..:: Forum Imperium Diablo ::..
Oficjalne Forum Dyskusyjne Serwisu Imperium Diablo

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Wszystko o tanim smiterze na ubery

Jak oceniasz tą strategię?
1
0%
 0%  [ 0 ]
2
0%
 0%  [ 0 ]
3
0%
 0%  [ 0 ]
4
50%
 50%  [ 1 ]
5
50%
 50%  [ 1 ]
6
0%
 0%  [ 0 ]
Głosowań: 2
Wszystkich Głosów: 2

Autor Wiadomość
Rzaziel 

Dołączył: 01 Maj 2006
Wysłany: 2015-10-23, 22:52   Wszystko o tanim smiterze na ubery

Spis treści:
1. Wstęp
2. Ogólnie o Uber Tristram (Hellfire torch) i postaci
3. Statystyki
4. Umiejętności
5. Ekwipunek
6. No to lecimy
7. Alternatywy
8. Legenda
9. Zakończenie




1. Wstęp
Przeglądałem różne poradniki o smiterach na ubery. Zawsze dążę do tego, żeby jak najmniejszym kosztem zarobić jak najwięcej, dlatego żaden z tych poradników mi nie przypasował. Przedstawię moją strategię, która prezentuje absolutne MINIMUM jakie potrzebujemy żeby dać radę i zdobyć wymarzone 20/20 :) Zakładam, że
skoro ktoś szuka PORADNIKA, to jest totalnie zielony, więc zamieszczę wszystkie informacje. Dla większości masa rzeczy będzie oczywista, ale jeśli ktoś
pierwszy raz słyszał o tym evencie, dowie się wystarczająco żeby z laika stać się handlarzem torchów :) Jako, że napisałem "Poradnik dla totalnie
początkującego", nie będę używał skrótów dex,str itp. a pełnych, polskich nazw.

2. Ogólnie o Uber Tristram (Hellfire torch) i postaci
O Uber Tristram nie będę się rozpisywał, po prostu zamieszczę link gdzie jest to wyjaśnione: KLIK Co do postaci, będziemy grać smiterem. Jest to paladyn którego nazwa wzięła się od "smite", co jest angielską nazwą umiejętności "pchnięcie tarczą". Jakie z tego czerpiemy korzyści? Pchnięcie tarczą zawsze ma 95% szansy na trafienie, dlatego nie musimy się martwić o skuteczność ataku. Dodatkowo, co dla nas bardzo istotne, działa "Szansa na.... w czasie zadawania ciosu". I co najważniejsze, bonus "Szansa na druzgocące uderzenie" także działa przy pchnięciu tarczą. Jak to działa? Przy uderzeniu zabiera pewną część całkowitego zdrowia atakowanego. W przypadku bossów, jest to 1/8 ich aktualnego zdrowia. Przy tym buildzie jest to główne źródło naszych obrażeń. Pierwsze ciosy zadawane danej jednostce są dość mocne, jednak wykładniczo to maleje. Trochę to irytujące, gdy zdrowia zostało na milimetr a dalej trzeba tłuc. Ale jak się jest sknerą, to z czegoś trzeba zrezygnować. Moim zdaniem smiter, jest beznadziejny jeśli chodzi walkę z grupami potworów. Brak obszarowych obrażeń powoduje, że walka z potworami jest męcząca. Za to świetnie się sprawdza jeśli chodzi o eliminacje pojedyńczych celów. Jest świetną postacią na pvp, ale to nie ten poradnik. Dodatkowym plusem jest to, że obowiązkowo maksujemy Świętą tarczę, a zatem mamy potężną obronę, dobrą szansę na blok i zwiększone obrażenia ze smite. Testowałem różne buildy ale zawsze wyciągałem około 7-10k defensywy i ~60% szansy na blok, co wystarcza w zupełności. Ciekawostka: podczas ataku tarczą, uszkodzeniu ulega nasza broń. Małe niedopatrzenie ze strony blizzarda? :)

3. Statystyki
Ciężko jednoznacznie określić jak rozdać staty w tym buildzie, ponieważ ja zbierałem wszystkie talizmany które dawały odporności/siłę/zręczność/życie i kierując się tym, dla każdego będzie to inaczej wyglądało. W skrócie:
Siła: Tu chyba nie błysnę: pod itemy. W zależności od tego co wybierzemy (o tym później)
Zręczność: kwestia sporna dla wielu smiterów, jedni mówią, że pod max block, inni, że blok jest zbędny na UT. Wyjaśniam: blok jest zbędny na UT ale podczas zdobywania organów się przydaje. Nie musi być max, ja osobiście mam w granicach 70% a nie dałem żadnego pkt w zręczność (dzięki beznadziejnym talikom).
Żywotnośc: Wszystko co zostanie.
Energia: Nic. Wystarczy mieć na pasku kilka mikstur many.

4. Umiejetności
-Fanatyzm 20pkt. Aura z której korzystamy cały czas. Zwiększa obrażenia, skuteczność ataku(totalnie zbędne) i prędkość ataku.
-Święta tarcza 20pkt. Potężny kop do obrażeń ze smite, obrony i szansy na blok.
-Pchnięcie tarczą 20pkt. Nasz główny atak
Wykorzystaliśmy 66pkt. na umiejętności które są absolutnie konieczne. Resztę dajemy wg. uznania w:
-Śmiałość, synergia do Świętej Tarczy, zwiększa ogólną obronę.
-Odporność na błyskawice, nie korzystamy z tej aury ale każdy punkt dany w tą umiejętność, zwięszka maksymalną odporność na błyskawice o 0.5. Dobrze mieć około 90, jednak nie ma powodu do paniki, 60 też wystarczy.
-Można dać 1pkt. w wigor, żeby szybciej się poruszać.
-Jeśli macie wysoki poziom i dużo punktów do rozdania, polecam dać cokolwiek w Zbawienie (o tym później).

5. Ekwipunek
Głowa:

TWARZ WILHELMA
Guillaume's Face
Obrona: 217 (Bazowa: 85-98)
Wymagany Poziom: 34
Wymagana Siła: 115
Wytrzymałość: 40
+120% Poprawiona Obrona
30% Szybsze Odzyskanie Równowagi
15% Zabójcze Uderzenie
35% Szansa na Druzgocące Uderzenie
+15 do Siły

Powody dla jakiego nosimy ten hełm, to 35% Szansa na Druzgocące Uderzenie i 30% Szybsze Odzyskanie Równowagi. Polecam włożyć runę ort, która zapewni +30 do odporności na błyskawice. Jeśli brak problemów z odpornościami to doskonały rubin (+38 do zdrowia), albo klejnot który daje życie/siłę/zręczność/inne odporności.
Hełm daje też 15% Zabójcze Uderzenie (szansa na zadanie podwójnych obrażeń), ale to nie działa ze smite, więc pomijamy.

Klata:
Słowo runiczne w dowolnej zbroi z dwoma miejscami na klejnot:

Smoke / Dym (NEF + LUM)
+75% poprawiona obrona
+280 obrona przeciw pociskom
Wszystkie odporności +50
20% szybsze odzyskiwanie równowagi
Poziom 6 Osłabienie [18 ładunków]
+10 do energii
-1 do promienia światła


Odporności i 20% szybsze odzyskiwanie równowagi.

Broń:
Słowo runiczne w korbaczu z trzema miejscami na klejnot:

Black / Czerń (THUL + IO + NEF)
+120% zwiększone obrażenia
40% szansa na Druzgocące Uderzenie
+200 do skuteczności ataku
Dodaje 3-14 obrażeń od zimna na 3 sek.
+10 do żywotności
15% zwiększona szybkość ataku
Odrzut
Obrażenia od magii zmniejszone o 2
Poziom 4 Wybuch Zwłok [12 ładunków]


40% szansa na Druzgocące Uderzenie, podstawa przy wyborze tej broni, dodatkowo 10 żywotności i 15% zwiększona szybkość ataku też piechotą nie chodzi.

