Obrażenia By Sinned • Imperium Diablo • Wszystko o grach Diablo 3, Diablo 2 i Diablo 1
diablo 3

Obrażenia By Sinned

Ostatnia modyfikacja: 30.09.2007. Utworzono: 24.08.2007

Po przeczytaniu tego artykułu będziesz wiedział/-a jak obrażenia są naliczane w D2:LoD 1.1, zarówno te zadawane przez Ciebie jak i te otrzymywane od przeciwników.

Obrażenia, które zadajesz

- Odporności:
Twoi wrogowie mogą mieć odporności na Twoje ataki. Jeśli atakujesz żywiołami lub trucizną i Twój przeciwnik będzie miał odporność na żywioły lub truciznę to obrażenia będą odpowiednio zredukowane np. potwór mający odporność na ogień 50% otrzyma tylko połowę obrażeń od ognia wyświetlanych przez Twoją umiejętność, bo od obrażeń trzeba będzie odjąć 50%. To samo tyczy się odporności na magię (młotki, zęby, duch, włócznia z kości, magiczna strzała, berserk) czy obrażeń fizycznych.
Z drugiej strony przeciwnicy mogą mieć wspomniane odporności niegatywne (np. dzięki klątwie niekra Zmniejszenie Odporności), wtedy będzie odwrotna sytuacja (np. odporność -50% na ogień będzie oznaczało, że otrzyma o 50% więcej obrażeń).

- Wysysanie życia/many:
Skuteczność wysysania życia i/lub many korzystając z ataków fizycznych jest pogorszona na piekle o 2/3. Zatem obliczając ile wyssiesz życia/many (Twoje obrażenia * 0,xx - gdzie xx to ilość wysysania życia/many wyrażona w % z przedmiotów i klątwy Wyssania Życia) na piekle należy pomnożyć wynik razy 1/3.

- LCS (Lying Character Screen):
Ekran postaci kłamie. Przynajmniej w niektórych przypadkach. O ile zwykle "mówi" prawdę, to czasem zawodzi. W jakich przypadkach? Ano świetnym przykładem jest Venom asski, która atakuje kopniakami. Ekran postaci wyświetli nam obrażenia BEZ dodawania obrażeń od Venomu, jednak obrażenia ta będą wkalkulowane przy zadawaniu ciosu.
Kolejnym przykładem jest wyświetlanie obrażeń niekra, który używa Zatrutego Sztyletu posiadając dodatkowe źrodło obrażeń od trucizny. Jest to dość skomplikowana kwestia, o której napiszę dalej.

- Pole Statyczne:
Pole Statyczne soski pozbawia przeciwników w swoim zasięgu 25% aktualnych (ne maksymalnych) puntków życia. W rzeczywistości nie "pozbawia" lecz zadaje obrażenia od błyskawic równe 25% aktualnych puntków życia wrogów, a przez to na Pole Statyczne mają wpływ odporności przeciwnika na błyski i obrażenia są mniejsze (lub większe, jeśli odporności wroga są na minusie). Ponad to:
Potwory na koszmarze mogą być "statykowane" tylko do 33% swojej maksymalnej ilości życia.
Potwory na piekle mogą być "statykowane" tylko do 50% swojej maksymalnej ilości życia.

