..:: Forum Imperium Diablo ::..
Oficjalne Forum Dyskusyjne Serwisu Imperium Diablo

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: Eps
2009-12-08, 08:09
Kategoria na Kursy
Autor Wiadomość
spot 

Modmaker


Wiek: 32
Dołączył: 05 Lip 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2005-07-07, 11:02   Kategoria na Kursy

Tytuł Tutorialu / Opisu: Kurs dla początkujących - część 1
Zastosowanie: v1.10, v1.11b, v1.12a, v1.13c, v1.13d oraz v1.14a Diablo 2 LoD

Witam wszystkich początkujących. Pierwszy tutorial ma was nauczyć podstawowych czynności, w tym wypadku wybrałem zagadnienie zmiany ilości kluczy w jednym pęczku. Zmiana o tyle mała, o ile rozszerzająca nasze dalsze możliwości. Zacznijmy od paru zdań teorii.

Jak wiadomo, pęczek kluczy zawiera od: 1 do: 12 kluczy. I 1 i 12 kluczy mieści się w jednej kratce, dlatego nazwałem to pęczkiem. Jeżeli będziemy umieli zmienić ilość kluczy w pęczku, to analogicznie zmienimy ilość strzał w kołczanie, czy też ilość zwojów w księdze identyfikacji. Zaczynamy od wymagań, które musicie spełnić do realizacji pierwszej części kursu.

Potrzebujesz:
1. Podstawowej znajomości angielskiego. Zwłaszcza znajomości rzeczowników. Pomocny może być dobry słownik, polecam ten: http://www.slowniki.onet.pl
2. Wypakowanego pliku: misc.txt
3. Programu do edycji plików *.txt, np.: D2 Excel v. 1.0
4. Utworzoną ścieżkę dostępu: data/global/excel - tutaj wrzucisz plik po zmodyfikowaniu odpowiednich pól
5. Skrót uruchamiający modyfikację.

Po więcej informacji dotyczących uruchomienia modyfikacji, zapraszam do tematu "Jak uruchomić moda? Metoda -direct -txt"

Zaczynamy techniczne manewry:
Po pierwsze musimy otworzyć nasz plik: misc.txt. Przed nami pojawi się niebieska tabela z liczbami i wyrazami. Jako, że po lewo mamy podany numer wiersza, a na górze kolumny, łatwiej będzie nam znaleźć szukaną tabelkę. Odszukaj wiersz "Skeleton Key" - wiersz nr 36. Dobrze jest kliknąć w pole: "Lock first collumn?" - nie pozwoli poruszać się "brzegom". Przewijając w prawo znajdziesz dwie interesujące nas kolumny: minstack i maxstack. Pierwsza determinuje minimalną ilość przedmiotu, druga maksymalną. Minimalną zostawiamy na: 1, a maksymalną zmieniamy przykładowo na: 15. Teraz zapisujemy plik jako ten sam (czyli misc.txt), a następnie umieszczamy w uprzednio utworzonym katalogu "excel" (znajdującym się w: "data/global"). Uruchamiając modyfikację z przygotowanego skrótu wchodzimy do gry nowo utworzoną postacią, a następnie dowolnym sposobem sprawdzamy czy maksymalna ilość w pęczku kluczy to: 15.

Jeżeli wszystko wykonałeś poprawnie, udało ci się zmodyfikować pierwszy element gry. Gratuluję!
Ostatnio zmieniony przez Eps 2016-03-13, 06:02, w całości zmieniany 9 razy  
 
 
     
spot 

Modmaker


Wiek: 32
Dołączył: 05 Lip 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2005-07-28, 08:52   Kurs dla początkujących - część 2

Tytuł Tutorialu / Opisu: Kurs dla początkujących - część 2
Zastosowanie: v1.10, v1.11b, v1.12a, v1.13c, v1.13d oraz v1.14a Diablo 2 LoD

W związku z prośbami kilku osób, zamieszczam drugą część poradnika o moddingu. W tej zajmiemy się nieco bardziej zaawansowanymi rzeczami. Celem naszego drugiego "boju" będzie zupełnie nowa broń!

