diablo 3

Diablo 3 - O klejnotach i craftingu

Dodał: Wanderer, 27.08.2010 16:31, Kategoria: Diablo 3

Bashiok - Community Manager Blizzarda - postanowił podzielić się z użytkownikami oficjalnego forum Battle.net informacjami na temat możliwości klejnotów i craftingu. W dzisiejszym newsie dowiecie się m.in. o ulepszaniu klejnotów i możliwości ich usuwania z przedmiotów. Zapraszamy do lektury.


Fan zadał pytanie o sposób działania karawan w grze wieloosobowej. Bashiok odpowiedział:

Cytat:
Będziesz widział i współdziałał ze swoją własną karawaną podczas gry wieloosobowej.

Oczywiście nie powstrzyma to nikogo przed tworzeniem i kupowaniem przedmiotów u swoich ulepszonych Rzemieślników.

Tak, miałem to samo zmartwienie. Jeśli miało się na tyle szczęścia, aby znaleźć bardzo rzadką, potężną recepturę, chciałoby się kontrolować jej używanie. Byłoby kiepsko, jeśli którakolwiek z osób znajdujących się w danej grze z tobą po prostu zaczęłaby używać twoich Rzemieślników dla swojej wygody.

Zawsze wyobrażałem sobie sytuację, w której ludzie posiadaliby rzadkie receptury i w rzeczywistości żądaliby zapłaty za wejście do swoich gier, by ludzie mogli z tych receptur korzystać. Ma to ogromny potencjał griefing’u [aktu dręczenia, niepokojenia graczy, również poprzez naginanie mechaniki rozgrywki gry] i naprawdę, sprzedawanie stworzonego przedmiotu jest czystszą drogą do udostępnienia pożądanych przedmiotów. Wymaga to jednak inwestycji z góry.




Jeden z fanów był ciekaw, czy istnienie pewnego przycisku, który używany byłby do podnoszenia całego łupu znajdującego się na ekranie, byłoby możliwe. Bashiok pośpieszył z odpowiedzią:

Cytat:
Nie podoba nam się i nie chcemy zachęcać do jakiejkolwiek formy item-hoovering’u [co można przetłumaczyć jako „zbieranie przedmiotów przy użyciu odkurzacza”]. Zabijanie potworów, wyglądanie wypadających przedmiotów, a następnie podnoszenie ich jest częścią gry.

Nie mamy nic przeciwko automatycznemu zbieraniu złota, gdyż nie ma tak naprawdę powodu, dla którego by się go nie podnosiło, albowiem nie zabiera miejsca w inwentarzu. Wszystko to, co zajmuje w nim miejsce ma pewną dozę wyboru, bez względu na to czy uważasz, że odzyskasz większość rzeczy, czy też nie.

Warty wzmianki jest fakt, że mniej przedmiotów wypada z potworów w Diablo 3 niż w Diablo 2 i szansa na wypadnięcie tych rzadszych jest większa. Tak więc zbierana będzie ich mniejsza liczba i z reguły będą one lepszej jakości niż te z poprzedniej części gry.




Fan zauważył, że aby otrzymać klejnot poziomu 14, wymagałoby to więcej niż 19,683 klejnotów poziomu 5 [najwyższy poziom klejnotu możliwy do wypadnięcia z potwora. Aby ulepszyć dany klejnot o jeden poziom, należy połączyć ze sobą 3 klejnoty tego samego poziomu]:

Cytat:
Tak, to prawda. Należy mieć na uwadze, że nic z tej kwestii nie przeszło rzeczywistych testów, ale aktualny projekt zakłada, że duża ilość niskopoziomowych klejnotów będzie wymagana do zdobycia tych najlepszych.

Założeniem ulepszania klejnot-klejnot nie jest stworzenie ogromnych przepaści, przez które będziesz się czuł gorszy, jeśli nie posiadasz klejnotów poziomu 14 w każdym slocie, ale jako długoterminowy cel dla hardkorowych min/maxer’ów i graczy PvP, którzy będą grać przez długi czas i będą w stanie pracować dla osiągnięcia tychże celów.

Również gra handlowa i miliony ludzi grających przez miesiące sprawi, że będą bardziej dostępne niż mogą się wydawać przy przytaczaniu takich liczb jak 19 tysięcy. :-)

W odczuciu może być to kiepskie lub będziemy musieli coś dodać aby zniwelować te przepaści (i kto wie co jeszcze). Wszystko to jest aktualnie niesprawdzone, ale uważamy, że daje niezły, długoterminowy cel, do którego każdy może dążyć przez zabijanie potworów i podnoszenie klejnotów.




