diablo 3

Diablo 3 - Pelna lista zmian w patchu 1.0.3.

Dodał: Szeranf, 20.06.2012 08:00, Kategoria: Diablo 3

Blizzard opublikował oficjalną listę zmian w Patchu 1.0.3. mającym udoskonalić Diablo 3. Pełną listę poprawek znajdziecie u nas jak zwykle w rozwinięciu newsa.


Na początek krótki przegląd najważniejszych zmian:
  • Wartość premii zwiększającej szybkość ataku na broni i zbrojach została zmniejszona o 50%.
  • Wysokopoziomowe przedmioty (z poziomów 61-63) będą wypadać we wszystkich aktach na poziomie infernalnym oraz w aktach III i IV piekielnego poziomu trudności.
  • Zwiększono koszt naprawy przedmiotów na poziomach od 53 do 60.
  • Współczynnik znajdowania magicznych przedmiotów nie będzie już brany pod uwagę, podczas przeszukiwania obiektów w świecie gry, takich jak skrzynie, beczki, wazy, urny oraz zwłoki.
  • Zabicie unikalnych potworów na piekielnym i infernalnym poziomie trudności nie gwarantuje już, że upuszczą dwa magiczne przedmioty.
  • Ze stojaków z bronią nie będzie już zawsze wypadać broń.
  • Ze zniszczonych obiektów w grze nie będą już wypadać przedmioty, a szansa na wypadnięcie z nich złota została znacznie zmniejszona.
  • Koszt wytwarzania wszystkich przedmiotów z poziomów 1-59 w złocie i materiałach rzemieślniczych został zmniejszony o 50% - 75%.
  • Elitarne grupy (czempioni/potwory rzadkie) będą teraz pozostawiać po sobie dodatkowy przedmiot dla graczy z 5 kumulacjami Męstwa nefalemów. Istnieje gwarancja, że będzie to przedmiot rzadki.
  • Zmniejszono obrażenia zadawane przez potwory w akcie II, III oraz IV na infernalnym poziomie trudności.

Poniżej szczegółowy changelog Patcha 1.0.3. - zapraszamy do zapoznania się z nim:

Ważne: Przypominamy, że nie otrzymasz informacji o możliwości pobrania aktualizacji 1.0.3 dopóki nie zostanie ona udostępniona w twoim regionie. Jeśli logujesz się z klienta amerykańskiego lub azjatyckiego, przed instalacją trzeba będzie poczekać na wydanie aktualizacji w danym regionie. Poza tym, jeśli twoim ojczystym regionem jest Europa, po wydaniu aktualizacji 1.0.3 nie będzie można zalogować się na serwery amerykańskie i azjatyckie, aż do momentu wprowadzenia aktualizacji także w tych regionach.


Aktualizacja Diablo III 1.0.3 – v.1.0.3.10057


Ogólne
  • Aby uniemożliwić nieumyślne sprowadzenie potworów z innych rejonów gry do miasta, po obu stronach mostu wiodącego z Nowego Tristram do Kotliny Lamentów ustawiono portale. Miasta zawsze miały pełnić rolę azylu, schronienia przed walką, a ta zmiana zabezpieczy mieszkańców przed potwornościami czyhającymi za murami miasta.

Battle.net
  • Ogólne
    • Osoby na liście znajomych będą teraz sortowane według imienia, najpierw na podstawie Rzeczywistego ID, a następnie według BattleTagu.
    • Menu szybkiego dołączenia również będzie sortowane według imienia, najpierw na podstawie Rzeczywistego ID, a następnie według BattleTagu.
    • Ustawienia i preferencje czatu będą teraz zapisywane przy każdym wylogowaniu.
    • Zgłoszenie innego gracza za pomocą opcji Zgłoś > Spam, spowoduje wyciszenie gracza do końca obecnej sesji.
  • Poprawki błędów
    • Używanie komendy /kto na kanale z dużą liczbą użytkowników nie powinno już powodować zawieszenia gry.
    • Przycisk „Zaproś do drużyny” nie powinien już być wyszarzony, jeśli gracz:
      • Odrzuci zaproszenie
      • Poprosi o zaproszenie, a następnie je odrzuci
      • Przyjmie zaproszenie, po czym natychmiast wyjdzie z drużyny
    • Na ekranie postaci powinny być teraz zawsze wyświetlane prawidłowe informacje o akcie i zadaniu.
    • Jeśli konto Battle.net ma wyłączone Rzeczywiste ID, próba dodania znajomego z Rzeczywistym ID w Diablo III spowoduje wyświetlenie następującego komunikatu o błędzie: „Battle.net nie może dodać znajomego, ponieważ posiadasz wyłączoną usługę Rzeczywiste ID.”

