diablo 3

Fb soso PCL

Ostatnia modyfikacja: 12.11.2007. Utworzono: 29.10.2007

Słownik pojęć i skrótów Battle.net - kliknij tutaj

Przeczytałem większość taktyk na soso fb PCL rlz, wszystkie były niemal jednakowe, lecz miały ten sam błąd - żadnego słowa o możliwym przebiegu walki, ja staram się to zmienić.
Sam tą soską gram od ~2-3miesięcy no-life duelowania, więc sądzę że jako taką wiedzę posiadłem, oczywiście jest masa lepszych graczy fb, lecz nikomu się nic nie stanie jak przeczyta ten poradnik :) .

1.Skills
Tutaj wszystkie taktyki są takie same, a więc:
-Fb:20
-Synergie fb:20(meteor maxujemy ostatni)
-mistrzostwo ognia:20
-Telekineza(dlaczego powiemy później):20
-Tele:1
-ciepło:1
=105pkt, postać kończymy na 94lvl(jak lubisz expić to możesz dać w tele, a jak masz słabą memorke to dajemy 1pkt w frozen armor(jak grasz dużo TvT-1pkt w ench).

Czemu tak?
Naszymi głównym broniami są fb(fire ball)+fb(fire bolt-ognisty pocisk), czemu aż dwie?
-Ognista kula ma nice stuna
-Ognisty pocisk wymaga mało many i jest świetny na SvS)

Czemu nie daliśmy w hydrę?
niektórzy dają 1pkt w hydrę, ja osobiście nigdy nie zabiłem amki za pomocą hydry(zaznaczam że grałem dużo więcej 1vs1, niż TvT).

Czemu 20pkt w telekineze?
Synergia do es, pewnie ktoś pomyśli "nie mamy es..." to od razu uprzedzam - mamy na switchu memorke :)

Na czym to polega?

http://www.pcl-pvp.org/tabelki/czarodziejka.htm

Reszty skilli chyba nie muszę objaśniać :) .

1.Items

hełm
Shako - 10%dr life/mana 2sk, szkoda że nie ma fc, no ale nic nie jest doskonałe(pomijając perf circe).
Czemu nie circ 20fc+gozu mods?
pierwszy argument - cena
drugi argument - fc spokojnie wyciągamy
trzeci argument - więcej life/mana(choć nie wliczają się w boo)+gozu dr.
Socked?Ofc jah/sur

armor
Viper-1sk, 30fc, res, cena
Nie wymaga komentarza...
Socked?jah/sur

wea
Tutaj akurat nie wymaga dyskucji - wizzy 7/9/9(wizard spike z joolem 7fhr 9str 9dex)
Wszystkie szanujące soski używają go.
Czemu nie eschu?
Od razu mówię że nigdy nie lubiłem eschu :) , może ładny kop do dmg ale-10%fc mniej - musimy kupować droższy amu, daje mniej many, 0%res, ale jak bardzo lubisz pure dmg możesz go kupić oczywiście socked 7/9/9, używamy go vs barb/nec.

Shield
Tutaj potrzebujemy 4xtarcz
1 - whistan, socked jah(vs melee chary)
2 - lidles, socked sur(vs caster chary)
3 - kite 17fhr 3sox, a w środku 2xlo+P topaz(vs light chary-fohy/light soski/trapki itp syf)
Zaznaczam że każda tarcza jest potrzebna i nie warto na nich szczędzić.
4 - kite 5xlife 3sox, a w środku jahy ~200life)

gloves
-Ognisty mróz(fajny mana bonus)
-mage fisty(vs baba+nec)

boots
-eth sandy-str+vita+fhr, no wai najlepsze buty dla nas.
Niby ww dają life+dex, ale 20%fhr+vita wygrywa walkę bezwzględnym nokoutem.
-Piekielny wędrowiec(ang. odpowiednik mi z głowy wypadł :) ), 30%fire res+10%max, razem z dwarftem możemy grac fb vs fb :) .

