diablo 3

Diablo 3 - Encounters, czyli walki z potworami

Dodał: DarkBolo, 23.12.2010 13:12, Kategoria: Diablo 3

Dziś, drodzy Diablomaniacy, czeka was nie lada gratka! Na oficjalne stronie pojawił się dosyć spory artykuł o szansach na spotkanie potworów elitarnych, walkach z nimi itp.
Więcej w rozwinięciu newsa.

Celem Blizzarda w Diablo 3 jest urozmaicenie i sprawienie, by walki z potworami były jeszcze bardziej interesujące niż w Diablo 2. Zmiany nie będą polegały tylko (jak w poprzedniej wersji) na zwiększeniu wytrzymałości, szybkości czy koloru bestii. Czytając dalej dowiecie się, co ma na myśli zespół pracujący nad trzecią częścią Diabełka.

Ilość i zróżnicowanie przeciwników jest ogromna. W miarę zagłębiania się w świat Sanktuarium, gracz napotka na swojej drodze coraz silniejsze i dziwniejsze monstra. To ty zadecydujesz czy pokonać wszystkie potwory, czy też szybko czmychnąć z pola walki.

Jako przykład można podać okultystów (Vessel Occultists), którzy oddali swe ciała pod władzę demonów. Napotykając ich zauważysz, że nie zwracają na Ciebie dużej uwagi, tylko stoją z tyłu uderzając rytmicznie laskami o podłoże. Po pewnym czasie ich powłoki cielesne zostaną rozerwane przez krwiożercze pomioty piekieł, które momentalnie wyczują twój zapach i zaczną Cię atakować z całą siłą. Najlepszym rozwiązaniem będzie pozbycie się okultystów zanim doprowadzą do transformacji. Może nie jest to do końca fair, ale los Sanktuarium wymaga poświęceń, również własnej godności.



Wszystkie monstra zostały posortowane w grupy ze względu na typ i zachowanie. Pisząc zachowanie, twórcy mają na myśli, w jaki sposób przeciwnik wkracza na pole walki i jak z Tobą walczy, zanim zacznie gryźć piach. Jako przykład Blizz podaje stwory z grupy "Mocne Uderzenie" ("Big Hit"). Jest to normalny typ bestii, ale różniący się zachowaniem od swoich pobratymców. Są one najczęściej bardzo silne, ale też powolne, co pozwala graczowi na uniknięcie ataku. Te potwory najczęściej występują w obstawie słabszych i szybszych, co utrudnia unik.

Potwory w szale ("Frienzed") to takie, których szybkość, atak lub obrona zwiększają się na pewien okres czasu. Najlepiej jest przeczekać ten stan, a potem szybko się ich pozbyć. Z czasem nauczysz się wyczuwać najlepszy moment do ich zwalczenia.



Pojedyncze potwory można zabijać ostrożnie i powoli, lecz gdy zbiorą się w grupę, możemy mieć problemy z odesłaniem ich w zaświaty. W pewnym momencie gry możesz znaleźć się na pustyni, walcząc z chmarą Upadłych (Fallen), która otoczy Cię i zmusi do stania w miejscu. W tym samym momencie z pod piasku wyskoczą Piaskowe Osy (Sandwasps) strzelające poruszającymi się powolnie pociskami. Ich technika ataku powoli odbiera Ci życie. Pętla na szyi twej postaci zaciska się. Musisz zabić osy i wydostać się z potrzasku i wyeliminować upadłych.



Ważną częścią w tworzeniu potyczek z potworami są one same, jednakże twórcy muszą przygotować Ciebie i twojego bohatera do walki. Każda klasa w Diablo 3 to tzw "DPS", z angielskiego Damage per second. Obrażenia są bardzo ważne, ale to od gracza zależy czy jego podopieczny będzie miał dużo siły, ale posiadał za to mniej obrony, czy też całkiem odwrotnie. Każda klasa postaci ma kilka umiejętności typowo defensywnych.

Podczas napotykania nowych potworów w dalszych aktach gry, będziesz musiał dostosować swój styl walki. Stare "Walnie w bęben" musisz odstawić do lamusa. Walka w Diablo 3 będzie wymagała myślenia, refleksu i na pewno sprytu.