Jak zwykle na początek wymagania:
1. Plik: weapons.txt (można wyciągnąć z: patch_d2.mpq).
2. Plik graficzny dla naszej nowej broni (jeżeli chcemy możemy użyć istniejący już wygląd, ale ja nauczę dodania zupełnie nowej grafiki).

Plik graficzny znajdziecie pośród zestawu obrazków tutaj

Zaczynamy od pliku: weapons.txt. Na początek musimy sobie ustalić jaka broń ma być dodana. Powiedzmy, że będzie to topór. Otwieramy plik: weapons.txt i zjeżdżamy na jego dół. Za ostatnią linijką klikamy: right click i wybieramy: "Add Row". Teraz mamy pusty wiersz. Żeby nieco ułatwić procedurę stworzenia topora, skopiujemy wiersz: "Hand Axe", czyli klikamy na numerek: "1" po lewej stronie, a następnie klikamy prawym przyciskiem i wybieramy: "Copy Selection". Do ostatniego wiersza wklejamy zawartość identycznie, jednak teraz wybieramy: "Paste Selection".
W kolumnie: Name wpisujemy wybraną nazwę. W kolumnie: code, nadajemy przedmiotowi kod, niekoniecznie trzyznakowy, może to być powiedzmy: "001". Namestr ustalamy jako: "001", version: "100", Mindam i Maxdam to minimalne i maksymalne obrażenia - ustalamy według upodobań, ważne jest aby określić czy topór będzie jednoręczny, dwuręczny czy i taki i taki w przypadku barbarzyńcy - w tym wypadku zamiast: Mindam i Maxdam, wypełniamy dodatkowo: 2handmindam i 2handmaxdam, albo: 2handed i już tylko: 2handmindam i 2handmaxdam.
Minmisdam i Maxmisdam to obrażenia: "rzucane". Rangeadder to dodatkowy zasięg naszej broni, durability - wytrzymałość, cost - koszt w sklepie, invfile to nazwa grafiki pliku: (bez rozszerzenia .dc6). Pola typu: "CharsiMin" i "CharsiMax" określają od ilu do ilu takich przedmiotów będzie miała w sklepie Charsi. Będziemy więc mogli określić czy można taki przedmiot kupić.

Plik graficzny broni:
Zakładamy że wybraliśmy już grafikę. Powiedzmy że był to przedmiot: shadowtalon-weapons/weapons/axes/bmp/axe1.bmp. Aby grafika była odpowiednio wyświetlana, musimy mieć odpowiednik w pliku .dc6 (tylko te pliki graficzne akceptuje d2). Znajduje się on w katalogu DC6, to będzie axe1.dc6. Jego rozmiar wynosi: 2 na: 3 jednostki (28 pikseli=1 jednostka) 2-szerokość, 3-wysokość. Zmieniamy nazwę tego pliku na dowolną, w tym wypadku wybraliśmy: 001 (podobnie jak code i Namestr), czyli plik powinien wyglądać tak: 001.dc6. W: weapons.txt w kolumnie: "invfile" wpisujemy: 001, w: "invwidth" i "invheight" wpisujemy kolejno: 2 i 3.
Plik graficzny umieszczamy w katalogu z grą, w: data/global/items/tutajwrzucaszplikonazwie 001.dc6

Jeżeli wszystko wykonaliśmy poprawnie, uruchamiamy moda ze skrótu, tworzymy nową postać, idziemy do: Charsi i sprawdzamy efekt naszej pracy.
Ostatnio zmieniony przez Eps 2016-03-13, 06:02, w całości zmieniany 8 razy  
 
 
     
Eps 
JuniorAdmin


Dołączył: 18 Maj 2006
Wysłany: 2011-04-03, 21:21   Kurs dla początkujących - część 3

Tytuł Tutorialu / Opisu: Kurs dla początkujących - część 3
Zastosowanie: v1.10, v1.11b, v1.12a, v1.13c, v1.13d oraz v1.14a Diablo 2 LoD

Witam wszystkich początkujących ModMakerów.

Ten kurs wyjaśni w skrócie:
1. Co zawierają poszczególne archiwa: *.mpq.
2. Opis najpopularniejszych formatów plików mieszczących się w archiwach: *.mpq.
3. Opis rozmieszczenia plików w archiwach: *.mpq.
4. Skąd należy wypakowywać pliki: *.mpq.
5. Gdzie należy umieszczać zmodyfikowane pliki?


