diablo 3

BlizzCon 2009 - Panel Diablo 3

Dodał: Wanderer, 23.08.2009 23:39, Kategoria: Diablo 3

Podczas ceremonii otwarcia BlizzCon’u - Monk - długo oczekiwana czwarta grywalna klasa postaci w Diablo 3, została ogłoszona. Wkrótce po tym został przeprowadzony panel, by wyjawić szczegóły na temat. Monka, uaktualnień dotyczących poprzednich, znanych już klas i sposobu, w jaki projektowane są potwory, z którymi dane jest tymże postaciom walczyć.


Monk

Panel rozpoczął się prezentacją Monka jako szybkiego, lecz kruchego wojownika, będącego kontrastem dla wolniejszego, lecz silniejszego Barbarzyńcy. Wpływ na postać Monka pochodzi z klasycznych archetypów gier RPG, ale jego styl także łączy w sobie także miłość zespołu odpowiedzialnego za produkcję gry do klasycznych bojatyk arcade. System combo Monka czerpie wiele z tych gier, zezwalając na łączenie i dopasowywanie specjalnych umiejętności Combo, by osiągnąć najlepsze rezultaty z każdej zdolności.

Podczas gdy wiele z oddziaływań działających na Monka pochodzi z tradycyjnej, lekkiej i szybkiej walki wręcz, istotnie jest on świętym wojownikiem. Jego pożytkowanie świętej magii przepływa przez każdą z jego umiejętności, łącząc sztuki walki z boską sprawiedliwością. Jest to klasa która preferuje szybkość ponad wytrzymałość, ale nie oznacza to, że nie jest w stanie poradzić sobie z hordami potworów, z którymi będzie walczył. Umiejętności i użycie systemu combo sprawia, że Monk jest postacią, która będzie odrobinę bardziej wymagająca od pozostałych bohaterów, ale gdy będzie się nią grało wprawnie, uwolni ona prawdziwie dewastujące obrażenia w walce z demonicznymi hordami.

Combo

System combo, który łączy wiele z umiejętności Monka, jest tym, co prawdziwie wyróżnia tą postać. Umiejętności Monka, które korzystają z systemu combo, mogą być ze sobą wiązane w różnej kolejności, by osiągnąć inne rezultaty. Zostało to zademonstrowane na imprezie poprzez pokazanie umiejętności Monka: Scieżki Stu Pięści, Wyniszczającej Fali, i Eksplodującej Dłoni. Każda umiejętność składa się z trzech faz, które są używane w kolejności za każdym razem, gdy umiejętność jest aktywowana. Na przykład, pierwsze uderzenie Eksplodującej Dłoni zada nieco obrażeń, drugie uderzenie zada ich troszkę więcej, i trzecie uderzenie zaaplikuje krwawienie Damage Over Time (Obrażenia przez Czas) na wrogu. Ten szczególny DoT ma niefortunny efekt (dla wroga) zadawania obrażeń: jeśli się poruszy, spowoduje eksplozję ciał oraz zadanie obrażeń wszystkim wrogom znajdującym się dookoła niego.

Jeśli dane by było użyć pierwszych dwóch faz innej umiejętności combo, można byłoby wtedy użyć Eksplodującej Dłoni i od razu użyć trzeciej fazy, która jest dewastującym DoT’em. Każda umiejętność combo może być użyta w ten sposób, łącząc fazy tych umiejętności, których chcesz użyć. Znając każdą fazę umiejętności, poruszanie się pomiędzy nimi i odpowiednie ich użycie w każdej sytuacji będzie świadectwem umiejętności gracza. Te szybkie uderzenia z sekwencyjną różnorodnością dodają także klasie postaci bardzo rozpoznawalny posmak sztuk walki jako uzupełnienie do wymagania taktycznych umiejętności.

Runy

Funkcja, którą wielu graczy było podekscytowanych od momentu jej pokazania na ubiegłorocznym BlizzCon’ie została dziwnie usunięta z grywalnej wersji gry na tejże imprezie, ale zespół prędko wyjaśnił, dlaczego system run się nie pojawił. Zaczeli wyjaśnieniem, że umiejętności runiczne reprezentują sedno opcji modyfikacyjnych w Diablo 3, i że jej nie usunęli, lecz tymczasowo wyłączyli.

