..:: Forum Imperium Diablo ::..
Oficjalne Forum Dyskusyjne Serwisu Imperium Diablo

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Full zealot guide PvM by DeadMan
Autor Wiadomość
DeadMan 
Powrót do nałogu :C


Konto na BN: Kiedyś było...
Konto na IDR: DeadMan
Wiek: 27
Dołączył: 20 Sty 2008
Skąd: wiesz?
Wysłany: 2009-06-22, 19:15   Full zealot guide PvM by DeadMan

Full zealot guide PvM by DeadMan

1.Wstęp.
2.Atrybuty.

a)Elemental build.
b)Standard build.

3.Umiejętności.
a)Elemental build.
b)Standard build.

4.Ekwipunek.
a)Elemental build.
b)Standard build dla bogatych.
c)Standard build dla średnio zamożnych
d)Standard build dla biednych.

5.Merc.
a)Elemental build.
b)Standard build dla bogatych.
c)Standard build dla średnio zamoznych i biednych.

6.Opis gry.
a)standardowa gra.
b)Uber tristram
c)Unikanie Im.

7.Progi i osiągi.
a)Elemental build.
b)Standard build dla bogatych.

8.Save'y.
9.Zakończenie.




1.Wstęp.


Witam wszystkich. Obiektem tejże strategii będzie paladyn zealot. Wydawałoby się że na temat tej jakże popularnej postaci napisano chyba wszystko co można było napisać. Zealot był pierwszą postacią jaką kiedykolwiek grałem i zawsze chciałem napisać na jej temat strategię, jednak nie uczyniłem tego wcześniej gdyż nie potrafiłem wymyślić żadnej oryginalnej wersji tej klasy. Jednak wystarczyło trochę pomyśleć, poeksperymentować i można napisać w miarę oryginalny build nawet dla tak ogranego chara. Standardem jest zealot używający jako głównej aury fanatyzmu. Podobnie zealot z aurą świętego wstrząsu. Widywałem także wersje używające innej "świętej" aury - Świętego chłodu. Ale także była to postać bardzo mało innowacyjna w stosunku doklasycznego zealota. Wersja którą tutaj przedstawię jest (przynajmniej w moim) mniemaniu czymśnowym i oryginalnym. O tym co miałem na myśli dowiecie się w dalszej części tego poradnika. W zamysle miał to być dosyć krótki guide, jednak w momencie gdy kończyłem pisać itemsetup głównej wersji paladyna postanowiłem niejako dokleić wersje klasycznego zealota w kilku wersjach cenowych, i zrobiło się z tego w sumie niemałe kompendium wiedzy... mam nadzieję że nie będzie to wadą, zresztą, to od was zależy jak to odbierzecie, ja chcę wam przekazać wszystko co wiem o tym charze. Mam nadzieję że ten build pomoże wszystkim graczom chcącym stworzyć taką fantastyczną i prostą postać w obsłudze jak zealot. Pozostaje mi kończyć ten i tak już przydługi wstęp i przejść do konkretów. Z góry gratuluje i dziękuję wszystkim którzy przeczytają go do końca.



2.Atrybuty.

a)Elemental build.

Mamy do rozdysponowania 505 pkt.

-Siła - Pal ma początkowo 25 pkt siły. Nie dajemy nic. Osiągniemy 156 z itemami.
-Zręczność - Pal ma początkowo 20 zręczności. Dodajemy 30 pkt by osiągnąć max blok. Osiągniemy 169 z itemami.
-Żywotność - Pal ma początkowo 25 żywotności. Dodajemy resztę pkt (475) osiągniemy 619 z itemami.
-Energia - Pal ma początkowo 15 energii. Nie dajemy nic. Osiągniemy 60 z itemami.


b)Standard build.

-Siła - Pal ma początkowo 25 pkt siły. Dodajemy 8 pkt. Osiągniemy 138 z itemami.
-Zręczność - Pal ma początkowo 20 zręczności. Dodajemy 30 pkt by osiągnąć max blok. Osiągniemy 164 z itemami.
-Żywotność - Pal ma początkowo 25 żywotności. Dodajemy resztę pkt (468) osiągniemy 593 z itemami.
-Energia - Pal ma początkowo 15 energii. Nie dajemy nic. Osiągniemy 85 z itemami.

Wszystkie statystyki są pod najlepsze itemsetupy. W buildzie drugim jeżeli chcesz zastosować tańsze wersje, należy odpowiednio zrewaloryzować ich wartość.



3.Umiejętności.

a)Elemantal build.

Mamy do rozdysponowania 110 pkt umiejętności.

I)umiejętności bojowe.

-Poświęcenie (sacrifice) - 1pkt na dojście.
-Pchnięcie (smite) - 1pkt na dojście.
-Święty pocisk (Holy bolt) - 1pkt na dojście.
-Zapał (zeal) - 1pkt. W zupełności wystarczy. Kluczem tego buildu jest wymaksowanie elementarnych obrażeń. gdybyśmy zainwestowali tutaj więcej punktów pal byłby wręcz nie do użytku.
-Szarża (charge) - 1pkt na dojście. Możemy jej używać do szybszego poruszania się.
-Błogosławiony młot (blessed hammer) - 1pkt na dojście.
-Święta tarcza (holy shield) - Max! Pakujemy na samym końcu, genialna defensywna umiejętność.

Wydaliśmy 26 pkt.

II)Ofensywne aury.

-Moc (might) - 1pkt na dojście.
-Święty ogień (holy fire) - 1pkt na dojście.
-Święty chłód (holy freeze) - Max! Nasza podstawowa aura.

Wydaliśmy 22 pkty umiejętności.

III)Defensywne aury.

-Odporność na ogień (Resist fire) - 11pkt.
-Odporność na zimno (Resist cold) - 11pkt.
-Odporność na błyskawice (Resist lightning) - Max.
-Zbawienie (Salvation) - Max. Takie ustawienie umiejętności pozwoli nam na możliwie zrównoważone obrażenia.

Wydaliśmy 62 pkty umiejętności.

Suma: 26 + 22 + 62 = 110. Zatem build kończymy na 99 lvlu.

b)Standard build.

I)Umiejętności bojowe.

-Poświęcenie (sacrifice) - Max. Synergia do zapału.
-Pchnięcie (smite) - 1pkt na dojście.
-Święty pocisk (Holy bolt) - 1pkt na dojście.
-zapał (zeal) - Max. POdstawowa umiejętność. Wymierza pięć szybkich ciosów w najbliższych przeciwników. Jedna z lepszych um. pala.
-Szarża (charge) - 1pkt na dojście. Możemy jej używać do szybszego poruszania się.
-Błogosławiony młot (blessed hammer) - 1pkt na dojście.
-Święta tarcza (holy shield) - Max! Fantastyczny crack do obrony, bloku i fbr.

Wydaliśmy 64 pkty umiejętności.

II)Ofensywne aury.

-Moc (might) - 1pkt na dojście.
-Błogosławiona celność (blessed aim) - 1pkt na dojście.
-Koncentracja (concentrate) - 1pkt na dojście.
-Fanatyzm (fanaticism) - Max. Nasza podstawowa aura. Ogromny crack do obrażeń iasu i aru.

Wydaliśmy 23 pkt umiejętności.

III)Defensywne aury.

-Śmiałość (defiance) - Max. Synergia do hs'a. Maksujemy na końcu.
-Modlitwa (prayer) - 1pkt.
-Oczyszczenie (cleansign) - 1pkt.
-Wigor (vigor) - 1pkt.



4.Ekwipunek.

a)Elemental build.