1. Co zawierają poszczególne archiwa: *.mpq.
W skład Diablo 2 i Diablo 2 LoD wchodzi łącznie: 11 najważniejszych plików: *.mpq. A są to:

d2char.mpq - Jest to archiwum z Diablo 2, w którym zawarta jest grafika animacji bohatera.
d2data.mpq - Jest to archiwum z Diablo 2, w którym zawarte są animacje potworów i innych rzeczy.
d2exp.mpq - Jest to archiwum z Diablo 2 LoD, w którym zawarte są dźwięki, animacje potworów i inne rzeczy.
d2music.mpq - Jest to archiwum z Diablo 2, w którym zawarta jest muzyka i filmy video.
d2sfx.mpq - Jest to archiwum z Diablo 2, w którym zawarte są dźwięki.
d2speech.mpq - Jest to archiwum z Diablo 2, w którym zawarte są dźwięki rozmów.
D2VIDEO.MPQ - Jest to archiwum z Diablo 2, w którym zawarte są filmy video.
D2XMUSIC.MPQ - Jest to archiwum z Diablo 2 LoD, w którym zawarta jest muzyka.
d2xtalk.mpq - Jest to archiwum z Diablo 2 LoD, w którym zawarte są dźwięki rozmów.
d2xvideo.mpq - Jest to archiwum z Diablo 2 LoD, w którym zawarte są filmy video.
Patch_d2.mpq - Jest to archiwum z Diablo 2 i Diablo 2 LoD, w którym zawarte są poprawki do plików mieszczących się w archiwach: *.mpq wyżej wymienionych, oraz mogą być dodane tam elementy, które zostały dodane z aktualizacją wersji gry.

2. Opis najpopularniejszych formatów plików mieszczących się w archiwach: *.mpq.
Najpopularniejsze formaty plików wchodzące w skład Diablo 2 i Diablo 2 Lod, to:

*.txt - Są to pliki z największą liczbą informacji w grze, niektóre z nich są całkowicie nie używane w grze. Te pliki znajdują się, w archiwach: d2data.mpq, d2exp.mpq i Patch_d2.mpq.
*.bin - Są to pliki, które są efektem kompilacji z plików: *.txt, są bardzo dobrym zabezpieczeniem dla ModMakera, który wydał swoją modyfikację do gry i chce się zabezpieczyć przez złodziejami. Te pliki znajdują się w archiwach: d2data.mpq, d2exp.mpq i Patch_d2.mpq, te pliki są brane pod uwagę przez grę.
*.cof - Są to pliki kierunków animacji bohatera, obiektów, efektów, potworów i bohaterów niezależnych w grze. Te pliki znajdują się w archiwach: d2char.mpq, d2data.mpq, d2exp.mpq i Patch_d2.mpq.
*.dcc - Są to pliki graficzne animacji bohaterów, efektów, obiektów i potworów. Te pliki znajdują się w archiwach: d2char.mpq, d2data.mpq, d2exp.mpq i Patch_d2.mpq.
*.dc6 - Są to pliki graficzne, które są po części animowane, a po części statyczne. Np. Inwentarza, broni, czcionek, przycisków, panelu, tła, animacji bohatera, tekstów w grze, itp. Te pliki znajdują się w archiwach: d2data.mpq, d2exp.mpq i Patch_d2.mpq.
*.ds1 - Są to pliki map, tzw. lokacji, w której są rozmieszczone przeróżne obiekty, potwory, itp. Te pliki znajdują się w archiwach: d2data.mpq, d2exp.mpq i Patch_d2.mpq.
*.dt1 - Są to pliki podłóg, ścian i innych obiektów, wchodzących w skład plików: *.dt1, tzw. tilsety. Te pliki znajdują się w archiwach: d2data.mpq i d2exp.mpq.
*.tbl - Są to pliki tekstów w grze i tabeli czcionek. Te pliki znajdują się w archiwach: d2data.mpq, d2exp.mpq i Patch_d2.mpq.
*.wav - Są to pliki dźwięków, dialogów mówionych przez bohaterów, muzyki i dźwięków efektów. Te pliki znajdują się w archiwach: d2exp.mpq, d2music.mpq, d2sfx.mpq, d2speech.mpq, d2xmusic.mpq, d2xtalk.mpq i Patch_d2.mpq.
*.dat - Są to pliki palety kolorów przeznaczonych dla potworów oraz dla plików: *.dc6 i *.dcc. Te pliki znajdują się w archiwach: d2data.mpq i d2exp.mpq.
*.bik - Są to pliki filmów video w grze. Te pliki znajdują się w archiwach: d2music.mpq, d2video.mpq i d2xvideo.mpq.
*.D2 - Są to pliki nadania prędkości animacji w grze i wielu innych zastosowań, które pochodzą od plików: *.cof. Te pliki znajdują się w archiwach: d2data.mpq i d2exp.mpq.

