diablo 3

Przedmioty, co podnosić, po co i dlaczego

Ostatnia modyfikacja: 10.08.2010. Utworzono: 10.08.2010

Artykuł ten dedykuję Tobie.

Dzień dobry

Przymierzałem się i przymierzałem, aż w końcu...

Temat: Przedmioty, co podnosić, po co i dlaczego.


Obrazki są w języku angielskim nie dlatego, że mi się nie chciało instalować, tylko czcionka polska jest brzydka, a tak naprawdę to uważam, że jeśli gracz chce się bardziej zagłębić w grę powinien potrafić "poruszać się" w języku BN ...tylko na tym skorzysta.

Spis treści:
  • Słownik skrótów
  • Zwykłe/Eteryczne
  • Unikaty
  • Zestawy
  • Rzadkie
  • Magiczne
  • Kostka Horadrimów
  • Charsi i nasycenie
  • Larzuk i sox
Jako, że artykuł jest kierowany do wszystkich, a szczególnie do początkujących, dlatego też na wstępie winien jestem zamieścić objaśnienia skrótów użytych w tekście. Jednocześnie najbardziej liczę właśnie na wasze uwagi typu czego i dlaczego nie rozumiecie.

Słownik skrótów
    @ - all res - wszystkie odporności
    1H/2H - one-/two-handed - jedno-/dwuręczna (broń)
    ar - attack rating - skuteczność ataku
    block - blok, blokowanie
    bug - błąd gry
    BN - Battle Net
    def - defense - obrona
    dex - dexterity - zręczność
    dmg - damage - obrażenia
    dru - druid
    ed - enhanced defense/damage - zwiększona obrona/obrażenia
    eg - extra gold - więcej złota
    eth - etheral - eteryczny
    fcr - faster cast rate - szybsze rzucanie czarów
    fhr - faster hit recovery - szybsze odzyskiwanie równowagi
    frw - faster run/walk - szybsze bieganie/chodzenie
    fury - furia, um. druida pod postacią wilkołaka
    ias - increased attack speed - zwiększona szybkość ataku
    k - kilo - 1000
    life - życie
    lvl - level - poziom
    max - maksimum
    merc - mercenary - najemnik
    mf - magic find - szukanie magicznych przedmiotów
    non - nie, zaprzeczenie
    p - perfect - doskonały
    req - requirements - wymagania
    res - resist - odporność
    rw - runic word - słowo runiczne
    sk - skill - umiejętność
    sox - socket - miejsca na klejnot
    str - strenght - siła
    style - styl, wygląd przedmiotów "wewnątrz" i "na zewnątrz" postaci
    tab - drzewko umiejętności
Dobrze, możemy zatem przejść do treści artykułu.

Zwykłe/Eteryczne


1. Hełmy
  • Iglicowy Hełm (Spired Helm)
  • Demoniczna Maska (Demonhead Mask)
  • Korona (Corona)
  • Kościane Oblicze (Bone Visage)
  • Diadem (Diadem)

Podnosimy:
  • Wersje eth zwykłe bez sox z dużym def (wszystkie wymienione).
  • Wersje non eth dobrej jakości zwiękaszjące def 0/3 sox (Demon, Bone, Diadem).

Dlaczego:
  • Hełmy te poza Diademem mają największy def i mogą mieć 3 sox.
  • Demon i Bone mają "znośne" str req 103, 106, natomiast Diadem ma 0 str req i style.

Zastosowanie:
  • Rw Dream oraz Delirium.

Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)


(Kliknij aby powiększyć)



(Kliknij aby powiększyć)


(Kliknij aby powiększyć)


2. Tarcze
  • Monarcha (Monarch)
  • Trolle Gniazdo (Troll Nest)

Podnosimy:
  • Wersje eth zwykłe bez sox z dużym def (wszystkie wymienione).
  • Wersje non eth najlepiej dobrej jakości zwiększające def (Monarch 0/4 sox, Troll 0/3 sox).

Dlaczego:
  • Obie tarcze są lekkie i nie obniżają frw.
  • Monarch ma najmniejsze wymagania z pośród tarcz 4 sox (156 str req).
  • Troll Nest ma najlepszy stosunek block i def do str req.
Zastosowanie:
  • Monarch - Spirit, Phoenix.
  • Troll Nest - Dream, Dragon, Sanctuary.

Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)


(Kliknij aby powiększyć)



(Kliknij aby powiększyć)


(Kliknij aby powiększyć)


3. Zbroje
  • Zbroja Maga (Mage Plate)
  • Zdobiona Zbroja Płytowa (Ornate Plate)
  • Wieczorny Całun (Dusk Shroud)
  • Gadzia Skóra (Wyrmhide)
  • Skarabeuszowa Łupina (Scarab Husk)
  • Druciane Runo (Wire Fleece)
  • Diamentowa Kolczuga (Diamond Mail)
  • Pancerna Zbroja (Loricated Mail)
  • Wielki Hauberk (Great Hauberk)
  • Kościak (Boneweave)
  • Balrogorwa Skóra (Balrog Skin)
  • Archońska Zbroja Płytowa (Archon Plate)
  • Krakenia Muszla (Kraken Shell)
  • Piekielna Zbroja Płytowa (Hellforge Plate)
  • Pancerna Płytówka (Lacquered Plate)
  • Mroczna Zbroja Płytowa (Shadow Palte)
  • Święty Pancerz (Sacred Armor)

Podnosimy:
  • Wersje eth zwykłe bez sox z dużym def (wszystkie wymienione poza MP) plus ewentualnie SA z ed.
  • Wersje non eth najlepiej dobrej jakości zwiększające def ale tylko lekkie (MP 0/3 sox, Dusk, Wyrm, Scarab, Wire, Hauberk, AP 0/2/3/4 sox).

Dlaczego:
  • Eth bugged def zbroje mogą osiągać 1000 def i więcej (max SA 1350 def).
  • Lekkie zbroje nie obniżają frw.
Zastosowanie:
  • Eth - Forti, Stone, CoH itp.
  • Non eth - Eni, Forti, CoH, Bramble, Dragon itp.

Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)


(Kliknij aby powiększyć)



(Kliknij aby powiększyć)


(Kliknij aby powiększyć)


4. Topory
  • Ettinowy Topór (Ettin Axe)
  • Srebroklinki Topór (Silver-Edged Axe)
  • Wspaniały Topór (Glorious Axe)

Podnosimy:
  • A/BA zarówno eth jak i non eth najlepiej z ed i ar (Ettin 0/4/5 sox, BA 0/3/4/5/6).
  • Silver/GA tylko eth najlepiej z ed i ar (Silver 0/4 sox, GA 0/6 sox).

Dlaczego:
  • Ettin ma największe dmg ze wszystkich broni 1H.
  • BA ma niewiele mniejsze ale zasięg 3, ias 0 i 6 sox. Jest bardzo pożądany ponieważ ma wiele zastosowań.
  • 2H toporki - dmg/ias istotny dla fury dru.

Zastosowanie:
  • BOTD i LW (poza Ettin), Beast, Grief, Oath itp.

Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)


(Kliknij aby powiększyć)



(Kliknij aby powiększyć)


(Kliknij aby powiększyć)


5. Miecze
  • Kryształowy Miecz (Crystal Sword)
  • Fazowe Ostrze (Phase Blade)
  • Balrogowe Ostrze (Balrog Blade)
  • Kolosalny Miecz (Colossus Sword)
  • Kolosalne Ostrze (Colossus Blade)

Podnosimy:
  • W zależności od zastosowań podnosimy zarówno eth jak i non eth najlepiej z ed i ar (Crystal eth 0/4/5/6 sox, PB 0/3/4/5/6 sox, Balrog eth 0/4 sox, CS 0/4/5 sox, CB 0/4/5/6 sox).

Dlaczego:
  • Crystal w zasadzie tylko eth bo niskie wymagania oraz style.
  • Pozostałe w zależności od zastosowań, wszystkie mają zasięg 3.

Zastosowanie:
  • Crystal - CTA, Spirit, mf.
  • PB - Grief, LW itp.
  • Balrog - Oath.
  • CS/CB - BOTD i LW (poza Ettin), Grief, Oath itp.

Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)


(Kliknij aby powiększyć)



(Kliknij aby powiększyć)


(Kliknij aby powiększyć)


6. Buławy
  • Korbacz (Flail)
  • Bicz (Scourge)
  • Grzmiący Kafar (Thunder Maul)

Podnosimy:
  • Zarówno eth jak i non eth w zależności od zastosowań najlepiej dobrej jakości (Flail 0/4/5 sox, Scourge 0/3/4/5 sox, Thunder 0/6 sox).

Dlaczego:
  • Flail w zasadzie tylko eth bo niskie wymagania oraz style.
  • Scourge eth i non eth ponieważ ma zasięg 3 i ias -10 przy dobrym dmg.

Zastosowanie:
  • Flail - CTA, HOTO, Black.
  • Scourge - HoJ, Eternity, Black itp.
  • TM - BOTD.

Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)


(Kliknij aby powiększyć)



(Kliknij aby powiększyć)


(Kliknij aby powiększyć)


7. Bronie Drzewcowe
  • Kolosalna Spisa (Colossus Voulge)
  • Miażdżyciel (Thresher)
  • Zagadkowy Topór (Cryptic Axe)
  • Wielka Grizmana (Great Poleaxe)
  • Ogromny Miażdżyciel (Giant Thresher)

Podnosimy:
  • Tylko i wyłącznie eth najlepiej dobrej jakości (CV 0/4 sox, Threser 0/4/5 sox, CA 0/4/5 sox, GP 0/4/5/6 sox, GT 0/4/5/6 sox).