*)Broń

-Ręka sprawiedliwości. Robimy w pb by uzyskać maksymalny ias. Ciekawą opcją byłoby berło z 3hf ale tracimy wówczas na iasie. Im mniej ed tym lepiej ;)


(+)

-Aura stanowiąca jedną z podstaw tego buildu.
-Spory bonus do iasu.
-Obniża res na ogień.
-Fajne mody (oślepienie, zamrożenie, ignoruje obronę celu).
-Troche ll.
-W pb jest niezniszczalne.

(-)

-Brak atrybutów.
-Brak ml.
-Pb podnosi nasze obrażenia fizyczne zwiększając naszą podatność na im.


W tym buildzie nie ma żadnej godziwej alternatywy. Na upartego można by tu wrzucić doom'a ale wyjdziemy na tym dużo gorzej niż z HoJ'em.


*)Zbroja.

-Dragon w dusku/mp/ap. Najlepiej z ed.


(+)

-Aura świętego ognia kumulująca się z aurą z naszej broni.
-Spory bonus do siły.
-Procentowa szansa na jad i hydre (hydry są nawet dosy przydatne).
- +5% do maksymalnej odporności na błyskawice.


(-)
-Brak life.
-Brak resów.
-Brak -res oppów.
-Brak dr.
-Brak sox (cuz rw).


Podobnie jak w przypadku broni nie ma żadnej alternatywy. Dragon jest jedynym pancerzem dającym nam jedną z aur koniecznych w tym buildzie, dlatego żaden inny pancerz nie zapewni nam modsów lepszych od tego.


*)Hełm.

-Sen w diademie.


(+)

-Aura.
-Spory bonus do fhr.
-Niezłe resy.
-Mf.
-Szansa na rzucenie zamętu.
- +5% max life.
-Troche vita.
-Nawet niezły def.

(-)

-Brak dr.
-Brak innych atrybutów.


Podobnie jak wyżej nie ma sensownego zamienniku dla tego hełmu.


*)Tarcza.

-Sen w paladyńskiej tarczy, najlepiej w st.


(+)

-Aura.
-Spory bonus do fhr.
-Niezłe resy.
-Mf.
-Szansa na rzucenie zamętu.
- +5% max life.
-Troche vita.
-Nawet niezły def.

(-)

-Brak dr.
-Brak innych atrybutów.


Jak wyżej. Brak innej opcji, niestety w większej części ten build jest bardzo nieelastyczny.


*)Rękawice.


-Crafty/rare (staty z gwiazdkami są opcjonalne).

(+)

-20 ias.
-15str.
-15dex.
-Resy*
-ll/ml*

(-)

-W zasadzie jedynie cena.


Rękawice idealne. Ze względu że nie mamy fana te rękawice są dla nas konieczne by wyciągnąć maksymalny ias z naszej broni.


Inne opcje:

-Drakule. Jednak brak iasu moim zdaniem wyklucza je z konkretniejszego użytku.



*)Pas.


-Sznur Verdungo.


(+)

-15%dr
-Kop do vita.
-Ciutke fhr.
-16 boxes.
-Umiarkowana cena.


(-)

-Brak resów.
-Life nie mnoży się przez bo.
-Troche mało fhr.


Bardzo dobry i względnie tani pasek. W cenie u nas jest dr które powinno być maksymalne i vita z której możemy zrezygnować na rzecz właśnie dr'u.


Inne opcje:

-Rare/craft belt.

(+)

-Fhr.
-Str.
-Life.
-Resy.

(-)

-Brak dr.
-Dobry jest drogi.


Gdyby nie brak dr takie pasy wyparłyby całkowicie dungo z użytku, niestety co za dużo to nie zdrowo. pas również świetny ale nie ma najcenniejszego dla nas atrybutu.


*)Buty.


-Piaskowy kształt, najlepiej eth.


(+)

-Fhr.
-Frw.
-Atrybuty.
-Res na trucizny.
-Self repair.

(-)

-Frw mógłby być lepszy.
-Brak innych resów.


Klasyczne sandy, niektórzy mogą uważać że lepsze gore dla zealota, ale nam są one całkowicie niepotrzebne, nie posiadamy prawie w ogóle obrażeń fizycznych więc po co nam takie buty skoro sandami możemy nadrobić wiele innych interesujących statystyk.

Inne opcje:

-Rare/crafty.

(+)

-30frw.
-10fhr.
-Triple res.
-xx% Skrócony czas działania trucizn.

(-)

-Dobre = drogie.


Tak jak w przypadku pasa, lepszy unikat niż rare, sandy wygrywają z tymi butkami lepszymi atrybutami. Fhr i str + vita wygrywa z lepszymi resami gdyż i tak mamy max.


*)Amulet.


-Oko kota.

(+)

-30frw.
-spory dex.
-def przeciwko pociskom.
-20ias.
-Bardzo tani.

(-)

-Brak atrybutów.
-Brak resów.
-Brak skill.


Fantastyczny amulet, ias pozwoli osiągnąć ostatni próg, frw zwiększy naszą mobilość a dex zwiększy nam blok. Nie ma lepszego amuletu dla naszego pala.


Inne opcje:

-Craft/rare - skill/res/str/dex/life
-Kratownica.
-Amu z setu anioła (Tylko wraz z pierścieniem).


*)Pierścienie.

I)Kruczy lód.


(+)

-Cbf.
-Troche dex.
-Cold abs.
-Spory ar.

(-)

-Brak resów.
-Brak innych atrybutów
-Brak ll/ml.

Ten pierścień jest niezmienny w tym buildzie gdyż zapewnia nam drogocenny cbf.

II)Rare/craft ring. (*-nieobowiązkowe).


(+)

-Str.
-Dex.
-Ar*
-Resy*
-Ml.


(-)

-Trudno zdobyć taki z pasującymi statystykami.
-Dobry jest drogi.


Stat ring jak stat ring, nie musi być jakiś super mega wypasiony. Wystarczy standardowy str + dex jeśli dodatkowo będzie miał jakieś inne ciekawe mody tym lepiej.


Inne opcje:

-Drugi raven.
-Bul-Khatos.
-Amu z setu anioła (Tylko wraz z amuletem z tegoż setu).


Na switchu umieszczamy cta z jak najwyższym poziomem rozkazów + crap spirit w pala tarczy z niskimi wymaganiami. ekscentrycy mogą zrobić cta w berle dla pala z 3hs.


*)Plecak.

Standard:

-Pala torch z perf statami. Dobry res również byłby przydatny.
-Anni. Staty j.w.
-5x Sc 20life/5@. Najważniejszy res. Life może być niewielki.
-18x sc 3xar/20life. J.w. Life może być niski a nawet może go nie być w ogóle. Ważne by ar był wysoki gdyż nasz palek kuleje na ar'u, Jeżeli nie chcemy męczyć się z talikami zakładamy wspomniane wyżej angelic combo. Osiągniemy odrobine gorsze rezultaty gdyż będziemy musieli uzupełnić braki w sile i dexie które utracimy w ten sposób, ale lepsze to niż nic.

zostawiamy 12 kratek wolnych na łupy.



b)Standard build dla bogatych.


*)Broń.

-Ostatni oddech w eterycznym berserkerskim toporze.


(+)

-Ogromne obrażenia.
-Fantastyczne atrybuty.
-Indestructible.
-Podwójny leech.
-Trosze ar i dmg dla undeadów.
-Dosyć niskie wymagania.
-Świetny ias.

(-)

-Brak wolnych sox z racji iż jest to rw.
-Brak statów typu cb/ds/ow.
-Nova trucizny może troche lagować grę.


Heh, kolejny build w którym umieszczam tę broń ;) cóż mogę poradzić że jest to niemal idealny zabójca, napradę trudno jest zdobyć broń która potrafi przeskoczyć botd'a, niemniej warto szukać.


