diablo 3

Diablo 3 - Garść informacji, by grało sie lepiej

Dodał: Szeranf, 17.05.2012 00:01, Kategoria: Diablo 3

Postanowiliśmy zebrać dla Was nieco informacji tyczących się poniekąd mechaniki Diablo 3, byście mogli czuć się swobodniej w Sanktuarium. Na chwilę obecną wszyscy razem poznajemy na nowo tę krainę i zanim będziemy w stanie opowiedzieć Wam o niej wszystko, minie z pewnością trochę czasu. Szczególnie trudno może być tym, którzy nie mieli okazji pograć w Betę, albo nie śledzili na bieżąco informacji na temat Diablo 3 w trakcie procesu produkcji.

W newsie znajdziecie kilka podstawowych informacji na takie tematy jak:
Magic Find, Nephalem Valor, Tryb Hardcore, informacje o Towarzyszach, o Poziomach Trudności wliczając Inferno, o Multiplayer i PvP, o Przedmiotach, Potworach i Umiejętnościach.

W rozwinięciu newsa nie znajdziecie spoilerów z fabuły, dlatego darowaliśmy sobie opisywanie tam szczegółów dotyczących zadań, lub też lokacji, które odwiedzimy. Możecie bez obaw przejść do rozwinięcia newsa!




• Magic Find (MF) •


- Pozwala zwiększyć częstotliwość wypadania przedmiotów Magicznych, Rzadkich, Legendarnych i z Zestawów.
- Można znaleźć ten atrybut w przedmiocie posiadającym wystarczająco wysoki poziom, by móc mieć odpowiadający za niego affix.
- Opiera się na procentowym zwiększeniu szansy.
- Otrzymujesz 20% wartości MF na twoich towarzyszach w stosunku do ogólnej puli tego atrybutu w ich przedmiotach.
- Gdy gracz walczy w drużynie, całkowity MF wszystkich członków jest rozdzielany po równo pomiędzy każdego z graczy. Gdy cała drużyna ma 50% MF, 20% więcej złota i 10% więcej doświadczenia, to gdy w drużynie jest 4 graczy, każdy ma po 12,5% MF, 5% więcej złota i 2,5% więcej doświadczania.
- Trudniej jest znaleźć ekwipunek zapewniający dostateczny MF niż w Diablo II, ze względu na konieczność dbania o pozostałe atrybuty.
- Dodając do miejsca na klejnot w hełmie topaz zwiększasz swój MF.
- Nie ma maksymalnej granicy MF, którą możesz osiągnąć.




• Nephalem Valor •


- Zwiększa MF, przez co dostajemy z Bossów lepsze przedmioty.
- Dostępny tylko dla postaci na 60 lvl.
- Po zabiciu elitarnego potwora aktywuje się.
- Po kolejnym zabiciu elitarnego potwora efekt nie nakłada się na siebie.
- Efekt znika, gdy zmienisz umiejętność, runę umiejętności, umiejętność pasywną, albo opuścisz grę.
- Jeśli nie zrobiłeś tego co wyżej, trwa nieokreślony czas.
- Dołączający gracz nie otrzymuje bonusu, który zdobyli już gracze uczestniczący wcześniej w rozgrywce.
- Śmierć postaci nie powoduje zniknięcia bonusu.
- W przypadku wyrzucenia z gry ma się krótki czas by powrócić, zanim bonus przepadnie.




• Hardcore •


- Tryb jest odblokowany, gdy gracz osiągnie swoją pierwszą postacią poziom 10.
- Postacie grające w tym trybie nie mogą być używane po śmierci.
- Gdy postać taka zginie, gracz traci cały ekwipunek.
- Nie ma możliwości wskrzeszenia postaci grającej w tym trybie, nie ważne z jakich powodów zginęła.
- Statystyki postaci będą dostępne nawet gdy te zginą w specjalnej "Hall of Heroes", w której gracz będzie mógł przechowywać zmarłych bohaterów.
- Nie ma żadnej różnicy w rozgrywce w tym trybie poza jednym życiem.
- Dom Aukcyjny bazujący na realnej walucie nie jest dostępny dla grających w tym trybie.
- Wspólna skrytka nie umożliwia dzielenia się przedmiotami pomiędzy postaciami grającymi w zwykłym trybie, a postaciami grającymi w trybie Hardcore. Również rozwój rzemieślników nie jest wspólny.




