diablo 3

Drzewko Umiejętności Amazonki - Łuk i Kusza

Ostatnia modyfikacja: 29.10.2011. Utworzono: 15.10.2007

(Statystyki zgodne z patchami 1.10, 1.11, 1.11b, 1.12a, 1.13c i 1.13d, nie licząc umiejętności Strzała Spopielenia która uległa zmianie w patchu 1.13c i jest u nas podana właśnie dla tej łatki. Statystyki podane są bez synergii od wymaganych umiejętności. Kliknij na obrazek umiejętności, by go powiększyć)


Magiczna Strzała
Magic Arrow

Wymagany poziom postaci:   1   Synergie: Brak

Wymagane umiejętności: Brak
Opis: W odległej przeszłości podniebne miasto Amazonek, Tran Athulua, było oblężone przez piratów Mórz Bliźniaczych. Ci podrzynacze gardeł zamierzali zdobyć Wyspy Amazonek i założyć na nich własną bazę. Walki wokół oblężonego miasta trwały wiele miesięcy. Zapasy Amazonek wyczerpały się i łuczniczki zostały bez amunicji. Kapłanki miasta Athulua, świadome faktu że obrona miasta polegała głównie na powstrzymywaniu korsarzy gradem strzał, wzniosły modlitwy z prośbą o pomoc. W odpowiedzi Bogini Athula wypełniła umysły Amazonek mocą poskramiania ich wrodzonej siły duchowej. Łuczniczki stopiły swą determinację i siłę woli w okruchy fizycznej siły, które później tysiącami wystrzeliły ze swych łuków. Korsarze zostali zepchnięci z powrotem do morza.
Efekt: tworzy strzałę z energii Mana. Zadaje obrażenia takie jak zwykła strzała, ale zwiększające się wraz ze wzrostem poziomu wytrenowania.
Stałe: Brak

Poziom:1234567891011121314151617181920
Zamienia X% Punktów Obrażeń Fizycznych W Obrażenia Od Magii:1234567891011121314151617181920
Do Skuteczności Ataku: +X %10192837465564738291100109118127136145154163172181
Obrażenia: +X1234567891011121314151617181920
Koszt Many:1.51.31.21.11.00.80.70.60.50.30.20.10-0.1-0.2-0.3-0.5-0.6-0.7-0.8





Strzała Ognia
Fire Arrow

Wymagany poziom postaci:   1   Synergie: Wybuchająca Strzała: +12% Obrażenia od Ognia na poziom

Wymagane umiejętności: Brak
Opis: Hefaetrus to czczony przez Amazonki bóg ognia i odrodzenia. Mieszka na wyspie Philos, w głębi wielkiego wulkanu, Góry Amazeus. Chociaż jest głównie patronem farmerów, to czasami jego łaska spada na wojowniczki z Wysp, aby były zdolne do ochrony jego kongregacji. Dzięki odpowiednim modlitwom i ofierze z wielu ognistych przeciwników, dzielna Amazonka może zdobyć moc dodawania do swych pocisków destrukcyjnej siły ognia. Dzięki temu może ze swego łuku wystrzeliwać płonące strzały.
Efekt: zaklina strzałę, która zadaje dodatkowe rany od ognia.
Stałe: Brak

Poziom:1234567891011121314151617181920
Zamienia X% Punktów Obrażeń Fizycznych W Obrażenia Od Żywiołów:357911131517192123252729313335373941
Do Skuteczności Ataku: +X %10192837465564738291100109118127136145154163172181
Obrażenia Od Ognia:1
-
4
3
-
6
5
-
8
7
-
10
9
-
12
11
-
14
13
-
16
15
-
18
18
-
21
21
-
24
24
-
27
27
-
30
30
-
33
33
-
36
36
-
39
39
-
42
45
-
49
51
-
56
57
-
63
63
-
70
Koszt Many:33.13.23.33.53.63.73.844.14.24.34.54.64.74.855.15.25.3


Dodatkowe info: Strzały Ognia są użyteczne na początku gry. Przed wydawaniem punktów na doskonalenie tej umiejetności, pamiętaj, że Wybuchająca Strzała i Strzała Spopielenia są dostępne na wyższych poziomach.




