diablo 3

Poradnik o Classicu by Len_Tao

Ostatnia modyfikacja: 03.02.2008. Utworzono: 25.01.2008

Witam, piszę ten artykuł, ponieważ coraz więcej osób jest zainteresowana Classiciem (Diablo 2 bez dodatku). Jako, że jest to temat dość obszerny, postanowiłem po prostu podzielić cały temat na kilka mniejszych, bez dodawania zbędnych komentarzy. Chciałem w nich przedstawić różnice pomiędzy dodatkiem a standardową wersją.

Postacie i inne podstawowe info:

- Brak Druida i Zabójczyni
- Brak drugiej zmiany broni (W)
- Pojemność skrytki ograniczona do 24 kratek (4x6)
- Blok nie zależy w żadnym stopniu od dexa/poziomu postaci, mamy go tyle, ile mamy bloku w tarczy (uwzględniając bonusy ze świętej tarczy paladyna oraz swędziskóry) (thx Haxite)

Gra: (fabuła)

- Brak 5 aktu, w tym questu z Larzukiem, więc jedyny sposób na zrobienie dziury w przedmiocie rare/magic to w kostce, (formuła: soj + 3x perf czaszka). Istnieją jednak przedmioty magic z 2 dziurami oraz unikalne/setowe z dziurami. Są to dziury umieszczone nielegalnie, o których metodach nie będę tutaj wspominał, btw, jeśli jesteś posiadaczem takiego itemu to zrób przysługę graczom Classica i sprzedaj go Akarze…
-gra (dany poziom) kończy się wraz z zabiciem Diablo, ciekawostką jest, że 90 sekund po zabiciu Diablo, serwer automatycznie wyrzuca nas z gry.

Najemnik: (merc)

- Brak możliwości doboru stuff’u dla najemnika (jest goły)
- Merc nie może się przemieszczać z aktu do aktu (czyli Diablo zawsze będziemy musieli zabić bez niego), ale może się przemieszczać z poziomu na poziom, np. z kosza na normę
- Merc nie jest stały, jeśli nam zginie to nie wskrzeszamy go tylko najmujemy nowego

Przedmioty:

- Brak craft’owanych przedmiotów
- Brak run, klejnotów (klejnotów, nie kamieni szlachetnych), talizmanów w tym annihilusów (samego klona Diablo można spotkać, ale nie rzuca on annihilusa), torchów (również nie ma organów i kluczy)
- Brak elitarnych wersji przedmiotów – są tylko zwykłe i wyjątkowe
- Brak wyjątkowych wersji przedmiotów setowych i unikalnych (z unikalnych przedmiotów są tylko zwykłe wersje, z setów są te, które nie zawierają żadnego wyjątkowego przedmiotu)
- Brak przedmiotów specyficznych dla danej klasy postaci (żeby rozbić wątpliwości, różdżki i berła nie są specyficzne)
- Brak obręczy
- Brak rzadkich oszczepów i rzeczy do rzucania (tylko magiczne i białe)
- Brak eterycznych przedmiotów
- Z unikalnej biżuterii dostępnej na classicu występuje tylko: nagel, manald, soj, drobiazg mahima, relikt nokozan, eye of etlich.
- Affixy dostępne na classicu, w nawiasie kolor, jaki przyjmuje item z takim atrybutem (przedmiot rzadki posiada taką barwę jeszcze przed identyfikacją, magiczny nabywa ją po identyfikacji. Na Classicu kolor itemu (style) jest bardzo ważny, przykładowo czerwona tarcza może 20-krotnie (dosłownie) przewyższać wartością przedmiot o tych samych statystykach o barwie różowej (z wyjątkiem tego suffixu, który daje czerwoną barwę, w tarczach akurat jest to 75 psn reduction, więc nie to jest powodem takiej a nie innej wartości, lecz właśnie style to czyni)

preffixy /// suffixy, w nawiasie barwa przedmiotu (niezidentyfikowany item już ma taką barwę, lecz nie zawsze to widać, np. żeby zobaczyć barwę trójkątnej tarczy musimy ją rzucić na ziemię albo założyć, w oknie ekwipunku jest ona zawsze bezbarwna)