Amulet:

OKO KOTA/The Cat's Eye
Wymagany Poziom: 50
30% Szybsze Chodzenie/Bieganie
+100 Obrona przeciw Pociskom
+100 Obrona
+25 do Zręczności
20% Zwiększona Szybkość Ataku


20% Zwiększona Szybkość Ataku i +25 do Zręczności. Dość powszechny a sprawdza się świetnie. 30% Szybsze Chodzenie/Bieganie wbrew pozorom też bardzo miło mieć. Równie dobrze możemy stosować Gniew Lorda (o tym w punkcie 7.)

Pierścienie:

KRUCZY LÓD/Raven Frost
Wymagany Poziom: 45
+150-250 do Skuteczności Ataku
Nie można zamrozić
Absorpcja Zimna 20%
Dodaje 15-45 Obrażeń od Zimna
+40 do Many
+15-20 do Zręczności

Nie można zamrozić. Najważniejsze. A zręczność podbije nam blok.

Drugi pierścień w sumie dowolny. Dobry wybór to Ogniskowiec (absorpcja błyskawic), pierścień z odpornością na błyski, ale tutaj dajemy po prostu to czego brakuje. Na swoim smicie mam pierścień +19siły, żeby więcej dać w żywotność.

Buty:

PALEC GOBLINA/Goblin Toe
Obrona: 33-34
Obrona Bazowa: 9-11
Wymagany Poziom: 22
Wymagany Siła: 50
Wytrzymałość: 18
Obrażenia od Kopnięcia: 8-16
+50-60% zwiększona Obrona
25% szansa na druzgocące uderzenie
-1 do Promienia Światła
Obrażenie zmniejszone o 1
Obrażenia od Magii zmniejszone o 1
+15 Obrona


25% szansa na druzgocące uderzenie. Tylko dlatego. Można sobie raz ulepszyć, ale nie jest to konieczne.

Rękawice:

CHWYT DRAKULI/Dracul's Grasp
Obrona: 125-145
Obrona Bazowa: 56-65
Wymagany Poziom: 76
Wymagana Siła: 50
Wytrzymałość: 12
+90-120% Zwiększona Obrona
+10-15 do Siły
+5-10 do Życia za każdego zabitego przeciwnika
25% szansa na otwarcie rany
7-10% Życia wykradzione za każde trafienie
5% szansa na rzucenie 10-poziomowego czaru Wyssanie Życia podczas zadawania ciosu


5% szansa na rzucenie 10-poziomowego czaru Wyssanie Życia podczas zadawania ciosu. Błogosławiona pasywka który trzyma nas przy życiu. Bez tego nie ma mowy, żeby przeżyć. Dodatkowo siła i 25% szansa na otwarcie rany, świetny bonus. Otwarcie rany działa tak, że atakowany zaczyna krwawić i doznaje obrażeń w czasie(KLIK). Dodatkowo krwawienie powoduje, że boss się nie leczy i dzięki temu zabijemy go gdy obrażenia z cb drastycznie zmaleją.

Pas:

Większość poradników zakłada tutaj tylko dwie opcje. Nie jest to prawda, ale o tym będę pisał w alternatywach. Tutaj małe porównanie tych 2 najbardziej klasycznych pasów dla UT Smiterów.

SZNUR VERDUNGO/Verdungo's Hearty Cord
Obrona: 125-158
Obrona Bazowa: 58-65
Wymagany Poziom: 63
Wymagana Siła: 106
Wytrzymałość: 16
Miejsc na Butelki: 16
+90-140% Zwiększona Obrona
+10% Szybsze odzyskiwanie Równowagi
+30-40 do Żywotności
Uzupełnianie życia +10-13
+100-120 do Maksymalnej Wytrzymałości
Obrażenia zmniejszone o 10-15%


WIGOR BOGA GROMÓW/Thundergod's Vigor
Obrona: 137-159
Obrona Bazowa: 41-52
Wymagany Poziom: 47
Wymagana Siła: 110
Wytrzymałość: 24
Miejsc na Butelki: 16
+160-200% Zwiększona Obrona
Dodaje 1-50 Obrażeń od Błyskawic
5% Szansa Rzucenia 7-poziomowego Zaklęcia Pięść Niebios przy Otrzymaniu Ciosu
Absorpcja Błyskawic +20
10% do Maksymalnej Odporności na Błyskawice
+20 do Siły
+20 do Żywotności
+3 do Furia Błyskawic (Tylko dla Amazonki)
+3 do Uderzenie Błyskawicy (Tylko dla Amazonki)


Sznur Verdungo (dungo) daje nam ogromną ilość żywotności i zmniejszenie obrażeń. Wspaniałe statystyki. Ale Wigor Boga Gromów (tg) daje dużo siły, 20 żywotności i absorpcję błyskawic. Jak działa, przeczytacie tutaj:KLIK . Osobiście korzystam z tg, ze względu na obrażenia od błysków mefista. Trochę denerwuje 5% Szansa Rzucenia 7-poziomowego Zaklęcia Pięść Niebios przy Otrzymaniu Ciosu, ponieważ przez chwilę nie możemy atakować. Kwestia indywidualna.

Tarcza:

Wydawałoby się, że mega istotne skoro będziemy walczyć tarczą. Banał. Dowolna tarcza dla paladyna z klasy elitarnej z czterema miejscami na klejnot. Im więcej odporności daje sama w sobie, tym lepiej. Wkładamy tam doskonałe brylanty/topazy. Doskonałe brylanty w tarczy zapewniają +19 do wszystkich odporności, a doskonałe topazy +40 odporności na błyskawice. Ile brylantów/topazów, w zależności od tego czego potrzebujemy. Inne opcje w pkt. 7.

Drugi zestaw broni:

Różdzka kupiona u NPC (polecam Akarę bądź Malah), z ładunkami klątwy "wysysanie życia". Dlaczego? O tym później. Za każdym razem kiedy wejdziemy w jakąś lokację i wrócimy do miasta, NPC zmienia asortyment który ma do zaoferowania. Czasami uda się to kupić szybko, czasami trochę trzeba się namęczyć.
Podczas zmiany zestawu i rzucania klątwy jesteśmy najbardziej narażeni na śmierć, dlatego dobrze mieć jakąś tarczę z odpornościami. Polecam na stałe na drugim zestawie broni mieć aktywowaną aurę Odporność na błyskawice lub Zbawienie, jeśli macie możliwość dać w nie kilka pkt. (podnosi wszystkie resy).

Ekwipunek:

Na pewno nie potrzebujecie annihilusa. Drogie to, a od początku pisałem, że ma być po taniości. Torcha też nie noszę, bo lubię od razu po zabiciu ostatniego z bossów podnieść talizman i uciec. Co należy włożyć do ekwipunku? Wszystkie talizmany jakie znajdziecie, które dają siłę/zręczność/odporności/życie. Są to statystyki których brakuje ze względu na biedotę tego buildu. U siebie mam takie crapy jak wielki talizman +18 do odporności na błyskawice, mniejszy talizman +4 do odporności na błyskawice, lub mniejszy talizman +9 do zdrowia. Potrzebujecie tylko 2 miejsca, żeby podnieść torcha, więc pakujcie co się da.

Merc:
Zapomnij o mercu na UT, to się nie uda :)

5. Progi i osiągi

Czym są progi? W skrócie, są to wartości danego czynnika jakie musimy osiągnąć aby zwiększyć pewien parametr. Po ludzku - w diablo nie działa to tak, że jeśli mamy zwiększoną szybkość ataku o 33% to atakujemy o 33% szybciej. Na przykładzie: czarodziejka ma zwiększoną szybkość rzucania czarów o 20%, albo 34%, to rzuca czary z szybkością 11 fps (Klatek na Sekundę). A jeśli ma 40% lub 43% to rzuca czary z szybkością 10 fps (Klatek na Sekundę). Tutaj fajny kalkulator progów: KLIK
Dla pchnięcia tarczą, maksymalna prędkość ataku wynosi 4.1 ataków na sekundę(6fps). Przy aktywnej aurze fanatyzm na poziomie 20, wystarczy mieć z itemów 35% zwiększonej prędkości ataku, żeby ten próg osiągnąć. Czerń +15,Oko Kota +20 i problem z głowy. Kiedy zaczynacie majstrować z buildem wartości te ulegają zmianie. Wtedy trzeba się ratować klejnotem z ias do hełmu, lub shael do broni.

