Odporności • Imperium Diablo • Wszystko o grach Diablo 3, Diablo 2 i Diablo 1
diablo 3

Odporności

Ostatnia modyfikacja: 10.11.2007. Utworzono: 06.09.2007

W Diablo II występują trzy podstawowe żywioły: Ogień, Zimno, Błyskawice. Występuje też Trucizna. Postać każdej klasy może zmniejszyć obrażenia otrzymywane od wszystkich żywiołów i trucizny przy pomocy umiejętności lub przedmiotów.

Klątwy oraz ataki umiejętnościami Kości nie są atakami żywiołów, więc odporności nie dają przed nimi ochrony.

Niektóre potwory są odporne na ataki fizyczne oraz magiczne tak samo jak na ataki żywiołami i trucizną. Potwory odporne na magiczne ataki nie otrzymają obrażeń od ataków Kości Nekromanty oraz Berserkera. Święty Młot Paladyna ignoruje odporność na magię Demonów oraz Nieumarłych, lecz odporności Zwierząt nie są omijane.

Niektóre z Unikatowych potworów posiadają Widmowe Uderzenie, które dodaje obażenia od losowego żywiołu do każdego ciosu.

Zabójczyni może użyć Zniknięcia, aby zwiększyć swoje odporności.

Na 30 poziomie Barbarzyńca może wybrać umiejętność Wrodzona Odporność.

Paladyn posiada kilka aur związanych z odpornością, jak Odporność na Ogień, Zimno, Błyskawice, Oczyszczenie oraz dostępne na 30 poziomie Zbawienie, zwiększające wszystkie odporności, oprócz trucizn.

Kiedy używać odporności.

Postacie walczące wręcz powinny przemyśleć noszenie ekwipunku zwiększającego odporności przez cały czas, aby mogli z łatwością odpierać ataki od żywiołów i/lub trucizny. Postacie walczące na dystans mogą nosić przedmioty dające odporności w plecaku, Kostce Horadrimów lub skrytce. Kiedy masz kłopoty, włóż ekwipunek, dopóki nie skończysz walki. Biżuteria nadaje się do tego najlepiej, gdyż zajmuje tylko 1x1 miejsca w twoim ekwipunku. W zależności od klasy postaci, możesz również posiadać tarczę zwiększającą odporności w miejscu na drugą broń. Wystaczy zmienić broń, gdy walczysz z potworem posiadającym niebezpieczne ataki od żywiołów i/lub trucizny. Talizmany są również bardzo dobre do zwiększania odporności, zwłaszcza talizmany zwiększające odporność na wszystko. Gdy dotrzesz do kolejnych poziomów trudności, gra może okazać się trudna bez posiadania odporności na wysokim poziomie.

Postacie Walczące Wręcz vs. Postacie Dystansowe

Odporności są bardzo ważne dla postaci walczących wręcz. Gdy walczą z potworami posiadającymi ataki od żywiołów i/lub trucizny, mogą ich unikać, ale nie zawsze im to się uda. Postacie walczące wręcz muszą podejść do potwora blisko, aby go pokonać, przez co narażają się na kolejne ataki. Odporności zmniejszą zadane obrażenia, pozwalając na dłuższe przetrwanie oraz wygrywanie, w innym przypadku, niemożliwych walk, a także mniejsze zużycie mikstur leczenia. Niektóre ataki są bardzo trudne do uniknięcia. W takich sytuacjach nawet postacie walczące na dystans powinny zwiększyć swoje odporności.

Minimalne Odporności

Bazowe odporności są zależne od poziomu trudności:

Normal: 0
Koszmar: -40
Hell: -100

Absolutnie najmniejszą odpornością jest -100. Odporności nigdy nie mogą być niższe.

Zwój Odporności zwiększa twoje Odporności o 10. Zapamiętaj, że jeżeli umrzesz, ten bonus zniknie, dopóki nie przyłączysz się do nowej gry. Okno Postaci nie pokazuje obniżenie odporności.

