diablo 3

Paladyn w młotki na diabloruny, na Classicu

Ostatnia modyfikacja: 21.03.2008. Utworzono: 21.03.2008

Witam, w kolejnej mojej strategii chciałbym przedstawić paladyna w młotki, oczywiście na classicu. Jego głównym celem jest prowadzenie diablorunów oraz niszczenie członków rady w tristram dla MF czy też dla przeprowadzenia mułków.
Skupię się na buildzie przystosowanym bardziej do chodzenia na diablo, chociaż jedyną różnicą jest ilość potrzebnych punktów odporności na zimno i ewentualnie ilość MF.
Słowniczka nie wprowadzam, starałem się pisać zrozumiale, może tylko parę, dosłownie parę skrótów wyjaśnię:

fcr - szybsze rzucanie czarów
fhr - szybsze odzyskanie równowagi
light / fire res - odporność na błyskawice / ogień
life - życie

Zacznijmy więc od statystyk

Siła – tradycyjnie, dajemy tyle, żeby unieść najcięższy przedmiot, w tym wypadku będzie to 80 str (wersja dla biednych – złota skóra) lub inna wartość, zależnie od rzadkich przedmiotów, jakie mamy zamiar nosić.

Zręczność – zazwyczaj nic tutaj nie dajemy (tu szansa na blok zależy od bloku samej tarczy, nie ma na nią wpływu lvl postaci czy też właśnie zręczność), chyba, że chcecie nosić sharda, czego nie polecam, dowiecie się o tym więcej w dalszej części poradnika.

Żywotność – nie sądzę, że trzeba coś tu tłumaczyć, tradycyjnie całą resztę.

Energia – różni ludzie różnie tu dają, wg mnie nie potrzeba nic, ewentualne braki many można zredukować włączeniem na chwilę aury odkupienie.

Teraz przejdziemy do umiejętności

Żadnych rewelacji tu nie będzie, rozdajemy tak jak u standardowego hammera, 20 w błogosławiony młot, koncentrację, błogosławioną celność i wigor. Dajemy po 1 punkcie w odkupienie i święta tarczę i oczywiście jeszcze w dojście do tychże umiejętności. Wg mnie nie ma sensu dawać w medytację czy zbawienie, raczej się nie przydadzą, może z wyjątkiem przypadku, kiedy będzie kilka hammerów w grze.

Umiejętności, o których wspomniałem zabiorą nam 89 punktów (co odpowiada 77 lvl), resztę najlepiej dać w świętą tarczę lub odkupienie, kwestia gustu, mnie bardziej odpowiada druga opcja, chociaż też zależy to od bloku naszej tarczy.

Pora na dobór przedmiotów

Główne czynniki wpływające na dobór przedmiotów poza życiem i skillem to ilość resów (właściwie na ogień i błyskawice, zimna aż tak nie potrzebujemy już nie wspominając o truciznach) oraz fcr.

1) hełm

a) 3x perf rubined maska / inny hełm 3 soc

+ życie
+ cena (właściwie można samemu zrobić)
- brak resa

(dla wyjaśnienia, u paladyna brak fhr nie jest jakąś straszną klęską, nie potrzebuje on aż tyle tego współczynnika, co czarodziejka, o czym było pisane w mojej poprzedniej strategii)

b) hełm 20+ fire res 20+ light res

+ resy
- brak life

2) amulet

a) amulet 2 pala (magic / crap rare)

+ skill (dmg)
+ cena (6-7 fg)
- brak resa

b) amulet 1 pala 16+ all res

+ all res
- mniejszy dmg
- cena (bez żadnych dodatków to do około 30 fg)

c) drobiazg mahima

+ all res
+ statystyki
+ cena (4-5 fg)
- dużo mniejszy dmg

właściwie jest to tylko alternatywa, zdecydowanie lepiej kupić 1 z powyższych

3) broń

a) berło 2 pala x do błogosławionego młota lub x do koncentracji

+ bardzo dobry bonus do dmg
- cena (około 20-30 fg aczkolwiek można łatwo znaleźć taki u Drognana na piekle)

b) widmowa skorupa (shard)

+ cena (3-4 fg)
+ fcr
- o wiele mniejszy dmg niż u poprzednika

Wiele ludzi może mieć tu problem, osobiście uważam, że berło jest sporo lepsze, tak naprawdę próg fcr będzie tylko o 1 klatkę gorszy (z berłem będziemy się starali wyciągnąć 48 (11 fps), a z shardem 75 (10 fps). Różnica dmg to około 1,5k-2k dmg, zależnie od berła, zawsze też dostajemy ten bonusik do odkupienia czy też świętej tarczy.

4) zbroja

a) rare armor z life i resami (na błyskawice i ogień)

+ life
+ res (niby od goldskina większy, ale dużej różnicy nie będzie)
- cena (taką zbroję można kupić już za 20-30 fg, zależnie od stylu, oczywiście nie mówimy o jakiejś wybitnej, po prostu przeciętny res + wysoki life)

b) złota skóra (goldskin)

+ res
+ cena
- brak life

5) tarcza

a) tarcza 57 all res (3x diament)

+ res (słuszny wybór kiedy naprawdę już nie mamy nic innego do wyboru, a res z innych przedmiotów też wysoki nie jest)
+ cena (podobnie jak z hełmem, można samemu taką zrobić)
- brak sk -> sporo mniejszy dmg

b) tarcza 1 pala sk 16+ all res

+/- średni dmg – można różnie to interpretować porównując do innych tarcz, ta jest taka pomiędzy
+/- średni res
+ cena (około 5-10 fg)

c) tarcza 2 pala (najprawdopodobniej magic / crap rare)

+ kop do dmg
+ cena (1-3 fg?, nie wiem czy w ogóle ktoś tym traduje, spokojnie można kupić u Drognana)
- brak resa

Właściwie wybieramy to, kiedy nie potrzebujemy resa, tzn. mamy maksymalne resy na hellu z innych przedmiotów. Nie wspominałem o tarczy 2 pala 16+ all res, która zapewne byłaby tu najlepszy rozwiązaniem, ale to już wydatek rzędu 600+ fg.