Podaję tylko maksymalną wartość, ponieważ kolejne możliwe stopnie są takie jak na dodatku (z wyjątkiem ‘wszystkich odporności’ w tarczach* i amuletach), z reguły zmniejsza się tylko maksymalna wartość. Ciekawostką jest również, że w przeciwieństwie do dodatku, tutaj rzadkie i magiczne przedmioty nie różnią się maksymalną ilością danej statystyki (z wyjątkiem affixów, które dają wysoką ilość mf w pierścieniach i amuletach, ale wspomnę o tym później).

Krótki słownik:
Dr – zmniejszone obrażenia
Mdr – zmniejszone obrażenia od magii
Lr – promień światła
Rl – odnawianie życia
Ar – skuteczność ataku
Atd – atakujący otrzymuje obrażenia
Req – wymagania
Dgtm – przechodzi na manę
30/20 – 30 szybszy blok, 20 zwiększona szansa na blok
hfd – połowa trwania zamrożenia
eg – dodatkowe złoto


Hełmy: 100 ed (ciemny złoty), 2 lr (jasny żółty), 5 mana, 30 cold res, 30 fire res, 30 light res , 30 poison res /// 10 fhr , 10 ene, 3 lr + 30 ar, 5 lr + 5% ar, 40 life

Zbroje: 100 ed (ciemny złoty), 2 lr (jasny żółty), 40 mana (niebieski), 30 fire res, 30 cold res, 30 light res, 30 poison res /// 7 dr, 3 mdr, 6 atd (pomarańczowy), 9 dex, 24 fhr (ciemny żółty), 5 rl , 1 lr + 15 ar, 60 life (czerwony), psn red 75% (ciemny czerwony), -30 reqs, 15 str

Tarcze: 100 ed (ciemny złoty), 12% dgtm (niebieski), 2 lr (jasny żółty), 20 mana, *16-20 all res (różowy), 30 fire res, 30 cold res, 30 light res, 30 poison res, 2 pala sk (zielony) /// 7 dr, 3 mdr, atd 6 (pomarańczowy), 30/20, hfd, 4 max dmg, 17 fhr, 5 rl, 1 lr + 15 ar, psn red 75% (ciemny czerwony), -30 reqs, 9 str

Rękawice: 100 ed (ciemny złoty), 10 stamina, 20 ar, 2 lr (jasny żółty), 40 mana (niebieski), 30 cold res, 30 fire res, 30 light res, 30 poison res /// 10 ias, hfd, 15 dex, 5 rl, 80 eg (jasny złoty), 25 mf (jasny złoty), 1 lr 15 ar, 5 lr 5% ar, 3 wyssanie życia (czerwony), 3 wyssanie many (czerwony), 9 str

Buty: 100 ed (ciemny złoty), 25% odzyskiwanie staminy, 20 stamina, 2 lr (jasny żółty), 40 mana (niebieski), 40 cold res (niebieski), 40 fire res (czerwony), 40 light res (złoty), 40 poison res (zielony) /// hfd, 9 dex, 10 fhr, 5 rl, 80 eg (jasny złoty), 25 mf (jasny złoty), 1 lr 15 ar, 30 frw

Pasy: 100 ed (ciemny złoty), 20 stamina, 2 lr (jasny złoty), 20 mana, 30 cold res, 30 fire res, 30 light res, 30 psn res /// atd 6 (pomarańczowy), 1-6 cold dmg przez 2 sekundy, 24 fhr (ciemny żółty), 9 rl (czerwony), 80 eg (jasny żółty), 1 lr 15 ar, 60 life (czerwony), 20 str (ciemny złoty)