Maksymalne Odporności

Każda postać ma maksymalną odporność o wartości 75%, lecz są przedmioty, które podniosą ją nawet do 95%. Nie możesz być w 100% odporny na ataki żywiołami i/lub trucizną.

Ujemne Odporności

Posiadanie ujemnych odporności zwiększa obrażenia otrzymywane przez gracza lub potwora.

Odporność na Błyskawice

Odporność na Błyskawice jest przydatna podczas walki z potworami o zdolności "Zaklęte Błyskawice". Za każdym razem, gdy uderzysz takiego potwora, ten wypuści w każdy z 4 rogów ekranu Wiązki Błyskawic. Im więcej razy uderzysz potwora, tym więcej wypuści Wiązek, więc Odporności na Błyskawice będą przydatne w tych walkach.

Płonące Dusze często atakują przy pomocy umiejętności Błyskawica czarodziejki, lecz silniejszej. Grupy tych potworów mogą bardzo często uderzać w ciebie Byłskawicami, więc odporność na Błyskawice może być kluczem do przetrwania. Potwory z "Zaklętymi Błyskawicami" są jednymi z najniebezpieczniejszych w grze, a gdy posiadają dodatkowe zdolności, jak Niewrażliwości, Teleport lub Kamienna Skóra, mogą być niezwykle trudne do pokonania. Wysokie lub Maksymalne odporności na Błyskawice mogą być bardzo przydatne.

Odporność na Ogień

Odporność na Ogień może być bardzo przydatna podczas gry, ponieważ wiele potworów zadaje obrażenia od Ognia. Szamani Upadłych, pierwsze stwory zadające obrażenia od Ognia, które spotkasz w grze, atakują przy pomocy Ognistego Piorunu Czarodziejki. Niektóre potwory posiadają Zdolność "Zaklęty Ogień", dzięki której zadają dodatkowe obrażenia od Ognia podczas ataków, a przy śmierci ich zwłoki wybuchają zadając obrażenia Fizyczne oraz od Ognia. Krwawa Orlica może strzelać Ognistymi Strzałami. Hrabina, na przykład, zawsze ma zdolność "Zaklęty Ogień". Wampiry z II i III aktu (czasem spotykane również w Klasztorze) rzucają Kulami Ognia, przywołują Ściany Ognia oraz Meteory. Niektóre Żaby w III aktcie również miotają Kule Ognia. Demoniczne Impy z V aktu mają podstawowy atak oparty na Ogniu, oraz mogą rzucać Inferno z Wież, oraz Bestii Oblężniczych.

Odporność na Trucizny Trucizny są chyba najbardziej irytujacym rodzajem obrażeń. Gdy jesteś zatruty, zarówno ty jak twoja Kula Życia zmieniacie kolor na zielony, a trucizna powoli zmniejsza punkty życia. Niektóre truzicny działają krócej, lecz intensywniej i na odwrót. Niektóre potwory atakują przy pomocy trucizny: Popiół z Kości, który znajduje się w Katedrze w I akcie, Trujące Szkieletowe Magusy, Andariel oraz Mumie w II akcie, Trujące Żaby, Bagienne Węże. Mumie zostawiają takżę chmurę trucizny gdy umierają. Pułapki oraz skrzynie z pułapkami mogą wyrzucić chmury trucizny. Katapulty w V akcie czasem również wyrzucają trujące pociski. Trucizna może być natychmiastowo wyleczona poprzez użycie Antidotum. Użycie Antidotum ma sens dopiero po pokonaniu wszystkich potworów atakujących przy pomocy trucizny. Gdy użyjesz mikstury podczas walki, za chwilę możesz znowu zostać zatruty. Niektóre magiczne przedmioty mogą zredukować czas trwania trucizny. Postacie walczące wręcz są bardziej narażone na zatrucie, niż te walczące na dystans, ponieważ Mumie, Ghoule, oraz inne trujące potwory (oprócz Andariel) uderzają trucizną tylko w zwarciu.

