..:: Forum Imperium Diablo ::..
Oficjalne Forum Dyskusyjne Serwisu Imperium Diablo

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: Eps
2009-12-08, 08:09
Kategoria na Najemnika
Autor Wiadomość
kicksaw 
It's Alive!


Wiek: 31
Dołączył: 13 Mar 2007
Skąd: Strzegom
Wysłany: 2007-03-25, 21:53   Kategoria na Najemnika

Tytuł Tutorialu / Opisu: Najemnik o wyglądzie bohatera
Zastosowanie: v1.10, v1.11b, v1.12a, v1.13c, v1.13d oraz v1.14a Diablo 2 LoD

Jak zmienić wygląd najemnika, żeby wyglądał jak Postać Gracza


W łatwy sposób możemy zmienić wygląd pomocnika tak, żeby wyglądał jak Amazonka, Paladyn, czy też nawet Zabójczyni. Do tego potrzebujemy edycji kilku plików:

States.txt
Monprop.txt
Monstats.txt
Pettype.txt - zamiana ikon

Potrzebny edytor: arkuszy D2 - D2Excel, MS Excel, AFJ Stylesheet - NIE polecam: OpenOffice (Arkusza Kalkulacyjnego) - może sam wstawiać cudzysłowie przy zapisie, a to powoduje nierozpoznawanie pliku przez: D2.
A więc do dzieła.


1. States.txt

Pierwszym plikiem, jaki będziemy edytować jest: States.txt. Tworzymy na samym dole nowy wiersz (niektórzy tworzą wiersz w środku arkusza, co może powodować: 'Ciekawe' skutki uboczne takie jak zawieszenia gry, nieprawidłowa obsługa: umiejętności/aur/przedmiotów/praktycznie wszystkiego). Następnie wypełniamy pola:

State = AmazonHire - wpisujemy to co chcemy, byleby nazwa się nie powtarzała. W naszym przykładzie zmieniamy wygląd: Łotrzycy na: Amazonkę.
ID = XXX - zamiast: XXX wpisujemy numer następny na liście, jeśli w v1.10 ostatni był: 183, to tutaj wpisujemy: 184, jeżeli w v1.11b, v1.12a, v1.13c i v1.13d jest: 184, to tutaj wpisujemy: 185.
Transform = 1 - Pozwala na: 'Przemianę' Pomocnika (zmianę wyglądu)
Disguise = 1 - Zezwala na zmianę: gfx (wyglądu). W naszym przypadku na zmianę wyglądu: pomocnika-Łotrzycy. Jeśli to pole wynosić będzie: 0, to nasze zmiany nie odniosą skutku, ponieważ gra nie będzie sprawdzała, czy wygląd jest zmieniony.
plrstaydeath = 1
monstaydeath = 1
bossstaydeath = 1
Dzięki tym trzem opcjom pokazana będzie animacja śmierci najemnika. Dokładnie nie wytłumaczone, ponieważ ludzie sami nie wiedzą o co z tym chodzi do końca.
udead = 1 - Ta opcja służy do tego, żeby brana była opcja śmierci najemnika. Jeśli: 0 to znika nagle po śmierci.
bossinv = 1 - Dzięki temu zmiany ekwipunku pomocnika są widoczne np.: Zmiana Łuku, Zbroi - tak jak u gracza.
gfxtype = 2
Kontroluje typ:
1 = Oznacza zmiany zastosowane dla potwora
2 = Oznacza zmiany zastosowane dla gracza, czyli także pomocnika
gfxclass = XXX
Zamiast: XXX wstawiamy:
0 - Wygląd Amazonki
1 - Wygląd Czarodziejki
2 - Wygląd Nekromanty
3 - Wygląd Paladyna
4 - Wygląd Barbarzyńcy
5 - Wygląd Druida
6 - Wygląd Zabójczyni
eol = 0


