..:: Forum Imperium Diablo ::..
Oficjalne Forum Dyskusyjne Serwisu Imperium Diablo

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Kategoria na Używanie programów do moddingu
Autor Wiadomość
Eps 
JuniorAdmin


Dołączył: 18 Maj 2006
Wysłany: 2011-02-02, 14:21   Kategoria na Używanie programów do moddingu

Tytuł Tutorialu / Opisu: Jak używać programu DC6 Creator
Zastosowanie: v1.10, v1.11b, v1.12a, v1.13c, v1.13d oraz v1.14a Diablo 2 LoD
Autor: Afj666

Krótki opis programu: DC6 Creator - Doskonałe i proste w obsłudze narzędzie, potrafiące konwertować wszelkiej maści obrazki w formacie: *.bmp, *.gif, *.tif, *.pcx, *.jpg na format: *.dc6 - format graficzny używany w Diablo II LoD.

Skąd pobrać?: Program: DC6 Creator można pobrać w temacie: Programy do moddingu, występuje w wersji v1.02.

Instalacja: Gdy program: DC6 Creator zostanie już pobrany, należy go najpierw gdzieś wypakować, dzięki czemu na dysku będą dwa pliki: DC6_Creator_1.02.exe i Install.exe. Teraz można przystąpić do instalacji klikając dwukrotnie na plik: Instal.exe, który zawiera: MFC components v7.0 niezbędny do prawidłowego uruchomienia programu: DC6 Creator.
Po instalacji MFC components v7.0 można uruchomić plik: DC6_Creator_1.02.exe i wybrać lokalizację dla plików, które mają się wypakować.
Po tym zabiegu instalacja programu: DC6 Creator jest skończona.

Zawartość: W skład wypakowanych plików powinien wchodzić:

1 plik: *.exe
DC6 Creator.exe - Program, plik wykonywalny.

2 pliki: *.dll
cximage.dll - Biblioteka dająca możliwość korzystania z plików: *.bmp, *.gif, *.tif, *.pcx, *.jpg.
CIniEx.dll - Biblioteka potrafiąca odczytywać zawartość z plików: *.ini.

1 folder: data, a w nim:
1 folder: ini
Pusty

1 folder: pal, a w nim:

17 plików: *.pal
act1.pal
act2.pal
act3.pal
act4.pal
act5.pal
endgame.pal
fetchar.pal
loading.pal
menu0.pal
menu1.pal
menu2.pal
menu3.pal
menu4.pal
sky.pal
static.pal
trademark.pal
units.pal


Palety kolorów wykorzystywane w grze, których oryginalne rozszerzenie to format: *.dat.

1 plik: *.ini
palettes.ini - W którym są wpisane nazwy palet kolorów bez rozszerzenia: *.pal.

1 plik: *.dc6
logo.dc6 - Początkowe logo, gdy uruchomiony zostanie program: DC6 Creator.

Czas uruchomić program: DC6 Creator, w tym celu należy dwukrotnie kliknąć na plik: DC6 Creator.exe.

Wygląd i interfejs programu: Wygląd programu i jego interfejs jest dostępny po kliknięciu na ten: link

Opis przycisków i opcji

Przyciski główne:
New (Nowy) - Tworzy nowy obrazek: *.dc6.
Open (Otwórz...) - Otwiera plik: *.dc6, który trzeba wskazać.
Close (Zamknij) - Zamyka otwarty aktualnie plik: *.dc6.
Save (Zapisz) - Zapisuje plik: *.dc6.
Save As... (Zapisz jako...) - Zapisuje plik: *.dc6, gdy chcesz nadać mu inne rozszerzenie.
Exit (Wyjście) - Zamyka program: DC6 Creator.

Opcje główne:
Directions (Kierunki) - Opcja służy do dodawania kierunków, gdy dany obrazek składa się z wielu elementów, np. postać lub potwór.
Palletes (Palety) - Wszystkie możliwe palety kolorów, które trzeba ustawić dla prawidłowego wyświetlenia w grze.
Image (Obraz) - Podgląd i opcje związane z nowo otwartym obrazkiem.
Preview (Podgląd) - Podgląd obrazka, który został otworzony w programie.
Frame info (Informacje Ramki) - Niezbędne informacje o ramce, tzw. Szerokość (Width), wysokość (Height), położenie X (Offset X) i położenie y (Offset Y).
Frames (Ramki) - Jeżeli obrazek składa się z więcej niż jednej części, będzie się wyświetlał w kilku ramkach na które trzeba kliknąć, by wyświetlić dalszą ich część.

Inne przyciski:
Przyciski w opcji: Directions (Kierunki)
Add (Dodaj) - Dodaje kierunek.
Rem (Usuń) - Usuwa kierunek.
Ins (Wstaw) - Wstawia kierunek w wybranym miejscu, dzięki czemu nie ląduje on na samym końcu.

Przyciski w opcji: Image (Obraz)
Import - Otwiera plik, który zostanie użyty jako nowa grafika pliku: *.dc6
Export (Eksport) - Zapisuje plik: *.dc6 na jeden z wybranych formatów graficznych: *.bmp, *.gif, *.tif, *.pcx, *.jpg w celu edycji w innym programie graficznym.
Export All (Eksportuj wszystko) - Pozwala zapisać wszystkie pliki do wybranego formatu: *.bmp, *.gif, *.tif, *.pcx, *.jpg, a jeżeli zapis zostanie wskazany do formatu: *.gif można wskazać opcję: Framed (W ramkach).
INI --> DC6 - Pozwala wczytać plik konfiguracyjny: *.ini, by wczytać obrazek zapisany w częściach.
Show Frames (Pokaż ramki) - Służy do podejrzenia obrazka w częściach, jako całość. Jeżeli obrazek składa się z 4 części, to wystarczy kliknąć przycisk: ok i pokaże się cały obrazek jako podgląd.