3. Opis rozmieszczenia plików w archiwach: *.mpq.

d2char.mpq:

Pliki w formatach: *.dll i *.exe.
(Te pliki występują luzem bez żadnych folderów, to tzw. kopia zapasowa, zawierająca wersję: v1.07 gry.)

Grafika i kierunki bohaterów.
data\global\CHARS\
(Znajdują się tutaj wszystkie grafiki i kierunki bohaterów. W folderze: "CHARS" występują podfoldery symbolizujące bohaterów, a są to:
AM - Amazonka,
BA - Barbarzyńca,
NE - Nekromanta,
PA - Paladyn,
SO - Czarodziejka.
W podfolderach symbolizujących bohaterów, znajduje się folder kierunków, a jest to folder: COF, format: *.cof.
Oprócz folderu kierunków, istnieją jeszcze specjalne foldery w podfolderach symbolizujących bohaterów, które odpowiadają za różne animacje, części ciała i przedmioty, a są to:
HD - HEAD (Głowa),
LA - LeftArm (Lewe Ramię),
LG - Legs (Nogi),
LH - LeftHand (Lewa Ręka),
RA - RightArm (Prawe Ramię),
RH - RightHand (Prawa Ręka),
S1 - Special1 (Specjalne1),
S2 - Special2 (Specjalne2),
SH - Shield (Tarcza),
TR - Torso (Tułów).
W wyżej wymienionych folderach, występuje format: *.dcc.)


Plik w którym jest cd-key do Diablo 2 LoD.
data\global\chars\am\cof\
(Plik cd-kaya występuje w formacie: *.cof.)

Plik imienia, który podałeś przy instalacji gry.
data\global\sfx\cursor\
(Plik imienia występuje w formacie: *.wav.)

d2data.mpq:

Pliki nadania prędkości animacji w grze i wiele innych zastosowań.
data\global\
(Pliki te występują w formacie: *.d2.)

Pliki tekstowe z najważniejszą ilością informacji w grze.
data\global\excel\
(Występują w formacie: *.txt.)

Pliki przedmiotów i przedmiotów leżących na ziemi oraz palety kolorów.
data\global\items\
data\global\items\Palette\
(Pierwsza lokalizacja zawiera pliki w formacie: *.dc6, a druga lokalizacja zawiera pliki w formacie: *.dat.)

Pliki pocisków.
data\global\missiles\
data\global\missiles\Extra\
(Powyższe foldery zawierają pliki w formacie: *.dcc.)

Animacje, kierunki i palety kolorów potworów.
data\global\monsters\(Token potwora)\
data\global\monsters\(Token potwora)\COF\
(Pierwszy folder może zawierać animacje w postaci części ciała i przedmiotów, a są to:
HD - HEAD (Głowa),
LA - LeftArm (Lewe Ramię),
LG - Legs (Nogi),
LH - LeftHand (Lewa Ręka),
RA - RightArm (Prawe Ramię),
RH - RightHand (Prawa Ręka),
S1 - Special1 (Specjalne1),
S2 - Special2 (Specjalne2),
S3 - Special3 (Specjalne3),
S4 - Special4 (Specjalne4),
S5 - Special5 (Specjalne5),
S6 - Special6 (Specjalne6),
S8 - Special8 (Specjalne8),
SH - Shield (Tarcza),
TR - Torso (Tułów).
Animacje potworów występują w formacie: *.dcc i *.dc6.
Drugi folder mieści w sobie pliki kierunków, czyli format: *.cof i palety kolorów, czyli format: *.dat.)


