..:: Forum Imperium Diablo ::..
Oficjalne Forum Dyskusyjne Serwisu Imperium Diablo

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Lut Gholein 3D
Autor Wiadomość
Anubin 

Grafik 3D


Konto na BN: anubin#2524
Klan: Komturia Zachodniej Marchii
Konto na IDR: anubin
Wiek: 27
Dołączył: 11 Wrz 2006
Skąd: Wichrogród
Wysłany: 2013-03-20, 23:09   Lut Gholein 3D

Poniższa praca zwyciężyła w plebiscycie Tyraele 2013, w kategorii Najlepsza Twórczość Roku.



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Dobry wieczór wszystkim.

W związku z małym zainteresowaniem reedycjami moich starych projektów, postanowiłem je na trochę porzucić i zabrać się za coś zupełnie innego.
Postanowiłem dokończyć niegdyś rozpoczęty projekt. Jest w nim do poprawy jeszcze kilka szczegółów, ale już teraz nadaje się w 100% do publikacji.
Mam nadzieję, że Wam się spodoba:

Prezentuję 12 wyrenderowanych screenów z Lut Gholein 3D:

http://anubin.files.wordp...gholein_001.png

http://anubin.files.wordp...gholein_002.png

http://anubin.files.wordp...gholein_003.png

http://anubin.files.wordp...gholein_004.png

http://anubin.files.wordp...gholein_005.png

http://anubin.files.wordp...gholein_006.png

http://anubin.files.wordp...gholein_007.png

http://anubin.files.wordp...gholein_008.png

http://anubin.files.wordp...gholein_009.png

http://anubin.files.wordp...gholein_010.png

http://anubin.files.wordp...gholein_011.png

http://anubin.files.wordp...gholein_012.png

Zapraszam do komentowania :)
_________________
Ostatnio zmieniony przez Freak_09 2013-06-28, 07:55, w całości zmieniany 3 razy  
 
     
Cykuta 


Konto na IDR: Cykuta
Wiek: 29
Dołączył: 02 Lip 2012
Wysłany: 2013-03-21, 07:55   

Całkiem dobrze udało ci się odtworzyć miasto w 3D :)
Oddałeś wiernie klimat miasta odwalając kawał dobrej roboty, jednak tak jak powiedziałeś ,,jest do poprawy jeszcze kilka szczegółow" :)
imo:
-statek wygląda strasznie topornie,
- most koło statku j. w.
-skrzynia bohatera powinna być zlokalizowana od strony karczmy
-ogólnie radziłbym dopracować nieco tekstury obiektów bo niektóre wyglądają dość ,,surowo"

Zachęcam do dalszej pracy i tworzenia :)
_________________
Zajrzyj! :)
Nekromanta Czyściciel by Cykuta
 
     
Szeranf 

Cult of Personality


Dołączył: 18 Mar 2012
Skąd: (✌ ゚ ∀ ゚)☞
Wysłany: 2013-03-21, 08:37   

Bardzo fajnie Ci to wyszło, wiele szczegółów takich jak koszyki i skrzynie się pojawiło, palmy są całkiem realistyczne. No i oczywiście wiernie odwzorowane miasto, karczma, pałac, ten placyk na środku, wp, karawana, studnie. Ten statek trochę taki pusty jak wspomniał Cykuta - może tam też mógłbyś poustawiać jakieś kosze, skrzynie itd. :D
 
     
Konsumenci 2 
Diablo 2 <3


Konto na IDR: Konsumenci
Wiek: 21
Dołączył: 16 Sty 2011
Skąd: Polska :D
Wysłany: 2013-03-21, 09:14   

Robi wrażenie :D A tak z ciekawości zapytam ile ci to czasu zajęło ? :shock:
_________________
Jestem jaki jestem i każdy to wie, lubią mnie ludzie i ty jeśli chcesz ;)
 
     
Anubin 

Grafik 3D


Konto na BN: anubin#2524
Klan: Komturia Zachodniej Marchii
Konto na IDR: anubin
Wiek: 27
Dołączył: 11 Wrz 2006
Skąd: Wichrogród
Wysłany: 2013-03-21, 10:45   

- Statek- wygląda dosyć topornie, ale to już "wina" faktu, że robiłem ten model bardzo dawno (2009, wtedy to też opublikowałem na forum screeny z portu w Lut Gholein).

