Drużyna (Party) • Imperium Diablo • Wszystko o grach Diablo 3, Diablo 2 i Diablo 1
diablo 3

Drużyna (Party)

Ostatnia modyfikacja: 01.01.2011. Utworzono: 07.09.2007

Powrót do działu Battle.net
| Co to jest battle.netâ„¢? | Słownik | Drużyna | Handel | Pojedynki | Komendy | Awatary na czacie | Poradnik dla początkujących |


Tworzenie Drużyny z innymi graczami

Drużyna pozwala graczom na dzielenie doświadczenia, złota, informacji, gdzie przebywają członkowie drużyny, oraz informacji o questach. Drużyna pozwala graczom pracować razem, aby przejść grę. Wiele zdolności klasowych jest stworzone do pomocy nie tylko sobie, lecz także członkom drużyna. Dobrym przykładem jest aura paladyna: Modlitwa. Modlitwa nie leczy tylko Paladyna, lecz także jego najemnika i innych członków drużyny. Jest jeszcze kilka takich zaklęć i zdolności.

Opcje drużyny

Naciśnij 'P' aby otworzyć okno drużyny. Zobaczysz listę wszystkich graczy w grze, oraz twoje aktualne stosunki z nimi. Imiona wypisane na biało to osoby neutralne, zielono to członkowie drużyny, a czerwono to wrogowie. Obok każdego imienia gracza znajduje się przycisk drużyna, z jedną z poniższych opcji:

ZAPROŚ: Naciśnij ten przycisk, aby zaprosić innych graczy do drużyny.
ANULUJ: Po zaproszeniu gracza, lecz przed akceptacją możesz anulować zaproszenie, naciskając przycisk ponownie.
AKCEPTUJ: Gracz zaprosił cię do drużyny. Naciśnij przycisk, aby zaakceptować zaproszenie.

Jeżeli żaden przycisk się nie pojawił, gracz jest niedostępny - jest już członkiem innej drużyny i nie możesz go zaprosić, dopóki jej nie opuści. Oczywiście, on może cię zaprosić, abyś do niej dołączył.

Będąc w drużynie możesz z niej odejść klikając ODEJDŹ na górze ekranu drużyny. Jeżeli wyjdziesz z drużyny większej niż dwóch graczy, reszta dalej w nim zostanie. Po odejściu z drużyny, możesz stworzyć inną.

Są trzy lub cztery przyciski na ekranie drużyny, zależnie od tego, czy grasz SC, czy HC:

Przycisk Neutralności/Wrogości.: Gdy ten przycisk pokazuje skrzyżowane miecze, jesteś wrogi dla innego gracza. Możesz zmienić swój stosunek na wrogi raz na minutę.
Zezwól/Anuluj Zbieranie Ciała (tylko HC). Przycisk pozwala innym graczom na zbieranie przedmiotów z twojego ciała, co powstrzymuje twoje przedmioty przez zniszczeniem po twojej śmierci.
Pozwól/Nie Pozwalaj Słyszeć.. Gdy nie pozwalasz graczowi na słyszenie siebie, ten nie usłyszy, ani nie zobaczy żadnych napisanych przez ciebie słów.
Słuchaj/Nie Słuchaj.. Podobne do opcji powyżej, z tym, że działa odwrotnie (ty nie będziesz słyszeć danego gracza).
Uwaga: Gdy wciśniesz jakiś przycisk z Ekranu drużyna, gracz będący celem czynności otrzyma stosowną wiadomość.


Relacje w drużynie

Każdy gracz ma dwa możliwe statusy względem innych, neutralny, lub wrogi. Zmiany w twoich relacjach są wykonywane na ekranie drużyny. Oto zasady działania:

Wrogość: Wybierasz gracza, względem którego staniesz się wrogi, tak, jakby ten był potworem. Jeżeli gracz X staje się wrogi dla gracza Y, gracz Y również staje się wrogi dla gracza X. Jeżeli gracz X staje się wrogi dla gracza Y, po czym staje się neutralny, gracz Y pozostaje wrogi w stosunku do gracza X, dopóki gracz Y nie zdecyduje się na neutralność względem gracza X. Gracze mogą wypowiedzieć wrogość tylko w mieście. Pozycja drugiego gracza jest nieistotna.

Gdy gracz wypowiada wrogość członkowi innej drużyny, wszyscy członkowie tej drużyny automatycznie wypowiadają wrogość graczowi. Jeżeli Gracz wypowiada wrogość członkowi swojej drużyny, ten członek po prostu zostaje wykluczony z drużyny i staje się dla niej neutralny.

Neutralność: Nie możesz zaatakować neutralnych graczy. Jeżeli próbujesz wycelować w neutralnego gracza, prawdziwym celem staje się najbliższy potwór, wrogi gracz lub po prostu ziemia. Nie możesz skrzywdzić neutralnych graczy.