Pierścienie: 20 stamina, 120 ar, 2 lr, 15 mf (tylko magiczne), 60 mana, 30 light res, 30 poison res, 30 fire res, 30 cold res, 1 mana po każdym zabiciu // 2 dr, 2 mdr, 10 fcr, hfd, 4 max dmg, 9 min dmg, 15 dex, 9 rl, 40 eg, 15 mf (występuje w rzadkich), 25 mf (występuje tylko w magicznych), 15 ene, 3 lr 30 ar, 5 lr 5% ar, 40 life, 6 ll, 5 ml, 15 str

Amulety: 12 % dgtm, 20 stamina, 20 ar, 2 lr, 15 mf (tylko magiczne), 60 mana, 20 all res, 40 cold res, 40 light res, 40 poison res, 40 fire res, 2 do pala sk, 2 do necro sk, 2 do barb sk, 2 do soso sk, 2 do ama sk // 4 dr, 3 mdr, 10 fcr, 1-6 cold dmg, hfd, 4 max dmg, 9 min dmg, 20 dex, 10 rl, 80 eg, 25 mf, 20 ene, 3 lr 30 ar, 5 lr 5% ar, 60 life, 6 ll, 4 ml, 75% psn red, 20 str

Topory: 100 ed (ciemny złoty), 150 ar (jasny złoty), 150 ar + 100 ed (ciemny złoty), 20 mana, 30 fire res, 30 cold res, 30 poison res, 30 light res, 1 mana po każdym zabiciu, 2 barb sk (zielony) // 40 ias (ciemny żółty), 4-15 cold dmg (niebieski), 9-20 fire dmg (czerwony), 17-40 light dmg (ciemny żółty), 20 max dmg (czarny), 14 min dmg (czarny), 50 psn dmg (zielony), 5 rl, pmh, odrzut, 7 ll (czerwony), 7 ml (czerwony), -30 reqs, 9 str

Różdżki: 2 lr (żółty), Hit causes Monster to Flee (pomarańczowy), 60 mana (niebieski), 40 cold res (niebieski), 40 fire res (czerwony), 40 light res (żółty), 40 poison res (zielony), 1 mana po każdym zabiciu, 2 nec sk (zielony) // ignoruje obronę przeciwnika, 20 fcr, 1 psn dmg, 5 rl, 20 ene (złoty), odrzut, 3 lr 30 ar, 5 rl 5% ar, 7 ll (czerwony), 7 ml (czerwony)
+ oczywiście 3 do losowej umiejętności nekromanty

Maczugi: wszystko tak jak topory z wyjątkiem:
Maxymalna wartość str – 20 (złoty)
Dodatkowo:
40 life (czerwony)

Buławy: wszystko tak jak topory z wyjątkiem:
Maxymalna wartość str - 15
Dodatkowo:
2 pala sk (zielony)
40 life (czerwony)

Młoty (np. bojowy młot, kafary itp.): wszystko tak jak topory z wyjątkiem:
Maxymalna wartość str – 20 (złoty)
Dodatkowo:
2 pala sk (zielony)
40 life (czerwony)

Berła: wszystko tak jak różdżki z wyjątkiem:
Maxymalna wartość fcr – 10
Maxymalna wartość rl - 10
Brak:
2 nec sk
+3 do losowej umiejętności necra
Dodatkowo:
100 ed (ciemny złoty)
150 ar (jasny złoty)
150 ar + 100 ed (ciemny złoty)
2 pala sk
40 ias
20 max dmg (czarny)
14 min dmg (czarny)
15 str
+3 do losowej umiejętności pala

Miecze: wszystko tak jak topory z wyjątkiem:
Dodatkowo:
+2 pala sk

Sztylety: wszystko tak jak topory z wyjątkiem:
Brak:
+2 barb sk
Dodatkowo:
+2 necro sk

Noże do rzucania: wszystko tak jak topory z wyjątkiem:
Dodatkowo:
+2 necro sk

Topory do rzucania: wszystko tak jak topory.