Obiekty w grze i ich kierunki.
data\global\objects\(token obiektu)\
data\global\objects\(token obiektu)\cof\
(Pierwszy folder może zawierać animacje w postaci części ciała, a są to:
TR - Torso (Tułów),
S1 - Special1 (Specjalne1),
S2 - Special2 (Specjalne2),
S3 - Special3 (Specjalne3).)
Animacje obiektów w powyższym folderze występują w formacie: *.dcc.)


Nakładki do umiejętności.
data\global\overlays\
data\global\overlays\Extra\
(Grafiki w powyższych folderach mogą wystąpić w formacie: *.dcc i *.dc6.)

Palety kolorów.
data\global\palette\
(W powyższym folderze występują foldery, które mają w sobie pliki w formacie: *.dat i *.pl2.)

Pliki map i tilsetów.
data\global\tiles\
(Powyższy folder, zawiera w sobie foldery z czterech aktów, w których pliki występują w formacie: *.ds1 i *.dt1.)

Pliki interfejsu, paneli, automap, itp.
data\global\ui\
(Grafiki we wszystkich folderach, jakie się tam znajdują, występują w formacie: *.dc6.)

Pozostałe pliki graficzne, np. wyciszenie gracza na bn.
data\global\uncompoverlays\
(Powyższy folder zawiera pliki w formacie: *.dc6.)

Pliki czcionek i palety kolorów dla czcionek.
data\local\font\
(Powyższe pliki w folderach zawierają formaty: *.dc6, *.tbl, *.map, *.txt, *.dat i *.scc)

Pliki językowe.
data\local\Lng\
(Powyższy folder, może zawierać w sobie dwa foldery: "pol" i "eng", a wewnątrz tych dwóch folderów, znaleźć można pliki w formacie: *.tbl.)

Pliki graficzne menu.
data\local\UI\
(Powyższy folder, może zawierać w sobie dwa foldery: "pol" i "eng", a wewnątrz tych dwóch folderów, znaleźć można pliki w formacie: *.dc6 i *.txt.)

d2exp.mpq:

Pliki nadania prędkości animacji w grze i wiele innych zastosowań.
data\global\
(Pliki te występują w formacie: *.d2.)

Grafika i kierunki bohaterów.
data\global\CHARS\
(Znajdują się tutaj wszystkie grafiki i kierunki bohaterów. W folderze: "CHARS" występują podfoldery symbolizujące bohaterów i bohaterów z rozszerzenia, a są to:
AI - Zabójczyni,
AM - Amazonka,
BA - Barbarzyńca,
DZ - Druid,
NE - Nekromanta,
PA - Paladyn,
SO - Czarodziejka.
W podfolderach symbolizujących bohaterów i bohaterów z rozszerzenia, znajduje się folder kierunków, a jest to folder: COF, format: *.cof.
Oprócz folderu kierunków, istnieją jeszcze specjalne foldery w podfolderach symbolizujących bohaterów i bohaterów z rozszerzenia, które odpowiadają za różne animacje, części ciała i przedmioty, a są to:
HD - HEAD (Głowa),
LA - LeftArm (Lewe Ramię),
LG - Legs (Nogi),
LH - LeftHand (Lewa Ręka),
RA - RightArm (Prawe Ramię),
RH - RightHand (Prawa Ręka),
S1 - Special1 (Specjalne1),
S2 - Special2 (Specjalne2),
S3 - Special3 (Specjalne3),
SH - Shield (Tarcza),
TR - Torso (Tułów).
W wyżej wymienionych folderach, występuje format: *.dcc.)


Pliki tekstowe z najważniejszą ilością informacji w grze.
data\global\excel\
(Występują w formacie: *.txt i mają swoje skompilowane binarnie odpowiedniki w formacie: *.bin.)

Plik bramek bn.
data\global\
(Plik ten występuje w formacie: *.txt.)

Pliki przedmiotów i przedmiotów leżących na ziemi.
data\global\items\
(Powyższy folder zawiera pliki w formacie: *.dc6.)

Pliki pocisków z rozszerzenia.
data\global\missiles\Expansion\
(Powyższy folder zawiera pliki w formacie: *.dcc.)