Przyciski w opcji: Frames (Ramki)
Add (Dodaj) - Dodaje ramki/ę.
Rem (Usuń) - Usuwa ramki/ę.
Ins (Wstaw) - Wstawia ramki/ramkę w wybranym miejscu, dzięki czemu nie ląduje ona na samym końcu.

Resztę funkcji programu polecam testować samemu.
Ostatnio zmieniony przez Eps 2016-03-13, 06:13, w całości zmieniany 3 razy  
 
     
Eps 
JuniorAdmin


Dołączył: 18 Maj 2006
Wysłany: 2011-04-03, 20:51   Jak używać programu MPQ Viewer

Tytuł Tutorialu / Opisu: Jak używać programu MPQ Viewer
Zastosowanie: v1.10, v1.11b, v1.12a, v1.13c, v1.13d oraz v1.14a Diablo 2 LoD
Autor: Simply Red Software

Krótki opis programu: MPQ Viewer - Za pomocą tego programu możemy "pogrzebać" w plikach *.mpq (pliki "Diablo2", które znajdują się w katalogu z grą) i powyciągać z nich, np. grafiki, dźwięki, itp. Plik należy wgrać do folderu z Diablo 2, żeby zadziałał.

Skąd pobrać?: Program: MPQ Viewer można pobrać w temacie: Programy do moddingu, występuje w wersji v1.0.

Instalacja: Program: MPQ Viewer nie wymaga instalacji, ale do poprawnego działania programu jest wypakowanie go do katalogu, gdzie jest zainstalowane Diablo II, ponieważ wymaga pliku: Storm.dll.

Zawartość: W skład wypakowanych plików powinien wchodzić:

1 plik: *.exe
MPQView.exe - Program, plik wykonywalny.

2 pliki: *.txt
d2datall.txt - Lista plików niezbędna do podejrzenia plików, jakie mieszczą sie w archiwum: *.mpq.
mpq_install.txt - Instrukcja instalacji programu: Mpq Viewer.

Czas uruchomić program: MPQ Viewer, w tym celu należy dwukrotnie kliknąć na plik: MPQView.exe.

Wygląd i interfejs programu: Wygląd programu i jego interfejs jest dostępny po kliknięciu na ten: link

Opis przycisków i opcji

Przyciski główne:

Open data file (Otwórz dane pliku) - Otwiera listę plików, np. w formacie: *.txt.
Open archiwe (Otwórz archiwum) - Otwiera pliki archiwum w dowolnym formacie, np.: *.mpq.
Save (Zapisz) - Zapisuje pliki we wskazanym katalogu.
Save list (Zapisz listę) - Zapisuje listę plików do nowego pliku: *.txt.

Opcje główne:
Filter (Filtr) - opcja ta służy do wyodrębnienia określonych plików w odpowiednim formacie, np.: *.dc6, *.cof, *.dcc, *.txt, itp.
Available files (Dostępne pliki): - Pod tą opcją w oknie skrywają się wszystkie dostępne pliki, które są wpisane w listę plików i są aktualnie wczytane.
Pasek postępu - Mały wąski pasek, który wyświetla najważniejsze informację, np. rozmiar pojedynczego pliku, ilość wypakowanych plików, itp.

Inne przyciski:
About (O mnie) - Pokazuje informacje o autorze oraz ilość fizycznie dostępnej pamięci w Windowsie.

Przykładowy sposób użycia:

Aby użyć programu: MPQ Viewer, należy:

1. Kliknąć na przycisk: Open data file (Otwórz dane pliku) i wybrać plik: d2datall.txt.
2. Kliknąć na przycisk: Open archiwe (Otwórz archiwum) i wybrać np. plik: Patch_D2.mpq.
3. W oknie: Available files (Dostępne pliki), wybrać jakiś plik/pliki (metodą wciśnięcia klawisza: ctrl i kliknięcia myszą lub kliknięcia na jakimś pliku i zjechaniu w dół/górę).
4. Kliknąć na przycisk: Save (Zapisz) i wskazać odpowiednią lokację dla nich.
5. Opcjonalnie możesz użyć opcji: Filter (Filtr), by wyodrębnić konkretne pliki.

To tyle, życzę miłej pracy z programem: MPQ Viewer i testowania programu.
Ostatnio zmieniony przez Eps 2016-03-13, 06:13, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
Eps 
JuniorAdmin


Dołączył: 18 Maj 2006
Wysłany: 2011-04-03, 20:52   Jak używać programu D2Excel editor v.1.0

Tytuł Tutorialu / Opisu: Jak używać programu D2Excel editor v.1.0
Zastosowanie: v1.10, v1.11b, v1.12a, v1.13c, v1.13d oraz v1.14a Diablo 2 LoD
Autor: isilweo

Krótki opis programu: D2Excel editor v.1.0 - Doskonały i prosty program umożliwiający swobodną edycję plików: *.txt.