UWAGA: Istnieje jeszcze jedna wartość:

hide = 1
Jednak w moim przypadku to się nie sprawdza - powodowało to nagłe zniknięcie ciała pomocnika przy śmierci - jakby ktoś wyciął kilka klatek animacji. Więc jeśli napotkacie błędy związane z tą wartością/jej brakiem proszę o samodzielną korektę wedle własnych preferencji. Zapisz plik: States.txt

2. Monprop.txt

Pozwoli nam to na: 'zastosowanie' zmiany wyglądu. Jak poprzednio dodajemy nową linię na dole i edytujemy:

ID = Amalook - Radzę zapamiętać tą nazwę. Później trzeba będzie odwołać się do niej
prop1 = state - Pozwala na użycie pliku: States.txt
par1 = XXX - Liczba jaka widnieje w polu: ID, w pliku: States.txt - to po prostu odwołanie do zmiany wyglądu. W przypadku v1.10 w naszym przykładzie to była liczba: 184, a w przypadku v1.11b, v1.12a, v1.13c, v1.13d to była liczba: 185.
min1 = 1
max1 = 1
Czy ma zastosować tą właściwość
eol = 0

Zapisz plik: Monprop.txt

3. Monstats.txt

Jedna z najważniejszych części - to tutaj ustalamy jaki: potwór/pomocnik będzie miał zmieniony wygląd.
A więc:
Szukamy linii odpowiedzialnej za pomocnika. Dla ID:

271 - Pomocnik z Aktu 1 (Łotrzyca)
338 - Pomocnik z Aktu 2 (Lancer)
359 - Pomocnik z Aktu 3 (Żelazny Wilk)
560 i 561 - Pomocnik z Aktu 5 (Barbarzyńca)

Następnie wstawiamy w polu:

Monprop = Amalook - W naszym przykładzie zmieniamy Łotrzycę więc:
Odnajdujemy linię z: ID 271 i tam w: monprop wstawiamy: Amalook

Zapisujemy plik: Monstats.txt i cieszymy się nowym wyglądem naszego: 'Pupilka'.


FAQ - (Często zadawane pytania).

Jak zmienić ikonę: pomagiera?

Otwieramy plik: Pettype.txt, odnajdujemy linię: pomocnika (hireable).
baseicon1 - ikona Łotrzycy
micon1 - Lancer
micon2 - Żelazny Wilk
micon3 - Barbarzyńca-najemnik

Żeby zmienić ikonkę zmieniamy wpis w polu odpowiednim dla wybranego pomocnika na:

Barbarianicon
Amazonicon
Sorceressicon
Paladinicon
Necromancericon
Druidicon
Assassinicon


Mimo: 'niepolecania' OpenOffica użyłem go, zapisałem pliki i nie są one czytane przez grę prawidłowo (każda: komórka jest w: cudzysłowiu). Czy muszę robić od nowa wszystko, co do tej pory zrobiłem?
Nie, nie trzeba, po prostu otwieramy ten plik w: OpenOffice (Arkuszu Kalkulacyjnym), powinniśmy mieć pokazane komórki normalnie tzn. bez żadnych cudzysłowów. Zaznaczamy sobie wszystkie komórki (CTRL+A lub ręcznie) oraz kopiujemy, następnie tworzymy: nowy dokument *.txt na pulpicie i do niego wklejamy to co skopiowaliśmy. Będzie to: 'rozrzucone' po całym pliku, ale to tak ma być. Zapisujemy ten plik: *.txt pod taką samą nazwą jaką miał plik: 'uszkodzony' przez: OpenOffice i podmieniamy go w w katalogu: data/global/excel naszego moda.