Dlaczego:
  • Podstawa broni dla merca, z którą możemy osiągnąć ponad 1k dmg.

Zastosowanie:
  • Threser - Insight, Obedience.
  • CV - Insight, Infinity, Pride.
  • CA - Doom itp.
  • GP/GT - BOTD itp.

Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)


(Kliknij aby powiększyć)



(Kliknij aby powiększyć)


(Kliknij aby powiększyć)


8. Włócznie
  • Upiorna Włócznia (Ghost Spear)
  • Wojenna Pika (War Pike)
Podnosimy:
  • Tylko i wyłącznie eth najlepiej dobrej jakości (GS/WP 0/6 sox).

Dlaczego:
  • GS ze względu na ias 0, zasięg 5.
  • WP ze względu na ogromne dmg.

Zastosowanie:
  • GS/WP - BOTD.

Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)


(Kliknij aby powiększyć)



(Kliknij aby powiększyć)


(Kliknij aby powiększyć)


9. Łuki
  • Krzyżowy Łuk (Crusader Bow)
  • Hydrzy Łuk (Hydra Bow)

Podnosimy:
  • Tylko dobrej jakości (CB/HB 0/4/6).

Dlaczego:
  • Największy dmg ze wszystkich łuków przy niezłym ias.

Zastosowanie:
  • CB/HB - BOTD, Ice, Faith itp.

Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)


(Kliknij aby powiększyć)



(Kliknij aby powiększyć)


(Kliknij aby powiększyć)


10. Różdżki
  • wszystkie oprócz z 1 sox: Różdżka (Wand), Cisowa Różdżka (Yew Wand), Spalona Różdżka (Burnt Wand)

Podnosimy:
  • Wszystkie 0/2 sox.

Dlaczego:
  • Różdżki mogą posiadać 1-3 skille nekromanty o wartości 1-3.
  • Pożądane są głównie skille z drzewka Trucizn i Kości ale nie tylko, a także umiejętność Zmniejszenie Odporności.

Zastosowanie:
  • Tylko rw - White.

Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)


(Kliknij aby powiększyć)



(Kliknij aby powiększyć)


(Kliknij aby powiększyć)


11. Berła
  • Bojowe Berło (War Scepter)
  • Boskie Berło (Divine Scepter)
  • Kadyceusz (Cadyceus)

Podnosimy:
  • Wszystkie eth i non eth 0/5 sox.

Dlaczego:
  • Berła mogą posiadać 1-3 skille paladyna o wartości 1-3.
  • Pożądane są głównie skille: Pięść Niebios, Przekonanie, Medytacja, Św. Tarcza i inne w zależności od zastosowań.

Zastosowanie:
  • Głównie broń dla foha foh/conv/medi z pięcioma light rbf -5/5.
  • Stylowe CTA - combo precast bo i hs.

Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)


(Kliknij aby powiększyć)



(Kliknij aby powiększyć)


(Kliknij aby powiększyć)


12. Laski
  • Sękata Laska (Gnarled Staff)
  • Bitewna Laska (Battle Staff)
  • Bojowa Laska (War Staff)
  • Cedrowa Laska (Cedar Staff)
  • Gotycka Laska (Gothic Staff)
  • Runiczna Laska (Runic Staff)
  • Starczy Kostur (Elder Staff)
  • Kostur (Shillelagh)
  • Archońska Laska (Archon Staff)

Podnosimy:
  • War, Runic, Archon 0/4/5 sox, pozostałe 0/4 sox.

Dlaczego:
  • Laski mogą posiadać 1-3 skille czarodziejki o wartości 1-3.
  • Pożądane są głównie skille: Tarcza Energetyczna, zbroje mrozu, Urok, Burza z Piorunami i inne ale mało istotne.

Zastosowanie:
  • 4 sox - Memory
  • 5 sox - CTA

Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)


(Kliknij aby powiększyć)



(Kliknij aby powiększyć)


(Kliknij aby powiększyć)


13. Przedmioty klasowe
  • Łuki Amazonki (Amazon Bows)
Podnosimy:
  • W zasadzie tylko elitarne wersje najlepiej z ed 0/4/5 sox.

Dlaczego:
  • Łuki mogą posiadać +(1-3) do umiejętności łuku oraz kuszy.

Zastosowanie:
  • Rw Faith, Harmony, Brand, Ice, Phoenix, CTA (5 sox).

Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)


(Kliknij aby powiększyć)



(Kliknij aby powiększyć)


(Kliknij aby powiększyć)


  • Szpony Zabójczyni (Assassin Katars)

Podnosimy:
  • Wyjątkowe bez trzech pierwszych rodzajów szponów oraz wszystkie elitarne 0/3 sox.

Dlaczego:
  • Szpony mogą posiadać 1-3 skille zabójczyni o wartości 1-3.
  • Pożądane są głównie skille: Wartownik Błyskawic, block, Jad, Uderzenie Umysłu i wiele, wiele innych w zależności od zastosowań.

Zastosowanie:
  • Rw Chaos i Fury ewentualnie 3x jool 15/15.

Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)


(Kliknij aby powiększyć)



(Kliknij aby powiększyć)


(Kliknij aby powiększyć)


  • Trofea Nekromanty (Necromancer Shrunken Heads)

Podnosimy:
  • Wszystkie 0/2 sox.

Dlaczego:
  • Trofea mogą posiadać 1-3 skille nekromanty o wartości 1-3.
  • Pożądane są głównie skille: Duch Kości, Włócznia, Zmniejszenie Odporności, Golemy i wiele wiele innych w zależności od zastosowań.

Zastosowanie:
  • Rw Splendor i Rhyme.

Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)


(Kliknij aby powiększyć)



(Kliknij aby powiększyć)


(Kliknij aby powiększyć)


  • Hełmy Barbarzyńcy (Barbarian Helms)

Podnosimy:
  • Wszystkie 0/3 sox.

Dlaczego:
  • Hełmy mogą posiadać 1-3 skille barbarzyńcy o wartości 1-3.
  • Pożądane są głównie skille: Rozkazy, Okrzyk, Dowodzenie, z zakładki mistrzostw itp. w zależności od zastosowań.

Zastosowanie:
  • Rw Delirium, Dream.

Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)


(Kliknij aby powiększyć)



(Kliknij aby powiększyć)


(Kliknij aby powiększyć)


  • Hełmy Druida (Druids Pelts)

Podnosimy:
  • Wszystkie 0/3 sox.

Dlaczego:
  • Hełmy mogą posiadać 1-3 skille druida o wartości 1-3.
  • Pożądane są głównie skille: Tornado, Huragan, Misio, Duszki i inne w zależności od zastosowań.

Zastosowanie:
  • Rw Delirium, Dream.

Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)


(Kliknij aby powiększyć)



(Kliknij aby powiększyć)


(Kliknij aby powiększyć)


  • Tarcze Paladyna (Palladin Shields)

Podnosimy:
  • Wszystkie 0/3/4 sox oraz elitarne eth 0/4 sox.

Dlaczego:
  • Tarcze mogą posiadać dodatki w postaci @ oraz dmg/ar.
  • Pożądane są głównie elitarne z 40+@.

Zastosowanie:
  • Rw Spirit, Phoenix, Exile (eth), Dream, Dragon i inne.

Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)


(Kliknij aby powiększyć)



(Kliknij aby powiększyć)


(Kliknij aby powiększyć)


Unikaty


"Najbardziej pożądane" przedmioty w grze... i nie ma co się rozpisywać na temat: które i dlaczego, ponieważ wszystkie zostaną podniesione lub ocenione bez podnoszenia.
Zachęcam jednak do oglądania "prawie" wszystkich unikatów i przyjrzenia się im, zarówno wersjom eth jak i non eth.
Przedstawię kilka przykładów, które nie są dla wszystkich oczywiste w przypadku wersji eterycznych.Przyodziewek Arlekina (Harlequin Crest)
Popularnie znane jako Czako (Shako), w wersji eth wartość mają (i to większą niż non eth) ale tylko egzemplarze z ~200+ def, reszta to tzw. crap.

Siekacz Bartuca (Bartuc's Cut-Throat)
Ta sama historia jak w przypadku Czako, wartość przedstawiają tylko szpony z ~200 ed.

Twarz Arreatu (Arreat's Face)
Tu również tylko 19x+ ed oraz duży bazowy def po upgradzie ma "sens", reszta jest bezwartościowa.
Należy pamiętać, że eteryczność oprócz 50% więcej def/dmg to również -10 do str/dex req, np.:
Pas Wigor Boga Gromów (TGV), oczywiście sam w sobie nie ma wartości rynkowej ale jak grasz pvp vs trap/light/foh to -10 str może mieć zastosowanie.

Diablo 2 to gra udostępniająca ogrom możliwości dlatego tak często używam sformułowania "w zależności od zastosowania".