Skąd pobrać?: Program: D2Excel editor v.1.0 można pobrać w temacie: Programy do moddingu, występuje w wersji v.1.0

Instalacja: Program: D2Excel editor v.1.0 nie wymaga instalacji, jedynie co trzeba zrobić, to wypakować zawartość pliku: d2excel-v10.zip w dowolne miejsce, np. do katalogu, gdzie zainstalowano Diablo II.

Zawartość: W skład wypakowanych plików powinien wchodzić:

1 plik: *.exe
D2Excel.exe - Program, plik wykonywalny.

1 plik: *.ini
config.ini - Plik konfiguracyjny, zawierający różne ustawienia w programie.

1 plik: *.txt
readme.txt - Plik tekstowy, który daje namiary na autora w celu informacji o programie.

Czas uruchomić program: D2Excel editor v.1.0, w tym celu należy dwukrotnie kliknąć na plik: D2Excel.exe.

Wygląd i interfejs programu: Wygląd programu i jego interfejs jest dostępny po kliknięciu na ten: link

Opis przycisków i opcji

Przyciski główne i opcje:
File (Plik) - Po kliknięciu tego przycisku ukaże się rozwinięta lista, a w nim są następujące opcje:
- Load bin (Wczytaj bin) - Opcja ta służy do wczytania plików binarnych w formacie: *.bin. (Nie działa ona prawidłowo od v1.10, gdyż zmieniła się struktura plików binarnych. Poza tym opcja ta obsługuje jedynie pięć określonych plików z jakiejś starej wersji, jakie to pliki, tego nie wiem.)
- Load txt Ctr+L (Wczytaj txt Ctrl+L) - Opcja ta służy do wczytania plików tekstowych w formacie: *.txt. (Najlepiej otwierać pliki z tabulatorami, dzięki temu umożliwi to czytelność pliku: *.txt, czyli pliki diablo 2). Opcjonalnie możesz wczytać plik tekstowy poprzez wywołanie kombinacji klawiszowej: Ctrl+L.
- Save txt Ctrl+S (Zapisz txt Ctrl+S) - Opcja ta służy do zapisania plików tekstowych w formacie: *.txt. Opcjonalnie możesz zapisać plik tekstowy poprzez wywołanie kombinacji klawiszowej: Ctrl+S.
- Save to .xls (Zapisz do .xls) - Opcja ta służy do zapisania plików w formacie: *.xls (popularnego formatu Excela.)

Edit (Edycja) - Po kliknięciu tego przycisku ukaże się rozwinięta lista, a w nim są następujące opcje:
- Find Ctrl+F (Znajdź Ctrl+F) - Opcja ta służy do znalezienia konkretnego wpisu lub wartości, można ją również wywołać używając kombinacji klawiszy: Ctrl+F.
- Find Again F3 (Znajdź Ponownie F3) - Opcja ta służy do ponownego znalezienia konkretnego wpisu lub wartości, jeżeli występuje więcej razy. Opcję tą można wywołać poprzez naciśnięcie klawisza: F3.

Options (Opcje) - Po kliknięciu tego przycisku ukaże się rozwinięta lista, a w nim jest następująca opcja:
- Register shell extension (Zarejestruj rozszerzenie powłoki) - Opcja ta służy do zarejestrowania formatu: *.txt w rejestrze, by można było otwierać owe pliki w programie: D2Excel editor v.1.0 za pomocą prawego przycisku myszy na pliku: *.txt i wybraniu opcji: Edit with D2editor (Edytuj z D2editor).

Inne przyciski i opcje:
Load bin (Wczytaj bin) - Przycisk ten służy do wczytania plików binarnych w formacie: *.bin. (Nie działa ona prawidłowo od v1.10, gdyż zmieniła się struktura plików binarnych. Poza tym opcja ta obsługuje jedynie pięć określonych plików z jakiejś starej wersji, jakie to pliki, tego nie wiem.)
Save bin (Zapisz bin) - Przycisk ten służy do zapisania pliku binarnego w formacie: *.bin, który jest aktualnie otwarty.
Load txt (Wczytaj txt) - Przycisk ten służy do wczytania plików tekstowych w formacie: *.txt. (Najlepiej otwierać pliki z tabulatorami, dzięki temu umożliwi to czytelność pliku: *.txt, czyli pliki diablo 2).
Save txt (Zapisz txt) - Przycisk ten służy do zapisania plików tekstowych w formacie: *.txt.

Feedback, about and help (Opinie, o mnie i pomoc) - Opcja ta służy do wyrażenia opinii, poprzez wysłanie e-maila do autora nt. programu, znaleźć tam można również krótkie info o autorze i pomocne informacje o funkcjonalności programu.
Lock first column? (Zablokować pierwszą kolumnę?) - Opcja ta służy do zablokowania wpisów w pierwszej kolumnie, jeżeli stracisz orientację w edycji danego wiersza, będziesz zawsze miał pewność, że edytujesz wskazany wiersz i unikniesz dzięki temu pomyłki.

Pozostałe opcje:
Adres e-mail autora - isilveo@vdi.pl (adres kontaktowy z autorem)
Name (Nazwa) - Opcja ta domyślnie wyświetlana jest jako: Name (Nazwa), lecz jak otworzysz dowolny plik tekstowy, to wyświetli się nazwa pliku, który aktualnie otworzyłeś, np. Armor.txt.