Klasy
  • Barbarzyńca
    • Umiejętności aktywne
      • Przezwyciężenie bólu
        • Runa umiejętności – Pogarda dla słabości
          • Ilość odbitych obrażeń jest teraz ograniczona do maksymalnej liczby punktów życia gracza.
      • Przytłaczający atak
        • Runa umiejętności – Miażdżąca przewaga
          • Ilość odbitych obrażeń jest teraz ograniczona do maksymalnej liczby punktów życia gracza.
          • Zaktualizowano opis, tak aby wskazywał, że odbijane są zarówno obrażenia w walce wręcz jak i dystansowe.
      • Rzut bronią
          Opis umiejętności pokazuje teraz prawidłowy czas spowolnienia celu: "Ciskasz we wroga bronią miotaną, zadając 100% obrażeń od broni i zmniejszając jego szybkość ruchu o 60% przez 1,5 sek." (Działanie umiejętności nie uległo zmianie.)
    • Umiejętności pasywne
      • Nieustępliwość
        • Obecnie zmniejsza koszt wszystkich umiejętności w furii o 75%, zamiast 100%. (redukcja obrażeń o 50% pozostaje niezmieniona)
  • Łowca demonów
    • Umiejętności aktywne
      • Strzała odłamkowa
        • Runa umiejętności – Oślepiająca strzała
          • Opis umiejętności pokazuje teraz prawidłowy typ obrażeń zadawanych przez Oślepiającą strzałę: "Masz 55% szans na to, że wrogowie trafieni granatami będą ogłuszeni przez 2 sek. Granaty zadają obrażenia fizyczne." (Działanie umiejętności nie uległo zmianie.)
      • Granaty
        • Runa umiejętności – Granaty ogłuszające
          • Opis umiejętności pokazuje teraz prawidłowy czas ogłuszenia celu: „Masz 25% szans na to, że granaty ogłuszą wrogów na 1,5 sek. (Działanie umiejętności nie uległo zmianie.)
    • Poprawki błędów
      • Kolczatka
        • Runa umiejętności – Postrzępione kolce
          • Obecnie efekt będzie mógł się kumulować maksymalnie 10 razy na jednym celu.
      • Strzała żywiołów
        • Runa umiejętności – Macki otchłani
          • Macki będą teraz trafiać w każdy cel tylko raz
  • Mnich
    • Ogólne
      • Mnisi mogą teraz używać dwuręcznych toporów, dwuręcznych buław i dwuręcznych mieczy.
    • Umiejętności aktywne
      • Spokój ducha
        • Runa umiejętności – Natychmiastowa karma
          • Ilość odbitych obrażeń jest teraz ograniczona do maksymalnej liczby punktów życia gracza.
      • Siedmiostronne uderzenie
        • Runa umiejętności – - Nieprzerwany atak
          • Opis został zmieniony dla większej jasności: „Skraca czas odnowienia siedmiostronnego uderzenia do 23 sekund.” (Działanie umiejętności pozostało bez zmian.)
      • Mantra pomsty
        • Zadane obrażenia są teraz ograniczone przez maksymalną liczbę punktów życia celu.
    • Umiejętności pasywne
      • Na pograniczu śmierci
        • Zabójczy cios, który zostanie zaabsorbowany przez Spokój ducha nie aktywuje już umiejętności Na pograniczu śmierci.
  • Czarownik
    • Umiejętności aktywne
      • Diamentowa skóra
        • Runa umiejętności – Lustrzana skóra
          • Ilość odbitych obrażeń jest teraz ograniczona przez ilość obrażeń absorbowanych przez Diamentową skórę.
      • Zaklęta broń
        • Po aktywacji pojawi się ikona wyświetlająca pozostały czas działania umiejętności.
      • Meteoryt
        • Runa umiejętności – Gwiezdny pakt
          • Teraz zadaje obrażenia od ognia zamiast obrażeń od mocy tajemnej.
    • Umiejętności pasywne
      • Paraliż
        • Opis umiejętności pokazuje teraz prawidłowy czas ogłuszenia celu: „Obrażenia od błyskawic zadane przeciwnikom mają 8% szansy na ogłuszenie celu przez 1,5 sek. (Działanie umiejętności nie uległo zmianie.)
  • Umiejętności aktywne
    • Pies zombie
      • Runa umiejętności – Wampirze bestie
        • Opis został zaktualizowany: „Twoje psy zombie odzyskują 50% zadawanych przez nie obrażeń w postaci punktów życia dzielonych równo pomiędzy tobą a nimi.” (Działanie umiejętności nie uległo zmianie.)

