diablo 3

Pomoc Techniczna - Wiadomości o błędach, wysypania gry - Pytanie 4

Ostatnia modyfikacja: 18.12.2007. Utworzono: 18.12.2007

Doświadczasz zawieszeń gry lub ogólnych błędów wysypań gry?

Krok 1: Instalacja
- 1A: Czysta instalacja
- 1B: Kopiowanie plików gry na dysk twardy
Krok 2: Wymagania systemowe
Krok 3: Uaktualnienia
Krok 4: Wideo
Krok 5: Dźwięk
Krok 6: Zamykanie programów działających w tle
Krok 7: Sprawdzanie systemu
Krok 8: Sprzęt

Krok 1A:
Czysta instalacja:

Zrób kopię zapasową plików postaci gier jednoosobowych:
Twoje postaci z gier jednoosobowych są trzymane w folderze zapisów (domyślna lokalizacja to C:\Program Files\Diablo II\save) na twoim dysku twardym. Pliki postaci mają te same nazwy co twoi bohaterowie. Jeśli chcesz zrobić ich kopię zapasową lub przenieść postać na inny koomputer zapisz te piki i wtedy skopiuj je do nowego pliku zapisów Diablo II.

Odinstalowanie:
Kroki prowadzące do odinstalowania:

Usuń folder instalacji Diablo II:
Usuń folder w którym zainstalowałeś Diablo II. (domyślna lokalizacja: C:\Program Files\Diablo II)

Usuń wpisy rejestów:
- Kliknij start, potem Uruchom. Dla użytkowników Visty: naciśnij guzik Windows (guzik z logo Windows na twojej klawiaturze) + R (jednocześnie)
- Wpisz regedit i wciśnij OK
- Kliknij ikonę + obok gałęzi HKey_Current_User
- Kliknij ikonę + obok gałęzi software
- Wybierz gałąź Battle.net i wciśnij guzik delete
- Kliknij ikonę + obok gałęzi Blizzard Entertainment
- Wybierz gałąź Diablo II i wciśnij guzik delete
- Kliknij ikonę + obok gałęzi HKey_Local_Machine
- Kliknij ikonę + obok gałęzi software
- Wybierz gałąź Battle.net i wciśnij guzik delete
- Kliknij ikonę + obok gałęzi Blizzard Entertainment
- Wybierz gałąź Diablo II i wciśnij guzik delete
- Jeśli niektórych plików nie ma we wskazanych miejscach, wszystko w porządku. Zamknij Regedit kiedy skończysz.

Reinstalacja:
Kroki do instalacji:

Zainstaluj najnowszy patch:
Ścignij i zainstaluj aktualny patch dla twojej gry z naszej strony.

Krok 1B:
Kopiowanie plików gry na dysk twardy.
(tylko dla Diablo II Classic)
Skopiuj pliki d2char.mpq oraz d2music.mpq z płyty gry Diablo II do folderu na twoim dysku twardym poprzez złapanie i upuszczenie plików z płyty.

Krok 2:
Sprawdź wymagania systemowe (pamięć wideo, pamięć systemową, prędkość procesów, wolne miejsce na dysku...):
Upewnij się, że twój system spełnia minimalne wymagania systemowe wypisane tutaj.

Krok 3A:
Zainstaluj uaktualnione sterowniki oraz DirectX.

Krok 3B:
Instalacja uaktualnień OS:
Sprawdź uaktualnienia dla swojego OS.

Krok 3C:
Zwiększ powierzchnię pulpitu i głębię koloru. (640x480x256 800x600x256).

By to zrobić musisz:
- Kliknać prawym przyciskiem myszy na pulpicie i wybrać Właściwości
- Kliknąć na zakładce Ustawienia
- Wybrać swoją głębię kolorów z listy rozwijanej w dół i swoją rozdzielczosć z przewijanego paska.

Krok 3D:
Ustaw wspomaganie sprzętowe na 3-ci lub 4-ty ząbek. (1 i 2 zwróca komunikat w grze o nie znalezieniu trybów wideo).

By zmienić pozycję suwaka musisz:
- Kliknij prawym przyciskiem myszy na "Mój komputer"
- Kliknij Właściwości
- Kliknij na zakładkę Wydajność
- Kliknj "Ustawienia grafiki"
- Zwiększ suwak bądź to na 3 bądź na 4 ząbek zależnie od ustawienia wejściowego.

Krok 4A:
Uruchomienie testu wideo i wybór 2D:
- Kliknij na Start
- Podświetl Programy
- Podświetl Diablo II
- Kliknij na Test Video
- Uruchom test i wybierz opcję 2D

Krok 4B:
Uruchom grę w oknie:
By uruchomić grę w oknie musisz:
- Kliknąć Start
- Kliknąć Programy
- Kliknąć Diablo II
- Kliknąć prawym przyciskiem myszy na ikonie Diablo II i wybrać Właściwości
- W polu "Element docelowy" dodaj poza cudzysłowiem -w
- Przykład "D:\Diablo II\Diablo II.exe" -w

Krok 4C:
Wyłączenie akceleracji tekstur AGP w Dxdiag.

