diablo 3

Mf By Sinned

Ostatnia modyfikacja: 27.10.2007. Utworzono: 24.08.2007

Legenda (4 n00bz ;) :

- item - przedmiot
- set - zestaw, przedmiot z zestawu (zielona nazwa)
- mef - mefisto
- pindel - pryszczoskór (Świąt. Nihlathaka)
- run - bieg do danego celu
- monster - potwór
- rare - przedmiot rzadki (żółta nazwa)
- skill - umiejętność (chodzi o umiejętność z drzewka umiejętności -.-)
- perf top - doskonały topaz
- s - socket, dziura w przedmiocie
- jewel - klejnot
- char - postać
- charm - talizman
- merc - najemnik
- nl - poz. trudności normalny
- nm - poz. trudności koszmar
- hl - poz. trudności piekło

Wstęp :

Mf to skrót od "magic find", potoczne określenie na bonus "xx% większa szansa na znalezienie magicznych przedmiotów". Jak wiadomo unikatowe i setowe itemy są zwykle lepsze od rare'ów czy magicznych. Naturalnie, dlatego trudniej je znaleźć. Mf zwiększa szansę na wypadnięcie itemu magicznego, rare, setowego i unikatowego. Postacie, która szukają itemów zwykle pragną mieć jak najwięcej mf, aby z monsterków wylatywało więcej tych unikatowych i setowych. Tyle tytułem wstępu. Konkrety o.O.

To trza wiedzieć :

Nawet z 0% mf masz szansę na to, że wyleci Ci unikat bądź set. Posiadając nawet ogromne ilości mf mogą lecieć Ci same śmieci. Ogromną rolę ogrywa samo szczęście. Mf ma bardzo mały wpływ na rzut na jakość, większa część zależy od tego jak gra wykona rzut na jakość. Najbardziej jakościowe itemy wyrzucają aktowi bossowie. Lepiej zrobić szybki run ze średnią ilością mf niż długo trwający z dużą ilością mf.

Kim "szukać itemów" :

Postać musi radzić sobie w walce nosząc itemy z mf, a zatem pozbawiona będzie swoich zwykłych itemów do walki. Zatem dla szukania itemów będą dobre postacie, które w większej mierze są zależne od swoich skill'i niż od item'ów. Takimi postaciami są czarodziejki, a posiadając umiejętność teleportu znacznie przyspieszają mf run'y.

Itemy z mf :

Wybór itemów, które posiadają mf jest ogromny. Niektóre są ekskluzywne, których znalezienie będzie czasem sprawiało problemy.

Zestaw MF dla biednych:

głowa: hełm 3s z 3 perf topami (72%)
amu: obojętnie jaki, oby posiadał mf
broń: mewa
zbroja: zbroja 4s z 4 perf topami (96%)
tarcza: tarcza z setu milabregi (20%)/słowo runiczne shael-eth (25%)
pas: Złoty Powróz (30%) lub jakikolwiek z mf
ring: Nagel x2 (każdy po 15-30%)
ręce: Osłony Fortuny
buty: obojętnie jakie, oby posiadały mf

Razem: ok. 250% mf

Zestaw MF dla zamożnych :

głowa: Przyodzianek Arlekina z perf topem (74%)
amu: amu z setu tankreda (koniecznie z butami!) (78%)
broń: Ostrze Ali Baby z 2 jewel'ami mf (max mf na jednym jewel'u to 17%) (mf zależny od lvl-u chara)
zbroja: Czaszkowiec z perf topem (mf zależny od lvl-u chara)
tarcza: monarcha 4s z 4 jewel'ami mf (max mf na jednym jewel'u to 17%)
pas: Złoty Powróz (30%)
ring: Nagel x2 (każdy po 15-30%)
ręce: Osłony Fortuny (25-40%)
buty: buty z setu tankreda (koniecznie z amuletem!) (same w sobie nic, ale patrz: amu)
talizmany: małe (1-7%) + Fortuna Gheeda (20-40%)

Razem: ok. 450% mf


Zestaw MF dla obrzydliwie bogatych (do bólu ~~) :

głowa: magiczna: przypadkowa obręcz szczęścia z 2 istami (100%)
amu: magiczny: przypadkowy amulet szczęścia (50%)
broń: broń 6s z 6 istami (180%)
zbroja: Czaszkowiec z perf topem (mf zależny od lvl-u chara)
tarcza: monarcha 4s z 4 istami (100%)
pas: Złoty Powróz (30%)
ring: magiczny: przypadkowy pierścień fortuny (40%) x2
ręce: Osłony Fortuny (40%)
buty: Podróżnik (50%)
talizmany: 33 małych (7%) + Fortuna Gheeda (40%) - same charmy w takiej ilości dadzą 271%, a jeżeli zrezygnujesz z kostki (będziesz nosił TYLKO charmy) to razem z samych charmów będzie 299%.

