..:: Forum Imperium Diablo ::..
Oficjalne Forum Dyskusyjne Serwisu Imperium Diablo

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Public duels/tvt BvC
Autor Wiadomość
KozaDupa 
Yo!


Konto na BN: kozapvp
Wiek: 33
Dołączył: 22 Wrz 2008
Skąd: z koziej dupy
Wysłany: 2010-11-03, 12:09   Public duels/tvt BvC

Public duels/GM B.A. Baracus





Wstęp

Prezentuję barba, który moim zdaniem najlepiej radzi sobie na grach publicznych i duelach GM. Posiada podstawowy zestaw przedmiotów, na którym może pokonać każdą postać, z wyjątkiem barba bvb. Ale jego może zabić tylko inny bvb barb, więc nie ma się czym martwic. Opiszę również rozwiązania ekwipunkowe przydatne na tvt (blok), oraz na 1v1. Niestety wszystkie przedmioty, które powinien posiadać barb aby idealnie dopasować ekwipunek do każdego pojedynku nie zmieszczą się na postaci, więc trzeba będzie z czegoś zrezygnować. Dobór alternatywnych rozwiązań zależy od preferencji każdego gracza. Strategia jest skierowana do graczy, którzy mieli już do czynienia z pvp. Postaram się aby taktyka miała jak najwięcej przydatnej treści ograniczając lanie wody.


Statystyki


Vita: wszystko
Str mamy wystarczająco z ekwipunku, a z 0 pkt w dex i tak można osiągnąć 75% bloku jeśli jest to potrzebne.


Skille

Ww: 20
Rozkazy: 20
Dowodzenie: 0/1 Zależy czy używamy cta, czy 2 broni 3boo str.
Mistrzostwo toporów: 20
Skok: 20 Wyższy poziom skoku oprócz dłuższego zasięgu działania umiejętności (z 20 poziomem zasięg przekracza 1 ekran z wyjątkiem rogów), oferuje większą odległość na jaką zostaje odrzucony przeciwnik, a co za tym idzie czas trwania stuna.
Zwiększona szybkość: tak aby barb miał z boo 40% frw. Frw przede wszystkim zwiększa szybkość przemieszczania się trąby. Łatwiej kręcić dobre trąby jeśli są one wolniejsze, ale po odpowiednim opanowaniu tri whirli lepiej się wychodzi mając szybkie ww. Oprócz szybszych ww, frw przydaje się gdy przemieszczamy się z buta np. podczas wsg.
Berserk: 1 Bardzo ważny skill, zwłaszcza przeciwko necowi i wszelkim tele charom bez bloku. Zadaje on dmg magiczny, a co za tym idzie omija zbroję z kości oraz dr.
Naturalna odporność: reszta punktów. Jeśli ostatni punkt nie zwiększy resów (z boo), dajemy go w berserk.

Umiejętności okrzyk i skóra z żelaza zwiększają obronę, która przydaje się tylko przeciw innemu barbowi, którymi się nie zajmujemy, oraz multi amazonki na tvt. Na tvt gramy z blokiem, więc wysoki def nie jest ważny na tyle, aby zwiększać go kosztem innych, przydatniejszych umiejętności jak leap. Ataki takie jak szarża czy ww assy, nie są w stanie nam zagrozić na tyle, aby tracic dobry skok albo wysoki res na rzecz defa. Okrzyk ponadto dodaje dmg do berserkera, ale bez tej synergii obrażenia zadane tą umiejętnością i tak są wystarczające.

Konfig klawiszy (tak gram i jest mi wygodnie)
Prawy:
W: unsummon
A: leap
S: tele
D: ww
F1-f3 okrzyki
Lewy:
Berserk 24/7


Ekwipunek


Podstawowy

Jeśli ktoś chce sprawdzić wszystkie progi barba, polecam stronę Arreat Summit. Barb według tego buildu osiąga 48 fhr, 37 fcr i max ias z ww i zerka.

Grief ba: żadna broń nie zadaje takiego dmg. Z powodu buga który nie pokazuje prawdziwego dmg w okienku, często lekceważona przez początkujących graczy. Grief musi mieć co najmniej 34 iasu aby osiągnąć próg.
Beast ba: idealne dopełnienie griefa. Fanatyzm zwiększa dmg i ar obydwóch broni. Dodatkowo Bestia posiada bardzo duży % ow, dzięki czemu często udaje się zaaplikować ow, które jest bardzo upierdliwe dla przeciwnika. Dmg ma słaby, ale głównym śródłem dmg jest dopakowany fanatyzmem grief.
Enigma: w takim armorze, aby powstał str bug. Więcej o robieniu str buga na barbie w dalszej części.
Coa ber ber: 30 fhr, 31 dr, 30 all res. I arreat może iść do domu. Z enigmą osiągamy 39 dr, co w połączeniu z dużym life jest wartością wystarczającą.
Highlord: to czy wybierzemy hla zwykłego czy 08, zależy od tego czy zadowala nas próg zerkowania neca. Warto uwzględnić glinianego golema oraz zniedołężnienie. Ja gram z hlem 08, ponieważ lubię mieć jak najwięcej frw.
2x raven: ringi oferują ar oraz manę. Dodatkowy dex również przelicza się na ar. Ponadto mamy bardzo duży cold abs, co pozwala walczyć z soskami bez ogromnego stack resa.
Gore: ds, cb, ow, frw. I karygodne byłoby wymaganie od butów czegoś więcej.
Trangi: 20 fcr pod próg, dodatkowo troszkę stacked cold resa.
Arach: skill=life+dmg oraz 20 fcr pod próg i spowolnienie przeciwnika.

Switch
Bardzo ważny jest str bug, to dzięki niemu kręcąc ww zwiększamy desynch. Musimy tak wybrać switch i armor pod eni, aby była ona na str bugu na głównym zestawie broni. Nie jest to łatwe, bo beast daje bardzo dużo str, co niszczy str buga. Wybieramy takie bronie +3boo, aby na switchu podnieść ciało bez problemów. Jeśli jest to możliwe do uzyskania jedną bronią 3boo str, na drugi slot wsadzamy cta, co zwiększy poziom boo o 1 i pozwoli zaoszczędzić punk w dowodzenie. Cta wystarcza 3, z powodu buga każde cta 3+ działa na barbie jak cta3. W przypadku mojego barba wygląda to tak, że eni mam w wire, beast 38 str, a na switchu cta i broń 3boo 45 str. 41 str wystarczyłoby do podniesienia się.

Inv
Torch, anni
4x scs 5fhr/5 all res: potrzebne do osiągnięcia progu 48 fhr, można użyć scs 3/20/5fhr, wtedy zakładamy więcej 20/5.
2x scs 20/17mana: mana na barbie jest wbrew pozorom bardzo ważna, bez tych scs nie wyrobilibyśmy z piciem potek. Duża mana znacznie podnosi komfort gry i pozwala się skupić na lepszych lockach i ciaśniejszych whirlach.
6-10x scs 20/5: tak, aby mieć max res bez coa. Zapewnia nam to maksymalny res z anya bugiem.
3/20/20s: dopełniany nimi ekwipunek.
Kostka horadrimów, a w niej: 6boo hełm, 3boo amu, 2xbk, demon limb. Bieganie do skrzyni po boo jest strasznie upierdliwe i bm na eu, dlatego warto mieć przy sobie kostkę. Zwłaszcza 6boo hełm i 3boo amu znacząco zwiększają life barba, zmianę ringów można sobie odpuścić. Ench z demon limba jest generalnie bm, ale jak wszyscy wiedzą, na pubach dzieją się różne rzeczy.