Opcje po kliknięciu prawego przycisku myszy:
- Opcje operacji na wartościach liczbowych/tekstowych:
* Multiply (* Mnożenie) - Opcja ta służy do pomnożenia jakiejś wartości, np.: 2*2.
/ Divide (/ Podzielenie) - Opcja ta służy do podzielenia jakiejś wartości, np.: 10/5.
+ Increment (+ Przyrost) - Opcja ta służy do dodania jakiejś wartości, np.: 50+49.
- Decrement (- Ubywanie) - Opcja ta służy do odjęcia jakiejś wartości, np.: 89222-65535.
= Set to (= Ustaw na) - Opcja ta służy do ustawienia jakiejś wartości, np.: 300.

- Opcje na kolumnach/wierszach:
Copy Selection Shift+Ctrl+C (Kopiuj Zaznaczenie Shift+Ctrl+C) - Opcja ta służy do skopiowania wartości z zaznaczonego wiersza/kolumny. Można ją również wywołać za pomocą kombinacji klawiszy: Shift+Ctrl+C
Paste Selection Shift+Ctrl+V (Wklej Zaznaczenie Shift+Ctrl+V) - Opcja ta służy do wklejenia wartości z zaznaczonego wiersza/kolumny. Można ją również wywołać za pomocą kombinacji klawiszy: Shift+Ctrl+V.
Clear Selection (Wyczyść Zaznaczenie) - Opcja ta służy do wyczyszczenia wartości z zaznaczonego wiersza/kolumny.

- Opcje na aktualnie otwartym pliku:
Remove Row (Usuń wiersz) - Opcja ta służy do usunięcia wiersza, w miejscu dowolnego zaznaczenia.
Insert Row (Wstaw wiersz) - Opcja ta służy do wstawienia wiersza, w miejscu dowolnego zaznaczenia, dzięki temu wszystkie inne wiersze są przesunięte w dół o jedną pozycję.
Add Row (Dodaj wiersz) - Opcja ta służy do dodania wiersza, dzięki tej opcji dodany wiersz znajduje się na samym dole.

- Opcja sortująca
Sort by collumn (Sortuj wg kolumn) - Opcja ta sortuje wpisy wg kolumn.

Jak zaznaczyć wszystkie wpisy w wierszu/kolumnie?:
Aby zaznaczyć wszystkie wpisy w wierszu lub kolumnie, wystarczy kliknąć na wyróżniony numer wiersza, który się wyświetli wraz z otwarciem pliku tekstowego lub na kolumnę, która się wyświetli wraz z otwarciem pliku tekstowego.

Nie opisuję pliku konfiguracyjnego, ponieważ nie służy on konkretnemu celowi, ale wiedz, że bez tego pliku program, będzie wyświetlać z każdym uruchomieniem komunikat błędu o treści: File not Found (Nie znaleziono pliku), a także, gdy dokonasz edycji adresu e-mail w pliku konfiguracyjnym, to wyświetli się komunikat: Do not remove my email from config.ini!! ;) (Nie usuwaj mojego emaila z config.ini!! ;)) i program się nie uruchomi przez to.

To tyle, jeśli chodzi o program: D2Excel editor v.1.0, życzę miłej pracy z tym niezawodnym narzędziem.
Ostatnio zmieniony przez Eps 2016-03-13, 06:13, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
Eps 
JuniorAdmin


Dołączył: 18 Maj 2006
Wysłany: 2011-04-03, 20:53   Jak używać programu AFJ Tbl Editor

Tytuł Tutorialu / Opisu: Jak używać programu AFJ Tbl Editor
Zastosowanie: v1.10, v1.11b, v1.12a, v1.13c, v1.13d oraz v1.14a Diablo 2 LoD
Autor: Afj666

Krótki opis programu: AFJ Tbl Editor - Świetny program do edycji/dodawania stringów w pliku: *.tbl, ładny interfejs i prosta obsługa .

Skąd pobrać?: Program: AFJ Tbl Editor można pobrać w temacie: Programy do moddingu, występuje w wersji v1.11u.

Instalacja: Gdy plik instalacyjny dla programu: AFJ Tbl Editor zostanie już pobrany, należy go gdzieś zainstalować.
W tym celu kliknij dwukrotnie na plik: AFJ_tbl_Edit_1.11u.exe, wybierz jakiś katalog (służy do tego przycisk: Browse) i kliknij na przycisk: Install. Po tym zabiegu instalacja programu: AFJ Tbl Editor jest skończona.

Zawartość: Program mieści się w folderze: AFJ tbl Edit 1.11u, a w skład wypakowanych plików powinien wchodzić:

1 plik: *.exe
AFJ tbl Edit.exe - Program, plik wykonywalny.

1 plik: *.txt
Readme.txt - Plik tekstowy, który zawiera informacje o programie i inne informacje.

Czas uruchomić program: AFJ Tbl Editor, w tym celu należy dwukrotnie kliknąć na plik: AFJ tbl Edit.exe.