Rzemiosło
  • Ogólne
    • Koszt wytwarzania wszystkich przedmiotów z poziomów 1-59 w złocie i materiałach rzemieślniczych został zmniejszony o 50% - 75%.
  • Kowal
    • Koszt awansu kowala w złocie został obniżony o 50%.
    • Liczba kart kowalstwa, ksiąg kowalstwa lub ksiąg tajemnic potrzebnych do awansowania kowala, została zmniejszona:
      • bazowe poziomy wymagają 1 karty/księgi zamiast 5
      • poziomy przejściowe wymagają 2 kart/ksiąg zamiast 5
    • Liczba kart kowalstwa oraz ksiąg kowalstwa wymaganych do wyrobu przedmiotów na poziomach 1-59 została zmniejszona.
    • Do wykonania przedmiotów z 3 afiksami nie potrzeba już kart kowalstwa ani ksiąg kowalstwa.
    • Koszt w złocie wykonania przedmiotów z 4 oraz 5 afiksami (wliczając w to przedmioty na infernalnym poziomie trudności) został zmniejszony.
    • Zmniejszono koszty wyrobu broni.
    • Zmniejszono szansę na uzyskanie legendarnego materiału rzemieślniczego po wykonaniu odzysku z przedmiotów 60 poziomu.
  • Złotnik
    • Znacząco zmniejszono koszt łączenia klejnotów klas 1-8:
      • Łączenie wymaga teraz 2 klejnotów, zamiast 3.
        • Koszt w złocie połączenia klejnotów w poszczególnych klasach wygląda następująco:
          • Klasa 2 - Wybrakowany: 10 złota (poprzednio 500 złota)
          • Klasa 3 - Normalny: 25 złota (poprzednio 750 złota)
          • Klasa 4 - Nieskazitelny: 40 złota (poprzednio 1250 złota)
          • Klasa 5 - Idealny: 55 złota (poprzednio 2000 złota)
          • Klasa 6 - Promienisty: 70 złota (poprzednio 3500 złota)
          • Klasa 7 - Sześcienny: 85 złota (poprzednio 7500 złota)
          • Klasa 8 - Nieskazitelny sześcienny: 100 złota (poprzednio 20000 złota)