Animacje, kierunki i palety kolorów potworów z rozszerzenia.
data\global\monsters\(Token potwora)\
data\global\monsters\(Token potwora)\COF\
(Pierwszy folder może zawierać animacje w postaci części ciała i przedmiotów, a są to:
HD - HEAD (Głowa),
LA - LeftArm (Lewe Ramię),
LG - Legs (Nogi),
LH - LeftHand (Lewa Ręka),
RA - RightArm (Prawe Ramię),
RH - RightHand (Prawa Ręka),
S1 - Special1 (Specjalne1),
S2 - Special2 (Specjalne2),
S3 - Special3 (Specjalne3),
S4 - Special4 (Specjalne4),
S5 - Special5 (Specjalne5),
S6 - Special6 (Specjalne6),
S7 - Special7 (Specjalne7),
S8 - Special8 (Specjalne8),
SH - Shield (Tarcza),
TR - Torso (Tułów).
Animacje potworów występują w formacie: *.dcc i *.dc6.
Drugi folder mieści w sobie pliki kierunków, czyli format: *.cof i palety kolorów, czyli format: *.dat.)


Obiekty w grze i ich kierunki z rozszerzenia.
data\global\objects\(token obiektu)\
data\global\objects\(token obiektu)\cof\
(Pierwszy folder może zawierać animacje w postaci części ciała, a są to:
TR - Torso (Tułów),
S1 - Special1 (Specjalne1),
S2 - Special2 (Specjalne2),
S3 - Special3 (Specjalne3),
S4 - Special4 (Specjalne4),
S5 - Special5 (Specjalne5),
S6 - Special6 (Specjalne6).
Animacje obiektów w powyższym folderze występują w formacie: *.dcc i formacie: *.dc6.)


Nakładki do umiejętności z rozszerzenia.
data\global\overlays\Expansion\
(Grafiki w powyższym folderze mogą wystąpić w formacie: *.dcc.)

Palety kolorów z rozszerzenia.
data\global\palette\
(W powyższym folderze występują foldery, które mają w sobie pliki w formacie: *.dat i *.pl2.)

Różne dźwięki w grze z rozszerzenia.
data\global\sfx\
(We wszystkich podfolderach występują pliki w formacie: *.wav.)

Pliki map i tilsetów z aktów i rozszerzenia.
data\global\tiles\
(Powyższy folder, zawiera w sobie podfoldery z aktów i rozszerzenia, w których pliki występują w formacie: *.ds1 i *.dt1.)

Pliki interfejsu, paneli, automap, itp.
data\global\ui\
(Grafiki we wszystkich folderach, jakie się tam znajdują, występują w formacie: *.dc6.)

Pliki czcionek z rozszerzenia.
data\local\font\
(Powyższe pliki w folderze zawierają format: *.dc6)

Pliki językowe.
data\local\Lng\
(Powyższy folder, może zawierać w sobie różne foldery językowe , a wewnątrz tych dwóch folderów, znaleźć można pliki w formacie: *.tbl.)

Pliki graficzne menu.
data\local\UI\
(Powyższy folder, może zawierać w sobie dwa foldery: "pol" i "eng" lub więcej, a wewnątrz tych dwóch folderów, znaleźć można pliki w formacie: *.dc6 i *.txt.)

d2music.mpq:

Muzyka z czterech aktów i intro.
data\global\music\
(We wszystkich podfolderach występują dźwięki w formacie: *.wav.)

Filmy, takie jak: intro, format: *.bik.
data\local\video\
(Filmy dla wszystkich wersji językowych, występujące w różnych rozdzielczościach.)

d2sfx.mpq:

Pliki w formatach: *.dll, *.exe i *.txt.
(Te pliki występują luzem bez żadnych folderów, to tzw. kopia zapasowa, zawierająca wersję: v1.00 gry, a plik w formacie: *.txt zawiera licencję.)

Różne dźwięki w grze oraz cd-key, a także imię, które podałeś przy instalacji do klasycznego Diablo 2.
data\global\sfx\
(We wszystkich podfolderach występują pliki w formacie: *.wav.)

d2speech.mpq:

Dźwięki rozmów npc i odgłosów bohaterów.
data\local\sfx\
(W powyższym folderze, znajdują się podfoldery, w których są pliki w formacie: *.wav i *.scc.)

d2video.mpq

Filmy, takie jak: intro, format: *.bik.
data\local\video\
(Filmy dla wszystkich wersji językowych, występujące w różnych rozdzielczościach.)