Oszczepy: wszystko tak jak topory z wyjątkiem:
Brak:
+2 barb sk
Dodatkowo:
+2 ama sk

Włócznie: wszystko tak jak topory z wyjątkiem:
Dodatkowo:
+2 ama sk

Broń drzewcowa: wszystko tak jak topory z wyjątkiem:
Brak:
+2 barb sk

Laski czarodziejki: wszystko tak jak różdżki z wyjątkiem:
Brak:
+2 nec sk
+3 do losowej umiejętności nekromanty
Dodatkowo:
+2 soso sk
+3 do losowej umiejętności czarodziejki
12% dgtm
20 ias

Łuki: wszystko tak jak topory z wyjątkiem:
Brak:
+2 barb sk
9 str
Maxymalna wartość ias: 20
Dodatkowo:
20 dex (ciemny złoty)
+2 ama sk
3 lr 30 ar
5 rl 5% ar

Kusze: wszystko tak jak łuki

Pricecheck:


Jako, że już wspomniałem o wszystkich dostępnych statystykach, postanowiłem poświęcić teraz chwilkę na spisanie wszystkich przedmiotów, jakie warto zostawiać, dodam również ich wartość. Ponieważ, trudno znaleźć walutę, która będzie oczywista dla wszystkich (właściwie tu nie ma takiej waluty po za sojami, ale to już przy naprawdę dobrych przedmiotach), postanowiłem wyrazić wartość wszystkich przedmiotów w fg (d2jsp) – będę ją podawał w nawiasie. Oczywiście nie będę tłumaczył, że ta cena jest zaokrąglona, nie zawsze taka będzie w rzeczywistości. Przy niektórych itemach znajdziecie potoczne nazwy przedmiotów, np. stosowane na zagranicznych forach.

Zacznę od setowych. Wiadomo, że wszystkie sety mogą się komuś przydać, ale z reguły ciężko jest sprzedać większość z nich. Zazwyczaj jedynymi, które warto zostawiać, są te z setu Irathy (3 fg za część) (cały set daje +10 do maksymalnych odporności). Niektórzy jeszcze bawią się w kolekcjonowanie amuletów i pierścieni Anioła (1-2 fg).

Teraz unikalne. Z większością itemów, również będziecie mieli problemy ze sprzedażą, ale i tak postanowiłem je spisać.

Pierścienie:
Random Nagel (1-5 fg)
Nagel 30 mf (10 fg)
Manald (1-2 fg)
Soj (450-500 fg) – ceny soj’ów bardzo szybko ulegają zmianie, teraz zazwyczaj spadają
Unikalny niezidentyfikowany pierścień znaleziony na piekle (30 fg)

Amulety:
Relikt Nokozan (1-2 fg)
Drobiazg Mahima (5 fg)
Etlich (3 fg)

Hełmy:
Czepek Biggina (6 fg)
Random hełm szczęścia (tarn) (5-10 fg)
Hełm szczęścia 50 mf (50 fg)
Oblicze grozy (face of horror) (3 fg)

Pasy:
Jaszczur (bladebuckle) (3 fg)
Random Złoty powróz (aka parowuz) (goldwrap / gw) (3-5 fg)
Złoty powróz 80 eg (10 fg)
Lenymo (2 fg)

Buty:
Odbipięty (tearhauch) (4 fg)
Żwawe ostrogi (hots) (30 fg)

Rękawice:
Pięść krwi (bloods) (3 fg)
Random Osłony fortuny (chances) (3-5 fg)
Osłony fortuny 40 mf (15 fg)
Pięść maga (mages) (4 fg)
Ognisty mróz (frosts) (3 fg)

Tarcze:
Mur bezokiego (eyeless) (3 fg)
Stalowy cios (steelclash) (3-5 fg)
Random Strażnik (ward) (5-10 fg)
Strażnik 50 res (20 fg)

Zbroje:
Szara szata (greyform) (5 fg)
Nietoperza szata (blinkbat) (10 fg)
Swędziskóra (twitch) (5 fg)
Złota skóra (goldskin / gs) (15-20 fg)
Jedwabie Victora (silks) (15-20 fg)