Jeśli chodzi o osiągi:
-35% Szansa na Druzgocące Uderzenie z hełmu
-40% szansa na Druzgocące Uderzenie z broni
-25% szansa na druzgocące uderzenie z butów
Razem 100% szansy. Później przedstawię inne możliwości ubioru i wartość druzgocącego uderzenia będzie się wahać, jednak wystarczy mieć >80

Zdrowie:
Na moim smiterze UT mam aktualnie ~1700. Wystarcza w zupełności. Jak zaczynałem, to poprosiłem kolegę żeby rzucił mi okrzyki swoim barbarzyńcą, bo bałem się, że będę miał za mało zdrowia. Nie jest to w ogóle potrzebne podczas UT. Podczas biegu po organy może być pomocne, ale na samo UT w zupełności wystarczy 1500 zdrowia.

Obrona: Pisałem wcześniej, w granicach 7-10k

Szansa na blok: Zależy od tarczy i ilości pkt. w zręczność. Na same ubery można mieć 0% na blok i będzie git. Ale na organ run im więcej tym lepiej. 65% wystarczy.

Obrażenia: ~1000 +/- 400, malutko, ale większość obrażeń pochodzi z cb. Im więcej mamy dmg, tym szybciej zniszczymy końcówkę zdrowia bossa, gdy obrażenia z cb będą już minimalne.

Odporności: Tutaj niestety nie ma litości. Muszą być wysokie. Najlepszym sposobem na podbicie resów jest tarcza. Tarcza paladyna sama w sobie daje odporności (maksymalnie 45, ale taka jest bardzo droga). Włożenie kamieni w tarczę podbija resy. Można użyć runy Ort w hełmie. Z pomocą przychodzi zbroja i masa talizmanów w ekwipunku. Podstawą jest odporność na błyskawice. Najtrudniejszym przeciwnikiem na UT jest mefisto. Podczas walki ma aure przekonanie które obniża nam wszystkie odporności o 125. Dodatkowo UT można otworzyć tylko na piekle, więc odporności obniżamy o 100. A więc, żeby podczas walki z
mefisto mieć 75 odporności na błyskawice, musimy mieć jej łącznie 300. Brzmi strasznie ale da się wyciągnąć na beznadziejnych itemach. O inne resy się nie martwcie. Z taką tarczą o jakiej pisałem wcześniej bez problemu osiągniecie po 75 przy biciu innych bossow, a podczas bicia mefista, wysysanie życia nas utrzyma przy życiu. Mefisto na UT ma potężne ataki z błyskawic, więc jeśli on nas nie zabije na "bułę" to potem już z górki. Ciekawostka: Zakładam, że oczywiście ukończyliście na każdym poziomie trudności 3 zadanie w V akcie. Łącznie daje nam to 30 odporności na wszystko. Ale jeśli w danej grze zginiemy,podniesiemy swoje ciało, to tracimy te odporności. Nazywa się to "anya bug". Należy wyjść z gry i ponownie dołączyć, wtedy odporności wrócą.

6. No to lecimy

Skoro już skompletowaliśmy co potrzebne i mamy paladyna na odpowiednim poziomie (ja na swoim mam 82 bo nie chce mi się niepotrzebnie expić, skoro taki lvl wystarcza) i mamy wszystkie potrzebne klucze, czas zacząć zdobywać te wymarzone torche. W większości poradników będzie napisane: organ run to prostu idź, zabij, zdobądź organy. W tym przypadku jest zupełnie inaczej. Zdobywanie organów jest wyzwaniem. Zabicie Duriela w Zapomnianych piaskach jest proste. Przeważnie jest bardzo blisko portalu, podchodzisz, klątwa z różdzki i zabijasz, to tyle. Izual (Piec bólu) i Lilith (Legowisko matrony) jednak występują w otoczeniu wielu potworów. Najlepszą metodą jest poruszanie się powoli i wybijanie małych grup, zamiast ściągać na siebie hordy. Nie nadążysz z rzucaniem klątwy z różdzki a klątwa z rękawic nie zawsze wejdzie od razu, więc w takim wypadku jesteśmy martwi. Jeśli macie możliwość dostać bo (battle orders, czyli okrzyki barbarzyńcy, zwiększają zdrowie, manę, obronę i poziom umiejętności), będzie cudownie. Jeśli nie, nic straconego, po prostu trzeba być bardziej ostrożnym. Pod żadnym pozorem nie inwestujcie w cta (call to arms czyli wezwanie do broni, słowo runiczne które pozwala każdej postaci rzucić okrzyki, tylko bez obrony, to jest zarezerwowane dla barbarzyńcy). Po pierwsze, mieliśmy zarabiać, a nie inwestować, po drugie, w tym buildzie nie ma żadnego przedmiotu podnoszącego poziom umiejętności (bo dla smitera jest to kompletenie zbędne). Takie okrzyki będą niewiele warte. Jednak jeśli macie cta na innej postaci i macie możliwość na czas ut przerzucić cta na smita, to nic nie stoi na przeszkodzie.
W przypadku Izuala i Lilith warto poprosić kolegę z teleportem, żeby przeleciał mapę na szybko i postawił tp koło bossa. Czasami "pożyczam" enigmę (zbroję która pozwala każdej postaci na teleportację) od mojego hammera i robię sobie tp sam.
A skoro już mamy klucze czas na samo UT. Niby to takie przerażające, potężne bossy które zabijają Cię zanim wejdziesz w portal. W tym buildzie, są trzy klucze, które powodują, że UT jest banalne:
-wysysanie życia
-odporności
-druzgocące uderzenie
Nieważne jak słaba jest Twoja postać, ma tak ogromne wysysanie życia i odporności, że kiedy atakujesz nie masz szans, że zginiesz. Na UT nic Cię nie ogłuszy, więc atakować będziesz cały czas. Najgorsze zagrożenie to obrażenia magiczne (czyt. błyskawice, ogień, lód i trucizny). Martw się tylko o błyskawice bo Mefisto zadaje ogromne obrażenia z błyskawic. Twój atak zostanie przerwany tylko kiedy skończy Ci się mana. Smite zabiera bardzo mało many i rozwiązaniem jest mieć kilka mikstur many na pasku. A więc taktyka wygląda tak: wchodzisz przez portal do UT, zmieniasz zestaw na broni na różdzkę która ma wysysanie życia w ładunkach. Jak tylko zobaczysz mefista (albo baala, lub diablo, nie na to wielkiego znaczenia), to rzucasz na niego tą klątwę i kiedy masz pewność, że ją rzuciłeś, podchodzisz i mordujesz całą mroczną trójcę. Nie ma znaczenia ile jednostek Cię bije, jeśli masz odpowiednie odporności (60 w zupełności wystarczy), wysysanie życia jest tak ogromne, że nie padniesz. Jedyne na co musisz uważać, to żeby od razu przerzucić się na kolejnego bossa kiedy jeden zginie. Możesz brać 3 na klatę, nie ma sensu ganianie żeby z każdym się bić pojedyńczo. A o obrażenia się nie martw. Są malutkie, ale korzystamy z druzgocącego uderzenia. Większość zdrowia bossa niszczysz właśnie tak, a końcówkę dzięki temu malutkiemu dmg. Tutaj macie link do filmu KLIK na którym właśnie takim smiterem robię UT. Zwróćcie uwagę na to, jak bardzo mnie obili zanim zdążyłem rzucić klątwę i atakować, a potem, jak mocno się leczę z ataku.
Wskazówki:
-Wchodząc do gry, dobrze jest poczekać 5-6 minut. Gra wtedy zapisuje się na serwerze i jeśli w jakiś sposób zginiesz, zdążysz wyjść z gry i do niej wrócić. Podniesiesz ciało i dodatkowo resetujesz anya bug.
-Otwierając portale, pamiętaj, żeby zawsze stanąć w innym miejscu. Kiedyś otworzyłem 3 portale w jednym miejscu i 2 się na siebie nałozyły, nie mogłem w jeden wejść, zmarnowałem 3 klucze.
-Na smiterze zawsze trzymaj pewną ilość złota. Mikstury nie kosztują dużo, ale mamy ogromną prędkość ataku i często trzeba naprawić broń.
-Jeśli masz komplet kluczy potrzebny do otworzenia UT (3x klucz zniszczenia, 3x klucz terroru, 3x klucz destrukcji), ZAWSZE otwieraj portale w jednej grze. Masz wtedy pewność, że otworzysz 3 portale, do 3 różnych lokacji i zdobędziesz komplet organów. W innym wypadku możesz dostać 3 mózgi baala, a po co Ci to?

