..:: Forum Imperium Diablo ::..
Oficjalne Forum Dyskusyjne Serwisu Imperium Diablo

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Poprzedni temat :: Następny temat
Temat
Autor Wiadomość
Moriendorr 

Wiek: 31
Dołączył: 11 Sty 2014
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2014-01-11, 01:00   

WAŻNE: Nie rozumiem czemu moja recenzja została przeniesiona. Skoro jest tutaj recenzja Lauviacha to niech będzie i moja - wszystko w jednym miejscu bez bałaganu.
//Skoro temat brzmiał: "Recenzja moda Apokaliptic". To wolałem przenieść temat do typowego dla recenzji działu. Ot co. - Eps.

Pograłem w moda i chciałbym napisać krótką recenzję. Od razu mówie że mam mieszane uczucia. Mod mnie specjalnie nie zachwycił, zmiany jakich pełno w modach, ot, dodanie nowych potworków, itemów i innych. Standard. Jak sam autor mówi - pracuje nad nim od 2008 roku, więc oceniam moda z perspektywy 5-6 letnich prac, bo gdyby nad nim autor pracował np od 3 miesięcy to bym napisał że super mod i niech się dalej rozwija. Po pierwsze - przereklamowany poziom trudności. Przez 70-80% gry szedłem na p8, jedynie niekiedy wejście do nowych lokacji sprawiało problem więc wracałem na p1. Mając 26 poziom, miałem 400hp i 450 many czarodziejką. Ciepło na 5 poziomie (1 pkt +4 z itemów) z regiem chyba 275% i mana mi się praktycznie nie kończyła. Ciepło jest zdecydowanie przesadzone. Później było jeszcze ''lepiej''. Po drugie - przereklamowane złoto. Na p8, gdy zabijemy np 50 potworków, to mamy praktycznie pół ekranu w przedmiotach, często z potworka lecą naraz 2 itemy. Parę wypadów do miasta i mamy sporo golda. Kończąc 1 akt miałem prawie 100k w skrytce i jakieś drobne w plecaku. Na krwawym wrzosowisku wbiłem 12 poziom - nieźle... poziom idzie za szybko, zapewne dlatego że grałem na p8, ale jednak. Wracając jeszcze do itemów - leci ich masa. Masa talizmanów, gemów, ringów, amuletów i innych. Brakuje plecaka i trzeba po kilka razy lecieć do miasta by sprzedać itemy. To nudne. Rozumiem że mały plecak jest właśnie po to żeby nie mieć masy talizmanów i nie taszczyć ze sobą 20 itemów, ale tak naprawdę to tylko zmuszanie graczy by odwiedzali miasto praktycznie co 5minut. Jedyne zmiany odnośnie zwiększenia poziomu trudności jakie zauważyłem to znaczne zwiększenie ilości potworów (dla dobrych graczy to tylko źródło expa), ich życia (zamiast bić grupe potworów 5 sekund, bijemy 50 - praktyczne) oraz ich obrażeń. To ostatnie nawet nieźle zbalansowane, czasem potrafią zaskoczyć obrażeniami, ale ogólnie poziom trudności jest... taki sobie. Niby czasem trudno, ale bez przesady. Kolejna sprawa - prace nad modem rzekomo rozpoczęły się w 2008 roku... i grywalny jest tylko normal? Serio? Hm....no rozumiem gdyby byl jeszcze super dopracowany i dopieszczony, ale wyglada wg mnie na zwykłe losowe zmiany tu i tam. Nie jestem do moda negatywnie nastawiony - po prostu oceniam neutralnie z boku bez żadnych sentymentów i piszę to co widzę. W diablo zacząłem grać ponad dekadę temu + przegrałem dzięsiątki modów więc pojęcie mam i wiem co piszę. Mod jest przeciętny, niczym się nie wyróżniający, nie ma w nim jakiejś unikalnej głównej zmiany. Ani nie jest to zwykły prosty mod do d2, ani jakiś bardzo rozbudowany zmieniający całkowicie grę, jest mniej więcej po środku. Nie widzę dla niego sensownego kierunku rozwoju, ale życzę powodzenia w dalszej pracy. Tak jak pisałem - 3 miesiące prac - super mod. Ale 6 lat - przeciętniak... lub nawet nie. To tak samo jak kupujemy np słuchawki za 30zl i nie spodziewamy się wielkich efektów a mile jesteśmy zaskoczeni, bo grają nawet nieźle (jak na ten przedział cenowy). Potem kupujemy za 200zl i oczekujemy super dźwięku ale jesteśmy zawiedzeni bo grają tylko nieznacznie lepiej niż te za 30zl.

