..:: Forum Imperium Diablo ::..
Oficjalne Forum Dyskusyjne Serwisu Imperium Diablo

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Konkurs! Wygraj 10 milionów złota w Diablo 3!
Autor Wiadomość
zbayno 
Co tu wpisać?

Konto na BN: zbayno
Wiek: 30
Dołączył: 02 Mar 2009
Skąd: Kurde;/
Wysłany: 2013-01-12, 21:54   Konkurs! Wygraj 10 milionów złota w Diablo 3!

Potrzebujesz siana w D3? Chcesz zacząć budować nową postać, a brakuje Ci środków? Możesz wygrać 10 milionów złota w grze na ruszenie swojej postaci!
Jedyne co musisz zrobić, to napisać, która zmiana w nadchodzącym patchu jest najbardziej potrzebna i w kilku zdaniach uzasadnić swój wybór.
Lista zmian tutaj: http://us.battle.net/d3/e...eview-1_11_2013

Konkurs kończy się 20.01.2012 o 24.00.

Wygra osoba, która najciekawiej odpowie na pytanie!

Zakładałem, że tłumaczenie nie będzie potrzebne, ale nawiązując do prośby:
Lista zmian:
1. Dodanie dueli - będzie można walczyć między sobą w 1 akcie (niestety max w grze to 4 graczy);
2. Buff do obrażeń dla umiejętności wizarda: Tajemna Kula, Zamieć, Poarażający Impuls, oraz inne drobne zmiany do umiejętności Iluzjonista, Temporal Flux.
3. Zwiększenie obrażeń dla wszystkich umiejętności mnicha korzystających z siły ducha
4.Nowe receptury do craftingu - z wyższymi statystykami niż zwykle, ale przypisane do konta. Poza tym nowa esencja wypadająca z elit. Nowe plany wypadają losowo z elit i w stopniu 50% z różnych bossów.
5. Nowy, silniejszy gem, którego zrobienie kosztować będzie 3 radian start gems, 20m golda, 1 nową esencję oraz zmiany w rubinie, zwiększono premie do obrażeń, jakei daje;
6. Dodanie MP do gier publicznych
7. Zwiększenie doświadczenia otrzymywanego na wyższych poziomach MP:
MP 1: 25% (up from 10%)
MP 2: 50% (up from 20%)
MP 3: 80% (up from 30%)
MP 4: 120%(up from 45%)
MP 5: 165% (up from 60%)
MP 6: 215% (up from 75%)
MP 7: 275% (up from 95%)
MP 8: 340% (up from 115%)
MP 9: 420% (up from 135%
MP 10: 510% (up from 160%)
8. Zmniejszenie obrażeń otrzymywanych przez odbicie obrażeń (będzie działało na zasadzie affiksu shielding, czyli bodajże tarcza), zmniejszenie obrażeń ze stapiania oraz zwiększenie obrażeń za stanie w pladze.
9. Czas oczekiwania po śmierci, aby wrócić do gry na SC będzie wynosił 5s - zawsze. Wyatt Chang napisał, że dla graczy HC czas oczekiwania po śmierci nie zmieni się ;)
10. Niewielkie zwiększenie zasięgu podnoszenia złota i kul zdrowia.
_________________
zbayno#2442
Ostatnio zmieniony przez zbayno 2013-01-16, 01:39, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
master777 

Dołączył: 24 Sty 2012
Wysłany: 2013-01-13, 00:51   

Moim skromnym zdaniem najlepszą zmianą są gemy "markizowe", a to dlatego, że na chwilę obecną (zważywszy na mechanikę Diablo 3) jedyną opcją customizacji jest ładowanie w sloty czegoś - co prawda taka customizacja daleka jest od tego, co widzimy w Torchlight 2, przede wszystkim zaś w Patch of Exile, to jednak stanowi malutki kroczek na drodze ku polepszeniu tego aspektu rozgrywki. Inny powód, to szansa na zmniejszenie inflacji złota. Dużo się go produkuje, toteż spada jego realna cena, rosną zaś ceny itemów wyrażone w goldzie - jest to specyficzna samozaciskająca się pętla dla nowych jak i causalowych graczy. Nowy gem nie tylko pochłonie część golda występującego na rynku, ale także ma szansę stać się osobną walutą w grze.
 
     
mefitho 

Konto na BN: mefitho
Dołączył: 11 Mar 2009
Wysłany: 2013-01-13, 10:15   

Wypadalo by przetlumaczyc, bo to ze ja czy inny zna w stopniu ktory by umozliwilo udzial, nieznaczy ze all (pewnego rodzaju dyskryminacja).
 