Wracając do wersji non eth, "średnie" unikaty jak np. pasy: Uderzenie Śniegu (Snowclash), Złoty Powróz (Goldwrap) ze średnimi statami przedstawiają znikomą wartość, natomiast mające perf kluczowe statystyki lub są total perf, od razu winduje to ich wartość. Wspomnieć należy jeszcze o unikatach nie mających w sobie nic "ciekawego" ale są bardzo rzadkie, jak na przykład: Lekcja Mang Songa (Mang Song's Lesson)
Łamiczerp (The Cranium Basher)
Ich wartość opiera się na rzadkości i zamiłowaniu niektórych graczy do kolekcjonowania.
Moc Tyraela (Tyrael's Might), choć nie jest bezwartościowa w zastosowaniu to jego cena w większej części wynika właśnie z tego, że jest najrzadszym przedmiotem w grze.
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)


(Kliknij aby powiększyć)


itd. itd.

Zestawy


Najkrótszy akapit, ponieważ przedmioty setowe nie mogą być eteryczne i tak jak unikaty prawdopodobnie wszystkie zostaną podniesione lub ocenione bez podnoszenia.

Zaznaczę tylko, że tak jak w unikatach warto przyjrzeć się "średnim" przedmiotom pod kątem statystyk, np.:
  • Dusza Natalii (Natalya's Soul), random = znikoma wartość, perf res lub total perf = dobra runka.

Napisze jeszcze, że mój ulubiony zielony przedmiot to Racice Krowiego Króla, zresztą cały set ...tylko nie mam pojęcia - dlaczego :P

Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)


(Kliknij aby powiększyć)


Ogólnie nuda... więc przejdźmy dalej...

Rzadkie


Od czego by tu zacząć...
Można by książkę napisać zważywszy na mnogość kombinacji jaka niesie ze sobą możliwość "budowy" przedmiotu z 6 affixów (3 prefixy + 3 Suffixy) dlatego też dalszą przygodę należy poprzedzić następującą lekturą.
Mój leń podpowiada mi, że nic tu nie wskóram, całe szczęście ten artykuł troszkę wyjaśnia i tłumaczy "kierunek" w ocenie przedmiotów, dodatkowo można zajrzeć tutaj ...nauki nigdy za wiele.
Ja natomiast wymienię tylko przedmioty mające szanse być itemkiem o nieocenionej wartości, a także pokaże ważniejsze, najmniej "popularne" i najbardziej ekstremalne przykłady.

1. Zbroje, Tarcze
  • wszystkie eteryczne

Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)


(Kliknij aby powiększyć)


2. Hełmy, Rękawice, Buty, Pasy
  • wszystkie

Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)


(Kliknij aby powiększyć)


3. Bronie
  • wszystkie eteryczne + łuki
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)


(Kliknij aby powiększyć)


4. Berła, Różdżki
  • wszystkie

Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)


(Kliknij aby powiększyć)


5. Amulety, Pierścienie, Klejnoty
  • wszystkie

Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)


(Kliknij aby powiększyć)


6. Przedmioty klasowe
  • wszystkie (prawie :P)

Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)


(Kliknij aby powiększyć)


Magiczne


W tym akapicie sprawa przedstawia się podobnie jak w rzadkich i choć możliwości jest mniej to z wiedzą graczy na ich temat jest przeciwnie.
Sytuację ratuje to, że lubię niebieskie itemki pomimo, że nigdy nic nie znalazłem, chociaż raz wygamblowałem amu 3cold 100life (na singlu LOL!!!), więc trochę bardziej się wywnętrznię niż poprzednio.

1. Hełmy
  • Obręcz (Circlet)
  • Koronetka (Coronet)
  • Tiara (Tiara)
  • Diadem (Diadem)
  • Armet (Armet)

Poza Obręczą najbardziej pożądany jest w tych itemkach prefix dający 3 sox.
Sam w sobie nie przedstawia żadnej wartości ale z suffixami life, frw, fcr, eg, mf, str, dex, ll stanowi fantastyczny przedmiot.
W tego typu nakryciach głowy cenione są również prefixy dodające 2sk lub 3tab_sk, dodatkowo mamy 50% szansy, że Larzuk utworzy w nich 2 sox. Z innych możliwości na wyszczególnienie zasługują także oba affixy z mf oraz prefixy dające mana, @, %ar.
Wymieniłem także Armet, a to ze względu na zastosowanie w craftowaniu i jak ktoś będzie chciał się pobawić i zrobić fajny hełm to warto podnieść ponieważ w hazardzie ciężko trafić na elitarną wersję przedmiotu (1 na 1mln złota).

Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)


(Kliknij aby powiększyć)


2. Tarcze
  • Trójkątna Tarcza (Kite Shield)
  • Ciężka Tarcza (Tower Shield)
  • Monarcha (Monarch)
  • Straż (Ward)
  • Luna (Luna)

Dalej nie będę lał wody...
    perfixy: 3-4sox, @
    suffixy: life, block
Luna do craftowania, Larzuk 1-2sox

Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)


(Kliknij aby powiększyć)


3. Zbroje
  • Gotycka Zbroja Płytowa (Gothic Plate)
  • Pełna Zbroja Płytowa (Full Plate Mail)
  • Starożytna Zbroja (Ancient Armor)
  • Wieczorny Całun (Dusk Shroud)
  • Gadzia Skóra (Wyrmhide)
  • Skarabeuszowa Łupina (Scarab Husk)
  • Druciane Runo (Wire Fleece)
  • Wielki Hauberk (Great Hauberk)
  • Archońska Zbroja Płytowa (Archon Plate)
  • perfixy: 4sox
  • suffixy: life, 24fhr

Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)


(Kliknij aby powiększyć)


4. Rękawice
  • wszystkie
  • perfixy: 3java/passive/bow
  • suffixy: 20ias/dex

Poza 3java/20ias pozostałe nie przedstawiają podobnej wartości lecz mają zastosowania.
Wykonane z Kości Wampira Rękawice (Vampirebone Gloves) oraz Wampiręcze (Vambraces) do craftowania.

Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)


5. Buty
  • wszystkie
  • perfixy: 40light/cold res
  • suffixy: 40frw

Wąskie zastosowanie ale jednak zawsze, ot taka ciekawostka.
Wykonane z Gadziej Skóry Buty (Wyrmhide Boots) do craftowania.

Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)


6. Pasy
  • Wykonany z Kłów Wampira Pas (Vampirefang Blet)
  • Mithrilowa Kolczuga (Mithril Coil)

Do craftowania.

7. Różdżki
  • wszystkie
  • perfixy: 2sk, 3tab_sk
  • suffixy: 20fcr

Koniecznie z dodatkami w postaci skilli adekwatnymi do tab_sk, Larzuk 1-2sox.
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)


8. Berła
  • wszystkie
  • perfixy: 2sk, 3tab_sk, 4sox
  • suffixy: fcr, 40ias

Koniecznie z dodatkami w postaci skilli adekwatnymi do tab_sk, Larzuk 1-2sox.

Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)


9. Przedmioty klasowe
  • Oszczepy Amazonki (Amazon Javelins)
  • perfixy: 2sk, 3tab_sk
  • suffixy: ias

Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)


  • Szpony Zabójczyni (Assassin Katars)
  • perfixy: 2sk, 3tab_sk
  • suffixy: ias

Koniecznie z dodatkami w postaci skilli adekwatnymi do tab_sk, Larzuk 1-2sox.
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)


  • Trofea Nekromanty (Necromancer Shrunken Heads)
  • perfixy: 2sk, 3tab_sk, @
  • suffixy: block, life

Koniecznie z dodatkami w postaci skilli adekwatnymi do tab_sk, Larzuk 1-2sox.
Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)


  • Hełmy Barbarzyńcy (Barbarian Helms)
  • perfixy: 2sk, 3tab_sk
  • suffixy: life

Koniecznie z dodatkami w postaci skilli adekwatnymi do tab_sk, Larzuk 1-2sox.

Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)


  • Hełmy Druida (Druids Pelts)
  • perfixy: 2sk, 3tab_sk
  • suffixy: life

Koniecznie z dodatkami w postaci skilli adekwatnymi do tab_sk, Larzuk 1-2sox.

Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)


  • Tarcze Palladyna (Palladin Shields)
  • perfixy: 2sk, 3tab_sk, @, 4sox
  • suffixy: block, life

Koniecznie z dodatkami w postaci "wysokich" @ lub dmg/ar, Larzuk 1-2sox.

Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)


10. Amulety

  • perfixy: 2sk, 3tab_sk, @, mana, mf
  • suffixy: str, dex, life, eg, mf, fcr

Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)


11. Pierścienie
  • perfixy: mana, @, mf
  • suffixy: str, dex, life, mf, fcr

Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)


12. Klejnoty
  • perfixy: def, max_dmg, ed, mana, res, @
  • suffixy: ias, max_dmg, fhr, life, -req, dex, str

Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)


13. Talizmany
  • Wielki Talizman (Grand Charm)
  • perfixy: sk_tab, def, ar, max_dmg/ar, mana, mf, res, @
  • suffixy: str, dex, fhr, life, frw, eg

Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)


  • Duży Talizman (Large Charm)
  • perfixy: def, max_dmg, mana, mf
  • suffixy: life, eg, frw

Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)


  • Mały Talizman (Small Charm)
  • perfixy: ar, max_dmg/ar, mana, psn_dmg, res, @
  • suffixy: life, fhr, frw, psn_dmg, eg, mf

Przykłady:

(Kliknij aby powiększyć)


Kostka Horadrimów


Nieodłączną częścią w temacie przedmiotów jest Kostka Horadrimów i nie bynajmniej jako dodatkowego miejsca w ekwipunku.
Dzięki formułom jakie zapewnia Kostka możemy poszerzyć wachlarz itemków godnych uwagi gdy te wylecą z potworka.
1. Tworzenie miejsc na klejnot