Dodatkowe rozwiązania

63 fcr
Do komfortowego wyciągania tego progu konieczny jest hełm 23+ fcr. Na ld jest to gryf, na nld natomiast niesamowity valk 08. Ten barb jest dedykowany głównie na nld, dlatego skupię się na valku. Oprócz 30 fcr, valk oferuje 30 fhr (jak każdy nasz hełm), 30 ias co się bardzo przydaje gdy walniemy glinianego golema, 30 frw którego nigdy za mało. Staty tego hełmu naprawdę są warte permowania co grę. W dziurę jool 40/9str. Jool ten zapewnia największy możliwy dmg, odrobinę większy niż jool 30max dmg. 63 fcr zapewnia niesamowitą mobilność, co pozwala z łatwością zerk lockowac nece i soski bez bloku.

Dmg hełm
Gdy nie potrzebujemy dr ani resów, warto hełmem zwiększyć dmg. Idealny do tego celu jest hełm Wilhelma. Drugim rozwiązaniem jest 08 arreat, którego największą zaletą jest -def wroga, który na pvp działa z 50% skutecznością. Wolę jednak Wilhelma ponieważ arreat 08 nie posiada fhr, które trzeba nadrabiać. Poza tym Wilhelm daje odrobinę więcej dmg (wliczając cb, ds) zwłaszcza w połączeniu z angelic combo, gdy cierpimy na brak ds z highlorda. W soxa wsadzamy 40/9str.

Melee eq
Na podstawowym eq łatwo dostac lanie od exile smita. Exile na nld jest gm vs barb, dlatego tez płacz nic nie daje w tym przypadku. Pomijając life tap, który jest upierdliwy gdy wchodzi co hita, ale jednak jest do przekampienia, exile smit ma bardzo dużo defa, który ciężko przełamać naszym nastawionym pod casterów ar. Zakładamy angelic combo i dodatkowo bugbelt, aby osiągnąć 50 dr. Z 17k ar nie będzie problemów ze smitami. Angelic combo przydaje się także na hdinów oraz fohów, którzy maxowali hs. Co dziwne, dużo lepsze wyniki w walkach bvc vs bvc osiąga się grając z high lordem i ravenami. Bugbelt można założyć na wyjątkowo oporowe bowki. Z wyćwiczonym namelockiem można poświęcić próg fcr na korzyść max dr w tym pojedynku.

Blok
Barb, którego prezentuję jest przeznaczony głównie na puby, gdzie blok jest niepotrzebny, dlatego staramy się osiągnąć jak największy blok bez dawania punktów w dex. Zakładamy: snatchii's gloves, bugbelt, storm 40/9dex, circ 20fcr/xxdex/2sox w który wkładamy 2x 40/9dex, oraz 2 scs 5fhr. Bardzo ważnym, o ile nie niezbędnym dodatkiem do circa jest visio. Ilość dexa wymagana do osiągnięcia bloku zależy od lvla barba, na 95 lvlu 28 total dex z circa wystarcza na osiągnięcie 75%. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby ubrać blok na 1v1 przeciwko amazonce. Warto zapamiętać, że granie z tarczą przeciwko barbowi posługującemu się 2 broniami jest bm.

Fcr ringi
Można mieć 2 fcr ringi, aby utrzymując próg fcr założyć draki, bb albo tgv. Fcr ringi+draki jest świetnym wyborem przeciwko czarodziejkom z wysokim es, nekromantom oraz javom. Ringi+tgv pozwalają grac z 85 resa przeciwko trapkom z możliwością gry z 63 fcr, a ringi fcr+bb jest doskonałym rozwiązaniem vs druid. Staty, które powinny mieć bvc ringi to w kolejności przydatności: fcr/ar 100+/ mana 60+/life/resy/dmg/str/dex. Str przekłada się na dmg, a dex na ar, jednak ilość statów uzyskanych w ten sposób jest na tyle znikoma, że lepiej postarać się o ring z lepszym ar/mana/life.

Rare circ
Podobna sytuacja jak z ringami. Najważniejsze staty circa to 20fcr/2skille/visio/mana/frw.

Absy
Dzięki ogromnemu life absy nie są tak potrzebne i spokojnie można grac bez nich. Jednak warto mieć pod ręką dwarfa, tg, wispa, kirę oraz bitter spury albo inne buty z resami. Głównie przeciwko naprawdę dobrym soskom fb, kampiącym trapkom oraz bugged auradinom i innym fohom.

Furia
Bez furii bardzo ciężko jest przeciwko topowym soskom fb. Broń ta mimo crapnego dmg zapewnia 66% ow. Zakładamy ją gdy niemożliwe jest stankowanie soski, bo to ona tankuje barba. Gra z furią jest mocno defensywna i polega na zadaniu kilku hitów w regularnych odstępach czasu.

Dodatkowe scs
Można trzymać dodatkowe 3/20/20, które zakładamy gdy nie potrzebujemy resów, głównie na melee 1v1 albo melee tvt.

Nieobecni
Botd: dmg dużo słabszy od griefa, staty nieprzydatne w tym buildzie, ll i ml prawie nie działa na pvp.
Rare ba: również rare ba nie da takiego średniego dmg jak grief.
Doom: aura jest bm oraz niezbyt przydatna. Jak ktoś chce grac bm przeciwko melee charom lepiej założyć ceglawy. No i dmg z dooma jest taki okropny, że broń ta naprawdę nie ma żadnego zastosowania.
Forti: aby dostosować build pod forti musielibyśmy włożyć sporo pkt w str i gimnastykować się z resztą eq, te kilka pkt dodatkowego dmg nie jest tego warte.
Widowmaker: prawdę mówiąc czasem się przydaje, jednak istnieją inne sposoby walki z hdinami, a używanie łuku wymusza kombinowanie z resztą eq i bieganie do skrzynki, którego chcemy uniknąć. Z biegiem czasu i wzrostem ogólnego skilla graczy barbami widowmaker wychodzi z mody.

Proponowany config skrzyni:
Blok eq
Wilhelm
Valk 08
Bittery
Kira
Tg, dwarf, wisp, carrion
Melee eq
Dopakowane scs 3/20/20

Osiągi barba w bazowym eq, bez encha, z precastem z kostki, aktywny venom, na hellu, 95 lvl:
max próg ias ww i zerk
70ds z griefem, 50ds z beast z eq
31ds ze skilla
37 (40) fcr
48 (50) fhr
40 frw ze skilla
105 frw z eq
7923 life
649 mana
1137-2252 wyświetlanego dmg ww z griefa
1265-3396 dmg ww z beast
1178-2477 wyświetlanego dmg berserka z griefa
8336 ar ww
10046 ar zerk
10928 defa
~85 resa psn i fire bez anyi
120+ resa cold i light bez anyi


Wzory i obliczenia

Budując barba napotykamy problem błędnego wyświetlania fizycznych obrażeń w oknie postaci. O ile casterzy mają zadanie ułatwione, bo ich dmg jest po prostu wyświetlany w okienku, budując barba trzeba wszystko policzyć na piechotę. Podstawowym źródłem kłopotów jest bug griefa - okno postaci nie pokazuje pełnego dmg. Zadania nie ułatwiają także czynniki jak ds, cs, ow, cb - chociaż zwiększają nam one dmg, trudno powiedzieć o ile. Kolejnym czynnikiem jest szansa na trafienie postaci. Wspomniana wcześniej fire soska trafia zawsze, ale my nie. Gra nie poda nam procentowej szansy na trafienie konkretnego przeciwnika w pvp. Wszystko musimy obliczyć sami.


