..:: Forum Imperium Diablo ::..
Oficjalne Forum Dyskusyjne Serwisu Imperium Diablo

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Pomoc w buildzie dla początkującego
Autor Wiadomość
takyuuso 

Dołączył: 18 Sty 2017
Wysłany: 2017-01-18, 00:43   Pomoc w buildzie dla początkującego

Witam, od 2 tygodni gram dopiero w Diablo, zacząłem Paladynem i jest to moja jedyna postać póki co. Przeszedłem koszmar na własnym buildzie (czyli żadnym praktycznie, jestem w tym zielony), jednak na piekle już nie jest tak łatwo. Dlatego prosiłbym jakiegoś weterana o pomoc w zbudowaniu postaci.
Z tego co czytałem, najlepszą opcją jest hammer, ale jeśli macie lepsze propozycje, to chętnie wysłucham. Gram na najnowszym patchu, tj 1.14d.
Zależy mi na jak najbardziej szczegółowym opisie (nie orientuję się jeszcze w skrótach i slangu z gry), chodzi mi jedynie o grę na singlu, większość poradników jakie znalazłem dotyczyły bn.
Jeśli znajdzie się jakiś dobrodziej, który poświęci chwilę na pomoc, to będę bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam!
 
     
Finrod_mw 


Wiek: 32
Dołączył: 09 Gru 2007
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-01-18, 11:05   

http://diablo.phx.pl/czytaj/pala-hammer-pvm
http://diablo.phx.pl/forum/viewtopic.php?p=78901

Generalnie nie ma tutaj filozofii jeśli chodzi o rozwój skilli. Co do przedmiotów to single player rządzi się innymi prawami niż BN/IDR. Można by dłuuugo pisać więc ograniczę się do ogólnych porad:

1) Hammer to caster - staraj się utrzymywać próg FCR (faster cast rate) na przyzwoitym poziomie, tabelę masz tutaj: http://www.diablo.phx.pl/www_old/fcr2.php
2) Poleciłbym Ci zainstalowanie plugy aby mieć dostęp do wszystkich słów runicznych (na singlu niektóre słowa nie są dostępne) jednak tutaj będzie problem z patchem - na 1.14d plugy nie działa, musiałbyś się cofnąć do 1.13. Warto to rozważyć chociażby przez słowo runiczne Spirit/Duch, dla większości postaci jest dostępne dość późno (tarcza monarcha) ale palladyn ma tę przewagę, że stosunkowo łatwo zdobyć 4soc tarczę dla paladyna z dodatkowym bonusem do odporności http://diablo.phx.pl/Graf...itshieldky9.png , podobnie to słowo runiczne jest na początku robione w kryształowym mieczu: http://diablo.phx.pl/Graf...ritswordcv8.png
3) No właśnie, odporności. Staraj się utrzymywać je na możliwe wysokim poziomie (szczególnie na piekle)
4) Co do przedmiotów to nie będziesz mógł wybrzydzać, staraj się stosować te mające bonus do FCR/life/mana/resists

Najlepiej, jak udostępnisz screeny tego co masz obecnie (przedmioty + runy) - wtedy łatwiej będzie poradzić jak radzić sobie z tym na chwilę obecną. Chętnie wtedy pomogę + zapewne znajdzie się kilku innych doświadczonych graczy którzy dorzucą swoje uwagi.

No i powaznie rozważ "cofnięcie" się do 1.13 - poza Duchem jest wiele różnych słów runicznych możliwych do złożenia z dość "przystępnych" run. Tym bardziej, że z Twojej perspektywy nie ma żadnej różnicy w samej grze pomiędzy 1.14 a 1.13 (ten sam drop, ta sama trudność etc, najnowysz patch wprowadził baaaardzo kosmetyczne zmiany).
_________________
Grail Project:
Uniques: 367/379
Sets: 126/127
Runes: 31/33
 