I tak w nawiązaniu do przedmiotów zwykłych i eterycznych sprawa przedstawia się następująco. Kostka umożliwia nam tworzenie miejsca na klejnoty z prawdopodobieństwem równym (100/x)% gdzie x - maksymalna liczba sox jaką może przyjąć przedmiot (Korbacz - 5sox, Trofea - 2sox).
W przypadku eth pancerza (zbroja, hełm, tarcza) w wyniku tworzenia sox w Kostce zwiększana jest obrona o 50%, jest to bug gry dlatego mówi się na taki pancerz "eth bugged". Formuła ta działa tylko i wyłącznie na przedmiotach zwykłych bez prefixów dobrej/niskiej jakości i oczywiście bez sox.

Przykład:
Swego czasu znalazłem zbroję Shadow Plate eth bez sox z def 829, w Kostce tworząc soxy (zbroja+Tal+Thul+pTopaz) miałem szczęście (25% szansy) i wyszło 4 sox, a def podskoczył o 50% i wyniósł 1243 (sprzedałem za 4 ist - za mało :P).
Formuły kostki Horadrimów do tworzenia miejsc na klejnot:
  • broń + Ral + Amn + pAmetyst
  • hełm + Ral + Thul + pSzafir
  • zbroja + Tal + Thul + pTopaz
  • tarcza Tal + Amn + pRubin


2. Ulepszanie przedmiotów

Kolejną formułą, z której zapewne mało kto korzysta jest ulepszanie przedmiotów - pęknięty/prymitywny/uszkodzony/niskiej jakości.
Przykład, Pęknięty Berserkerski Topór, ulepszamy (Eld+nadkruszony+BA), wychodzi przedmiot zwykły, który możemy w Kostce dalej "obrabiać" (Ral+Amn+pAmetyst+BA) mamy 20% szans na 5sox i zgarnięcie niezłej runki.
Jest jeszcze ciekawszy przykład, a mianowicie tarcza paladyna, np. Św. Tarża niskiej jakości z dmg/ar, ulepszamy (El+nadkruszony+ST), wychodzi przedmiot zwykły @ ...nie daj Boże 45@ :).
Jak ktoś się nudzi może ulepszać laski, hełmy barbika lub dru ale to mała szansa na coś konkretnego, chociaż zabawa przednia, w końcu to tylko El/Eld i nadkruch.

Formuły kostki Horadrimów do poprawy jakości przedmiotów:
  • pęknięta broń + Eld + Nadkruszony Kamyk
  • pęknięte pancerz + El + Nadkruszony Kamyk


3. Upgrade przedmiotów

Przejdźmy teraz do upgradu przedmiotów w Kostce. Upgrade można dokonać na przedmiotach unikatowych oraz rzadkich na wszystkich "poziomach jakości"
  • zwykłe - > wyjątkowe - > elitarne

Obręcze (nie koronetki!), pierścienie, amulety, klejnoty i talizmany nie mają wersji wyjątkowych i elitarnych.

Formuły kostki Horadrimów do upgradu:
Unikaty
  • broń
    zwykłe - > wyjątkowe Ral + Sol + pSzmaragd
    wyjątkowe - > elitarne Lum + Pul + pSzmaragd
  • pancerz
    zwykłe - > wyjątkowe Tal + Shael + pBrylant
    wyjątkowe - > elitarne Ko + Lem + pBrylant

Rzadkie
  • broń
    zwykłe - > wyjątkowe Ort + Amn + pSzafir
    wyjątkowe - > elitarne Fal + Um + pSzafir
  • pancerz
    zwykłe - > wyjątkowe Ral + Thul + pAmetyst
    wyjątkowe - > elitarne Ko + Pul + pAmetyst

gdzie:
  • broń = wszystkie rodzaje broni
  • pancerz = zbroja, tarcza, pas, hełm, rękawice, buty

Niemożliwy jest downgrade przedmiotów.

Wszystkie pancerze, niezależnie od kształtu i koloru, posiadające prefix % zwiększona obrona mają maksymalną wartość obrony bazowej widoczną jeszcze przed identyfikacją, a w przypadku tego prefixu do całkowitej obrony dodawane jest +1.

Przykład:
  • Upgrad na podstawie zbroi Skóra Żmijomaga. W pierwotnej wersji wyjątkowej jest to Zbroja z Wężowej Skóry, która posiada obronę bazową z zakresu 112-127, a ponieważ viper posiada prefix 120% zwiększona obrona to zbroja ta zawsze ma maksymalną obronę czyli 127 x 120% = 279. Upgrade dokonujemy zgodnie z ww formułą Ko + Lem + pBrylant + viper. Po upgrade zbroja jest w wersji elitarnej: Gadzia Skóra, która posiada obronę bazową z zakresu 365-471. Podczas upgrade nie działa już prefix %ed na obronę bazową, która to jest losowana z zakresu Gadziej Skóry, tak więc końcowa obrona po upgrade będzie się zawierać w zakresie 365-471 x 120% = 803-1036 dlatego istnieje takie sformułowanie jak "perf upg def".

