..:: Forum Imperium Diablo ::..
Oficjalne Forum Dyskusyjne Serwisu Imperium Diablo

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
BladeFurySin PvM
Autor Wiadomość
DL 

Wiek: 30
Dołączył: 24 Sie 2010
Wysłany: 2011-09-17, 10:51   BladeFurySin PvM



1. Wstęp
Kayman (nie wiem czy jest tu znany) napisał dobrą taktykę postaci, której jeszcze nie miałem okazji zrobić. Build mnie zaciekawił, więc postanowiłem zrobić sam taką postać, wnosząc swoje przeróbki i sprawdzając, jak w ogóle ta Blade Fury Sin działa, oraz co z nią działa. Moje wnioski zamieszczam w tej taktyce. Mój build jest dużo droższy od buildu kaymana, ale dla gracza który śmiga całe laddery zakup tych przedmiotów i tak będzie niewielkim wydatkiem.
Cały kredyt za taktykę należy do niego za podsunięcie pomysłu, ja jestem tylko nerdem który lubi korzystać z kalkulatora :)

2. Statystyki
Str pod przedmioty
Dex pod max blok
Cała reszta w Vita

3. Skille
Blade Fury - 20 pktów. Dodaje dmg, i to bardzo dużo, gdyż ten +dmg działa na tej samej zasadzie co +dmg z Griefa (również nie jest właściwie obliczane/pokazywane i również dodaje się bezpośrednio do dmg broni przed obliczeniem jakichkolwiek bonusów).
Claw Mastery - 20 pktów. Dodaje szansę na podwojenie obrażeń i dodaje bonus do obrażeń. AR z CM niestety nie jest dodawane do Blade Fury, nawet używając broni z klasy szpon.
Fade - Tak, by ze Stormem mieć 50%DR. Z equip które podaje chcemy mieć 4 "twarde" punkty w Fade.
Death Sentry - 20 pktów. Używany głównie do wysadzania zwłok, dodatkowe poziomy zwiększają zasięg wybuchu.
Venom - Wszystkie wolne punkty.
Shadow Master - 1 pkt. Tank i support.
Cloak of Shadows - 1 pkt. Blade Fury opiera się na AR, mimo że nie jest to pokazywane, zatem -%def przeciwnika bardzo się nam przyda. Mi jednak wystarcza merc i mody takie jak ITD, więc go nie używam zbyt często.

4. Equip postaci
Broń
- Fury Eth Suwayyah. Używając Blade Fury, ias nie ma znaczenia, więc wybieramy Suwayyah, mający najwięcej dmg. Skill ten także nie zużywa broni, więc wybieramy broń eteryczną. Najlepiej z +3 BF staffmodem. Wybrałem tą broń ze względu na -%def przeciwnika, Ignore Target Defense (ITD) oraz dużą szansę na OW i Deadly Strike. Plus pasuje nazwą do używanego skilla.
Armor
- Fortitude AP (lub Gothic dla skinu, def jest mało ważny dla naszej postaci). Resy, ogromny bonus dmg, life.
Głowa
- Wilhelm z jewelem 40%ed. CB, DS oraz przyjemny fhr. 40%ed 9dex, jeśli ubieramy na bogato lub przerzucamy z barba/smita.
Amu
- Highlord. DS, light res oraz 1skill.
Ringi
- Raven. CBF oraz kop do AR i dex.
- BK5. 1skill oraz life leech.
Shield
- Stromshield. DR, resy, dobry blok. Socketujemy tak samo jak Wilhelma.
Pas
- Jakikolwiek pas z mana leechem. Osobiście wybrałem pas z setu Maviny, ze względu na dodatkowe 20 frw. Równie dobrze można użyć Pułapki Mroku (15 Vita) czy pasu z setu Sieroty (5 life leech).
Buty
- Gores. CB, DS i OW.
Rękawice
- Laying of Hands z setu Ucznia. Głównie ze względu na +350% dmg vs Demon, gdzie jako Demon liczy się 75% przeciwników, w tym wszystkie bossy. Do tego 50 fire res oraz 20ias przydatne przy stawianiu trap.
Plecak
- Torch
- Anni
- Kilka Gc Trap
- Kilka Sc max ar hp/frw/fhr/str/dex lub klika Sc hp/ar

5. Equip najemnika
Głowa

- Według indywidualnych preferencji, ja lubię Andariel z jewelem 15ias 30fire res.
Armor
- Jak wyżej, wybierz co lubisz. Eth Forti daje radę.