Strzała Zimna
Cold Arrow

Wymagany poziom postaci:   6   Synergie: Lodowa Strzała: +12% Obrażenia od Zimna na poziom

Wymagane umiejętności: Brak
Opis: Chociaż zima nigdy nie potrafi znaleźć drogi do wiecznie zielonych lasów Wysp Amazonek, to zimny klimat nie jest tam całkiem nieznany. Wierzchołek Góry Karcheus na wyspie Philios pokryty jest śniegiem przez cały rok. W głębi góry ukryte są lodowate pieczary, a w nich Wielka Sala Luster, gdzie potężny Karcheus Strażnik zasiada na swoim tronie. Zawsze czujny Karcheus strzeże ludu Amazonek. Wojowniczki, które trenowały w jego świątyni, potrafią przesycić swoje pociski mocą mrożącego wiatru.
Efekt: Zaklina strzałę chłodem, zwiększającym obrażenia i spowolniającym wroga.
Stałe: Brak

Poziom:1234567891011121314151617181920
Zmienia X% Punktów Obrażeń Fizycznych W Obrażenia Od Żywiołów:357911131517192123252729313335373941
Do Skuteczności Ataku: +X %10192837465564738291100109118127136145154163172181
Obrażenia Od Zimna:3
-
4
5
-
6
7
-
8
9
-
10
11
-
12
13
-
14
15
-
16
17
-
18
19
-
20
22
-
23
24
-
25
27
-
28
29
-
30
32
-
33
34
-
35
37
-
38
41
-
42
45
-
47
49
-
51
53
-
56
Czas Trwania Zimna: X(s)45.26.47.68.81011.212.413.614.81617.218.419.620.82223.224.425.626.8
Koszt Many:3.53.63.73.844.14.24.34.54.64.74.855.15.25.35.55.65.75.8


Dodatkowe info: Strzała Zimna ma podobne działanie do czaru Lodowy Pocisk rzucanego przez Czarodziejkę. Potwory w momencie trafienia przez Strzałę Zimna zostają zamrożeni.
Przed wydawaniem punktów na doskonalenie tej umiejetności, pamiętaj, że Lodowa Strzała i Strzała Zamrażająca są dostępne na wyższych poziomach.




Strzał Seryjny
Multiple Shot

Wymagany poziom postaci:   6   Synergie: Brak

Wymagane umiejętności: Magiczna Strzała [1]
Opis: Według legend sławna łuczniczka Palashia stwierdziła w latach swej młodości, że potrafi pokonać połączone umiejętności wszystkich swych największych rywalek. Podejmując wyzwanie, rywalki zebrały się i zorganizowały turniej, który miał rozstrzygnąć tę kwestię. Aby zachować honor po tak zuchwałych przechwałkach, Palashia miała trafić w cele swoich rywalek nim one umieszczą w celu jedną strzałę. Kiedy nadszedł świt dnia sprawdzianu, Palashia stała gotowa ze swym łukiem. Na sygnał rywalki napięły cięciwy i wypuściły salwę w kierunku tarcz. Palashia zebrała siły i wystrzeliła własną, pojedynczą strzałę. Ku zdziwieniu patrzących, strzała Palashii rozdzieliła się na liczne pociski, rozcinając strzały rywalek i uderzając dokładnie w środek wszystkich tarcz. Ta tajemnicza technika szybko stała się kunsztem, który tylko prawdziwe mistrzynie są zdolne opanować.
Efekt: Pojedyncza strzała rozdziela się na wiele pocisków.
Stałe: Obrażenia -25%
3/4 Obrażenia od broni

Poziom:1234567891011121314151617181920
Liczba Strzał:23456789101112131415161718192021
Koszt Many:4567891011121314151617181920212223