 
     
mc_yo001 

Wiek: 30
Dołączył: 13 Sty 2013
Wysłany: 2013-01-13, 11:27   Crafting

Według mnie najlepszą zmianą będzie nowy crafting. Bo z tego co zrozumiałem to będzie trzeba latać całe akty by uzbierać materiały. Więc będzie wolniej się nudziło. Teraz biega się albo A3 albo kluczników i ubery. A to pewnie się zmieni.

Pozdrawiam
 
     
zbayno 
Co tu wpisać?

Konto na BN: zbayno
Wiek: 30
Dołączył: 02 Mar 2009
Skąd: Kurde;/
Wysłany: 2013-01-13, 19:58   

Podbijam temat, aby nie zniknął ze strony głównej i jak największa ilość graczy mogła wziąć udział w konkursie.
_________________
zbayno#2442
 
 
     
Szeranf 

Cult of Personality


Dołączył: 18 Mar 2012
Skąd: (✌ ゚ ∀ ゚)☞
Wysłany: 2013-01-13, 21:22   

Zbayno napisał/a:
Podbijam temat, aby nie zniknął ze strony głównej

Podbiłem go na głównej permanentnie ;)

mefitho napisał/a:
Wypadalo by przetlumaczyc

Nie ma sensu tłumaczyć czegoś takiego, bo to jutro już będzie przetłumaczone oficjalnie. Fakt, że niebiescy z eu przyspali z tym blogiem, ale pewnie pojawi się już jutro. Ale nie o tym jest temat - zachęcam do uczestniczenia w konkursie. :)
 
     
CoNaObiad 

Fapałke i Nubałke


Konto na BN: Załóż lepiej...
Konto na IDR: CoNaObiad
Dołączył: 05 Lut 2012
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2013-01-14, 11:26   

To i ja coś napiszę. W samym konkursie udziału nie wezmę, bo w D3 gram odświętnie, ale zawsze można trochę pospamić.

No więc według mnie najistotniejsza jest zmiana nr 10: "Niewielkie zwiększenie zasięgu podnoszenia złota i kul zdrowia". Gra na tym zyska, bez tego gameplay całkowicie leży... A poważnie, najbardziej podoba mi sie rozszerzony crafting, może w końcu sam coś wykuję. Fajny też jest nowy gem, no i oczywiście PvP, a raczej jego zalążek. Nubasy w końcu dostaną to, o co tak długo płakali g:) .
_________________
-=: Explomancer by CoNaObiad :=-

KNEDLE Z KUPOM
 
     
yoger 

Dołączył: 03 Mar 2006
Wysłany: 2013-01-14, 14:37   

Obstawiałbym raczej duele. W końcu większość graczy czeka na to od początku, ba...opcja miała być dostępna od wydania gry, więc można powiedzieć, że dla nas - graczy to jest priorytet i w końcu jakaś nowość. Balansem postaci nawet nie ma się na tą chwilę co chwalić, bo to właśnie pvp go zweryfikuje.
_________________
http://survivalist.pl/
 
     
Ajantis 
Emerytowany Moderator


Klan: War Masters
Wiek: 35
Dołączył: 24 Kwi 2005
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2013-01-14, 14:38   

Z mojej strony dodam tylko, że rubin nie będzie zwiększał szybkości ataku, tylko obrażenia - tak, jak jest teraz. Cheng trochę źle to sformułował, ale potem wyjaśnił na forum.
_________________
:: Karczma Ajantisa :: Pierwszy polski vlog o Diablo
 
