diablo 3

Immuny - czyli jak i co? - by Tryton

Ostatnia modyfikacja: 23.10.2008. Utworzono: 22.10.2008

Witam. Do napisania artykułu zainspirowały mnie komentarze w stylu : „A jak poradzić sobie moją trapką, gdy mam na drodze dusze które są niewrażliwe błyskawice ?”.Zwykle kończy się to ostrzeżeniem, spamem, a co za tym idzie zamknięciem tematu, bez udzielonej odpowiedzi. Nigdy więcej takich problemów. Zaczynajmy..


1.Co to jest immun?:
Immun- w przetłumaczeniu znaczy niewrażliwość. W świecie gry diablo jest to oznaka, że dany potwór wykazuje całkowitą odporność na żywioły i magie wszelkiej maści. Potwór posiadający niewrażliwość, uderzany choćby xxxxx razy ,nie utraci ani kreski zdrowia, co oznacza iż np. ciskając monstrualną bestię zamiecią soski, nie jesteśmy w stanie mu nic zrobić niezależnie od zaawansowania gracza i posiadanych obrażeń/przedmiotów. (CHYBA, ŻE MAMY INFI)


2.Jakie potwory mają immuny?:
Na ostatnim poziomie gry diablo. piekle, każdy normalny potwór posiada jakiś immun np. diabliki niewrażliwość na ogień, zombie niewrażliwość na zimno, dusze niewrażliwość na błyskawice, szkielety niewrażliwość na trucizny. Jednak na każdym poziomie może się trafić boss unikatowy posiadający immun (bądź jeśli akcja odbywa się na piekle mogą to być nawet 2 immuny A NA UBERACH 4!).Można też zauważyć, że w niektórych przykładach, potwory posiadające moc zaklętego żywiołu np. ”zaklęty ogień” zwykle również posiadają immun, który jest adekwatny do ich elementarnej mocy


3.Jak sobie radzić z immunami?
Sposobów jest bardzo dużo, będę się starał opisać wszystkie:

- ucieczka (^^)
- użycie innego ciosu, o odmiennej sile żywiołu
- pomoc najemnika
- użycie umiejętności „zmniejszenie odporności”
- użycie umiejętności „przekonanie”
- użycie umiejętności „zmniejszenie odporności” z premii z przedmiotu
- użycie umiejętności „przekonanie” z premii z przedmiotu
- pomoc innych graczy
- używanie umiejętności, przez które potwór będzie uderzał się sam

a) Ucieczka:
Sposób jak nie sposób, czasami jedyny...jak nazwa wskazuje, po prostu uciekamy gdzie raki zimują :) .Może być jednak problem, gdyż niektóre potwory questowe (hrabina na przykład) są wymagane do zabicia a więc sposób nie najlepszy, niestety

Ocena: 3/10

b) Użycie innego ciosu, o odmiennej sile żywiołu:
Czyli po prostu zmiana uderzenia. Sposób czasem niemożliwy, gdyż dając w punkty w skille, staramy się jak najwięcej pakować w synegrię danej umiejętności. Wymaxowanie synegrii może kosztować od 40 do 100 punktów umiejętności. Więc gdzie tu miejsce na inne ? Jest też możliwość skonstruowania builda-hybrydy, w której część pakujemy w skille „pierwszego”trzonu, a część w drugiego. Jednak wtedy tracimy na obrażeniach umiejętności.

Ocena: 7/10

c) Pomoc Najemnika
Bardzo dobry sposób. Jeśli będziemy systematycznie „prowadzić” merca, myśle,że czasem jest w stanie powalić dużą zgraje potworów. Oczywiście jednak takiego merca trzeba również dobrze dozbroić co może kosztować. Powinniśmy też dobrze opiniować w rozdawaniu mikstur dla niego, gdyż nasz merc potrafi wpakować się w dużą grupkę bestii i wciągu paru sekund zginąć

Ocena: 8/10

d) użycie umiejętności „zmniejszenie odporności”
Zacznijmy od tego czym jest to zmniejszenie odporności:

Zmniejszenie odporności - klątwa, umiejętność nekromanty, którą uczy się na poziomie 30. Zmniejsza ona odporność wroga na trucizny, błyskawice, ogień i zimno a nawet, ściąga immuny.