Następnie wyjaśnili proces implementowania run do gry, i w jaki sposób napływ projektów zwalcza możliwość implementowania wielu run w tym punkcie produkcji gry. Istnieje kilka procesów tworzenia run, a jeśli końcowe ulegną zmianom to te pierwsze automatycznie idą na marne.

Jak gracze są w stanie zauważyć w tegorocznej grywalnej wersji demonstracyjnej Diablo 3, wiele z umiejętności zostało zmienionych, wiele dodano, a niektóre nawet usunięto bądź wymieniono. Tworzenie run podczas gdy umiejętności są ciągle w stanie nieustannych i dogłębnych zmian oznaczałoby wiele zmarnowanego wysiłku ze strony zespołu odpowiedzialnego za tworzenie gry.

Potwory

Panel prezentujący narzędzia stosowane podczas projektowania oraz wdrażania do gry wrogów żyjących w sanktuarium. Sekcja ruszyła z ogólną filozofią projektowania potworów, które spotkamy w Diablo 3. Daje nam to także możliwość przeprowadzania testów zachowania się danego potwora w walce w grupie, pozwala nam to sprawdzić czy dany potwór rzeczywiście nadaje się do gry.
Następnie przechodzimy do procesu tworzenia, począwszy od pierwszego kroku . Zazwyczaj pochodzi on z dowolnej sekcji zespołu ale opiera się na ściśle określonych regułach: Wizualnej koncepcji artystycznej, środowiska pojęcia świata przez projektantów. Drugim krokiem jest rozrysowanie go na papierze oraz określenie jego specjalnych właściwości oraz umiejętności. Co będzie robił, jakie będą jego ataki, co wyróżnia jego styl wizualny od innych potworów. Trzeci etap polega na przeniesieniu gotowego projektu z kartki do komputera. W tym momencie do pracy ruszają programiści, graficy oraz animatorzy, którzy pracują nad modelem potwora nadając mu możliwość poruszania się oraz wykorzystywania jego nadnaturalnych zdolności. Następnie przechodzimy do etapu wprowadzania postaci do gry dodając mu odpowiednie atrybuty jak ilość życia czy odporność na dany żywioł. Po sprawdzeniu jak to działa i wspólnej ze sobą reaguje przechodzimy do dalszego ulepszenia każdego kroku. Po utworzeniu różnych wariantów tekstur: zwykłych, czempionów, unikalnych dostosowujemy różnice interakcji każdego rodzaju danego potwora. W tym momencie potwór jest już gotowy aby podróżować po świecie sanktuarium.

Więcej Potworów !

Następnym etapem tego panelu jest przedstawienie konkretnych wrogów. Proces rozpoczął się od dwóch nowych potworów dostępnych na demku z BlizzCon: Snakeman i Snadwasp, następnie możemy przenieść się do innych znanych nam potworów np. Upadłych. Niedawno rozmawialiśmy na temat wyglądu oraz interakcji potworów ze światem wokół nich a nawet ich relacji ze sobą, ponieważ projektowanie może czasem przynieść inny niż planowano skutek. Dune thresher, ogłoszony we wrześniu 2008 roku na oficjalnej stronie Diablo miał pierwotnie kluczowy cel - Nawet piasek nie jest bezpieczny. W związku z tym postanowiliśmy rozszerzyć dalej tą idee, że są obszary piaszczyste bardzo niebezpieczne. Dodatkowo zachęca to do bardziej taktycznej walki przy wykorzystaniu środowiska jako sposóbu do stworzenia potężnego wroga.
Aby naprawić niektóre problemy i przywrócić równowagę wśród bohaterów i potworów stosujemy nasze stare metody ,na przykład. Miażdżycielowi będzie trudno uciec, a zwiększa on swoją prędkość podczas zanurzenia w piasek nie ma on też możliwości ataku podczas zanurzenia. Te zmiany pomogły zniwelować ogromne zamieszanie, lecz gracz nadal może czuć się zastraszony podczas długiego spaceru po piasku, więc nadal dużo pracy przed nami. Rozwój potwora nie zawsze działa prawidłowo po raz pierwszy, ale zespół stara się to i owo na bieżąco poprawić.