- niewrażliwość, łamiemy:
A co jeśli natkniemy się na potworka, który jest niewrażliwy na nasz typ obrażeń? Istnieją rozwiązania, typu Zmniejszenie Odporności, aura Przekonania oraz Zwiększenie Obrażeń i Zniedołęzenie. Tylko te skille są w stanie złamać niewrażliwość wroga. Sposób na złamanie niewrażliwości na ataki fizyczne to Zwiększenie Obrażeń lub Zniedołężenie. Sposób na złamanie niewrażliwości na żywioły (ogień/błyski/zimno) to Zmniejszenie Odporności lub aura Przekonania. Sposób na immuny na trutę to tylko Zmniejszenie Odporności. Na niewrażliwość na magię nie ma sposobu, za to immunów na magię jest bardzo mało.
Złamanie niewrażliwości to wcale nie taka prosta rzecz. Potworki niewrażliwe na dane źródło obrażeń mają na nie odporność 100% lub ponad. Niektóre nawet mają 185%. Byćmoże zdaje się to proste - Przekonanie na wyższych poziomach obniża nawet o 1xx%, Zwiększenie Obrażeń obniża o całe 100%, więc w czym problem? Problem tkwi w tym, że Zmniejszenie Odporności/Przekonanie/Zwiększenie Obrażeń/Znedołężenie przeciw niewrażliwości działają 5 razy słabiej, to znaczy obniżają pięciokrotnie mniej odporność, dzięki której potworek jest niewrażliwy. W związku z tym część niewrażliwości po prostu nie da rady złamać i już.
Prosty przykład: rzucamy Zmniejszenie Odporności o poziomie 10 (obniża o 55%) na potworka, który ma 110% odporności na ogień. Efekt jest 5 razy gorszy, odporność na ogień potworkowi obniży się tylko o 11% (55% : 5 = 11%), co ledwo starczy na złamanie jego niewrażliwości - zostanie złamana a potworek będzie miał odporność na ogień równą 99%.

Przed złamaniem niewrażliwości bonusy -xx% danej odporności przeciwnika nie działają, jeśli jest niewrażliwy na dane źródło obrażeń. Po złamaniu niewrażliwości bonusy te już działają. Co ZNACZNIE się przydaje, bowiem po złamaniu niewrażliwości potworek będzie miał odporność na dane źródło obrażeń odporności rzędu 9x%, co przyda się obniżyć aby wyrządzić mu jakąkolwiek znaczącą coś krzywdę.

Obrażenia Twojego merca

Ssą. Ostro. Szczególnie kiedy walczy przeciw innym Graczom lub aktowym bossom.
Przeciw Graczom obrażenia merców (tak jak wszystkich innych sług Graczy) są obniżone o połowę.
Przeciw aktowym bossom merce (oraz inne sługi Graczy) zadawają tylko 50% swoich obrażeń na normalu, 35% na koszmarze i 25% na piekle.

Merc bez wspomagania w postaci aury, klątwy lub badass equipu nie będzie w stanie wyserwować dobrych obrażeń na piekle.

Obrażenia od trucizn

Tu będzie bardzo brzydko. Zacznijmy od długości trwania trucizny.
Czas trwania trucizny może zostać wydłużony dzięki bonusom -xx% przeciwnika na trucizny znajdujący się na itemach (obniżenie resów wroga za pomocą Zmniejszenie Odporności nie JEST brane pod uwagę tutaj, tzn. Nie wpłynie na długość działania trucizny). Posiadając bonus -20% odporności na truciznę przeciwnika wydłużymy czas działania naszej trucizny o 20% (jeszcze raz powtarzam, nie osiągniemy tego za pomocą klątwy, WYŁACZNIE bonusy z przedmiotów) oraz zwiększymy obrażenia/sekundę o 20%. Ekran Umiejętności będzie "kłamać" w takim wypadku, nasze obrażenia/sekundę będą o 20% większe a trucizna będzie działać o 20% dłużej, czyli obrażenia zadane przeciwnikowi znacznie się zwiększą. Przykład:
1000 obrażeń przez 2 sekundy i bonus na itemie Odporności Na Truciznę Przeciwnika -20%;
Obliczamy dmg/s (1000 dmg / 2s = 500 dmg/s);
Zwiększamy obrażenia na sekundę o 20% (500 dmg/s + 20% = 600 dmg/s);
Wydłużamy czas trwania trucizny o 20% (2 sekundy + 20% = 2,4 sekundy);
Obrażenia wyniosą 600 dmg/s * 2,4 sekundy = 1440 obrażeń.
Obrażenia były prawie półtora razy większe a wystarczyło -20% psn resów przeciwnika na itemie.