Neutralni gracze mogą formować drużyny. Członkowie drużyny dzielą złoto oraz doświadczenie. Niektóre umiejętności, jak Aury paladyna, lub Okrzyki barbarzyńcy działają na członków drużyny.

Otrzymasz wiadomość, jeżeli stosunki gracza względem ciebie zmienią się.

Doświadczenie jest dzielone wewnątrz drużyny.

Całe doświadczenie zdobyte na zabijaniu potworów jest zwiększone o 35%, jeżeli członek drużyny jest w strefie o tej samej nazwie, definiowanej na automapie jako "poziom". Następnie pula jest dzielona, tak jak to wyjaśniono poniżej:

Na każdego członka drużyny doświadczenie jest podzielone na części - gdzie ilość doświadczenia otrzymana przez członka drużyny wynosi poziom członka podzielony przez sumę poziomów innych członków. Po tym działaniu, ilość doświadczenia jest pomnożona przez liczbę, opartą na różnicy między twoim poziomem, a poziomem potwora - niezależnie od tego, czy jesteś w drużynie, czy też nie. Odpowiednia skala jest aplikowana, przy różnicy poziomów pomiędzy 5 i 10. Jeżeli różnica jest niewielka (5 lub mniej) otrzymasz 100% swojej części doświadczenia. Jeżeli różnica jest bardzo duża (10 lub więcej) otrzymasz tylko 5% swojej części doświadczenia. Wysokopoziomowe postacie zabijające niskopoziomowe potwory otrzymają mniejszą ilość doświadczenia, tak samo, jak niskopoziomowe postacie otrzymają mało doświadczenia za zabijanie potworów na wysokich poziomach. Dzięki takiemu, a nie innemu systemowi, 5 poziomowa postać będąca w drużynie z trzema postaciami na 20 poziomach, otrzyma żałosną ilość doświadczenia za zabijanie przez członków drużyny potworów na poziomach 20. Poza tym, postacie w drużynie dzielą doświadczenie tylko przebywając w tej samej strefie, zwanej na automapie "poziomem".

Ograniczenia dot. Doświadczenia.

Członkowie drużyny muszą być co najwyżej dwa ekrany od miejsca śmierci potwora, aby zdobyć doświadczenie ze śmierci tego potwora. To powstrzymuje postacie na niskich poziomach przed dołączaniem do gry i trzymaniem się z dala od bitwy, jednocześnie zyskując doświadczenie.

Złoto jest dzielone wewnątrz drużyny.

Gdy członek drużyna podnosi złoto, jest ono dzielone na wszystkich członków, a reszta idzie do tego, kto je podniósł. Złoto jest dzielone tylko wtedy, gdy gracze są na tym samym poziomie. Nie możesz wyłączyć dzielenia złota. Pamiętaj o tym, gdy chcesz się wymienić złotem będąc w drużynie oraz podnosząc złoto pozostawione po śmierci innego gracza. Dobrym pomysłem jest trzymać złoto w skrytce będąc w drużyna, aby uniknąć dzielenia się złotem po śmierci. Aby wymienić złoto bez jego dzielenia, użyj bezpiecznego handlu w mieście. Inne opcje to opuszczenie drużyny, aby podnieść złoto, po czym znów się dołączyć. Możesz również wyrzucić złoto w mieście lub na poziomie, po czym upewnić się, że żaden członek drużyny nie przebywa w tej strefie i podnieść z ziemi.

Zwiększony drop dla drużyny.

Każdy członek drużyna w strefie, gdzie potwór został zabity zwiększa szansę, że przedmiot zostanie wyrzucony. Każde dwie dodatkowe osoby (niezależnie od tego, gdzie przebywają i czy są w drużynie) są liczone jako jeden członek drużyny.

Na przykład (przy dropie 25%):

Drużyna Szansa na zdobycie czegoś
1 1-(0.75^1) = 0.250
2 1-(0.75^2) = 0.438
3 1-(0.75^3) = 0.578
4 1-(0.75^4) = 0.684
5 1-(0.75^5) = 0.763
6 1-(0.75^6) = 0.822
7 1-(0.75^7) = 0.867
8 1-(0.75^8) = 0.900


Pamiętaj jednak, że większość rzeczy nie ma szansy na drop 25%, a więc wartości w tablicy powinny być zmienione, w związku z tym faktem. Niektóre potwory (bossowie, skrzynie) wykonują więcej niż jeden rzut na przedmioty (więc mogą wyrzucić kilka przedmiotów). Bonus za dodatkowych graczy jest wliczany do każdego rzutu.

Niektóre bossy (jak normalne unikaty) zawsze wyrzucą przedmiot magiczny albo lepszy. Dodatkowi gracze nie mają na nich wpływu.

