diablo 3

Sekrety gry Diablo 2 - By Spot

Ostatnia modyfikacja: 06.11.2007. Utworzono: 24.08.2007

Wiele nieoficjalnych stron o Diablo2 stara się przekazać do wiadomości graczy ciekawe informacje. Niewątpliwie największą gratką jest dział "Sekrety". Co bardziej dociekliwi fani starają się wydobyć ciekawostki i pokazać czego Blizzard niestety w grze nie umieścił, a co mimo wszystko tkwi w tajemniczych archiwach .mpq. Większość serwisów podaje Sekretny krowi poziom, ukryte przedmioty, komendę "/soundchaosdebug", klejnot na czacie battle.net i tym podobne, znane informacje. Jako, że jestem osobą próbującą swoich sił w modyfikowaniu tej wspaniałej gry, specjalnie dla mojego ulubionego serwisu ("Imperium Diablo") wyciągnąłem dodatkowe, ciekawe informacje. Jestem pewien, że nie znajdziecie ich nigdzie indziej, nawet przeszukując całą sieć :) Jednocześnie chciałbym zastrzec sobie prawo do tych informacji. Zostają one przekazane serwisowi "Imperium Diablo", a pojawienie się tych danych na serwisach konkurencyjnych oznacza plagiat.

Przeszukując archiwa .mpq, w których zawiera się większość danych gry, niejednorazowo natknąłem się na informacje, które mnie zadziwiły. Były to elementy przeróżnych systemów, niewprowadzonych do gry. Częściowo zostały wykonane, ale goniąca data premiery uniemożliwiła ich ukończenie. Mimo to w plikach archiwalnych gry (.mpq) znajduje się jeszcze sporo nieodkrytych rzeczy.

Ciekawostka 1: Oprócz dobrze nam znanego efektu deszczu, miał występować jeszcze jeden. Gdy deszcz skończy padać, pojawia się błoto. Takie właśnie błoto miało się pojawiać konkretnie w 3 akcie, na wszystkich otwartych terenach. Również w mieście. Zastanawiający jest efekt takiego błota. Możemy spekulować, że miało to być spowolnienie ruchu postaci, ale żadne informacje tego nie potwierdzają.
Ciekawostka 2: We wczesnych wersjach gry (alpha) Kashya nosiła imię Drehya. Miała sprzedawać nam jedynie strzały i bełty. Jednak twórcy gry zrezygnowali z tego pomysłu.
Ciekawostka 3: Umiejętność "Fist of Heavens" czyli "Pięść niebios" we wczesnych wersjach gry nosiła nazwę "Hand of Atena" czyli "Ręka Ateny".
Ciekawostka 4: W grze miało być umieszczonych więcej kaplic! Kilka z nich (razem z efektami działania) jeszcze znajduje się w plikach gry. Miały to być:
- Health Boosting - podwaja aktualny stan życia (nawet powyżej maximum życia) jako aktualne punkty życia. Po straceniu nadwyżki, gracz mógł mieć z powrotem tyle życia ile wynosi jego maksymalny stan życia.
- Mana Boosting - ten sam efekt, tylko w przypadku punktów many.
- Health Exchange - zabiera połowę punktów życia, a dodaje 5 razy tyle do many (tylko do granicy punktów many postaci)
- Mana Exchange - ten sam efekt, tylko, że zabiera połowę many, a dodaje 5 razy tyle do życia. (do granicy punktów życia postaci)
- Shrine of Enirhs - odwraca wspak imię naszej postaci!
Ciekawostka 5: W grze miały być zamieszczone wielbłądy. Miały znajdywać się na pustyniach aktu drugiego.
Ciekawostka 6: W grze miał istnieć przedmiot "Scroll of self resurrect". Miał prawdopodobnie służyć do samowskrzeszenia w przypadku gdy nasza postać zginie.
Ciekawostka 7: Zwykły klucz we wczesnych wersjach gry nosił nazwę "Skeleton Key".
Ciekawostka 8: W grze miały istnieć affixy (czyli magiczne przedrostki i przyrostki) które miały dodawać nam statystyki/poziom postaci. Nie mówię tutaj o obronie czy skuteczności ataku itd. Miały to być statystyki typu odporności, statystyki postaci (siła, zręcznośc itd.), bojowe statystyki w %/lvl - np. % skuteczności ataku/poziom itd. W plikach gry znajduje się dużo więcej affixów, niż używa gra. Również są inaczej nazwane.
Ciekawostka 9: Umiejętności miały wymagać nie tylko poziomu postaci oraz zainwestowania w poprzednią umiejętność. Miały wymagać także konkretne wartości: siły, zręczności, żywotności i energii.
Ciekawostka 10: Jedna ze statystyk postaci - energia, we wczesnych wersjach gry nazywana była "intelligence", czyli inteligencja.

