diablo 3

Exp By Sinned

Ostatnia modyfikacja: 30.09.2007. Utworzono: 24.08.2007

Doświadczenie - wszyscy je kochają ;]. Wokół niego kręci się cały świat Diablo2. Nie każdy jednak zna o nim całą prawdę. Wszystko o zdobywaniu doświadczenia, co powinieneś wiedzieć. Sposoby na spore ilości doświadczenia. Ograniczniki doświadczenia.


Zacznijmy od czegoś prostego - doświadczenia zdobywanego samodzielnie nie będąc w żadnej drużynie.

WZÓR NA ILOŚĆ DOŚWIADCZENIA W GRZE

Doświadczenie z zabicia potwora= X * (n + 1) / 2

gdzie:
X - podstawowa ilość doświadczenia za potwora, ustalona dla każdego potwora z góry
n - ilość osób w grze

Jest to wzór na wyliczanie doświadczenia otrzymywanego, jeśli postać nie jest w drużynie. Wpływ na ilość doświadczenia po wyliczeniu go z powyższego wzoru mają również ograniczniki, o których poniżej.


OGRANICZNIKI DOŚWIADCZENIA

Doświadczenie dla postaci poniżej 25 lvl-u:

Jeżeli istnieje mała różnica pomiędzy poziomem postaci o zabitym potworem (różnica 5 lvl-i lub mniej) to postać otrzyma 100% doświadczenia z zabitego potwora.

Jeżeli różnica wynosi od 6 do 10 to zdobyta ilość doświadczenia waha się pomiędzy 100% i 5% doświadczenia z zabitego potwora, w zależności od wielkości różnicy - im większa tym dostanie mniej doświadczenia.

Jeżeli różnica jest duża (10 lvl-i lub więcej) to postać otrzyma tylko 5% doświadczenia z zabitego potwora.

Doświadczenie dla postaci o poziomie 25 do 69:

Jeżeli przez postać potwór posiadał poziom niewiele (5 lub mniej) niższy od poziomu tej postaci to postać otrzyma 100% doświadczenia z zabitego potwora.

Jeżeli przez postać potwór posiadał poziom 6 do 10 lvl-i niższy od poziomu tej postaci to postać otrzyma 5% do 100% doświadczenia z zabitego potwora, w zależności od wielkości różnicy - im większa tym dostanie mniej doświadczenia.

Jeżeli przez postać potwór posiadał poziom o wiele (10 lub więcej) niższy od poziomu tej postaci to postać otrzyma tylko 5% doświadczenia z zabitego potwora.

To dotyczyło sytuacji gdy zabity potwór miał niższy poziom niż zabijająca go postać.
Gdy poziomy potwora i postaci są równe - wtedy dostaje 100% doświadczenia z zabicia.
Wzór na ilość doświadczenia gdy potwór ma wyższy poziom niż zabijająca go postać:
doświadczenie za zabicie potwora * (poziom postaci / poziom potwora).

Doświadczenie dla postaci o poziomie 70 lub większym:

Jeżeli przez postać potwór posiadał poziom niewiele (5 lub mniej) niższy od poziomu tej postaci to postać otrzyma 100% doświadczenia z zabitego potwora.

Jeżeli przez postać potwór posiadał poziom 6 do 10 lvl-i niższy od poziomu tej postaci to postać otrzyma 5% do 100% doświadczenia z zabitego potwora, w zależności od wielkości różnicy - im większa tym dostanie mniej doświadczenia.

Jeżeli przez postać potwór posiadał poziom o wiele (10 lub więcej) niższy od poziomu tej postaci to postać otrzyma tylko 5% doświadczenia z zabitego potwora.

To dotyczyło sytuacji gdy zabity potwór miał niższy poziom niż zabijająca go postać.
Gdy poziomy potwora i postaci są równe - wtedy dostaje 100% doświadczenia z zabicia.
Wzór na ilość doświadczenia gdy potwór ma wyższy poziom niż zabijająca go postać:
doświadczenie za zabicie potwora * (poziom postaci / poziom potwora).
Czyli tak samo jak mając level 25 do 69, lecz tutaj jeszcze dochodzi pewna kara z otrzymanego doświadczenia. Otrzymywana z powyższego wzoru ilość doświadczenia jest ograniczana coraz bardziej, im wyższy postać ma poziom. Na przykład na 80 poziomie postać otrzyma tylko 48.44% ilości doświadczenia wyliczonego ze wzoru doświadczenie za zabicie potwora * (poziom postaci / poziom potwora).


Level Doświadczenie Level Doświadczenie Level Doświadczenie
70 95.31% 80 48.44% 90 5.96%
71 90.63% 81 43.75% 91 4.49%
72 85.94% 82 39.06% 92 3.42%
73 81.25% 83 34.38% 93 2.54%
74 76.56% 84 29.69% 94 1.95%
75 71.88% 85 25.00% 95 1.46%
76 67.19% 86 18.75% 96 1.07%
77 62.50% 87 14.06% 97 0.78%
78 57.81% 88 10.55% 98 0.59%
79 53.13% 89 7.91% 99 0.49%


DOŚWIADCZENIE W DRUŻYNIE

Tutaj zaczyna się bardziej skomplikowana sytucja, także wczytaj się dokładnie i skrzętnie śledź każde zdanie.

