diablo 3

Mmo Następnej Generacji Blizzarda

Ostatnia modyfikacja: 12.07.2008. Utworzono: 24.08.2007


Przetłumaczony przez nas artykuł autorstwa Angelo D'Argenio (redaktora serwisu GuideBazaar.com), w którym zawarte zostały jego przemyślenia na temat gry z gatunku Next-Gen MMO ("następnej generacji"), którą Blizzard, przypuszczalnie, planuje stworzyć (biorąc pod uwagę ogłoszenia o pracę firmy). Oryginalny artykuł w języku angielskim znajdziecie tutaj. Tłumaczenie jest luźne, tzn. w kilku miejscach dodaliśmy objaśnienia niektórych występujących w artykule pojęć, nie zmieniając jednak sensu wypowiedzi autora.




Pod koniec kwietnia ludzie Blizzarda zaskoczyli graczy oraz media mówiąc, iż niedługo odsłonią oni swoją kolejną nową grę. To oświadczenie zbiegło się w czasie z ogłoszeniem poszukiwania pracowników na stronie internetowej Blizzarda. Blizzard zatrudniał nowych programistów oraz pisarzy, by dołączyli do drużyny developerskiej pracującej na projektem "MMO nowej generacji" (napisaliśmy o tym w newsie niegdyś - przyp. Przemo). W związku z tym prawie każdy fan spekulował, iż nadchodząca gra Blizzarda i "MMO nowej generacji" to jedno i to samo. Gracze brali pod uwagę wiele możliwości: World of Starcraft, Diablo 3, a nawet rewizytę w World of Warcraft. W końcu Blizzard stworzył zaledwie kilka światów gier, więc, o ile nie będzie to całkowicie nowe uniwersum, ich główne koncesje to wszystko w oparciu o co można spekulować. 19 maja wreszcie Blizzard dostarczył to co obiecał i ujawnił populacji swoją następną pełną grę: Starcraft 2. Niemal wszyscy zaplątali się. Nawet profesjonalne grupy spekulacyjne zostały przechytrzone. Kolejną pęłną grą nie był wcale MMO. Jak pokazał czas, ludzie byli rozanieleni Starcraftem 2 i chcieli wiedzieć wszystko o jednostkach, rasach oraz mechanizmach rozgrywki tej nowej strategii czasu rzeczywistego. Jednak poza całym tym zamieszaniem zapomniano o ważnym szczególe: Blizzard wciąż zatrudniał ludzi do "MMO następnej generacji". Więc co to będzie?

Blizzard, oczywiście, trzyma większość detali swoich projektów pod ścisłą tajemnicą (w gruncie rzeczy wierzę, iż Penny Arcade ujął najlepiej retencję deweloperską Blizzarda w tym komiksie: http://www.penny-arcade.com/comic/2007/05/23), a wywiady nie wydobywają wiele więcej informacji. Jednak gracze spekulują tworząc swoje własne teorie na ten temat. Istnieją cztery możliwości, na to, jaką grą miałoby być "MMO następnej generacji". Jakie są szanse na to, iż któraś z tych opcji faktycznie znajduje się w produkcji? O tym poniżej.

Na pierwszym planie mamy World of Warcraft. To co wielu nazywało nie inaczej jak "ekstrawaganckim lotem dla rozjuszonych faboy'ów (nowobogackich)" jest też największym krokiem Blizzarda w stronę gier "następnej generacji". Fantastycznonaukowe MMO są rzadziej spotykane niż MMO fantasy a zamiast hord 1283 goblinów do zabicia w celu lvl'owania, ich systemy i atmosfery czerpią pełnymi garściami ze standardowych MMO. Fani wykombinowali, że w World of Starcraft mógłbyś grać wojownikiem Terran lub Protossów i zabijać w zamian 1283 Zerglingów.

Zaproponowany model jedynie przemalowania WoW, czego, co dziwne, chciało większość graczy, był interesujący, jednak już wtedy niefortunny. Teraz, z nadchodzącym Starcraftem 2, szanse dla tej gry są bliskie zeru. Blizzard wydał World of Warcraft zaraz po Warcraft 3, jednak zrobienie tego samego ze Starcraftem 2 oraz grą World of Starcraft mogłoby po prostu przeładować rynek dla fanów Starcrafta. Dodatkowo Blizzard zapewne nie będzie próbował uruchomić dwóch MMO, które będą dla siebie rywalami. Zamiast tego najprawdopodobniej poszukają całkowicie nowego rynku na którym będą mogli zaistnieć.

Co za tym idzie fani spekulowali nad możliwością, która mówiła o tym, iż dostaniemy coś więcej niż tylko update World of Warcraft, czyli World of Warcraft 2. Ta teoria miała sens według niektórych fanów i grup spekulacyjnych uważających, iż Warcraft zostanie przeniesiony z rynku RTS'ów i na stałe zagości na rynku MMO. Wiele z historii World of Warcraft nie zostało jeszcze opowiedziane, a na wielu rasach sportretowanych w Warcraft 3 gracze nie położyli jeszcze łap.

Jakkolwiek ta możliwość pozwalałaby na pchnięcie historii do przodu, sam pomysł jest najsłabszy w swoim najsilniejszym punkcie. WoW 2 nie byłby grą "następnej generacji" tylko update'm obecnej generacji. Ponadto Blizzard posiada już zaufaną drużynę developerską WoW, więc rozbijanie ich i zatrudnianie nowych byłoby nieco krokiem do tyłu.