Wygląd i interfejs programu: Wygląd programu i jego interfejs jest dostępny po kliknięciu na ten: link

Opis przycisków i opcji

Przyciski główne i opis opcji:
File (Plik) - Po kliknięciu tego przycisku ukaże się rozwinięta lista, a w nim są następujące opcje:
- New... Ctrl + Shift + N (Nowy... Ctrl + Shift + N) - Opcja ta służy do utworzenia nowego pliku: *.tbl. Opcjonalnie możesz utworzyć nowy plik: *.tbl poprzez wywołanie kombinacji klawiszowej: Ctrl+Shift+N.
- Open Ctrl + O (Otwórz Ctrl + O) - Opcja ta służy do otworzenia pliku: *.tbl. Opcjonalnie możesz otworzyć plik: *.tbl poprzez wywołanie kombinacji klawiszowej: Ctrl+O.
- Save Ctrl + S (Zapisz Ctrl + S) - Opcja ta służy do zapisania nowo utworzonego/aktualnie otwartego pliku: *.tbl. Opcjonalnie możesz zapisać plik: *.tbl poprzez wywołanie kombinacji klawiszowej: Ctrl+S.
- Save As... (Zapisz Jako...) - Opcja ta służy do zapisania pliku: *.tbl lub nadania mu dowolnego formatu.
> Imports |> (Import |>) - Po najechaniu na tą opcję, pojawią się następujące opcje:
- Import Tabbed Txt File Ctrl + T (Import Pliku Txt Na Kartach Ctrl + T) - Opcja ta służy do importu pliku: *.txt, który jest w tabulatorach (odstępach). Opcjonalnie możesz importować plik: *.txt poprzez wywołanie kombinacji klawiszowej: Ctrl+T.
- Import Tbl File (Import Pliku Tbl) - Opcja ta służy do importu pliku: *.tbl. Opcjonalnie możesz importować plik: *.tbl poprzez wywołanie kombinacji klawiszowej: Ctrl+I.
> Exports |> (Eksport |>) - Po najechaniu na tą opcję, pojawia się następująca opcja:
- Export To Tabbed Txt (Eksport do Kart Txt) - Opcja ta służy do eksportu pliku: *.tbl, który jest w tabulatorach (odstępach).
- Exit Ctrl + Q (Wyjście Ctrl + Q) - Opcja ta służy do wyłączenia programu: AFJ Tbl Editor.
Edit (Edycja) - Po kliknięciu tego przycisku ukaże się rozwinięta lista, a w nim są następujące opcje:
- Add Key Ctrl + N (Dodaj Klucz Ctrl + N) - Opcja ta służy do dodania nowego klucza do pliku: *.tbl. Przydaje się, gdy np. dodasz nową broń i będziesz musiał nadać jej nazwę. Opcjonalnie możesz dodać nowy klucz do pliku: *.tbl poprzez wywołanie kombinacji klawiszowej: Ctrl+N.
- Delete Key Ctrl + D (Usuń Klucz Ctrl + D) - Opcja ta służy do usunięcia klucza, który dodano lub był od początku w pliku: *.tbl. Przydaje się, gdy się np. pomyliłeś lub chcesz się pozbyć niepotrzebnych elementów. Opcjonalnie możesz usunąć klucz z pliku: *.tblpoprzez wywołanie kombinacji klawiszowej: Ctrl+D.
- Search Ctrl + F (Wyszukaj Ctrl + F) - Opcja ta służy do znalezienia klucza lub tekstu w pliku: *.tbl. Opcjonalnie możesz znaleźć klucz lub tekst, wywołując kombinację klawiszową: Ctrl+F.
- Repeat Search F3 (Powtórz Wyszukiwanie F3) - Opcja ta służy do powtórzenia wyszukania klucza lub tekstu, jeżeli występuje więcej razy. Opcję tą można wywołać poprzez naciśnięcie klawisza: F3.
- Go To Index # (Przejdź Do Indeksu #) - Opcja ta służy do przejścia, do jakiejś linii, np. wpisując wartość: 1000, zostaniesz przeniesiony na tą linię.
- Select All + A (Zaznacz Wszystko Ctrl + A) - Opcja ta służy do zaznaczenia wszystkich kluczy w pliku: *.tbl. Opcjonalnie możesz zaznaczyć wszystkie klucze, poprzez kombinację klawiszy: Ctrl+A.
Options (Opcje) - Po kliknięciu tego przycisku ukaże się rozwinięta lista, a w nim są następujące opcje:
- Advanced Mode (Tryb Zaawansowany) - Zaznaczając tą opcję, pojawiają się dwie czarne strzałki. (Jeżeli widzisz przy zaznaczeniu tej opcji jedynie napisy: Up i Down, to przy ponownym uruchomieniu programu, będą wyświetlać się dwie czarne strzałki.) Strzałki te pełnią funkcję przesunięcia klucza w dowolnie wskazanym miejscu.
- Parse On Load (Analizuj Przy Wczytaniu) - Opcja ta zamienia użyte komendy kolorów, które występują w programie, na takie, które oferuje Blizzard w swoich plikach: *.tbl.
> Window Position |> (Pozycja Okna |>) - Po najechaniu na tą opcję, pojawią się następujące opcje:
- Autosave Window Position (Autozapis Pozycji Okna) - Opcja ta służy do automatycznego zapisu pozycji okna programu: Afj Tbl Edit.
- Save Current Position (Zapisz Aktualną Pozycję) - Opcja ta służy do zapisania aktualnej pozycji okna w jakiej się znajduje, w programie: Afj Tbl Edit.
> Directory |> (Katalog |>) - Po najechaniu na tą opcję, pojawią się następujące opcje:
- Set Default Directory (Ustaw Domyślny Katalog) - Opcja ta służy do ustawienia domyślnego katalogu, który obowiązuje w programie, standardowo to: Dysk C:\.
- Autosave Last Used Path (Autozapis Ostatnio Używanej Ścieżki) - Opcja ta służy do ustawienia ostatnio używanego katalogu, w którym przeprowadzono operacje.
Help (Pomoc)] - Po kliknięciu tego przycisku ukaże się rozwinięta lista, a w nim są następujące opcje:
- Color Codes (Kody Kolorów) - Opcja ta służy do wyświetlenia wszystkich możliwych kodów kolorów, jakie występują w programie.
- About (O mnie) - Informacje o autorze, wersji i daty powstania programu.