• Towarzysze •


- Mamy trzech towarzyszy - Templariusza, Zaklinaczkę, Szelmę.
- Templariusz skupia się na walce w zwarciu, przyjmowaniu obrażeń i uleczaniu.
- Zaklinaczka skupia się na magii i zaklęciach.
- Szelma skupia się na walce na dystans przy użyciu łuku.
- Można mieć tylko jednego towarzysza "na raz".
- Nawet gdy nie korzystasz z jego pomocy, będzie on awansował w podobnym tempie co twoja postać.
- Nie możesz ich używać w grze multiplayer.
- Zostają oni wskrzeszeni chwilkę po polegnięciu w bitwie.
- Można zamienić towarzysza w każdej chwili w mieście.
- Są oni integralną częścią fabuły, każdy dodaje swoją historię.
- Templariusz potrzebuje siły, by zwiększyć swoje obrażenia.
- Szelma potrzebuje zręczności, by zwiększyć swoje obrażenia.
- Zaklinaczka potrzebuje inteligencji, by zwiększyć swoje obrażenia.
- Dostają oni 2,5 więcej Witalności, za każdy jej punkt.
- Możesz respecjalizować swojego towarzysza w dowolnej chwili za darmo.
- Możesz wyposażyć ich w bronie, amulety, 2 pierścienie i unikalny przedmiot przeznaczony dla każdego z nich.
- Dostają tylko 20% MF z przedmiotów na nich założonych.




• Poziomy Trudności •


- Są cztery poziomy trudności: Normalny, Koszmar, Piekło i Inferno.
- Gracz powinien kończyć je kolejno na poziomach około 30, 50 i 60.
- Aby odblokować wyższy poziom trudności trzeba przejść ten niższy.
- Zawartość gry (tj. fabuła itp.) nie różni się w zależności od poziomu trudności.
- W zależności od poziomu trudności potwory mają zwiększone obrażenia, życie, obronę, affixy i ulepszoną sztuczną inteligencję.
- Niektóre affixy potworów są dla nich dostępne tylko na wyższych poziomach trudności.
- Im wyższy poziom trudności, tym wyższy poziom przedmiotów - czyli lepsze przedmioty są do znalezienia tylko grając na trudniejszych poziomach.
- Jest kilka unikalnych potworów, które można spotkać tylko na wyższych poziomach trudności.
- Elitarne potwory będą na Inferno coraz trudniejsze, jeśli nie pokonasz ich dostatecznie szybko.




• Inferno •


- Inferno to nowy poziom trudności w odniesieniu do Diablo II - jest to jednocześnie najwyższy poziom trudności dostępny w grze Diablo III.
- Aby na nim grać trzeba zdobyć 60 poziom postaci.
- Inferno jest przeznaczone na końcową zawartość gry Diablo III.
- Dla przykładu, życie i obrażenia potworów na Inferno są około 6-7 razy większe niż na Piekle.
- Potwory w 1 akcie są na poziomie 61, w 2 na 62, w 3 i 4 na poziomie 63. Każdy z tych poziomów ma przypisany odpowiedni tier przedmiotów, który może wypaść tylko z potworów o tymże poziomie. Czyli na inferno mamy 3 tiery, które przede wszystkim wyróżniają się wyglądem pancerza.
- Elitarne potwory również maja "licznik ściekłości", który rośnie z czasem, gdy nie możesz sobie poradzić z potworem.