Dmg.
Na początek obliczymy dmg griefa, którym uderza w pełni ubrany bvc. Nie będziemy w tym miejscu liczyć modyfikatorów jak ds, cb, ow. Otrzymany wynik będzie to dmg który zobaczylibyśmy w oknie postaci, gdyby grief nie miał buga.

Potrzebujemy kilku informacji o naszej postaci, aby je podstawić do wzorów. Potrzebna nam będą:
- Suma podstawowego dmg minimalnego (minBdmg) oraz maksymalnego (maxBdmg)
- suma ed (ed) wyrażona w procentach, w skład której wchodzi całe ed na postaci z wyjątkiem broni (ed broni wchodzi w skład Bdmg), ed ze skilli których używamy, oraz ed za posiadane str

Obliczać będziemy dmg minimalny (minDMG), maksymalny (maxDMG), oraz dmg średni (ADMG)

Wzory:
minDMG = minBdmg*[(100+ed)/100]
maxDMG = maxBdmg*[(100+ed)/100]
ADMG = (minDMG+maxDMG)/2


Przykład:
minBdmg = 400 (grief) + 24 (ba) = 424
maxBdmg = 400 (grief) + 71 (ba) + 69 (scs) = 540

ed = 180 (str) + 182 (ww) + 173 (mastery) + 186 (fana) = 721

minDMG = 424 * (821/100) = 424 * 8.21 = 3481.04
maxDMG = 540 * (821/100) = 540 * 8.21 = 4433.4

ADMG = (3481.04 + 4433.4) / 2 = 3957.22

Otrzymaliśmy bazowy dmg fizyczny.


Ds, cs.
Obydwa modyfikatory dają szansę na zadanie podwójnego dmg, jednak nie sumują się ze sobą. Realną szansę na podwójny dmg (ddc) obliczymy ze wzoru:
ddc = cs + (ds / 100) * (100 - cs)

Szansę liczymy dla każdej ręki osobno - na daną broń działa ds z tej broni i reszty ekwipunku z wyjątkiem drugiej broni.

Przykład (liczone dla griefa):
ddc = 31 + (70/100) * (100-31) = 31 + 0.7 * 69 = 31 + 48.3 = 79.3

Zatem barb na 95 lvlu z griefem, highlordem i gore, posiadający mistrzostwo na 30 lvlu ma 79.3% szansy na zadanie podwójnego dmg atakując griefem.

Dodajmy teraz ddc do obliczonego wcześniej ADMG. Wynik nazwijmy AVDMG

Aby to zrobic wystarczy pomnożyc ADMG * [(100 + ddc) / 100]

Przykład:
AVDMG = 3957.22 * 179.3/100 = 3957.22 * 1,793 = 7095

Obliczyliśmy średni dmg barba uwzględniając ds i cs.


Ow, cb.
Doszliśmy do miejsca, w którym kończy się moja znajomość matematyki. A dlaczego? Obliczając ow, najprościej byłoby obliczyć ilośc zabieranego przez nie life i takim samym sposobem jak przy ddc, dodać ow do sumy AVDMG. Jest jednak jeden problem. Ow się nie stackuje, czyli żeby zadać ow, przeciwnikowi musi skończyć się poprzednie krwawienie. Dlatego uwzględnienie ow w obliczeniach średniego dmg jest (przy stanie mojej wiedzy) niemożliwe.

Równie skomplikowana jest sprawa z cb, a to dlatego, że dmg zadawany przez nie zależy od ilości życia posiadanego przez przeciwnika. A przecież wiemy, że praktycznie każda postać ma inną ilość life. Co więcej, bardzo duże znaczenie ma to, czy hit zostanie zadany na początku duela, a może pod koniec. Być może z pomocą przyszedłby rachunek różniczkowy lub całkowy, jednak ja nie znam takich czarów.

Jedno jest jednak pewne. Ow i cb dają więcej dps przy wyższej szansie na trafienie.


Szansa na trafienie (cth).
To czy cios zada dmg, zależy od kilku czynników - naszego ar, defa i bloku przeciwnika oraz lvli obydwóch graczy. Wzór wygląda następująco:
cth = [100 * ar / (ar + def)] * [2 * aLvl / (aLvl + dLvl)] * [(100 - blok) / 100]

Przykład:
Obydwaj gracze są na 95 lvlu, barb ma 10k ar, a przeciwnik max blok i 5k defa.

cth = [100 * 10000 / (10000+5000)] * [2 * 95 / (95+95)] * [(100 - 75) / 100] = (1000000 / 15000) * (190/190) * 0.25 = 66.(6) * 0.25 = 16 (6)%

Zatem w tym przypadku przeciwnika trafi tylko co 6 cios!


Hitcheck.
Hitcheck jest to sprawdzanie przez grę czy cios trafił. Do dalszych obliczeń potrzebny nam będzie wskaśnik dph, czyli średni dmg przypadający na każdy hitcheck podczas kręcenia trąby.
dph = AVDMG * (cth/100)

Przykład:
dph = 7095 * 0.16(6) = 1182.5


Dps.
No i dochodzimy do najważniejszego wskaśnika przy wszystkich obliczeniach porównawczych - dmg na sekundę.
dps = dph*ih
ih = ilośc hitchecków na sekundę.

Przykład:
W przypadku naszego barba grief ma hitcheck co 4 klatki, czyli 6.25 razy na sekundę.
dps = 1182.5 * 6.25 = 7390.6

Obliczyliśmy dmg jaki przez sekundę kręcenia trąby zada barb, uwzględniając dmg broni, mnożniki obrażeń, ds, cs, szansę na trafienie oraz ias (pośrednio).


Pvp dmg.
Uwaga! Od poniższego wzoru istnieje wiele wyjątków, np nec używający zbroi z kości, es soska. Dlatego wzór na obliczanie pvp dmg należy traktować jako ciekawostkę. Głównym wskaśnikiem przy różnych obliczeniach jest DPS.

Grając pvp dmg jest zmniejszany przez karę pvp (17%) i redukcję obrażeń przeciwnika. Będziemy uwzględniac redukcję procentową pomijając redukcję punktową, ponieważ jest ona tak mała, że mieści się w granicy błędu.
pvpdmg = dmg * 0.17 * [(100 - dr) / 100]

W zależności co dokładnie chcemy policzyc, w miejsce dmg wstawiamy ADMG, AVDMG, dph, dps.

Przykład:
pvpdmg = 7390.6 * 0.17 * 0.5 = 628.201

Obliczyliśmy dmg jaki barb zada przeciwnikowi mającemu 50% dr, mając go w zasięgu broni przez sekundę kręcenia whirla. Oczywiście uwzględniona jest tylko jedna broń, aby policzyc dmg z grief+beast, należałoby przeprowadzić wszystkie obliczenia dla bestii, a następnie dodać wyniki.


Analiza i interpretacja wyników.
Operując powyższymi wzorami, jesteśmy w stanie porównywać różne rozwiązania ekwipunkowe. Należy jednak pamiętać, że nie wliczamy ow ani cb, dlatego wyniki nie zawsze muszą okazać się prawdziwe. Tym nie mniej, przeprowadzenie teoretycznych rozważań może nam bardzo ułatwić wybór rozwiązania sprzętowego.