Łotrzyca "rzuca" strzałami.
Widocznie nie ma łuku (Wiem, głupio to brzmi ale jak na razie nie wiem jak to zfixować). Odpowiedzialny za to jest plik: MonStats.txt, a dokładnie:
hcIdx: 271 pole: Skill1 (RogueMissile). Jeśli to wyczyścimy to nie będzie: animacji strzału, ani: ataku. Więc lepiej to zostawić tak jak jest. Można spróbować zmian w: skills.txt. osobiście nie próbowałem, jeśli znajdę rozwiązanie to napiszę co i jak dokładnie.
Ostatnio zmieniony przez Eps 2016-03-13, 06:10, w całości zmieniany 16 razy  
 
 
     
Krupas 

WIELKA AWARIA :/


Wiek: 34
Dołączył: 27 Cze 2006
Skąd: Silent Hill
Wysłany: 2007-10-16, 14:32   Zmiana umiejętności najemników

Tytuł Tutorialu / Opisu: Zmiana umiejętności najemników
Zastosowanie: v1.10, v1.11b, v1.12a, v1.13c, v1.13d oraz v1.14a Diablo 2 LoD

Autor: GusTarballs

Przede wszystkim jestem roosterem jeżeli chodzi o posty na tym forum, ale liczba moich postów nie odzwierciedla moich
wiadomości na temat moddingu.

Przyczyna powstania moda: ostatnio wystartowałem grając inną postacią niż barb. niestety bardzo szybko poczułem brak rzucanych przez barba okrzyków. Postanowiłem więc coby barb który jest moim najemnikiem robił to za mnie (w końcu do licha ciężkiego merc z 5 aktu jest barbarzyńcą nie??).

Do rzeczy: potrzebny jest plik: Hireling.txt wypakowany z Patch_D2.mpq i ew. plik: skills.txt do pomocy.

Zadanie: dodanie najemnikowi z aktu 5 z poziomu normal następujących skilli:

Okrzyk
Rozkazy
Dowodzenie
Zawołanie Bitewne


Otwieramy plik: Hireling.txt
dodajemy zawołanie bitewne:
następnie odnajdujemy linijkę: 97 i w kolumnie: Skill3 wpisujemy nazwę umiejętności z pliku: skills.txt z kolumny: skill.
w naszym przypadku wpisujemy: War Cry. Następnie należy wpisać to samo wiersz pod wierszem w tej samej kolumnie aż do wiersza: 114 włącznie.
później kolumna: Mode3 postępujemy analogicznie wpisując: 7 w następnej kolumnie: Chance3 należy wpisać analogicznie liczbę od której będzie zależeć jak często będzie rzucany ten skill przez najemnika (ja dałem: 15)
chancePerLevel3 (ja dałem: 0) od wiersza: 97 do: 114 w kolumnie: Level3 wpisuję od wiersza: 97 do: 114 na przemian kolejno wpisywać: 1 w wierszu: 97, 20 w wierszu: 98, 99 w wierszu: 99 sekwencje należy powtarzać aż do wiersza: 114
analogicznie kolumna: LvlPerLvl3 tyle, że cyfry to: 1, 4, 0 (od wiersza: 97 do: 114)

Następnie dodajemy Okrzyk:

Kolumna: Skill4 wiersze od: 97 do: 114 wpisujemy: Shout (analogicznie do poprzedniego przypadku)
kolumna: Mode4 wiersze od: 97 do: 114 wpisujemy: 7
Kolumna: Chance4 od wiersza: 97 do: 114 wpisujemy: 15
Kolumna: ChancePerLvl od wiersza: 97 do: 114 wpisujemy: 0
Kolumna: Level4 od wiersza: 97 do: 114 wpisujemy: 99
Kolumna: LvlPerLvl4 od wiersza: 97 do: 114 wpisujemy: 0

Następnie dodajemy Dowodzenie:
kolumna: Skill5 wpisujemy: Battle Command od wiersza: 97 do: 114
w kolumny: Mode5, Chance5, ChancePerLvl5, Level5, LvlPerLvl5 wpisuj identyczne wartości jak w przypadku Okrzyku, w znanym już chyba zakresie wierszy.

Następnie Rozkazy:
Kolumna: Skill6 wiersze od: 97 do: 114 wpisujemy: Battle Orders
w kolumny: Mode6, Chance6, ChancePerLvl6, Level6, LvlPerLvl6 wpisuj identyczne wartości jak w przypadku Okrzyku w znanym już zakresie wierszy.