-Rare/craft ba.

(+)

-Obrażenia w gosu wersjach mogą znacznie przewyższać botd.
-wolny/e soxy.
-Brak novy trucizny = lepszy ping.
-Inne losowe mody.

(-)

-Ciężko toto zdobyć.
-Jeśli już trafisz na jakiś z pasującymi statami okaże się że cię na niego nie stać.


Morderstwo idealne, ubierasz i zapominasz o wszystkim. Dzięki niemu można wyciągnąć większe (o wiele!) obrażenia niż z botdem. Cena takiego cudeńka może przekraczać kilkanaście k fg i to jest zasadniczą wadą tej broni, nie każdy może sobie pozwolić na coś wartego pewnie pare razy więcej niż moje konto w czasach mojej świetności na bn ;) Inna wadą jest brak atrybutów jakimi dysponuje botd i sprawia że mocno trzeba zmienić rozkład statystyk, a może nawet itemsetup.


Inne opcje:

-Oath w eth ba.
-Eth tasak śmierci.
-Bicz burzy.


*)Zbroja.


-Hart w ap najlepiej z ed.


(+)

-300% ed
-Niezły res.
-Troche life.
-Spory def.
-Modziki.

(-)

-Brak fhr.
-Brak wolnych soc.
-Brak dr.


Również bardzo często wykorzystywana przezemnie zbrojka. Blizz uczynił ją największym przyjacielem większości merców i zealotów. Fantastyczne osiągi.


*)Tarcza.


-Exile w zbugowanej eterycznej pala tarczy z wysokim resem. Najlepiej st bądź vortex.


(+)

-Samonaprawa.
-Bardzo duży def.
-Aura śmiałości podczas noszenia.
-Szansa na rzucenie wyssania życia.
-Bonus do maksymalnych odporności.
-Troche mf.

(-)

-Brak dr.
-Brak life.
-Brak wolnych sox.
-Słaby blok.
-ciężko znaleźć dobrą tarcze.


Zarąbisty def, tak najkrócej można opisać tę tarczunię. Cenny jest również life tap i self repair które jest głównymi powodami dzięki którym ta tarcza jest tak popularna wśród paladyńskiej braci. Niestety może być zrobiona tylko w pala tarczach.


Inne opcje:

-Zaka najlepiej upped z berem.


*)Hełm.


-Korona wieków, koniecznie 2 sox.


(+)

-Soxy.
-Spory dr.
-Resy.
-Niezły def.
-1 skill.
-Fhr.
-Indestructible.

(-)

-Okropnie ciężkie.
-Dobra jest droga.


Podstawowy hełm. Jeden z najlepszych i najdroższych unikatów istniejących w świecie gry. Fantastyczny dr, fhr i res stawia go na pierwszym miejscu dla naszej postaci. Jedyną wadą jest okropny str req. Żeby go nieco zmniejszyć socketujemy hełm dwoma jewelami 40ed / 15req. Wtedy bezproblemowo uniesiemy go bez pakowania zbyt dużej ilości pkt w siłe. Ze względu na wspaniałe możliwości nie przewiduje innej opcji.


*)Rękawice.


-Drakule.


(+)

-Bonus do siły.
-Szansa na rzucenie wyssania życia.
-Dosyć tanie.
-Troche ll.

(-)

-Brak ias (ale mamy wystarczającą ilość do progu).
-Brak dex.
-Brak jakichś szczególnie ciekawych modów.


Bardzo tanie i dobre rękawice. Lekkie i dają nam siłę by łatwiej unieść itemy.


Inne opcje:

-Rare/craft rękawice ze str/dex/res/life/ias.
-Bloodfisty.


*)Pas.


-Verdungo.

(+)

-15%dr
-Kop do vita.
-Ciutke fhr.
-16 boxes.
-Umiarkowana cena.


(-)

-Brak resów.
-Life nie mnoży się przez bo.
-Troche mało fhr.


Jedynym zadaniem tego pasa jest zapewnienie nam optymalnego poziomu zmnieszenia obrażeń. Inne mody które posiada nie są jakoś szczególnie interesujące


Inne opcje:

-Rare/craft belt z fhr/str/life/res.


*)Buty.


-Jeździec rzezi.


(+)

-Ds/ow/cb.
-Niezgorszy def.
-Niezły frw.
-dosyć niski str req.
-Tanie.


(-)

-Brak fhr.
-Brak res.
-Brak str/dex.


Stare dobre goresy. Nie powalają atrybutami ale nadal są świetnymi butami dla meele chara. Niestety żadne rare, nawet najlepsze nie są w stanie pochwalić się jakimiś super zarąbistymi statami mogącymi równać się z ds, ow i cb.


*)Amulet.


-Gniew lorda.


(+)

-Ias.
-Ds.
-1 skill.
-Odp na błyski.
-Tani.

(-)

-Brak atrybutów.
-Brak ar.
-Szkoda że tylko 1 skill.


Świetny amulet. Pokaźny bonus do ds sprawia że bardzo często możemy zadawać podwójne obrażenia. Podobać się może również ias i light res. Jeden z lepszych amu dla meele chara.


Inne opcje:

-Oko kota.


*)Pierścienie.

I)Kruczy lód.

(+)

-Cbf.
-Troche dex.
-Cold abs.
-Spory ar.

(-)

-Brak resów.
-Brak innych atrybutów
-Brak ll/ml.

Ten pierścień jest niezmienny w tym buildzie gdyż zapewnia nam drogocenny cbf.


II)Rare ring.

(+)

-Str & dex.
-Life.
-Resy (wszystkie bądź 3 najważniejsze)

(-)

-Bardzo drogi.
-Brak ll/ml chyba że zrezygnujemy z str/dex/life
-brak absów.
-Brak ar chyba że zrezygnujemy z któregoś z resów.

Pierścień mogący dac nam wszystko czego potrzebujemy... w granicach rozsądku. Naprawdę ciężko jest trafic na dobry ale warto rozglądac się za takim cackiem.


Inne opcje:

-Bk.
-Ring anioła wraz z amu anioła.


*)Plecak.

-Pala torch + anni z jak najlepszymi statami i resami, ale stats>res.
-Pc skillery najlepiej 6 z dobrym lifem.
-Sc max/ar/life najważniejszy life i dmg ar może być nawet niski, jak kogoś stać na perfy to prosze bardzo ;p 9 sztuk styknie.
-Księga portalu ;

Reszta pól wolna.



c)Standard build dla średnio bogatych.


Pozwole sobie pisać troche bardziej skrótowo oraz bez opisów ze względów osobistych nie mam ani ochoty, ani weny bardziej rozbijać się przy tych dwóch setupach.


-Broń: Przysięga w małym sierpie/ba. Ew. Bicz burzy/błękitny gniew/młot sheafera / odkupiciel/światło niebios/co w ręce wpadnie. sock: shael/amn
-Zbroja: Lwie serce w dusku/ap/jakimś elita armie. Ew. Dym/anioł stróż/duriel. Sock shael (o ile możliwe)
-Tarcza: Jakaś low/mid zaka.
-Hełm: Oblicze andariel/spojrzenie wampira sock: Shael
-Rękawice: Draki.
-Buty: Goresy.
-Pas: Randomowaty verdungo.
-Pierścień 1: Raven.
-Pierścień 2: Drugi raven/bk/rare ze str/dex/ar.
-Amulet: Gniew lorda.


W plecaku: Jakiś low pala torch i anni. Reszte wypychamy czystymi pc skillerami, wolne slotki dopychamy charmami z life 19+. Jeśli nie stać nas na pc sks, to wolne kratki dopychamy większą ilością charmów z lifem. ew dopychamy czym mamy pod ręką. Warto dorzucić gheeda by choć troche tego mf było.



d)Standard build dla biednych.