Gdybym coś jeszcze kiedyś znalazł, postaram się dać znać. Mam nadzieję, że jesteście pozytywnie zaskoczeni, a ja wniosłem coś nowego do Waszej wiedzy o Diablo 2. :)

UPDATE: 09.08.05

Jak obiecałem, tak udało mi się doszukać większej ilości sekretów. Przedstawiam je po raz kolejny, przekazując jednocześnie Przemowi. Również jemu nadaję prawa autorskie do tych informacji - podobnie jak do wysłanych przeze mnie wcześniej.

Ciekawostka 1: Blizzard starał się o zamieszczenie w grze większej ilości magicznych affixów. Część z nich wygląda naprawdę ciekawie. W plikach z grą można znaleźć affixy:
- Dodające życia za zabicie demona
- Dodające obrażeń do kopania - które prawdopodobnie miało być umiejętnością podobną do gołej pięści. Być może affix ten miał mieć zastosowanie również przy kopnięciach zabójczyni. Jak wiadomo, każda postać kopie również w przeróżne słoje - np. te w II akcie
- Szansa na ożywienie celu - w zabiciu danego potwora, mielibysmy szansę (%) na ożywienie go jako innego (determinowanego przez odpowiedni numer) potwora
- Dodające życia za każde zabicie
- Nie pozwalające na wskrzeszenie zabitego ciała (np. upadłego). W tym wypadku uniemożliwione by było tworzenie np. szkieletów z takiego potwora. Ta właściwość miała nazywać się "RIP"
- Dodające obrażeń elementarnych (czyli wszystkie rodzaje obrażeń pomieszane w jedno)
- Dodające do wszystkich statystyk (jak w Diablo1 - siła, zręczność, żywotność, energia)
- Podwajające działanie ziół - miały to być przedmioty nowego rodzaju - działające jak mikstury, tylko czasowo, z innymi efektami
- Dodające krwi - nasze trafiane potwory bardziej krwawią!
- Zmniejszające ceny w sklepach
- Bazujące na części doby (dzień, zmierzch, noc, świt) - przeróżne statystyki typu statystyki postaci, obrażenia, itd.
- Absolutnie nieznane kody: gembonus, fire-fx, ltng-fx, gems%/lvl, item%, dmg-slash, dmg-slash%, dmg-crush, dmg-crush%, dmg-thrust, dmg-thrust%, abs-slash, abs-crush, abs-thrust, abs-slash%, abs-crush%, abs-thrust%, gems%/time, dmg-mon, dmg%-mon, att-mon, att%-mon, ac-mon, ac%-mon - dodane w formie niefunkcjonalnej.

Ciekawostka 2: Wszyscy wiedzą, że w grze miały istnieć tzw. gildie. Miało to być w zamyśle ułatwienie prowadzenia klanów. Gildie były czymś w rodzaju bractw - grupa znajomych zakładała sojusz, a następnie pomagała sobie w różnych sytuacjach. Myślę, że każdy ma swoje mniej lub bardziej błędne wyobrażenie o gildiach. Jednak całość jest owiana tajemnicą. Do dziś nie wiemy jak to wszystko miało wyglądać. Możemy próbować wysnuć wnioski na podstawie plików graficznych. Specjalnie na potrzeby artykułu wyciągnąłem i złożyłem grafiki gildii.







Poszukać muszę jeszcze innych plików gildii, bo jestem pewien, że istnieją.


Ciąg dalszy sekretów znajdziecie w artykule Kicksawa (link)


Oceń materiał: Ocena: 5.30 (918 głosów).


Zgłoś błąd.



Feniks z Popiołów - czekamy...
Niniejsza strona jest częścią Wortalu Phoenix, znajdującego się aktualnie w stanie hibernacji. Kliknij na powyższy link by dowiedzieć się więcej.
Vgroup portfolio, agencja interaktywna - tworzenie portali internetowych, stron www, sklepow, CMS oraz grafiki  web 2.0
© 2002-2014 Imperium Diablo • Wszystko o grach Diablo 3, Diablo 2 i Diablo 1. All trademarks referenced herein are the properties of their respective owners. All rights reserved.