Pojedynki (Duele) • Imperium Diablo • Wszystko o grach Diablo 3, Diablo 2 i Diablo 1
diablo 3

Pojedynki (Duele)

Ostatnia modyfikacja: 01.01.2011. Utworzono: 06.09.2007

Powrót do działu Battle.net
| Co to jest battle.netâ„¢? | Słownik | Drużyna | Handel | Pojedynki | Komendy | Awatary na czacie | Poradnik dla początkujących |


Zostawanie napastnikiem.

Normalnie gracze w grach wieloosobowych nie mogą atakować się nawzajem, a czary nigdy nie zadają obrażeń innym graczom. Jakkolwiek gracze, którzy życzą sobie pojedynkować się z innymi, znęcać się nad słabszymi albo zrobić zamieszanie w rankingach mogą tego dokonać poprzez wypowiedzenie wrogości przeciwnikowi w menu drużyny. Kiedy gracz jest wrogi wobec innego gracza obaj mogą zadawać sobie obrażenia. Kiedy gracz zmienia się na wrogiego względem ciebie otrzymujesz wiadomość ostrzegawczą. Jako dodatkowe ostrzeżenie wrogi gracz pokazany jest jako czerwony "X" na twojej automapie, w górnym prawym rogu wyświetlona zostaje ikona wrogiego gracza.

Jeśli zostałeś zabity przez innego gracza (PKed), twoja postać nie wyrzuca złota które nosi, zamiast tego wypada ilość złota jaką straciłbyś gdyby zabił cię potwór. To zapobiega zabieraniu złota zabójcom graczy (PK). Oczywiście w tym wypadku złoto również pochodzi z twojej postaci.

Twoja postać wyrzuci również trofealne ucho oznaczone imieniem, poziomem oraz klasą twojej postaci.

Notka: Możesz wypowiadać wrogość innemu graczowi tylko w mieście. Postacie poniżej 9 poziomu nie mogą włączyć tej opcji. Jednocześnie wszelkie portale miejskie które rzuciłeś znikną. Ponadto postacie w opcji napastnika nie mogą już używać portalów miejskich rzuconych przez innych graczy.

Inni gracze dostaną wiadomość kiedy ktoś zmieni stosunki między nimi. Ty nie zobaczysz tej wiadomości, ale oni tak.

Kiedy już oznaczyłeś daną postać jako wrogą ona będzie automatycznie również wroga względem ciebie, nieważne gdzie są w grze i co robią. Pozostaną również wrogie względem ciebie, chyba że otworzą menu drużyny i ogłoszą neutralność.

Kiedy deklarujesz wrogość przeciw innemu graczowi w grze, staniesz się również wrogi każdemu członkowi jego drużyny.

Ostrzeżenie: Kiedy zmieniasz stosunki z danym graczem na neutralne to nie zmieni jego nastawienia i wciąż będzie wrogi względem ciebie. On będzie mógł cię atakować, jednak ty nie będziesz mógł na ten atak odpowiedzieć póki nie wrócisz do miasta i znów nie staniesz się mu wrogi.

Pozostałe informacje:

* Kiedy atakujesz innych graczy wszystkie obrażenia z ataków i czarów wynoszą 17% lub 1/6. Niektóre czary są wyjątkami jak np. ciernie paladyna, które zadają tylko 1/10 obrażeń przeciw innym graczom. Długość działania Zimna i trucizn nie zmienia się chyba że gracz posiada ekwipunek, który to zmienia.
* Walkirie, najemnicy, szkielety i golemy będą atakować wrogich graczy. Ich obrażenia będą o połowę mniejsze.
* Żelazna dziewica dostaje dodatkowo 1/4 obrażeń mniej.
* Rzucanie czarów takich jak Meteor, Ściana ognia, Zamieć, Hydra; pułapki zabójczyni; Wulkan druida itp. są usuwane kiedy gracze wchodzą do miasta. Ma to zapobiegać deklarowaniu wrogości i natychmiastowym atakom na niespodziewających się niczego graczy.
* Istnieje 10 sekundowe opóźnienie między ogłoszeniem wrogości a możliwością używania miejskiego portalu lub punktu orientacyjnego do wyjścia z miasta.
* Atrybut "Uderzenie spowalnia cel" jest ograniczone do 50% w stosunku do innych graczy.

Które umiejętności nie działają na innych graczy?

Możesz się o tym przekonać jeśli spojrzysz na opis umiejętności:

Wrogowie (przeciwnicy) = potwory i gracze
Potwory = bestie, bez graczy

Co dostaję za zabijanie innych graczy?

