..:: Forum Imperium Diablo ::..
Oficjalne Forum Dyskusyjne Serwisu Imperium Diablo

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: Eps
2009-12-08, 08:09
Kategoria na Grafikę, Inwentarz i Ekwipunek
Autor Wiadomość
Krupas 

WIELKA AWARIA :/


Wiek: 36
Dołączył: 27 Cze 2006
Skąd: Silent Hill
Wysłany: 2006-08-18, 17:46   Kategoria na Grafikę, Inwentarz i Ekwipunek

Tytuł Tutorialu / Opisu: Zmiana tła wybierania postaci i tła początkowego
Zastosowanie: v1.10, v1.11b, v1.12a, v1.13c, v1.13d oraz v1.14a Diablo 2 LoD

Czas aby napisać pierwszy mój tutorial.
Coś co się przyda po stworzeniu własnego moda, czyli tło wyboru postaci i tło początkowe gry.

Potrzebne programy:
DC6 Creator 1.02
Corel PhotoPaint 12, Corel Draw 12 (ewentualnie inny program, ale w PhotoPaincie mi się robi najlepiej)
ewentualnie jako dodatkowy program - IrfanView

Potrzebne pliki:
z pliku d2exp.mpq wyciągamy:
characterselectscreenexp.dc6
gameselectscreenEXP.dc6

By sprawdzać wszystko na bieżąco będziemy odpalali Diablo w trybie "-direct -txt", tworzymy zatem foldery w folderze z grą: "data\global\ui\charselect"<tu znajduje się plik characterselectscreenexp.dc6>, następnie: "data\global\ui\frontend"<tu natomiast gameselectscreenEXP.dc6>.
Tworzymy własne dzieło lub wklejamy/otwieramy jakiś obrazek, program Corel PhotoPaint 12 (wszystko w rozdzielczości 800x600, można większy obrazek pomniejszyć właśnie do rozdziałki 800x600). (w Corel Draw 12 robić można jakieś ciekawe napisy, lecz przy: 8 bitach kolorów w jakich wyświetlane jest tło efekty są mało widoczne lub nie ma ich wcale).
Przy tworzeniu tła początkowego: gameselectscreenEXP.dc6 trzeba uwzględnić miejsce na przyciski jak i na tytuł gry, czyli środek naszego nowego tła.
Gotowy obrazek zapisujemy jako: characterselectscreenexp lub gameselectscreenEXP (*.bmp lub .*tif, moim zdaniem lepsze efekty daje zapisanie obrazka jako *.tif, nie trzeba się zbytnio bawić z jasnością i kontrastem/nasyceniem kolorów), zależy jakie tło robimy.
Otwieramy program: DC6 Creator i klikamy: nowy, dalej klikamy: Import i klikamy: TAK (żeby automatycznie podzielił obrazek na części <obrazki tylko w rozdziałce 800x600 inaczej będzie sieczka a nie tło>).
Zapisujemy plik jako: characterselectscreenexp.dc6 lub gameselectscreenEXP.dc6 i wklejamy do katalogów w jakich się znajdują oryginalnie, czyli: "data\global\ui\charselect"<tu znajduje się plik: characterselectscreenexp.dc6>, następnie: "data\global\ui\frontend"<tu natomiast: gameselectscreenEXP.dc6>.
Odpalamy grę w trybie: "-direct -txt" i oglądamy nasze nowe tło/a.

IrfanView używamy ewentualnie do zmiany nasycenia koloru, zmiany kontrastu, jasności itp., dopiero później zaimportować DC6 Creatorem i zapisać. Trzeba poeksperymentować. Najlepsze efekty daje Import z pliku w formacie: *.tif, czasem bez żadnych upiększeń od razu tło ma swoje właściwe kolory.