Dodatkowe info: Strzały Seryjne są przydatne podczas prób trafienia potwora, który znajduje się poza ekranem bądź porusza się bardzo szybko. W połączeniu z wykradaniem many oraz wykradaniem życia, Strzały Seryjne mogą szybko uzupełniać twoje życie oraz manę. Strzały seryjne uderzą cel tylko jedną z wielu strzał nieważne jak wiele z nich uda się trafić w potwora. Strzały Seryjne zwiększają swój koszt many wraz ze wzrostem ilości punktów umiejętności w nie włożonych, więc prawdopodobnie będziesz musiał wyrównać to wyższym modyfikatorem wykradania many. Strzały Seryjne mogą być łączone z innymi czarami strzał. Traf potwora Strzałą Zamrażającą, a następnie Strzałą Seryjną. Możesz regulować ilość zwielokrotnionych strzał oddalając bądź przybliżając kursor myszki w momencie strzału. Trzymanie przycisku Shift spowoduje, że będziesz strzelał stojąc w miejscu, bez poruszania się za potworem.




Wybuchająca Strzała
Exploding Arrow

Wymagany poziom postaci:   12   Synergie: Strzała Ognia: +12% Obrażenia od Ognia na poziom

Wymagane umiejętności: Magiczna Strzała [1], Strzała Ognia [1], Strzał Seryjny [6]
Opis: Kolejnym darem Hefaetrusa, który Amazonki przekształciły w tę umiejętność, jest nadawanie strzale zdolności do wybuchania przy uderzeniu. Eksplozja takiej strzały rani nie tylko główny cel, ale uszkadza też wszystko złapane w obszar wybuchu. Widok regimentu Amazonek wypuszczających salwę takich strzał jest niesamowicie piękny. Wielu wojowników złożyło przysięgę, że nigdy nie będą już walczyć przeciw Amazonkom, po tym jak ujrzeli swych przyjaciół pochłoniętych przez płomienie wybuchających strzał.
Efekt: strzała zadaje dodatkowe obrażenia od ognia i wybucha po uderzeniu.
Stałe: Brak

Poziom:1234567891011121314151617181920
Do Skuteczności Ataku: +X %202938475665748392101110119128137146155164173182191
Obrażenia Od Ognia:2
-
6
7
-
11
12
-
16
17
-
21
22
-
26
27
-
31
32
-
36
37
-
41
44
-
49
51
-
57
58
-
65
65
-
73
72
-
81
79
-
89
86
-
97
93
-
105
102
-
116
111
-
127
120
-
138
129
-
149
Koszt Many:55.566.577.588.599.51010.51111.51212.51313.51414.5





Lodowa Strzała
Ice Arrow

Wymagany poziom postaci:   18   Synergie: Strzała Zimna: +8% Obrażenia od Zimna na poziom
Strzała Zamrażająca: +5% Czas działania zamrożenia na poziom

Wymagane umiejętności: Strzała Zimna [6]
Opis: Drugą nagrodą Karcheusa dla prawdziwych wojowniczek jest umiejętność przesycenia strzały lodowcową siłą szalejącej burzy śnieżnej. Wróg trafiony taką strzałą poczuje nie tylko zimne ukłucie zaklętego grotu, ale też moc zimnego, arktycznego wichru.
Efekt: strzały zadają dodatkowe obrażenia od zimna i zamrażają na chwilę cel.
Stałe: Brak

Poziom:1234567891011121314151617181920
Do Skuteczności Ataku: +X %202938475665748392101110119128137146155164173182191
Obrażenia Od Zimna:6
-
10
12
-
16
18
-
22
24
-
28
30
-
34
36
-
40
42
-
46
48
-
52
60
-
65
72
-
78
84
-
91
96
-
104
108
-
117
120
-
130
132
-
143
144
-
156
162
-
175
180
-
194
198
-
213
216
-
232
Zamraża na: X(s)22.22.42.62.833.23.43.63.844.24.44.64.855.25.45.65.8
Koszt Many:44.24.54.755.25.55.766.26.56.777.27.57.788.28.58.7


Dodatkowe info: Lodowa Strzała jest podobna do czaru Lodowe Uderzenie rzucanego przez Czarodziejkę. Lodowa Strzała trafia w cel i z miejsca go zamraża. Strzała Zamrażająca, dostępna na 30 poziomie, jest korzystniejsza.