Powyższy tutek daje umiejętności: zawołanie bitewne, okrzyk, rozkazy oraz dowodzenie dla najemników z aktu 5 najętych na poziomie normal.
ich umiejętności działają na: nightmare (koszmar) i Hell (piekło) pod warunkiem, że kupieni zostali na normalu.
jak ktoś chciałby na własna rękę pokombinować z tymi parametrami tak aby były bardziej wyważone to śmiało.

oto mój materiał źródłowy.

W temacie: Wszystko co niezbędne dla ModMakera do ściągnięcia autor dał gotowy zmieniony plik.
Ostatnio zmieniony przez Eps 2016-03-13, 06:10, w całości zmieniany 8 razy  
 
     
Trang Oul 
Władca Mroku


Konto na BN: trang0ul
Wiek: 27
Dołączył: 17 Sie 2005
Wysłany: 2008-08-29, 21:13   Nowy najemnik

Tytuł Tutorialu / Opisu: Nowy najemnik
Zastosowanie: v1.10, v1.11b, v1.12a, v1.13c, v1.13d oraz v1.14a Diablo 2 LoD

Jest już tutorial o zmianie umiejętności najemnika. Niektórych z nas zamiana nie zadowala, chcemy czegoś nowego. Pokażę, jak dodać nowych magów, może teraz przełamią dominację pikinierów z 2 aktu.
Potrzebne pliki: Hireling.txt, Skills.txt (tylko do odczytu)
Potrzebne programy: ERM Scripter, MS Excel albo inny program typu: spreadsheet. Odradzam Notatnik, bo bardzo łatwo uszkodzić strukturę tabeli.

Szukamy kolumny: SubType. To tylko opis, ale warto go zmienić. Zmieniamy np. na: Death-Normal, w zależności od tego, jakim żywiołem będzie się posługiwał nasz mag.
Szukamy linijek z Eastern Sorceror w kolumnie: Hireling i z wpisem: 100 w Version. Zakładam, że mamy LoD, jeżeli nie, to szukamy: Version 0. Kopiujemy na sam dół trzy linijki odpowiedzialne za normal, dwa za koszmar i jedną za piekło. Żywioł najemnika jest nieważny, i tak zmienimy umiejętności.

Zjeżdżamy do nowo dodanych linijek. Znajdujemy kolumnę: Id. Zmieniamy Id na kolejny dostępny nr, tj. magów z normala na: 30, z kosza na: 31, a z piekła na: 32.
Statystyki pozostawiamy bez zmian, chyba że ktoś lubi się bawić w balansację. Szukamy kolumny: HireDesc i kasujemy zawartość. Sprawi to, że nasz mag u Asheary będzie niepodpisany. Niestety, nie ma możliwości podania opisu, ale jeżeli dodamy jeden rodzaj maga, i tak łatwo go znajdziemy.
Teraz skille. Nie będę podawał dokładnie co wpisać, to Ty tworzysz swojego potężnego czarnoksiężnika. Podam tylko, za co odpowiadają kolumny.
SkillX (gdzie: X to nr 1-6 - możemy dać najemnikowi do sześciu skilli) - nazwa skilla ze: Skills.txt
ModeX - określa, co to za skill:
1 - aura
4 - atak
5 - atak barbarzyńcy
7 - zaklęcie
14 - sekwencja używana przez: Dźgnięcie
ChanceX - szansa na użycie skilla, NIE procentowa. Działa to tak: dzielimy szansę przez sumę szans wszystkich skilli i dopiero mnożymy przez: 100%. Np. Normalny atak: 10, Włócznia z kości: 90, Duch: 40. Szansa na ducha: (40/(40+90+10))*100%≈29% (na podstawie Phrozen Keep)
ChancePerLevelX - o ile zwiększa się szansa co poziom
LevelX - poziom umiejętności
LvlPerLvlX - o ile zwiększa się poziom skilla co poziom merca