 
     
adi142x 
Strażnik Arreat

Dołączył: 16 Sty 2013
Wysłany: 2013-01-16, 11:18   Duele

Nie da się wskazać jednej zmiany ponieważ obie które bym obstawiał są bardzo istotne i wiążą się ze sobą w pewien sposób. Na pierwszym miejscu stawiam duele, czyli oczekiwane od dawna pvp. Dzięki niemu gracze mogą się ze sobą zmierzyć i sprawdzić tak naprawdę jak dobrze zbalansowane są postaci. Ważne także jest zwiększenie obrażeń od broni w umiejętnościach mnicha. Świadczy to o tym, że twórcy cały czas starają się o lepszy balans ;) Wielu graczy czekał na możliwość sprawdzenia się z kolegą, czy innym graczem, który gra taką samą klasą i na podobnym poziomie. To wprowadzi pewne ożywienie w grze i rozwieję obecną na wysokich poziomach monotonię.
 
     
Colibri 

Dołączył: 16 Sty 2013
Wysłany: 2013-01-16, 14:27   

Dla mnie najważniejsze jest nr. 1 czyli duele, ponieważ nareszcie można zrobić coś innego niż tylko farmić :D . Można zmienić buildy bo każdy gra praktycznie tymi samymi, a te buildy (np. archont) średnio się sprawdzają :)
 
     
nabish 

Dołączył: 14 Wrz 2009
Wysłany: 2013-01-17, 02:34   

na podium, 2 zmiany - pierwsza duele. Diablo bez pvp szybko staje się monotonne, gra bez pvp jest pozbawiona jakiejkolwiek rywalizacji, satysfakcji. Wracają chęci do monotonnego mfowania, po to, żeby dać konkretnego kopa w dupe other playerom na pi wi pi. poza tym dochodzi zabawa innymi buildami bo to co w pve w pvp już nie będzie identyczne.
Kolejna wiążaca się z pierwszą zmianą - drop recept na new ajtemy z minibossów typu maghda sraghda rakanothy i pierdziotchy - w końcu zbieranie gearu ,żeby rozdupcyć oppa na duelu chociaż przez chwile stanie się delikatnie zróżnicowane dzięki temu, bo już azmo runy bolą psychikę. Senkju Adijos.
 
     
newx 

Konto na BN: lukmaslach#2858
Wiek: 29
Dołączył: 09 Sie 2012
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-01-19, 12:35   

@zbayno Piwko Bracie za Twoje poświęcenie i chęć rozruszania działu D3 na tym Forum :564: Grzechem byłoby odpisać w kilku krótkich zdaniach, więc poświęcę tą godzinkę swojego czasu na odrobinę głębsze przemyślenia. W końcu jestem w pracy, więc co mi szkodzi :twisted:

Pamiętam jeszcze czasy, kiedy dzień w dzień wbijałem na ID tylko po to, aby dowiedzieć się czegoś nowego o buildach postaci lub sprawdzić ceny na CBN w latach świetności "dwójki". Dopiero po pierwszym pełnym rozegranym ladderze (wcześniej albo późno zaczynałem, albo za wcześniej kończyłem zabawę) założyłem tu konto, a i tak nie miałem śmiałości pisać ze względu na wciąż zbyt małą wiedzę w temacie. Może to wydać się Wam śmieszne, ale i tak szacunek do "Starej Gwardii" pozostał do dziś :wink:


Wracając do głównego wątku, z perspektywy newbie jak ja (od premiery grałem do połowy hella, później było za ciężko i się zniechęciłem. Powrót nastąpił po wydaniu 1.0.5. i póki co jest fajnie) te najbardziej interesujące zmiany w kolejności od najistotniejszej są następujące:

1. W moim odczuciu liderem nachodzących zmian jest zwiększenie doświadczenia otrzymywanego na wyższych MP. Kwestią sporną może być % o jaki exp zostanie zwiększony, czy to za mało czy też za dużo, ale obecne wartości i tak mogą ulec zmianie po obserwacji PTR. Dlaczego to, a nie faworyzowane przez większość tutaj osób PvP? A no dlatego, że gry pokroju D3 zmuszają nas do samodoskonalenia na każdej możliwej płaszczyźnie - skille, ogarnięcie w gameplayu jak i handlu, ekwipunek, a także wynikający ze zdobywania doświadczenia level.
Obecnie każdy po BattleTagu może sprawdzić nasz profil, więc fajnie jest mieć ten wyższy Paragon wbity choćby dla samej satysfakcji. W dodatku każdy plvl daje nam małego kopa do głównego atrybutu, a więc poza samym prestiżem dochodzi do tego jeszcze jakaś wymierna korzyść przekładająca się na grę. Może jeszcze za mało godzin przegrałem w grze, ale dopiero od 20 Poziomu Mistrzowskiego zaczęły mi wypadać legendy na Inferno (wcześniej tylko itemki rare, które i tak nie chciały zejść na AH...). Oczywiście póki co ich ilość można policzyć na palcach jednej ręki, ale jestem dobrej myśli :)
Nie wszyscy są w stanie grać codziennie lub poświęcać na rozrywkę tyle czasu, ile by chcieli. Dzięki tej zmianie casualowi gracze będą także w stanie cieszyć się z większego progresu w grze, co na pewno zachęci ich do kontynuacji rzezi w Świecie Sanktuarium. Nie ma nic przyjemniejszego niż świeżutki Paragon po długim i ciężkim runie :P
Ostatnim argumentem za jest dotychczasowa metoda wbijania expa. Metoda jest prosta - rubin w hełm, leoryk i hr na dłonie, co bogatszy śrubuje też wynik przy pomocy towarzysza i jakoś to leci. Ja już troszkę gram, a mimo to nie stać mnie na perf rubina ani Sygnet Leoryka. Nie jestem w stanie jeszcze efektywnie robić keyrunów na wyższym MP, bo jestem za cienki w uszach, a co za tym idzie nie mam jak wybrać się na Uberki po Hellfire Ring (z resztą i tak bez pomocy co najmniej dwóch "koksów" nawet nie ustoję na rozsądnym MP, który da mi jako taką szansę na drop składowych pierścienia). Wniosek z tego taki, że jak chcesz wbić na wyższe poziomy w akceptowalnych ramach czasowych, a nie po roku weekendowego grania, to płać. Nie masz golda? To w takim razie leveluj na piechotkę tempem pielgrzymki na Jasną Górę, czyli w porównaniu do większości społeczności równa się z byciem "sto lat za murzynami".

2. Na drugim miejscu podium stawiam dodanie poziomów siły potworów do gier publicznych. Nie u każdego buddy-lista pęka w szwach, więc fajnie jest móc pograć sobie w drużynie na takim poziomie, aby stanowił wyzwanie. W dodatku ciąg przyczynowo-skutkowy jest widoczny gołym okiem: wyższe MP -> zwiększony exp -> zwiększony MF -> szybsze wbijanie poziomów i zwiększona szansa na porządny drop -> większy FUN z gry! Nawet i bez tego czystą satysfakcję da szansa na skopanie demonom tyłków na zwiększonej trudności. Gracze ze słabym sprzętem mogą obecnie pomarzyć o efektywnej grze na wyższym MP niż ~2. Wiem, że ciągle wracam i nawiązuję do braku funduszy czy słabego ekwipunku, ale nie oszukujmy się - w co najmniej 90% właśnie od doboru przedmiotów zależy łatwość, z jaką radzimy sobie z bestiami. Dobór skilli i przemyślana taktyka schodzi na dalszy plan, co oczywiście nie znaczy, że można o nich całkowicie zapomnieć.
Tak na marginesie dodam i przypomnę, że jest to gra online z założeniem integracji pośród osób grających. Obecnie nie wygląda to tak kolorowo, bo każdy woli wykonywać Alkaizer Runy w pojedynkę ("a bo szybciej"), farmić też samemu ("a bo MF rozkłada się na wszystkich graczy, a reszta bandy może mieć niższy od mojego i będę pokrzywdzony"), a niestety nie tędy droga. Gra w pojedynkę prędzej czy później się znudzi, a rozgrywka wieloosobowa to jednak o wiele większa frajda. Niech za przykład posłuży tutaj nieśmiertelny Counter-Strike, który od wielu, wielu lat cieszy się niesłabnącą popularnością właśnie ze względu na interakcję między graczami.