Broń dla merca z aurą Might
- Eth Infinity w obojętnie jakiej broni (imo Thresher > all). Zmniejsza def przeciwników o 83%, przez co Blade Fury trafia prawie zawsze Bossów aktowych nawet przy naszym crapnym 4k AR, oraz zmniejsza odporności przeciwników, dzięki czemu wybuch zwłok Death Sentry zadaje więcej obrażeń.
Broń dla merca z aurą Blessed Aim
- (Eth) Reapers Toll. Tańszy od Infi, ale też daje radę. Rzuca w czasie ataku decrepa zmniejszającego DR przeciwników o 50% i spowalniającego ich.

6. Osiągi
85 poziom z sześcioma skillerami i perf res forti/anni/torch
1.7k hp bez / 2,7k hp z BO
210/220/220/160 res
Max (50%) DR
83% realnej szansy na zadanie podwójnych obrażeń
50% CB
76% OW (j/w, 38%)
50% frw
30% fhr
14 yardów zasięgu na wybuchu zwłok Death Sentry
~665 dmg Venom
Dmg z aurą merca bez Venom:
- Wyświetlane 1770-2530 dmg broni: średnio 2150, *1.83 (szansa na podwójne obrażenia) = 3930 dmg
- Ukryty dmg Blade Fury: 230*(1+2.84+8.09)*1.83 = 5020
- Łącznie: średnio 9k dmg i 11k efektywnego dmg vs demony.

7. Gameplay
http://www.youtube.com/watch?v=_1-wv9BGQ94
Pierwszy raz grałem taką assą, więc szybkość i celność (ciężko trafić na początku shirikenami bez praktyki ;) ) może nie jest najlepsza, ale widać że bez żadnych problemów postać sobie radzi na CS i Brh, nawet po padnięciu merca. Na filmiku postać miała 1 pkt w Venom, 20 Fade i 11 CoS, w finalnej wersji taktyki zmieniłem na 12 Venom, 4 Fade i 1 CoS, więc szybkość zabijania immu fizycznych/light powinna być większa niż na filmie (dmg Venom wzrasta z ~175 do ~635).

Fade, Venom oraz Shadow Master rzucamy ze switcha Cta+Spirit by mieć jak największy ich poziom.
Mamy silny fizyczny atak, atak fizyczny+ogień (wybuch zwłok Death Sentry), truciznę (Venom) oraz light (Death Sentry), więc immuny nam niestraszne. Wniosek: postać może chodzić wszędzie :)

8. Save
http://www.speedyshare.co...3/BladeFury.zip

9. Credits & Outro
kayman - główny pomysłodawca użycia Blade Fury jako głównego damage dealera w buildzie.
Fracksh & KoziaDupa - propozycje alternatywnych wariantów merca.
Ostatnio zmieniony przez DL 2011-09-20, 10:58, w całości zmieniany 3 razy  
 
     
Ulver 

Konto na IDR: Ulver
Wiek: 34
Dołączył: 07 Maj 2008
Wysłany: 2011-09-17, 17:11   

Jeśli pozwolisz zacznę od uwag/zapytań.

Sądzę, że powinieneś wypisać jakieś alternatywy w ekwipunku. Np: broń. Taką jaką opisałeś niełatwo jest zapewne zdobyć (a co dopiero kupić) to też można wspomnieć o takich itemach jak: Lawbringer (decrep/sanctuary/-50% def oppa - aczkolwiek za pewną cenę - brak możliwości użycia ce z ds aczkolwiek próbnie grałem tak swego czasu kicksinką i nawet dawało radę tutaj zaś myślę, że mogłoby być tylko lepiej), Voice od Reason i zapewne parę innych też można by znaleźć.

Zamiast lorda wolałbym chyba kratownicę (znaczny kop do ar i resów) a tym samym można by się zastanowić nad porzuceniem fade na rzecz BoSa po warunkiem założenia verdu. Chociaż myślę, że warto się tutaj zastanowić również nad skarabeuszem atmy - biorąc pod uwagę częstotliwość naszych ataków jak i to, że nie walczymy w zwarciu. Zawsze można też znaleźć jakiś ciekawy i niekoniecznie drogi dual leeh ring. Czy w przypadku tej assy dancery nie wypadną jednak lepiej aniżeli gore? Ze stormem i tak uniesiemy bez problemu a przy tym łatwiej będzie osiągnąć max blok/większy ar/dmg.

DL napisał/a:

- Fortitude AP (lub Gothic dla skinu, def jest mało ważny dla naszej postaci). Resy, ogromny bonus dmg, life.


Można jeszcze wymienić Lionheart, Duress i właściwie... chyba treachery. Ale fakt faktem - Forti najlepiej się tutaj sprawdzi. Ah jako, że też lubię fajnie wyglądać dodałbym jeszcze Sharktooth Armor ale to tylko takie małe "widzi-mi-się" hyhy.