6) rękawice

a) magefisty

+ fcr
- brak life / mana, które byśmy mieli po włożeniu bloodfistów / frostburnów

Właściwie są to jedyne słuszne rękawice jak na taką cenę (to znaczy w wypadku, kiedy nie możemy kupić amu 2 pala 10 fcr 16 + all res). Umożliwiają łatwy, bezproblemowy dostęp do progów, zarówno 48 z berłem jak i 75 z shardem.

7) pas

a) rare pas z life, fire i light resem, ew. z fhr

+ life
+ res
- właściwie brak, kupimy taki za 10-15 fg, jeśli wystarczy nam “przeciętniak”

Jest to najsłuszniejszy wybór, akurat spełniający nasze potrzeby.

b) jaszczur

+ dex, str
+ cena (1-3 fg)
+ fhr
- brak life
- brak resa

Zdecydowanie lepszy jest poprzednik.

8) buty

a) rare buty z fire i light resem, miło jak będą miały frw

+ res
+ frw
- cena (kupimy za 10-15 fg)

b) odbipięty

+ cena (2-3 fg)
+ pare str
- słaby res

Zdecydowanie odbipięty są alternatywą, kiedy nie stać nas na rare butki.

9) pierścienie

Właściwie będziemy wybierać tu pomiędzy różnymi rodzajami rare pierścieni (oczywiście jeśli nie stać nas na soj’a - ~380-400 fg)

Affixy w pierścieniu, które nas interesują to fcr (zależnie od buildu) i jak zapewne się domyślacie odporność na błyskawice i ogień.

+ res
+ fcr
- cena (za 15 powinniśmy kupić takie wystarczające)

Sposób gry

Właściwie będziemy mieli do czynienia z 2 rodzajami diarunów, takich szybkich i nieco wolniejszych :) zależy to od zdolności naszego (lub nie tylko naszego) paladyna jak i umiejętności gry czarodziejek w grze.

Na wolnych po prostu rozwalamy wszystko po kolei nie zapominając o wrzuceniu odkupienia co jakiś czas.

Na tych szybszych cała gra sprowadza się do dobiegnięcia (oczywiście na wigorze) do miejsca gdzie pojawia się grupka potworów razem z bossem, nie zważając na potwory, które musimy ominąć. My tylko lecimy w to miejsce i zaczynamy kręcić, czarodziejka już powinna zająć się otworzeniem pieczęci.

Podsumowanie

Właściwie jest to wszystko, jeszcze tylko parę wyjaśnień, dlaczego tak mało opisów i jednoznacznych opinii przy przedmiotach.

Otóż każdy ma inne fundusze, jeśli ktoś ma przeznaczyć kilka tysięcy fg na tego palka to za pewne będzie używał rare wersji przedmiotów, które podałem, tyle że z wygórowanymi resami i olbrzymim kopem do life.

Możecie się zastanawiać, dlaczego tyle różnych opcji dałem oraz które z nich najlepiej wybrać.
Trudno odpowiedzieć na to pytanie, po prostu najlepiej będzie, jeśli z itemów uzbieracie odpowiedni próg fcr (48 / 75) i resy na piekle na błyskawice i ogień wysokie (kara wynosi -50, czyli musicie mieć około 120+ resa z przedmiotów). Musicie tutaj sami troszkę pokombinować po zobaczeniu co macie lub na co Was stać.

Odporność na zimno też się przyda, ale nie aż tak jak ogień i błyskawice, właściwie jedynym źródłem zimna tam są rycerze zapomnienia, kiedy cała reszta to potwory atakujące błyskawicami / ogniem.

Nie wpominałem o fhr, ponieważ pala ma niskie progi tutaj, zapewne z tych paru fhr z przedmiotów już uda nam się uzyskać sensowny próg.

Jeśli macie wątpliwości, dlaczego nie wspomniałem o talizmanach i innych, zapraszam do mojego artykułu poświęconego Classicowi.

Thx za przeczytanie lektury, mam nadzieję, że czegoś nowego się dowiedzieliście, pozdro Len.


Len_Tao


Oceń materiał: Ocena: 3.66 (280 głosów).


Zgłoś błąd.



Feniks z Popiołów - czekamy...
Niniejsza strona jest częścią Wortalu Phoenix, znajdującego się aktualnie w stanie hibernacji. Kliknij na powyższy link by dowiedzieć się więcej.
Vgroup portfolio, agencja interaktywna - tworzenie portali internetowych, stron www, sklepow, CMS oraz grafiki  web 2.0
© 2002-2014 Imperium Diablo • Wszystko o grach Diablo 3, Diablo 2 i Diablo 1. All trademarks referenced herein are the properties of their respective owners. All rights reserved.