Diablo 3 Na Blizzcon 2007 ? • Imperium Diablo • Wszystko o grach Diablo 3, Diablo 2 i Diablo 1
diablo 3

Diablo 3 Na Blizzcon 2007 ?

Ostatnia modyfikacja: 12.07.2008. Utworzono: 24.08.2007


Przetłumaczony przez nas artykuł autorstwa MedievalDragon'a (fana gier Blizzarda, redaktora serwisu StarcraftTwo.com oraz BlizzPlanet), w którym zawarte zostały jego przemyślenia na temat możliwości ogłoszenie Diablo 3 podczas nadchodzącego konwentu fanów gier Blizzarda z całego świata, BlizzCon 2007 (3-4 sierpnia, Anaheim w stanie Kalifornia). W tłumaczeniu pominęliśmy fragment o filmie w uniwersum Diablo (przypuszczenia czy takowy film powstanie czy nie). Ostatnie informacje opublikowane w magazynie Variety oraz serwisie The Hollywood Reporter raczej rozwiewają wszystkie wątpliwości, daliśmy o tym newsa niedawno. Tłumaczenie jest luźne, tzn. w wielu miejscach dodaliśmy objaśnienia niektórych występujących w artykule pojęć, nie zmieniając jednak sensu wypowiedzi autora. Oryginalny artykuł w języku angielskim znajdziecie pod tym adresem.




19-20 maja w Korei Południowej odbyła się impreza Blizzard Worldwide Invitationals 2007. Poprzedzająca ją strona teaser'owa w oficjalnym serwisie Blizzarda, która przez tydzień zmieniała się codziennie, poruszyła wielu fanów Diablo. Kiedy ogłoszono Starcrafta 2, nadzieje fanów Diablo zostały spłukane w rynsztoku. Widziałem różne reakcje na forach Diablo, włącznie z oficjalnymi forami gdzie fani stracili nadzieję na Diablo 3.

Chciałbym pocieszyć tych fanów, że nic nie jest jeszcze stracone. Diablo 3 nadchodzi... Nie ma co do tego wątpliwości. Znaki na to wskazujące pojawiają się ze wszystkich stron... Trzeba tylko je zauważać.

Blizzard zatrudniał developerów przez ostatnie trzy lata. Treść ogłoszeń na nowe stanowiska pracy, publikowanych w ciągu ostatnich trzech lat, jasno precyzowały, że poszukiwani są oni do "ekipy Diablo". Oto przykład.

"Nowa pozycja: projektant systemów gier Blizzard Entertainment poszukuje utalentowanego i doświadczonego projektanta do pracy z deweloperami Diablo oraz Diablo 2. Obowiązki włączają pracę nad ogólnym projektem gry, zasadami systemu, balansowaniu gry, projektowaniu interfejsu i licznych możliwości. Sprawdź Projektanta systemów gier dla dalszych informacji."

Znaki wskazujące na to, iż trwają prace nad grą w uniwersum Diablo można było wyśledzić w 2003 roku, kiedy z Blizzard North (podstudio Blizzarda, które stworzyło Diablo i Diablo 2) odeszli najważniejsi pracownicy (jak np. Bill Roper). Wtedy Blizzard North pracowało nad tajemniczym projektem w San Francisco. Niedługo potem cały personel Blizzard North został przeniesiony do bazy w Irvine (kwatera główna Blizzarda). To, że biura w San Francisco zostały zamknięte nie oznacza, że projekt nad którym pracowało Blizzard North został wstrzymany.

Pisano o tym na GamesIndustry.biz - Ekipa Blizzard North została przeniesiona do Irvine. Pracowali oni nad grą w uniwersum Diablo. (Data: 8 Marca 2005):

"Blizzard North pracowało nad nieogłoszonym projektem. Wielu wierzy, iż będzie to nowa gra w wielce popularnym uniwersum Diablo, nad którą prace Blizzard North będzie prowadzić po przeniesieniu się do studia w Irvine"

W październiku 2006 osobiście przeprowadziłem wywiad z Richardem A. Knaakiem (nasze tłumaczenie wywiadu tutaj) - autorem najlepiej sprzedających się powieści fantasy wg. New York Times'a. Kiedy spytałem czy historia w jego trylogii "Diablo: The Sin War" nie będzie kolidować z przyszłymi projektami Diablo, odpowiedział:

Knaak: "To współpraca wyłącznie między mną, a Chrisem Metzen'em/Blizzardem. Każda opisana informacja jest przedstawiona przez niego i inne tamtejsze osoby. Historie będą należały do kanonu i zmieniały poprzednio prezentowane informacje. Wątki książki będą użyte w przyszłych projektach... i nie zwykłem bynajmniej pisać o grach martwych :)"

Kiedy zadane zostało mu krótkie i proste pytanie: Diablo 3? Całą odpowiedzią było "Nie piszę dla martwego świata... Tylko dla świata z martwymi."