Gracz wyrzuca ucho z jego imieniem, klasą oraz poziomem.

Będziesz mógł tez podnieść złoto które wyrzuci.

Jeśli ktoś straci połączenie z grą (lub opuści ją) czy postać znika natychmiast?

Postacie nie opuszczają gry natychmiast, ale znikają po upływie 15-30 sekund.

Poziomy trudności Koszmar i Piekło.

Nie stracisz doświadczenia w razie śmierci z ręki innych graczy na tych poziomach trudności.

Podpowiedzi przydatne do przetrwania.

Chroń swoją grę hasłem.
Pozwalaj dołączać do gry tylko tym graczom którym ufasz. To jedna z najlepszych technik obrony przed zabójcami graczy (PK'ami)

Ustaw limity poziomu i maksymalną liczbę graczy. Jeśli wybierzesz otwartą grę podczas jej tworzenia, ustaw różnice poziomów do poziomu naprawdę blisko twojego. W ten sposób unikniesz tego że dołączy do twej gry postać o znacznie wyższym poziomie niż ty. Możesz także ograniczyć maksymalną ilość graczy, to zapobiegnie gangom zabójców graczy od dołączania do twojej gry.

Sprawdź poziomy graczy gdy dołączają do gry.
Sprawdź poziomy graczy w menu drużyny kiedy dołączają do gry. Menu drużyny aktywujesz klawiszem 'P' na klawiaturze. Często będziesz widział oferty dołączenia do drużyny zanim skończą się ładować.

Nie podawaj swojej lokalizacji.
Pierwsze słowa zabójców graczy brzmią najczęściej: "Gdzie jesteś?" lub pytają o twoje położenie. Jeśli chcesz uniknąć konfliktu nie mów im, świat Diablo II jest dość duży i całkiem możliwe, że będą szukać cię godzinami nim cię znajdą.

Bądź gotowy do ucieczki Kiedy grasz w publiczne gry, trzymaj gotowy do użycia zwój miejskiego portalu, najlepiej pod guzikiem. Gracze nie mogą atakować cię w mieście, więc używaj miejskich portali by uciec do miasta. Możesz także uciec z powrotem do bram miasta jeśli jesteś w ich pobliżu lub jeśli zostałeś przyłapany bez zwoju lub tomu miejskiego portalu.

Baw się drzwiami w Lochach.
Wchodź do lochu i opuszczaj go póki drugi gracz się nie znudzi i się nie podda. Test silnej woli. Może nie zadziałać przeciw umiejętnościom, które zostają w regionie takim jak Ściana ognia, Zamieć itp.

Opuść grę.
Kiedy już raz opuścisz grę, zabójca graczy również może ją opuścić. Wtedy możesz znów dołączyć do gry którą stworzyłeś ponieważ ona będzie jeszcze chwilę istniała mimo braku graczy. Gra "ustawia się" 5 minut, po tym czasie można spokojnie wychodzić z niej i wracać przez jakiś czas.

Turnieje

Walki pomiędzy graczami mogą być zorganizowane i odbywać się w formie turniejów. Zasady turniejów nie kończą się na organizacji, ale też dotyczą samego sposobu walki. W Polsce specjalne zasady jakie należy przestrzegać podczas walki, by była ona jak najbardziej uczciwa, zostały sporządzone przez Polish Clan League. Więcej o tym przeczytacie w dziale Turnieje.

Poniżej screeny dotyczące dueli:

W mieście wypowiadamy wrogość przeciwnikowi. Wywołujemy ekran drużyny za pomocą klawisza "P" lub ikoną na minimenu. Przy imieniu gracza naciskamy na

Powiększenie - Kliknij Tutaj


Idziemy za miasto i toczymy bitwę.

Powiększenie - Kliknij Tutaj

Powiększenie - Kliknij Tutaj


Po pokonaniu przeciwnika z jego zwłok wypadają pieniądze i ucho (przedmiotów niestety nie dostaniemy).

Powiększenie - Kliknij Tutaj
Zgłoś błąd.



Feniks z Popiołów - czekamy...
Niniejsza strona jest częścią Wortalu Phoenix, znajdującego się aktualnie w stanie hibernacji. Kliknij na powyższy link by dowiedzieć się więcej.
Vgroup portfolio, agencja interaktywna - tworzenie portali internetowych, stron www, sklepow, CMS oraz grafiki  web 2.0
© 2002-2014 Imperium Diablo • Wszystko o grach Diablo 3, Diablo 2 i Diablo 1. All trademarks referenced herein are the properties of their respective owners. All rights reserved.