Przykład:
Jeśli porównujemy 2 setupy - jeden z większym ar, drugi z mniejszym - i otrzymujemy bardzo podobne wyniki, ale postać ma na sobie ow i cb, uznajemy że lepszy jest setup z wyższym ar. Im więcej ar tym lepiej działa cb i ow, więc te dwa modyfikatory przechylą szalę na korzyść jednego z rozwiązań.


Gameplay

Będzie to raczej krótki opis gameplayu. Jak już wspomniałem, jest to strategia dla zaawansowanych, którym nie trzeba tłumaczyć jak zrobić tele albo złapać namelock. Poza tym nikt nie nauczy się grac barbem od samego czytania, dlatego napiszę tylko kilka wskazówek, które pomogą podczas ogarniania chara. Nie dziwcie się, jeśli po miesiącu gry barbem będziecie dostawać baty. Nie jest to char prosty w obsłudze jak np. soska, ale za to gra barbem się nie nudzi. Aby go ogarnąć potrzeba cierpliwości, bo w przeciwieństwie do charów typu hdin, którym całkowitemu nowicjuszowi uda się zdobyć fraga bo ktoś wpadnie w młotki, nad każdym pojedynkiem trzeba popracować i wykazać się refleksem. Na końcu strategii znajdzie się link do instruktażowego filmiku, w którym pokażę grę barbem w najpopularniejszych pojedynkach. W opisach będę się często do niego odwoływał, co mam nadzieję, skróci strategię.

Co jest potrzebne, by efektywnie grac barbem:
Bardzo dobry ping i mocny internet. Jak w przypadku każdego tele chara, z tą różnicą, że gdy przy słabym połączeniu po teleporcie (nawet udanym) spróbujemy zakręcić ww, powstanie lag i barb będzie kręcił się w miejscu.
Refleks. Nie wystarczy złapać szybkiego nl. Trzeba po tym nl zakręcić dobre whirle, w między czasie lepując. Błąd może kosztować wykonanie leapa przez cały ekran co często kończy się śmiercią.
Cierpliwość. Nikt nie jest mistrzem barba po miesiącu gry.
Trzeba się pogodzić z tym, że łatwo przypadkiem zginać. Barb, obok smita i wilka jest charem, którym się walczy na najkrótszy dystans z pośród wszystkich postaci. Skutkuje to tym, że łatwo wyłapać przeróżne ataki, pociski i stuny.
Powołanie. Tego chara trzeba po prostu lubić. Miłośnicy defa z trzech ekranów albo kampienia joderem na medi nie będą zadowoleni.

Zagadnienia ogólne

Tri whirl: ciasne trąby po kształcie trójkąta. Przeciwnik znajduje się cały czas w zasięgu broni, co sprawia że ciągle blokuje albo animuje fhr. Z tego powodu ucieczka z tri whirla jest bardzo trudna. Zrobienie tri whirla po teleporcie wymaga wprawy, bo trzeba cofnąc myszkę w pobliże swojej postaci po tele, aby nie zrobic zbyt długiej trąby.

Tele + tri whirl: gdy przeciwnik stoi, robimy tele w jego pobliże i kręcimy tri whirla. Lepiej kliknąć obok przeciwnika, a nie na nim, wtedy jest łatwiej wyprowadzić pierwszą trąbę.

Leap + tele + tri whirl: jeśli przeciwnik ucieka albo stara się grac na dystans, skaczemy w miejscu czekając aż wpadnie w zasięg skoku i go odrzuci. Wtedy mamy go przez chwilę unieruchomionego, co daje szansę na szybkie tele i trąbę.

Unsummon lock: łapiemy namelock unsummonem (prawy klawisz) i czekamy aż przeciwnik stanie i np. zacznie strzelać. Wtedy wciskamy bind od tele i jesteśmy u niego na ryju. Następnie kręcimy trąbę.

Zerk lock: łapieny nl lewym klawiszem na zerku. Można używać shifta lub nie, zależy to od sytuacji. Trzymając nl ustawiamy myszkę na nogach barba i cały czas trzymając klikamy tele. Rzuci nas na głowę przeciwnika i wtedy klikamy bez ruszania myszką lewym klawiszem i automatycznie łapiemy nl atakując przeciwnika. Podstawowy styl gry vs nec. Jest to zdecydowanie najłatwiejszy chainlock w grze.

Desynch: kręcąc długie whirle ze str bugiem, powodujemy desynch podobnie jak amazonka. Przydaje się to głównie vs postacie walczące na krótki dystans jak smit albo java.

Poszczególne pojedynki:

Nec
Zarówno z bonerem i psnem gramy podobnie. Leapujemy aby ułatwić sobie nl i łapiemy zerklocka. Jeśli dobrze trzymamy chainlock, nec bez bloku padnie jak tylko się zatrzyma. Po pierwszym hicie raczej nie ucieknie. Nec z blokiem jest dużo trudniejszy, przy naszym pechu (czyli dobrze wchodzącym bloku) nie zdążymy neca zabić zerkiem zanim on nas zabije włóczniami. W przypadku dobrego mb neca musimy kręcic whirle. W tym pojedynku najważniejsze jest kręcenie ciasnych whirli aby zminimalizować szansę ucieczki neca, jeśli już go złapaliśmy. Łapiąc nl trzeba uważac na namierzające nas duchy, a jeśli mamy ogon, trzeba go jak najszybciej zgubic albo rozbic o przeszkodę. Nec psn jest trudniejszy od bonera, przy dobrej kampie z jego strony mamy przesrane. Nece padają na 2-3 hity.

Bowa
Robimy na nią tele klikając na postaci, rzuci nas wtedy tam gdzie bowka naprawdę się znajduje na desynchu (filmik). Kręcimy whirla w tą stronę, w którą zwrócona jest amazonka. Zwrot postaci podczas desynchu pokazuję w którą stronę biegnie. Gdy wali z furii kręcimy tri whirla po niej, jeśli ma farta z unikami, może być ciężko. Gdy dorwiemy ją na bow, pada na hita.

Java
Kręcimy długie whirle w stronę javy, tak aby przekręcic się koło niej. Na skipie mamy dużą szansę, że nas nie trafi. Gdy biegnie, robimy tele na nią albo łapiemy na unsummon i kręcimy w kierunku w którym biegnie. Gdy czujemy się pewnie albo gramy z absem to jedziemy tri whirlem, ale uniki mogą nam tutaj namieszać.

Hdin
Słabego a czasem średniego hdina możemy "tankować" kręcąc whirle po blind spotach. Jest to ryzykowne, ale mało hdinów się tego spodziewa. Kręcenie whirli po kwadracie, rombie czy trójkącie w młotkach zależy od ustawienia hdina, przeszkód terenowych i oceny sytuacji przez gracza. Bezpieczne jest zrobienie tele na lewo i na dół od hdina i zrobienie whirla do góry, zanim młotki się okręcą wokół pala. Najgrośniejszy jest początkujący hdin, będzie on kampił na potęgę i nie opuszczał ani na chwilę pozycji w młotkach, ruszając się po kilka kroków i nieświadomie eliminując blindspoty. Najlepiej wtedy pograć z kimś innym, bo szkoda nerwów przypadkiem paść przez pogromcę mefa z zaką. Hdin to jeden z grośniejszych przeciwników barba. Na najlepszych, jedyną taktyką jest kręcenie whirli 24/7. W ten sposób powodujemy ogromny desynch, co przy odrobinie szczęścia pozwoli nam dziabnąć paladyna gdy zrobi tele w pobliżu. W tym pojedynku przydaje się widowmaker, jednak używanie go jest bardzo niebezpieczne. Przeciwko najlepszym hdinom nie radzę go wyciągac (inna sprawa, że dobry hdin gra umiejętnego offa i łuk nie jest potrzebny).