7. Alternatywy

Założenia tgo smitera były dwa:
-ma być zrobiony na crapach które nie są wiele warte i łatwo można je znaleźć
-ma dawać radę na queście Hellfire Torch

W ekwipunku przedstawiłem, to co uważam za najtańsze a zarazem wystarczające. Jednak jest kilka innych opcji (bo może akurat to Wam wypadło), którymi możemy manewrować. Hełm, rękawice, buty i pierścień Raven muszą zostać. Hełm i buty ze względu na druzgocące uderzenie, a Raven, dlatego, że nie można zamrozić. Rękawice, dlatego, że zanim skończy się klątwa z różdżki, wejdzie ta z rękawic.
Ale tu przedstawię kilka innych opcji:

Tarcza:

Słowo runiczne sanktuarium w dowolnej tarczy z 3 miejscami na klejnot

Sanctuary / Sanktuarium (KO + KO + MAL)
+20% szybsze odzyskiwanie równowagi
+20% szybszy blok
20% zwiększona szansa na blok
+130-160% poprawiona obrona
+250 obrona przeciw pociskom
+20 do zręczności
Wszystkie odporności +50-70
Obrażenia od magii zmniejszone o 7
Poziom 12 Spowolnienie Pocisków [60 ładunków]


Jeśli włożymy do dobrej tarczy, daje fajne odporności a dodatkowo zwiększona szansa na blok i zręczność. Runa Mal już trochę wysoko, ale może akurat uda się tanio dostać taką tarczę. Drogo, ale też daje radę.

HEROLD ZAKARUM/Herald Of Zakarum
Obrona: 422-507
Obrona Bazowa: 144-168
Wymagany Poziom: 42
Wymagana Siła: 89
Wytrzymałość: 50
Szansa Na Blok: 82%
Pchnięcie Tarczą: 20-28
Tylko dla Paladyna
+150-200% Zwiększona Obrona
30% Zwiększona Szansa na Blok
30% Szybszy Blok
20% Premia do Skuteczności Ataku
+20 do Siły
+20 do Żywotności
Wszystkie Odporności +50
+2 do Poziomu Umiejętności Paladyna
+2 do Umiejętności Bojowych (Tylko dla Paladyna)


Zwiększona szansa na blok, 20 do siły, 20 do żywotności, 50 odporności. Wkładając perfekcyjny topaz można wyciągnąć fajne odporności. Dodaje umiejętności dla paladyna, ale to nie ma większego znaczenia. Jeśli nie ma nic innego, sprawna alternatywa.

Zbroja:

Tutaj po taniości możemy użyć słowa runicznego w dowolonej zbroi z 3 miejscami na klejnot:

Lionheart / Lwie Serce (HEL + LUM + FAL)
+20% zwiększone obrażenia
Wymagania -15%
+25 do siły
+10 do energii
+20 do żywotności
+15 do zręczności
+50 do życia
Wszystkie odporności +30


25 do siły, 20 do żywotności, 15 do zręczności, 50 do życia, 30 wszystkich odporności. Wszystko czego potrzebujemy. Runy hel lum i fal niezbyt drogie, a zrobić można nawet w głupim napierśniku. Obrony i tak wystarczy.

Jeśli chodzi o zbroję, to jest też bardzo fajna opcja, kiedy brakuje Wam odporności.

SHAEL + THUL + LEM [3]
Treachery/Zdrada
5% szans na rzucenie 15-poziomowej umiejętności Zniknięcie przy otrzymywaniu ciosu
25% szans na rzucenie 15-poziomowej umiejętności Jad przy zadawaniu ciosu
+2 do umiejętności zabójczyni
45% zwiększona szybkość ataku
+20% szybsze odzyskiwanie równowagi
+30% odporności na zimno
+ 50% dodatkowego złota od potworów


Chodzi tylko o 5% szans na rzucenie 15-poziomowej umiejętności Zniknięcie przy otrzymywaniu ciosu. Zaklęcie to daje nam 60 odporności na wszystko. Robić w dowolnej zbroi, chodzi tylko o aktywowanie tej pasywki. Potem zakładamy dym lub lwie serce. Można iść na dowolną lokację żeby to aktywować, poznacie po tym, że Wasz paladyn robi się troszkę przeźroczysty i po tym, że po wciśnięciu A, odporności są w kolorze niebieskim.

Broń:

ŻELAZNY OBROŃCA ASTREONA/Astreon's Iron Ward
Obrażenia Jednorącz: (125-144)-(146-167) (śr. 135.5-155.5)
Wymagany Poziom: 66
Wymagana Siła: 97
Wymagana Zręczność: 70
Wytrzymałość: 70
Bazowa Szybkość Ataku: -10
+240-290% Zwiększone Obrażenia
+50% Obrażenia przeciwko Nieumarłym
Obrażenia +40-85
Dodaje 80-240 obrażeń od Magii
+33% szansa na Druzgocące Uderzenie
Spowalnia Cel o 25%
Zmniejszone Obrażenia o 4-7
+2-4 do umiejętności bojowych Paladyna
+10% zwiększona Szybkość Ataku
150-200% premia do Skuteczności Ataku


Można użyć jako zamiennik Czerni. Nie kupujcie, Czerń daje radę, ale jeśli akurat macie to można założyć. Zwiększy trochę dmg ze smite, a to na pewno się przyda.

ROZPRUWACZ CIAŁA/Fleshripper
Obrażenia Jednorącz: (45-60)-(174-228) (śr. 108-144)
Wymagany Poziom: 68
Wymagana Siła: 42
Zręczność: 86
Wytrzymałość: 36
Bazowa Szybkość Ataku: -20
+200-300% Zwiększone Obrażenia
-50% Obrona Celu
+25% szansa na Druzgocące Uderzenie
33% Zabójcze Uderzenie
50% szansa na Otwarcie Rany
Uniemożliwia Leczenie Potworom
Spowalnia Cel o 20%


Śmiało można to nosić. Włożyć runy shael, żeby zwiększyć prędkość ataku. Ta opcja może nas uratować kiedy wciąż brakuje nam resa na błyski. Wkładamy 3x rune shael, razem 60%ias, amulet 20% i klejnot w hełmie 15%, razem 95%. Wtedy można wyłączyć fanatyzm i użyć odporności na błyskawice. Osiągamy maksymalną szybkość ataku. Mocno spada dmg ze smite, ale zabijamy w ten sposób tylko mefista, a potem wracamy do fanatyzmu.

Słowo runiczne siła w dowolnej broni

Strength / Siła (AMN + TIR)
+35% zwiększone obrażenia
25% szansa na Druzgocące Uderzenie
7% punkty życia wykradzione za każde trafienie
+2 do many za każdego zabitego przeciwnika
+20 do siły
+10 do żywotności


Cb, 20 siły, 10 żywotności. Dobra opcja.