3. Ostatnim punktem, ale wcale nie dużo mniej ważnym od pozostałych jest nowe podejście do craftingu. Jest to jednak pewna niewiadoma, gdyż wszystko zależy od jego stosunku zysków do kosztów, a więc od opłacalności dla szarego Kowalskiego. Obecnie świeżynka jak ja rozwija postać najpierw z własnego dropu, później zazwyczaj przychodzi moment załamania, gdzie trzeba skorzystać z AH oraz wydać większość z i tak marnego budżetu. Ja zaczynałem zmiany od snipowania okazji żółtych itemków, co dało mi szansę na rozpoczęcie zabawy na Inferno. Później nadszedł czas na słabe legendy i przedmioty setowe, które mimo niskiej ceny oferowały naprawdę sporo. Następny krok to ponownie rzadkie, ale już z jako takim CC, CD i innymi miodnymi dodatkami. Po tym etapie nadchodzi zbrojenie się w legendy ze średniej półki, a tutaj już rozrzut cen jest znaczny, od kilku do kilkuset kk w zależności od potrzeb. I teraz właśnie na scenę wkraczają przedmioty z craftingu. O ile ceny będą przystępne (czyli dla mnie osobiście niższe od kosztów wytworzenia promienistych gwiaździstych gemów, ewentualnie zbliżone), demoniczne esencje i inne materiały będą w miarę możliwe do zdobycia przy niskim zasobie wirtualnego portfela, a same itemki będą miały rozsądnie dobrane affixy, to będzie można to uznać za bardzo duży przełom w rynsztunku. Jeżeli byłby jakiś gwarantowany próg głównego atrybutu (przykładowo robię spodnie dla swojego DH i wiem, że dex będzie nie mniejszy niż 100), to wtedy jestem bardziej skłonny do ryzyka i takich inwestycji już przy początkowym stadium gry. Jeżeli jednak widełki będą pozwalały na roll od 0 do 300 i szansa na przydatne statystyki będzie mniejsza niż 6-tka w Lotku, to raczej spasuję. Lepszy wróbel w garści niż gołąb na dachu, w dodatku tego gołębia nie można spieniężyć ze względu przypisanie do konta :wink: Coś za coś, ale żywię nadzieję, że prędzej czy później wszyscy zaczną korzystać z tak ciekawej alternatywy dla oklepanych przedmiotów. Oby tylko nie wyszedł z tego crafting dla elit, jak w przywoływanej przeze mnie "dwójeczce".
Ex aequo pokusiłbym się jeszcze o podpięcie w tym miejscu wzmocnienia Monka. Będzie to na pewno zachęcało do zabawy z nowymi klasami postaci, a zachowanie odpowiedniego balansu herosów to wręcz podstawa. Wystarczy tylko przywołać tą ścianę płaczę na oficjalnym forum, gdzie w co drugim temacie ludzie żalą się, że ich klasa jest znerfiona do granic absurdu, a wszyscy inni są OP... Może to będzie kolejny krok ku lepszemu i skupieniu się na czerpaniu przyjemności z gry zamiast walenia pięściami w klawiaturę (bo i rąk szkoda, a i peryferia do pecetów wcale nie takie tanie :P )