Joder
Niechlubna domena Polaków. Grając na międzynarodowych pubach raczej ich nie spotykamy, ale jak już, to łapiemy na unsummona i robimy tele gdy podejrzewamy że pal się porusza. Whirl w stronę wskazaną przez postać. Sposób działa przy paladynach na clean sks etc. Dobrze ubranego jodera trzeba przedefic (przedefic jodera - dobre). Kręcimy whirle 24/7 - ofc nie dorównamy przeciwnikowi w desynchu, ale czasem uda się go zmylic gdy wjedzie szarżą prosto w ww. Gdy joder jest agresywny (ta, na pewno), a w dodatku umie robic cle, trzeba dużo skakać - czasami wytrąci go to z laga.

Magedin
Najgorsze gówno dla barba. Jedyne co można zrobić to założyć tyle resa i absa, że foh nie będzie nam prawie nic robił. Wtedy może ten mistrz defensywy wychyli nos spomiędzy młotków.

Foh
Na bazowym eq nie mamy najmniejszych szans, chyba że foh jest upośledzony. Zakładając trochę resa gramy jak z joderem tylko odważniej. Tele na postać i whirl w kierunku poruszania się pala. Tak samo gramy z auradinami i innymi wynalazkami.

Smit
Dobry smit będzie robił tele oraz chodził. Najczęściej będzie stał w miejscu i smitował z shiftem. Kręcimy się tam i z powrotem obok smita na granicy zasięgu broni. Smit bez exile jest stosunkowo prosty, z exile robi się trudniej z powodu wysokiego defa. Na szczęście angelic combo > exile. Defowego smita okręcamy tam i z powrotem na granicy zasięgu ww. Gdy smit jest bardziej aktywny, biegamy i kręcimy krótkie whirle tak aby się o niego ocierać (filmik). Nigdy nie kręcimy przez środek pala (łatwo powiedzieć, ale taktyka smita polega właśnie na tym, żeby ustawić się tak, żeby stać na drodze naszego ww). Smit/charger jest łatwy, robimy whirla uciekając przed chargerem (tak aby szarżował za nami) co powoduje że zbiera ogromną ilośc hitów. Grając z v/t gramy ofensywniej, gdy przeczuwamy, że strzeli foha robimy tele obok niego i kręcimy. Mając lifetapa cały czas się kręcimy, głownie na dół uważając, żeby smit nie zrobił tele przed barba.

Sorc
Jeśli nie ma bloku jest bardzo łatwo, łapiemy zerklocka albo leap+tele+ww. Bez bloku żaden % es ani ilośc many jej nie uratuje. Zerklock jest też dobrym rozwiązaniem gdy soska kampi. Z soską z blokiem jest dużo gorzej. Gdy nie możemy jej tankować bo jest za silna, bierzemy ze skrzyni fury i aplikujemy ow pojedynczymi hitami. Pomiędzy dużo skaczemy i unikamy pocisków. Po 3-4 wejściach ow zostanie jej 1 hp.

Dru wind
Leap+tele+ww. Bardzo schematyczny duel (filmik). Uważamy czy drut nie zrobił tele przed tornada, wtedy skaczemy 2+ razy i dopiero atakujemy. Z powodu niskiego fhr i fbr druida jest dużo łatwiej niż z soską. Mb druid staje się dużo trudniejszy do pokonania. Walczymy tak samo, tylko ostrożniej.

Dru wilk
Wbrew pozorom może sprawic problemy. Gramy podobnie jak ze smitem na granicy zasięgu broni. Gdy nas zarazi trucizną tankujemy od razu. Mało jest dobrych, zwłaszcza na pubach.

Assa
Niezależnie czy gramy z trapką czy hybrydą gramy podobnie. Krążymy po okręgu co sprawia że błyskawice będą zostawać za nami, robimy tele na ryj i kręcimy ile się da. Gdy hybryda idzie na wymianę mamy wina w kieszeni, robimy ww za nią i nie ma takiej możliwości aby to przeżyła. Jeśli walnie nas mindblastem i jest blisko to robimy ww w jej stronę. Dzięki desynchowi jest duże prawdopodobieństwo że trafimy, a jeśli nie, to assa będzie musiała puścić nl aby uciec przed trąbą. Jeśli jest dalej, zmieniamy szybko broń i wychodzimy ze stuna (wsg). Można robić wsg w stronę trapki (filmik), po czym zakręcić na nią ww. Jeśli uciekamy ze stuna, odczekujemy w bezpiecznym miejscu aż zniknie z nad głowy animacja. Jeśli asska umie wyczuć nasz desynch i mindblastem nie pozwala nam zrobić tele, można spróbować przewidzieć, gdzie zrobi następne tele i w tą stronę zrobić whirla.

Barb
Pojedynki bvc vs bvc bez tarcz są ciekawe, bo trwają krótko. Wymieniamy się ww pilnując, żeby ww nie skończyło się za blisko przeciwnika. Kręcąc ww równoległe ważne jest, aby być z przodu. Ryzykowne jest tele przed barba, bo może on być na skipie.

TvT
Nie ma tutaj zbytniej filozofii. W większości pojedynków dajemy boo i skaczemy, podczas gdy inni tankują zestunowanych przeciwników. Jeśli gramy przeciwko bowce, można ruszyc za nią, a jak ogarniamy zerklocka, siadamy na necu i gonimy do skutku. Gdy leap nie jest niezbędny albo nam się nudzi i chcemy pofragowac, na celowniku powinny znaleźć się przede wszystkich soski, nece, amki, trapki, druty. Unikamy paladynów (zwłaszcza foha) i barba.

Filmik

Stworzony wspólnie z Marvelem filmik prezentujący kilka dueli z udziałem bvc. Jest to nowa wersja, duele nie są ustawione, a ogólny poziom pojedynków jest, mam nadzieję, wyższy niż w pierwszym filmiku.

http://www.youtube.com/watch?v=cwxICkQvYy8


Zakończenie

Strategia w zamierzeniu miała być krótka i zawierać najprzydatniejsze informacje. Myślę, że osiągnąłem te cele. Build był wielokrotnie zmieniany, testowany i dopracowywany. Nie ukrywam, że jest bardzo podobny do buildów najlepszych graczy barbami na eu i dla grających barbem nie będzie tu wiele nowości, ale wiele razy zauważyłem, że gracze mają problemy ze zbudowaniem barba, więc teraz będą mieć jakieś przejrzyste śródło informacji. Zatem zanim napiszesz że botd> itp., zastanów się, czy to twierdzenie ma podstawę w realiach free pvp. Tym niemniej serdecznie zapraszam do merytorycznej dyskusji i oceny.
_________________
SZACKO>
Ostatnio zmieniony przez Sarevok92 2011-02-15, 14:58, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
     
marvillas 


Wiek: 27
Dołączył: 15 Sty 2008
Wysłany: 2010-11-03, 20:10   

Cóż ja mogę powiedzieć :D
Widziałem ją wczoraj i to co znalazłem to już dałem do poprawki...
Grałem z tym barbem i muszę powiedzieć, że kosi.