BICZ BURZY/Stormlash
Obrażenia Jednorącz: (10-12)-(272-320) (śr. 141-166)
Wymagany Poziom: 82
Wymagana Siła: 125
Wymagana Zręczność: 77
Wytrzymałość: 65
Bazowa Szybkość Ataku: -10
+240-300% Zwiększone Obrażenia
+50% Obrażenia przeciwko Nieumarłym
Dodaje 1-473 obrażeń od Błyskawic
+30% zwiększona Szybkość Ataku
+33% szansa na Druzgocące Uderzenie
20% Szansa Rzucenia 18-poziomowego Zaklęcia Tornado przy Zadawaniu Ciosu
15% Szansa Rzucenia 10-poziomowego Zaklęcia Pole Statyczne przy Zadawaniu Ciosu
Atakujący otrzymuje obrażenia od Błyskawic 30
Absorpcja błyskawic +3-9


Kolejna alternatywa.

Słowo runiczne w berle z 4 miejscami na klejnot:

Holy Thunder / Święty Grom (ETH + RAL + ORT + TAL)
+60% zwiększone obrażenia
-25% obrona przeciwnika
Dodaje 5-30 obrażeń od ognia
Dodaje 21-110 obrażeń od błyskawic
+75 obrażeń od trucizny przez 5 sekund
+10 do maksymalnych obrażeń
Odporność na błyskawice +60%
+5 do maksymalnej odporności na błyskawice
+3 do Świętego Wstrząsu [tylko dla Paladyna]
Poziom 7 Seryjne Błyskawice [60 ładunków]
Uwagi: Zaklęcie Seryjne Błyskawice tworzy błyskawicę, która przeskakuje pomiędzy wieloma wrogami, 7 poziom: 6 - Liczba trafień, Obrażenia od Błyskawic: 1-106


Podbija odporność na błyskawice, jeśli mamy z tym problem, można się tym poratować. Niestety tracimy wtedy 40% cb i zostaje tylko 60%. To taka ostateczność, jeśli nie wyrabiamy z odpornościami.

Buty:

JEŹDZIEC RZEZI/Gore Rider
Obrona: 140-162
Obrona Bazowa: 43-52
Wymagany Poziom: 47
Wymagany Siła: 94
Wytrzymałość: 34
Obrażenia od Kopnięcia: 39-80
+160-200% zwiększona Obrona
30% Szybsze Bieganie/Chodzenie
10% Szansa na Otwarcie Rany
15% Szansa na Druzgocące Uderzenie
15% Zabójcze Uderzenie
Wymagania -25%


Dobry zamiennik Palca goblina. 10% mniej cb, ale wystarcza w zupełności. Czasem o dziwo łatwiej dostać te buty, niż Palec :)

Amulet:

GNIEW LORDA/Highlord's Wrath
Wymagany Poziom: 65
20% Zwiększona Szybkość Ataku
+1 do Poziomu Wszystkich Umiejętności
+0-37% Szansa na Zabójcze Uderzenie (0.375 * Poziom Postaci)
Odporność na Błyskawice +35%
Dodaje 1-30 Obrażeń od Błyskawic
Atakujący Otrzymuje Obrażenia od Błyskawic 15


Dodaje 20% prędkości ataku, a co najważniejsze, odporność na błyskawice. Osobiście biegam z Okiem Kota (bo akurat miałem) ale ten amulet też pasuje idealnie.

Pas:

Wcześniej wymieniłem tg i dungo jako opcje. Obydwa pasy mają ciekawe bonusy ale niekonieczne. Jeśli uda Wam się dropnąć magiczny pas lub rare (rzadki, ten żółty) które dają jakieś życie/odporności/siłę/zręczność, też będzie pasował.

8. Legenda

Poradnik miał być dla tych nowych, ale żeby było trochę bardziej profesjonalnie, mała legenda zwrotów, w drugą stronę:

siła - str
zręczność - dex
odporności - resy (odporność - res)
wigor boga gromów - tg
sznur verdungo - dungo
pochodnia piekielnego ognia - torch lub t
druzgocące uderzenie - cb
fanatyzm - fana
pchnięcie tarczą - smite
zwiększona prędkość ataku - ias
szybkość odzyskiwania równowagi - fhr
zdrowie - hp
gracz kontra gracz - pvp
gracz kontra potwór - pvm
gracz kontra uber boss - pvu


9. Zakończenie

Napisałem ten poradnik, żeby rozwiać mity o wszechpotężnych bossach z ubertristram (moim zdaniem trudniej zrobić baalruna na piekle, niż zdobyć torcha). Wszystko tutaj opiera się na resach, cb, wysysaniu życia i technice. Kwestia dobrego użycia klątwy i nie potrzeba żadnych griefów, last wishów, coh, coa, exile i innych cudów. Jak lubisz wydawać na perfekcyjne potacie, to baw się w pvp. Po drugie, chciałem żeby ludzie nie dali się oszukać, kupując torcha dla druida 10/11 za 5hr. Torcha zdobyć łatwo, najtrudniej klucze, bo nikomu nie chce się biegać na Demonologa :) Każdą konstruktywną krytykę chętnie przyjmę, a jeśli ktoś ma jakieś pytania, to kierować tutaj, lub na forum d2jsp.org na profil mordslowik.
_________________
TW Clan
Ostatnio zmieniony przez Rzaziel 2015-10-27, 16:22, w całości zmieniany 15 razy  
 
 
     
Bybzi__Bybzi 
t๏ק кєк


Konto na IDR: Mexicanstandoff
Dołączył: 08 Cze 2014
Wysłany: 2015-10-23, 23:12   

Rzaziel napisał/a:
Przeglądałem różne poradniki o smiterach na ubery. Zawsze dążę do tego, żeby jak najmniejszym kosztem zarobić jak najwięcej, dlatego żaden z tych poradników mi nie przypasował.

http://diablo.phx.pl/czytaj/uber-smit
_________________
"Jest mi cie tylko żal. To takie ostatnie uczucie poniżej pogardy nawet." :567:

 
     
Rzaziel 

Dołączył: 01 Maj 2006
Wysłany: 2015-10-23, 23:15   

Tak, czytałem ten poradnik. Gościu napisał, weź to, zrób to. Żadnego wyjaśnienia. Tak jak pisałem w poradniku, jest to coś dla kompletnego laika który zaczyna od niczego. Z tego dowie się większości rzeczy które mu potrzebne.

Poza tym koleś pisał:
"Zbroja: rw "Dym" w dowolnej zbroi 2 sox, najlepiej w ap, ale nie zaszkodzi zwykła kolczuga czy napierśnik od fary. "

Od fary nie kupi się napierśnika który jest niemagiczny, a w magicznym słowa runicznego nie można zrobić.

Po drugie:

"Amulet: Gniew Lorda - 20 ias do progu"
Ja ignoruje wszelkie progi, mam je w dupie, bez progów robie UT.

Po trzecie:

"Ring2: Rare/crafted ring z 20+ light res, str/innymi miłymi dodatkami. Może to też być ring z kostki; formuła: 1 Magiczny Pierścień, 1 Doskonały Topaz, 1 Mikstura Wzmocnienia, rezultat: pierścień z odpornością na błyskawice 21-30. "

TOTALNIE ZBĘDNE

Po czwarte:

"Plecak: Dowolny torch z jak najwyższymi resami, kilka talików z light/cold resem, jeśli nie mamy high lorda/crapny ring, taliki z life/str.
"


Po co torch na smitera który ma podnieść torcha?

Po piąte:

"Hełm: Twarz wilhelma z Ortem "

Jeśli uzbieramy odpowiedni light res bez tego orta, po co tam ładować orta?

Po szóste:

"Opisze same ut, bo organ run to po prostu, idź przed siebie i zabij all. "

Chciałbym zobaczyć jak to u niego wygląda, idź przed siebie i zabij. UT to banał a organy to dopiero zabawa.

Po siódme:

Nie wspomniał nic o zdradzie, także mamy -60@
_________________
TW Clan
Ostatnio zmieniony przez Rzaziel 2015-10-24, 13:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Bybzi__Bybzi 
t๏ק кєк


Konto na IDR: Mexicanstandoff
Dołączył: 08 Cze 2014
Wysłany: 2015-10-24, 03:27   

Drogą wstępu:
Rzaziel napisał/a:
Od fary nie kupi się napierśnika który jest niemagiczny


Norm Charsi/Gheed/Fara/Elzix sprzedają normalne zbroje z soxami.