Strzała Kierowana
Guided Arrow

Wymagany poziom postaci:   18   Synergie: Brak

Wymagane umiejętności: Magiczna Strzała [1], Strzał Seryjny [6], Strzała Zimna [6]
Opis: Umiejętność polowania i walki w najgłębszych ciemnościach nocy jest niezbędna każdej córze Wysp Amazonek. Oddane uczennice bogini Athulua potrafią, po wielkich trudach i dzięki ścisłej dyscyplinie, opanować sztukę strzelania na oślep, jakby ręka Athului osobiście kierowała strzałami. Kunszt ten Siostry Niewidzącego Oka od dawna podziwiały, ale dotąd nie udało im się go skopiować, co można zrozumieć.
Efekt: nadaje strzale zdolność do samodzielnego odnalezienia najbliższego celu.
Stałe: Brak

Poziom:1234567891011121314151617181920
Obrażenia: +X %05101520253035404550556065707580859095
Koszt Many:87.77.57.276.76.56.265.75.55.254.74.54.243.73.53.2


Dodatkowe info: Strzała Kierowana jest bardzo efektowna w walce pvp. Jest ona przydatna wtedy , gdy są problemy z trafieniem w ruszający się cel, albo jeżeli chce się trafić potwora, znajdującego za rogiem. Walcząc z pojedynczym potworem Wymiatanie i Strzał Seryjny, dają taki sam efekt jak Strzała Kierowana. Strzały kierowane nie działają z Przebijaniem.




Strzała Spopielenia
Immolation Arrow

Wymagany poziom postaci:   24   Synergie: Strzała Ognia: +5% Średnie Obrażenia od Ognia na sekundę na poziom
Wybuchająca Strzała: +10% Obrażenia od Ognia na poziom

Wymagane umiejętności: Magiczna Strzała [1], Strzała Ognia [1], Strzał Seryjny [6], Wybuchająca Strzała [12]
Opis: Hefaetrus obdarza czasem tą umiejętnością największe bohaterki. Przesycone ogniem pociski płoną tak intensywnie, że nawet ziemia w pobliżu miejsca ich upadku wybucha płomieniami. Płomienie płoną tylko przez kilka chwil. Niektórzy mówią, że ognie wywołane przez Strzałę Spopielenia wyglądają, jakby to kolumny z potężnego królestwa Hefaetrusa sięgały przez powłokę ziemi, by spopielić wrogów.
Efekt: zaklina strzałę, przez co zadaje dodatkowe obrażenia od ognia i eksploduje, tworząc na ziemi ścieżkę ognia. Istoty przechodzące przez płomienie otrzymują dodatkowe obrażenia.
Stałe: Czas palenia się Ognia: 3 sekundy
Opóźnienie w rzucaniu czaru: 1 sekunda

Poziom:1234567891011121314151617181920
Atak: +X %3039485766758493102111120129138147156165174183192201
Obrażenia Od Eksplozji Ognia:10
-
20
20
-
30
30
-
40
40
-
50
50
-
60
60
-
70
70
-
80
80
-
90
100
-
110
120
-
130
140
-
150
160
-
170
180
-
190
200
-
210
220
-
230
240
-
250
270
-
280
300
-
310
330
-
340
360
-
370
Średnie Obrażenia Od Ognia: X/(s)8
-
10
14
-
16
19
-
22
25
-
28
31
-
33
37
-
39
43
-
45
49
-
51
55
-
57
60
-
63
66
-
69
72
-
75
78
-
80
84
-
86
90
-
92
96
-
98
101
-
104
107
-
110
113
-
116
119
-
121
Koszt Many:66.577.588.599.51010.51111.51212.51313.51414.51515.5


Dodatkowe info: Ta umiejętność jest nieco podobna do Ściany Ognia Czarodziejki. Jeśli możesz utrzymać potwora w jednym miejscu (np. kiedy atakuje przynętę, bądź Walkirię) ta umiejętność może okazać się przydatna. To może być również wyjście z sytuacji kiedy stajesz naprzeciw Unikatowych Potworów z kamienną skórą.