-Most koło statku, no cóż, po prostu został dodany "ot tak", bo kiedy zacząłem renderować screeny, zauważyłem, że go brakuje., na pewno doczeka się jakiejś poprawki.

- Skrzynia :O Jak ja mogłem o tym zapomnieć! ;( :oops:

- Palmy, tutaj muszę przyznać się trochę do grzechu. Wykonanie tak szczegółowych i realistycznych palm zabrało by wiele czasu i kosztowałoby wiele roboty. Przy czym poprawiałoby to efekt końcowy, ale wysiłek byłby niewspółmierny do osiągniętego efektu. W związku z tym zamiast "zapychać" miasto drzewami "wyglądającymi jak 3D" postanowiłem sięgnąć do SketchUp Warehouse i skorzystać z dobrodziejstwa 3 gotowych modeli drzew (które potem wg. potrzeb modyfikowałem) D, podobnie się stało z ukształtowaniem terenu w okół miasta. Są to jedyne elementy, których nie wykonałem samodzielnie.

- Wstępna wersja całego modelu zostanie również dostarczona kilku osobom, które z bliska przyjrzą się teksturom i szczegółom, o których wspominałem.

Cytat:
A tak z ciekawości zapytam ile ci to czasu zajęło ? :shock:

W skrócie:
Można powiedzieć, że pomysł zrodził się już w 2009, ale dopiero w 2011 byłem zdolny do wykonania czegoś tak skomplikowanego jak pałac Lut Gholein. Jednakże dopiero teraz posiadałem wystarczająco mocny sprzęt(i chęci), aby to wszystko poukładać. Nie licząc czasu "bezczynności" w sumie wyszedłby ponad miesiąc czasu.


Biorąc pod uwagę fakt,że (zrobiony w 2009 , http://diablo.phx.pl/forum/viewtopic.php?t=56895 "port" był częściowo gotowy, a statek gotowy.(Nie zajęło mi to więcej niż 2dni)
Oraz, że posiadałem zrobiony we wrześniu 2011 częściowo gotowy pałac http://diablo.phx.pl/forum/viewtopic.php?t=67289. którego tworzenie zabrało mi ok. tydzień czasu.
Sumując to z faktem, że reedycje projektów wrzuciłem dokładnie miesiąc temu i właśnie wtedy zacząłem prace nad Lut Gholein (oczywiście z przerwami, ale jak już robiłem, to przeznaczałem na to sporą ilość czasu)
_________________
 
     
rafikozor 

Konto na IDR: rafikozor
Dołączył: 02 Sty 2008
Wysłany: 2013-03-21, 22:50   

Chciałoby się napisać, że kawał dobrej roboty, ale jest zupełnie odwrotnie. Nie dlatego, że się na tym znam i widzę niedociągnięcia, ja nie widzę celu w tej morderczej pracy. Bardziej niż "co" interesuje mnie "po co". Anubin'ie, czemu służą takie projekty i kogo ma to wzbogacić? Jak będę znał motyw może uda mi się to jakoś ocenić...

Skoro tak ładnie odpowiadasz na pytania to napisz jeszcze mi:
-czy jest coś oprócz niewytłumaczalnej chęci, do inwestowania w sprzęt i poświęcenia >miesiąca czasu na taki projekt
-skąd się wziął pomysł na górzysty krajobraz?

