymi czynnikami mającymi wpływ na mobilność, unik nie zawsze jest prosty. Potwory w stanie szału wchodzą w tymczasowy stan, w którym ich zadawane obrażenia, punkty życia, obrona lub inne atrybuty są zwiększone. W twoim interesie leży unikanie walki z nimi gdy są w stanie szału, ale stanowią także w nim większe zagrożenie, co oznacza, że jeśli zostawi się ich bez opieki, mogą przeprowadzić szybkie, śmiertelne ciosy. Gdy zaznajomisz się ze stylem i zasięgiem prostych zachowań, nauczysz się unikać i przeciwdziałać im – jedynie po to, by napotkać nowe, coraz to bardziej złożone potwory podczas postępu przez akty Diablo 3.


Pojedynczych potworów można pozbyć się ostrożnie, ale gdy ze sobą współpracują, okoliczności mogą okazać się zgubne. W określonym punkcie gry możesz znaleźć się na pustyni, przedzierając się przez powiększające się masy Upadłych. Podczas gdy stwory otaczają Cię, grożąc przytrzymaniem cię w miejscu i śledząc twoje ruchy, Pustynne Osy wyłaniają się ze skłębionych piasków, strzelając powolnymi pociskami zadającymi wysokie obrażenia. Ataki os powoli wyżerają twoje życie i pętla wokół szyi twojego bohatera zaciska się – musisz zabić osy lub przynajmniej ruszyć się, bo umrzesz, lecz żywy mur Upadłych jazgota o twoją uwagę i w powietrzu znajduje się tyle pocisków, że będziesz musiał przemykać się przez nie, gdy będziesz się oddalać.

Oczywiście jest to idealny moment na pojawienie się w zasięgu twego wzroku Wydmowego Derwisza, którego ostrza obracają się w szale wiru. Próba ataku w tym stanie jest niebezpieczna – odbije twoje ataki dystansowe i potnie cię, jeśli spróbujesz ataków wręcz. Jeśli zdoła się do Ciebie zbliżyć, zada Ci ogromne obrażenia, może nawet zabije z miejsca.


Twoja śmierć jest nieuchronna ... chyba, że zadziałasz szybko i z głową.

Przemieszczasz się pomiędzy ciasne skupiska kamieni, by Upadli nie zalali Cię ze wszystkich stron.

Szeregujesz swoje cele, wybierając ostrożnie spośród tych przeciwników, którzy cię więzią, powoli pozbawiają Cię życia i tych ciężko opancerzonych. I wtedy rzucasz się na nich, wykonując kilka zaskakujących ruchów.

Część tworzenia starć z potworami bardziej interesującymi spoczywa na barkach samych potworów – ale tak samo ważne jest przygotowanie ciebie i naszych bohaterów do ekscytującej walki. Każda klasa w Diablo 3 jest klasą "DPS" ("Damage Per Second"- obrażenia zadawane na sekundę) i ilość tych zadawanych obrażeń jest niezwykle ważna, ale bez względu na sposób, w jaki postać jest zbudowana, możesz modyfikować swoje umiejętności obronne w takim samym stopniu jak te ofensywne. Każdy bohater posiada znaczący arsenał umiejętności obronnych – Novy Mrozu, Lustrzane Odbicia, Ogłuszające Tąpniecia Ziemi, Oślepiające Napaści, Śmiertelne Pułapki – a bez niekończącego się zasobu eliksirów leczących istotne jest ich ostrożne użycie, by pozostać przy życiu.


Podczas napotykania nowych potworów w późniejszych aktach, wydarzeniach i zadaniach, będziesz musiał utrzymywać cały czas elastyczną strategię walki .

Gdy wyraziste, zróżnicowane potwory koordynują swoje ataki, nie możesz ciągle używać tej samej zdolności, by osiągnąć zwycięstwo. Znaczy to także, że doświadczysz zachęcających, szalonych walk – z rodzaju tych, które rzucają wyzwanie nie tylko twojemu umysłowi, lecz także refleksowi.

Zgłoś błąd.



Feniks z Popiołów - czekamy...
Niniejsza strona jest częścią Wortalu Phoenix, znajdującego się aktualnie w stanie hibernacji. Kliknij na powyższy link by dowiedzieć się więcej.
Vgroup portfolio, agencja interaktywna - tworzenie portali internetowych, stron www, sklepow, CMS oraz grafiki  web 2.0
© 2002-2014 Imperium Diablo • Wszystko o grach Diablo 3, Diablo 2 i Diablo 1. All trademarks referenced herein are the properties of their respective owners. All rights reserved.