Inne przyciski:
New (Nowy) - Po kliknięciu na ten przycisk, utworzysz nowy plik: *.tbl.
Open (Otwórz) - Po kliknięciu na ten przycisk, otworzysz plik: *.tbl.
Save (Zapisz) - Po kliknięciu na ten przycisk, zapiszesz aktualnie otwarty/utworzony plik: *.tbl.
Search (Szukaj) - Po kliknięciu na ten przycisk, wyszukasz klucz lub tekst w pliku: *.tbl.
Search Next (Szukaj Następne) - Po kliknięciu na ten przycisk, wyszukasz ponownie klucz lub tekst, który występuje więcej niż jeden raz, w pliku: *.tbl.
Go to Index # (Przejdź do Indeksu #) - Po kliknięciu na ten przycisk i wskazaniu odpowiedniej wartości, przejdziesz pod wskazaną linię w pliku: *.tbl.
Add Key (Dodaj Klucz) - Po kliknięciu na ten przycisk, dodasz nowy klucz w pliku: *.tbl.
Delete Key (Usuń Klucz) - Po kliknięciu na ten przycisk, usuniesz klucz, który dodano lub usuniesz klucz, który był od początku w pliku: *.tbl.
Colors (Kolory) - Po kliknięciu na ten przycisk, ukażą się barwy kolorów, które możesz wybrać w celu przyozdobienia tekstu, w pliku: *.tbl.
Tbl file Import (Import pliku Tbl) - Po kliknięciu na ten przycisk, możesz importować plik: *.tbl.
Tapped txt import (Wykorzystaj import txt) - Po kliknięciu na ten przycisk, możesz importować plik: *.txt.

Pozostałe przyciski:
Przycisk strzałki - Ten przycisk umożliwia podgląd tekstu nad którym aktualnie pracujesz w odwróconej formie.
Przycisk id# - Ten przycisk umożliwia podgląd zakresów linii normalnych i w hexie dla plików: *.tbl, jakie są przydzielone.

Inne opcje:
Stan pliku: *.tbl - Każdy plik: *.tbl zawiera w pasku stanu informacje o ilości linii, wyświetlonych normalnie i w hexie, a także obliczony Hash dla każdego tekstu.
Wersja programu - Obecna wersja programu wyświetla się w prawym rogu pasku stanu, tj. 1.11u.

Opcje po kliknięciu prawego przycisku myszy:
- Opcje, gdzie wyświetlają się klucze:
Copy Selected (Kopiuj Wybrane) - Opcja ta służy do skopiowania wybranego klucza.
Cut Selected (Wytnij Wybrane) - Opcja ta służy do wycięcia wybranego klucza.
Paste Into (Wklej Do) - Opcja ta służy do wklejenia klucza.
Select All (Zaznacz Wszystko) - Opcja ta służy do zaznaczenia wszystkich kluczy.

- Opcja, gdzie wyświetlają się teksty:
Show Text on Item (Pokaż Tekst w Pozycji) - Opcja ta służy do pokazania tekstu w pozycji. (Po testowaniu tej opcji u mnie nie przynosiła widocznych efektów.)

Ważne informacje:
1. Gdy wyłączysz opcję: Parse On Load (Analizuj Przy Wczytaniu) i użyjesz z poziomu programu jakiegoś koloru, np. czerwonego.
To po ponownym wczytaniu pliku: *.tbl, prawdopodobnie wyświetli się taki kod koloru: ÿc1
W polskiej wersji, taki zapis nie działa i można to zobaczyć w grze.
Tu podaję: kody kolorów, nazwy kolorów i prawidłowo zastosowany kod koloru dla polskiej wersji.
Wystarczy skopiować jeden z nich:

Nazwa koloru: \red; (Czerwony)
Prawidłowy kod: ÿc1
Nazwa koloru: \green; (Zielony)
Prawidłowy kod: ÿc2
Nazwa koloru: \blue; (Niebieski)
Prawidłowy kod: ÿc3
Nazwa koloru: \yellow; (Żółty)
Prawidłowy kod: ÿc9
Nazwa koloru: \gold; (Złoty)
Prawidłowy kod: ÿc4
Nazwa koloru: \tan; (Brązowy)
Prawidłowy kod: ÿc7
Nazwa koloru: \purple; (Purpurowy)
Prawidłowy kod: ÿc;
Nazwa koloru: \white; (Biały)
Prawidłowy kod: ÿc/
Nazwa koloru: \orange; (Pomarańczowy)
Prawidłowy kod: ÿc8
Nazwa koloru: \grey; (Szary)
Prawidłowy kod: ÿc0
Nazwa koloru: \dgrey; (Ciemno-Szary)
Prawidłowy kod: ÿc5
Nazwa koloru: \dgreen; (Ciemno-Zielony)
Prawidłowy kod: ÿc:
Nazwa koloru: \black; (Czarny)
Prawidłowy kod: ÿc6

2. Gdy używasz opcji: Import Tabbed Txt File Ctrl + T (Import Pliku Txt Na Kartach Ctrl + T) lub Tapped txt import (Wykorzystaj import txt), to w Import Options (Opcje Importu), tam gdzie jest opcja: Import Value Column (Import Wartości Kolumny), przestaw: String Index (Linia Indeksu) na: Text (Tekst). Dzięki temu oddzielisz wyświetlanie kluczy i tekstu w importowanym pliku: *.txt.