 
     
takyuuso 

Dołączył: 18 Sty 2017
Wysłany: 2017-01-18, 13:09   

Co do powrócenia do poprzedniego patcha, to wolałbym tego nie robić, taki pedantyzm gracza u mnie występuję, wolę mieć tę najaktualniejszą wersję, mimo, że z tego co opisujesz, to będę na tym stratny. Ale dziękuję bardzo za radę!
Czyli jeśli chodzi o drzewko:
- to wymaksować powinienem: młotki, koncentrację, błogosławioną celność, wigor
- 1pkt w śmiałość
- po 1 pkt na dojścia
- reszta w świętą tarczę?
Nadal jednak nie bardzo wiem, jaką przyjąć strategię jeśli chodzi o statystyki.
Nie bardzo rozumiem skrótów używanych w tych poradnikach, chodzi mi głównie o nazwy przedmiotów. Najbardziej odpowiadałoby mi, gdyby ktoś mógł mi stworzyć listę takiego uniwersalnego eq, do którego powinienem dążyć (i ewentualnie jak zdobyć poszczególne części, ale to już nie jest konieczne, tyle będę chyba w stanie sam znaleźć). Dodam, że nie zależy mi, żeby to był jakiś szybki proces, mam na mysli całe tworzenie postaci. Lubię dłuższe wyzwania.
Wiem, że oczekuję prowadzenia za rękę, ale zależy mi po prostu na stworzeniu możliwie najsilniejszej postaci no i na zaliczeniu tego cholernego piekła, nawet jeśli zajmie mi to z miesiąc albo i dłużej.
Dziękuję jeszcze raz za wyczerpującą odpowiedź, tym bardziej, że na innym forum zostałem dość lakonicznie potraktowany.
Nie bardzo wiedziałem jak udostępnić wszystkie te screeny, więc podam je w linku:
http://pho.to/AanaD
Co do run, to postanowiłem zacząć zbierać na enigmę, bo wydaje się to pracochłonne, a wszędzie jest rekomendowana.
Pozdrawiam!
 
     
Finrod_mw 


Wiek: 32
Dołączył: 09 Gru 2007
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-01-18, 14:02   

No cóż, jeśli chodzi o przedmioty to strategie w 95% opierają się na przedmiotach unikatowych lub słowach runicznych. Lecę z głowy z takim w miarę uniwersalnym ekwipunkiem, część z nich można zastąpić innymi przedmiotami ale mówimy tutaj o mega rzadkich zdobyczach nawet jak na realia bneta a co dopiero single player.

Hełm:
1) Przyodziewek Arlekina (unikalne Czako)
2) Alternatywnie: jakakolwiek obręcz/tiara z +2 do umiejętności paladyna i innymi bonusami (odporności, życie)

Zbroja:
1) Enigma - słowo runiczne Jah+Ith+Ber, powiedzmy sobie szczerze, na singlu trudne do złożenia (Jah i Ber - jedna z najrzadszych run).
2) Alternatywnie: Zbroja Żmijomaga (unikalna Zbroja z Wężowej Skóry), Anioł Stróż (unikalny Płaszcz Templariusza)

Tarcza:
1) Herold Zakarum (unikalna Pozłacana Tarcza)
2) Alternatywnie: rzadka (żółta) tarcza paladyna z bonusem +2 do umiejętności pala/odpornościami/szasną na blok/szybszym blokiem

Pas:
1) Siatka Arachnidów (unikalna Pajęcza Szarfa)
2) Alternatywnie: Sznur Verdungo (unikalna Mithrilowa Kolczuga), Wigor Boga Gromów (unikalny Bojowy Pas), Pryncypia (setowa Mithrilowa Kolczuga)

Amulet:
1) Kalejdoskop Mary (unikalny)
2) rzadki amulet z +2 do umiejętności paladyna i innymi bonusami (odporności, życie, siła)

Pierścienie:
1) Kamień Jordana (unikalny) + Kruczy Lód (unikalny)
2) Alternatywnie: Obrączka Bul-Kathosa (unikalny), rzadkie pierścienie z parametrem "szybsze rzucanie czarów" i innymi bonusami

Buty:
1) Do wyboru: Wodołazy (unikalne Wykonane z Rekiniej Skóry Buty), Podróżnik (unikalne Bitewne Buty), Piaskowy Kształt (unikalne Wykonane ze Skorupy Skarabeusza Buty)