A teraz małe pytanie bo sam nie wiem. Czy sądzisz, że taka assa byłaby w stanie samodzielnie zrobić UT? Oczywiście biorę pod uwagę pewne zmiany w ekwipunku (jak również dodanie DF do skilli). Tylko nurtuje mnie pewna kwestia... Czy to, że bf jest atakiem dystansowym nie sprawia, że występują kary za cb (jak u bowki)?

Co mogę powiedzieć. Przekonuje mnie ta strategia. Kiedyś sam myślałem nad taką assą ale jakoś zebrać się nie mogłem... Może i trochę krótko to wszystko opisane ale za to treściwie i myślę, że za to można to pominąć.

Chwilowo nie jestem w stanie odpalić dia ale gdy tylko będę mógł to sprawdzę ją w praniu i ewentualnie napiszę swoje spostrzeżenia.

I na koniec...

DL napisał/a:
Mój build jest dużo droższy od buildu kaymana, ale dla gracza któremu śmiga cały ladder hammer na bocie zakup tych przedmiotów i tak będzie niewielkim wydatkiem.


Nie pisz tu takich rzeczy plox... :613:
 
 
     
DL 

Wiek: 30
Dołączył: 24 Sie 2010
Wysłany: 2011-09-20, 10:57   

Wiem, calkowity brak alternatywnego equip troche boli - pisalem ta taktyke jako odpowiedz na tania taktyke innej osoby.

Co do zbroji, wymieniles chyba dwa najlepsze zamienniki Forti - zarowno Duress, jak i Lionhearth sa bardzo tanie i dobre.

Na poczatku rowniez myslalem nad uzyciem Kratownicy - mimo wszystko, jesli uzyjemy Infi lub tez merca z Blessed Aim, to Kratownica nie robi roznicy. Pod tym wzgledem lepszym wyborem jest juz chyba Mara, ktora dodajac +skill dodaje nam dmg. Ale znow, w dodawaniu dmg ciezko przebic HL :)
Skarabeusza testowalem kiedys na singlu, klatwa zbyt rzadko sie aktywowala, wiec zostalem przy Highlordzie.

Lawbringer nie podoba mi sie wlasnie przez brak mozliwosci uzycia DS :( Co do VoR, nie testowalem tego, ale chyba aktywacja Frozen Orba przerywa i niepozwala nam przez chwile atakowac.
Z dwojga zlego juz lepiej pewnie dac Bartuce (najlepiej uped i eth, ale zwykle tez sie pewnie nadadza).

Ostatnio zastanawialem sie nad uzyciem tych broni (idac od najtanszej do najdrozszej):
Bartuce (brak ITD wiec trzeba brac merca z BA)
Crescent Moon (rw) (minus jest taki, ze trzeba robic w czyms innym niz szpon i nie mamy bonusow ar i dmg)
Venom
Chaos (brak ITD wiec trzeba brac merca z BA)
Fury

Nie mam teraz dostepu do D2 (wyjechalem za granice i zbieram dopiero na kompa), sam chcialbym przestestowac jak sobie bedzie radzic zestaw Eth Chaos + Lava Gout (dla ar z enchant) + BA merc i Monarch 4x 40%ed jewel. Wydaje mi sie, ze czysty dmg bedzie wiekszy - bloku i tak nie potrzebujemy tak naprawde, ciezko pasc ta postacia :)

Co do UT - mysle, ze problem AR bedzie zbyt duzy, zeby taka assa cokolwiek ugrala.
I tak, dostajemy kare za CB :(

Jak znajde wiecej wolnego czasu, to podopisuje zamienniki.
 
     
itemeczek 
Przywódca klanu PvMM
Członek PvMM


Konto na BN: itemeczek2/itemeczek4/itemeczek5/itemeczek6
Klan: PvMM
Konto na IDR: itemeczek
Wiek: 28
Dołączył: 08 Gru 2007
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-12-17, 23:02   

Zaciekawiła mnie ta postać, więc zacząłem sobie myśleć nad zmianami. Przy okazji troche odkopie temacik.
I pare pytań:
Czy odczuwalan będzie strata dmg przy zmianie forti na eni? ED ze siły coś pomaga czy nie działa z tym całym BF?
Teraz drugie pytanie, nieco związane z poprzednim, a mianowicie...
insi merc? Trafiać będziemy słabo czy bardzo słabo? :<
Arach na biodra->z insi ml nie jest jakoś super potrzebne, tak samo jak frw (enigma i tak ma miljon), a skill i od biedy slow wydają się ok. I jakiś tam fcr do tele na sw ;c

Co do tarczy, rozumiem że przeżywalność jest ważna, ale fenix nie byłby lepszy? Morze ed i aura. Jeśli bym zmienił forti na eni i storma na fenixa to chyba i tak miałbym większy dmg? I co z np. dreamem w tarczy i jak wyglądałby bonus obrażeń od błyskawic?
 