Na koniec

Panel końcowy na którym pokazano niektóre z błędów i wypadków, które zdarzają w trakcie gry. Pokazują szereg efektów wideo, programowanie oraz swoistą sztukę błędu. Z pewnością ulubioną wpadką podczas zeszłorocznego WWI ( Worldwide International ) było zastąpienie przypadkowo Deckarda Caina inną teksturą, tworząc chudą podobną do gryzonia wersję maga Horadrim, kopiącego i ryjącego w ziemi.

Dodaj komentarz  

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany. Jeżeli nie masz konta zarejestruj się w dosłownie 20 sekund, bez zbędnych aktywacji konta!
Travincal

Dodał: Travincal, 04.09.2009 19:09

no Monk zapowiada się dobrze, jak zobaczyłem news że ma być monk to wyobraziłem sobie mnicha w habicie z kapturem na głowie po czym okazało się, że jest to mistrz sztuk walki z klasztoru shao linbigsmile
ale tak serio to bardzo mi się spodobał i chyba będzie to moja pierwsza postać jaką zagrambigsmile

__________________
"Mówią, że gdy człowiek traci wszystko i nie ma już nadziei, możemy śmiało powiedzieć, że umarł" – Travens Oferius „Zrozumieć człowieka

Ankh

Dodał: Ankh, 31.08.2009 10:28

Elvisek, od początku wiadomo, że będzie 5 postaci więc nie wiem o co ci chodzi.

Chyba zagram Monkiem gdy gra wyjdzie.

Elvisek

Dodał: Elvisek, 26.08.2009 14:36

Naprawdę starają sie i super, że pytają o opinie graczy, fanów dzieki temu gra stanie się lepsza.... hmmm narazie 4 postacie chciałbym minimumm 5 postaci ale czas wszystko może zmienić jak tak dalej pójdzie to będzie gra wszechczasów!.... (czekamy)

__________________
Takie moje zdanie na ten temat!

Alastor

Dodał: Alastor, 24.08.2009 22:02

ja Blizzcon oglądąłem dzięki Valdek smile (dzięki za ten linksmile2)...
podobają mi się strasznie te ataki combosmile a szczególnie mały wątek:
"jeśli się poruszy, spowoduje eksplozję ciał oraz zadanie obrażeń wszystkim wrogom znajdującym się dookoła niego." przypomina mi to trochę umiejętność przedstawioną w filmie Kill Bill 2( to coś z eksplodującym sercembigsmile)... ale nie podoba mi się jeden fakt- pierwsze 3 klasy zrobili mniej więcej na równym poziomie trudności ich rozwinięcia, ale, że monk był późniejszą postacią ma już małą niesprawiedliwość wrr mianowicie jest trudniejszy do rozwinięcia (bynajmniej tak to zrozumiałem), ale za to jak ktoś nim będzie umiał grać to można takiego monka porównać do Maga Arcane w WoWsmile (BG rozpier*****zbigsmile)...

emmilius

Dodał: emmilius, 24.08.2009 18:08

Heh, jest kilka gierek (na pewno) w których skill zależy od skilla gracza a nie od sprzętu, ale niestety nie są one na tyle dobre aby warto było w nich tyle siedzieć aby uzyskać mistrzostwo. D3 z tego co widać na pewno taki będzie, dziesiątki buildów a nie dziesiątki postaci i niezbadane możliwości jednego chara. Do tego masa sprzętu/dropu który tak bardzo wszyscy lubimy aby usprawnić naszą postać i tu właśnie BLIZZ musi znależć równowagę, żeby fun z gry szedł na równi za pogonią za sprzętem.

__________________
www.emmilius.pl

Mastemoth

Dodał: Mastemoth, 24.08.2009 17:55

Mnie się podoba że Blizz rozmawia z graczami, pyta o opinie i jak widać słucha sugestii!!Grafika jest już nie tak cukierkowa jak na początku, a każde lokacje mają swój unikatowy klimat.To mi się podoba. Jeśli zwycięstwo będzie zależało głównie od sprytnego operowania umiejętnościami, a nie jak dotychczas od sprzętu i często fuksa to będzie gra wszech czasów, a wspólnie z rzeszą fanów taka można zrobić..Sceny były tak klimatyczne że nawet Weterynarz Dochtór mnie nie kluł w oczy. Jeśli będą pracować nad klimatem jak do tej pory to warto poczekać dłużej, ale dostać produkt bliski ideałowi przy którym spędzimy kolejne lata.