Bashiok następnie w jednym z postów potwierdził możliwość układania w stosy klejnotów:

Cytat:
Klejnoty układają się w stosy. Aktualnie jeden ma 10 klejnotów, ale ta liczba zawsze może się zwiększyć zależnie od tego, jaką uznamy za odpowiednią.

Istnieje szansa na użycie ich na inne sposoby niż zagnieżdżanie. Może crafting. Podoba nam się pozostawienie ich jako coś, co możesz łączyć ze sobą jedynie przy odwiedzaniu Jubilera. Nie chcemy jednak, aby było to irytujące lub zajmowało dużo czasu. Nie będziemy również od kogoś, by przy odwiedzaniu jubilera z 19 tysiącami klejnotów ulepszał je aż do 14 poziomu. ;-)

Klejnoty nie posiadają wymagań co do poziomu, więc naszym zamierzeniem jest użycie ich jako metodę twinkowania [procesu zdobywania najlepszego uzbrojenia na dany poziom postaci – termin szczególnie znany w World of Warcraft] nowych postaci lub zezwolenia ludziom na przekonanie się do nich odrobinkę wcześniej, jeśli posiadają złoto.

Oczekujemy od nich aktualnie, aby dały zajęcie hardkorowym graczom zanim zaczną maksować swoje gemy na taki okres czasu i nie otrzymali klejnotów poziomu 14 na każdy slot swojego uzbrojenia, zanim nie podamy im czegoś nowego.




Bashiok w niedługim czasie po opublikowaniu wyżej opisanych informacji, dodał kilka nowych:

Cytat:
Niemożliwe jest odzyskanie podobnej ilości materiałów do craftingu użytych do stworzenia danego przedmiotu. Jeśli jakiś stworzysz, a następnie poddasz go odzyskiwaniu, stracisz znaczną część tego, co wymagane będzie do wykonania następnego przedmiotu tego samego typu.

Należy mieć na uwadze fakt, że możesz zapłacić Rzemieślnikowi za usunięcie klejnotów z danego przedmiotu. Ostatni projekt, o którym słyszałem, bazował na wartości klejnotów - gdy zagnieżdżasz klejnoty o wyższym poziomie, proces ten staje się droższy, ale niemalże z całą pewnością będziesz chciał je usunąć z tego przedmiotu, by podwyższyć ich poziom lub podmienić na innym uzbrojeniu. Może to spowodować pewne unikalne problemy dla niskopoziomowych (ztwinkowanych) postaci próbujących kupować wysoko poziomowe klejnoty, a następnie nie mających możliwości ich usunięcia, gdy otrzymają lepszą część zbroi (gdyż ich na nią nie stać), ale może okazać się to akceptowalną blokadą.

A jeśli receptura wymaga do jej wykorzystania klejnotu? W tym przypadku tak naprawdę nie jest to zagnieżdżony przedmiot jako składnik. Czy w tym przypadku nadal możliwe jest odzyskanie klejnotu?

Pomysł aby klejnoty były nawet wymagane do receptur jest wciąż po prostu myślą, więc głębszy projekt dotyczący ich wcielenia do craftingu jest nieznany.

Dodaj komentarz  

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany. Jeżeli nie masz konta zarejestruj się w dosłownie 20 sekund, bez zbędnych aktywacji konta!
supratec4

Dodał: supratec4, 28.08.2010 00:13

tak napisał Bashiok"smile proces ten drożeje im gem ma wyższy poziom

macyek

Dodał: macyek, 27.08.2010 23:31

czyli z tego wynika że gemy będzie można odzyskać z itemu, y?wink

Komentarz został edytowany 2 razy, ostatnio: 27.08.2010 23:32




Feniks z Popiołów - czekamy...
Niniejsza strona jest częścią Wortalu Phoenix, znajdującego się aktualnie w stanie hibernacji. Kliknij na powyższy link by dowiedzieć się więcej.
Vgroup portfolio, agencja interaktywna - tworzenie portali internetowych, stron www, sklepow, CMS oraz grafiki  web 2.0
© 2002-2014 Imperium Diablo • Wszystko o grach Diablo 3, Diablo 2 i Diablo 1. All trademarks referenced herein are the properties of their respective owners. All rights reserved.