Odporność na Zimno

Potwory z Zaklętym Zimnem najczęściej zadają obrażenia od Zimna. Inne potwory atakujące zimnem to np. Żmijoszpony z II aktu, Magusy z Atakami od Zimna oraz Demonolog. Zakarumscy Kapłani z dżungli Kurast mogą również rzucać Zamieć.

Gdy umierają, potwory z Zaklętym Zimnem rzucają Novę Mrozu. Miej w ekwipunku miksturę odtajania, aby się rozmrozić, w wypadku, gdybyś został zamrożony. Gdy jesteś zamrożony, poruszasz się o wiele wolniej, co jest niezwykle denerwujące. "Połowa Trwania Czasu Zamrożenia" skraca czas spowolnienia spowodowanego zimnem o 50%, lecz efekty posiadane z dwóch przedmiotów nie kumulują się. Mimo to, najlepszą ochroną przed zimnem są przedmioty z dopiskiem "Nie Można Zamrozić".

Odporność na Magię

Mimo, iż nie jest to wyświetlane w Oknie Postaci, każda postać posiada Odporność na Magię. Bazowa wynosi 0 bez względu na poziom trudności. Jedynym przedmiotem, mogącym zapewnić Odporność na Magię jest Tarcza Bezpieczeństwa, zwiększająca odporność na Magię o 5-10%. Żadna umiejętność ani przedmiot nie może podnieść odporności na Magię. Słowo Runiczne Przysięga może zredukować obrażenie od Magii poprzez absorpcję. Aby dowiedzieć się o niej więcej, czytaj dalej.

Odporność na Obrażenia Fizyczne

Tak samo jak przy Magii, odporność na Obrażenia Fizyczne nie jest wyświetlana w Oknie Postaci, lecz działa tak samo jak odporności na żywioły i/lub truciznę. Obrażenie mogą być maksymalnie zmniejszone o 50%, a zwiększone o 100%.

Jak działa Absorbcja obrażeń?

Po przeliczeniu obrażeń związanych z odpornościami, absorbcja najpierw leczy gracza, a potem osłabia obrażenia.

Absorbcja jest świetna podczas walki z Impami lub Szamanami Upadłych, lecz podczas walki z potworem z Zaklętym Ogniem może nic nie dać, gdyż tego typu potwór może zadać wystarczającą ilość obrażeń, aby cię zabić.

Przykłady

full damage / %odporności / %absorpcja / leczenie / obrażenia otrzymane

1000          0%            0%        0             1000
1000          95%           0%        0             50
1000          90%           0%        0             100
1000          85%           0%        0             150
1000          80%           0%        0             200
1000          75%           0%        0             250
1000          70%           0%        0             300

____

1000          0%            0%        0             1000
1000          0%            40%       400           200
1000          0%            35%       350           300
1000          0%            30%       300           400
1000          0%            25%       250           500
1000          0%            20%       200           600
1000          0%            15%       150           700

____

1000          0%            0%        0             1000
1000          95%           40%       20            10  
1000          90%           35%       35            30
1000          85%           30%       45            60  
1000          80%           25%       50            100 
1000          75%           20%       50            150 
1000          70%           15%       45            210 


Pełna kolejność przyjmowania obrażeń wygląda następujaco:

Tarcza Energetyczna
Zbroja z Kości lub Zbroja Cyklonu
Redukcja Obrażeń oraz Redukcja Obrażeń od Magii
Odporności
Absorbcja
Zgłoś błąd.



Feniks z Popiołów - czekamy...
Niniejsza strona jest częścią Wortalu Phoenix, znajdującego się aktualnie w stanie hibernacji. Kliknij na powyższy link by dowiedzieć się więcej.
Vgroup portfolio, agencja interaktywna - tworzenie portali internetowych, stron www, sklepow, CMS oraz grafiki  web 2.0
© 2002-2014 Imperium Diablo • Wszystko o grach Diablo 3, Diablo 2 i Diablo 1. All trademarks referenced herein are the properties of their respective owners. All rights reserved.