Poniższa sytuacja ma miejsce tylko wtedy, gdy dwie lub więcej postaci znajduje się w tej samej lokacji (neważne czy są bardzo oddalone czy mało):
gdy potwór ginie wyliczana zostaje ilość doświadczenia za zabicie go ze wzoru Doświadczenie z zabicia potwora= X * (n + 1) / 2, później ta ilość jest zwiększana o 35% i rozdzielana pomiędzy postaci znajdujące się w tej lokacji, gdzie zginął potwór. To nie koniec. Ilość nie jest rozdzielana zawsze po równo, lecz
część doświadczenia otrzymanego z puli za zabicie = poziom postaci / suma poziomów wszystkich w drużynie.
Zauważmy, że mianownik jest sumą wszystkich w drużynie, a nie tylko wszystkich w danej lokacji.
Zatem ostateczny wzór dla postaci znajdujących się w jakiejś drużynie na ilość otrzymanego doświadczenia to:

[Doświadczenie z zabicia potwora= X * (n + 1) / 2] * 35% * poziom postaci / suma poziomów wszystkich w drużynie, a później dokonują się modyfikacje, o których wspomniałem w częsci OGRANICZNIKI DOŚWIADCZENIA.

Jeżeli postacie znajdowały się więcej niż dwa ekrany od miejsca, gdzie potwór zginął, nie otrzymają swojej "działki" doświadczenia.

Jeżeli żaden z członków drużyny nie znajduje się w lokacji gdzie expujemy naszą postać - wtedy należy doświadczenie wyliczać ze wzoru, z którego oblicza się doświadczenie dla postaci bez drużyny.

Ufff ;p. Przykład: Dwie osoby są w drużynie w grze trzyosobowej, pierwsza ma poziom 10, druga 5. Te dwie osoby są w tej samej lokacji, jedna z nich zabiła potwora a druga była blisko tego. Załóżmy, że potwór dawał podstawową ilość 100 doświadczenia i nie weźmy pod uwagę ograniczników znanych z działu OGRANICZNIKI DOŚWIADCZENIA.

Zatem dla postaci o 10 lvl-u:
[100 * (3 + 1) / 2] * 35% * 10 / 15 = 180

a dla postaci o 5 lvl-u:
[100 * (3 + 1) / 2] * 35% * 5 / 15 = 90


INNE


Zabicie potwora zawsze będzie owocowało zdobyciem co najmniej jednego punkta doświadczenia.

Jeżeli dwie postacie nie będące w drużynie zaatakuję tego samego potwora to doświadczenie zdobędzie ta, która dokonała ostatecznego na nim ciosu.

Najemnicy nie "kradną" doświadczenia zdobytego przez postać. Gdy sami zabijają - dostajesz tyle samo doświadczenia, co oni. Jeśli Ty zabijasz - Twój najemnik dostanie tylko ok. 1/3 doświadczenia.

Za zabijanie potworów ożywionych (wcześniej zabitych) nie dostaniesz nic doświadczenia - dostaniesz doświadczenie tylko za pierwszą śmierć potwora. Za potwory wytworzone w gniazdach nie dostajesz w ogóle doświadczenia. To samo tyczy się robaków wyklutych z jaj oraz samych jaj.

Kaplice doświadczenia i annihilus charm zwiększają dopiero ilość doświadczenia jakie otrzymujesz na końcu, gdy wszystkie modyfikacje miały już miejsce. Dla tego - jeśli np. wziąłeś kaplicę doświadczenia a z potwora dostajesz tylko 5% expa, to z kaplicą będzie dostawać tylko 7,5%.

WNIOSKI

Przy wzroście liczby Graczy w grze i chodzenie w jednej drużynie po jednej lokacji zmniejsza się otrzymywaną ilość doświadczenia przez pojedynczych członków drużyny - na 8 ppl każdy otrzyma tylko ok. 75% podstawowego doświadczenia z potwora (biorać pod uwagę, że różnica poziomów byłaby niewielka). Natomiast gdyby odłączyłby się od drużyny w tej grze 8 ppl - za każdego zabitego potwora dostawałby 450% doświadczenia! Zatem najlepszym sposobem byłoby grać bezdrużynowo w grze 8ppl - naturalnie jeśli chodzi tylko o zdobywanie expa i Gracze wybierają sobie inne lokacji niż ktoś inny. Lub też w drużynie, ale koniecznie każdy w odrębnej lokacji.

GDZIE EXPIĆ?

Tam gdzie Twój poziom niewiele odbiega od poziomu potworów. Pomocna może być tabelka opisująca ilość zdobywanego doświadczenia w kolejnych aktach oraz ograniczniki związane z posiadaniem wysokiego poziomu - http://strategy.diabloii.net/news.php?id=512 .

Najlepiej jednak znaleźć sobie miejsce na hellu gdzie zabijanie idzie Ci dość łatwo i tam spędzać czas. Bo na szybkości zabijania najbardziej polega zdobywanie expa.

A oto spis potworów wg. lokacji, w których występują, zawierający ilości podstawowego doświadczenia z ich zabicia - www.d2data.net/monster/monster_idx2.html . Korzystając z powyższych wzorów i modyfikatorów możecie sami sobie obliczyć ile będziecie dostawać doświadczenia za zabicie danego potwora ;].


Copyright by sinned.



Oceń materiał: Ocena: 5.16 (264 głosów).


Zgłoś błąd.



Feniks z Popiołów - czekamy...
Niniejsza strona jest częścią Wortalu Phoenix, znajdującego się aktualnie w stanie hibernacji. Kliknij na powyższy link by dowiedzieć się więcej.
Vgroup portfolio, agencja interaktywna - tworzenie portali internetowych, stron www, sklepow, CMS oraz grafiki  web 2.0
© 2002-2014 Imperium Diablo • Wszystko o grach Diablo 3, Diablo 2 i Diablo 1. All trademarks referenced herein are the properties of their respective owners. All rights reserved.