Mój komentarz? Sam jestem ciekaw, co myślisz o swoim Lut G. Ja pozwolę sobie porównać to, co zrobiłeś do innych projektów, nie ukrywam, profesjonalnych, robionych przez nawet setki fachowców za miliony $, czyli takie które widuje się na co dzień. Cykuta dobrze zaczął od tekstur, które są... różne, raz ponure innym razem jaskrawsze, raz szczegółowe innym razem zupełnie rozmyte. Poziom szczegółowości? Też różnie, np. wszystko co jest tłem dla idealnie odwzorowanych palm wygląda na niedokończone. Mnie taki brak konsekwencji w tonacji kolorów/poziomie tekstur/złożoności obiektów strasznie razi... co nie zmienia faktu, że w Twojej dyscyplinie nigdy nie widziałem niczego lepszego :P
_________________
 
 
     
Anubin 

Grafik 3D


Konto na BN: anubin#2524
Klan: Komturia Zachodniej Marchii
Konto na IDR: anubin
Wiek: 27
Dołączył: 11 Wrz 2006
Skąd: Wichrogród
Wysłany: 2013-03-22, 11:39   

Pytania:
Cytat:
Bardziej niż "co" interesuje mnie "po co". Anubin'ie, czemu służą takie projekty i kogo ma to wzbogacić? Jak będę znał motyw może uda mi się to jakoś ocenić...

oraz
Cytat:
-czy jest coś oprócz niewytłumaczalnej chęci, do inwestowania w sprzęt i poświęcenia >miesiąca czasu na taki projekt

-Potraktuje te pytania jako jedno. Jednak, aby na nie odpowiedzieć, chyba musiałbym poświęcić na to osobny artykuł, a w nim ujawnić dosłownie kilka stron wyrwanych z "pamiętnika". Jednakże po kolei. Kogo ma to wzbogacić?
Jeśli chodzi o pieniądze, nie wiem, budżet jaki wkładam w te grafiki równa się budżetowi jaki za nie zyskuje, czyli 0. Nie posiadam zarobkowego konta na YouTube, z resztą nie było by to opłacalne przy tak małej ilości wyświetleń. Być może właściciel kanału Diablo Chronicle, coś z tego ma, ale nie sądzę, aby to były jakieś zawrotne sumy.
Chyba, że mówiąc "wzbogacić" miałeś na myśli "mentalnie". W tym przypadku wzbogacam swoją cierpliwość, konsekwencję i uczę się rzeczy zupełnie niepotrzebnych(jak w szkole, tylko, że szkoła jest przymusowa). Poza tym jest jeszcze inny typ "zysku", ale o tym niżej.

- Niewytłumaczalna chęć, jak to nazywasz, to zbiór naprawdę wielu elementów.
Począwszy od tego, że w moim życiu wieje nudą, wszystkie gry przeszedłem tysiąc razy, aktualnie nie muszę niczego uczyć się na egzaminy, znajomi nie mają zbyt wiele czasu na spotkania co skutkuje tym, że ja czasu mam za dużo.
"Idż do pracy" chciałoby się powiedzieć. Zrobiłbym tak, gdybym miał zajęcia w "ludzkich" godzinach. Niestety mój plan zajęć nie pozwala wybrać się do pracy ani na poranną zmianę, ani na po południową.
Nudę trzeba więc zabić czymś co zajmie mnie na trochę dłużej. Odkryłem, że tworzenie grafik sprawia mi pewną przyjemność. Nie tylko mogę odwzorować coś, ale również narysować też zupełnie z wyobraźni. Tworzę w komputerze świat jaki sobie wyobrażę i tyle...renderuje obrazki, a potem ogladam i myślę sobie "fajnie to wygląda".
Pamiętam jak ogłoszono Euro w Polsce i Ukrainie, a ja zaczynałem zabawę w 3D, rysowałem wtedy stadiony i marzyłem, aby któryś mecz odbył się na jednym z nich.
Niestety moje umiejętności nie pozwalają mi na stworzenie/dodanie modeli do jakiejś gry, więc mogę sobie je tylko pooglądać, nie pozwala mi na to również licencja Free programu SketchUp. Błędne koło się zamyka. Nie mam umiejętności na tworzenie gier, nawet gdybym miał, nie mam pieniędzy na licencje, a że nie mam licencji mogę takie modele rozpowszechniać jedynie za darmo, więc z góry jestem skazany na "bezsens" takiej pracy.