KozaDupa napisał/a:
Nec psn jest trudniejszy od bonera, przy dobrej kampie z jego strony mamy przesrane.

Niby tak, ale nie ma takiego chara który nie wygra z psnem po założeniu zgnilca+rękawic śmierci i ewentualnie bramble/cleans :D
Wtedy zostaje tylko spam spearów/spiritów albo urdary i deceprify :twisted:


Barb=skakanie, wrzeszczenie i machanie łapskami.


Co do filmu, ładnie to tak same winy wrzucać? :D

Pierwszy! :D
_________________
IDR: *marvillas
 
     
T25 

-> c===3 <-

Dołączył: 15 Mar 2007
Wysłany: 2010-11-05, 08:59   

Specjalistą od barbów nie jestem, ale jedna rzecz rzuciła mi sie w oczy:

KozaDupa napisał/a:
Joder
Niechlubna domena Polaków. Grając na międzynarodowych pubach raczej ich nie spotykamy, ale jak już, to łapiemy na unsummona i robimy tele gdy podejrzewamy że pal się porusza. Whirl w stronę wskazaną przez postać. Nie ma sensu defic i kombinować, bo joder sobie włączy medi i cały wypracowany dmg pójdzie w cholere.


Poza tym wygląda profesjonalnie i czytelnie ;)
 
     
Eczek 


Wiek: 31
Dołączył: 31 Lip 2007
Wysłany: 2010-11-19, 11:22   

skoro public barb to teleport jest w sumie zbędny vs większość

nazwijmy trika "farcast ww " czy też namelock




krotki opis
klikasz prawym unsumon na przeciwnika gdy się pojawi wciskasz shift na lewym robiąc ww`s w pewnym momencie barb się zatrzyma a przeciwnik będzie dostawał nie wiedząc skąd oczywiście w pewnym momencie barb się pojawi przeciwnik ucieknie a dostawał będzie nadal
dobre na uciekające bowki ,necow,soski nie polecam robić tego vs hammer , inny barb , smite, dru ele


_________________
 
     
crunk_mp 
Emerytowany Moderator
~ God of War ~


Wiek: 33
Dołączył: 21 Sie 2008
Wysłany: 2010-12-18, 16:50   

Taktyka jak zwykle w Twoim wykonaniu pierwsza klasa.
Jak najdzie mnie chęc na pogranie PvP to najprawdopodobniej to będzie kolejna postać jaką zrobię, barb to jedna z moich ulubionych postaci.
Jedyne co mogę tutaj dodać to to, że bumpuję temat i proszę o save na pm/gg.
_________________
Jedyny sposób na to by zmądrzeć, to grać z mądrym przeciwnikiem.

 
 
     
Skiba 
Asylum


Dołączył: 04 Cze 2010
Skąd: Polska
Wysłany: 2010-12-29, 17:40   

Strategia jest ogólnie dobra, tylko uczepię się paru rzeczy:
nie dawajcie ani 1 punktu w zwiększenie szybkości!
Jak barb ma mniej frw to przeciwnik więcej obrywa od ww.
poza tym straszne te ww robisz. Tele na łeb, i JAK NAJKRÓTSZE ww, w trójkącie dookoła postaci, i jest mała szansa, że się przeciwnik z tego wyciągnie.
Cytat:
Tri whirl: ciasne trąby po kształcie trójkąta. Przeciwnik znajduje się cały czas w zasięgu broni, co sprawia że ciągle blokuje albo animuje fhr. Z tego powodu ucieczka z tri whirla jest bardzo trudna. Zrobienie tri whirla po teleporcie wymaga wprawy, bo trzeba cofnąc myszkę w pobliże swojej postaci po tele, aby nie zrobic zbyt długiej trąby.
jak już wcześniej napisałem: coś Ci nie wychodzi to ww ;] I jeszcze próg 48 fhr to trochę mało, można to nadrobić jakimś rare hełmem z 2 shael, ale rzadkie takie coś jest ;p
7/10

Beast można zastąpić botd dla statystyk, które niby nie są potrzebne w tym buildzie, ale nie zapominaj, że botd daje +25 do statsow = 100 do life, a biorąc pod uwagę bo do tego life to sobie już sam policz, bo to mała liczba nie wyjdzie. OW nie jest tutaj aż tak potrzebne, bo styknie nam ow z goresów, a poza tym większość randów z cbnu idzie na 2-3 ww max 5, więc jak sprawnie robisz tele i ww to ow jest zbedne.

I jeszcze jedno: chary które mordujesz na filmiku to randy bez blocku. Camper assa i soso, panicznie uciekający necro, zamiast robić inv ibs trains, pala, który używa szarży vs baba ww xDDDD

Cytat:
Niby tak, ale nie ma takiego chara który nie wygra z psnem po założeniu zgnilca+rękawic śmierci i ewentualnie bramble/cleans
Wtedy zostaje tylko spam spearów/spiritów albo urdary i deceprify


Przykładowo jak można zabić psnera:
soso vita, może być 200 fcr spamujemy fbami na agresora, jak się zbliży to nl, 2 fb, tele na łeb, tankujemy, i nie ma teoretycznie szans, zeby sie wyrwał, a taki necrus z cbnu na max 5 fb bez absow idzie, a jak sie wyrwie to juz go mielismy na nl i robimy chaina i necro pada, a my mówimy gd i koniec.

Jeszcze parę drobnostek: hammer duelujący się z takim barbem powinien nie uciekać na więcej niż 1 ekran. Schemat: tele>hammer>tele>hammer>tele>hammer... a jakbyś zaczął uciekać to throwlock i z zaskoczenia tele na łeb i zabić. Jakbyś skakał na niego to tak czy siak byś się wrąbał w masę hammerów, a jak ten pala nie miał blocku nawet i dr więcej niż 18 to mi troszkę go szkoda, że się zabiera na barba ~~

Co tam jeszcze... Assa powinna walnąć Cię z mb, zastawić trapę, zrobić tele w inne miejsce, walnąć z mb, i tak aż będzie miała all trapy i z mb naparzać aż dead będzie, ew troszkę uciec jak podejdziesz.

Cytat:
Smit bez exile jest stosunkowo prosty, z exile robi się trudniej z powodu wysokiego defa.

Nah, ubierasz 2 griefy i jego def jest już niczym, większy problem stanowi LT.

Nie chwal się, że zabijasz non skille, ale wiem, że tu tylko chodziło o pokazanie o co chodzi :P

Żegnam.
_________________

 
     
marvillas 


Wiek: 27
Dołączył: 15 Sty 2008
Wysłany: 2010-12-29, 20:57   

Oj człeku...
Skiba napisał/a:
nie dawajcie ani 1 punktu w zwiększenie szybkości!
Jak barb ma mniej frw to przeciwnik więcej obrywa od ww.

Wcale nie... Jeżeli opp znajduje się w zasięgu kręcenia to dostaje tyle samo, a z szybszym ww łatwiej dogonić np bowkę.
Skiba napisał/a:
próg 48 fhr to trochę mało
Znów bzdura... To jest tak samo szybkie odzyskiwanie równowagi jak u dudu 174 czy necro 152, u czarki 280... Widziałeś kiedyś czarkę z 280 fhr? Da się grać na mniejszym progu, a barb jeszcze jest odporny np. na mb dzięki ww.

Skiba napisał/a:
Beast można zastąpić botd dla statystyk, które niby nie są potrzebne w tym buildzie
Bullshit. Beast=dmg. A ow jest baaardzo przydatne i dobrze mieć więcej niż to z goresów. Widać że nie grałeś za dużo dobrych walk.