Dodaj komentarz  

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany. Jeżeli nie masz konta zarejestruj się w dosłownie 20 sekund, bez zbędnych aktywacji konta!
rmx65

Dodał: rmx65, 27.12.2010 22:42

Mnie tam się podoba różnica w wyglądzie i nie tylko czempionów.Tylko żeby nie byli więksi i potężniejsi niż końcowi bossowie.Najbardziej chyba podoba mi się to przywołanie potwora przez obłąkanych okultystów... mam wieeelką nadzieję że tego nie spartoląbigsmile... i że mi D3 wejdzie na kompa bigsmile

Travincal

Dodał: Travincal, 26.12.2010 19:20

Moim zdaniem "czempionów" wystarczyłoby odznaczyć tak, że byłby po prostu większy niż zwykły mob, dodatkowe jakieś tam kosmetyczne zmiany, większa paszcza, łapy czy coś w tym stylu, żeby było widać, że jest to monstrum z tej samej rodziny, ale jest większy i silniejszy i bez dwóch zdań jest to czempion. Taki losowo wybrany wygląd nie byłby dobrym rozwiązaniem. Zapanowałby jako taki chaos moim skromnym zdaniem. A dodatkowe umiejętności byłyby ciekawe. Jakby "czempion" mógł dyrygować mniejszymi mobami z tego samego gatunku, regena strzelać im itd.

__________________
"Mówią, że gdy człowiek traci wszystko i nie ma już nadziei, możemy śmiało powiedzieć, że umarł" – Travens Oferius „Zrozumieć człowieka

Mastemoth

Dodał: Mastemoth, 25.12.2010 23:32

To by była fajna sprawa ULVER - mob unikający cię bezpośrednio ale zakradający się i atakujący często niespodziewanie w plecy albo gdy np wyluzowany stawiasz portal, tudzież czekający na atak innych mobów. Tchórzliwe zachowanie było już w D2 np; w kurast gdzie te małpiszonocośtam wiały jak życie im się kończyło, fanatycy też to robili aby wyleczył ich akollita,Ranny pan nocy uciekał do konta na regeneracje. Mogło by się to losowo odnosić do większej liczby potworków(no oprócz nieumarłych..).A losowe generowanie wyglądu dopełniło by temat- człek nie przyzwyczajał by się tak łatwo do wyglądu przez co nie wiedział co go czeka w starciu.

__________________
Blizzard North znani jako NIEBIESCY pokazali jak to się robi...Activi$ion Bli$$ard znani jako $-ZIELONI-$ pokazali jak to spieprzyć i jeszcze na tym zarobić.

Ulver

Dodał: Ulver, 25.12.2010 15:36

Może inaczej. Nie żądam, by "czempioni" (czy też jakkolwiek inaczej by ich obecnie nazwać) byli niesamowicie inteligentni ale chciałbym, żeby odróżniali się chociaż wizualnie - nie tylko odcieniem kolorów. Mogłyby to być zupełnie inne - a przy tym - niespotykane nigdzie indziej modele. Ewentualnie niecodzienne zachowanie - np. tchórzliwe zachowanie. Sam nie iem, myślę, że można tutaj wykorzystać sporo pomysłów.

Komentarz został edytowany 1 razy, ostatnio: 25.12.2010 15:41

__________________
Nie lubię cię.

Targo

Dodał: Targo, 24.12.2010 14:36

Ulver podzielam twoje wątpliwości. Mam jednak nadzieje że zdziałają coś więcej i nie będą to tylko kosmetyczne zabiegi typu większe HP większe obrażenia.

__________________
Edytuj podpis

Targo

Dodał: Targo, 24.12.2010 14:30

I to mi się podoba, właśnie takiej rozgrywki mi potrzeba. Idziesz i nie wiesz kiedy co cię spotka. Za każdym razem jest inaczej.
bardzo dobrze że rozbudowują sposoby walki potworów, powinno być ich jak najwięcej i powinny by mocno rozbudowane. Najlepiej by było gdyby dodali jeszcze do sztucznej inteligencji element walki grupowej... ciekawe nie ? Ty vs zorganizowana banda nieumarłych. lol

__________________
Edytuj podpis

Mastemoth

Dodał: Mastemoth, 24.12.2010 10:27

Popieram Bartosza w 100%. Ulver - maxymalne dopracowanie i miód byłby tylko w sytuacji gdyby na battle net Mobami sterowali ludzie-nieprzewidywalni, i myślący. Program tak czy inaczej ma swoje ograniczenia niestety, a zabiegi o jakich tu czytam podobają mi się. Do wydania gry Blizz może stworzyć wiele losowych zachowań moba co na pewno będzie na +. Za ładnie brzmi bo przyzwyczaiłeś się do wypowiedzi BASHIOK-a a tu jest czytelniexD

__________________
Blizzard North znani jako NIEBIESCY pokazali jak to się robi...Activi$ion Bli$$ard znani jako $-ZIELONI-$ pokazali jak to spieprzyć i jeszcze na tym zarobić.