Broń:
Przeżuwacz (gnasher) (5 fg)
Kościogryz (bonesnap) (3-5 fg)
Stalowy grom (steeldriver) (3-5 fg)
Patriarcha (5-10 fg)
Mewa (gull) (15-20 fg)
Widmowa skorupa (shard) (3-4 fg)

Magiczne rzeczy, które warto zostawiać:
Amulety +2 do umiejętności (tyle wystarczy) (2-3 fg)
Laska +2 soso 3 ench (urok) (5 fg)
Laska +2 soso 3 blizz (5 fg)
Laska +2 soso 3 es (tarcza energetyczna) (5-10 fg)
Berło +2 pala 2 błogosławiony młot (30-40 fg) (dotyczy magicznych, rzadkie warte więcej, głownie ze względu na styl)
Berło +2 pala 3 błogosławiony młot (60-70 fg)
Berło +2 pala 2 błogosławiony młot 2 koncentracja (100-120 fg)
Kombinacje z 2-3 młot / 2-3 conc warte różnie, zależy od szczęścia przy sprzedaży, fcr -bardzo miły bonusik tutaj.

Oraz parę innych przydatnych rzeczy:
1 milion złota (5 fg)
Doskonała czaszka (3 fg)
Doskonały kamień (1 fg)
Taxi norm-hell (15-20 fg)

Teraz przejdźmy do najciekawszego działu, mianowicie rzadkich. Jak już wspomniałem przy berłach, tutaj na classicu, bardzo bardzo wiele zależy od tego czy mamy chętnych do kupienia naszego przedmiotu. Jednego tygodnia możemy dostawać oferty typu 100 fg, następnego po 1000 fg, różnie bywa. Nie ma tu tak jak na dodatku, że enigma jest warta przykładowe 100 fg i za taką właśnie cenę zazwyczaj zostaje sprzedana. Dlatego też, zrezygnowałem z dokładnej wyceny, po prostu podam atrybuty, które są tutaj ważne, niektóre nieco zaskakujące (w nawiasach angielski skrót nazw przedmiotów).

Wspominałem już wcześniej, że tu styl jest bardzo ważny.
Dla prawie wszystkich przedmiotów, rozłożenie wartości w stosunku do koloru wygląda mniej więcej tak:
Czerwony > niebieski (tarcze) > ciemny > zielony (tylko tarcze paladyna) > jasny żółty > pomarańczowy > różowy (tarcze)

Jeszcze jedna rzecz, może już o tym wspominałem, ale nie zaszkodzi powtórzyć: poison res nie liczy się jako res, na dobrą sprawę to jest to bezużyteczny dodatek.

Broń:
Najpierw wypiszę bronie, które służą do zadawania dużych obrażeń, te które są szczególnie cenione.

Martel de Fer (mart), Bojowy młot (bh), Prastary topór (aa), Naga, katowski miecz (exe), runiczny łuk (runebow), gotycki łuk (gothic), lanca (lance)
Wymagane statystyki:
Wysoki ed (od 150 około, martele od 130) + ar
Dobre bonusy:
Max dmg
-30 reqs
+2 pala/ama/barb sk
ias
ewentualnie life

Teraz broń dla paladyna castera (hammer/foh) (berła i buławy)
Wymagane statystyki w berłach: (scepter)
+2 pala sk
2-3 hammer
Dobre bonusy:
2-3 conc
10 fcr
str/life

Wymagane statystyki w buławach: (mace/stick)
+2 pala sk
Dobre bonusy:
Str
Life
Res

Broń dla nekromanty (różdżki): (Wand)
Wymagane statystyki:
+2 nec
20 fcr
Dobre bonusy:
Res
Mana
+1-3 do włóczni i ducha z kości

Broń dla czarodziejki
Wymagane statystyki w laskach: (staff)
+2 soso
20 fcr
+1-3 blizz/ench/es/inne
dobre bonusy:
res
mana

Chociaż i tak żeby była coś warta, musi mieć naprawdę wygórowane statystyki

Wymagane statystyki w różdżkach (dalej jesteśmy przy czarodziejce)
20 fcr
minimum 2 resy
dobre bonusy:
res
mana

Każda jednoręczna broń dla barbarzyńcy z 2 sk jest coś warta, jednak sticki (buławy) z reguły są najwięcej warte, bonusy typu str/res mile widziane.

