Wszystko co powinniście wiedzieć o Smite (Pchnięciu) by Len_Tao
Ostatnia modyfikacja: 11.02.2008. Utworzono: 11.02.2008
Witam, celem tego poradnika jest ukazanie ukrytych właściwości smite (pchnięcia) oraz wpływu różnych czynników na tą umiejętność. Mam nadzieję, że ten artykuł pomoże, choć trochę zredukować liczbę topiców na forum ID z ciągłymi pytaniami o to samo. Dodam, że informacje te pochodzą z forum jsp, jak i z własnych doświadczeń. Są sprawdzone, powszechnie uznawane za prawdziwe, aczkolwiek mogą się nie okazać 100% pewne.
Więc przejdźmy już do sedna, jeszcze tylko pare słow o samym smite:
Umiejętność pchnięcie jest tak popularna ze względu następujący fakt:
-ignoruje blok i obronę przeciwnika, innymi słowy zawsze trafia.
Czynniki, które wpływają na pchnięcie oraz które z nim działają:
- otwarcie ran
- druzgocące uderzenie
- uniemożliwia leczenie się potworów
- dodatkowy dmg od siły (1 punkt siły = 1 ed)
- dodatkowy dmg od umiejętności pchnięcie (chyba oczywiste)
- zasięg broni
- szybkość broni
- x % szansa na rzucenie danej umiejętności podczas ataku
- wyssanie życia (umiejętność nekromanty)
- zamraża cel
- trafienie oślepia cel
- spowolnienie przeciwnika
Czynniki, które również wpływają na pchnięcie, ale nie wyświetlają się w okienku dmg:
- ed, który nie pochodzi od broni
- dmg +x (ale nie maxymalny ani minimalny, po prostu dmg, np. z Griefa), dodam, że jest on dodawany do tarczy tak jak bonus z Świętej tarczy, czyli kolejne bonusy typu ed z fanatyzmu będzie z tym działał.
Czynniki, które nie wpływają na pchnięcie, oraz te, które z nim nie działają:
- wyssanie many/życia (pochodzące z przedmiotów, nie jako zaklęcie nekromanty)
- zabójcze/krytyczne uderzenie
- odrzut (oprócz tego odrzutu, który jest w umiejętności od razu)
- elementarny dmg z przedmiotów / talizmanów / aur
- maxymalny / minimalny / minimalnomaxymalny (zaraz to wyjaśnię) dmg, który pochodzi od talizmanów lub itemów, znaczy to, że np. z pchnięciem nie będzie działał bonus z talizmanów 3/20/20 albo z podróżników dmg xx-xx.
- ed pochodzący z broni
- ed do demonów i nieumarłych
Czynniki, które wpływają na szybkość ataku pchnięcia:
- bazowa szybkość broni
- ias z fanatyzmu
- ias z przedmiotów
Jak obliczyć dmg od pchnięcia?
- weź bazowy dmg od tarczy
- dodaj wszystko, co zwiększa dmg samej tarczy
- pomnóż przez ed, który nie pochodzi od broni
np:
(bazowy dmg shield + bonus z świętej tarczy + bonus z Griefa (lub innych co ten dmg dodają) * (1 + ed % od pchnięcia + ed % od siły + ed % od fanatyzmu + ed % niepochodzący z broni) = całkowity damage
Thx, mam nadzieję, że artykuł okaże się przydatny.
Zgłoś błąd.
Więc przejdźmy już do sedna, jeszcze tylko pare słow o samym smite:
Umiejętność pchnięcie jest tak popularna ze względu następujący fakt:
-ignoruje blok i obronę przeciwnika, innymi słowy zawsze trafia.
Czynniki, które wpływają na pchnięcie oraz które z nim działają:
- otwarcie ran
- druzgocące uderzenie
- uniemożliwia leczenie się potworów
- dodatkowy dmg od siły (1 punkt siły = 1 ed)
- dodatkowy dmg od umiejętności pchnięcie (chyba oczywiste)
- zasięg broni
- szybkość broni
- x % szansa na rzucenie danej umiejętności podczas ataku
- wyssanie życia (umiejętność nekromanty)
- zamraża cel
- trafienie oślepia cel
- spowolnienie przeciwnika
Czynniki, które również wpływają na pchnięcie, ale nie wyświetlają się w okienku dmg:
- ed, który nie pochodzi od broni
- dmg +x (ale nie maxymalny ani minimalny, po prostu dmg, np. z Griefa), dodam, że jest on dodawany do tarczy tak jak bonus z Świętej tarczy, czyli kolejne bonusy typu ed z fanatyzmu będzie z tym działał.
Czynniki, które nie wpływają na pchnięcie, oraz te, które z nim nie działają:
- wyssanie many/życia (pochodzące z przedmiotów, nie jako zaklęcie nekromanty)
- zabójcze/krytyczne uderzenie
- odrzut (oprócz tego odrzutu, który jest w umiejętności od razu)
- elementarny dmg z przedmiotów / talizmanów / aur
- maxymalny / minimalny / minimalnomaxymalny (zaraz to wyjaśnię) dmg, który pochodzi od talizmanów lub itemów, znaczy to, że np. z pchnięciem nie będzie działał bonus z talizmanów 3/20/20 albo z podróżników dmg xx-xx.
- ed pochodzący z broni
- ed do demonów i nieumarłych
Czynniki, które wpływają na szybkość ataku pchnięcia:
- bazowa szybkość broni
- ias z fanatyzmu
- ias z przedmiotów
Jak obliczyć dmg od pchnięcia?
- weź bazowy dmg od tarczy
- dodaj wszystko, co zwiększa dmg samej tarczy
- pomnóż przez ed, który nie pochodzi od broni
np:
(bazowy dmg shield + bonus z świętej tarczy + bonus z Griefa (lub innych co ten dmg dodają) * (1 + ed % od pchnięcia + ed % od siły + ed % od fanatyzmu + ed % niepochodzący z broni) = całkowity damage
Thx, mam nadzieję, że artykuł okaże się przydatny.