Tak jak pisałem na początku, jest to moje subiektywne zdanie w tym temacie. Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia i jestem wręcz pewien, że osoby do drugiej stronie "barykady" mogą uznane przeze mnie zmiany na plus odebrać za kolejny nerf gry, syf, kiłę, mogiłę i wszystkie plagi egipskie razem wzięte. Zdaję sobie sprawę, że gra w domyśle została wydana po to, aby bawić się nią przez lata (jak choćby D2 z tej samej "stajni"). Jednak aby przyciągnąć graczy do zostania na dłużej, trzeba najpierw ich jakoś do tego zachęcić, wlać metaforyczne paliwo do baku przed dłuższą podróżą autostradą. Ja z wielką nadzieją oczekuję nowego patcha, jak i w dłuższej perspektywie wersji 1.1 i kolejnych. Mam nadzieję, że przyczynią się do tego, aby jeszcze więcej czasu poświęcać grze i dawała jeszcze więcej radości niż dotychczas.
A jak już się znudzę farmieniem, znajdę/uzbieram na przyzwoity gear (a może nawet na end game'owe itemy), pogram kilkaset h każdą klasą, pozdobywam achievementy, to może wtedy naturalnym wydłużeniem rozrywki i całej rozgrywki będzie PvP, oczekiwane Areny. Może tak, a może nie :mrgreen: Obecnie żyję teraźniejszością i tym co jest tu i teraz. Wolę nie wybiegać w odległą przyszłość i snuć marzenia na jawie, a dzięki temu mogę bardziej doceniać dzień dzisiejszy.

Pozdrawiam wszystkich, którzy nie mają odruchów wymiotnych na widok postów długości wypowiedzi Wyatta Chenga i u których zdolność czytania jest jeszcze w trybie "non omnis moriar" :wink:
 
     
zbayno 
Co tu wpisać?

Konto na BN: zbayno
Wiek: 30
Dołączył: 02 Mar 2009
Skąd: Kurde;/
Wysłany: 2013-01-21, 08:48   

I po konkursie! Mamy już 21.01.2013 w związku z czym czas podać wyniki!
1. Miejsce i 10 milionów złota w D3 wygrywa newx! Wielkie brawa :)
Wyróżnienie i 1 milion golda, czyli nagroda niespodzianka wędruje do adi142x. Gratulacje!

Aby odebrać nagrodę poproszę na PM wiadomość z Waszym battle tagiem, aby nikt na BN nie mógł się za Was podszyć :)

Wszystkich chętnych do gry w D3 na BN zapraszam, mój battle tag to zbayno#2442

Konkurs się zakończył, ale to nie znaczy, że nie można ciągnąć dalej dyskusji! Zapraszam do wypowiadania się wątku.

Odniosę się do wypowiedzie newxa. Mf w teamie nie jest dzielony, każda postać korzysta tylko i wyłącznie ze swojego MF. Co innego jest z expem - gra w teamie nie przynosi żadnych korzyści płynących z doświadczenie, a zabijanie mobów trwa znacznie dłużej niż solo, stąd nikt nie expi publicznie. Druga rzecz, o której wspomniałeś, to słabo rozwinięty social gry. Uważam, że zmiana chata - nie można zmieniać channeli w grze na różne języki, a nie wierzę, że na General w D3 jest mniej osób niż na kanałach POL w D2 (tan przeważnie było 10x30, a an General jest może z 90 osób) - była dużym krokiem w tył, zarówno jak i brak możliwości nazywania gier. Bo to, że ktoś zaczyna quest Kill Azmodan, nie znaczy, że zabija Azmodana. I traf tu teraz, jaki quest gry farmi gracz.
Zastanawiam się też, dlaczego za ważną zmianę nie uważasz dodanie PVP? :)
_________________
zbayno#2442
 
 
     
newx 

Konto na BN: lukmaslach#2858
Wiek: 29
Dołączył: 09 Sie 2012
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-01-21, 18:34   

zbayno napisał/a:
Konkurs się zakończył, ale to nie znaczy, że nie można ciągnąć dalej dyskusji! Zapraszam do wypowiadania się wątku.