Broń:
1) Serce Dębu - słowo runiczne KO + VEX + PUL + THUL stworzone w korbaczu
2) Alternatywnie: Kolec Czarodzieja (unikalny Kościany Nóż), Gałąź Samobójcy (unikalna Spalona Różdżka)

Jak widać większość to przedmioty unikalne/setowe i najłatwiej je znaleźć na bossach aktowych (andariel, duriel, mephisto, diablo, baal) na poziomie "piekło" (część również na koszmarze). Z tym że od razu przestrzegam - minie spoooro czasu zanim to znajdziesz. Dlatego single player w dużej mierze cechuje się zasadą "grasz tym co znajdziesz" a nie tym czym powinieneś grać :) Wieczorem postaram się zerknąć na to co udostępniłeś i coś wymyślimy.

Co do umiejętności to tak jak napisałeś z tym, że ja bym radził na początku dać trochę więcej pkt w świętą tarczę. Docelowo i tak będzie na 20pkt ale na początku raczej nie masz zbyt dużo przedmiotów zwiększający poziom umiejętności paladyna przez co będzie miała marne bonusy, dobij ~10 pkt.

Jeśli chodzi o atrybuty to na początku daj ~90 siły, to ciężko powiedzieć bo generalnie zalezy od przedmiotów a te jak już ustaliliśmy na singlu są dość problematyczne. Pamiętaj, że nawet jak będzie Ci brakować pkt np do siły to masz możliwość 3x resetowania atrybutów (i umiejętności) przez zadanie u Akary (Siedlisko Zła). Co do zręczności to są dwie drogi - albo nie daje się nic albo tyle, żeby mieć max blok. Tyle że to w przypadku konkretnego ekwipunku. W Twoim przypadku dałbym ~80 pkt. Reszta idzie w żywotnośc, w energię nic.

Jeszcze mała dygresja odnośnie umiejętności - polecam na singlu poświęcić 1 pkt umiejętności i dać w Odkupienie. Ograniczy to w jakimś stopniu konieczność ciągłych wędrówek do miasta po mikstury many. Jak już zdobędziesz potężny ekwipunek zawsze możesz wykorzystać 1 reset umiejętności i zrezygnować z Odkupienia.

Oczywiście powyższe porady nie są jakimś idealnym buildem, bardziej czymś względnie osiągalnym na singlu. Zakładam, że zostajesz przy 1.14 i nie będziesz miał dostępu do części słów runicznych przez brak plugy. Gdybyś się zdecydował na cofnięcie do 1.13 to pewne pozycje ulegną zmianie...
_________________
Grail Project:
Uniques: 367/379
Sets: 126/127
Runes: 31/33
Ostatnio zmieniony przez Finrod_mw 2017-01-19, 09:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Obishedo 
D1, D2 LoD, D3 RoS


Konto na BN: Obishedo
Klan: DoT / EPI / ZROM
Konto na IDR: ------------
Dołączył: 24 Sie 2014
Skąd: Jabłonowo Pomorskie
Wysłany: 2017-01-18, 14:31   

Przeszedłem single player każdą klasą postaci. Oczywiście grając paladynem wybrałem opcję Hammerite :D

Dlaczego?

Otóż taki paladyn ze względu na spory dmg jest w stanie przejść grę w nawet najgorszym złomie. Tutaj nie potrzeba jakiś super itemów. Mi wystarczyły w zasadzie niebieskie i żółte przedmioty. Wymaksowałem takie skille jak: Błogosławiony Młot, Koncentracja oraz Święta Tarcza. Dlaczego Św. Tarczę? Żeby obrona była w sam raz do przejścia gry.
Co najlepsze przeszedłem tym paladynem classic a potem skonwertowałem na LoD-a i grało się nim nadal łatwo. Jedynie odporności trzeba było zwiększyć, ale słowo runiczne Przysięga Starożytnych dało efekt pozytywny. Resztę punkcików ze skilli dałem w Śmiałość. Tutaj widać wyraźnie, że dla mnie np. ważniejsza była obrona niż dmg - bo młotki w zasadzie wraz z koncentracją na 20 lvl-u dają już w miarę skuteczny dmg. Mój paladyn osiągnął 1454 - 1480 i w zasadzie to starcza na przejście gry. Po aktywowaniu Tarczy obrona jest na przyzwoitym poziomie 10545. Uważam, że Hmmerite jest to najłatwiejszy build do przejścia gry zwłaszcza single player. Problemem było tylko Robacze Gniazdo na Piekle, ale jakoś powoli kręcąc młotki udało się je przejść.