Razem: ok 1100% mf U_U

Można też dorzucić merca - jeżeli merc zabije to liczy się Twój mf + jego mf - to można osiągnąć ok. 1500% mf o.O

Affixy na rare itemach vs affixy na mag itemach :

Tu będę przynudzać, koncentracja z Waszej strony mile widziana ;].

Wbrew pozorom przedmioty magiczne mogą mieć więcej mf niż rare itemy. Ogólnie magiczne itemy mogą mieć lepsze affixy niż rare itemy. W pewnym sensie to rekompensata za to, że rare itemy mogą mieć więcej affixów niż mag itemy.

Mag itemy mogą posiadać prefix (nazwa: rozradowany), który daje od 5 do 10% mf lub taki (nazwa prefixu: przypadkowy), który daje od 11 do 15%, a itemy rare mogą mieć tylko i wyłącznie prefix dający od 5 do 10% mf!

Prefixy dodające mf mogą mieć tylko amulety, pierścienie i obręcze.

Mag itemy mogą posiadać suffix (sposobności), który daje od 5 do 15% mf, (fortuny) 16 do 25% lub taki (szczęścia), który daje od 26 do 35%, a itemy rare ponownie jak w było w prefixach nie mogą posiadać tego ostatniego, który daje najwięcej mf!

Suffixy dodające mf mogą mieć tylko amulety, pierścienie, obręcze, rękawice i buty. Wyjątki: pierścienie rare nie mogą posiadać suffixu fortuny, a suffix szczęścia posiadać mogą tylko amulety, obręcze i buty.

Przykład: magiczny amulet może mieć maksymalnie 50% mf, a będzie się nazywać przypadkowy amulet szczęścia, zaś pierścień (przypadkowy pierścień fortuny) może mieć maksymalnie 40%, czyli lepiej niż Nagel!

Omg, po co mi tyle? :

100% mf nie oznacza, że na 100% wyleci przedmiot magiczny, lecz na to, że szansa na wyrzucenie przez potwora magicznego przedmiotu jest dwa razy większa, bo +100%. Jeżeli potwór ma 10% na wyrzucenie przedmiotu magicznego, to posiadając 100% mf, będzie na to samo 20% szansy. Analogicznie: 200% mf spowoduje, że nasz potworek z przykładu będzie mieć 30% na wyrzucenie przedmiotu magicznego (ponieważ 10% + (200% * 10%)/100% = 30%). Ogólny wzór wygląda tak:

x% + (mf% * x%)/100% = szansa na wyplucie magicznego przedmiotu

gdzie:
x% to szansa wyrażona w procentach na wyplucie magicznego przedmiotu, która jest "wbudowana" na stałe i niezmienna, potwora
mf% to nasze mf wyrażone w procentach

Analogicznie, jeżeli liczymy szansę na unikat/set/rare to musimy wykorzystać zamiast x% szansę potwora na wyplucie unikatu/setu/rare i zamiast mf% wykorzystać naszą szansę na unikat/set/rare o czym dogłębniej poniżej.

Diminishing Returns, z ang. : Zmniejszające się Powroty/Wyniki. Tu się pobawimy i wprowadzimy parę dodatkowych terminów dla ułatwienia ~~.

Magic Find - zwiększana szansa na znalezienie magicznych itemów (mf)
Rare Find - zwiększana szansa na znalezienie rare itemów (rf)
Set Find - zwiększana szansa na znalezienie setowych itemów (sf)
Unique Find - zwiększana szansa na znalezienie unikatowych itemów (uf)

Najbardziej będzie nas interesować mf%, sf% i uf% oraz zależności pomiędzy nimi. Mf zwiększa rf, sf i us, ale trza dodać, że poprzez dodawanie kolejnych mf% reszta "Find'ów" (rf, sf, uf) rośnie coraz wolniej. Tu właśnie swoje palce maczały diminishing returns, formuły poniżej:

Unique: UF = (MF*250)/(MF+250)
Set: SF = (MF*500)/(MF+500)
Rare: RF = (MF*600)/(MF+600)

Przykład (wyniki zaokrąglone):

Posiadając 10% mf będziemy mieli 10% rf, 10% sf i 10% uf.
Posiadając 100% mf będziemy mieli 85% rf, 83% sf i 71% uf.
Posiadając 300% mf będziemy mieli 200% rf, 187% sf i 136% uf.
Posiadając 600% mf będziemy mieli 300% rf, 272% sf i 176% uf.
Posiadając 1000% mf będziemy mieli 375% rf, 333% sf i 200% uf.
Posiadając 10000% mf będziemy mieli 566% rf, 476% sf i 243% uf.

Także astronomiczna liczba mf (powiedzmy: 1000% mf) wcale nie zwiększy tak mocno uf czy sf w porównaniu do jakiejś pospolitej liczby mf (powiedzmy: 400% mf). Dzięki wolniejszemu rośnięciu uf, sf, rf w miarę dodawnia większych mf postać z 1000% mf będzie dostawała za zabicie monsterka podobne dropy co postać z 500% mf.