Podpisuję się pod prośbą autora. Może niech osoby, które miały już styczność z PTR opiszą swoje pierwsze wrażenia, hmm? :wink: Nowy patch nie jest rewolucją, a jedynie dobrze skalkulowaną ewolucją - nie oznacza to jednak, że tych zmian nie zauważymy i nie ma o czym debatować.

zbayno napisał/a:
Odniosę się do wypowiedzie newxa. Mf w teamie nie jest dzielony, każda postać korzysta tylko i wyłącznie ze swojego MF. Co innego jest z expem - gra w teamie nie przynosi żadnych korzyści płynących z doświadczenie, a zabijanie mobów trwa znacznie dłużej niż solo, stąd nikt nie expi publicznie. Druga rzecz, o której wspomniałeś, to słabo rozwinięty social gry. Uważam, że zmiana chata - nie można zmieniać channeli w grze na różne języki, a nie wierzę, że na General w D3 jest mniej osób niż na kanałach POL w D2 (tan przeważnie było 10x30, a an General jest może z 90 osób) - była dużym krokiem w tył, zarówno jak i brak możliwości nazywania gier. Bo to, że ktoś zaczyna quest Kill Azmodan, nie znaczy, że zabija Azmodana. I traf tu teraz, jaki quest gry farmi gracz.
Zastanawiam się też, dlaczego za ważną zmianę nie uważasz dodanie PVP? :)


Mea culpa z tym MF-em, już zdążyłem doczytać to i owo i uzupełnić braki w wiedzy :wink: To tylko dobrze o mnie świadczy, że zacząłem dokładniej wczytywać się w zapowiedzi nowych łatek. Do tej pory, jak widać, umykały mi drobne zmiany, które jednak miały odczuwalny wpływ na rozgrywkę.
Z expieniem się oczywiście zgodzę i to jest niestety wada, którą w najbliższym czasie powinno się w jakiś sposób zażegnać lub chociaż umniejszyć jej oddziaływanie na mechanizm wspólnej gry. Jednak grupowe runy m.in. po klucze dobrze uzupełniających się postaci, które wspólnie dadzą radę na wyższym MP na pewno będzie bardziej opłacalne pod względem prawdopodobieństwa wypadnięcia kluczy niż samotne latanie na MP1-2, nawet kosztem zwiększenia siły potworów. Wszystko jednak zależy od celu, jaki sobie stawiamy.
Przy okazji nasunęło mi się pytanie - o jakie wartości zwiększa się siła potworów przy dołączaniu innych graczy do rozgrywki? Rozpiska procentowa progów MP jest ogólnodostępna, a tego jakoś nie mogłem na szybko odszukać. Będę wdzięczny za pomoc.

Chat oraz obecny system wyszukiwania gier publicznych - oj tak, tutaj jest niestety co poprawiać...
W obecnym stadium faktycznie często zdarza się dołączać do gry, gdzie ktoś zwyczajnie sobie farmi lub robi milion innych spraw poza zaliczaniem wspomnianego questa. Automatyzacja rozgrywki nie zawsze jest pożądana, ja z wielką przyjemnością wolałbym wyszukiwać gry jak za czasów D2. Silnik oczywiście może być usprawniony i niejako z góry narzucać nam bądź polecać dołączenie do konkretnych graczy. Fajnie jednak, gdyby można było dawać grom odpowiednie nazwy informujące innych o naszym celu, gdyż do tej pory działało to praktycznie bez zarzutu. Oczywiście Blizzard może tego nie chcieć, zasłaniając się czynieniem kroku wstecz i nie można mieć im tego za złe. Złotym środkiem w tym przypadku mogłaby być możliwość wyboru w opcjach i zaznaczenia odpowiednich pól z gotowymi celami gry przy jej upublicznianiu. Przykładowe możliwości: fabuła, szybkie przechodzenie questa, rajd przez akty, handel, farm-run, exp-run, pomoc, dowolna (coś a'la free for all). Oczywiście to tylko kilka z możliwych opcji pogrupowania gier, zawsze można je zrobić bardziej szczegółowe (key-run, ubery, achievements collection), wszystko jest kwestią odpowiedniego podejścia do tematu. Wtedy też można by było szukać rozgrywek z odpowiednimi tagami, co zwiększy prawdopodobieństwo dołączenia do tej odpowiedniej. A wszystko to bez konieczności wracania do opisywania swoich gier, a więc zachowując automatykę narzuconą przez twórców.
Z czatem historia jest podobna, ale tutaj byłbym bardziej ostrożny w działaniu. Faktem jest, że cel robienia kanału ogólnego był słuszny (grupowanie graczy w jednym miejscu, także w czasie rozgrywki), ale nie spełnia do końca swoich założeń i czasem daje wręcz przeciwny skutek. Jest kilka możliwości zmian, ale żadnej bezgranicznie nie popieram, gdyż nie jestem w stanie przewidzieć ich skutków. Jak ktoś czuje się na siłach i ma ochotę trochę pogdybać, to bardzo proszę. Ja na pewno z wielką chęcią się ustosunkuję do wypowiedzi :)