Bartosz-Diablo

Dodał: Bartosz-Diablo, 24.12.2010 06:34

Ale jedwabiście lollollol Nie lubiałem tego, że sprzęt i skille postaci w diablo czeto górował nad skillem gracza.

__________________
DwaKamienie z diablo-slayers.pl

Ulver

Dodał: Ulver, 23.12.2010 21:28

Ja tam na razie nie popadam w "hurrra" nastrój. W dwójce czempioni też mieli być wielką nowością a byli tylko... mocniejszymi wersjami mobów i mieli inny kolor... Oczywiście domyślam się, że zapewne i tak będziemy mieli tutaj do czynienia z większą różnorodnością ale zarazem obawiam się, że w istocie nadal będą to zmiany kosmetyczne. Za ładnie to jak dla mnie brzmi.

Komentarz został edytowany 1 razy, ostatnio: 23.12.2010 21:31

__________________
Nie lubię cię.

Gravi

Dodał: Gravi, 23.12.2010 17:56

Co tu dużo mówić, według mnie ekipa z Blizzarda zna się najlepiej na tworzeniu gier, jeśli chodzi o nowości wprowadzone do nowego Diabełka to jestem pozytywnie zaskoczony, coś czuje że przez tą wspaniałą różnorodność tej gry nie będzie można poznać w stu procentach! Up the Blizzard!

__________________
Blizzard Fan

oOldXman

Dodał: oOldXman, 23.12.2010 17:44

sad, troche "walenia w bęben" powinni zostawić. Brzmi to całkiem ciekawie, ale ja już bym tą grę chciał.

__________________
Stare chińskie przysłowie mówi: „jeśli nie masz co powiedzieć, powiedz stare chińskie przysłowie”.

emmilius

Dodał: emmilius, 23.12.2010 17:35

DarkBolo - z tymi przestojami maximum 5-6 dni to może być problem. Podobno Bash zaczął grać w Cataclysm, hehe =].

Komentarz został edytowany 2 razy, ostatnio: 23.12.2010 17:36

__________________
www.emmilius.pl

Agako

Dodał: Agako, 23.12.2010 15:41

Ci okultyści będą świetni xD

DarkBolo

Dodał: DarkBolo, 23.12.2010 15:25

Moge zagwarantowac ze swojej strony, ze nie powinno byc wiecej zastojow dluzszych niz 5-6 dni bigsmile

__________________
Były Redaktor Imperium Diablo

Travincal

Dodał: Travincal, 23.12.2010 15:04

Każdy nowy news mi się podoba i czekam na nie z niecierpliwością. Jak jest zastój z informacjami to aż mnie coś bierze... xD

__________________
"Mówią, że gdy człowiek traci wszystko i nie ma już nadziei, możemy śmiało powiedzieć, że umarł" – Travens Oferius „Zrozumieć człowieka

DarkBolo

Dodał: DarkBolo, 23.12.2010 14:42

Ciesze sie, ze moj najnowszy news spodobal Ci sie bigsmile

__________________
Były Redaktor Imperium Diablo

Travincal

Dodał: Travincal, 23.12.2010 13:31

Na prawdę świetnie. Walki staną się epickie i zróżnicowane. A przez to ciekawsze i trudniejsze. Trzeba będzie łączyć umiejętności tak by wybrnąć z każdej sytuacji. Wszystko się ze sobą wiąże... kapitalnie.
Jeżeli wszystko będzie takie jak piszą, czyli tysiące przedmiotów, sposób rozwoju postaci, ciekawe walki i zróżnicowane sytuacje typu paląca się karawana, albo uratowanie jej to po prostu długie, długie lata grania i eksplorowania gry.
Starzy wyjadacze będą musieli od nowa się uczyć, tak jak i nowi gracze. Achh... Coraz bardziej chcę już się dobrać do tej gry.

__________________
"Mówią, że gdy człowiek traci wszystko i nie ma już nadziei, możemy śmiało powiedzieć, że umarł" – Travens Oferius „Zrozumieć człowieka




Feniks z Popiołów - czekamy...
Niniejsza strona jest częścią Wortalu Phoenix, znajdującego się aktualnie w stanie hibernacji. Kliknij na powyższy link by dowiedzieć się więcej.
Vgroup portfolio, agencja interaktywna - tworzenie portali internetowych, stron www, sklepow, CMS oraz grafiki  web 2.0
© 2002-2014 Imperium Diablo • Wszystko o grach Diablo 3, Diablo 2 i Diablo 1. All trademarks referenced herein are the properties of their respective owners. All rights reserved.