By wyłączyć akcelerację tekstur AGP musisz:
- Kliknij na Start.
- Kliknij na Uruchom. Dla użytkowników Visty: naciśnij guzik Windows (guzik z logo Windows na twojej klawiaturze) + R (jednocześnie).
- Wpisz DXDIAG
- Klinij na zakładce Ekran
- Kliknij kuzik Wyłącz obok akceleracji tekstur AGP
- Kliknij Wyjście

Krok 4D:
Wyłączenie akceleracji 3D w Dxdiag.

By wyłączyć akcelerację 3D musisz:
- Kliknij na Start
- Kliknij na Uruchom. Dla użytkowników Visty: naciśnij guzik Windows (guzik z logo Windows na twojej klawiaturze) + R (jednocześnie)
- wpisz DXDIAG
- Klinij na zakładce Ekran
- Kliknij na guziku Wyłącz obok akceracji Direct3D
- Kliknij Wyjście

Krok 5A:

- Kliknij na Start
- kliknij na Uruchom. Dla użytkowników Visty: naciśnij guzik Windows (guzik z logo Windows na twojej klawiaturze) + R (jednocześnie)
- Wpisz DXDIAG
- Kliknij na zakładce Dźwięk
- Przesuń suwak poziomu akceleracji daleko w prawo, by ustawić pełne wspomaganie
- Kliknij Wyjście i ponownie uruchom grę
- Jeśli nie działa spróbuj przesunąć suwak o ząbek niżej.

Jeżeli to rozwiąże problem, spróbuj przesunąć suwak jak najdalej w prawo (pełna akceleracja) i spróbuj ponownie gry.

Krok 5B:
Jeśli wciąż masz problemy po zaktualizowaniu sterowników karty dźwiękowekj, możesz spróbować ją wyłączyć jako sposób zapobiegawczy. - Kliknij prawym przyciskiem myszy na "Mój komputer" i wybierz Właściwości
- (jedynie użytkownicy 95/98/ME) Wybierz Menadżer urządzeń i rozwiń gałąź "Wyświetl urządzenia"
- (tylko uzytkownicy 2000/NT/XP) Wybierz zakładke Sprzęt i kliknij guzik Menadżer urządzeń
- Rozwiń gąłąź "Kontrolery dźwięku, wideo i gier"
- Wybierz kartę dźwiękową i kliknij guzik Właściwości
- Wyłącz urządzenie z aktywnego profilu
- Kliknij OK
- Zrestartuj swój komputer i zacznij grę ponownie już bez dźwięku.

Krok 6: Zamykanie aplikacji działających w tle:
Proszę spróbować zamknąć wszystkie otwate aplikacje normalnie i spróbować włączyć grę. Jeśli problem nadal będzie występował, wtedy proszę poczynić następujące kroki zmierzające do upewnienia się czy wszystko jest zamknięte.

Windows 95/98/Me:

- Wciśnij jednocześnie alt, ctrl i delete. Pokaże się okno dialogowe, w którym wyświetlone będą aktywne programy.
- Zamknij wszystkie aktywne programy z wyjątkiem explorer i systray, pojedynczo poprzez wybranie każdego programu z listy i kliknięcie guzika "Zakończ zadanie"
- Powtarzaj te kroki do momentu kiedy wszystkie programy z wyjątkiem explorer i systray nie zostaną zamknięte.

Użytkownicy Windows 2000:
Będziesz musiał upewnić się czy jesteś zalogowany jako administrator i że masz wyświetlone wszystkie nie-domyślne procesy. Liste domyślnie otwartych procesów w Windows 2000 znajdziesz w tym miejscu.

Windows XP:
- Wciśnij jednocześnie alt, ctrl i delete. Pokaże się okno dialogowe, w którym wyświetlone będą grupy przycisków, wybierz Menadżer zadań, by wyświetlić liste aktywnych programów.
- Zamknij wszystkie aktywne programy z wyjątkiem explorer i systray, pojedynczo poprzez wybranie każdego programu z listy i kliknięcie guzika "Zakończ zadanie"
- Powtarzaj te kroki do momentu kiedy wszystkie programy z wyjątkiem explorer i systray nie zostaną zamknięte.
- Zatrzymaj lub odinstaluj wszystkie antywirusy i/lub firewall'e jakie masz zainstalowane
- Notka: Jeśli twój system zamyka się lub uruchamia ponownie będziesz musiał skontaktować się z producentem twojego komputera by dowiedzieć się jak zamknąć te programy dla twojego systemu.
- Jeśli twój komputer się zatnie wyłącz komputer (odczekując 10 sekund) i wtedy go włącz.