Build dla napradę ubogich graczy lub dla osób które chcą sobie spokojnie pochasać po hellu ciesząc się pięknem tej gry w pełnej krasie a nie tylko zasuwać kolejne mf runy soską czy hammerem modląc się by wypadł im ten [wulg.] soj/mara/hr/imba rare/* ( w miejsce * wstaw jakiś zarąbisty item którego i tak nigdy nie znajdziesz). Czyli dla dla ludzi którzy potrafią zdrowo i z uśmiechem na ustach połazić sobie po dniu pełnym stresu tudzież innych nieprzyjemności na które można trafić tylko w real lif'ie.


-Broń: Przysięga/bicz burzy/azure/odkupiciel/światło niebios/zabójca dżinów z obojętnymi statystykami.
-Zbroja: Lwie serce w dusku/ap/jakimś elita armie. Ew. Dym/anioł stróż/duriel. Sock shael.
-Tarcza: Jakaś low zaka. Ew. Stormshield. Sock: Perf brylant.
-Hełm: spojrzenie wampira sock: Shael
-Rękawice: Draki.
-Buty: Goresy.
-Pas: jakikolwiek random dungo.
-Pierścień 1: Raven.
-Pierścień 2: Drugi raven. Ewentualnie jakis słaby rare nadrabiający statystykami.
-Amulet: Gniew lorda.

W plecaku: Jakikolwiek torch. Nawet nie dla pala, byleby był. Jak masz fundusze to jakiś naprawde totalnie słaby anni. Reszte wypychasz charmami z low life/fhr/frw/res. Zostaw kilka kratek na potencjalne łupy. Jak chcesz troche pomefić dodaj gheeda. Cóż, to koniec wypisywania ekwipnuku w poszczególnych buildach.



5.Merc.

Pomocnik w każdym z buildów będzie ten sam. Jest to pan z drugiego aktu. Jedynie różnił będzie się itemsetup, oraz rodzaj aury.


a)Elemental build. IIakt, norm lub hell, atak (aura błogosławiona celność)


*)Broń.


-Infinity w eth cv/ca.


(+)

-Aura niezbędna dla nas.
-Spore obrażenia.
-Mody w stylu cb/frw/mf.
-Szansa na seryjne błyskawice podczas śmierci oppa.


(-)

-Rw zatem brak sock.
-Brak ll.
-Brak ias.


Kolejny z rw bardzo często używanych w moich buildach. Fantastyczna giwera dla merca nie ma lepszej opcji gdyż nie istnieje inna broń/przedmiot mogący zapewnić nam tej aury.


*)zbroja.


-Hart.

(+)

-Koks do obrażeń.
-Reski.
-Spory def
-Zbroja mrozu.
-Troche fcr ;p

(-)

-Kolejne rw ;<
-Brak dr.
-Brak fhr.
-Przydałoby się pare innych modów.


Zbroja chyba najczęściej wykorzystywana przez merców. Nic dziwnego, posiada genialne dla nich statystyki.


*)Hełm.


Spojrzenie Wampira, najlepiej eth i upped.

(+)
-Dual leech
-Niezły dr
-spory def.
-wolny sox

(-)
-Brak resów.
-Brak life.
-Brak cbf

Niezły hełm, posiada jednocześnie dr i leech. Socketujemy runą cham dla cbfu.



b)Standard build dla bogatych. IIakt koszmar atak (aura moc).


*)Broń.


-Duma w eth ca/cv.


(+)

-Wspaniale podbija obrażenia przy pomocy aury.
-Mody typu ds/zamrożenie/oślepienie.

(-)

-Słabe obrażenia.
-Brak wolnych sock.
-Brak ias.
-Brak ll.


Więcej minusów niż plusów. Jednak ten jeden jedyny plus jakim jest aura przeważa wszystkie inne. Merc co prawda nie jest power killerem ale wyciąga nawet przyzwoite obrażenia.


*)zbroja.


-Hart.

(+)

-Koks do obrażeń.
-Reski.
-Spory def
-Zbroja mrozu.
-Troche fcr ;p

(-)

-Kolejne rw ;<
-Brak dr.
-Brak fhr.
-Przydałoby się pare innych modów.


Co tu się dużo rozpisywać. Powody są podane przy harcie w powyższej wersji.


*)Hełm.


Spojrzenie Wampira, najlepiej eth i upped.

(+)
-Dual leech
-Niezły dr
-spory def.
-wolny sox

(-)
-Brak resów.
-Brak life.
-Brak cbf

Patrz na gaze w ele buildzie ;p


c)Wersja dla średnio bogatych i biednych.


-Broń: zapłata żniwiarza z shaelem/amnem.
-Zbroja: Duriel z shaelem.
-Hełm: Jakaś low gaza z shaelem.


Ten merc to cień siebie z powyższych wersji. Lecz i tak potrafi solidnie przywalić.


6.Opis gry.



a)Standardowa gra.


Nie wiem w sumie co mam tutaj napisać. Poza rejonami gdzie nie ma magów rzucających im, możemy w zasadzie grać jedną ręką. Nie musimy nic robić wystarczy kliknąć na potwora by ten padł w efektownej fontannie krwi. Napiszę jedynie coś dla tańszych wersji bo jedynie tam mogą być jakieś problemy.

-Jeżeli masz problem z immunami naobrażenia fizyczne, użyj jakiegoś ze słabszych unikatów takich jak zabójca dżinów które posiadają obrażenia na ogól wystarczające by pozbyć się immu w takich miejscach jak wieża hrabiny czy tajemne sanktuarium. Inna opcją jest zainwestowanie jednego punktu w zemste która pozwoli spotęgować ten efekt.

-Jeżeli nie masz drakul używaj wanda z life tapem.

-Jeżeli w jakichś momentach masz problem z potworami zadającymi zbyt duże obrażenia od konkretnego żywiołu zaoptrz się w przedmioty dając odpowiednie absorby i zwiększające
maksymalne odporności.

-Jeśli masz zbyt małe obrażenia by poradzic sobie z jakimś bossem postaraj się wymaksować współczynnik cb (gobliny + wilhelm + czerń już daje 100% z tego co pamiętam) Wtedy walka z bossami staje się banalnie prosta.

-Do szybszego przemieszczania się używaj szarży.

Chwilowo nic więcej nie przychodzi mi do głowy jak na coś jeszcze wpadne to to dopiszę.



b)Uber tristram.

Zealot nie jest idealną postacią do sforsowania ut. Jednak daje sobie radę tylko odrobine gorzej niż smit. Generalnie najważniejsze jest napakowanie do maksimum naszego cb.Zamiast coa polecam jako hełm założyć wilhelma z ortem/jewelem 30light res z jakimś modem. Zamiast gore zakładamy gobliny. Taktyka jaką powinniśmy zastosować rózni się od stylu walki jaki wybierzemy. Możemy walczyć jako standardowy zeal albo smit. Gdy będziemy smitować zrobimy ut szybciej jednak większą radość imo dałoby nam zrobienie tego uzywając zapału. Anyway:

-Jeśli chcesz grać jako smit wymień botd na chociażby światło niebios 2xshaeled.
-Jeśli chesz grać jako zeal zostaw botda. Lepszą opcją byoby jednak wrzucenie last wish albo death w ba/pb jednak ze względu na ogromne zmiany w reszcie stuffu by wymęczyć max ias lepiej pozostać przy botdzie.


Załóżmy że dysponujesz stuffem z takty. Warto by zamiast pc skillerów/scs z life znalazłyby się nawet czyste light res charms. Zawsze lepsza ochrona przed convem mefa.