Skiba napisał/a:
I jeszcze jedno: chary które mordujesz na filmiku to randy bez blocku. Camper assa i soso, panicznie uciekający necro, zamiast robić inv ibs trains, pala, który używa szarży vs baba ww xDDDD
Te filmiki nie mają na celu pokazać jak się nim przegrywa z lepszym graczem, ale jak się robi chainlocki na przykład. Ciężko jest czytać ze zrozumieniem prawda? :roll:

Skiba napisał/a:
Przykładowo jak można zabić psnera:
soso vita, może być 200 fcr spamujemy fbami na agresora, jak się zbliży to nl, 2 fb, tele na łeb, tankujemy, i nie ma teoretycznie szans, zeby sie wyrwał, a taki necrus z cbnu na max 5 fb bez absow idzie, a jak sie wyrwie to juz go mielismy na nl i robimy chaina i necro pada, a my mówimy gd i koniec.
Obawiam się, że nie jest to takie proste. Chodź zagraj via Hamachi (nie mam psna ubranego na BN) to zobaczysz to raz. Dwa- ten cytat pasuje do Twojej wypowiedzi jak świni siodło.

Skiba napisał/a:
tele na łeb i zabić
Robiłeś kiedyś tele na łeb barbowi? No to świadczy o Twoim poziomie gry, albo poziomie tych barbów. A pal miał 39 dr i max blok. (2x ber koronetka, eni, dungo)

Skiba napisał/a:
Nah, ubierasz 2 griefy i jego def jest już niczym,
Jak nie jak tak? Naprawdę, z taką wiedzą się nie odzywaj.
Arreat Summit napisał/a:
Why do some of the Uniques have Ignore Target's Defense and Attack Rating?
Ignore Target's Defense doesn't work in PvP and against Bosses and possibly Uniques. In those situations the Attack Rating bonuses will come in handy.


Jeśli chodzi o non skille, dziękuję za docenienie moich umiejętności. Naprawdę ciężko zrozumieć cel filmiku? Chodź zagramy via Hamachi to porozmawiamy. Dziękuję, dobranoc.

PS Generalnie to dziwne że ośmieliłeś się oceniać tą strategię prezentując wiedzę jak np. tu: http://diablo.phx.pl/foru...ghlight=#343618
http://diablo.phx.pl/foru...ghlight=#343301 <- piękny spam, zabawa w archeologa i przezacna historia UT.
Może i jestem niezbyt miły, ale mnie krew zalewa jak czytam twoje posty- albo totalny spam, albo pisanie na siłę ze sporą nieznajomością tematu.
_________________
IDR: *marvillas
 
     
Skiba 
Asylum


Dołączył: 04 Cze 2010
Skąd: Polska
Wysłany: 2010-12-29, 21:17   

#1. Omg, bowki się nie goni przez ww, bo tylko wyłapiesz furię, i będzie fajnie, nie?
#2. Nie bzdura, asa nawala bez przerwy z mb, do tego dochodzi cień i trapy, więc jest mała szansa, że będziesz cały czas w ww i unikniesz mb...
#3. Ow z goresów wystarczy jak mówiłem, a poza tym jak już wspomniałem all chary idą na pare hitów, więc... /btw ładnie ominąłeś to co dalej napisałem o botd.
#4. Tak, tylko, że nie jest na nich pokazany bardzo ważny element, wspomniany przez Kozę. Przegrywanie. Ten kto czyta tą taktę nie będzie przygotowany. "Ciężko czytać ze zrozumieniem, prawda?" widać to po Tobie.
#5. Widać, nie grałeś zbyt dużo vs psn. Z chęcią zagram.
#6. Tak, bo barb myśli, że stoisz nadal i młotki kręcisz, nie wie, że jest na throwlocku, a z dużym fcr, robiąc mu tele na łeb, nawet się nie zorientuje, wyłapie 2 hammery, a my kawałeczek uciekniemy i zaczniemy znowu kręcić młoty. (Ofc max block, żadnego ww prawie nie zablokował)
#7. Ignorowanie defa a -% defa to dwie różne rzeczy.
#.8 Wtedy byłem lame random, nie mówię, że teraz gozu jestem, bo nie jestem, ale podważam wasze zdania, bo dużo się nauczyłem grając z najlepszymi.
Żegnam pana.

[ Dodano: 2010-12-29, 21:28 ]
Btw czemu bierzesz info z As? czyżby mocarne ID miało jakieś luki?
Sugeruję uzupełnienie diablo.phx na podstawie Summitu.
Czekam na pvp.
_________________

 
     
KozaDupa 
Yo!


Konto na BN: kozapvp
Wiek: 33
Dołączył: 22 Wrz 2008
Skąd: z koziej dupy
Wysłany: 2010-12-30, 01:12   

Z bowka masz racje, ze nie powinno sie jej gonic z ww, ale gdy z max iasem i kb wchodza ga w barba bez bloku, to nie ma szans zrobic tele. Jedyna szansa to wlasnie dolapac ja na skipie. Dobrej bowki i tak bez bloku nie ograsz.

Frw. Chociaz najwiekszy udzial przy powodowaniu skipa ma frw na str bugu, kazde frw go zwieksza. Kręcąc tri whirle ilosc frw nie ma znaczenia. Po prostu zrobisz wiecej trojkatow w tym samym czasie. To, ze mi na filmiku nie zawsze wychodzily dobre, nie znaczy ze tak nie jest.

Widac ze grales barbem (chyba), wiec wiesz ze wystarczy kilka dni nie grac i sie strasznie kaleczy, zanim sie rozegrasz.

Botd. 120 life wiecej, bo vita z przedmiotow nie mnozy sie przez boo. Na str i dex nie zaoszczedzisz, bo to jest fv build. ~100 life to praktycznie nic, barb nawet z 5k hp jest grywalny, a jesli chodzi o dmg, chyba zdajesz sobie sprawe, ze botd jest slaby.

Poszukaj sobie na jsp temat z obliczaniem sredniego dps na roznych zestawach broni. Wyniki: Gref+beast daja lepszy dps na 2 pierwszych hitcheckach, grief+grief wychodzi na prowadzenie przy 3+ hitcheckach.

Uwielbiam gdy hdin na throwlocku zaskakuje mnie tele. Staram sie nawet prowokowac hdinow do takich zagran. Wystarczy caly czas sie krecic i hdin robi tele w trabe.