Jedyną rzeczą, którą dostaję w zamian jest...satysfakcja i świadomość, że potrafię coś, czego inni nie potrafią.
Poza tym lubię rozmawiać z ludźmi, dyskutować, czuć się prawie jak pracownik Blizzarda, który opowiada "fanom" o swojej robocie. Lubię gdy ktoś mnie chwali i dopinguje, ale również, gdy ktoś zada mi kilka głębszych pytań.
Nigdy nie zapomnę mojego pierwszego publicznego projektu Tristram 3D z Diablo 1. Beznadziejne tekstury, mnóstwo niedopracowań, ale w zamian również "fajna" nocna wersja. I te kilka stron komentarzy, pochwał. Radość niezmierna i niezapomniana "nareszcie zrobiłem coś fajnego".
Fakt jest jednak taki, że o ile w 08/09 takie rzeczy potrafiły jeszcze zachwycić, to o tyle w 2013 przy technologiach pokroju potężnego Cry Engine, czy nawet takim Unity na którym powstało mnóstwo prostych gierek wkonanie czegoś w 3D zupełnei nie dziwi. Pozbawiło mnie to mojej "oryginalności" plasując mnie w bliżej nieokreślonym gronie ludzi, którzy nigdy się nie spełnią w tym co robią.
Kiedyś marzyłem, aby zdobyć choć odrobinę popularności, żeby "ktoś więcej" usłyszał o anubinie... Ale obecnie wiem, że to raczej nie możliwe. Miałem nadzieję, że robiąc nowy "fajny" projekt, znów wrócą czasy, kiedy cała rzesza ludzi była bardzo zainteresowana tym co robię, ale nie mogę się oszukiwać, tak nie będzie.

Mógłbym się zapytać "a po co ktoś rysuje Fan Art i poświęca na to swój czas?". Ale to bez sensu, bo to nie zajmuje tyle czasu.
Nie jesteś jedyną osobą które mi zadają takie pytania, nie tylko o grafikę. To samo tyczy się mojej "poezji". Najpierw było "fajnie piszesz, czemu do szuflady?, wrzuć to na jakiegoś bloga", potem kilka osób zainteresowanych, trochę frajdy, a aktualnie zero gości i pytanie "po co prowadzisz tego bloga, skoro nikt go nie odwiedza".
Nie ma rzeczy wiecznych, niestety, a ja wciąż nie potrafię znaleźć czegoś, co jest moją pasją, a w czym przy okazji jestem cholernie dobry. Po przeczytaniu Twojego posta jeszcze bardziej wydaje mi się, że "rozmieniam się na drobne"

- Inwestować w sprzęt nie musiałem, tj. maszyna do grania w D3 w zupełności wystarcza, do komfortowej pracy przy takich grafikach. Grafiki po prostu powstały "przy okazji".

Cytat:
-skąd się wziął pomysł na górzysty krajobraz?


Trochę z tym przesadziłem, faktycznie, ale będę poprawiał, aby te wzniesienia wyglądały raczej jak wydmy, ewentualnie dodam jakieś skały.

Cytat:
Mój komentarz? Sam jestem ciekaw, co myślisz o swoim Lut G. Ja pozwolę sobie porównać to, co zrobiłeś do innych projektów, nie ukrywam, profesjonalnych, robionych przez nawet setki fachowców za miliony $, czyli takie które widuje się na co dzień.