• Multiplayer •


- W każdej grze może być maksymalnie 4 graczy.
- Potwory stają sie silniejsze wraz z dołączeniem kolejnych graczy do gry.
- Towarzysze nie są dostępni w takiej rozgrywce.
- Gra może być prywatna, publiczna, bądź z możliwością zaproszenia wybranych osób.
- Gracz może wyszukiwać otwartych gier pod względem zadania, od którego chce zacząć.
- Po dołączeniu do gry sztandar gracza pojawia się w mieście.
- Klikając na sztandar innego gracza jesteś automatycznie teleportowany w jego pobliże.
- Każdy gracz ma swój łup, który tylko on może zobaczyć, dopóki nie go podniesie i nie upuści ponownie. Kule zdrowia są ogólnodostępne i nie przypisane dla danego gracza.
- Gracz może w krótkim czasie wskrzesić innych graczy gdy ci polegną.
- Nie ma innej możliwości grania niż prze Battle.net.
- Inni gracze nie mogą używać twoich miejskich portali.
- Nie ma systemu klanowego/gildyjnego i w chwili obecnej nie jest on planowany.




• PvP •


- Nie będzie sytemu znanego z Diablo 2. Będą specjalne areny do pojedynków między graczami, które obecnie nie są dostępne - zostaną dodane w najbliższych łatkach do gry.
- Gracze będą mogli grać na arenach w drużynach po 4 graczy.
- Gra na arenie to "czasowy pojedynek na śmierć" - każda z drużyn musi zabić przeciwnika jak najwięcej razy w danym czasie.
- Będzie można stworzyć drużynę z przyjaciółmi, bądź zostać losowo przypisanym do graczy również szukających drużyny.
- Nie będzie doświadczenia za zabijanie innych graczy w pvp.
- Jedyną nagrodą będą ulepszenia sztandaru.
- Będzie niedostępny publicznie ranking pozwalający dobierać losowo graczy o zbliżonych umiejętnościach.




• Umiejętności •


- Każda umiejętność jest dostępna dla gracza z czasem awansowania jego postaci na wyższy poziom doświadczenia.
- Wszystkie umiejętności są dostępne od poziomu 30.
- Nie ma punktów umiejętności, każda umiejętność jest udostępniana z czasem dla gracza.
- Gracz może wybrać 6 umiejętności, których chce używać w danym czasie. Są one podzielone na 6 kategorii z czego można zrezygnować wybierając z opcji tzw. "Elective Mode".
- Gracz może wybrać inną umiejętność która chce używać, po odczekaniu 5 sekund (na normalnym poziomie trudności), chyba że przebywa w mieście, gdzie nie ma ograniczenia. Na wyższych poziomach trudności trzeba czekać dłużej.




• Runy Umiejętności •


- Są automatycznie dostępne dla gracza i nie trzeba ich znajdować.
- Różne runy będą dostępne dla gracza wraz z jego awansowaniem.
- Pierwsza jest dostępna na 6 poziomie, a później dochodzą kolejne co któryś poziom, aż do 60.
- Każda umiejętność posiada 5 różnych run dostępnej dla niej.
- Runa może zmieniać różne rzeczy w umiejętności, od rodzaju obrażeń, po mechanikę (z pojedynczego celu, na obszarowy).
- Gracz może zmieniać runy w danej umiejętności po 5 sekundach odczekania. Na wyższych poziomach czas ten się wydłuża, a w nieście nie obowiązuje.