Resztę funkcji programu polecam testować samemu.
Ostatnio zmieniony przez Eps 2016-03-13, 06:14, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
Eps 
JuniorAdmin


Dołączył: 18 Maj 2006
Wysłany: 2011-04-03, 20:53   Jak używać Darkstorm's Diablo2 Table Editor v1.02

Tytuł Tutorialu / Opisu: Jak używać Darkstorm's Diablo2 Table Editor v1.02
Zastosowanie: v1.10, v1.11b, v1.12a, v1.13c, v1.13d oraz v1.14a Diablo 2 LoD
Autor: Darkstorm

Krótki opis programu: Darkstorm's Diablo2 Table Editor v1.02 - Doskonały program pozwalający na dodawanie nowych stringów do plików: *.tbl, również pozwala na ich usuwanie i edytowanie. Bardzo prosty w obsłudze.

Skąd pobrać?: Program: Darkstorm's Diablo2 Table Editor v1.02 można pobrać w temacie: Programy do moddingu, występuje w wersji v1.02.

Instalacja: Program: Darkstorm's Diablo2 Table Editor v1.02 nie wymaga instalacji, jedynie co trzeba zrobić, to wypakować zawartość pliku: tbled102.zip w dowolne miejsce, np. do katalogu, gdzie zainstalowano Diablo II.

Zawartość: W skład wypakowanych plików powinien wchodzić:

1 plik: *.exe
tbled102.exe - Program, plik wykonywalny.

1 plik: *.txt
Read102.txt - Plik tekstowy, który zawiera informacje o programie, informacje o wcześniejszych wersjach programu i inne informacje.

Czas uruchomić program: Darkstorm's Diablo2 Table Editor v1.02, w tym celu należy dwukrotnie kliknąć na plik: tbled102.exe.

Wygląd i interfejs programu: Wygląd programu i jego interfejs jest dostępny po kliknięciu na ten: link

Opis przycisków i opcji

Przyciski główne:
File (Plik) - Po kliknięciu tego przycisku ukaże się rozwinięta lista, a w nim są następujące opcje:
- Open (Otwórz) - Opcja ta służy do otwierania pliku w formacie: *.tbl.
- Save (Zapisz) - Opcja ta służy do zapisu pliku: *.tbl.
- Exit - Opcja ta służy do wyjścia z programu.
Edit (Edycja) - Po kliknięciu tego przycisku ukaże się rozwinięta lista, a w nim są następujące opcje:
- Add Key (Dodaj Klucz) - Opcja ta służy do dodania nowego klucza do pliku: *.tbl. Przydaje się, gdy np. dodasz nową broń i będziesz musiał nadać jej nazwę.
- Delete (Usuń Klucz) - Opcja ta służy do usunięcia klucza, który dodano lub był od początku w pliku: *.tbl. Przydaje się, gdy się np. pomyliłeś lub chcesz się pozbyć niepotrzebnych elementów.
- Search (Wyszukaj) - Opcja ta służy do znalezienia tekstu w pliku: *.tbl.
- Continue Search F3 (Kontynuuj Wyszukiwanie F3) - Opcja ta służy do kontynuacji wyszukania tekstu, jeżeli występuje więcej razy. Opcję tą można wywołać poprzez naciśnięcie klawisza: F3.
Help (Pomoc)] - Po kliknięciu tego przycisku ukaże się rozwinięta lista, a w niej jest następująca opcja:
- About (O mnie) - Informacje o autorze, wersji, daty powstania programu i inne ważne informacje.

Inne przyciski:
Open TBL file (Otwórz plik TBL) - Przycisk ten służy do otworzenia pliku: *.tbl.
Save TBL file (Zapisz plik TBL) - Przycisk ten służy do zapisania pliku: *.tbl.
Add Key (Dodaj Klucz) - Przycisk ten służy do dodania nowego klucza do pliku: *.tbl.
Delete (Usuń Klucz) - Przycisk ten służy do usunięcia dodanego klucza: *.tbl.
New Search (Nowe Wyszukiwanie) - Przycisk ten służy do nowego wyszukiwania tekstu w pliku: *.tbl.
Continue Search (Kontynuuj Wyszukiwanie) - Przycisk ten służy do kontynuacji wyszukania tekstu, jeżeli występuje więcej razy w pliku: *.tbl.
Go ahead, quit. See if I care () - Przycisk ten służy do wyłączenia programu.

Ważna informacja:
W dziale: Wszystko co niezbędne dla ModMakera umieszczony jest do pobrania załącznik, który zawiera kody polskich znaków i kody kolorów, jakie obsługuje program: Darkstorm's Diablo2 Table Editor v1.02.

Życzę miłej pracy z programem.
Ostatnio zmieniony przez Eps 2016-03-13, 06:14, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
Eps 
JuniorAdmin


Dołączył: 18 Maj 2006
Wysłany: 2011-04-03, 20:54   Jak używać DC6 Maker v3.0

Tytuł Tutorialu / Opisu: Jak używać DC6 Maker v3.0
Zastosowanie: v1.10, v1.11b, v1.12a, v1.13c, v1.13d oraz v1.14a Diablo 2 LoD
Autor: Clannad

Krótki opis programu: DC6 Maker v3.0 - Program umożliwiający tworzenie (a raczej konwertowanie) plików: *.dc6 (pliki graficzne) z plików formatu: *.dc6, *.gif, *.bmp, *.jpg.