Mam nadzieje, że jest to napisane czytelnie i zrozumiale.
Ostatnio zmieniony przez Eps 2016-03-13, 06:08, w całości zmieniany 7 razy  
 
     
Krupas 

WIELKA AWARIA :/


Wiek: 36
Dołączył: 27 Cze 2006
Skąd: Silent Hill
Wysłany: 2006-10-21, 15:56   Zmiana grafiki broni i zbroi

Tytuł Tutorialu / Opisu: Zmiana grafiki broni i zbroi
Zastosowanie: v1.10, v1.11b, v1.12a, v1.13c, v1.13d oraz v1.14a Diablo 2 LoD

Siemka dawno już nowego tutka nie pisałem, więc do dzieła.
Ten poradnik pokaże jak zmienić wygląd broni/zbroi, czyli jej grafik wyświetlana w grze.

Potrzebny pliki: Weapons.txt/Armor.txt

odnajdujemy kolumnę: "invfile" i tam wpisujemy nazwę naszej nowej grafiki. Np.: zmienimy grafikę: Hand Axe. Jest to pierwsza rzecz w pierwszej kolumnie. Wiec szukamy teraz kolumny: "invfile" i tam zmieniamy nazwę: "invhax" na np.: "nowy" (bez cudzysłowów), spójrzmy jeszcze na takie kolumny jak: "invwidth" i "invheight" tam mamy napisane ile nasz przedmiot zajmuje miejsca w inwentarzu, w tym przypadku - szeroki na: 1 kratkę a wysoki na: 3 (ważne to jest przy zamienianiu grafiki, musi ona być dokładnie taka sama jak nasza nowa grafika - oczywiście jak mamy większą grafikę lub mniejszą możemy zmienić te wartości na odpowiadające naszemu plikowi graficznemu). Plik: Weapons.txt zapisujemy. Teraz czas na naszą grafikę, w ścieżce modu: "data\global\items" wklejamy nasz plik graficzny o nazwie: "nowy.dc6". Wystarczy teraz wkleić plik: Weapons.txt do folderu: "data\global\excel" i odpalić moda metodą: "-direct -txt" i możemy się cieszyć nową grafiką naszego: Hand Axe (można u Charsi sprawdzić). Pod spodem macie grafiki do pobrania. Niektóre pliki są w: *.dc6 jak i *.bmp, tak że można je sobie obejrzeć zanim wstawimy do swojego moda:

anson-runepack1
fishynsmelly_itempack1

następna porcja grafik:
jbouley-itempack1
jbouley-itempack2

Następna paczka:
jbouley-itempack3
keepitempackage
keeprunes

Next:
kraj-jbouley
om-jbouley-items-1
om-jbouley-items-2
om-jbouley-items-3

Next:
potionplugin
riparious-gems
Shadowflare
Shadowflare-Itempack.dc6

Next:
shadowtalon-armor
shadowtalon-misc
shadowtalon-weapons

Next:
stargazer-items
taarna-items
Volfs_ItemPack1
Ostatnio zmieniony przez Eps 2016-03-13, 06:08, w całości zmieniany 11 razy  
 
     
Ziomuśśśś 
Przywódca gildii DP
a.k.a Exis


Konto na BN: Exis#2407
Wiek: 29
Dołączył: 01 Kwi 2007
Skąd: Rumia
Wysłany: 2007-05-02, 13:07   Powiększenie miejsca w ekwipunku

Tytuł Tutorialu / Opisu: Powiększenie miejsca w ekwipunku
Zastosowanie: v1.10, v1.11b, v1.12a, v1.13c, v1.13d oraz v1.14a Diablo 2 LoD

Witam To jest mój pierwszy tutorial

a zajmiemy się w nim: zwiększeniem miejsca w ekwipunku w Diablo II LoD.

a więc potrzebne będą nam:
Plik: Inventory.txt który wyciągamy z Patch_d2.mpq - to tu będziemy zmieniać wielkość ekwipunku
Plik: graficzny nowego ekwipunku - bo jakoś musi to wyglądać u nas w Diablo

I Do dzieła!

