..:: Forum Imperium Diablo ::..

Postacie - Pytań parę odnośnie smitha

Sawo - 2014-01-13, 22:46
: Temat postu: Pytań parę odnośnie smitha
Witam. Nie grałem w D2 dość dawno, a już smithem to nigdy, więc chciałbym zapytać o parę rzeczy.
Posiadam Palka na 90lvl. Ekwipunek to Grief, Zaka, Anioł stróż, Twarz Wilhelma, Verdungo, Jeździec rzezi, Drakule, Dwa kruki na palcach i oko kota (nie podam wam do każdego numerkowych statystyk ani nie będę rzucał "pro" hasłami, gdyż nie siedzę nad tą grą niewiadomo ile, a i przerwa od D2 była spoora).
Biegam z oczywiście Pchnięciem (poz.29), wraz z fantazymem (poz. 27), wzmacniając się świętą tarczą (poz. 29). Pozostało mi jeszcze ponad 20pkt do rozdzielenia, jednak nie mam pewności, czy np. zapał do dobiegnięcia, czy odporność na błyski (ale wtedy fantazym off). to jeszcze do ustelania. Do tego 170siły, 154dexa, 391żywotności i 34many.
Mam jeszcze torcha i dwa talizmany na +1 do um. pala.
Chodzi mi o to, że miał to być Pala na ubery (nigdy nie byłem na uberach, jestem trochę zielony w tych sprawach, dlatego liczę na pomoc a nie krytykę). Sądziłem, że Smith, bijąc ubery będzie bardzo mocną, wytrzymałą i przede wszystkim bijącą na dmg w kilku-kilkunasty tysiącach.
Problem w tym, że mój smith potrafi paść biegając sobie na hellu po planszach.
Ponad 1300hp to mało, wiem.
Ale w statystykach, po świętej tarczy mam obrażenia pchnięciem 1,3-1,4k. Co chyba nie jest zbyt dużą ilością.
Chciałbym zapytać, czy to jest faktyczne dmg zadawane przez smitha?
Czy robię coś nie tak po prostu? Czy jest jakaś odpowiednia taktyka, poza [święta tarcza -> fantazym + pchnięcie].
Skoro niektóre potworki potrafią mnie ubić, to co dopiero uber boss...
Prosiłbym o jakieś info, porady itp.
Z góry dziękuję
CoSieStalosie - 2014-01-13, 23:24
:
Witaj.
Smiter* to nie postac do ubijania diablikow ;) . Smiter potrzebuje CB (druzgoczace uderzenie) ..bez tego uberow nie zrobisz... smiter nie potrzebuje ~4k dmg.. sila polega na cb -smite zadaje wiele ciosow na sekunde - czyli wbijasz sie w bosa i cb zjada mu zycie w pare sekund. Ze smite nie dziala wysysanie zycia wie potrzebna ci klatwa. w dziale taktyki masz pelno poradnikow dot. ekwipunku - zajrzyj. Moja ulubiona to strategia melcmy ,Smealot ut, poszukaj ;)
marvillas - 2014-01-13, 23:27
:
Smiter nie nadaje się do klepania zwykłych mobków, jego siła polega na połączeniu 3 cech:
- smite zawsze trafia
- cb=crushing blow=druzgocące uderzenie działa ze smite'em (podobnie jak static zabiera % życia potworom/trafienie a trafia zawsze)
- life tap działa ze smite'em czyli za każde trafienie odzyskujesz życie, a trafiasz zawsze ;)

Do tego dostosuj swój build: jeśli to palek na ubery to dużo cb, najlepiej najwyższy próg ias, resy (ubermef ma aurę obniżającą resy)

A jesli chcesz bić zwykłe potworki to można zealota, albo inną postać.
Przykładowe strategie do znalezienia w internecie np na diablo.phx.pl
A odp. na błyskawice (aura paladyna) ma ukrytą właściwość pasywną: każde 2 punkty tam włożone dają +1 do maksymalnej odporności na dany żywioł. A używasz i tak fanatyzmu.

Pozdrawiam :)

@E: a obrażenia z griefa nie pokazują się prawidłowo w okienku i tak naprawdę są dużo wyższe (kalkulatory też w necie są)
Sawo - 2014-01-14, 00:45
:
mhm. ok. a to druzgocące bierze się głównie z broni? bo mój grief ma akurat 20% na zabójcze. czym to więc podbijać?
lifetap w drakulach jest, ale całe 9% więc chyba nie za wiele...
btw. nioe znam się w ogóle na tych prograch itp. nie wiele mi to mówi :/
ps. w razie ew. przejścia na zealota, sama zmiana um. i statów zadziała? chodzi mi o taki ekwipunek dla zealota (nie musi być mega wypas, ale czy taki eq na smitha także pociśnie spokojnie pod zealem)?
Anubin - 2014-01-14, 08:03
:
CB czyli Druzgocące Uderzenie, znajdziesz np w hełmie
Cytat:
TWARZ WILHELMA
(Uskrzydlony Hełm)
Obrona: 217 (Bazowa: 85-98)
Wymagany Poziom: 34
Wymagana Siła: 115
Wytrzymałość: 40
+120% Poprawiona Obrona
30% Szybsze Odzyskanie Równowagi
15% Zabójcze Uderzenie
35% Szansa na Druzgocące Uderzenie
+15 do Siły