Polskie filmy, takie jak: filmy z aktów, format: *.bik.
data\local\video\pol\
(Zamiast folderu: "pol", może tu być, np. folder: "eng", co oznacza, że chodzi tu o angielskie filmy, jeżeli posiadasz angielską wersję.)

D2xMusic.mpq:

Muzyka z rozszerzenia i intro.
data\global\music\
(Powyższy folder zawiera podfoldery, w których są pliki w formacie: *.wav.)

d2xtalk.mpq:

Dzwięki wypowiedzi bohaterów, najemników i npc.
data\local\sfx\
(We wszystkich podfolderach znajdują się pliki w formacie: *.wav.)

D2xVideo.mpq:

Filmy z rozszerzenia, takie jak Intro i Outro.
Data\Local\Video\
(Powyższy folder może zawierać pod folder np. "pol" lub inny, który odpowiada z język, a pliki występują w formacie: *.bik.)

Patch_D2.mpq:

Wszelkie pliki dodające coś nowego do gry lub naprawiające grę.
data\global\excel\
data\global\items\
data\global\monsters\
data\global\sfx\
data\global\tiles\
data\global\ui\
data\LOCAL\LNG\
data\local\UI\
(Pliki w podfolderach, występują w formatach: *.txt, *.bin, *.cof, *.dc6, *.wav, *.ds1 i *.tbl.)

4. Skąd należy wypakowywać pliki: *.mpq.
Pliki, takie jak np.: *.txt, należy wypakowywać z archiwum: Patch_d2.mpq, a mianowicie:
(Armor.txt, Books.txt, CharStats.txt, CompCode.txt, CubeMain.txt, DifficultyLevels.txt, ElemTypes.txt, Events.txt, Experience.txt, Gems.txt, Hireling.txt, Inventory.txt, ItemRatio.txt, ItemStatCost.txt, ItemTypes.txt, Levels.txt, LvlMaze.txt, LvlPrest.txt, LvlSub.txt, LvlTypes.txt, MagicPrefix.txt, MagicSuffix.txt, Misc.txt, MissCalc.txt, Missiles.txt, MonAi.txt, MonEquip.txt, MonLvl.txt, MonMode.txt, MonPlace.txt, MonPreset.txt, MonProp.txt, MonSeq.txt, MonSounds.txt, MonStats.txt, MonStats2.txt, MonType.txt, MonUMod.txt, Npc.txt, Objects.txt, Overlay.txt, PetType.txt, PlrMode.txt, Properties.txt, Runes.txt, SetItems.txt, Sets.txt, Shrines.txt, SkillCalc.txt, SkillDesc.txt, Skills.txt, SoundEnviron.txt, Sounds.txt, States.txt, SuperUniques.txt, TreasureClassEx.txt, UniqueAppellation.txt, UniqueItems.txt, UniquePrefix.txt, UniqueSuffix.txt, UniqueTitle.txt, Weapons.txt.)

Resztę plików należy wypakowywać z archiwum: d2char.mpq, d2data.mpq, d2exp.mpq i innych z rozszerzeniem: *.mpq.

5. Gdzie należy umieszczać zmodyfikowane pliki?
Zmodyfikowane pliki, takie jak np.: *.txt. Należy umieścić w drzewie katalogów: Data\global\excel\.
Aby to zrobić, należy w katalogu, gdzie masz zainstalowane diablo 2 utworzyć folder o nazwie: data. Następnie otworzyć ten nowo utworzony folder i utworzyć w nim następny folder o nazwie: global. Po tej czynności wejdź w nowo utworzony folder i utwórz w nim folder o nazwie: excel i wejdź w ten nowo utworzony folder, a następnie wklej zmodyfikowane pliki w formacie: *.txt.

Czynności te powtarzasz dla innych plików, dobrą pomocą będzie zajrzenie do trzeciego punktu tego kursu lub zajrzeniu w ulokowanie plików, w plikach: *.mpq.

Myślę, że ten kurs w formie skróconej pomoże Ci zgłębić podstawową wiedzę, która w pewnym stopniu jest niezbędna w modyfikowaniu plików diablo 2.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum należy do serwisu Imperium Diablo