Pozdrawiam!
_________________




http://www.youtube.com/obishedo
 
     
Finrod_mw 


Wiek: 32
Dołączył: 09 Gru 2007
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-01-18, 14:52   

No dobra, z Twoim run na szybko co mi przychodzi do głowy to:

SHAEL + ETH [2]
Rhyme/Rym
Tarcze
20% zwiększona szansa na blok
40% szybszy blok
Wszystkie odporności +25
Regeneruje manę 15%
Nie można zamrozić
50% dodatkowe złoto od potworów
25% większa szansa na zdobycie magicznych przedmiotów

Postaraj się znaleźć jakąkolwiek tarczę paladyna z 2 miejscami na klejnot i wbudowanym bonusem do odporności (min 30).

Spróbuj upolować runkę LUM (nie jest jakaś trudna do zdobycia tym bardziej jeśli dajesz radę zabijać hrabinę w 1 akcie na piekle), do tego znaleźć przyzwoitą zbroję z 2 miejscami na klejnot i masz:

NEF + LUM [2]
Smoke/Dym
Zbroje
+75% poprawiona obrona
+280 obrona przeciw pociskom
Wszystkie odporności +50
20% szybsze odzyskiwanie równowagi
Poziom 6 Osłabienie [18 ładunków]
+10 do energii
-1 do promienia światła

Takie dwa przedmioty same w sobie dadzą potężnego kopa do odporności (>100) co może być zbawienne na piekle.

Oprócz tego biorąc pod uwagę co masz obecnie na głowie polecam mimo wszystko znaleźć runę SOL (jeszcze łatwiejsza od LUM) i zrobić w 2 socketowym hełmie:

ORT + SOL [2]
Lore/Wiedza
Hełmy
+1 do poziomu wszystkich umiejętności
+10 do energii
+2 do many za każdego zabitego przeciwnika
Odporność na błyskawice +30%
Obrażenie zmniejszone o 7
+2 do promienia światła

Poza tym nie mam na chwilę obecną innej rady dla Ciebie jak "zabijaj, zabijaj, zabijaj" i poluj na unikaty/setowe :)
_________________
Grail Project:
Uniques: 367/379
Sets: 126/127
Runes: 31/33
Ostatnio zmieniony przez Finrod_mw 2017-01-20, 10:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
takyuuso 

Dołączył: 18 Sty 2017
Wysłany: 2017-01-18, 19:00   

Dzięki wielkie chłopaki, właśnie o coś takiego mi chodziło!
Jeden reset już wykorzystałem, ale dwa pozostałe jeszcze posiadam, jeden zużyje teraz, abyzastosować wasze rady, drugi pewnie gdy uda mi się za jakiś czas zaopatrzyć w inny ekwipunek. Zacząłem właśnie dziś dropic runy na Hrabinie, póki co na koszmarze, bo piekło jest zbyt problematyczne (choć czasami pomaga mi znajomy nekromanta, wtedy to bułka masłem). Póki co nie mam więcej pytań, ale w razie czego będę się jeszcze zwracał do was o pomoc.
Na chwile obecną dziękuję bardzo za wyczerpujące odpowiedzi i poświęcony czas :)
Pozdrawiam!
 