A także buty:
Cytat:
PALEC GOBLINA
Lekkie Płytowe Buty
Obrona: 33-34
Obrona Bazowa: 9-11
Wymagany Poziom: 22
Wymagany Siła: 50
Wytrzymałość: 18
Obrażenia od Kopnięcia: 8-16
+50-60% zwiększona Obrona
25% szansa na druzgocące uderzenie
-1 do Promienia Światła
Obrażenie zmniejszone o 1
Obrażenia od Magii zmniejszone o 1
+15 Obrona


Są również bronie z wysokim CB, np słowo runiczne "Czerń"

Cytat:
bo mój grief ma akurat 20% na zabójcze

W przypadku uderzania tarczą zabójcze uderzenie nie jest brane pod uwagę i jest zbędne.

Cytat:
lifetap w drakulach jest, ale całe 9% więc chyba nie za wiele...

Określenie "lifetap" nie odnosi się do magicznej właściwości % Życia wykradzione za każde trafienie.
Użytkownik CoSieStalosie, błędnie napisał, że "lifetap nie działa", zaś marvillas, ma rację.

Określenie "lifetap" odnosi się do klątwy nekromanty, która nazywa się "Wyssanie życia".
zakładając Chwyt Drakuli masz 5% szansa na rzucenie 10-poziomowego czaru Wyssanie Życia podczas zadawania ciosu, co jest w zupełności wystarczające.

Cytat:
ps. w razie ew. przejścia na zealota, sama zmiana um. i statów zadziała? chodzi mi o taki ekwipunek dla zealota (nie musi być mega wypas, ale czy taki eq na smitha także pociśnie spokojnie pod zealem)?


To co masz, powinno wystarczyć, chociaż ekwipunek zawsze da sie jakoś ulepszyć.
Krulik - 2014-01-14, 08:09
:
Dodam tylko, że ja akurat zawsze byłem zwolennikiem "Exile" zamiast "Zaki" na ubery.
marvillas - 2014-01-14, 09:16
:
Dodam jeszcze że bijąc bossów uberowych te 5% szansy na rzucenie klątwy life tap jest ryzykowne, jak szybko się nie rzuci to padasz, więc warto na drugim zestawie nosić różdżkę z ładunkami tego skilla (czasem pojawia się u np malah w 5akcie hella).
Co do dokładnych itemów to są strategie w necie, a progi znajdziesz na diablo.phx.pl w zakładce o dziwo nazwanej "progi" :D .

Zealot sobie poradzi w tym co nosi tylko nie wiem jak z progami (jeśli grief w fazowym ostrzu to masz maksymalny praktycznie od razu).
Siła pod itemy, dex pod max blok ze świętą tarczą, reszta w życie.
20 zapał, 20 fanatyzm, 20 św tarcza, 20 poświęcenie, reszte możesz dać w przydatne aury takie jak conv+zemsta na immunów, wigor, odkupienie, ewentualnie w bł. celność (daje 5% skuteczności ataku pasywnie / każdy punkt włożony)
Sawo - 2014-02-03, 02:28
:
tak z ciekawości w sumie, zrobiłem z niego zeala.
z tymi itemami, na 89lvl - 29lvl zapal, 29 lvl poswiecenie, 29lbl sw. tarcza, +27lvl fanatyzm (+merc atak z kosza)
czytalem, ze zeal potrafi wyciagac niezle dmg i jest dobry na potworki wlasnie. stwierdzilem, ze predzej bede latal na mobki, niz na ubery, wiec zmienilem troche drzewko. jednak z fantazymem moj dmg jest w okolicach 1-1,2 tys :/ + obrona 11k i odpornosci -27.
sadzilem, ze dmg bedzie chociaz z 5k. czy to kwestia samych itemow juz? bo w smicie bron chyba nie tak wazna jak w zealu. ale grief chyba nie jest tez taki zly dla zealota?
obrona chyba nie najgorzej, ale pasc na piekle to dla niego wciaz nie problem :/ .
bylbym wdzieczny za jakies porady.
z gory dziekuje i pozdrawiam.
marvillas - 2014-02-03, 10:33
:
Obrażenia z griefa źle się wyświetlają w okienku, gra nie bierze pod uwagę +obrażenia punktowe, które później mnożą się przez %zwiększone obrażenia ze skilli i reszty ekwipunku. Poszukaj kalkulatora obrażeń. A co do resów- pomyśl nad zmianą itemów bo tu leży problem przeżywalności. Elite pala shield 35+ res i w niej zrobione rw sanktuarium powinno załatwić sprawę (nawet >100 do wszystkich resów)

Mogę potem wrzucić mojego sejwa zealota z realmu żebyś zobaczył z czym biega, a daje sobie radę praktycznie wszędzie, tylko na ut trzeba go przebrać.

[ Dodano: 2014-02-03, 17:44 ]
Mój zealot z realmu, na mulku trzymam draki, fleshrippera shael, vortex shielda 4x brylant, wilhelma ort, treachery i dym i w tym łażę na UT. 1 punkt w smite wystarcza.
Z bo barbem wyciąga około 2.8k życia i radzi sobie wszędzie, chociaż cs i wsk sa upierdliwe ze względu na zniedołężnienie.
http://speedy.sh/3Jgdu/zealwheel.d2s