Rzaziel napisał/a:
Ja ignoruje wszelkie progi, mam je w dupie, bez progów robie UT.

To że masz je "w dupie" nie zmienia faktu, że wyższe progi=szybsze ataki pomagają w szybszym uzupełnianiu life, częstszym wchodzeniem cb co skutkuje szybszym ubiciem uber czy organbossów.
Cenowo HL stoi porównywalnie do Catseye, nie jest to większy wydatek, a dostając resa z amu możesz wrzucić więcej talików np. z life jeśli masz resa max.
Rzaziel napisał/a:
Nie wspomniał nic o zdradzie, także mamy -60@

Sam dałeś Treachery dopiero w alternatywach, czyli nie musi być przymusowa - dlaczego więc używasz tego argumentu jakoby brak Treachery dyskredytował tamtą stratę? Przecież z tego co piszesz nie trzeba mieć Treachery by bezproblemowo zrobić UT.
Rzaziel napisał/a:
Chciałbym zobaczyć jak to u niego wygląda, idź przed siebie i zabij. UT to banał a organy to dopiero zabawa.

Organ run może sprawić tylko problem przy lilith jeśli wpakujesz się za bardzo w kusicielki i nie wejdzie/ nie wrzucisz lt z wanda.

/na razie tyle, więcej uwag jak się prześpię.
_________________
"Jest mi cie tylko żal. To takie ostatnie uczucie poniżej pogardy nawet." :567:

 
     
marvillas 


Wiek: 26
Dołączył: 15 Sty 2008
Wysłany: 2015-10-24, 11:32   

Rzaziel napisał/a:
Różne źródła podają różne wartości, cyferki nie są istotne. Istotne jest to, że przy tym buildzie jest to główne źródło naszych obrażeń.

Wg mnie jest to dość ważne, warto byłoby podać czy to jest rzędu 0,1% czy 50%? A że różne źródła podają inaczej to może warto korzystać z wiarygodnych źródeł?
Rzaziel napisał/a:
Dodatkowym plusem jest to, że
obowiązkowo maksujemy Świętą tarczę, a zatem mamy potężną obronę i dobrą szansę na blok.
No i jeszcze zwiększają się obrażenia z pchnięcia, które w pewnym momencie stają się większe od obrażeń z druzgocącego, a więc wypadałoby o tym napisać. Jak sam napisałeś, obrażenia z druzgocącego pchnięcia maleją wykładniczo jak dmg=(1/8)^x, gdzie x to liczba ataków, nie biorąc pod uwagę regenu, dr i tym podobnych spraw. A więc po 10 atakach zadajemy około (9*10^(-8))% całkowitego życia moba. Zakładając że uber mef ma 650000 hp to na hit z cb wchodzi około 0,06dmgu. (o ile gdzieś się nie machnąłem) Tak więc obrażenia z pchnięcia bez cb są bardzo istotne.
Rzaziel napisał/a:
Wyjaśniam: blok jest zbędny na UT ale podczas zdobywania organów jest potrzebny.
Jest pomocny, nie potrzebny.
Rzaziel napisał/a:
Zwiększa obrażenia (mało ważne dla nas)
:O Patrz moją uwagę co do św. tarczy.

Co do skilli - ja lubię dać w wigor żeby szybciej biegać po mieście i w tristram.

Rzaziel napisał/a:
Jedyny powód dla jakiego nosimy ten hełm, to 35% Szansa na Druzgocące Uderzenie.
Fhr.
Rzaziel napisał/a:
Odporności. Nic więcej
Fhr.
Rzaziel napisał/a:
Amulet:

OKO KOTA/The Cat's Eye
Lepiej highlorda, cena ta sama a łatwiej wyciągnąć max resy, daje więcej dmgu.
Rzaziel napisał/a:
Drugi pierścień w sumie dowolny. Niektórzy piszą, że to musi być obrączka bul kathosa, lub rare z odpornością na błyskawice, lub Ogniskowiec z absorpcją błyskawic. Ja biegam z pierścieniem +19 do siły i wystarcza w zupełności.
Nosimy po prostu to czego nam brak. Są max resy to można założyć ring z życiem. Nie ma resów? Resy. Brak siły lub zręczności pod itemy? Voila. Ogniskowiec to wybór jak ktoś chce odrobinę więcej komfortu lub gra na hc, więc go tak nie dyskredytuj.
Rzaziel napisał/a:
szansa na otwarcie rany to taki mały bonusik.
HAHA, spróbuj zrobić ubery bez otwarcia ran, powodzenia :roll:
Rzaziel napisał/a:
Ale Wigor Boga Gromów (tg) daje dużo siły, 20 żywotności i absorpcję błyskawic. Jak działa, przeczytacie tutaj:KLIK . Osobiście korzystam z tg, ze względu na obrażenia od błysków mefista.
Powoduje też bardzo irytujące (przynajmniej dla mnie) przerwy w atakowaniu na rzucenie pięści niebios. Już lepszy będzie rare pasek z fhr, life i resami.
Rzaziel napisał/a:
Różdzka kupiona u NPC (polecam Akarę bądź Malah), z ładunkami klątwy "wysysanie życia". Dlaczego? O tym później. Najłatwiej kupić ją u NPC. Za każdym razem kiedy wejdziemy w jakąś lokację i wrócimy do miasta, NPC zmienia asortyment który ma do zaoferowania. Czasami uda się to kupić szybko, czasami trochę trzeba się namęczyć.
Tu dodałbym podobną tarczę lub chociaż spirita żeby przy switchu na różdżkę mef nie zdjął smitera na hita...
Rzaziel napisał/a:
Razem 100% szansy. Każdy cios będzie druzgocącym uderzeniem. Bez komentarza.
Naprawdę nie jest to konieczne. 85% w zupełności wystarczy, ale jak jest 100% to oczywiście nie jest to błąd. Po prostu czasem komuś nie padną gobliny a jeździec rzezi to nie powinien się martwić że nie ma 100% cb...
Rzaziel napisał/a:
Jest sam, podchodzisz i zabijasz, to tyle.


Nie zawsze jest sam.
Rzaziel napisał/a:
Pod żadnym pozorem nie inwestujcie w cta
Zakładam, że gracz nie będzie całe życie grał ut smitem, więc inwestycja w cta jest logiczna. Można przecież je przenosić między charami...
Rzaziel napisał/a:
Weźcie pod uwagę to, że w grze są 4 osoby (co zwiększa siłę naszych wrogów)
Nie ma to znaczenia dla otrzymywanych obrażeń, są takie same.

I sanktuarium i zaka znacznie mniej resów, moim zdaniem to zamiana na gorsze i droższe.
Rzaziel napisał/a:
Można użyć jako zamiennik Czerni. Nie widzę wielkiej różnicy, ale jeśli akurat macie na zbyciu...
Drogo, są tańsze unikaty (fleshripper chociażby) o których jak juz piszesz o astreonie warto byłoby wspomnieć.
Rzaziel napisał/a:
Jak lubisz wydawać na perfekcyjne potacie, to baw się w pvp.
Za to masz plus.

Jeszcze jedna uwaga jesli chodzi o organy. Dużo łatwiej jest poprosić dowolnego kolegę z tp żeby postawił tp przy organ bossie. Skraca to czas każdego organu do kilku minut, a przebijanie się przez korytarze u lilith smiterem to jest jakaś masakra.