Można mieć kupę kasy i zrobić tak jak CI Games, Sniper Ghost Warrior 2 na Cry Engine 3 i nie wykorzystać połowy potencjału tego silnika. Poza tym nie mam lustrzanki za xxxx zł. Nie kupię profesjonalnych tekstur i nie subskrybuje strony z takowymi teksturami, gdyż jak mówiłem, mój budżet wynosi 0. Wszelkie niedopracowania i braki wynikają z pracy zupełnie samodzielnej, dopiero po konsultacjach z innymi jestem w stanie wyeliminować pewne błędy.

Co ja sam sądzę o swoim Lut Gholein?
Cieszę się, że udało mi się dokończyć ten projekt. Jestem pewien, że to kolejna rzecz na którą zmarnowałem czas i która nie przyniesie mi świetlanej przyszłości. Ale jestem zadowolony z siebie i z pracy jaką zrobiłem. Ostatnio "pracuję nad sobą w realu" więc trening wytrwałości w "wirtualu" może się przydać. Porównując Lut Gholein do innych moich projektów, to należy on do czołówki moich "ulubionych"
_________________
 
     
Cykuta 


Konto na IDR: Cykuta
Wiek: 29
Dołączył: 02 Lip 2012
Wysłany: 2013-03-26, 09:12   

Anubin napisał/a:
W tym przypadku wzbogacam swoją cierpliwość, konsekwencję

(...)

rozpowszechniać jedynie za darmo, więc z góry jestem skazany na "bezsens" takiej pracy.
Jedyną rzeczą, którą dostaję w zamian jest...satysfakcja i świadomość, że potrafię coś, czego inni nie potrafią.

(...)

Ostatnio "pracuję nad sobą w realu" więc trening wytrwałości w "wirtualu" może się przydać.



Z powyższych zdań jasno wynika, że Twoja praca nie jest bezsensowna. Zysk nie zawsze jest mierzalny w złotówkach. Konsekwentność, cierpliwość to cechy bardzo przydatne w i mogą się przydać w każdej dziedzinie życia.


Anubin napisał/a:


Fakt jest jednak taki, że o ile w 08/09 takie rzeczy potrafiły jeszcze zachwycić, to o tyle w 2013 przy technologiach pokroju potężnego Cry Engine, czy nawet takim Unity na którym powstało mnóstwo prostych gierek wykonanie czegoś w 3D zupełnie nie dziwi. Pozbawiło mnie to mojej "oryginalności" plasując mnie w bliżej nieokreślonym gronie ludzi, którzy nigdy się nie spełnią w tym co robią.


Skąd wiesz, że kiedyś nie znajdzie się w Twoich rękach bardziej zaawansowane narzędzie do tworzenia grafiki a wtedy będziesz mógł wykorzystać nabyte na innym programie doświadczenie? :)

Anubin napisał/a:

Co ja sam sądzę o swoim Lut Gholein?
(...) Ale jestem zadowolony z siebie i z pracy jaką zrobiłem. (...) Porównując Lut Gholein do innych moich projektów, to należy on do czołówki moich "ulubionych"


Jesteś z siebie zadowolony? I o to właśnie chodzi :)
gdybyś przeznaczył te godziny na np kiblowanie na facebooku, czy przeglądanie głupich filmików na youtube czy dowolną inną czynność służącą zabiciu czasu to czy zyskałbyś cokolwiek?
_________________
Zajrzyj! :)
Nekromanta Czyściciel by Cykuta
 
     
SevenHeaven 
Seveniątko


Konto na BN: to wstyd
Konto na IDR: SevenHeaven
Wiek: 25
Dołączył: 03 Gru 2010
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2013-03-26, 23:41   

Nie przejmuj się tym, że to co robisz nie ma sensu w mniemaniu Twoim, czy też innych ludzi. Równie dobrze można w taki sposób odnosić się do czekogolwiek z jakichkolwiek dziedzin życia. To co robisz jest i zawsze będzie wartościowe nawet jeśli tylko Ty sam tak uważasz - bo sam tak uważasz.
rafikozor napisał/a:
Anubin'ie, czemu służą takie projekty i kogo ma to wzbogacić?