Po wejściu do ut wrzuć na siebie bc i bo. Następnie rusz w lewo. Gdy będziesz w południowo zachodniej części ut, powoli zbliż się do środka trist. gdy zbliżysz się na dostateczną odległość powinien pojawić się mefisto i zacznie spamić swoimi sługusami. natychmiast przyssij się do niego i zacznij tłuc. Jeśli robisz ut z kumplem bardzo pomocnym charem jest hammer który oczyszcza okolice z nadmiaru nieżywej tkanki. Jeśli jesteś sam to po prostu nawalaj mefa. Jeśli dysponujesz life tapem z exile'a nie powinno być dużego problemu z walką. Gorzej jeśli dysponujesz tylko drakulami. Wtedy powinieneć po rzuceniu bo włożyć na switch necromancką różdżke z ładunkami life tap. Wtedy gdy będziesz zbliżał się do każdego bossa najpier zarzuć klątwą a dopiero potem ''prepare to fight''. Problem może być gdy cos pójdzie nie tak, jakiś mały lag albo life tap się skończył i drugi nie chce wejść i zginiemy. Gdy gramy samemu nie ma co wbijać zaraz po ripie i leciec po zwłoki. Najlepiej wyjść z gry i wejść ponownie. Trzeba jednak pamiętać że gra wcześniej powinna stać dłużej niż 5 min. Wtedy mamy drugie tyle na dołączenie z powrotem. Gdy mef padnie wywab kolejnego bossa. U mnie najczęsciej wylatywał baal. Jego przywołańce mają odporność na obrażenia fizyczne. Idealną bronią tutaj byłoby azurewrath które nie dość że odpycha umarlaki to ze względu na aure zabija je w mgniemiu oka. Warto mieć w stashu. taktyka podbna do poprzedniej walki. Rach-ciach i baal powinien stanowić przeszłość. Jeśli masz jednak problem ze sługusami to przy następnym level upie daj jeden punkt w zemste. Z jej pomocą raz-dwa porozwalasz te poczwary. Jeśli jednak robisz ut z kumplem dajmy na to hammerem Nie powinno być problemu. Ostatni boss to już tylko cukierek z nadzieniem. Diablo nie stanowi zbyt dużego zagrożenia. Jego przywołańcy są jednak niewrażliwi na żywioły i trucizny, oraz mają zwiększoną odp. na magie. Nam jednak nie zagrażają. Przebij się do dia i ... chyba wiesz co masz robić ;p Nie ma wielkiej strategii. Lej i czekaj aż padnie, zabierz oraz zidentyfikuj torcha.

Na koniec garść porad ogólnych.

-Na ut nigdy nie noś przy sobie torcha. Zwłaszcza przy walce z diablo. Dwa firestormy naraz i mamy scrashowaną gre. jak będziemy mieli pecha to już do niej nie wejdziemy. Sam tak kiedyś zrąbałem swoje ut ;p
-Zawsze miej przy sobie różdżke z ładunkami liffe tapa.
-Wypchaj pasek full rejami.
-W kryzysowej sytuacji zawsze staraj się mieć do kogo napisac podczas ut gdy coś pójdzie nie tak i będziesz potrzebował pomocy.



c)Unikanie Im.


zealot ze względu na swój atak, którego nie można przerwać ma bardzo małe szanse na przeżycie w kontakcie z tą klątwą. Magowie który potrafią ją rzucać występują tylko w sanktuarium chaosu i w twierdzy baala. ew. możemy doliczyć tych w piecu bólu. Generalnie o wiele łatwiej uniknąć im w csie ze względu na o wiele większą powierzchnię samego sanktuarium. Przede wszystkim dlaczego im jest dla nas takie groźne.


Iron maiden (żelazna dziewica) jest nekromancką klątwą odbijającą wszystkie fizyczne obrażenia na atakującego który jest pod jej wpływem. dotyczy się to tylko do obrażeń zadanych przez niego samego. Jest to zabójcze dla większości meele charów.


Jak uniknąć im.

-Pośpiech jest złym doradcą. Nie należy zasuwać na chama lejąc wszystkich po mordach bo nawet nie zdążysz zorientować się kiedy padniesz. Należy powoli przemieszczać się w pierwszej kolejności likwidując magów. W najdroższej wersji pala w jednego maga należy władować jeden-dwa ciosy by zginął. Nie jest to takie łatwe gdy goni nas kilku-kilkunastu napalonych zboczeńców, ale idzie się do tego przyzwyczaić. Magowie mają jednak pewien myk który z reguły pozwala wytłuc nawet większą ich ilość bez ryzyka na oberwanie własną piąchą. Konkretnie, gdy widzimy że mag przygotowywuje się do rzucenia czaru (charakterystyczny ruch a raczej wymach jedną ręką) to nasz moment na zblżenie się do niego. W moment po rzuceniu klatwy mamy kilka chwil na jego zaszlachtowanie. Nigdy nie rzuci drugiej klątwy (bijemy go naturalnie tylko jeśli nie rzucił właśnie im na nas). Analogicznie postępujemy z większymi grupami magów atakując zawsze tego który rzucał swoje zaklęcie jako pierwszy. Ważne! staraj się unikać sytuacji w której po zabiciu maga zapał mógłby być kontynuowany. tzn w pobliżu celu nie może być innych poczwar gdyż tylko w takiej sytuacji zapał może zakończyć się wcześniej niż po pięciu uderzeniach. Wyjątek stanowią grupy magów. Jednak i tak trzeba bardzo uważać by nie oberwać im. Inny sposób walki może wymagać lord de seis. Jest troche wytrzymalszy od reszty towarzystwa. jego ekipa może mieć zwiększoną szybkość a on sam mając najczęsciej fana sprawia że są to maszynki do zabijania. Jeśli mają speeda radziłbym wyłączyć bieganie by nie stracić defa do 0 i bloku do 50%. Jeśli nie dysponują zw. szybkością można pobiec. W tym momencie mamy dwie możliwości. Albo po rzuceniu klątwy przez seisa szarżujemy na niego aż padnie to powoduje że traci równowage i nie może nic zrobić albo standardowo podbiegamy i walimy z bejzbola. Obie taktyki są równie skuteczne. Naturalnie w okolicy nie powinno być magów mogących zagrozi naszemu życiu castując im gdy już chcemy zrobić fatality naszemu oppowi. Przy dużych grupach przeciwników możemy wywabiać ich pojedynczo/małymi grupkami poza zasięg magów, którzy zawsze otaczają się osiłkami którym nie chciało się sterczeć nad książkami i teraz robią za mięso armatnie i z poza zasięgu im lejemy ich aż odpowiednia ilość zasili grono zwłok leżących na podłodze. Zawsze warto trzymać się ścian by potwory nas nie oflankowały i nie okrążyły. Jeżeli nie będziemy mieć pewnego pola do manewru raczej zaliczymy zgona. Dlatego najlepiej ruszać się w okolicy ścian. Dodatkowo zwabimy w naszą stronę mniej potworów niż gdybyśmy kozaczyli w najlepsze środkiem. Wydaje się skomplikowane ale w rezultacie nie jest to takie trudne. Jedyną wadą jest to że csy są bardzo długie. Na koniec tylko wspomnę o miksturkach jakie powinniśmy nosić. 12 sztuk Full rejek (pełnego wzmocnienia) i 4 sztuki mana potów na duszki wysysające mane.


7.Progi i osiągi.

a)Elemental build.

