diablo 3

Rise Of Blizzard

Ostatnia modyfikacja: 12.07.2008. Utworzono: 24.08.2007

Fragmenty artykułu "Secret Sauce: The Rise of Blizzard" autorstwa Russ'a Pitts'a, opublikowanego w jednym z wydań internetowego magazynu The Escapist. Pełny artykuł w języku angielskim znajdziecie pod tym adresem, poniżej przetłumaczone cytaty dotyczące Diablo, wspomnienia twórców Diablo jak to się wszystko zaczęło z tą grą:




Spotykając pracownika Blizzarda - Allena Adhama na targach CES, Dave Brevik skorzystał z okazji aby przedstawić mu swój własny pomysł na grę na PeCeta "Wpadłem na pomysł gry Diablo... gdy byłem jeszcze w szkole średniej" - mówi Brevik - "Projekt był ciągle zmieniany, aż w końcu ustabilizował się, gdy, podczas studiów, wciągnęła mnie gra Moria/Angband. Gdy prezentowaliśmy Blizzardowi grę, prezentowaliśmy DOSowy produkt oparty na walce turowej przeznaczonej dla jednego gracza".

"[Diablo] było wtedy całkowicie inne" - mówi Mark Kern, były szef zespołu tworzącego World of Warcrafta (który dołączył do Blizzarda na krótko przed wydaniem Diablo) - "usłyszałem 'gra w plastelinowe ludziki na tury' ale nie do końca jestem pewien."

Niezależnie od plastelinowych animacji, firma Adhama musiała dostrzec coś ciekawego w wymarzonej grze Brevika z czasów szkoły średniej. Blizzard dał więc projektowi zielone światło, z kilkoma małymi zmianami. Mając na względzie ponaglenia Blizzarda, firma Condor zmieniła pierwotny gatunek i platformę Diablo, zmieniając tryb walki na czas rzeczywisty, dostosowując grę do systemu Windows 95, a przy okazji tworząc grę, która miała pomóc Blizzardowi opanować świat.

"Interfejs został pierwotnie stworzony przez Ericha Schaefera i przeze mnie" - mówi Brevik - "staraliśmy się wzorować widok pola walki na naszej ulubionej grze z tamtego czasu - X-Com. Ostateczny interfejs był zmieniany tak wiele razy, że nie można w żaden sposób przypisać jego finalnej wersji jednej osobie".

Aż do czasu, gdy na scenie pojawił się twórca gier z wieloletnim bagażem doświadczenia, Stieg Hedlund.
Trzy lata i kilka gier później, Hedlund powrócił, "po prostu aby się przywitać". Zainteresowany projektem Condora, postanowił dać mu drugą szansę.

"Pokazali mi, nad czym pracują" - mówi Hedlund - "czyli Diablo i zrobiło to na mnie spore wrażenie".

Hedlund zasilił szeregi Condora niemal natychmiast i wziął na siebie ciężar procesu tworzenia gry. "Do tej chwili różni ludzie pracowali nad wyglądem gry, ale nikt nie był za to odpowiedzialny, to musiało się zmienić. Udało nam się nad wszystkim zapanować dosyć szybko." Zanim odszedł do konkurencji tworząc gry firmowane nazwiskiem Tom Clancy, był głównym designerem podczas tworzenia Diablo 2.

"Chociaż nie było prosto i nigdy o tym nie słyszałem" - mówi Dedlund - "widziałem, co może wyrosnąć z Diablo, od razu mnie to zainteresowało".

Najwyraźniej "zainteresowało" to również kilka innych osób. Wydane w 1996 roku Diablo zostało sprzedane w ilości ponad pół miliona sztuk pół roku po premierze i przy ogólnym poziomie sprzedaży sięgającym dwu i pół miliona sztuk do dnia dzisiejszego.

Współpraca między Blizzardem, a Condorem rozwijała się tak dobrze, że w 1996 roku, zaledwie kilka miesięcy przed dostarczeniem Diablo na półki sklepowe, Blizzard wchłonął Condora i zmienił nazwę firmy na Blizzard North.

"Nie pracowałem wtedy dla Blizzarda" - mówi Mark Kern - "ale wydawało się to atrakcyjnym połączeniem dla obu stron."

Proces tworzenia Diablo był nadzorowany przez zespoły kontroli jakości zwane "Strike Teams" - wyjaśnia Dave Brevik - "czyli grupę twórców z przeciwnej lokacji, którzy po odcedzeniu tamtejszych sugestii i komentarzy, mogli zaproponować pewne interesujące zmiany. Zespoły spotykały się co miesiąc, a później nawet częściej (niekiedy codziennie) w miarę, jak projekt zbliżał się do końca. Zapewniało to wpływ każdej osoby w firmie na każdy tworzony przez nas produkt."

"Idea Battle.netu pojawiła się około 6 miesięcy przed premierą Diablo" - mówi Dave Brevik - "przepoczwarzyło się to z prostego pomysłu otwartych gier w sieci lokalnej w Warcrafta 2, dodając do tego miejsce, gdzie gracze mogliby poszwędać się i razem pograć. Pomysł tak nam się spodobał, że dostosowaliśmy Diablo do rozgrywek wieloosobowych, chociaż gra nie była pisana w takim celu. Było już kilka podobnie działających firm, które udostępniały podobną usługę, jak Battle.net za opłatą dziesięciu dolarów miesięcznie. Postanowiliśmy więc udostępnić Battle.net graczom za darmo".


Oceń materiał: Ocena: 4.68 (25 głosów).


Zgłoś błąd.



Feniks z Popiołów - czekamy...
Niniejsza strona jest częścią Wortalu Phoenix, znajdującego się aktualnie w stanie hibernacji. Kliknij na powyższy link by dowiedzieć się więcej.
Vgroup portfolio, agencja interaktywna - tworzenie portali internetowych, stron www, sklepow, CMS oraz grafiki  web 2.0
© 2002-2014 Imperium Diablo • Wszystko o grach Diablo 3, Diablo 2 i Diablo 1. All trademarks referenced herein are the properties of their respective owners. All rights reserved.