To zapoczątkowało reakcję łańcuchową w społeczeństwie Diablo, a także poza nim. Nawet serwis Gamespot uznał to, za potwierdzenie istnienia Diablo 3, pod powłoką masy pogłosek. Blizzard staje się wyjątkowo małomówny kiedy dochodzi do rozmowy o grach pod ich developmentem. W ostatnich latach nikt nie wiedział że nadchodzi Starcraft 2. Najnowsze wywiady odsłoniły informację, że prace nad Starcratem 2 prowadzone były od 2003 roku, zaraz po ukazaniu się na półkach sklepowych Warcrafta 3: The Frozen Throne. Najnowszą grą z cyklu Diablo było wówczas Diablo 2: Pan Zniszczenia. Widząc jak drużyna RTS wzięła się do pracy nad pomysłami dla Starcrafta 2 tak szybko po wydaniu rozszerzenia do Warcrafta 3, bezpiecznie można przypuszczać, iż prace nad kolejną grą z cyklu Diablo rozpoczęły się zaraz po wydaniu Pana Zniszczenia. Plotki o następnej części Diablo ukazywały się bardzo często od 2003 roku.

Około dwa lata temu krążyła pogłoska, iż na BlizzCon 2005 ogłoszone zostanie Diablo MMO. Nic się jednak nie wydarzyło. O grze nawet nie wspomniano. Teraz wiele wskazuje na to, że BlizzCon 2007 będzie sceną, na ktorej ogłoszona zostanie kolejna część Diablo. W zeszłym roku, Paul Sams powiedział serwisowi IGN, co następuje:

"Starcraft jest moją absolutnie ulubioną grą wszech czasów." Mówił Sams "Jak już zapewne wiecie, nie ma wątpliwości, iż będą kontynuowane gry w uniwersum Starcrafta oraz Diablo. I wierzcie mi - będę najszczęśliwszą osobą na świecie kiedy ogłosimy Starcraft 2".

Jednak Sams nie powiedział wtedy ostatniego słowa, wspomniał bowiem jeszcze, że Blizzard "ogłosi w 2007 roku ważny produkt" i że firma w owym czasie pracowała nad co najmniej trzema tytułami.

Paul Sams potwierdził, iż były trzy nieogłoszone projekty. Teraz wiemy, że Starcraft 2 był jednym z nich. Drugą nieogłoszoną grą jest rozszerzenie do World of Warcraft. W zeszłym roku Blizzard zapowiedział wydawanie nowych rozszerzeń co roku. To zostawia jedną nieogłoszoną grę. I jedyną możliwą opcję. Diablo 3 nadchodzi.

Na stronie teaser'owej Starcrafta (podczas wyświetlania stron poszczególnych gier Blizzarda na tydzień przed ogłoszeniem Starcrafta 2) pojawiła się następująca kwestia Kerrigan: "Jestem Królową Ostrzy, a sam mój wzrok obróciłby cię w proch!" To nie był przypadek. Dostaliśmy mglistą podpowiedź. Każda ekipa Blizzarda nadaje ściśle tajne nazwy kodowe swoim projektom. W ten sposób inne drużyny oraz pracownicy nie wiedzą nad czym toczą się prace. Drużyna RTS używała nazwy kodowej Meduza - mitycznej gorgony, której wzrok przemieniał każdego w kamień. Kiedy pojawiła się strona teaser'owa Diablo, użyta została kwestia wypowiadana przez Deckarda Caina: "Pozostań i słuchaj!"

Czy Blizzard posyła nam "zakodowane" sygnały? Czy powinniśmy oczekiwać na BlizzCon'ie 2007 ogłoszenia gry w uniwersum Diablo? To jedyna nieogłoszona gra, której pewni nie jesteśmy. Pozostałymi dwiema były Starcraft 2 oraz (najprawdopodobniej) kolejne rozszerzenie do World of WarCraft. (...)

Czy to jako film czy jako gra, uniwersum Diablo jest obiektem zainteresowania wielu fanów na całym świecie. W BlizzCon 2007 wszyscy fani Diablo pokładają wielką nadzieję. 3-4 sierpnia będą datami w kalendarzu, których przeoczyć nie można. Możesz zapomnieć o rocznicy ślubu, twoich urodzinach czy nawet dniu matki... Ale lojalni fani RPG nie przeoczą Blizzcon'u 2007.

Czy śladem Starcrafta 2 kolejna część Diablo wróci do korzeni oraz czy Diablo pozostanie hack'n'slashem czy ujrzymy Diablo MMO? To kolejne pytanie do rozważenia. Nie jest tajemnicą, iż Diablo działałoby całkiem nieźle w formule World of Warcraft z dodanymi drzewkami klas oraz miejscami na klejnoty w broniach/sprzęcie. W tym sensie bardzo możliwe, iż następną inkarnacją Diablo będzie MMORPG. Osobiście wolałbym ujrzeć Diablo 3 grą hack'n'slash, ale MMORPG otworzyłby wiele nowych możliwości rozgrywki.