1.Tworzymy w grze foldery kolejno:
Data/
Global/
Ui/
Panel/


powinno to wyglądać tak: Data/Global/Ui/Panel

i tam kopiujemy plik: invchar6.dc6 ściągnięty z: Wszystko co niezbędne dla ModMakera

Czas na zmianę rozmiaru i atrybutów ekwipunku.
W tym celu edytujemy uprzednio wypakowany plik: Inventory.txt (polecam do tego program: AFJ Sheeta)

i teraz tak:

w wierszach(linie poziome):
Amazon (2wiersz)
Sorceress (3wiersz)
Paladin (4wiersz)
Barbarian (5wiersz)
Necromancer (6wiersz)
Driud (17wiersz)
Assasin (18wiersz)
Amazon2 (19wiersz)
Sorceress2 (20wiersz)
Necromancer2 (21wiersz)
Paladin2 (22wiersz)
Barbarian2 (23wiersz)
Driud2 (33wiersz)
Assasin2 (34wiersz)


zmieniamy w kolumnach(linie pionowe):

W kolumnie: GridY (kolumna G) w wierszach: 2-6, 17-18, 19-22 i 33-34 zmień: (4) na: 8

następnie w kolumnie: GridTop (kolumna J) zmieniamy w wierszach: 2-6 i 17-18 na: 153, a w wierszach: 19-22 i 33-34 zmieniamy na: 213

następnie w kolumnie: GridBottom (kolumna K) zmieniamy w wierszach: 2-6 i 17-18 na: 384, a w wierszach: 19-22 i 33-34 zmieniamy na: 443

następnie w kolumnie: rArmLeft (kolumna N) zmieniamy w wierszach: 2-6 i 17-18 na: 331, a w wierszach: 19-22 i 33-34 zmieniamy na: 410

następnie w kolumnie: rArmRight (kolumna O) zmieniamy w wierszach: 2-6 i 17-18 na: 386, a w wierszach: 19-22 i 33-34 zmieniamy na: 465

następnie w kolumnie: rArmTop (kolumna P) zmieniamy w wierszach: 2-6 i 17-18 na: 26, a w wierszach: 19-22 i 33-34 zmieniamy na 86

następnie w kolumnie: rArmBottom (kolumna Q) zmieniamy w wierszach: 2-6 i 17-18 na: 138, a w wierszach: 19-22 i 33-34 zmieniamy na: 198

następnie w kolumnie: TorsoLeft (kolumna T) zmieniamy w wierszach: 2-6 i 17-18 na: 398, a w wierszach: 19-22 i 33-34 zmieniamy na: 478

następnie w kolumnie: TorsoRight (kolumna U) zmieniamy w wierszach: 2-6 i 17-18 na: 453, a w wierszach: 19-22 i 33-34 zmieniamy na: 534

następnie w kolumnie: TorsoTop (kolumna V) zmieniamy w wierszach: 2-6 i 17-18 na: 68, a w wierszach: 19-22 i 33-34 zmieniamy na: 125

następnie w kolumnie: TorsoBottom (kolumna W) zmieniamy w wierszach: 2-6 i 17-18 na: 148, a w wierszach: 19-22 i 33-34 zmieniamy na: 207

następnie w kolumnie: TorsoWidth (kolumna X) zmieniamy w wierszach: 2-6 i 17-18 na: 54, a w wierszach: 19-22 i 33-34 zmieniamy na: 54

następnie w kolumnie: lArmLeft (kolumna Z) zmieniamy w wierszach: 2-6 i 17-18 na: 575, a w wierszach: 19-22 i 33-34 zmieniamy na: 656

następnie w kolumnie: lArmRight (kolumna AA) zmieniamy w wierszach: 2-6 i 17-18 na: 630, a w wierszach: 19-22 i 33-34 zmieniamy na: 711

następnie w kolumnie: lArmTop (kolumna AB) zmieniamy w wierszach: 2-6 i 17-18 na: 26, a w wierszach: 19-22 i 33-34 zmieniamy na: 87

następnie w kolumnie: lArmBottom (kolumna AC) zmieniamy w wierszach: 2-6 i 17-18 na: 138, a w wierszach: 19-22 i 33-34 zmieniamy na: 199