Fhr, 30 + 30 + 20 + 10 = 90
Ias, 33 + 20 + 20 = 73 Ostatni próg, 4 fps.
Z itemsetupem pierwszym osiągamy 75% bloku.
Fbr, 2fps

Life 4,1k+
Mana 427+
Dmg 2,5k - 10k
Def ~11k

Life merca 4,2k
Dmg merca 1,8k-6,6k
Def merca 4,5k bez zmrażającej zbroi.


b)Standard build dla bogatych.


Fhr, 30 + 10 = 40
Ias, 60 + 20 + 20 + 37 = 137 na lajcie ostatni próg, 4 fps.
Z itemsetupem pierwszym osiągamy 75% bloku.
Fbr, 2fps

Life ~4,2k
Mana ~400+
Dmg bez merca 2,5k-9k+
Dmg z aurą merca do 12k.
Def 41k bez zmrażającej zbroji i bez perf bugged exile.

Life merca ~4k+
Dmg merca do 4k bez naszej aury.
Def merca 4,5k bez zmrażającej zbroji.



8.Save'y.


Elemental build. Save

Standard build. Save



9.Zakończenie.


Oświadczam wszem i wobec, że moja trzecia, i najprawdopodobniej ostatnia strategia jaką napisałem jest tym, o czym zawsze marzyłem w całej mojej historii na scenie d2. Z zealotem przeżyłem naprawdę kupę czasu. Jest ze mną od samego początku. był moją pierwszą postacią zarówno na sp jak i na bn. Każdy ranking zaczynałem od zealota. On pozwolił stać się tym kim jestem teraz. To on mnie uzależnił od tej gry i o nim w końcu napisałem tę taktykę. Moi pierwszi kumple których poznałem na bn, przez bardzo długi czas kojarzyli mnie właśnie z nim. Potem się to zmieniło, ale nvm ;) Przepraszam wszystkich tych którzy uważają że strategia jest zbyt długa. W założeniu miała ona obejmować znacznie bardziej rozszerzony build dla średnio bogatych oraz miała dodatkowo zawierać build dla smealota (smite + zeal) oraz tele zeala w dwóch wersjach (75% i 125% fcr). Niestety z przyczyn których wolałbym nie ujawniać te dwa buildy nie mogły ujrzeć światła dziennego. Jeżeli jednak chcecie bym je dodał to napiszcie to w swoich postach jak tylko znajde chwilkę czasu nie omieszkam się tym zająć. Jest to prawdopodobnie dzieło mojego diablowego życia. Strategia na której chciałbym zakończyć swoją twórczość na przynajmniej dłuższy czas. Nie twierdzę że już nic nie napisze, ale przy tej takcie zobaczyłem jak bardzo trudne jest ich pisanie (powstałaby dużo wcześniej ale miałem różne mniejsze i większe kryzysy) tym większą radość sprawiło mi jej ukończenie. Na pewno podniosą się głosy że przecież zwykły build na zeala nie jest innowacyjny. Ale że chciałem skończyć w w jakiś wyjątkowy sposób rozpisałem się, nie miejcie mi tego za złe w końcu mogę z odrobiną nostalgii powspominać stare, dobre czasy z przed lat gdy byłem noobkiem i pierwsze ukończnie hella właśnie zealotem tak mocno wbiło mi się w pamięć że po prostu musiałem napisać takte na tą postać. To było przeznaczenie. Musiałem w końcu postawić kropke nad i. Przedłużam nawet to zakończenie ;p Może jeszcze tylko kilka dedykacji i pozdrowień.


Z tego miejsca przed monitorem pragne bardzo pozdrowić:

-Wszystkie moje mejty z fl zarówno tych z którymi trzymam kontakt jak i tych z którymi kontaktu nie utrzymuje. W szczególności pragne pozdrowić ekipe z mojego pierwszego rankingu nie będę wymieniał nicków bo i tak nikt ich nie kojarzy tutaj.
-Wszystkie mejty które poznałem na forum w szczególności trupka1000, Rysia, Szymka i Endżela z którymi na ostatnim rankingu miałem ogromną przyjemność grać.
-Wszystkie inne osoby z forum których nie poznałem albo poznałem za słabo. Z większością nawet nie rozmawiałem, w każdym bądź razie nie miałem przyjemności prowadzić jakichś dłuższych konwersacji. Kto obserwuje forum to wie że ostatnio prawie w ogóle mnie na nim nie ma, nie to co kiedyś gdy byłem jeszcze świerzakiem ;p
-Wszystkie osoby które przeczytają tę taktyke do końca.


Cały guide dedykuje mojej ukochanej dziewczynie którą bardzo podziwiam że wytrzymała ze mną przez tyle lat mojej bnowej kariery. Sam się jej dziwie że wciąż jest przy mnie i mnie wspiera. Dziękuję Ci za wszystko kochanie ;**


Uff, dobra, koniec tego dobrego ;D Nie pozostaje mi nic innego, tylko skończyć ten, jak niejednokrotnie wspomniałem tekst będący ukoronowaniem mojej twórczości.

Proszę wszystkich o oceny i komentarze, wytykanie błędów mile widziane :mrgreen:
_________________
Ostatnio zmieniony przez DeadMan 2009-06-25, 08:03, w całości zmieniany 8 razy  
 
 
     
Eps 
JuniorAdmin


Dołączył: 18 Maj 2006
Wysłany: 2009-06-22, 19:29   

Awesome, sprawdzam save jak się gra ;p Coś sobie myślę, że ta strategia może być na tyrkach wiodczna, jak poprzednia ;p GZ
Bugi myślę, że poprawione ;p
Ostatnio zmieniony przez Eps 2009-06-22, 20:02, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
czesi3k1990 


Konto na BN: m4t30
Wiek: 29
Dołączył: 10 Mar 2008
Skąd: Skąd: Skąd:
Wysłany: 2009-06-22, 19:46   

6/6 / 10/10

Zauważyłem ze dwa lub trzy błędy (literówki) ale jak na tak obszerny tekst to szacun dla Ciebie.

Zaraz sprawdzę elementalnego jak szybko zrobi cs na ośmiu graczach, jeśli mnie zadowoli zrobię tego pala w nowym ladderze :wink:

Jedyne co mi w tej strategii brakuje to power zealot (z koncentracją ale nie widziałem takiego nigdy tylko słyszałem o takim więc jeśli jest crapny to nvm :mrgreen: ) i ten wspomniany przez ciebie 125% fcr :D mam nadzieję że dopiszesz go kiedyś :wink:
_________________


Jesteś mocny? Wyzwania to dla ciebie rzecz normalna? No to spróbuj szczęścia :622:
 
 
     
crunk_mp 
Emerytowany Moderator
~ God of War ~


Wiek: 32
Dołączył: 21 Sie 2008
Wysłany: 2009-06-22, 20:12   

Od czego tu zaczac ;p ?
Szczerze mowiac spodobal mi sie build na elementara. Podobaja mi sie nowe rozwiazania w buildach "na maxa oklepanych". Nie bede przynudzal, bledow nawet mi sie nie chce szukac bo pewnie ich nie ma, mozna by bylo sie czepiac do jakichs szczegolikow, ale to nie ma sensu imo :p
Strategia, dobrze napisana, 2 opcje na rozbudowe chara, eq dla biednych w wersji standard.
Git takta, gz ;)
_________________
Jedyny sposób na to by zmądrzeć, to grać z mądrym przeciwnikiem.

 
 
     
likmo 
wieczny


Wiek: 25
Dołączył: 06 Paź 2006
Wysłany: 2009-06-22, 21:02   

Wlasnie w sobote testowalem probowalem zrobic pala elementala tylko bez holy fire i wyszedl crapny :P
Kilka literowek a tak to 6/6

teraz doczytalem-dodaj te inne buildy
_________________

Pan Mordu zginie, ale przed śmiercią spłodzi legion śmiertelnych potomków. A ślady ich przejścia znaczyć będzie Chaos..."
Ostatnio zmieniony przez likmo 2009-06-22, 21:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Karol1987 
Uwaga. Były Nolife.