ringi
Prawdziwa kobieta musi mieć biżuterie:
2xsoj(wiadomo pure dmg+mana)
2xraven(max abs vs blizz)
1xdwraft(vs fb)

amu
Sam osobiście używam amu 3fire 10fc, ale może nie każdego stać na legit, bądź ma za dużo fg i chce kupić gozu crafta.
Możliwe przydatne cechy craftów:
-2sk
-max 20fc!
-life/mana
-res(imho nn)
-dex/str
Sam gdzieś mam amu 2soso 5fc 7x mana 1xall res, ale wole nosić mojego ulubieńca :) .


switch
Ofc, memory(najlepiej z bazowymi skillami laski:es+ca+ench, choć cena może być zabójcza, to już samo 9es można dostać za 25fg)

Inv
7xsk z life(prefer +25l)
2xsk z fhr
torch(prefer 20stats)
anni(-//-)
2xsc 5fhr/mana,res, frw etc.
reszta scs life/mana(najlepiej żeby suma life+mana przekraczała 30)


3.Stats
-Str, zależy od itemów, anni/torcha, tak czy siak trzeba osiągnąć 84str(eth sandy), może pomóc nam w tym craft amu.
-dex pod block z whistanem
-vita-120pkt(tyle dajemy)
-ene-cała reszta

Czemu nie vita tank, a mana z items, otóż powód jest banalnie prosty, mana/life z items można tak samo łatwo osiągnąć, a jeden dany punkt w ene daje nam o wiele więcej niż 1pkt w vita.

4.Tatyka,zasady itp.

Dobrze więc zacznijmy :) , czarodziejka przestrzega zasad PCL, więc mamy pewne ograniczenia, ale o tym zobaczymy w praniu.
Vs baba
-Vs baba możemy używać whistana brak es/tarcze z bazowym blokiem mniejszym niż 45+es.
Osobiście wybieram rozwiązanie whistan(nawet te xx% dmg są w stanie nas spokojnie zabić a 75% blocku to zawsze pewna obrona)
Jak się ubieramy?
-nie potrzebujemy many(nie mamy es), więc ubieramy life+dmg stuff(mage fisty,eschu+2sojs+fire amu).
-Czym może nas zaskoczyć?
Barb ma zazwyczaj dużo frw więc nie podchodzimy za blisko, bo w klika sekund możemy zginąć, pamiętaj że ty masz tele i ty powinieneś prowadzić ten pojedynek.
-Czym się skończy uderzenie - jeżeli nie zablokujemy to śmiercią...
Trudność przeciwnika, 2/6 tylko musimy wyczuć barba, no i nie dać się przestraszyć frw :) .

amka
Zasady które nas ograniczają, hmm....żadne?
Amka może mieć więcej frw niż baba, trzeba uważać.
W co się ubieramy:
-whistan
-wizzy
ogólnie normalny zestaw itemów.
Czym może nas zaskoczyć:
unikami, niekiedy możesz się wkurzyć że leci seria fb w amke a ona bloku 70% tego :) .
Zazwyczaj pada po 2-3hitach.
Co będzie gdy da nam sm - albo uciekamy i czekamy aż minie, albo taktyka ofensywna i rushujemy ją.
Trudność przeciwnika, 3/6, uważaj na iga.

Soso
vs fb:ubieramy fire eq(buty+ring), walczymy za pomocą pocisku, próbujemy złapać ją na nm, jak to się nie udaje to chamski rush z nm i padnie szybko(uwaga w przypadku rushu lepiej używać kuli, stun się przyda)
Czym może nas zaskoczyć - tym co my możemy ją :)
Ocena trudności-3/6

vs orb:Dość trudno postać, gdyż jak gra lame taktyką ona nie pada bo ciągle się teluje, a my obrywamy pociski(może mały dmg ale zawsze coś), nie radze chamsko rushować bo 2xorb w samo serce i lądujemy koło wariva...
Polecam spróbować zaskoczyć ją jakimś manewrem np.szybki atak z lewej :) , zazwyczaj pada bardzo szybko jak ją trafimy.
Ocena trudności 3+/6

vs blizz:Zaczynają się problemy, nie możemy rushować jej bo często otacza się blizzem a wpadnięcie tam często boli :) , nawet jak nie użyje blizz zawsze ma lodowe uderzenie które również boli :) , na szczęcie możemy ubrać aż 2xraven.
Zalecam gre na ponad jeden ekran(tam nas blizz nie dosięgnie).
Ocena trudności:4/6

light soso:niestety nie walczyłem z żadną dobrą light soską więc nie powiem wam o niej dużo.