następnie w kolumnie: headLeft (kolumna AF) zmieniamy w wierszach: 2-6 i 17-18 na: 398, a w wierszach: 19-22 i 33-34 zmieniamy na: 479

następnie w kolumnie: headRight (kolumna AG) zmieniamy w wierszach: 2-6 i 17-18 na: 452, a w wierszach: 19-22 i 33-34 zmieniamy na: 533

następnie w kolumnie: HeadTop (kolumna AH) zmieniamy w wierszach: 2-6 i 17-18 na: 6, a w wierszach: 19-22 i 33-34 zmieniamy na: 65

następnie w kolumnie: headBottom (kolumna AI) zmieniamy w wierszach: 2-6 i 17-18 na: 57, a w wierszach: 19-22 i 33-34 zmieniamy na 116

następnie w kolumnie: neckLeft (kolumna AL) zmieniamy w wierszach: 2-6 i 17-18 na: 470, a w wierszach: 19-22 i 33-34 zmieniamy na: 550

następnie w kolumnie: neckRight (kolumna AM) zmieniamy w wierszach: 2-6 i 17-18 na: 493, a w wierszach: 19-22 i 33-34 zmieniamy na: 573

następnie w kolumnie: neckTop (kolumna AN) zmieniamy w wierszach: 2-6 i 17-18 na: 22, a w wierszach: 19-22 i 33-34 zmieniamy na: 82

następnie w kolumnie: neckBottom (kolumna AO) zmieniamy w wierszach: 2-6 i 17-18 na: 46, a w wierszach: 19-22 i 33-34 zmieniamy na: 106

następnie w kolumnie: rHandLeft (kolumna AR) zmieniamy w wierszach: 2-6 i 17-18 na: 470, a w wierszach: 19-22 i 33-34 zmieniamy na: 550

następnie w kolumnie: rHandRight (kolumna AS) zmieniamy w wierszach: 2-6 i 17-18 na 493, a w wierszach: 19-22 i 33-34 zmieniamy na: 573

następnie w kolumnie: rHandTop (kolumna AT) zmieniamy w wierszach: 2-6 i 17-18 na 68, a w wierszach: 19-22 i 33-34 zmieniamy na: 128

następnie w kolumnie: rHandBottom (kolumna AU) zmieniamy w wierszach: 2-6 i 17-18 na 92, a w wierszach: 19-22 i 33-34 zmieniamy na: 152

następnie w kolumnie: lHandLeft (kolumna AX) zmieniamy w wierszach: 2-6 i 17-18 na: 470, a w wierszach: 19-22 i 33-34 zmieniamy na: 550

następnie w kolumnie: lHandRight (kolumna AY) zmieniamy w wierszach: 2-6 i 17-18 na: 493, a w wierszach: 19-22 i 33-34 zmieniamy na: 573

następnie w kolumnie: lHandTop (kolumna AZ) zmieniamy w wierszach: 2-6 i 17-18 na: 115, a w wierszach: 19-22 i 33-34 zmieniamy na: 176

następnie w kolumnie lHandBottom (kolumna BA) zmieniamy w wierszach: 2-6 i 17-18 na: 139, a w wierszach: 19-22 i 33-34 zmieniamy na: 200

następnie w kolumnie: beltLeft (kolumna BD) zmieniamy w wierszach: 2-6 i 17-18 na: 508, a w wierszach: 19-22 i 33-34 zmieniamy na: 590

następnie w kolumnie: beltRight (kolumna BE) zmieniamy w wierszach: 2-6 i 17-18 na: 562, a w wierszach: 19-22 i 33-34 zmieniamy na: 644

następnie w kolumnie: beltTop (kolumna BF) zmieniamy w wierszach: 2-6 i 17-18 na: 64, a w wierszach: 19-22 i 33-34 zmieniamy na: 125

następnie w kolumnie: beltBottom (kolumna BG) zmieniamy w wierszach: 2-6 i 17-18 na: 89, a w wierszach: 19-22 i 33-34 zmieniamy na: 150

następnie w kolumnie: feetLeft (kolumna BJ) zmieniamy w wierszach: 2-6 i 17-18 na: 508, a w wierszach: 19-22 i 33-34 zmieniamy na: 590