A więc cóż piękniejszego? Problem jest o tyle, że to tylko umiejętność nekromanty, reszta postaci może mieć kłopot. Dlatego później wyjaśnię, jak zdobyć zmniejszenie odporności nie grając nekromantą

Ocena:10/10

e) użycie umiejętności „przekonanie”
Czym jest przekonanie?:

Przekonanie-Aura ofensywna, umiejętność paladyna. Zmniejsza odporności przeciwnika na trucizny, zimno, błyskawice i ogień a także zmniejsza defensywę wszystkich wrogów, w promieniu aury.

Równie wspaniałe, a nawet lepsze, gdyż nie trzeba się męczyć w rzucanie klątw. Problem jednak jest taki sam. Dostępny do nauczenia tylko dla paladyna. Ale o tym powiem za chwilę

f) użycie umiejętności „zmniejszenie odporności” z premii z przedmiotu
Niestety blizzard nie wymyślił żadnej unikatowej broni/zbroi/tarczy itp.
,która pozwalała by nam dawać tą umiejętność. Jednak możemy ją zdobyć z ładunków, które trafiają się losowo w niektórych częściach opancerzenia bądź biżuterii. Możemy też zdobyć ładunki do zmniejszenia odporności w różdżkach, które można zakupić głównie w 5 akcie. Jednak jest oczywiście tego minus. Po pierwsze, poziomy tych ładunków. Na pewno nie będą one za wysokie, bo w końcu można je znaleźć w byle sklepie. Po drugie, promień i skuteczność .Jeśli napotkamy się na dużą zgraje potworów będziemy musieli zużyć mnóstwo ładunków, żeby móc wstanie ich dokładnie ogarnąć, ponieważ promień „rażenia” naszej umiejętności na tym poziomie będzie nie najlepszy. Jak już wcześniej wspomniałem, takie ładunki nie będą na wysokim poziomie ,przez co mogą nieskutecznie obniżyć resy. Po trzecie, strata czasu .Jeśli chcemy stale i dobrze korzystać z tych ładunków ,będziemy musieli ciągle wracać się do miasta po odnowę zasobów. Co jest całkowicie bez sensu

Ocena: 3/10

g) użycie umiejętności „przekonanie” z premii z przedmiotu
Tu sytuacja wydawałaby się beznadziejna ,gdyż ładunki do aur są nie spotykane. Na szczęście jest jedno słowo runiczne, które daje tą umiejętność podczas noszenia. Czyli infinity, w tłumaczeniu nieskończoność. O to jego staty (kopiowane ze strony głównej IMPERIUM ):

BER + MAL + BER + IST [4]

Infinity/Nieskończoność

Bronie Drzewcowe

50% szansa na rzucenie 20-poziomowego zaklęcia Seryjne Błyskawice, kiedy zabijasz wroga
Poziom 12 Aura Przekonanie podczas noszenia
+35% szybsze chodzenie/bieganie
+255-325% zwiększone obrażenia
-(45-55)% do odporności na błyskawice wroga
40% szansa na druzgocące uderzenie
Uniemożliwia leczenie się potworów
+(0.5 na poziom) 0.5-49.5 do żywotności (zależy od poziomu postaci)
30% większa szansa na zdobycie magicznych przedmiotów
Poziom 21 Zbroja Cyklonu (30 Ładunków)

Te słowo runiczne pozwala nam otrzymać aure przekonania podczas noszenia (aż 12 poziom!!!!).Plusy są widoczne, dlatego przejdę do minusów, są dwa. Pierwszy to to, iż może być wykonywany TYLKO w broniach drzewcowych, ale to się da załatwić, można ją dać mercowi, dzięki czemu my spokojnie będziemy mogli sobie nawalać ze ściągniętych immunów. Drugi, to koszty. Zdaję sobie sprawę, że będzie trudno zadbać wszystkim o kieszonkowe, ale jest wiele sposobów na zarabianie, więc problem jest zanikły. (Do roboty panowie!)