To tyle recenzji, teraz chciałbym skonfrontować listę zmian Apokaliptica z rzeczywistością. Trochę zabawnie i z przymrużeniem oka, ale niestety to tylko moje (ubrane nieco w humor) odczucia odnośnie zmian.

- Krwawa Hrabina głównym motywem moda

Fajna opcja, w koncu hrabina przyda się do czegoś więcej niz liczenia na całkowicie nieprzydatne runka.

- Nowe typy potworów: wyjątkowo niebezpieczne, epickie i uber (więcej informacji znajdziesz niżej)

Zwykłe, czempiony, unikalne i super unikalne to za mało, trzeba wprowadzić więcej typów z 10x większym hp i obrażeniami oraz dobrym dropem.

- Sporo zmian w AI potworów: częściej i szybciej decydują się na działanie, są inteligentniejsze i agresywniejsze (odczuwalne stopniowo od zimnej równiny na normie)

Od teraz potwory są naprawdę inteligentne; szkielety chcą gracza zabić, zombiaki zjeść, diabliki pociąć na kawałki a upadłe łotrzyce zamordować. Atakują niezwykle szybko i zdecydowanie...

- Bossowie aktowi są prawdziwym wyzwaniem, zdradze odrobinke: dla przykładu mefisto potrafi od teraz latać przez co nie zblokujemy go nigdzie oraz posiada gwardie specjalnych potworów zarezerwowanych tylko dla niego

Niezablokowany mefisto to prawdziwe wyzwanie, od teraz trzeba się strasznie namęczyć by go pokonac... podobno szympansy z okolic ameryki środkowej miały niemałe problemy z mefistem więc sprawa jest poważna i zapewnia o niezwykłym poziomie trudności jego i jego sługusów.

- Diablo najsilniejszym bossem aktowym

Sensowna zmiana, w sumie gra nazywa się ''Diablo'' a nie ''Baal'', szkoda tylko ze z Diablo będziemy się męczyć a Baal pójdzie potem gładko i pozostanie niedosyt.

- Nieco nowych dźwięków, np dla Diablo, od teraz śmieje się ze swoich przeciwników

Nie nowych, tylko głównie wyciągniętych z plików mpq nieużywanych plików dźwiękowych.

- Większe grupy

W zwykłym d2 potwory chodziły srednio po 5-6 na grupe, tutaj mamy do czynienia aż z 50-60 potworkami naraz, co na players 8 skutkuje 70-cioma itemami, w tym 20 talikow, 5 ringow, 5 amuletów, 10 gemów i reszta wyposażenia. Pare wypadów do miasta i dodajemy 5-10k golda do naszej sakiewki.

- Zwiększona szybkość ataku, biegania/chodzenia

Niezwykle ważny krok ku 20-krotnemu zwiększeniu poziomu trudności.

- Znacznie zwiększone statystyki

Kolejny ważny krok by grało się trudniej.

- Wiele zupełnie nowych (nowe grafiki), szczególnie groźnych potworów

Typowa nowość w modach, nikogo nie rusza (no chyba że ktoś nie grał w najlepsze mody)

- Nowe super unikalne potwory ze specjalnym dropem, każdy z nich jest unikalny dosłownie

j.w

- Znacznie silniejsi czempioni

Na +, czempion jak to czempion, musi być silny ;)

- Dodano wiele niewrażliwości, głownie wynikających z logiki, dla przykładu nieumarli są zawsze niewrażliwi na trucizny (jak można zatruć szkielet lub ducha? Jak można spalić ognistego golema?)

Jako że diablo miało być z założenia niezwykle realistyczną grą, oddająca realia rzeczywistego świata (szkoda tylko, że pete brevik wraz z ekipą o tym zapomnieli) to jest to świetna zmiana.

- Nowe zdolności i affixy niektórych potworów, pozostawię to tajemnicą do odkrycia

Również typowa nowość w modach.

- Niektóre potwory z zadań pobocznych (czyli takich, których nie musimy wypełniać by ukończyć akt) przerobione na ubery lub mini-ubery

Median XL sie chowa.

Gra:

- Około 20-25 krotnie zwiększona poprzeczka trudności: już normalny poziom trudności to ciężki orzech do zgryzienia (stworzony doskonały balans, nie ma rzeczy niemożliwych do wykonania, mimo iż niektóre mogą sprawiać takie wrażenie, mod ten ma być wyzwaniem dla graczy znudzonych battlenetem, zwykłym singlem czy zbyt przesadzonymi i łatwymi modami)

Zwiększony poziom trudności, polegający na wciskaniu prawego przycisku myszki (i czasem lewego) przez znacznie dłuższy czas niż w zwykłym d2 lod no i zbieraniu 70 itemów z 50 potworów w celu zutylizowania ich u handlarzy, przez co czas gry może się wydłużyć nawet 10-ciokrotnie.