Optymalna ilość mf :

Jeżeli szukasz unikatów to im więcej, tym lepiej, jednak optymalnie 400% mf lub do 600% mf, bo później przez formuły powyżej nie opłaca się dawać więcej (różnica będzie minimalna).
Jeżeli szukasz setów to najlepiej nie przekraczać 500% mf. (dlatego: gra sprawdza "jakość" itemu w kolejności: rzut na uniq -> rzut na set -> itd.; jeżeli będziesz miał dużo mf to może się okazać, że będą wylatywały same unikaty, a zero setów lub "wpadkowe" unikaty, czyli rare itemy ze zwiększoną wytrzymałością - więcej info o tym w dziale "itemy -> wpadka").
Jeżeli szukasz rare'ów, to optymalnie 200% mf powinno Ci starczyć.

Gdzie szukać itemów :

Mef-runy, najlepiej hl, lub jeśli żeś słaby to nm. Na nm jest w stanie wypluć (z tych lepszych item'ów) : Herolda Zakarum, Spojrzenie Wampira, Okulusa, Burizę-Do Kyanon, Zemstę Tytana, Laskoszczyt, Czaszkowca, SOJ-a. Mef na hl może wypluć Azurewrath i Siatkę Arachnidów w odróżnieniu do Pindla. Nie może wypluć od groma itemów (m. in. ok. połowy unikatów elitarnych, nie może też wypluć Zod ~~).

Pindel-runy, łatwo dostępny, szybko się go robi, ale w porównaniu do aktowych bossów, ma brzydki drop, dlatego też trza zrobić mnóstwo pindli, żeby coś od niego dostać (chociaż możliwe, że już za pierszym razem zaświeci czymś dobrym). Na nm się nie opłaca, lepiej na hl. Pindel nie wypluje paru itemów: Annihilusa, Mocy Tyraela, Siatki Arachnidów, Azurawrath oraz (o tym wszyscy zapominają ~~) setu krowiego króla ;P. Resztę itemów jest w stanie wypluć (wliczając w to runę Zod)

Baal-runy, najlepiej hl ~~, chociaż na nm już można znaleźć niektóre elitarne unikaty (np. Przyodzianek Arlekina). Na hl wypluje wszystko prócz Annihilusa i setu krowiego króla. Na nl może nas zaskoczyć Zemstą Tytana, Żmijomagiem, SOJ-em, Błogosławionym Krągiem Mosera lub Sznurem Uszu. A droga do niego dość długa, bo trza jeszcze rozwalić ich przywołańców (z drugiej strony: oni też mogą coś dobrego wypluć).

Ile run'ów robić? :

Solidne wyniki powinno się otrzymać robiąc dziennie 100 mef'ów lub 400 pindli lub 40 baal'ów.

Czy mf ma wpływ na hazard? :

Nie ma.

Czy przez to, że mam zbyt dużo mf, będę dostawał same magiczne? :

Nie, ponieważ gra i tak wpierw sprawdzi rzut na unikat i jeżeli się powiedzie to po prostu wypluje unikat lub "wpadkowy" unikat. Kolejność to unikat -> set -> rare -> mag.

Czy posiadając duże wartości mf zmniejszę szansę na unikaty, sety? :

Nie. W 1.09 istniał bug, który powodował, że odpowiednio duże wartości mf zmniejszały szanse na lepszą jakość. W 1.1 bug ten został naprawiony.

Czy mf działa na aktowych boss'ów? :

Tak, działa.


Czy drop pindla został pogorszony w 1.1, jak donosił Blizzard? :

Chcieli go pogorszyć, ale coś im nie wyszło.

Jaki jest sekret na znajdywanie wypas-ompfg-ło-żesz-itemów? :

Nie ma takiego sekretu.

Kto ma największą szansę na wyplucie amu tr? :

Z aktowych boss'ów: ... Duriel hl ;P 0,0108% szansy na 1 ppl i 0% mf
Z super-unikatowych: Krowi Król na hl o.O 0,0045% szansy na 1ppl i 0% mf

Kto ma największą szansę na wyplucie SOJ-a? :

Z aktowych boss'ów: Andariel nm 0,0262% szansy na 1 ppl i 0% mf
Z super-unikatowych: Demonolog nm 0,0038% szansy na 1 ppl i 0% mf

Copyright by sinned.



Oceń materiał: Ocena: 5.55 (521 głosów).


Zgłoś błąd.



Feniks z Popiołów - czekamy...
Niniejsza strona jest częścią Wortalu Phoenix, znajdującego się aktualnie w stanie hibernacji. Kliknij na powyższy link by dowiedzieć się więcej.
Vgroup portfolio, agencja interaktywna - tworzenie portali internetowych, stron www, sklepow, CMS oraz grafiki  web 2.0
© 2002-2014 Imperium Diablo • Wszystko o grach Diablo 3, Diablo 2 i Diablo 1. All trademarks referenced herein are the properties of their respective owners. All rights reserved.