Propozycja, iż Blizzard mógł pracować nad kompletnie nowym uniwersum gier jest tą, która pobudziła najwięcej entuzjazmu wśród wielu graczy. Uważana za popularną i stałą firmę, Blizzard skupia się na jakości wspierając trzy główne światy gier (Warcraft, Starcraft oraz Diablo). Oryginalnie Starcraft był ostatnim skokiem Blizzarda w kierunku tworzenia "nowego" uniwersum gier, wszystkie inne spychając pod rewizje, uaktualnienia i zmiany gatunków (jak w przypadku WoW i SC:Ghost). Niestety nie można wiele więcej powiedzieć o tej opcji. Blizzard trzyma szczegóły projektu Next-Gen MMO z dala od publiki więc wszelkie spekulacje o nowym uniwersum gry są daleko od ujrzenia przez oczy mas.

Systemy gry jakie mogą zostać zaimplementowane są szeroko dyskutowane, jednakże z większą ilością spekulacji niż dowodów na ich poparcie. Jedna z możliwości leży w kombinacji MMO i RTS, gdzie częściej będziesz kontrolował całe frakcje niż pojedyncze postacie. W tym samym nurcie, ale inaczej zaimplementowane, Blizzard może stworzyć grę gdzie gracze będą mogli wybrać czy chcą być żołnierzem czy dowódcą, gdzie wojny gildii i rajdy zostają przeniesione do poziomu osobistego dla żołnierzy i z perspektywy RTS dla dowódców. Jednak z tak małą ilością dowodów jaką mamy, to głównie domysły.

W końcu dochodzimy do najbardziej prawdopodobnego scenariusza: kontynuacji serii Diablo. Ostatnim wydaniem gry Diablo (jeśli liczyć rozszerzenia) było Diablo 2: Lord of Destruction wydane w lipcu 2001 roku. Diablo było jedną z pierwszych gier, które przeniosły gatunek RPG w rozgrywkę online. Zarówno z trybem dla pojedynczego gracza jak i możliwością zabrania ludzi do pokojów gier by doświadczyli rozdziałów gry w grupach 1-8 osób, Diablo można było nazwać pradziadkiem MMORPG'ów. Diablo było jedną z pierwszych gier w gatunku RPG, które pozwalały na PvP i do dziś jest jedną z naprawdę niewielu gier, które posiadają opcję "hardcore" - kiedy umierasz, umierasz na dobre.

Powody, dla których to Diablo jest najprawdopodobniej "MMO następnej generacji" Blizzarda, są dwa. Pierwszym jest to, że spośród repertuaru Zamieci ten najłatwiej jest przenieść do MMO. Sklepy, handel, ekwipunek oraz inwentarz wszystko zostało wcześniej zaimplementowane w poprzednich inkarnacjach Diablo. Po drugie, Diablo jest w tej chwili najsłabiej wspomaganą linią Blizzarda. Starcraft posiada nową grę w trakcie produkcji, a Warcraft jest wciąż updatowanym RTS'em oraz MMO. Ostatni update dla Diablo 2 wyszedł blisko 2 lata temu, a ponadto był to update średni. Na wyczucie, nadchodzi coś nowego dla Diablo. Minęły tylko trzy lata pomiędzy Diablo: Hellfie (expansion pack dla Diablo 1) a wydaniem Diablo 2, ale już sześć lat od wydania dodatku do Diablo 2. W domyśle, jeśli Blizzard planuje kontynuować linię Diablo to prawdopodobnie myślą nad odświeżeniem jej właśnie teraz, by zmieścić się w "MMO następnej generacji".

Nie wiemy jeszcze wielu rzeczy o projekcie następnej generacji Blizzarda, ale ogłoszenie przez nich Starcrafta 2 było dostatecznie dużym rozproszeniem, by wydobyć je spod publicznego oka. Więcej detali zostanie zapewne ujawnione po wydaniu Starcrafta 2. Niestety, to oznacza, że jest przed nami jakieś 4-6 lat czekania, jeśli w momencie ogłoszenia przez Blizzarda zatrudnień prace właśnie się zaczynały lub 2-3 lata, jeśli były już w trakcie. Do tego czasu miejcie oko na ogłoszenia Blizzarda i zwracajcie uwagę na detale w ich ogłoszeniach zatrudnieniowych oraz w newsach. Informacje o "MMO następnej generacji" będą leżeć między wierszami dopóki Blizzard nie zdecyduje się wyjść na przeciw publice z nim.




Zaznaczamy, że powyższe przemyślenia Angelo D'Argenio są jego prywatną opinią, komentarze do artykułu pozostawiamy Wam.



Oceń materiał: Ocena: 4.85 (13 głosów).


Zgłoś błąd.



Feniks z Popiołów - czekamy...
Niniejsza strona jest częścią Wortalu Phoenix, znajdującego się aktualnie w stanie hibernacji. Kliknij na powyższy link by dowiedzieć się więcej.
Vgroup portfolio, agencja interaktywna - tworzenie portali internetowych, stron www, sklepow, CMS oraz grafiki  web 2.0
© 2002-2014 Imperium Diablo • Wszystko o grach Diablo 3, Diablo 2 i Diablo 1. All trademarks referenced herein are the properties of their respective owners. All rights reserved.