Omówmy teraz jaki wyjdzie czas trwania trucizny, jeśli korzystamy z wielu źródeł psn dmg i atakujemy fizycznie.
To jest akurat proste, dodajemy czas trwania wszystkich źródeł i dzielimy przez ilość źródeł. Ot taka zwykła średnia arytmetyczna. Należy pamiętać, że dwa doskonałe szmaragdy w broni to DWA źródła psn dmg.
A jak obliczamy obrażenia na sekundę i obrażenia łączne, jeśli mamy wiele źródeł? Obliczamy obrażenia na sekundę każdego źródła OSOBNO i dodajemy je do siebie <-- to nasze obrażenia na sekundę. Później mnożymy taką sumę przez ilość sekund - czas trwania takiej "mieszanki" źródeł truty. Otrzymamy w ten sposób łączne obrażenia, jakie zadamy.
Sprawa z Zatrutym Sztyletem odrobinę się różni ale tylko pod względem czasu trwania trucizny. Otóż biorąc pod uwagę Zatruty Sztylet, czas trwania obliczamy tak: średnia arytmetyczna źródeł POZA Zatrutym Sztyletem + czas trwania Zatrutego Sztyletu. Obliczanie obrażeń na sekundę, to zsumowanie obrażeń/sekundę każdego ze źródeł i pomnożenie wyniku przez czas trwania wyrażony w sekundach. Tyle.
Należy wziąć pod uwagę, że wydłużanie czasu trwania trucizny zwykle pogarsza obrażenia/sekundę, ale daje o wiele większe obrażenia. Gromadzenie przedmiotów, które mają małe obrażenia i krótki czas trwania pogorszy znacznie nasze obrażenia od trucizn.

A to se koniecznie przeczytaj

Odrobinkę doedukowania się pod względem systemu, na przekór przekonaniom wielu:

Tęcze czy jakikolwiek inny itemy zwiększające light/fire dmg lub obniżające resy nie MAJź wpływu na obrażenia od pułapek. Why? Gra traktuje pułapki asski jako sługi, miniony, podobnie jak Mistrza Cienia, merce, golemy, szkielety, psy, misie, robaki i inne Valkirie. Ich obrażenia a Twoje obrażenia to dwie różne beczki piwa, to co nosisz nie ma wpływu na nich i vice versa. Po włożeniu tęczy/jakiegokolwiek innego itemu +xx% light dmg umiejętność wyświetla większe obrażenia na trapach, co jest bugiem. Dmg się nie zwiększa.

Ty a Twój najemnik to nie to samo o.O. Tęcze/jakiekolwiek itemy zwiększające procentowo obrażenia lub zmniejszające resy wrogów nie ZADZIAŁAJĄ na Twoje obrażenia a tylko i wyłącznie na jego obrażenia, jeśli on nosi te itemy i vice versa. Na przykład: Twój najemnik ma słowo runiczne Ice/Lód, które obniża resy wroga na zimno o 20%, Twoje obrażenia od zimna będą nadal takie same, bo to dla jego ataków potwór ma 20% niższą odporność na zimno. Jedyną rzeczą, która nałożona na merca spowoduje zwiększenie Twoich obrażeń to słowo Infinity/Neskończoność, która powoduje aktywację aury Przekonania (znajdujące się w tym samym słowie runicznym -(45-55)% odporności wroga na błyski zadziała tylko na obrażenia od błysków merca, który nosi taką dzidę).

Przekonanie paladyna lub to ze słowa runicznego Infinity/Neskończoność nie OBNIŻA odporności na trucizny. A dlaczego? Spytaj się Blizzarda.

Przekonanie oraz Zmniejszenie Odporności sumują się efektem, co bardzo pomaga przy łamaniu niewrażliwości.

Obrażenia dotyczące Zamarźniętej Kuli soski mówią o obrażeniach jednego kolca lodowego owej kuli. Kolców razem jest około 20~30.

Jeśli potwór ma 117% odporności na dany żywioł to aura ze słowa Infinity/Neskończoności nie złamie tej niewrażliwości (12 lvl Przekonania to -85% odporności, dzielimy to na 5 jeśli próbujemy złamać niewrażliwość, co nam daje -17%).

Obrażenia fizyczne zredukowane o xx% to to samo, co odporność na fizyczne obrażenia xx%.

Ne ma (legit) przedmiotów, które dają nam odporność na obrażenia od magii w procentach.