następnie w kolumnie: feetRight (kolumna BK) zmieniamy w wierszach: 2-6 i 17-18 na: 562, a w wierszach: 19-22 i 33-34 zmieniamy na: 644

następnie w kolumnie: feetTop (kolumna BL) zmieniamy w wierszach: 2-6 i 17-18 na: 96, a w wierszach: 19-22 i 33-34 zmieniamy na: 158

następnie w kolumnie: feetBottom (kolumna BM) zmieniamy w wierszach: 2-6 i 17-18 na: 148, a w wierszach: 19-22 i 33-34 zmieniamy na: 210

następnie w kolumnie GlovesLeft(kolumna BP) zmieniamy w wierszach 2-6 i 17-18 na 508, a w wierszach: 19-22 i 33-34 zmieniamy na: 590

następnie w kolumnie: GlovesRight (kolumna BQ) zmieniamy w wierszach: 2-6 i 17-18 na: 562, a w wierszach: 19-22 i 33-34 zmieniamy na: 644

następnie w kolumnie: GlovesTop (kolumna BR) zmieniamy w wierszach: 2-6 i 17-18 na: 6, a w wierszach: 19-22 i 33-34 zmieniamy na: 65

następnie w kolumnie: GlovesBottom (kolumna BS) zmieniamy w wierszach: 2-6 i 17-18 na: 59, a w wierszach: 19-22 i 33-34 zmieniamy na: 118

no i koniec edycji.

teraz pozostaje już stworzyć katalogi kolejno:
Data/
Global/
Excel/


Ścieżka Dostępu: Data/Global/Excel/ <-- tam kopiujemy zapisany plik: Inventory.txt

i Voila! Mamy powiększony ekwipunek jeżeli nic po drodze nie sknociliśmy.
mam nadzieję że na coś się przyda godzina mojej pracy na tym i ten tutorial nie pójdzie na marne.
A i nie zapominać o metodzie: -direct -txt

POZDRO
Ostatnio zmieniony przez Eps 2016-03-13, 06:08, w całości zmieniany 8 razy  
 
     
Ziomuśśśś 
Przywódca gildii DP
a.k.a Exis


Konto na BN: Exis#2407
Wiek: 29
Dołączył: 01 Kwi 2007
Skąd: Rumia
Wysłany: 2007-05-21, 14:32   Powiększenie miejsca w skrytce

Tytuł Tutorialu / Opisu: Powiększenie miejsca w skrytce
Zastosowanie: v1.10, v1.11b, v1.12a, v1.13c, v1.13d oraz v1.14a Diablo 2 LoD

Witam, postanowiłem napisać mój drugi tutorial (pierwszy był o: ekwipunku, w przygotowaniu jest jeszcze o: kostce) - a mianowicie: Jak Powiększyć Naszą Skrytkę.

A są na to dwa sposoby:

I SPOSÓB:

Instalujemy: PlugY obojętnie w jakiej wersji (powiększoną skrytkę zauważyłem już nawet w: 3.02 - więc z wersją nie ma problemu, lecz w: 7.01B jest już polski interfejs i ogólnie najwięcej opcji- ale to nie o tym jest temat)
1. Ściągamy: PlugY
2. Instalujemy: PlugY (zależy jaki mamy - sposoby instalacji są różne - od tego są osobne tematy - chociażby: ten)
3. Uruchamiamy: PlugY.ini (dowolnym programem zdolnym odczytać tekst) znajdujemy zakładkę: [Stash] i znajdujemy linię: ActiveBigStash i jeżeli mamy tam: 1 to dobrze, jeżeli nie to zmieniamy tak żeby tam było: 1
4. Zapisujemy zmiany w pliku: PlugY.ini
5. Uruchamiamy grę plikiem: PlugY.exe i cieszymy się grą z wielką nieograniczoną skrytką z dwoma modułami (osobisty i wspólny)
Notka:
ActiveMultiPageStash - włącza możliwość stron
NbPagesPerIndex - ile stron ma być przewijanych przyciskiem: 1strzałki (w dwie strony)
NbPagesPerIndex2 - ile stron ma być przewijanych przyciskiem: 2strzałki (w dwie strony)
MaxPersonnalPages - tu możemy ustawić ile maksymalnie stron będzie w skrytce osobistej
ActiveSharedStash - włącza skrytkę wspólną - taką do której dostęp mają inne postacie z gry.
SeparateHardcoreStash - możemy oddzielić skrytkę dla postaci zawodowych, lub nie (1oddziela, 0pozwala mieć wszystko wspólne)
displaySharedSetItemNameInGreen - tu wyświetla się zielone nazwy przedmiotów setowych w wspólnej
MaxSharedPages - tu możemy ustawić ile maksymalnie stron będzie w skrytce wspólnej
ActiveSharedGold - tu włączamy wspólne złoto