4. Cubing

Tu są dwie małe formułki:
  • rzadki item + 6 pCzaszek
  • magiczny item + 3 pKamyki

W obu przypadkach powstaje przedmiot tego samego typu ale z nowymi affixami.

W pierwszej metodzie do zabawy używamy tylko i wyłącznie Diademu, dzięki czemu zawsze jest szansa na uzyskanie 2sk, ale robimy to postacią co najmniej 75+lvl. Szkoda, że eth itemki tracą eteryczność przy tej formule.

W drugiej miksujemy Wielki Talizman, najlepiej taki, który może przyjąć 41-45 life, potrzebujemy do tego gc z ilvl >= 91 tzw. Baal gc. Ilvl przedmiotu jest równy poziomowi potwora mlvl (monster level), z którego wypadł.
W grze występują tylko trzy monstery z mlvl>=91:
  • Diablo mlvl = 94
  • Nihlathak mlvl = 95
  • Baal mlvl = 99

Dlatego gc, które z nich wypadną podnosimy i z ich pomocą możemy próbować szczęścia w cubingu.

5. Crafting

Patrz tutaj.

Charsi i nasycenie

Aby wykonać ten quest trzeba mieć co najmniej 8lvl.
Nie można nasycić przedmiotów "kolorowych" ani mających gniazda.
Na to jakie affixy przedmiot posiada ma wpływ poziom przedmiotu (patrz liczby w nawiasie obok affixów), w tym queście ilvl determinuje następujący wzór:
  • ilvl=clvl+4+mlvl

gdzie:
  • ilvl (item level) - poziom przedmiotu
  • clvl (character level) - poziom postaci
  • mlvl (magic level) - poziom magii przedmiotu, posiadają go tylko:
    Obręcz (3), Koronetka (8), Tiara (13), Diadem (18) oraz Laski (1) i Kule Czarodziejki (1).

Larzuk i sox

Robi dziurki w itemach, które można socketować czyli we wszystkich (również wersje eteryczne) oprócz: broni rzucanych, a także tych, które gniazda już posiadają oraz oczywiście butów, rękawic itp. Zanim jednak zrobisz dziurki zobacz jaką maksymalną ilość gniazd może mieć interesujący cię przedmiot ale zależy to również od ilvl przedmiotu. Tutaj znajduje się szczegółowa lista ile sox może przyjąć przedmiot w zależności od ilvl.
A więc u Larzuka mamy:
  • zwykłe (białe lub wersje eth szare) - 1 do max jaką może mieć dany przedmiot, patrz ww lista.
  • magiczne (niebieskie) - 1 do 2 - 50% szansy
  • setowe (zielone) - tylko i wyłącznie 1
  • rzadkie (żółte) - tylko i wyłącznie 1
  • crafted (pomarańczowe) - tylko i wyłącznie 1
  • unikaty (złote) - tylko i wyłącznie 1

Oczywiście są przedmioty posiadające większą ilość gniazd niż wynika to z ww zasad np. przedmioty setu Griswolda lub magiczne (1-4 sox), rzadkie i craftowane (1-2 sox), nie jest to jednak rezultatem tworzenia gniazd przez nas lub Larzuka tylko wynikiem konkretnych przedrostków, z których "zbudowany" jest dany przedmiot tj.: mechaniczny, rzemieślniczy, jubilerski.

To chyba tyle...

Dziękuję za uwagę(i) i liczę, że komuś ułatwiłem tudzież uatrakcyjniłem grę tym artykułem.
Pozdrawiam...bardzo...malymis.

PS. Zapewne pominąłem coś niecoś lub ponownie zasiałem jakąś herezję dlatego proszę o sugestie, będziemy uzupełniać, poprawiać i dopieszczać.

By Malymis


Oceń materiał: Ocena: 5.74 (294 głosów).


Zgłoś błąd.



Feniks z Popiołów - czekamy...
Niniejsza strona jest częścią Wortalu Phoenix, znajdującego się aktualnie w stanie hibernacji. Kliknij na powyższy link by dowiedzieć się więcej.
Vgroup portfolio, agencja interaktywna - tworzenie portali internetowych, stron www, sklepow, CMS oraz grafiki  web 2.0
© 2002-2014 Imperium Diablo • Wszystko o grach Diablo 3, Diablo 2 i Diablo 1. All trademarks referenced herein are the properties of their respective owners. All rights reserved.