__________________
Blizzard North znani jako NIEBIESCY pokazali jak to się robi...Activi$ion Bli$$ard znani jako $-ZIELONI-$ pokazali jak to spieprzyć i jeszcze na tym zarobić.

Valdek

Dodał: Valdek, 24.08.2009 11:16

Ja na Blizzconie nie byłem, ale darmowe steamy zrobiły swoje bigsmile
Oglądałem do późnych godzin nocnych bigsmile

__________________
Ahhhh... Fresh flesh!

Travincal

Dodał: Travincal, 24.08.2009 10:33

bardzo mi się podobają te rozwiązania do każdej z postaci i pomysły. Blizzard bardzo dba o swoich fanów. Mówi bardzo dużo o swojej nadchodzącej gry w porównaniu do wielu innych firm. Nie może zdradzić wszystkiego. Muszą wzbudzić w nas ciekawość, abyśmy chcieli czekać na każdą najdrobniejszą nowinkę i robią to na prawdę po mistrzowsku. Ja już nie mogę się doczekać diabełka. Jak odpalę i zasiądę to odejdę po ukończeniu grybigsmile

__________________
"Mówią, że gdy człowiek traci wszystko i nie ma już nadziei, możemy śmiało powiedzieć, że umarł" – Travens Oferius „Zrozumieć człowieka

skorpion001

Dodał: skorpion001, 24.08.2009 10:20

aaaaa!!!! ja tego nie wytrzymam to ciśnienie jeśli ktoś coś wie z blizzconu bo na nim był a nie chce pisać w newsach to może mnie uspokoić ja niestety nigdy nie dotrę na żaden blizzcon niech ktoś mi coś powie lub napisze pwntP w wiadomości bo ja chce cokolwiek wiedzieć czy będą jakieś pszecieki lub chociaż na stronke ktoś wpakuje demówke do ściągnięcia wiem że to mało prawdo podobne i wiem że wcześniej ktoś powiedział że nie będzie demówek ale pls napisz mi coś np: ty valdek lub ty haxitesmilesad

Ciesiel

Dodał: Ciesiel, 24.08.2009 10:06

Blizzard jak zwykle wie jak podnieść fanom ciśnieniepwnt

Valdek

Dodał: Valdek, 24.08.2009 09:41

Mi też się podoba, że Blizz wyjaśnia wiele rzeczy. bigsmile
Nie wiem, czy będzie jeszcze jakiś post o nowościach z Blizzconu... bo było jeszcze kilka Queations & Answers, i drugi dzień, więc narazie będę siedział cicho bigsmile (nie martw się Haxite nie zniszczę niespodziewanki bigsmile )

Komentarz został edytowany 1 razy, ostatnio: 24.08.2009 09:42

__________________
Ahhhh... Fresh flesh!

Serious_Pandzior

Dodał: Serious_Pandzior, 24.08.2009 01:52

Podoba mi się, że Blizz wyjaśnia fanom takie rzeczy.

skorpion001

Dodał: skorpion001, 24.08.2009 00:00

bardzo ciekawy system możemy poznać dzięki temu system różnych żeczy czy coś albo tak paplam bo jest tak późno a ja niezabardzo lubie czytać tak czy siak jesteśmy coraz bliżej diabełka 3.




Feniks z Popiołów - czekamy...
Niniejsza strona jest częścią Wortalu Phoenix, znajdującego się aktualnie w stanie hibernacji. Kliknij na powyższy link by dowiedzieć się więcej.
Vgroup portfolio, agencja interaktywna - tworzenie portali internetowych, stron www, sklepow, CMS oraz grafiki  web 2.0
© 2002-2014 Imperium Diablo • Wszystko o grach Diablo 3, Diablo 2 i Diablo 1. All trademarks referenced herein are the properties of their respective owners. All rights reserved.