Ocena: 9/10

h) Pomoc innych graczy
Czyli po prostu taksówka. Najwygodniejszy sposób i na pewno najtańszy. Ja jednak wole nie taksować, gdyż to psuje mój zmysł estetyczny (robić wszystko sam ) Jeśli nie macie takich problemów, to proszę, korzystać

Ocena:9/10

i) Używanie umiejętności, przez które potwór będzie uderzał się sam
Dobrze.. a więc jakie to umiejętności? Będzie to żelazna dziewica, fascynacja, ciernie, ciernie żelaznego golema, nawrócenie, blast (czyli chyba uderzenie umysłu) i inne. Za pomocą takich umiejętności jesteśmy wstanie zmusić potwora do ataku na swoich pobratymców bądź odbić część ich obrażeń na nich samych. Wydawało by się doskonałe ale bez drobnej pomocy naszego dmg, potwory uderzały by się nawzajem bardzo długo, podejrzewam, że czar by minął zanim by się konkretnie zranili. Dlatego sposób nie dobry.

Ocena:4/10

Ok. to tyle jak sobie radzić z immunami. Mam nadzieje, że rozpisałem wszystkie możliwe sposoby.


4.Błędne interpretacje
O jakie chodzi? Ano, chodzi o takie rzeczy, które choćby się wydawało, nie ściągną immunów. Pokaże wam o co mi chodzi:

- - res przeciwnika z premii do przedmiotów
- ściąganie resa na magie i na obrażenia fizyczne za pomocą zmniejszenia odporności
- ściąganie resa na magie i na obrażenia fizyczne za pomocą aury przekonania
- - res przeciwnika z premii od przedmiotów u najemnika

a) - res przeciwnika z premii do przedmiotów

Niektóre przedmioty np. doom zmniejszają odporność przeciwnika. Tak, zmniejszają ale nie ściągają immuna. Dlatego jeśli chcemy tym sobie zastąpić infinity, nie uda się.

b) ściąganie resa na magie i na obrażenia fizyczne za pomocą zmniejszenia odporności
Błędna interpretacja. Za pomocą tej umiejętności, nie uda nam się ściągnąć tych resów. Res na fizyki można ściągnąć wyłącznie zniedołężeniem i zwiększeniem obrażeń, a res na magie nie da się ściągnąć.

c) ściąganie resa na magie i na obrażenia fizyczne za pomocą aury przekonania
A również błąd. Również tak jak wyżej, nie uda się tego dokonać, nie ma co się męczyć ;)

d) - res przeciwnika z premii od przedmiotów u najemnika
choć wiemy, że mf z przedmiotów najemnika przechodzi na nas. Jednak np. – resy przeciwnika z nieskończoności, nie obniżą resów w naszym ataku.


Zakończenie:
To na razie tyle. Jak będą jakieś pytania, będę się starał dopełnić moje wypowiedzi. Dziękuje za przeczytanie.


Do wszystkich ownegerów, pro masterów, mistrzów, pro-playerów lub osób, które sądzą, że są takimi. Artykuł ten został napisany dla osób o słabej wiedzy diablo 2. Zostało napisane na jego początkowe wymagania „językowe” dlatego pominął parę skrótów i dodałem wiele informacji, które dla was mogą być uważane za oczywiste. Dlatego proszę aby popatrzeć na to ze strony newbie. Proszę o konstruktywną krytykę, a także ocenę, która będzie nie za surowa. To na tyle!



Oceń materiał: Ocena: 5.44 (199 głosów).


Zgłoś błąd.



Feniks z Popiołów - czekamy...
Niniejsza strona jest częścią Wortalu Phoenix, znajdującego się aktualnie w stanie hibernacji. Kliknij na powyższy link by dowiedzieć się więcej.
Vgroup portfolio, agencja interaktywna - tworzenie portali internetowych, stron www, sklepow, CMS oraz grafiki  web 2.0
© 2002-2014 Imperium Diablo • Wszystko o grach Diablo 3, Diablo 2 i Diablo 1. All trademarks referenced herein are the properties of their respective owners. All rights reserved.