     
Finrod_mw 


Wiek: 32
Dołączył: 09 Gru 2007
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-01-19, 08:42   

takyuuso napisał/a:
Zacząłem właśnie dziś dropic runy na Hrabinie, póki co na koszmarze, bo piekło jest zbyt problematyczne


To od razu krótka rada odnośnie dropienia run na hrabinie. Hrabina jak zapewne wiesz ma zwiększony drop run jednakże na każdym poziomie trudności obejmuje on tylko część run. I tak:

Normalny:
Runy o zwiększonej szansie: EL(1)-RAL(8)

Koszmar:
Runy o zwiększonej szansie: EL(1)-IO(16)

Piekło:
Runy o zwiększonej szansie: EL(1)-IST(24)

Teoretycznie na koszmarze i piekle mogą też z niej wypaść lepsze runy jednak nie są one objęte zwiększonym dropem więc szansa na to jest bardzo nikła (tzw regularny drop). W kontekście poprzedniej porady odnośnie zbroi NEF-LUM widać, że na koszmarze nie znajdziesz (raczej) runy LUM(17) na hrabinie. Nie mniej możesz stworzyć runę LUM w kostce przy pomocy 3 run IO + 1 Topazu ze Skazą (tym bardziej, że jedną już masz). Sama runa IO ma na hrabinie (koszmar) szansę na wypadnięcie 1:21 więc całkiem wysoka (dla porównania szansa na LUM z hrabiny w obrębie regularnego dropu to .... 1:2558 :) )
_________________
Grail Project:
Uniques: 367/379
Sets: 126/127
Runes: 31/33
 
 
     
takyuuso 

Dołączył: 18 Sty 2017
Wysłany: 2017-01-21, 03:20   

Czytałem odnośnie runi tego, na jakim poziomie jakie są dropy, ale dzięki za zainteresowanie :) same runy to w sumie nie problem, bo ładnie lecą, gorzej z kamulcami, bo ciągle mi ich brakuje :P ale podobnno dobrym miejscem do dropienia nadkruszonych sa świątynie Tal Rasha. Może to ktoś potwierdzić, ewentualnie polecić jakieś inne miejsce?
 
     
Finrod_mw 


Wiek: 32
Dołączył: 09 Gru 2007
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-01-21, 07:45   

Rada w Travincal i Kazamatach - statystycznie największa szansa na drop kamieni. Grobowce też są dobre ze względu na zwiększony drop kamieni z wszelkiego rodzaju zjaw i duchów.

Tak czy inaczej ja bym polecał travi - oprócz pożądanych kamieni można zdobyć sporo klejnotów/talizmanów/biżuterii a i czasem jakiś przyjemny unikat/set może wypaść. Na koszmarze nie powinieneś mieć problemu o ile masz odporności w miarę wysokie (szczególnie fire).
_________________
Grail Project:
Uniques: 367/379
Sets: 126/127
Runes: 31/33
 
 
     
Obishedo 
D1, D2 LoD, D3 RoS


Konto na BN: Obishedo
Klan: DoT / EPI / ZROM
Konto na IDR: ------------
Dołączył: 24 Sie 2014
Skąd: Jabłonowo Pomorskie
Wysłany: 2017-01-21, 14:33   

Proponuję u kupców szukać:

- laski z ładunkami teleportu (Drognan, Akara za którymś razem będą mieć w ofercie)
- tarczę 2 do umiejętności paladyna
- berło, które daje do koncentracji oraz młotków i ewentualnie wszystkich umiejętności paladyna

wszystkie te itemy co wymieniłem są magiczne (niebieskie) i mogą zawsze pomóc w grze.

Pozdrawiam!
_________________




http://www.youtube.com/obishedo
 
     
takyuuso 

Dołączył: 18 Sty 2017
Wysłany: 2017-01-22, 02:34   

Akurat na koszmarze mam 85 do fire, bo znalazłem dość ciekawy hełm, bodajże kooronę złodziei, także spróbuję na Travi. Rozglądnę się też u kupców, może coś ciekawego zaoferują :) Obecnie szukam itemków, żeby powsadzać te runy, ale jak na złość nic ciekawego : /
Pozdrawiam!
 
     
takyuuso 

Dołączył: 18 Sty 2017
Wysłany: 2017-05-23, 15:58   

Wiem, że trochę minęło, ale nie miałem kiedy grać. Zastosowałem się do wszystkich rad, których mi udzielono, w mniejszym lub większym stopniu, ale efekt był rewelacyjny. Nie rebuildowałem mojej postaci, zrobiłem nową, ale tempo gry były kilkukrotnie większe. Tydzień i od normala, do Baala na hell'u, dzięki chłopaki, o to mi chodziło! : D
Pozdrawiam.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum należy do serwisu Imperium Diablo