Wymiatanie
Strafe

Wymagany poziom postaci:   24   Synergie: Brak

Wymagane umiejętności: Magiczna Strzała [1], Strzał Seryjny [6], Strzała Zimna [6], Strzała Kierowana [18]
Opis: Wojowniczka, po opanowaniu tej umiejętności, potrafi wysyłać salwy strzał z niewiarygodną szybkością i dokładnością, dziurawiąc jeden cel za drugim. Najemnicy-weterani często opowiadają historyjkę o młodym rekrucie. Ten młody żołnierz niemal nie zginął w walce, przez to, że wpatrywał się jak zauroczony w Amazonkę korzystającą z tej umiejętności. Jeśli kiedyś spotkasz weterana opowiadającego taką historię, nie powątpiewaj w jego słowa, bo zapewne mówi o sobie. Po prostu uśmiechnij się i postaw mu następny kufelek piwa.
Efekt: wystrzeliwuje salwę strzał do najbliższych przeciwników.
Stałe: Koszt many: 11
3/4 Obrażenia od broni

Poziom:1234567891011121314151617181920
Wystrzeliwuje Do X Strzał:56789101010101010101010101010101010
Obrażenia: +X %5101520253035404550556065707580859095100


Dodatkowe info: Wymiatanie jest umiejętnością wybieraną przez wiele Amazonek władających łukami, choć Strzały Seryjne również są opcją.
Wymiatanie automatycznie weźmie na cel i wystrzeli w potwory na ekranie w zasięgu Wymiatania. Im więcej punktów przydzielisz do tej umiejętności, tym więcej potworów trafisz jednocześnie.
Próbuj wabić potwory w ciasne packi, będziesz wtedy mógł użyć przewagi przebicia. To również pozwoli ci na oszczędzenie czasu w związku z nieodwracaniem się wciąż w różne - nieraz przeciwne strony.
Wymiatanie jest dobre w ostrzeganiu cię o nowych potworach wchodzących w obszar. Jeśli zaczniesz strzelać w kierunku, w którym przedtem nie strzelałeś w ogóle, będziesz wiedzieć, że jest tam nowy potwór.
Wymiatanie nie jest tak dobre przeciw pojedynczym potworom jak przeciw ich grupom. Może się szybko okazać, że nie masz już many kiedy używasz strzał przeciw pojedynczemu potworowi. Spróbuj przełączać się na inne umiejętności kiedy walczysz z pojedynczym potworem.
Wymiatanie będzie czasem strzelać tuż poza ekran, jednak Strzały Seryjne są znacznie lepsze przy strzelaniu do potworów poza ekranem.
Wymiatanie działa bardzo dobrze z obrażeniami od zimna. Znajdź przedmiot, który dodaje obrażenia od zimna, by wszystkie twoje trafienia schładzały potwory co je spowolni, a czasem ciała potworów zostaną zniszczone co nie pozwoli ich wskrzesić. Strzała Zamrażająca również dobrze działa z wymiataniem, zwłaszcza na poziomach trudności normalnym i koszmar, zanim długość zimna jest znacząco redukowana. Możesz też przypisać do jednego przycisku Strzałę Zamrażającą, a do drugiego Wymiatanie (możesz też używać przypisanych guzików). Wystrzel Strzałę Zamrażająca, by zatrzymać potwory w ruchu a następnie rzuć wymiatanie, by ich rozbić.
Wymiatanie działa z paladyńską aurą Koncentracja w następujący sposób:
Obrażenia = obrażenia łuku*(1 + bonus zręczności + bonus koncentracji + bonus wymiatania)
Istnieje raczej ukryty efekt Wymiatania "minimalnej ilości strzałów". Oznacza to, że wymiatanie wystrzeli co najmniej minimalną ilość strzał w jednego potwora, lecz może wystrzelić więcej, aż do limitu Wymiatania jeśli jest więcej niż jeden potwór. Jest to bardzo przydatne w tworzeniu wielokrotnych trafień przeciw jednemu potworowi, jednak minusem tego sposobu jest, iż to częściej unieruchamia cię w Wymiataniu.
    Następująca formuła ma tu zastosowanie:
    Minimalna ilość wystrzelonych strzał = 2 + poziom umiejętności / 4 zaokrąglone w dół.
    Co oznacza że na poziomie 4 zostaną wystrzelone trzy strzały; na poziomie 20: 2 + 20 / 4 czyli co najmniej 7 strzał zostanie wystrzelone.