 
     
Zielarz 
Reprezentuję biedę


Konto na BN: Nigdy nie miałem :c
Konto na IDR: Zielarz
Wiek: 28
Dołączył: 05 Wrz 2011
Wysłany: 2014-12-18, 11:51   

ED z siły zwiększy Ci tylko DMG z broni, którego efektywnie używasz 3/4. ED z Forti powinno zwiększać całościowo dmg z blade fury, więc różnica powinna być spora, ale to jest sprawdzalne.
Jeśli chcesz Insi na mercu to weź takiego z aurą błogosławiona celność, powinno styknąć.
Jak bardzo chcesz tp'ować to arach powinien się nadać.
Jeśli chodzi o fenixa, to owszem powinien dać więcej dmg. Aura z dreamu chyba nie zadziała, ale musiałbyś sprawdzić.
_________________
Obrażaj, nie komentuj

Ja nie trolluję, to poniżej mojej godności.
 
     
FaZi 


Dołączył: 09 Wrz 2014
Wysłany: 2014-12-18, 20:56   

Niezła strategia Oszi, zresztą jak i inne Twojego autorstwa :>
Nawet na tym 4um widziałem "kopię" Twojej taktyki Fishymancera
tylko poprostu nazwanej Czyściciel ^^
Nie można się do niczego przyczepić, miło że odświeżone nie wiedziałem
że tutaj też coś tworzyłeś, w wolnej chwili przetestuje napewno na SP :)
Pzdr!!!
_________________
creme do tego sie nadajesz -> diablo.phx.pl/czytaj/hammer-dewastator-pubz
 
     
ASX76 

Konto na BN: Atlantyd
Dołączył: 12 Maj 2006
Wysłany: 2014-12-19, 15:15   

Zielarz napisał/a:

Jeśli chodzi o fenixa, to owszem powinien dać więcej dmg.


Używając Fenixa, zwłok nie wysadzimy... Innymi słowy, z tą tarczą zabijanie będzie szło wolniej, bo nie wyobrażam sobie, żeby nie korzystać z trapy... :P
 
     
ASX76 

Konto na BN: Atlantyd
Dołączył: 12 Maj 2006
Wysłany: 2015-05-20, 18:52   

Czy do strategii dałoby się wcisnąć Razortail? 33% szans na przeszywający atak to chyba warte uwagi, prawda? ;)
 
     
Benny 

Konto na BN: Było może będzie...
Wiek: 101
Dołączył: 20 Maj 2015
Skąd: Farland
Wysłany: 2015-05-20, 19:55   

Brzytwoogon sprawdza się bardzo dobrze w tej strategii.
Tak zresztą jest w wersji oryginalnej autorstwa Kaymana.
link do oryginału :
 
     
ASX76 

Konto na BN: Atlantyd
Dołączył: 12 Maj 2006
Wysłany: 2015-05-23, 11:30   

Podobno Furia Ostrzy nie działa z efektami przebicia, więc chyba wychodzi na to, że Razortail się nie przyda ;)
 
     
Benny 

Konto na BN: Było może będzie...
Wiek: 101
Dołączył: 20 Maj 2015
Skąd: Farland
Wysłany: 2015-07-20, 00:21   

Ze skruchą przyznaję , że masz rację Furia Ostrzy NIE DZIAŁA z efektem przebijania (piercing) :
Blade Fury does not work with Pierce or exploding arrow effects. - See more at: http://diablo2.diablowiki...h.YywXltX8.dpuf
i żródło wszystkich źródeł :
Blade Fury does not work with pierce or exploding arrow effects.
http://classic.battle.net...sin-traps.shtml
Jak się zastanowić to przecież oczywiste : ostrza to nie atak tylko pułapki , specyficzne ale jednak minionki a nie "własny" pocisk zabójczyni.
Czyli nie działa tak samo jak light rbf nie działają na wartowników błyskawic (mam nadzieję , że tym razem głupot nie plote).
Bezkrytycznie powieliłem poglądy doświadczonego gracza , który jak się okazuje też może się mylić.
Tak więc Brzytwoogon raczej odpada.
 
     
ASX76 

Konto na BN: Atlantyd
Dołączył: 12 Maj 2006
Wysłany: 2016-01-28, 11:21   

A ja ze skruchą przyznaję, że Fenix u takie assy sprawdza się świetnie i nie przeszkadza w używaniu trapy dającej wybuch zwłok. Takoż i ma się sytuacja w przypadku czystej trapki :)
 
     
killerek132 

Konto na BN: Touch_This
Wiek: 27
Dołączył: 31 Paź 2015
Wysłany: 2016-02-12, 19:36   

Ja gram na czyste trapy z wartownikiem i przy immunach wybuchm zwłok, na wartowniku 12k DMG więc daje rade :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum należy do serwisu Imperium Diablo