Konto na BN: Kaka_Zabijaka/Kaka_Mulki
Klan: Dębowa Akademia ;)
Konto na IDR: Kaka
Wiek: 32
Dołączył: 01 Sie 2006
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2009-06-22, 21:21   

Prawdziwie pracochłonna i dobra praca. Strategia zawiera wszystkie elementy składające się na nią (statystyki, skille, różne warianty budowy, progi). Co do błędów to nie zauwazyłem, poza paroma literówkami. Ogólnie przy opisie przedmiotów dziwi mnie wypisywanie ich minusów. Osobiście wolał bym wypisanie samy plusów, bez wad, ponieważ nie wszystko można mieć. Zasłużone 10/10.
_________________

 
 
     
Krzysiek100 

Konto na IDR: krzysiek100
Wiek: 23
Dołączył: 06 Lut 2009
Skąd: z domu
Wysłany: 2009-06-22, 21:40   

No strategia bomba, ale max oceny ci nie dam :wink: . Już piszę dlaczego.

W strategii dla elemnatal, itemsetup:

DeadMan napisał/a:
*)Hełm.

-Sen w diademie.


DeadMan napisał/a:
Inne opcje:

-Rare/crafty.

(+)

-30frw.
-10fhr.
-Triple res.
-xx% Skrócony czas działania trucizn.

(-)

-Dobre = drogie.


Tak jak w przypadku pasa, lepszy unikat niż rare, sandy wygrywają z tymi butkami lepszymi atrybutami. Co prawda mają mniej frw, ale dla nas ważniejsza jest drogocenna siła by łatwiej unieść korone wieków.


Nie napisałeś przy tych butkach w plusach nic o str i nie pisałeś nic o Coa :wink: .

DeadMan napisał/a:
a)Elemental build. IIakt, koszmar, walka (aura błogosławiona celność)


Ten ma ciernie :wink: . Z błogosławioną celnością jest z norma/hella z atakiem :wink: .

Jak pozmieniasz to dam 10/10 i mam nadzieję, że jeszcze jakąś strategię napiszesz :) .
 
 
     
DeadMan 
Powrót do nałogu :C


Konto na BN: Kiedyś było...
Konto na IDR: DeadMan
Wiek: 27
Dołączył: 20 Sty 2008
Skąd: wiesz?
Wysłany: 2009-06-22, 21:50   

Krzysiek100 napisał/a:
No strategia bomba, ale max oceny ci nie dam :wink: . Już piszę dlaczego.

W strategii dla elemnatal, itemsetup:

DeadMan napisał/a:
*)Hełm.

-Sen w diademie.


DeadMan napisał/a:
Inne opcje:

-Rare/crafty.

(+)

-30frw.
-10fhr.
-Triple res.
-xx% Skrócony czas działania trucizn.

(-)

-Dobre = drogie.


Tak jak w przypadku pasa, lepszy unikat niż rare, sandy wygrywają z tymi butkami lepszymi atrybutami. Co prawda mają mniej frw, ale dla nas ważniejsza jest drogocenna siła by łatwiej unieść korone wieków.


Nie napisałeś przy tych butkach w plusach nic o str i nie pisałeś nic o Coa :wink: .

DeadMan napisał/a:
a)Elemental build. IIakt, koszmar, walka (aura błogosławiona celność)


Ten ma ciernie :wink: . Z błogosławioną celnością jest z norma/hella z atakiem :wink: .

Jak pozmieniasz to dam 10/10 i mam nadzieję, że jeszcze jakąś strategię napiszesz :) .


100% racji. Pisałem tę taktyke na raty. Najpierw jakieś dwa tygodnie temu zacząłem przerwa i dopiero dzisiaj wznowienie prac i ukończenie. Dodatkowo musiałem poprawiać to co zostało napisane wcześniej i właśnie dlatego pojawił się błąd pomiędzy buildami z coa. Z mercem z kolei przeoczenie, chary w he robiłem właśnie dwa tygodnie temu i też mi to umknęło. Dzięki za zwrócenie uwagi ;)
_________________
 
 
     
Krzysiek100 

Konto na IDR: krzysiek100
Wiek: 23
Dołączył: 06 Lut 2009
Skąd: z domu
Wysłany: 2009-06-22, 22:12   

DeadMan napisał/a:
a)Elemental build. IIakt, norm lub hell, walka (aura błogosławiona celność)


Nie walka tylko atak ! (chyba że zamiast błogosławionej celności wolisz modlitwę :P ) Poprawisz :arrow: 10/10 :wink: .
 
 
     
Ponury 

Wiek: 33
Dołączył: 16 Kwi 2006
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-06-22, 22:41   

Bardzo spodobał mi się elementalista:

- nareszcie zealot klepiący niewrażliwych na fizyczne
- nareszcie nie ginę od 1 hita od IM, potrzeba kilku dobrych serii zealota :lol:
- radzi sobie ładnie bez LT

10/10 za elementalistę, standardowy już został na ID oklepany to nie oceniam.
 
 
     
Ulver 

Konto na IDR: Ulver
Wiek: 34
Dołączył: 07 Maj 2008
Wysłany: 2009-06-23, 00:05   

Strategia napisana schludnie i przejrzyście tym nie mniej...

DeadMan napisał/a:
Proszę wszystkich o oceny i komentarze, wytykanie błędów mile widziane :mrgreen:


Mówisz -> masz! :mrgreen:

Jak już wspomniał Kaka (a paru innych strategiach wcześniej zwracał również uwagę na to przem99), wypisywanie tak zwanych "minusów" przedmiotów nie ma najmniejszego sensu. Równie dobrze mógłbyś dopisywać np.: brak ABS'u albo brak kuśki. Miałoby taki sam sens - czyli żaden. Jest to jedynie nikomu niepotrzebny zapełniacz, który nic nie wnosi. Swoją drogą...

DeadMan napisał/a:
zrobiło się z tego w sumie niemałe kompendium wiedzy...


Gdybyś pozbył się tego niepotrzebnego elementu to strategia schudłaby zapewne o 1/5 (a może nawet trochę więcej) ~~. Jeśli zaś chodzi o określenie "kompendium wiedzy" to wrócę jeszcze do niego...

Mały przykład:

DeadMan napisał/a:
-Siła - Pal ma początkowo 25 pkt siły. Nie dajemy nic. Osiągniemy 156 z itemami.
-Zręczność - Pal ma początkowo 20 zręczności. Dodajemy 30 pkt by osiągnąć max blok. Osiągniemy 169 z itemami.


DeadMan napisał/a:
-Pala torch + anni z jak najlepszymi statami i resami, ale stats>res.


No dobra. W atrybutach podajesz bardzo dokładne staty (rozumiem, że pod perf torcha oraz anniego) zaś w plecaku: "jak najlepszy torch i anni". To duża niekonsekwencja. Albo cała strategia leci na perfach (osobiście tego nie popieram, bo niby kto ci będzie nosić takie przedmioty na zwykłym charze pvm? ~~) albo podajemy przybliżone, oraz np dex pod max blok i siła pod przedmioty, k. Prawdopodobnie każdy noob to zrozumie ale twoja niekonsekwencja bije po oczach.

Elemental build jest całkiem ciekawym rozwiązaniem, chociaż w moim skromnym odczuciu ta postać staje się bliższa auradinowi aniżeli zealowi choć to tylko mój punkt widzenia, nie wpływający na ocenę strategii ;) .