Zbayno - oczywistym jest, że wprowadzenie PvP jest ważną zmianą w D3, ja temu nie zaprzeczam. Nie jest to główny cel tej gry (dla niektórych oczywiście jest, ale dla ogółu to wciąż gra w trybie PvE), ale na pewno uatrakcyjnia czas przy niej spędzany i daje szansę na spróbowanie czegoś nowego, aby się nie nudzić. Zaznaczyłem, że piszę opinię z perspektywy gracza, który jeszcze nie zjadł zębów na "trójce" i przed którym jest jeszcze mnóstwo rzeczy do odkrycia. Inne nowinki przedłożyłem nad nowy tryb głównie dlatego, że nie on jeszcze w takiej formie, w jakiej być powinien. Pomijam teraz upragnione przez społeczność areny, ale takie "gołe" pojedynki nie są niczym nadzwyczajnym. Fajnie jest się sprawdzić z innymi graczami, ale obecnie są to głównie pojedynki na gear. Nie jestem ignorantem i staram się śledzić poczynania kilku youtuberów w trybie PvP, jednak często wygląda to na pojedynek kto pierwszy zarzuci stuna na przeciwnika. Same duele także kończą się bardzo szybko, po zaledwie kilku hitach. Takie walki nie odzwierciedlają umiejętności poszczególnych graczy.
Oczywiście w całej tej zabawie jest ogromny potencjał. Wiele osób już proponowało ciekawe bonusy, aby duele miały jakiś dodatkowy cel poza daniem sobie nawzajem w mordę. Nie będę ich tu teraz przytaczał, ale choćby prowadzenie odpowiednich statystyk (może nawet w systemie drabinek ladderowych), zliczanie ratio zwycięstw do porażek widoczne na profilu konta byłyby wystarczającym smaczkiem do zainteresowania się PvP. Wierzę, że te szlify pojawią się wraz z nadejściem kilku kolejnych aktualizacji i obyśmy nie musieli czekać na nie zbyt długo.

Tak więc ja na chwilę obecną podchodzę do tej nowinki z małym dystansem. Na pewno pobawię się dla hecy ze znajomymi lub ewentualnie z przypadkowymi osobami na publicznych grach dla zabicia nudy. Nie mam jednak środków ani "wykoksanej" postaci, która pozwoliłaby na bardziej poważne podejście do tematu. Jestem na etapie dorabiania się, aby całe Inferno na niższych MP łykać w mgnieniu oka. Jak już napcham trochę kabzę ze złotem i moje EHP będzie na w miarę przyzwoitym poziomie, to wtedy będę mógł zacząć czerpać przyjemność z pojedynków. Ci, którzy mają przegrane więcej godzin ode mnie niech się nie dziwią moim słowom. Bez pracy nie ma kołaczy, także bez solidnej farmy nie mam co marzyć o grze bardziej na serio :wink: No chyba, że konkursy na ID zaczną wychodzić z częstotliwością min. 1 tygodniowo, nagrody będą tak samo zacne jak obecne, to wtedy można pomyśleć o porzuceniu dotychczasowego sposoby gry i utrzymywać się tylko z takiej formy zarobku... :mrgreen: :mrgreen:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum należy do serwisu Imperium Diablo