• Potwory •


- Są różne typy potworów, takie jak nieumarli, demony, zwierzęta i kilka innych.
- Potwory występują w 6 rodzajach, które można rozpoznać po kolorze ich nazw: Zwykłe (biały), Czempioni (niebieski), Rzadkie (żółty), Unikalne (purpurowy) Mini-Bossowie (purpurowy) i Bossowie (purpurowy).
- Każdy typ potwora ma wiele różnych affixów którymi może się wzmocnić, również zależy od tego w jakich grupach się poruszają.
- Czempioni pojawiają się w grupach po 3 albo 4 potwory.
- Rzadkie są pojedynczymi, potężnymi potworami, trudnymi do znalezienia i pokonania.
- Mini-Bossowie zazwyczaj są potworami, które należy zabić, by wykonać zadanie.
- Bossowie pojawiają się na końcu danego aktu i są najbardziej wymagającymi przeciwnikami.
- Sztuczna inteligencja potworów została znacznie zwiększona w porównaniu z tą znaną z Diablo II, również potwory mogą pochwalić się szerszą gamą affixów niż kiedyś.
- Każdy potwór ma szansę na wyrzucenie losowych przedmiotów zależnych od jego poziomu.
- Walki z bassami będą ciekawsze niż te znane z Diablo II.
- W zasadzie finalny Boss jest chyba każdemu znany, skoro Blizzard ogłosił to już w 2011 roku.
- Specjalnym potworem jest jeszcze Goblin gubiący złoto.
- Goblin zawsze stara się biec w kierunku innych potworów, by jego załapanie nie było zbyt łatwe.
- Jeśli Goblin nie zostanie złapany w odpowiednim czasie, otworzy portal i ucieknie.




• Kamienie Szlachetne •


- Mamy cztery rodzaje kamieni szlachetnych: Ametyst, Szmaragd, Rubin i Topaz.
- Każdy z nich ma 14 poziomów i tylko osiem pierwszych można znaleźć ze zwykłych potworów. Wyższe mogą być zrobione tylko przez Jubilera z kamieni niższych poziomem.
- Kamienie dają różne bonusy, w zależności od tego do jakiego typu przedmiotu zostaną włożone.




• Barwniki •


- Za pomocą barwników można zmieniać kolor pancerza.
- Dostępne są 24 barwniki w tym dwa ekskluzywne dla edycji kolekcjonerskich.
- Można prosić innych graczy by zabarwili nasze przedmioty.
- Zabarwione przedmioty są odbarwiane do ich oryginalnego koloru gdy są wystawione w domu aukcyjnym.




• Mikstury i Kule Życia •


- Mikstury nadal są dostępne w grze i przypisane klawiszowi "Q".
- Mikstury maja ograniczenie czasowe w ich użyciu.
- Potwory wyrzucają kule życia, które zebrane przez gracze lecza jego, drużynę, przywołańców i towarzyszy.
- Kule życia są widoczne dla każdego gracza.
- Każdy potwór może upuścić Kule Życia.
- Potwory elitarne i bossowie wyrzucają Kulę Życia przy kilku okazjach.
- Można zwiększyć ilość życia przywracaną przez Kule Życia dzięki specjalnemu affixowi dostępnemu w przedmiotach.




• Ekwipunek i Skrzynka •


- Gracz ma ekwipunek podzielony na kratki.
- Każdy przedmiot zajmuje jedną bądź dwie kratki.
- Gracz ma dostęp do skrzynki, która jest wspólna dla wszystkich postaci na koncie gracza (poza postaciami trybu Hardcore).
- Można rozszerzyć swoją skrytkę płacąc za to złotem.


Na chwilę obecną to wszystkie informacje jakie możemy Wam przekazać! Możecie być pewni, że nowych wiadomości przynajmniej w najbliższych dniach nie zabraknie. Jak tam u Was w grze idzie? Macie jakieś trudności? Zaaklimatyzowaliście się już, czy nawyki z Diablo 2 nadal Was prześladują? Zapraszamy do komentowania!
.

Dodaj komentarz  

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany. Jeżeli nie masz konta zarejestruj się w dosłownie 20 sekund, bez zbędnych aktywacji konta!
cheshirecat

Dodał: cheshirecat, 24.05.2012 13:07

Skrzynia ma jaszcze "zakładki" ale póki co ich nie wykupiłem - szkoda mi złota. Sa inne wydatki w grze...

rmx65

Dodał: rmx65, 17.05.2012 14:35

Bardzo fajny opis na pewno się przyda jak wymienię sprzęt... tylko ta reklama na 'Dzień Dobry' caaaały ekran zasłania... sad

GoRo

Dodał: GoRo, 17.05.2012 12:29

• Umiejętności •
Wszystkie umiejętności są dostępne od poziomu 30. <<--Tylko Umiejętności Aktywne. A pasywne do 60lv ;p

Szeranf

Dodał: Szeranf, 17.05.2012 11:42

@Mastermoth - utrata przedmiotów na hc jest rozwiązaniem obecnym, ale nie koniecznie ostatecznym. Blizzard powiedział, że jeśli gracze będą chcieli, to przemyślą sprawę jeszcze raz - zastanowią się nawet na wypadaniu przedmiotów w PvP na hardcorze. Niby wszystko zależy od graczy, ale tak naprawdę od Blizzarda. Także nie ma co się martwić na zapas.