Teraz chciałbym jednak przejść do mojego głównego zarzutu względem tej taktyki. Brak opisu gry (choćby przybliżonego), UT, taktyki walki, sztuczki i tricki (a zawsze takie się znajdą), UT, jak sobie radzić z IM (ofc nie dla elementala ale dla pure zeala). Krótko mówiąc zero gameplaya! Oczywiście zdaję sobie sprawę, że większość userów ID zna te zagadnienia choćby w przybliżeniu ale wielu newbie, którzy twoją strategię przeczytają nie wyniosą stąd żadnych info na ten temat. Nazwałeś tą taktykę "Full zealot guide PvM" podczas gdy w praktyce jest to jedynie suche podanie statystyk oraz przedmiotów. To ma być full guide? Nie zrozum mnie źle ale dla mnie jest to jedynie średnia strategia bez żadnych rewelacji. Full guide = temat wyczerpany do maximum (ofc mniej więcej), zaś tutaj mamy do czynienia jedynie z "liźnięciem" tematu i absolutnie niczym więcej.

DeadMan napisał/a:
Z zealotem przeżyłem naprawdę kupę czasu. Jest ze mną od samego początku. był moją pierwszą postacią zarówno na sp jak i na bn. Każdy ranking zaczynałem od zealota. On pozwolił stać się tym kim jestem teraz. To on mnie uzależnił od tej gry i o nim w końcu napisałem tę taktykę. Moi pierwszi kumple których poznałem na bn, przez bardzo długi czas kojarzyli mnie właśnie z nim.


Przykro mi ale z tej strategii to nie wynika. 5/10
 
 
     
DeadMan 
Powrót do nałogu :C


Konto na BN: Kiedyś było...
Konto na IDR: DeadMan
Wiek: 27
Dołączył: 20 Sty 2008
Skąd: wiesz?
Wysłany: 2009-06-23, 07:14   

Ulver napisał/a:
No dobra. W atrybutach podajesz bardzo dokładne staty (rozumiem, że pod perf torcha oraz anniego) zaś w plecaku: "jak najlepszy torch i anni". To duża niekonsekwencja. Albo cała strategia leci na perfach (osobiście tego nie popieram, bo niby kto ci będzie nosić takie przedmioty na zwykłym charze pvm? ~~) albo podajemy przybliżone, oraz np dex pod max blok i siła pod przedmioty, k. Prawdopodobnie każdy noob to zrozumie ale twoja niekonsekwencja bije po oczach.

Gdybym napisał perf to prawdopodobnie zostałbym zjechany za to że kto będzie nosił perfekcyjne ajtemy na pvm charze. Przeciez z jak najlepszymi nie musi oznaczać total perfa. Wystarczy nawet 20/10 torch i 20/10/5 anni. Resy i tak będą maksymalne. costam poprawie zawsze.

Ulver napisał/a:
Elemental build jest całkiem ciekawym rozwiązaniem, chociaż w moim skromnym odczuciu ta postać staje się bliższa auradinowi aniżeli zealowi choć to tylko mój punkt widzenia, nie wpływający na ocenę strategii .

Testowałem taki pasywny styl gry na tym palu. Jednak spokojne stanie i czekanie nieraz dosyć długiego czasu na śmierć monsterka/ów jest nieefektywne. W moim mniemaniu jednak trzeba podejść i na niego kliknąć ;) zawsze szybciej idzie.

Ulver napisał/a:
Teraz chciałbym jednak przejść do mojego głównego zarzutu względem tej taktyki. Brak opisu gry (choćby przybliżonego), UT, taktyki walki, sztuczki i tricki (a zawsze takie się znajdą), UT, jak sobie radzić z IM (ofc nie dla elementala ale dla pure zeala).

Zrobione, przynajmniej w większości. Mam nadzieję że wpłynie to na poprawe twojej oceny Ulverku ;)
_________________
 
 
     
T25 

-> c===3 <-

Dołączył: 15 Mar 2007
Wysłany: 2009-06-23, 10:54   

Na stronke główną z tym ;)
 
     
Ulver 

Konto na IDR: Ulver
Wiek: 34
Dołączył: 07 Maj 2008
Wysłany: 2009-06-23, 14:10   

DeadMan napisał/a:
Gdybym napisał perf to prawdopodobnie zostałbym zjechany za to że kto będzie nosił perfekcyjne ajtemy na pvm charze.


Właśnie dlatego odradzałem perfekcyjne itemy.

DeadMan napisał/a:
Testowałem taki pasywny styl gry na tym palu. Jednak spokojne stanie i czekanie nieraz dosyć długiego czasu na śmierć monsterka/ów jest nieefektywne. W moim mniemaniu jednak trzeba podejść i na niego kliknąć ;) zawsze szybciej idzie.


Chodziło mi tutaj raczej o item setup. Oczywistym jest, że bierna gra nie ma sensu. Co do elementala to czy nie lepiej by było zamias fany używać przekonania a merca z drugiego aktu zastąpić łotrzycą z Faith w Hydra bow? Imo aury lepiej by działały (chociaż z drugiej strony jeszcze bardziej zbliżylibyśmy się do revengera/auradina), tym nie mniej ciekawy jestem twej opinii.

DeadMan napisał/a:
Zrobione, przynajmniej w większości. Mam nadzieję że wpłynie to na poprawe twojej oceny Ulverku ;)


Dobrze, że poprawiłeś. Zapewne dałoby się jeszcze co nieco dopisać ale jestem pewien, że jeszcze coś wymyślisz ;) . Moja ostateczna ocena to 8/10 bo pewne rzeczy powinny znaleźć się tutaj od razu.

DeadMan napisał/a:
Nie jest to takie łatwe gdy goni nas kilku-kilkunastu napalonych zboczeńców, ale idzie się do tego przyzwyczaić.


Ahahaha xP.

E: Down@:

Ups, przepraszam ale na szybko pisałem i chyba mi się pokręciło co nieco :?
Powiedzmy, że pytania nie było :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez Ulver 2009-06-23, 18:07, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
DeadMan 
Powrót do nałogu :C


Konto na BN: Kiedyś było...
Konto na IDR: DeadMan
Wiek: 27
Dołączył: 20 Sty 2008
Skąd: wiesz?
Wysłany: 2009-06-23, 17:44   

Ulver napisał/a:
DeadMan napisał/a:
Testowałem taki pasywny styl gry na tym palu. Jednak spokojne stanie i czekanie nieraz dosyć długiego czasu na śmierć monsterka/ów jest nieefektywne. W moim mniemaniu jednak trzeba podejść i na niego kliknąć zawsze szybciej idzie.


Chodziło mi tutaj raczej o item setup. Oczywistym jest, że bierna gra nie ma sensu. Co do elementala to czy nie lepiej by było zamias fany używać przekonania a merca z drugiego aktu zastąpić łotrzycą z Faith w Hydra bow? Imo aury lepiej by działały (chociaż z drugiej strony jeszcze bardziej zbliżylibyśmy się do revengera/auradina), tym nie mniej ciekawy jestem twej opinii.

Hmm? Gdzie ty w elementarnym buildzie widzisz fanatyzm? Przecież to strzał we własne kolano, gdyż fana podwyższa nasze obrażenia fizyczne, które przecież są przez nas tępione ze względu na im. Używamy holy freeza który ma na celu dodatkowe spowalnianie monsterków i jakiś dodatek w postaci tego cold demejdża. Jeżeli sam pal używałby conva tracilibyśmy właśnie to spowalnianie i troszke obrażeń i dodatkowo mielibyśmy fana które by nas dobiło na csach. Nie współgra to z tym charem niestety. Oj, coś pokręciłeś między buildami ;)
_________________
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum należy do serwisu Imperium Diablo