Blokada wymiatania
Kiedy wymiatasz twoja postać będzie unieruchomiona. Nie będziesz mógł się ruszyć póki nie zakończysz wymiatania. Miej na uwadze, iż im więcej punktów w Wymiatanie wrzucisz i im więcej celów ma ono trafić, tym dłużej będziesz unieruchomiony. Postacie zawodowe mogą nie chcieć wrzucać większej ilości punktów w Wymiatanie. Dla grających w normalnym trybie nie powinno to być problemem. Upewnij się tylko, że nie rzucasz wymiatania tuz przed ucieczką i zazwyczaj wszystko powinno być OK.




Strzała Zamrażająca
Freezing Arrow

Wymagany poziom postaci:   30   Synergie: Strzała Zimna: +12% Obrażenia od Zimna na poziom
Lodowa Strzała: +5% Czas działania zamrożenia na poziom

Wymagane umiejętności: Strzała Zimna [6], Lodowa Strzała [18]
Opis: Największą mocą zdobywaną przez Amazonki poświęcone Karcheusowi jest umiejętność wzmacniania strzał zamrażającą mocą niszczycielskiej lawiny. Trafieni Zamrażającą strzałą wrogowie zastygają w miejscu i czują miażdżący ból, jakby zwaliła się na nich lawina magicznego lodu.
Efekt: zaklina strzałę, która zadaje lodowe obrażenia zamrażające wszelki potwory wokół punktu trafienia.
Stałe: Promień: 3.3 M
Zamraża na 2 sekundy

Poziom:1234567891011121314151617181920
Atak: +X %4049586776854103112121130139148157166175184193202211
Obrażenia Od Zimna:40
-
50
50
-
60
60
-
70
70
-
80
80
-
90
0
-
100
100
-
110
110
-
120
125
-
135
140
-
150
155
-
165
170
-
180
185
-
195
200
-
210
215
-
225
230
-
240
250
-
260
270
-
280
290
-
300
310
-
320
Koszt Many:99.51010.51111.51212.51313.51414.51515.51616.51717.51818.5


PvP: Inni gracze będą schłodzeni zamiast zamrożeni.
Strzała Zamrażająca jest podobna do Lodowcowego Grota Czarodziejki. Strzała Zamrażająca może być jednak ciut silniejsza z powodu dodania bazowych obrażeń strzały. Może tez współdziałać z Przebiciem oraz Uderzeniem Krytycznym. Zanim zaczniesz poważnie inwestować w Strzałę Zamrażającą pamiętaj, że długość trwania zamrożenia jest redukowana na poziomach trudności koszmar oraz piekło. Na poziomie trudności piekło zamrożenie będzie trwać max. 0,5 sekundy, jeśli będziesz atakować nieprzerwanie szybkim łukiem może ci się uda, jednak to niewystarczy, by utrzymać potwora z daleka.




Zgłoś błąd.



Feniks z Popiołów - czekamy...
Niniejsza strona jest częścią Wortalu Phoenix, znajdującego się aktualnie w stanie hibernacji. Kliknij na powyższy link by dowiedzieć się więcej.
Vgroup portfolio, agencja interaktywna - tworzenie portali internetowych, stron www, sklepow, CMS oraz grafiki  web 2.0
© 2002-2014 Imperium Diablo • Wszystko o grach Diablo 3, Diablo 2 i Diablo 1. All trademarks referenced herein are the properties of their respective owners. All rights reserved.