Wiry i Tornada druida (ale nie Huragan) zadawają obrażenia fizyczne. Tak samo Zawołanie Bitewne barba.

CE Nihlathaka zadaje 50% obrażeń na normalu, 35% na koszmarze i 20% na piekle. Ale i tak na piekle tam zginiesz od tego ;P.

Obrażenia, które otrzymujesz

- Kolejność, przeliczanie i ogólnie o co chodzi jakby

- Zadanie ciosu: tu wróg nas uderzył;
- Tarcza Energetyczna: jeśli takową posiadamy to przenosi ona część obrażeń, w zależności od swojego poziomu, na manę (tracimy odpowiednią ilość many);
- (Magiczne) Obrażenia Zmniejszone o XX: to co zostaje z obrażeń zostaje ograniczone o XX w zależności ile posiadamy tego bonusu z itemów, jeśli w ogóle;
- Odporności: to co zostaje zostaje poddane działaniu naszych odporności, zmniejszając je o odpowiedni % lub zwiększając (jeśli mamy niegatywne), nie chodzi tu tylko o obrażenia od ognia, lodu, błysków czy trut, ale też fizycznych i magicznych, pod uwagę są brane takie rzeczy jak np. bycie przeklętym przez Zmniejszenie Odporności, Zwiększenie Obrażeń, bycie pod działaniem Przekonania etc.;
- Absorbuje XX%: to co zostaje z obrażeń jest poddawane działaniu absorbcji wyrażonej w procentach, jeśli posiadamy takową na itemach naszych (część obrażeń w zależności od XX% zostaje zaabsorbowana, tzn. odliczona od obrażeń i dodatkowo tyle, ile zostało odliczone w ten sposób, leczy nas);
- Absorbuje +XX: podobnie jak u góry, tylko chodzi o absorbowanie punktów (owe XX) danego typu obrażeń, a nie danego ich procentu;
- Obrażenia Przechodzą Na Manę: obrażenia nie Sź modyfikowane, za to odzyskujemy troszkę many (zależnie od tego jaka jest dotychczasowa wartość obrażeń), jeśli posiadamy taki bonus na itemach;
- Otrzymanie Obrażeń: to co zostało z obrażeń jest odjęte od naszej puli życia;
- Spalanie Many: po otrzymaniu obrażeń, jeśli potworek miał atrybut Spalania Many, to część naszej many znika, zależnie od obrażeń (ilość spalonej many = obrażenia potwora x4), istnieje jednak bug, który sprawia, że potwory ze Spalaniem Many na piekle lub już na koszmarze spalą nam całą manę jednym ciosem.

Bo ja, panie, to mam bonus

Potwory unikatowe i championy otrzymują dodatkowe obrażenia:
normal: obrażenia podstawowe + 90%
koszmar: obrażenia podstawowe +75%
piekło: obrażenia podstawowe +66%


Oblicz obrażenia jakie będziesz otrzymywał od danego potwora!

Dzięki tym wszystkim kolejnościom, przelicznikom i pierdołom, z którymi się męczyłem niesamowicie, możesz obliczyć, jak bardzo dostaniesz po ryju od wybranych potworów! Przy okazji możesz też obliczyć ile im zadasz swoimi skillami/atakami. Przeliczniki etc. masz tu a statystyki potworów tu: http://www.d2data.net/monster/monster_idx.html (D2Data ma czasem błędne dane, tak przy okazji ;p).

Copyright by sinned.



Oceń materiał: Ocena: 5.21 (99 głosów).


Zgłoś błąd.



Feniks z Popiołów - czekamy...
Niniejsza strona jest częścią Wortalu Phoenix, znajdującego się aktualnie w stanie hibernacji. Kliknij na powyższy link by dowiedzieć się więcej.
Vgroup portfolio, agencja interaktywna - tworzenie portali internetowych, stron www, sklepow, CMS oraz grafiki  web 2.0
© 2002-2014 Imperium Diablo • Wszystko o grach Diablo 3, Diablo 2 i Diablo 1. All trademarks referenced herein are the properties of their respective owners. All rights reserved.