Mi się osobiści podoba pomysł z dużą, współdzieloną skrzynką. Jaki sens miało robienie mułów poza przechowywaniem przedmiotów (ewentualnie kuźnią)? Teraz nareszcie wszystkie postacie będą grywalne - nie będzie potrzeba kilku kont i znikną problemy z szukaniem przedmiotów na kilku postaciach. Przerzucanie itemów, to też był problem, na SP już było to niemożliwe bez użycia HE. Fajnie, że w końcu będę mógł oddać swojej drugiej postaci, często innej klasie, przedmiot bardziej do niej pasujący.

Azet

Dodał: Azet, 17.05.2012 09:59

Fajny, krótki opis głównych założeń gry. Jak do tej pory w grze nie spodobała mi się tylko rozszerzalna złotem skrytka :s
No ale cóż.

__________________
Power is a curious thing. Power resides where man believe it resides. It’s a trick. A shadow on the wall.

CoNaObiad

Dodał: CoNaObiad, 17.05.2012 09:54

Fajnie, że Szeranf napisał takie podsumowanie. Jeżeli ktoś wcześniej nie śledził newsów, to ma teraz informacje jak na dłoni.

__________________
Fapałke i Nubałke ;(

Mastemoth

Dodał: Mastemoth, 17.05.2012 08:37

Idea wspólnej skrzynki - o ile będzie odpowiednio duża - jest spoko. Nie będzie problemu z przerzucaniem przedmiotów do mułów .smile2
Gorsza jest utrata sprzętu u hardkorowca...Mógł by chociaż kolega zebrać to ze zwłok - to moim zdaniem pomysł z dupy.

Komentarz został edytowany 1 razy, ostatnio: 17.05.2012 08:40

__________________
Blizzard North znani jako NIEBIESCY pokazali jak to się robi...Activi$ion Bli$$ard znani jako $-ZIELONI-$ pokazali jak to spieprzyć i jeszcze na tym zarobić.

sir_kristoff

Dodał: sir_kristoff, 17.05.2012 08:13

Plus jest taki że nie musisz przerzucać itemów między postaciami, albo szukać, w której postaci coś miałeś tylko wszystko jest w jednym miejscu.

GoRo

Dodał: GoRo, 17.05.2012 07:41

A ja mam pytanie gdzie można znaleźć: "karta kowalstwa" ?

Dobra już wiem gdzie ....

Komentarz został edytowany 1 razy, ostatnio: 17.05.2012 12:30

Timber_Wolf

Dodał: Timber_Wolf, 17.05.2012 00:43

Pomijając resztę, skrzynka to porażka. Że niby mam trzymać cały złom z kilku różnych psotaci w jednej skrzynce? Beznadzieja.

__________________
Lewicowość jest czymś w rodzaju fantazji masturbacyjnej, dla której świat faktów nie ma najmniejszego znaczenia. ~ George Orwell




Feniks z Popiołów - czekamy...
Niniejsza strona jest częścią Wortalu Phoenix, znajdującego się aktualnie w stanie hibernacji. Kliknij na powyższy link by dowiedzieć się więcej.
Vgroup portfolio, agencja interaktywna - tworzenie portali internetowych, stron www, sklepow, CMS oraz grafiki  web 2.0
© 2002-2014 Imperium Diablo • Wszystko o grach Diablo 3, Diablo 2 i Diablo 1. All trademarks referenced herein are the properties of their respective owners. All rights reserved.