Jeśli nie czytałeś trylogii Diablo: The Sin War Richard'a A. Knaaka'a, polecam byś to zrobił. The Sin War przedstawia wydarzenia z przeszłości świata Diablo, które mają miejsce trzy tysiące lat temu wg. manual'a Diablo 1. Opowieść przedstawia co się wtedy działo, ale jak powiedział Knaak część z tych opowiadań może się pojawić w przyszłych częściach gier Diablo.

Inarius - dawny dowódca Wysokich Niebios - znudzony wieczną wojną przeciw Płonącym Piekłom staje się Upadłym Aniołem. Zabrał pozostałe anioły ze sobą i opuścił Wysokie Niebiosa, by szukać własnego przeznaczenia. Anioł Inarius skontaktował się z demonami, które również chciałyby zakończyć konflikt. Razem formują trzecią frakcję konfliktu, w skład której wchodzą Upadłe Anioły oraz demony. Inarius stworzył świat Sanktuarium oraz Kamień Świata, który miał ukryć istnienie Sanktuarium zarówno przed Wysokimi Niebiosami jak i Płonącymi Piekłami.

Anioł Inarius i demon Lilith zakochali się w sobie. Potomstwo demona i anioła znane było jako nephalem, które zamieszkały w Sanktuarium pod władzą Inarius'a. Lilith jest postacią przedstawioną przez Blizzard Entertainment w patchu 1.11 do Diablo 2. Jest to postać z historią głębszą niż ktokolwiek przypuszczał. Jest córką Mefisto, a także katalizatorem, który wywołał Wojnę Grzesznych.

Lilith zdradziła Inarius'a i zabrała dzieci - nephalem - by zwiększyć swoją siłę podczas Wojny Grzesznych. Jednak Inarius zakończył konflikt a Kamień Świata został zmodyfikowany by odebrać moc dzieciom. Jak długo stał Kamień Świata, żaden przedstawiciel Wysokich Niebios czy Płonących Piekieł nie mógł wiedzieć o istnieniu Sanktuarium bądź wejść do niego, a dzieci pozostawały bez mocy.

Jakkolwiek, poprzez Lucion'a - kolejnego syna Mefisto, Diablo dowiedział się o egzystencji Sanktuarium. Anioł Izual zdradził Pierwszym Diabłom sekrety kamieni dusz i zaplanował własne wygnanie stając się przez nie uwięzionym. Teraz, kiedy Tyrael zniszczył Kamień Świata dzieci nie są już bez mocy. To będzie spustem by powstali ich potężni sprzymierzeńcy. Idealne ustawienie dla MMORPG.

Czy staniesz po stronie Nieba? Czy staniesz po stronie Piekła?

MMORPG byłby poważnym konkurentem dla World of Warcraft, a fani mogliby uznać taki ruch za niezbyt inteligentny ze strony Blizzarda, jednak najlepszym konkurentem dla siebie, jesteś ty sam. Wszyscy ci fani opuszczający World of WarCraft przez ostatnie dwa lata przenieśli się do nowych MMO takich jak Warhammer Online czy Lord of the Rings Middle Earth. Z Diablo będącym MMORPG pierwotni fani World of Warcraft powróciliby, a opuszczający klienci World of Warcraft pozostaliby w kieszeni Blizzarda. Ponowie... najlepszym konkurentem w MMO dla siebie, jesteś ty sam.

Do zobaczenia na BlizzCon 2007.




Zaznaczamy, że powyższe przemyślenia MedievalDragon'a są jego prywatną opinią, komentarze do artykułu pozostawiamy Wam.

A my od siebie do powyższego artykułu dodamy jeszcze dwa cytaty ludzi z Blizzarda.

Wiceprezes Blizzarda Itzik Ben Bassata w wywiadzie dla serwisu CVG powiedział: "Tak długo, jak pasjonujemy się daną marką, nie porzucimy jej i będziemy ją rozwijać. Sporo już czasu minęło, od kiedy wypuściliśmy Diablo, a jeszcze więcej od premiery Starcrafta".

Kolejny wiceprezes Blizzarda, Rob Pardo, w wywiadzie dla serwisu next-gen.biz: "Mamy kilka gier na platformę PC w produkcji, pracujemy także nad nowymi materiałami do World of Warcraft, jak choćby kolejnym rozszerzeniem."

Poza tym warto wspomnieć newsa o tym, iż Blizzard poszukuje pracowników do gier typu Next-Gen MMO: link.



Oceń materiał: Ocena: 4.00 (13 głosów).


Zgłoś błąd.



Feniks z Popiołów - czekamy...
Niniejsza strona jest częścią Wortalu Phoenix, znajdującego się aktualnie w stanie hibernacji. Kliknij na powyższy link by dowiedzieć się więcej.
Vgroup portfolio, agencja interaktywna - tworzenie portali internetowych, stron www, sklepow, CMS oraz grafiki  web 2.0
© 2002-2014 Imperium Diablo • Wszystko o grach Diablo 3, Diablo 2 i Diablo 1. All trademarks referenced herein are the properties of their respective owners. All rights reserved.