Druga Notka:
jeżeli wpiszemy: 1 to funkcja będzie: włączona, zaś jeżeli: 0 to: wyłączona - to tyczy się nie tylko skrytki (również innych funkcji).

II SPOSÓB:

1. ściągamy pliki graficzne nowego: tła, nowych skrytek (są 2wersje) z tematu: Wszystko co niezbędne dla ModMakera.
2. Wypakowujemy z pliku: patch_d2.mpq plik: Inventory.txt.
3. Otwieramy go w: D2Excel lub AFJ Sheet.
4. Zmieniamy w wierszu (linie poziome) 31 Big Bank Page2 w kolumnach(linie pionowe)

invLeft na: 80
invRight na: 401
invTop na: 280
invBottom na: 502
gridX na: 10
gridY na: 10
gridLeft na: 96
gridRight na: 382
gridTop na: 142
gridBottom na: 431

5. Zapisujemy zmiany w pliku: Inventory.txt.
6. Tworzymy w katalogu gry foldery kolejno: Data/Global/Excel i Data/Global/UI/Panel
7. Do folderu: Data/Global/Excel kopiujemy plik: Inventory.txt
8. Do folderu: Data/Global/UI/Panel kopiujemy plik: tradestash.dc6 (ściągnięty z: Wszystko co niezbędne dla ModMakera - ewentualnie możemy sobie sami stworzyć taki plik ale z tym będzie roboty i zawsze trzeba będzie dopasowywać, no chyba że zrobi się idealnie)
9. Uruchamiamy grę w trybie: -direct -txt i cieszymy się nową skrytką!

aha i jeszcze jedno są: 2pliki wyglądu skrytki - 2pliki do pobrania w: Wszystko co niezbędne dla ModMakera

POZDRO i mam nadzieję że na coś się to przyda.
Ostatnio zmieniony przez Eps 2016-03-13, 06:08, w całości zmieniany 6 razy  
 
     
Ziomuśśśś 
Przywódca gildii DP
a.k.a Exis


Konto na BN: Exis#2407
Wiek: 29
Dołączył: 01 Kwi 2007
Skąd: Rumia
Wysłany: 2007-05-31, 22:15   Powiększenie miejsca w kostce

Tytuł Tutorialu / Opisu: Powiększenie miejsca w kostce
Zastosowanie: v1.10, v1.11b, v1.12a, v1.13c, v1.13d oraz v1.14a Diablo 2 LoD

Witam to ostatni mój tutorial o zwiększeniu miejsca.

A zajmiemy się w nim: zwiększeniem miejsca w kostce w Diablo II LoD.

a więc potrzebne będą nam:
Plik: Inventory.txt który wyciągamy z Patch_d2.mpq - to tu będziemy zmieniać wielkość ekwipunku
Plik: graficzny nowego ekwipunku - bo jakoś musi to wyglądać u nas w Diablo

I Do dzieła!