- Nowy typ obrażeń elementarnych, są to obrażenia od cienia/ciemności (poza refleksem nie ma przed tym obrony...), praktycznie nieosiągalny dla gracza, posiadają go jednak niektóre potwory.

Dość unikalna nowość, co jak co, ale tu należą się pochwały.

- Nowa muzyka w niektórych lokacjach, znacznie bardziej pasująca klimatem (osobiście najbardziej dumny jestem z lodowych jaskiń)

Grałem bez muzyki więc nie wypowiadam się.

- Maksymalny poziom to 120

Wow, od teraz można lepiej rozwinąć ognistą kulę sośki w połączeniu z orbem.

- Norm kończymy z levelem 60-65

Kończymy i .... czekamy rok lub dwa na update ;)

- Zmiana sposobu wbijania poziomu

Hm? już nie zabijamy potworów by zdobyć poziom? ok w takim razie muszę otwierać więcej skrzynek, sprzedawać więcej itemów i flirtować z Atmą by wbić ## lvl.

- Nowe recepty w kostce

Oby przydatne i sensowne.

- Zwiększona ilość miejsca w skrzynce

Szkoda że nie w plecaku...

- Zrebalansowani najemnicy

Od teraz najemnik odwala za Ciebie robotę, jedyne co musisz zrobić to nająć szympansa z okolic ameryki środkowej by klikał lewym myszy i przechodził grę. Masz czas wolny by iść na piwo.

- Usprawniony hazard, teraz mamy realną szanse na wygamblowanie przedmiotu marzeń, w tym szczególnie rzadkich prawie nie dropowalnych unikatów

Może być ciekawie... ;)

- Zmiana właściwości (bądź wartości liczbowych) gemów, potionów, niektórych run

No, w końcu gemy coś pomagają jak je wsadzimy w item.

- "Drobne" zmiany niektórych lokacji

1 piksel więcej na północnym murze od strony zachodniej przy granicy południowej koło wschodniej kolumny w siedzibie Andariel.

- Nowe mapy

Może być ;)

- Ujemne odporności już na normie

Git majonez ;)

Drop i przedmioty:

- Poniekąd (ale nie naprawdę) zainspirowany zapowiadanym lootem 2.0 do Diablo III, przedmioty pożądania można zdobyć równie skutecznie na kilka sposobów: katować tego samego bossa, eksplorować cały świat, farmić potwory wyjątkowo niebezpieczne/epickie/uber

Każdy wie że diablo III to cudowna gra, dużo lepsza niz d1 i d2 +lod razem wzięte więc można stamtąd czerpać garściami. Każdy wie również, że w zwykłym d2 lod nie opłacało się katować tego samego bossa, eksplorować świata i farmić unikalne potwory. Najlepsze itemy zdobywało się przecież poprzez hazard i wpisanie cheatu /imtoostupidtofinditems który dawał nam najlepsze uniq, rw i zestawy, tak więc gratulacje za zmienienie tego w apoc i możliwość katowania bossów dla itemków.

- Nowe typy przedmiotów (więcej informacji znajdziesz niżej)

Przykoksowane z możliwością tworzenia w nich słów runicznych; jeszcze jeden niezbędny krok by gra była trudniejsza.

- Nowe słowa runiczne

Również overpowered dla zwiększenia poziomu trudności.

- Wiele nowych grafik

Niektóre są nawet ładne i pasują do moda.

- Nowe właściwości przedmiotów

Większość bezsensownych, ale niektóre przydatne. Aha, no i warto zwrócić uwagę na niezwykle przydatny affix ''atakujący otrzymuje obrażenia: 1'', dobrze że autor moda tego nie ruszał bo gdyby zwiększył wartość np do 20 to stałby się bezcelowy i niepożadany.

- Ekonomia oparta na złocie: jest trudne do zdobycia, potrzebne do bardzo wielu rzeczy

Faktycznie, złoto to tutaj prawdziwy skarb. Chodzą słuchy, że szympansy z okolic ameryki środkowej mają ogromny problem ze złotem grając nawet po 5h dziennie. Naukowcy z San Jose doszli do wniosku, że szympansy podnoszą tylko kupki ze złotem, zostawiając na ziemi 70 itemów z 50 potworów. Problem występuje głównie w akcie III, gdzie czują się jak w domu i wolą poskakać po dżungli bez celu zamiast trzepać 20k golda w kilkanaście minut.