dru
No niestety dużych szans nie mamy, lecz walczyć warto.
Nie można go rushować gdyż jego tornado zadaje większy dmg od nas+ma zboje cyklonu.
Możemy spróbować złapać go na nm, lecz uważaj na zwierzaki :) .
Ocena trudności 5/6

pala
-Foh, walkę możemy sobie odpuścić :) , zazwyczaj przegramy lecz walczyć można.
Zakładamy kite fhr+whisp+staramy się mieć 210res(nie więcej).
Czy może nas zaskoczyć?
lagiem...nagle się pojawia a my giniemy :)
Trudność 5/6.

-Hammer, będzie próbował nas rushować, lecz pamiętajmy że może mieć max 80%max res więc powinien dość łatwo paść, lecz pamiętaj - nie teleportuje się tam gdzie był ostatnio i hammy bardzo bolą.
Trudność 3+/6

-Smither, nie walczyłem z wieloma smitherami, lecz zazwyczaj jak nas uderzy to będzie to uderzenie 100% ow.
Nie powiem wam wiele o nim :)

asska

-trapa, walkę możemy od razu oddać :) , lub walczyć z nie wielką szansą na wygraną.
Jeżeli trapka umie grać i będzie nas stunować to nie mamy szans.
Ubieramy kite+whisp+szukamy jeszcze jedngo fhr sc ~86fhr tyle starczy by nie zostać trafiony wieloma trapami.
Wygramy może 2-3 walki na 50przeprowadzonych, niestety trapa jest antycharem fberki :) .
Trudność oczywista 6/6

-Hybryda, "ni w **** ni w oko" ani nice trap dmg ani melee dmg, choć możemy używać max 80%res(co oznacza że my będziemy używać 75% res bo kite daje 10%max :) ), i brak abs nie należy bać się trap, gorzej z ow, taktyka jest prosta.
Czekamy aż nas uderzy, po pewnym czasie wyczujemy ją.
Gdy zrobi tele by robimy również tele, podczas robienia ww trzeba oddać jak najwięcej fb w jej stronę potem run.
Po 2 seriach powinna paść, a jak nie padnie a będzie mieć mało life, zaskakujemy ją rushem.
3/6

nec
Niestety kolejny trudny char, nie możemy używać es(no chyba że on będzie używał zębów, ale nigdy nie używa ^^).
ubieramy life+dmg stuff(patrz baba), nie radze rushować padniemy od włóczni, polecam taktyke defensywną, tak mamy największe szans na zabicie :) .
4+/6

Dodam że nie jest to vademecum na wszystkie postacie i nie zawsze będziemy wygrywać duele, ja podałem kilka wskazówek, własny styl trzeba opanować samemu.

5.Zakończenie

Dziękuję za przeczytanie ten skromnego poradnika i poświęcony czas.
Pozdrawiam

6.Podziękowania
Dziękuje(kolejność przypadkowa):
-Pawcisowi(wspólne AvS ahh :) )
-Draxowi(noob ale nice libby :) )
-fafnir(GER!! ale i tak jest nice SvS :) )
-BK(dzięki za ASSvS :) )
-Zderzak(wracaj do d2 noobie)
-DOH(jeszcze coś z Ciebie wyrośnie :) )
-Całemu klanowi RoA(Szykują się następne Klanówki :) )
Oraz całemu towarzystwu które wciągnęło mnie do grania FB'erką

faty(soja)


Oceń materiał: Ocena: 4.49 (123 głosów).


Zgłoś błąd.



Feniks z Popiołów - czekamy...
Niniejsza strona jest częścią Wortalu Phoenix, znajdującego się aktualnie w stanie hibernacji. Kliknij na powyższy link by dowiedzieć się więcej.
Vgroup portfolio, agencja interaktywna - tworzenie portali internetowych, stron www, sklepow, CMS oraz grafiki  web 2.0
© 2002-2014 Imperium Diablo • Wszystko o grach Diablo 3, Diablo 2 i Diablo 1. All trademarks referenced herein are the properties of their respective owners. All rights reserved.