Hmm, długotrwałe tworzenie postaci w diablo według mnie też można określić mianem projektu, więc czemu służą takie projekty i kogo ma to wzbogacić? Nie sądzę żebyśmy znali odpowiedź na pytania tego typu. Mogę zapytać po co żyjemy? ;c. Zresztą życie jest jak pudełko czekoladek, nigdy nie wiesz co może ci się trafić. Może właśnie Anubin'owi przyda się cokolwiek związanego z tym projektem w Jego dalszej egzystencji. Z własnych doświadczeń ( bo osobiście też wiele godzin spędziłem w programach typu autocad, inventor, 3ds max, cryengine, cryengine2 ) mogę Ci powiedzieć, że "wyobraźnia przestrzenna", czyli to co zdecydowanie posiadasz, to naprawdę bardzo, bardzo fajna i pomocna rzecz. Jedną z najtrudniejszych rzeczy w kreowaniu świata rzeczywistego w programach komputerowych jest to, żeby po wykonanej robocie jak najbardziej przypominał on rzeczywistość, bądź daną przestrzeń, na której się wzorowaliśmy (tutaj LG). Od razu zaznaczę, że wyszło Ci to świetnie. W sumie to co widać na wygenerowanych screenach przypomina mi świat gier 3d z lat 2000~. Jeżeli ktoś robi takie rzeczy w domowym zaciszu to ode mnie szacun. Projekt Lut Gholein ma uszczerbki graficzne, fakt, ale dla mnie liczy się to, że Anubin pozwala swoim projektom ujrzeć światło dzienne. Nie wierzę, że na świecie znalazłby się gracz d2, który spojrzawszy na dowolny z tych screenów miałby problem z rozpoznaniem "co to jest?", a wręcz przeciwnie powiedziałby "Wow, Lut Gholein w 3d".
To tyle, jak dla mnie 10/10.
I pamiętaj, że najlepsze projekty to skończone projekty (radzi niedoszły modelarz i twórca setek niedokończonych map w CryEngine2 :D )
_________________

"No w życiu bym nie ograniczył pojmowania Twojej osoby do jednej szufladki : D"
-NightWolffik
 
 
     
weronikaneska 

Konto na BN: już nie gram
Konto na IDR: reda
Wiek: 33
Dołączyła: 29 Lis 2009
Wysłany: 2013-03-27, 21:15   

Kiedyś mi napisałeś, że obojętnie w jaki sposób wyrażamy siebie zawsze jest warto. Nawet gdy to jest bez jakiegoś wielkiego odzewu. Każdy człowiek pragnie być doceniany i miło jest słyszeć na temat swoich prac miłe opinie. To zawsze dowartościowuje i napędza do dalszego działania. Z własnego doświadczenia wiem, że jednak prawdziwa satyswakcja jest wtedy, gdy wiemy, że w to co robimy wkładamy swoje serce. Gdy nam sie sie nasze dzieła podobają i możemy bez wstydu przed swiatem przyznać "...to ja jestem ich twórcą..."

Osobiście podziwiam u ludzi pasję i pozytywny upór, oraz konsekwencję w działaniu. Żadnej z tych cech nie brakuje u Ciebie. Świadczy o tym np dbałość o szczegóły. Ilość poświęconego czsu.... Imo naprawdę czas pozytywnie spędzony.

Pozdrawiam i caluję **


Ps. W teleekspresie naleźałbyś do ludzi "pozytywnie zakręconych" :*
_________________
Brzydzę się kłamstwem....więc często zmuszona jestem wymyślać nowe prawdy.....
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum należy do serwisu Imperium Diablo