Dodatkowi gracze nie mają wpływu na rodzaj wyrzuconego przedmioty, tylko na to, czy ten zostanie wyrzucony.

Ograniczenia Portalu Miejskiego.

Nie możesz wejść do Portalu stworzonego przez innego gracza w strefach za "Questami Blokującymi" bez ich wcześniejszego ukończenia, na przykład: Kanion Maga/Grobowce/Gniazdo Duriela/Komnata Tal Rasha (Demonolog), Harem/Pałacowe Piwnice/Tajemne Sanktuarium (Splamione Słońce), Kazamaty Nienawiści (Poczerniała Świątynia), Twierdza Kamienia Świata (Starożytni), Sekretny Krowi Poziom (Koniec Terrory z DII Classic oraz Wigilia Zniszczenia w DII:LoD). Uwaga: Gracz, który zabił Wysoką Radę (lecz nie użył Woli Khalima do zniszczenia Kuli Zniewolenia), może przejść portalem do Kazamatów Nienawiści.

Ta opcja powstrzymuje wysokopoziomowe postacie przed pomaganiem słabym postaciom dotrzeć daleko w grze bez pracowania nad tym. Jeżeli gracz nie może wejść do portalu, oznacza to, że musi wykonać questa.

Porady dla drużyny.

Zdecydujcie, jak podzielicie przedmioty. Jest kilka popularnych metod.

Gracze nieoficjalnie zbierają przedmioty na zmianę, "ty miałeś coś ostatnim razem, teraz moja kolej."

Lider Grupy decyduje, kto dostaje przedmiot.

Ostatnią metodą, niestety najpopularniejszą jest kto pierwszy, ten lepszy. Ten, kto kliknie na przedmiocie najszybciej, otrzymuje dany przedmiot, jeżeli ma na niego miejsce w ekwipunku. Gdy używa się tej metody, często potwory są mniej ważne od wyścigu o zdobycie przedmiotów. Pamiętaj, że złoto jest dzielone na wszystkich, niech chciwi członkowie drużyny biorą, ile im się podoba. Jedną z rzeczy, których trzeba się obawiać w tej metodzie to gracze, którzy stoją bez atakowania potworów, czekając na wyrzucenie przedmiotów.

Dzielcie przedmioty wg klas, aby były użyte jak najlepiej. Możesz znaleźć magiczną Laskę, która jest warta dużo złota u kupców, ale podejmij dobry wybór i daj laskę czarodziejce, jeżeli ta jej potrzebuje. Nie bądź frajerem, jeżeli czarodziejka pomogła ci zabić potwora i wypadł z niego przedmiot dla czarodziejki, pozwól jej go podnieść.

Jeżeli wypada przedmiot dla danej klasy postaci, pozwól jej przedstawicielowi na podniesienie go. Nie podnoś go tylko dlatego, że chcesz zobaczyć, jak działa lub, bo chcesz go sprzedać. Jeżeli postać z klasy ci pomaga, zasłużyła na część łupu. Bądź fair i pozwól im podnieść przedmioty dla ich klasy.

Dziel mikstury tak, aby przedstawiciele danej klasy zrobili z nich największy użytek. Wszystkie klasy używają mikstur many, życia i wzmocnienia, ale niektóre potrzebują jednych bardziej niż innych. Postacie czarujące potrzebują mikstur many oraz wzmocnienia, niech je wezmą. Amazonki oraz postacie walczące wręcz mogą używać wykradania many/życia, podczas gdy gracze tacy jak nekromanci, elementale, oraz czarodziejki muszą używać mikstur, aby regenerować manę.

Wybierz przywódcę.
Ten gracz będzie przywódcą, który będzie kierował grupą przez lochy i poziomy. Będzie otwierać drzwi i czasami, wyciągać potwory, aby drużyna je zaatakowała. Barbarzyńcy, amazonki walczące wręcz, zabójczynie, druidzi walczący wręcz oraz paladyni są dobrzy w tej robocie.

Alternatywną metodą, do tej powyżej jest grupa wędrująca, która wędruje przez poziomy i wraca razem, przed wpadnięciem w tarapaty. "Hej, przyprowadziłem kilku przyjaciół!". Taka metoda również działa i może lub nie, być tak skuteczna, jak posiadanie lidera. jest to najpopularniejsza, ale mało efektywna metoda.
Zgłoś błąd.



Feniks z Popiołów - czekamy...
Niniejsza strona jest częścią Wortalu Phoenix, znajdującego się aktualnie w stanie hibernacji. Kliknij na powyższy link by dowiedzieć się więcej.
Vgroup portfolio, agencja interaktywna - tworzenie portali internetowych, stron www, sklepow, CMS oraz grafiki  web 2.0
© 2002-2014 Imperium Diablo • Wszystko o grach Diablo 3, Diablo 2 i Diablo 1. All trademarks referenced herein are the properties of their respective owners. All rights reserved.