Rzaziel napisał/a:
gównianych
Rzaziel napisał/a:
gównie
Pełna profeska.
Rzaziel napisał/a:
Chciałbym zobaczyć jak to u niego wygląda, idź przed siebie i zabij. UT to banał a organy to dopiero zabawa.
Sam nie napisałeś więcej, poza tym żeby iść powoli :572:

Do tego popieram co napisał Bybzi__Bybzi,

Ogólnie strategia poprawna (mniej lub bardziej), da się nim oczywko komfortowo zrobić UT, ale już takie były na forum, wcale nie gorsze, dodatkowo sporo błędów, więc poprawna, ale nie potrzebna - początkujący mogą przeczytać strategię ze skrótami i je sobie rozszyfrować... Przynajmniej się czegoś nauczą przy okazji.
_________________
IDR: *marvillas
 
     
Rzaziel 

Dołączył: 01 Maj 2006
Wysłany: 2015-10-24, 11:35   

"Norm Charsi/Gheed/Fara/Elzix sprzedają normalne zbroje z soxami."
Fakt, mój błąd :D


Cytat:
To że masz je "w dupie" nie zmienia faktu, że wyższe progi=szybsze ataki pomagają w szybszym uzupełnianiu life, częstszym wchodzeniem cb co skutkuje szybszym ubiciem uber czy organbossów.

Oczywiście, że wyższe progi pomagają w szybszym ubiciu bossa. Tak samo pomaga exile, grief czy tam lw. Tak samo torch lub anni pomaga podbić resy/staty. Tylko po co? Założeniem było zrobić to jak najtaniej. Jeśli ktoś sobie policzy ias i wyjdzie mu za mało to oczywiście że można rozumować tak: "a to może sobie do hełmu wrzucę shael albo klejnot z ias, a dokupię kilka talików pod light res i będę miał wyższy próg". Tylko po co? Ja na swojego smitera wydałem tylko i wyłącznie pul, bo nie mogłem dropnąć amuletu.

Cytat:
Cenowo HL stoi porównywalnie do Catseye, nie jest to większy wydatek, a dostając resa z amu możesz wrzucić więcej talików np. z life jeśli masz resa max.

Cenowo? Od początku pisałem, że ma być najtaniej jak się da. A najlepiej, jeśli nic nie będziesz musiał kupić i założysz to co dropnąłeś. A po co wrzucać taliki z life? I po co mieć resa max, jeśli 60wystarczy? Tak pewnie napiszesz "bo to pomaga w szybszym ubiciu i zwiększa sustain bla bla". Mam jeszcze czarodziejkę i hammera, więc jeśli dropnąłbym jakikolwiek taliki typu sc20life albo 5@, to dałbym je tym właśnie postaciom. Skoro smiter daje radę, to pakować w niego dodatkowo więcej i więcej dla samego posiadania większej ilości hp/resów/defa/ias/dmg jest szalone. Jak chcesz szybko robić ut to polecam (i tu wstawiłem link do innego poradnika, ale został zablokowany jako cenzura z forum) . Z tym, że tak jak pisałem - ja w swojego smita zainwestowałem tylko i wyłącznie pul, resztę dropnąłem. Miałem 3 zestawy kluczy i w ciągu ~godziny (z przerwami na herbate kibelek itp) dropnąłem dudu 11/10 necro 20/13 pala 19/19, więc automatycznie się zwrócił. Gdybym zainwestował w lepszy build, może zajęłoby to pół godziny, ale czy by się zwrócił?

Cytat:
Sam dałeś Treachery dopiero w alternatywach, czyli nie musi być przymusowa - dlaczego więc używasz tego argumentu jakoby brak Treachery dyskredytował tamtą stratę? Przecież z tego co piszesz nie trzeba mieć Treachery by bezproblemowo zrobić UT.

Dałem tą w zbroję w alternatywach z dopiskiem: jest też bardzo fajna opcja, kiedy brakuje Wam odporności. Jeśli ktoś nazbiera wystarczającą ilość gównianych talików, to treachery jest zbędne, a jeśli brakuje resów to warto kupić napierśnik 3s u fary (dalej mi wstyd za tą gafę :P ) i zrobić treachery. Pisząc, że mamy -60, miałem na myśli to, że gościu w ogóle o tym nie wspomniał w swoim poradniku. Więc ktoś kto kierowałby się tylko i wyłącznie tym, brakujące resy próbowałby podbić torchem/anni które są droższe niż shael thul i lem.


Cytat:
Organ run może sprawić tylko problem przy lilith jeśli wpakujesz się za bardzo w kusicielki i nie wejdzie/ nie wrzucisz lt z wanda.

Jeśli smiter spełnia 3 warunki które oznaczyłem jako must have, czyli wysysanie życia, odpowiednie resy i cb, to samo ut to formalność. Po prostu wchodzę, rzucam lt na ubera i zabijam. Przy organ runie męczące jest to, że do izuala i lilith trzeba najpierw przedrzeć się przez bandy stworów, nie można od razu rzucić się na bossa.

Mój poradnik jest podobny do tego który zlinkowałeś, nie ma możliwości żeby nie był bo ten build jest dość powszechny, ale uważam, że uzupełniłem swoją wersję o kilka ciekawych i istotnych faktów. Dodatkowo, jak zdobędę następny zestaw kluczy, będę testował jeszcze jedną metodę jako alternatywę na słabe odporności, na dniach napiszę czy się udało.

[ Dodano: 2015-10-24, 13:20 ]
marvillas dzięki za uwagi, faktycznie kilka rzeczy muszę poprawić i kilka dopisać. Edytuję jak tylko znajdę chwilę wolnego.



edit
Poprawiłem, wydaje mi się wszystkie błędy o jakich pisałeś. Jeśli masz jeszcze jakieś uwagi to pisz, chętnie przyjmę krytykę :)
A co do pomysłu żeby zrezygnować z polskiego słownictwa, używać skrótów, a legendę zamieścić na początku, jakieś opinie?
_________________
TW Clan
 
 
     
marvillas 


Wiek: 26
Dołączył: 15 Sty 2008
Wysłany: 2015-10-24, 13:56   

Rzaziel napisał/a:
Oczywiście, że wyższe progi pomagają w szybszym ubiciu bossa. Tak samo pomaga exile, grief czy tam lw. Tak samo torch lub anni pomaga podbić resy/staty. Tylko po co? Założeniem było zrobić to jak najtaniej. Jeśli ktoś sobie policzy ias i wyjdzie mu za mało to oczywiście że można rozumować tak: "a to może sobie do hełmu wrzucę shael albo klejnot z ias, a dokupię kilka talików pod light res i będę miał wyższy próg". Tylko po co? Ja na swojego smitera wydałem tylko i wyłącznie pul, bo nie mogłem dropnąć amuletu.
Patrzenie na progi i dbanie o nie niekoniecznie oznacza większe wydatki, nie rozumiesz tego? A, jeszcze jedno, shael w hełmie nie daje ias :572:
Taliki z resami jak sam powiedziałeś lecą często i nie trzeba ich kupować. Jewele 15 ias też. Shaele do fleshrippera również. Generalnie jak się ubrało postać na klucze to zainwestować nawet tego pula więcej w smitera do ut to jest śmiech. Jedno ut i pul się zwraca a jest większy komfort i przy 100 runach czas oszczędzony ma znaczenie.
Rzaziel napisał/a:
Cenowo? Od początku pisałem, że ma być najtaniej jak się da.
A skoro hl = cat's eye to o co chodzi? Nie lepiej wybrać lepszą alternatywę? Po czym sądzisz że danemu graczowi padnie kot a nie hl? Lepiej wybrać lepsza opcję, a gorszą dać jako alternatywę jeśli kosztują mniej więcej tyle samo.
Rzaziel napisał/a:
ale uważam, że uzupełniłem swoją wersję o kilka ciekawych i istotnych faktów
Serio? Nie zauważyłem ;)

Rzaziel napisał/a:
A co do pomysłu żeby zrezygnować z polskiego słownictwa, używać skrótów, a legendę zamieścić na początku, jakieś opinie?
Nie rezygnuj, to jest dobry pomysł, ale po prostu nie jest to aż tak duża innowacja żeby się tym tak podniecać. Jedynie można dodać przy polskiej nazwie w nawiasie angielską i skrót jakby ktoś chciał się dokształcić czy doczytać.