Skąd pobrać?: Program: DC6 Maker v3.0 można pobrać w temacie: Programy do moddingu, występuje w wersji v3.0.

Instalacja: Gdy program: DC6 Maker v3.0 zostanie już pobrany, należy go najpierw gdzieś wypakować, dzięki czemu na dysku będą cztery pliki: DC6maker3.CAB, readme.txt, setup.exe i SETUP.LST.
Teraz można przystąpić do instalacji klikając dwukrotnie na plik: setup.exe i wybrać lokalizację dla programu, który ma się zainstalować.
Po tym zabiegu instalacja programu: DC6 Maker v3.0 jest skończona.

Zawartość: W skład wypakowanych plików powinien wchodzić:

1 plik: *.exe
DC6maker3.exe - Program, plik wykonywalny.

1 plik: *.pal
diablo2.pal - Paleta kolorów z diablo 2.

1 plik: *.log
ST6UNST.LOG - Log plików, które służą odinstalowaniu programu: DC6 Maker v3.0.

1 folder: palettes, a w nim:
17 plików: *.pal
act1.pal
act2.pal
act3.pal
act4.pal
act5.pal
endgame.pal
fetchar.pal
loading.pal
meny0.pal
meny1.pal
meny2.pal
meny3.pal
meny4.pal
sky.pal
static.pal
trademark.pal
units.pal


Palety kolorów wykorzystywane w grze, których oryginalne rozszerzenie to format: *.dat.

Czas uruchomić program: DC6 Maker v3.0, w tym celu należy dwukrotnie kliknąć na plik: DC6maker3.exe.

Uwaga!:
Jeżeli program nie chce się uruchomić lub pojawia się jakiś komunikat. Polecam przeczytać plik: readme.txt.

Wygląd i interfejs programu: Wygląd programu i jego interfejs jest dostępny po kliknięciu na ten: link

Opis przycisków i opcji
File (Plik) - Po kliknięciu tego przycisku ukaże się rozwinięta lista, a w nim są następujące opcje:
- Open... (Otwórz...) - Opcja ta otwiera plik w formacie: *.dc6.
- New Ctrl+N (Nowy Ctrl+N) - Opcja ta tworzy nowy plik: *.dc6.
- Export as bitmap(s) (Eksportuj jako bitmapa(y)) - Opcja ta eksportuje obrazki w formatach: *.pcx lub *.bmp.
- Save Ctrl+S (Zapisz Ctrl+S) - Opcja ta zapisuje obrazek w formacie: *.dc6.
- Save As... (Zapisz Jako) - Opcja ta zapisuje obrazek jako: *.dc6 lub w dowolnym formacie.
- Exit Ctrl+X (Wyjście Ctrl+X) - Opcja ta wyłącza program.
Settings (Ustawienia) - Po kliknięciu tego przycisku ukaże się rozwinięta lista, a w nim są następujące opcje:
- Use transcolor (Użyj koloru transformacji) - Dokładnie nie wiem o co chodzi w tej opcji. (Proponuję testować samemu.)
- Select transcolor (Zaznacz kolor transformacji) - Tutaj również nie wiem o co chodzi w tej opcji. (Proponuję testować samemu.)
- Transform palette (Transformacja palety) - I tutaj nie wiem o co chodzi w tej opcji. (Proponuję testować samemu.)
- Preview (Pogląd) - Opcja pozwala na szybki podgląd obrazka.
Palette (Paleta) - Po kliknięciu tego przycisku ukaże się rozwinięta lista, a w nim są następujące opcje:
- Other palette... (Inna paleta) - Opcja pozwala wybrać inną z dostępnych palet.
17 palet kolorów z gry:
- Act 1
- Act 2
- Act 3
- Act 4
- Act 5
- Trademark
- units
- Endgame
- Loading
- Static
- Sky
- Meny 0
- Meny 1
- Meny 2
- Meny 3
- Meny 4
- fetchar
(Powyższe palety reprezentują różne aspekty kolorów, które są wykorzystywane w różnych elementach gry.)
Help (Pomoc)] - Po kliknięciu tego przycisku ukaże się rozwinięta lista, a w niej jest następująca opcja:
- About DC6 maker... (O DC6 maker...) - Opcja ta wyświetla główne informacje o autorze i wersji programu i inne przydatne informacje.

Opcje główne:
Frame Data (Dane Ramki) - Opcja ta wyświetla ilość ramek w obrazku
Current Frame (Bieżąca Ramka) - Opcja ta wyświetla: Frames nr (Numer ramki), Width (Szerokość), Height (Wysokość), x offset (Pozycja X) i y offset (Pozycja Y).

Inne przyciski:
Insert Frame (Wstaw Ramkę) - Przycisk ten wstawia obrazek. (Używając kombinacji klawiszowej Alt+I, można osiągnąć ten sam efekt.)
Add Frame (Dodaj Ramkę) - Przycisk ten dodaje obrazek. (Używając kombinacji klawiszowej Alt+A, można osiągnąć ten sam efekt.)
Delete (Usuń) - Przycisk ten usuwa obrazek. (Używając kombinacji klawiszowej Alt+D, można osiągnąć ten sam efekt.)

Ważne informacje:

Obrazki, które eksportujesz lub wstawiasz/dodajesz muszą mieć paletę 256-ciu kolorów, gdyż program przy wyższych paletach kolorów się zawiesza.

Życzę miłej pracy z programem.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum należy do serwisu Imperium Diablo