1.Tworzymy w grze foldery kolejno:
Data/
Global/
Ui/
Panel/


powinno to wyglądać tak: Data/Global/Ui/Panel

i tam kopiujemy plik: supertransmogrifier.dc6 ściągnięty z: Wszystko co niezbędne dla ModMakera

Czas na zmianę rozmiaru i atrybutów kostki.
W tym celu edytujemy uprzednio wypakowany plik: Inventory.txt (polecam do tego program: AFJ Sheeta)

i teraz tak:

w wierszach(linie poziome):
Transmogrify Box Page 1 (11wiersz)
Transmogrify Box2 (28wiersz)

zmieniamy w kolumnach(linie pionowe):

W kolumnie: GridX (kolumna F) w wierszu: 11 zmień: (3) na: 10, a w wierszu: 28 zmień: (4) na: 8
następnie w kolumnie: GridY (kolumna G) w wierszu: 11 zmień: (4) na: 8, a w wierszu: 28 zmień: (4) na: 8

następnie w kolumnie: GridLeft (kolumna H) zmieniamy w wierszu: 11 na: 16, a w wierszu: 28 zmień na: 96

następnie w kolumnie: GridRight (kolumna I) zmieniamy w wierszu: 11 na: 306, a w wierszu: 28 zmień na: 386

następnie w kolumnie: GridTop (kolumna J) zmieniamy w wierszu: 11 na: 15, a w wierszu: 28 zmień na: 75

następnie w kolumnie: GridBottom (kolumna K) zmieniamy w wierszu: 11 na: 241, a w wierszu: 28 zmień na: 301

no i koniec edycji.

teraz pozostaje już stworzyć katalogi kolejno:
Data/
Global/
Excel/


Ścieżka Dostępu: Data/Global/Excel/ <-- tam kopiujemy zapisany plik: Inventory.txt

i Voila! Mamy powiększoną kostkę jeżeli nic po drodze nie sknociliśmy.
mam nadzieję że na coś się przyda kolejna godzina mojej pracy na tym i ten tutorial nie pójdzie na marne.
A i również nie zapominać o metodzie: -direct -txt

POZDRO
Ostatnio zmieniony przez Eps 2016-03-13, 06:09, w całości zmieniany 6 razy  
 
     
kissu 
KissU


Wiek: 30
Dołączył: 13 Lis 2007
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-11-27, 10:38   Zmiana grafik umiejętności

Tytuł Tutorialu / Opisu: Zmiana grafik umiejętności
Zastosowanie: v1.10, v1.11b, v1.12a, v1.13c, v1.13d oraz v1.14a Diablo 2 LoD

No więc zaczynamy. Potrzebne to: Dc6 Creator i WinMpq.

Potrzebne archiwa to: d2data.mpq i d2exp.mpq

W archiwum: d2data.mpq znajdujemy linijki:

data\gobal\ui\SPELLs\AmSkillicon.dc6
data\gobal\ui\SPELLs\PaSkillicon.dc6
data\gobal\ui\SPELLs\BaSkillicon.dc6
data\gobal\ui\SPELLs\NeSkillicon.dc6
data\gobal\ui\SPELLs\SOSkillicon.dc6

i wypakowujemy je.

W archiwum: d2exp.mpq znajdujemy linijki:

data\gobal\ui\SPELLs\AsSkillicon.dc6
data\gobal\ui\SPELLs\DrSkillicon.dc6


i także je wypakowujemy.

Poniżej opisuję, co który plik zawiera:

AmSkillicon.dc6, grafiki umiejętności: Amazonki
BaSkillicon.dc6, grafiki umiejętności: Barbarzyńcy
NeSkillicon.dc6, grafiki umiejętności: Nekromanty
PaSkillicon.dc6, grafiki umiejętności: Paladyna
SoSkillicon.dc6, grafiki umiejętności: Czarodziejki
DrSkillicon.dc6, grafiki umiejętności: Druida
AsSkillicon.dc6, grafiki umiejętności: Zabójczyni

No i zaczynamy:

1. Robimy własne grafiki dla skilli (uwaga: zalecane jest nie robić grafik na tle czarnym).

2. Otwieramy któryś z wyżej wymienionych plików w programie: DC6 Creator.

3. Klikamy na jedną z grafik standardowych umiejętności znajdujących się w kolumnie:
frames o nazwach: 0000, 0001, 0002, itd. (powinna nam się wyświetlić grafika skilla).