Krok 7A:
Uruchomienie scan disk/defragmentacji:

Jeśli posiadasz problemy z Windows'em i/lub dyskiem twardym możesz zechcieć uruchomić scan disk i defragmentator dysków. Dobrym zwyczajem jest uruchamianie scan disk'a i defragmentatora dysków regularnie, by utrzymać swój system zarządzania plików w najwyższej wydajności.

By uruchomić scan disk:

(Windows 98/Me)

- Kliknij na przycisku Start i Uruchom.
- Wpisz "Scandisk" (bez cudzysłowów) i kliknij przycisk OK.
- Podążaj za opisami i wybierz "dokładny" skan dysku i uruchom go.
- To da ci znać czy są jakieś problemy z dyskiem twardym

(Windows XP)

- Otwórz "Mój komputer" i wybierz lokalny dysk twardy, który chcesz sprawdzić
- Otwórz prawym przyciskiem myszy menu pliku i wybierz Właściwości
- Kliknij zakładkę Narzędzia
- Pod sprawdzaniem błędów kliknij na "Sprawdź teraz"
- Pod sprawdzaniem dysku wybierz okienka "Skanuj dysk i próbuj naprawić uszkodzone serwery" oraz "Automatycznie napraw błędy systemu plików"
- Kliknij na Rozpocznij
- Wybierz "Tak" na harmonogram po restarcie jeśli wyświetli się okno dialogowe z zapytaniem
- Zrestartuj swój komputer.

Notka: Użytkownicy Windows 2000 nie posiadają scan disk'a jako osobnego programu, jest on cześcią defragmentatora dysków.

By uruchomić defragmentator dysków:

(Windows 98/Me)

- Kliknij na Start i wybierz uruchom
- Wpisz "Defrag" (bez cudzysłowów) i kliknij na przycisku OK
- Podążaj za opisami, by zdefragmentować twój dysk twardy. To sprawi, iż wolne miejsce na twoim dysku twardym będzie bardziej użytecznym dla twoich programów.

(Windows 2000/XP)

- Otwórz "Mój komputer" i wybierz lokalny dysk twardy, który chcesz sprawdzić
- Otwórz prawym przyciskiem myszy menu pliku i wybierz Właściwości
- Kliknij zakładkę Narzędzia
- Pod defragmentacją kliknij Defragmentuj teraz
- Wybierz wolumin do defragmentacji
- Kliknij Defragmentuj.

Krok 7B:
Sprawdź swój system na okoliczność wirusów:
Kiedy plik gry zostanie zainfekowany przez wirusa takiego jak na przykład Win.CIH lub inny podobny program - robak może się pojawić ten błąd.
Jeśli posiadasz zainstalowany program antywirusowy, sprawdź czy jest on zaktualizowany do najnowszej wersji.
Jeśli nie posiadasz zainstalowanego programu antywirusowego koniecznie zrób to.

Krok 8A:
Sprawdź over clocking oraz przegrzewanie się:
Jeśli twój system jest overclock'owany może produkować zbyt wiele ciepła co będzie miało skutek na działanie systemu. Jeśli system produkuje wiele ciepła, a nie jest overclock'owany, silnie sugerujemy dodać wentylator do komputera, aby pomóc w dystrybucji ciepła.

By pomóc monitorować ciepło możesz odwiedzić http://www.hmonitor.com I ściągnąć nastepujący plik:

Hmonitor V 4.2.2.1 (August 28, 2005) 718K

Krok 8B:
Konflikty IRQ:
- Kliknij prawym przyciskiem myszy na "Mój komputer" i wybierz Właściwości
- (Tylko użytkownicy windows 95/98/ME) Wybierz zakładkę Menadżer urządzeń
- (Tylko użytkownicy windows XP/2000/NT) Wybierz zakładkę Sprzęt i kliknij na guziku Menadżer urządzeń
- Rozwiń gałąź karty graficzne
- Kliknij na zakładce sprzęt, potem kliknij na guzik Menadżer urządzeń
- Szukaj urządzeń, przy których znajdują sie żółte wykrzykniki oznaczające problemy lub konflikty.
Zgłoś błąd.



Feniks z Popiołów - czekamy...
Niniejsza strona jest częścią Wortalu Phoenix, znajdującego się aktualnie w stanie hibernacji. Kliknij na powyższy link by dowiedzieć się więcej.
Vgroup portfolio, agencja interaktywna - tworzenie portali internetowych, stron www, sklepow, CMS oraz grafiki  web 2.0
© 2002-2014 Imperium Diablo • Wszystko o grach Diablo 3, Diablo 2 i Diablo 1. All trademarks referenced herein are the properties of their respective owners. All rights reserved.