- Multum nowych unikatów i setów

Overpowered items, part X ...

- Kilka (a może i znacznie więcej...) specjalnych, wyjątkowo potężnych przedmiotów, niektóre potrafią bardzo zaskakiwać

Skoro są potwory uber/epickie to czemu nie wprowadzić itemów uber/epickich....

- Zrebalansowanie praktycznie wszystkich znanych przedmiotów

Zwiększenie im bazowego dmg, obrony i innych pierdół by grało się dużo trudniej niż w zwykłe d2 lod.

Skille i postacie:

Jako że jest to aspekt gry działający doskonale, poza kilkoma wyjątkami jakimi jest np wielce użyteczny i potężny ponury totem, skille zostały jedynie dostosowane do reszty zmian

Lodowy pocisk to świetny skill, zamieć albo orb się przy tym chowa. to samo jeśli chodzi akrtyczny podmuch druida - jest doskonały i już nie potrzebujemy huraganu.

- Zmienione głównie wartości liczbowe i synergie skilli, tworzy to dziesiątki nowych możliwości buildów, nie ma już prostego wyboru hammer/foh/smiter/auradyn/zealer czy .

Znaczne polepszenie chyba wszystkich skilli, o dziwo tych najpopularniejszych też, dzięki temu gracz może użyc nowych taktyk którymi będzie mu sie grało wyśmienicie, czyli np furyzona, frenzybarb, summonnecro lub sosoblizz.

- Ponury totem zamieniony na prawdziwie pożyteczną umiejętność pasywną

Dobry pomysł, tutaj trzeba to oddać.

- Drobne zmiany w sposobie działania niektórych skilli, np istnieje możliwość przyzwania naraz wszystkich golemów

Naprawdę drobna zmiana, necro z wszystkimi golemami to tylko malutki krok ku zwiększeniu poziomu trudności.

- Skille buffujące w większości można rzucać na summony, najemników oraz sojuszników

Który to juz krok ku większemu stopniu trudności? to przez takie zmiany poziom trudności rośnie 20krotnie ...

- Zmiany graficzne kilku skilli

Chyba lepiej wyglądają... na pierwszy rzut oka.

- Zmiana częstotliwości działania niektórych czarów (np myślałby kto o czarce na burze z piorunami?)

Dobra zmiana, w końcu ludzie zaczną tworzyć postać ich marzeń - czarodziejkę na burzę z piorunami.

- Zmiana różnicy między levelami, teraz wbicie poziomu oznacza naprawdę krok do przodu, kilka leveli spowoduje konkretny wzrost potęgi postaci (stanie się to dzięki samemu levelowi, nie tylko dzięki punktom statystyk i skilli)

xx punktów do życia na poziom, xx punktów do many na poziom i tadam, postać rośnie wraz z każdym levelem.

- 6 punktów statystyk co poziom dla amazonki, barbarzyńcy, zabójczyni, druida, czarodziejki, nekromanty oraz 7 punktów dla paladyna (wynika to z potrzeb postaci po rebalansie wszystkiego, nie czyni to paladyna lepszym od innych)

Niestety, to że paladyn był najlepszą postacią w d2 lod, to za mało - musi być również najlepszy w modzie. Taki pech, że przy 6 punktach statystyk kosił tylko troszeczkę lepiej od innych postaci, więc potrzebuje 7.

- Zmienione niektóre progi

Hmm... jakie i o ile?





Na koniec ocena... niech będzie w skali szkolnej. Lub nawet dwie oceny ;)

Efekty 5-6 letniej pracy = 2+

Gdyby była to 3 miesięczna praca no to wtedy należy się 5.

Ale zostawmy gdybanie... czas wrócić do jakiegoś świetnego moda, np: Median XL lub Eastern Sun.
Ostatnio zmieniony przez Eps 2014-01-11, 08:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Kreon 


Wiek: 28
Dołączył: 05 Lis 2011
Skąd: Z piekla
Wysłany: 2014-01-11, 01:10   

Nie my decydujemy i nie my przenosimy tematy

Przesunięty przez: Eps
Dzisiaj 0:50
_________________

 
     
Moriendorr 

Wiek: 31
Dołączył: 11 Sty 2014
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2014-01-11, 01:24   

Nie wiem kto, dostałem jedynie PW od obsługi forum więc napisałem info by nie przenosić posta.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum należy do serwisu Imperium Diablo