4. Gdy już klikniemy na którąś z grafik i ukaże nam się grafika, klikamy: button (przycisk) import
i znajdujemy swój obraz.

5. Plik zapisujemy poprzez kliknięcie guzika: save na samej górze.

6. Gotowe.

UWAGA !! Grafiki powinny mieć rozmiar: 48 na: 48 pikseli i nie mieć czarnego tła
ponieważ kolor ten jest uważany za przeźroczysty w Diabełku.
Ostatnio zmieniony przez Eps 2016-03-13, 06:09, w całości zmieniany 8 razy  
 
 
     
Eps 
JuniorAdmin


Dołączył: 18 Maj 2006
Wysłany: 2011-04-03, 21:18   Dodatkowe sloty w ekwipunku najemnika

Tytuł Tutorialu / Opisu: Dodatkowe sloty w ekwipunku najemnika
Zastosowanie: v1.10, v1.11b, v1.12a, v1.13c, v1.13d oraz v1.14a Diablo 2 LoD

Dziś pokażę jak dodać dodatkowe sloty w ekwipunku najemnika, czyli miejsce na rękawice, pierścień, pas, buty i amulet.
Przydatna będzie nowa grafika, którą można pobrać z tematu: Wszystko co niezbędne dla ModMakera

Potrzebne pliki: Inventory.txt, NpcInv.dc6.

Otwórz plik: Inventory.txt.

Zjedź do linii: 15, która odpowiada za rozdzielczość: 640x480 dla najemnika i uzupełnij następująco kolumny:

rArmTop: 4
rArmBottom: 116
torsoTop: 64
torsoBottom: 146
lArmTop: 4
lArmBottom: 116
neckLeft: 210
neckRight: 233
neckTop: 21
neckBottom: 45
neckWidth: 23
neckHeight: 24
rHandLeft: 95
rHandRight: 118
rHandTop: 151
rHandBottom: 175
rHandWidth: 23
rHandHeight: 24
beltLeft: 136
beltRight: 188
beltTop: 155
beltBottom: 180
beltWidth: 52
beltHeight: 25
feetLeft: 251
feetRight: 305
feetTop: 125
feetBottom: 177
feetWidth: 54
feetHeight: 52
glovesLeft: 20
glovesRight: 74
glovesTop: 125
glovesBottom: 178
glovesWidth: 54
glovesHeight: 53

Po wypełnieniu kolumn dla rozdzielczości: 640x480, czas na wypełnienie kolumn dla rozdzielczości 800x600.
Zjedź do linii: 31 i uzupełnij następująco podane kolumny:

rArmTop: 64
rArmBottom: 176
torsoTop: 124
torsoBottom: 206
lArmTop: 64
lArmBottom: 176
neckLeft: 290
neckRight: 313
neckTop: 81
neckBottom: 105
neckWidth: 23
neckHeight: 24
rHandLeft: 175
rHandRight: 198
rHandTop: 211
rHandBottom: 235
rHandWidth: 23
rHandHeight: 24
beltLeft: 216
beltRight: 268
beltTop: 215
beltBottom: 240
beltWidth: 52
beltHeight: 25
feetLeft: 331
feetRight: 385
feetTop: 185
feetBottom: 237
feetWidth: 54
feetHeight: 52
glovesLeft: 100
glovesRight: 154
glovesTop: 185
glovesBottom: 238
glovesWidth: 54
glovesHeight: 53

Zapisz plik: Inventory.txt. Aby móc wkładać przedmioty w nowo dodane sloty, znajdź tutorial w temacie: Kategoria na Najemnika, który w pewnym stopniu stanowi uzupełnienie tego tutorialu.

Jeżeli chcesz sprawdzić efekty, wsadź plik: Inventory.txt do podfolderów: data\global\excel\, a plik graficzny: NpcInv.dc6 do podfolderów: data\global\ui\panel\, a potem odpal grę metodą: -txt -direct.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum należy do serwisu Imperium Diablo