Buty:
Wymagane statystyki:
2x res
Dobre bonusy:
10 fhr
10-30 frw
9 dex
mf

Rękawice:
Wymagane statystyki:
20 ias
dex
str

lub

2x res
Różne kombinacje, dobry bonus:
ed

Tarcze:
Wysoko cenione tarcze: kościana, złowroga, trójkątna, ciężka. Dodam jeszcze, że w tarczach, kolor przedmiotu ma szczególne znaczenie.

Wymagane statystyki:
30/20
16-20 all res
Dobre bonusy:
res na dany żywioł
ed
10-17 fhr
+2 pala

lub

Wymagane statystyki:
30/20
90+ ed (tyczy się złowrogiej tarczy i pawęży)
Dobre bonusy:
fhr

Zbroje, hełmy i pasy opiszę w 1 punkcie, jako że zachowują się bardzo podobnie. Jeszcze tylko wzmianka o najchętniej wybieranych rodzajach zbroi.
Zbroje (zbroja maga (mp), upiorna zbroja (ghost), lekka zbroja płytowa (lp))
Hełmy (złowrogi hełm (grim helm), kościany hełm (bone helm))
Pasy są raczej neutralne, jeśli o to chodzi, jedynie jest ważna ilość miejsc na butle.

Wymagane statystyki:
Life
1-2x res (różnie bywa)
Dobre bonusy:
Fhr
Ed (zwłaszcza w wyjątkowych wersjach)
Str (głownie pasy)

lub

Wymagane statystyki:
3x res
Dobre bonusy:
Fhr
Ed
Str

lub

Wymagane statystyki: (tylko zdobione zbroje płytowe (ornate))
90+ ed
life
Dobre bonusy:
-30 reqs
resy
fhr

Amulety:
Wymagane statystyki:
1 do sk (dowolnej postaci)
16-20 all res
Dobre bonusy:
str
dex
resy na poszczególne żywioły
10 fcr
life/mana

lub

Wymagane statystyki:
2 do sk
+ jakiś z w/w atrybutów i wystarczy

Pierścienie:
Wymagane statystyki:
10 fcr
res/life/mana/str/dex (1 wystarczy, oczywiście im więcej tym lepiej)

lub

Kombinacja str + dex (około 25+ razem)

lub

Kombinacja następujących atrybutów: ar, max dmg, ll, ml, life, str, dex
Dobre bonusy:
res
mana

Jeszcze tylko wzmianka o zdobywaniu doświadczenia. Wg mnie najlepiej jest od razu expić na diablorunach hell, można jednak zaczynać na normie, potem przejść na kosz, dopiero na wysokim lvl, kiedy nie będzie się już tak często umierało, pójść na „cs’y” hell.

To chyba wszystko, nie przypominam sobie więcej istotnych informacji o Classicu, najwyżej zedytuję posta, mam nadzieję, że się podobało, thx, Len.


Oceń materiał: Ocena: 5.35 (121 głosów).


Zgłoś błąd.



Feniks z Popiołów - czekamy...
Niniejsza strona jest częścią Wortalu Phoenix, znajdującego się aktualnie w stanie hibernacji. Kliknij na powyższy link by dowiedzieć się więcej.
Vgroup portfolio, agencja interaktywna - tworzenie portali internetowych, stron www, sklepow, CMS oraz grafiki  web 2.0
© 2002-2014 Imperium Diablo • Wszystko o grach Diablo 3, Diablo 2 i Diablo 1. All trademarks referenced herein are the properties of their respective owners. All rights reserved.