Skoro już pokusiłeś się o wykresik (fajnie) to wypadałoby zrobić to porządnie. Po pierwsze zalezność dmgu od życia bossa nie jest liniowa tylko jak sam napisałeś wykładnicza. Po drugie z wykresu wynika że im większe życie bossa (y) tym mniej obrażeń mu zadajesz (x)...
Rzaziel napisał/a:
Zwiększa obrażenia (mało ważne dla nas)
Dalej ten kwiatek :)
Rzaziel napisał/a:
Dodatkowo siła i 25% szansa na otwarcie rany, świetny bonus. Otwarcie rany działa tak, że atakowany zaczyna krwawić i doznaje obrażeń w czasie(KLIK).
Nie chodziło mi o obrażenia tylko o ucięcie regeneracji życia przez bossa, która w pewnym momencie bez OW byłaby większa od zadawanych obrażeń. Próbowałem kiedyś robić ut jeszcze tańszym smitem z nekromantą w drużynie który używał LT. Nie udało się bo bossy za szybko się leczyły.
Rzaziel napisał/a:
Holy thunder
Kiepski pomysł. Już lepiej rw siła. Jeszcze z ciekawych alternatyw jest stormlash i heaven's light.
_________________
IDR: *marvillas
 
     
Rzaziel 

Dołączył: 01 Maj 2006
Wysłany: 2015-10-24, 14:21   

Cytat:
A skoro hl = cat's eye to o co chodzi? Nie lepiej wybrać lepszą alternatywę? Po czym sądzisz że danemu graczowi padnie kot a nie hl? Lepiej wybrać lepsza opcję, a gorszą dać jako alternatywę jeśli kosztują mniej więcej tyle samo.


Ja uważam, że lepszą opcją jest catseye. Nie daje skilla co prawda, ale 25dex to 25 vita więcej. A dodatkowa prędkość ruchu zastępuje wigor i się przydaje. 35light res bez problemu z talików. imo łatwiej 35lres z talików niż 25dex.

Poprawiłem co nieco, ten wykres faktycznie kiepsko, za szybko chciałem zrobić. Stormlasha nie brałem pod uwagę jednak ciekawy pomysł.
Może i masz rację co do progów, zrobię trochę obliczeń i uzupełnie poradnik o to
_________________
TW Clan
 
 
     
Maciek89 
mgr inż.


Konto na BN: Maciek#2619
Konto na IDR: maciejZzadupia
Wiek: 29
Dołączył: 08 Sty 2010
Wysłany: 2015-10-24, 15:39   

Poradnik napisany dosyć poprawnie, koledzy powyżej wskazali już błędy i niedociągnięcia.
Skoro ma to być poradnik dla całkowicie zielonych graczy w kwestii uber questa, to dodam coś od siebie, co znacznie ułatwi zdobycie organów i torcha. Trzeba mieć znajomego hammera oraz boo barba na drugim koncie. Wchodzimy do gry i barb rzuca okrzyki dla hammera i smita, a potem wychodzi. Następnie hammer robi tele do bossów a smit ich ubija i zbiera organy. Potem w tristram hammer załącza zbawienie i smit może bezstresowo zabić ubery. Dzięki okrzykom od barba i zbawieniu od hammera smit jest w zasadzie nieśmiertelny.
 
 
     
Rzaziel 

Dołączył: 01 Maj 2006
Wysłany: 2015-10-24, 16:05   

Maciek89 napisał/a:
Poradnik napisany dosyć poprawnie, koledzy powyżej wskazali już błędy i niedociągnięcia.
Skoro ma to być poradnik dla całkowicie zielonych graczy w kwestii uber questa, to dodam coś od siebie, co znacznie ułatwi zdobycie organów i torcha. Trzeba mieć znajomego hammera oraz boo barba na drugim koncie. Wchodzimy do gry i barb rzuca okrzyki dla hammera i smita, a potem wychodzi. Następnie hammer robi tele do bossów a smit ich ubija i zbiera organy. Potem w tristram hammer załącza zbawienie i smit może bezstresowo zabić ubery. Dzięki okrzykom od barba i zbawieniu od hammera smit jest w zasadzie nieśmiertelny.


Wspomniałem o teleporcie po organy, sprawdza się dobrze. Barb na boo na drugim, jeśli mamy 2 cdkeye też spoko pomysł. A paladyn ze zbawieniem oczywiście pomoże na UT ale wtedy chyba podział na dwóch :) ale wspomnę o tym przy najstępnej edycji
_________________
TW Clan
 
 
     
Rzaziel 

Dołączył: 01 Maj 2006
Wysłany: 2015-10-28, 22:47   

Dodałem ankietę, proszę o oceny.
Jednocześnie, jeśli ktoś ma jakiekolwiek uwagi, pisać śmiało w komentarzach, jeśli są jakieś błędy od razu poprawię, aby nie popełniali ich czytający.
_________________
TW Clan
 
 
     
Benny 

Konto na BN: Było może będzie...
Wiek: 101
Dołączył: 20 Maj 2015
Skąd: Farland
Wysłany: 2015-11-01, 22:09   

Polecam Treachery jako zamiennik zbroi "właściwej". Najpierw należy założyć tę zbroję (Zdrada) uaktywnić zniknięcie przy otrzymaniu ciosu , zrobić to można - co ciekawe i czego kiedyś nie widziałem w samym Uber Tristram podchodząc od razu z portalu do zwłok Łotrzycy wiszących na palu i po ich zdjęciu stając w płomieniu, który się pojawi. Każde liźnięcie płomienia to "cios" w rozumieniu gry (to było to czego nie pojmowałem zakładając że cios to cios a nie działanie żywiołu). Jest to o tyle bezpieczne, że podchodząc do tego stałego punktu od razu z portalu nie wywołujemy Trójcy i ich sług i na spokojnie możemy kontrolować spadek życia. Jak fade wskoczy - widoczny efekt przeźroczystości postaci po prostu zamieniamy zbroję na docelową (możemy spokojnie wrócić do Harrogath aby to uczynić fade na 15 lvl działa 288 sekund.
Osobiście przećwiczyłem to grając (o zgrozo) z najemnikiem na Uberach. Nosił treachery i na czas wrzucenia fade po prostu się zamieniałem.
Czasami nawet przeżywał całe Ubery (najemnik znaczy). Ja zresztą też czasem przezywałem.
 
     
Obishedo 
D1, D2 LoD, D3 RoS


Konto na BN: Obishedo
Klan: DoT / EPI / ZROM
Konto na IDR: ------------
Dołączył: 23 Sie 2014
Skąd: Jabłonowo Pomorskie
Wysłany: 2015-11-01, 23:09   

Mój Uber Smiter w akcji:

1) trzy Ubery na klatę:
https://www.youtube.com/watch?v=AwrGuDhbYCc

2) całe zadanie czyli robienie wszystkich portali:
https://www.youtube.com/watch?v=AUpTLJW_btI
_________________




http://www.youtube.com/obishedo
 
     
midzi 
midzi


Konto na BN: midzi/kwasiarnia
Konto na IDR: midzi
Wiek: 33
Dołączył: 11 Sie 2009
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2015-11-01, 23:17   

Ogólnie prebuff to nie tylko Treachery, czy później wand z life tap. Można dorzucić kilka rzeczy pod drodze łącznie z okrzykami od barba.

Warto to moim zdaniem dodatkowo opisać, choć nie wiem czy mamy w tym momencie do czynienia z "tanim" smitem, gdyż jego cena przekracza przysłowiowego ista.

Dodatkowo na niską ocenę składa się brak wzmianki o tak podstawowych itemach dla "taniego" smita jak: HL, Guardian Angel, czy Shaft jooled/shaeled. Zamiast skupiać się na wypisaniu itemsetupu draki + cb, warto przedstawić prawdziwe alternatywy.
 
     
wlados 

Konto na IDR: wlados
Dołączył: 09 Maj 2010
Wysłany: 2016-02-15, 14:35   

masz SAVE na singla do takiej postaci? :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum należy do serwisu Imperium Diablo