Moglbym nagrac filmiki jak dostaje baty od graczy z op duel albo sekcji pvp na jsp (tak, zwykle od nich dostaje, bo nie gram 12h dziennie, zeby kaze moje klikniecie bylo perfekcyjne i duzo mi brakuje do czolowki), tylko jaki mialoby to sens? Sam piszesz, ze na pubie wiekszosc jest na 2 traby, a pozniej narzekasz ze nec nie robi itrainow. Barb jest glownie na puby, gdzie raczej nie spotkasz przeciwnikow, wymagajacych bardziej zlozonej gry niz pokazana we filmiku. Jak ktos chce grac barbem toury to i tak wie jak ma grac :<
_________________
SZACKO>
 
 
     
Skiba 
Asylum


Dołączył: 04 Cze 2010
Skąd: Polska
Wysłany: 2010-12-30, 10:51   

Dobra, sry za to, że tak zaatakowałem, ale jak taki Marvillas krytykuje to co mówiłem, to powinienem się bronić...
Aha: tak hdin zrobil Ci locka, a ma wystarczający block i fhr i wpadnie w Twe ww to powinien wyjść z tego cało :wink:
KozaDupa napisał/a:
Widac ze grales barbem (chyba), wiec wiesz ze wystarczy kilka dni nie grac i sie strasznie kaleczy, zanim sie rozegrasz.
Ojjj, wiem jak się nim można pokaleczyć :d
na początku robiłem ww przez cały ekran, idealnie przez postać przeciwnika, i co sec robilem ww-locki :D

Racja, większość z publicow to randy bez blocku, tam liczy się tylko eq, nie skill i jak jakiś gozu hammer-zabójca wbije na taki public to wszystkich nkuje, dlatego jak sie nie chcesz wkurzac, to nie idz na public bez dobrego eq.
Biorąc pod uwagę eq, graliśmy z kumplem duele svs.
mojw eq:
wizzy, wiper, shako, spirit, amu tala, fcr ring, dwarf, arach, sandy, magefist itp takirandom total, bo dopiero kupuje eq.[ bez skillerów i anniego, tylko z torchem i cta.]

Kumpel:
hoto, mara, skillery, spirit, sandy, magefists, cta, torch, sc, czako, soj, bk.

Co chwile obrywal nl i wylapywal chaina i leżał, więc to jest najlepszy dowód, że priv duels skill>eq, a jak na publicach padasz, bo nie mozesz zrobic tele necrem bo eni nie masz, czy cos w tym stylu, to niestety eq>skill.

[ Dodano: 2010-12-30, 11:22 ]
btw, fury mozna zastapic o wiele tanszym
ITH + EL + ETH [3]

Malice/Złośliwość

Bronie do walki wręcz +33% zwiększone obrażenia
+9 do maksymalnych obrażeń
100% szansa Otwarcia Rany
-25% obrona przeciwnika
-100 do obrony przeciwnika na trafienie
Uniemożliwia leczenie się potworów
+50 do skuteczności ataku
Wyssanie życia -5

zapewni nam 100% ow, czyli zaoszczędzimy jah + gore można zmienić na jakieś sandy i zmienić trochę fhr ?^^ to taka desperacka myśl
_________________

 
     
marvillas 


Wiek: 27
Dołączył: 15 Sty 2008
Wysłany: 2010-12-30, 12:30   

Skiba napisał/a:
#1. Omg, bowki się nie goni przez ww, bo tylko wyłapiesz furię, i będzie fajnie, nie?

Sytuacja: jesteś na nlu z ga, co robisz? Próbujesz telować? Powodzenia. Frw bardzo pomaga. To samo vs assa.
Skiba napisał/a:
#7. Ignorowanie defa a -% defa to dwie różne rzeczy.

-%def działa z połową skuteczności =12.5%
Powiedzmy że smiter ma 35k defa -> ~27k defa. Nadal jest to problem z 8k aru z ww, tym bardziej że dla beasta nadal jest to 35k.

Skiba napisał/a:
Btw czemu bierzesz info z As? czyżby mocarne ID miało jakieś luki?
Sugeruję uzupełnienie diablo.phx na podstawie Summitu.
Tak.
Skiba napisał/a:
Czekam na pvp.
Z pół roku nie grałem, więc możemy dziś pograć chociażby dla mojego rozegrania. Napisz na gadu.
_________________
IDR: *marvillas
 
     
Skiba 
Asylum


Dołączył: 04 Cze 2010
Skąd: Polska
Wysłany: 2010-12-30, 12:32   

Ale chociaż -% def działa ;]

Pogramy tak 5 stycznia, bo nie ma mnie u siebie w domu i diablo nie mam.

[ Dodano: 2010-12-30, 12:34 ]
Gramy na ob z full eq czy na cbn?

[ Dodano: 2010-12-30, 12:40 ]
A, i jeszcze jedno: przeciętne bowki uciekają jak barb do nich podejdzie, jak są lepsze to nawalają z ga/fury, i jak jesteś na nl z ga to robisz desyncha uciekasz kawałek dalej i uciekasz. A jak jest już fest dobra ama, to nic innego nie poradzisz jak block.
_________________

 
     
KozaDupa 
Yo!


Konto na BN: kozapvp
Wiek: 33
Dołączył: 22 Wrz 2008
Skąd: z koziej dupy
Wysłany: 2011-02-06, 01:10   

Nowy filmik z barbem w roli głównej:
http://www.youtube.com/watch?v=cwxICkQvYy8
_________________
SZACKO>
 
 
     
stratovarius 


Dołączył: 20 Lip 2008
Wysłany: 2011-02-15, 07:16   

Całkiem dobra i profesjonalna taktyka dla bvc barba jak na polskie strategie oczywiście :)
Też widziałem go w akcji na 2v2 grając necrem fv i moja ocena potwierdzi tylko jego skuteczność :P

9+/10

A to ponieważ co do jednej rzeczy się nie zgodzę:

Cytat:
Leap+tele+ww. Bardzo schematyczny duel (filmik). Uważamy czy drut nie zrobił tele przed tornada, wtedy skaczemy 2+ razy i dopiero atakujemy. Z powodu niskiego fhr i fbr druida jest dużo łatwiej niż z soską.


Na mapie można wykorzystać przeszkody aby leap nie działał (wystarczy stanąc z odpowiedniej strony). Także mb/50dr Dru>Barb, gdy resummonuje oaka daleko od ww, mając 6.5 life może spokojnie stankować barba bez uciekania. Grałem druidem z "najlepszymi" barbami z op duel więc gołosłowny nie jestem mówiąc to.

I jeszcze jedno:

Cytat:
Strategia jest skierowana do graczy, którzy mieli już do czynienia z pvp


Cytat:
gracze mają problemy ze zbudowaniem barba


Skoro to jest taktyka dla graczy którzy mieli już do czynienia z pvp (jak rozumiem miałeś na myśli zaawansowanych i ogarniętych graczy), to i bez czytania ani oglądania tej strategii można grać jak na Twoim filmiku instruktażowym i ułożyć odpowiednie eq (bo dużo kombinowania tam nie ma).

Pozdrawiam.
 
     
KozaDupa 
Yo!


Konto na BN: kozapvp
Wiek: 33
Dołączył: 22 Wrz 2008
Skąd: z koziej dupy
Wysłany: 2011-02-15, 16:08   

Aktualizacja strategii:
- dodany całkiem nowy rozdział "Wzory i obliczenia"
- dodany obrazek :P
- zmiany w opisach walk (w niektórych duże w innych mniejsze)
- całkowicie zmieniony setup pod blok - teraz z łatwością można osiągnąc 75% na 0dex
- nowy filmik
- kosmetyczne zmiany w tekście


Strategia teraz jest imo dużo lepsza od pierwszej wersji, zachęcam do komentowania. :)

@stratovarius: Mb dr dru jest faktycznie jednym z najcięższych przeciwników. Jeśli gra defensywnie, stackuje tornada i kampi w kałużach wręcz antycharem. Ale to nie wpływa zbytnio na sposób gry - dalej jedyne co można zrobic to złapac na nl (najlepiej druida a nie miniona) i postarac się, żeby jak najdłużej nie wydostawał się z ww. Skakanie tam i z powrotem i kombinowanie z pojedynczymi whirlami zwykle przynosi więcej straty hp niż zadanego dmg, gdy druid siedzi w trainie z tornad.
_________________
SZACKO>
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum należy do serwisu Imperium Diablo