To by było na tyle. Podam teraz kilka buildów magów.
Mag śmierci: Bone Spear, Bone Spirit, Teeth, UnholyBolt, UnholyBoltEx ("nieświęte pociski" są używane przez większe mumie, uważam, że warto dać marcowi skill potwora)
Mag wiatru: Twister, Tornado
Kapłan: Holy Bolt, Blessed Hammer, Fist of the Heavens (niestety, żelazny wilk nie przeszedł szkolenia paladyńskiego i nie potrafi rozpoznać nieumarłego. Przez to będzie atakował św. pociskiem każdego potwora. Aby nie było to uciążliwe, ustawiamy większą szansę na BH i FoHa. Uwaga! Na merca nie działa cast delay, więc z dużym fcr będzie rzucał FoHa jak szalony)
Mag trucizny: DoomKnightMissile, AndyPoisonBolt, PrimePoisonball

Dołączam plik ze wszystkimi 4 magami, plik dostępny jest w do pobrania w temacie: Wszystko co niezbędne dla ModMakera. U Asheary są niepodpisani. Jeżeli nie można będzie wynająć tego, którego chcemy, robimy następną grę.
Moda uruchamiamy metodą: "-direct -txt".
Ostatnio zmieniony przez Eps 2016-03-13, 06:11, w całości zmieniany 13 razy  
 
 
     
Eps 
JuniorAdmin



Dołączył: 18 Maj 2006
Wysłany: 2011-04-03, 21:05   Najemnik nosi rękawice, pierścień, pas, amulet i buty

Tytuł Tutorialu / Opisu: Najemnik nosi rękawice, pierścień, pas, amulet i buty
Zastosowanie: v1.10, v1.11b, v1.12a, v1.13c, v1.13d oraz v1.14a Diablo 2 LoD

Jeżeli chcesz, by najemnik mógł nosić rękawice, pierścień, pas, amulet i buty, to warto zajrzeć do: Kategoria na Grafikę, Inwentarz i Ekwipunek, gdyż poradnik, który się tam znajduje pomaga rozmieścić sloty na owe przedmioty. Natomiast ten poradnik jest jedynie uzupełnieniem.

Potrzebny plik: ItemTypes.txt.

Otwórz plik: ItemTypes.txt i zjedź do linii: 11. W kolumnie: Equiv2, wpisz: nowy.
Zjedź do linii: 13 i w kolumnie: Equiv2, wpisz: nowy.
Zjedź do linii: 16 i w kolumnie: Equiv2, wpisz: nowy.
Zjedź do linii: 17 i w kolumnie: Equiv2, wpisz: nowy.
Zjedź do linii: 20 i w kolumnie: Equiv2, wpisz: nowy.
Następnie zjedź do linii: 38 i w kolumnie: Code, wpisz: nowy.
Kolejną rzeczą jaką trzeba zrobić jest skopiowanie całego wiersza z linii: 38. W tym celu kliknij na numer linii, by się zaznaczyła i klikając prawym przyciskiem myszy, wybierz opcję: Copy Selection (Kopiuj Zaznaczenie), a potem zjedź na sam dół pliku: ItemTypes.txt i kliknij prawym przyciskiem myszy na opcję: Add Row (Dodaj Wiersz).
Po wykonaniu tej czynności, kliknij na numer linii (Powinna to być: 105) i prawym przyciskiem myszy wybierz opcję: Paste Selection (Wklej Zaznaczone).
Nowo skopiowany wpis, należy poddać następującej edycji:
W kolumnie: ItemType, wpisz: Helm2.
W kolumnie: Code, wpisz: helm.
W kolumnie: Equiv2, wpisz: nowy.

Dzięki temu najemnik może nosić rękawice, pierścień, pas, amulet i buty.
Małe info: (Żeby najemnik mógł nosić dwa pierścienie, potrzebna jest edycja kodu.)

Zapisz plik: ItemTypes.txt i sprawdź efekty.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum należy do serwisu Imperium Diablo