Przedmioty

  • Ogólne
    • Wartość premii zwiększającej szybkość ataku na broni i zbrojach została zmniejszona o 50%.
      • Zmiana ta nie dotyczy kołczanów.
    • Wysokopoziomowe przedmioty (z poziomów 61-63) będą wypadać we wszystkich aktach na poziomie infernalnym oraz w aktach III i IV piekielnego poziomu trudności.
      • Nowe, orientacyjne współczynniki wypadania przedmiotów wyglądają następująco (pozP. oznacza poziom przedmiotu):
        • Piekło - Akt III oraz Akt IV
          • pozP. 61: 9%
          • pozP. 62: 1.9%
          • pozP. 63: 0%
        • Inferno - Akt I
          • pozP. 61: 17.7%
          • pozP. 62: 7.9%
          • pozP. 63: 2.0%
        • Inferno - Akt II
          • pozP. 61: 18.6%
          • pozP. 62: 12.4%
          • pozP. 63: 4.1%
        • Inferno - Akt III oraz Akt IV
          • pozP. 61: 24.1%
          • pozP. 62: 16.1%
          • pozP. 63: 8.0%
      • Zachęcamy do zapoznania się z artykułem Informacje o pracach nad aktualizacją 1.0.3, w którym można znaleźć więcej szczegółowych informacji.
    • Zwiększono koszt naprawy przedmiotów na poziomach od 53 do 60.
    • Współczynnik znajdowania magicznych przedmiotów nie będzie już brany pod uwagę, podczas przeszukiwania obiektów w świecie gry, takich jak skrzynie, beczki, wazy, urny oraz zwłoki.
    • Jakość wszystkich przedmiotów będących składnikami potrzebnymi do wykonania Pasterskiego Kostura, a także jakość samego Pasterskiego Kostura, została zmieniona ze zwykłej na legendarną (tzn. nazwy tych przedmiotów będą teraz pomarańczowe).
    • Pasterski Kostur nie może być już rozłożony na części przez odzyskiwanie, ani też wyrzucony.
    • Wykonane przedmioty, które zostaną upuszczone na ziemię z powodu braku miejsca w ekwipunku gracza, nie będą już widoczne dla innych graczy i nie mogą być przez nich podniesione.
    • Zabicie unikalnych potworów na piekielnym i infernalnym poziomie trudności nie gwarantuje już, że upuszczą dwa magiczne przedmioty.
    • Ze stojaków z bronią nie będzie już zawsze wypadać broń.
    • Ze zniszczonych obiektów w grze nie będą już wypadać przedmioty, a szansa na wypadnięcie z nich złota została znacznie zmniejszona.
  • Broń i pancerze
    • Przedmioty wysokiej jakości z przedrostkiem „Wyważony” (np. Wyważony krótki miecz) będą teraz zapewniać procentowe zwiększenie szybkości ataku, które będzie dotyczyć tylko danej broni, zamiast stałego zwiększenia liczby ataków na sekundę, które w przypadku władania dwoma rodzajami broni odnosiło się do ich obu.
    • Ograniczenie kontroli postaci będzie teraz zmniejszać procentowe wartości spowolnienia, wychłodzenia zmniejszenia szybkości ataku, a nie czas trwania tych efektów.
      • Przykład: poprzednio, jeśli wpływał na ciebie efekt powodujący 60% spowolnienia, który trwał 2 sekundy podczas noszenia sprzętu zapewniającego 20% ograniczenia kontroli postaci, twoja szybkość ruchu zmniejszona byłaby o 60%, ale tylko przez 1,6 sekundy. Obecnie, ta sama wartość ograniczenia kontroli postaci zmniejszy efekt spowolnienia do zaledwie 48%, ale trwać ono będzie przez pełne 2 sekundy.
    • Mantykora ma teraz jeden dodatkowy afiks.
  • Interfejs użytkownika
    • Wartości minimalnych i maksymalnych obrażeń będą teraz wyświetlane osobno w opisie przedmiotu (np. „+2-4 do obrażeń” będzie teraz wyświetlane jako „+2 do minimalnych obrażeń” oraz „+4 do maksymalnych obrażeń”).
    • Opisy przedmiotów leżących na ziemi będą teraz wyświetlać statystyki porównawcze.
    • Wartości odporności będą teraz brane pod uwagę podczas obliczania statystyk porównawczych współczynnika Ochrony. (Ochrona to uśredniona wartość wszystkich odporności)
    • Porównując statystki broni dwuręcznej z dwoma rodzajami broni jednoręcznych będących aktualnie na wyposażeniu, gra będzie teraz symulować usunięcie obu broni jednoręcznych (zamiast usunięcia jedynie broni w prawej ręce, co skutkowało niedokładnym porównaniem).
    • Ostatnio sprzedane przedmioty zawsze pojawią się teraz na samym dole zakładki „Do odkupienia”.
  • Poprawki błędów
    • Przedmioty poziomu 50 i wyższych będą miały teraz wyświetlony swój poziom w opisie.
    • Umiejętności powodujące obrażenia z upływem czasu (DoT) będą teraz odpowiednio wykorzystywać przedmioty ze współczynnikiem +Do trafienia krytycznego.
    • Przedmioty legendarne ze współczynnikiem Zwiększona szybkość ataku będą teraz prawidłowo zwiększać szybkości ataku.
      • Niniejsza poprawka będzie dotyczyć wyłącznie nowo wylosowanych legendarnych łupów. Przedmioty legendarne, które już znajdują się w grze zostaną zmienione w przyszłej aktualizacji.
    • Gracze używający przedmiotów dających punkty życia przy zabiciu nie będą więcej odnosić korzyści „zabijając” przyjazne potwory (np. kiedy szaman ponownie przywołuje królową pająków, gdy aktywna jest jeszcze inna królowa pająków).
    • Naprawiono błąd z umieszczaniem w czacie odnośników do przedmiotów z osadzonymi klejnotami.
    • Naprawiono błąd, który sprawiał, że czasami kupcy nie mieli żadnych przedmiotów na sprzedaż.
    • Naprawiono błąd, który sprawiał, że przy sprzedaży ponad 12 przedmiotów u kupca, a następnie odkupieniu 1 z tych przedmiotów, pozostałe mogły zniknąć z zakładki „Do odkupienia”.
    • Naprawiono błąd, który sprawiał, że przy zamianie przedmiotu zajmującego 1 kratkę (np. pierścień) z przedmiotem zajmującym 2 kratki (np. broń) w drugiej lub trzeciej zakładce skrytki gracza, przedmiot 2-kratkowy czasami trafiał do pierwszej zakładki.
    • Naprawiono błąd, który sprawiał, że barwniki z Edycji Kolekcjonerskiej sprzedawały się za taką samą cenę, niezależnie od ich liczby.

Towarzysze
  • Ogólne
    • Poprawki błędów
      • Naprawiono błąd, który sprawiał, że maksymalne życie towarzyszy miało różne wartości w poszczególnych sekcjach interfejsu użytkownika.
  • Zaklinaczka
    • Umiejętności
      • Grupowa kontrola
        • Promień został zmniejszony z 15 do 8 metrów.
        • Jeśli zaklinaczka nauczyła się również Odbijania pocisków, Grupowa kontrola nie będzie już czasami wpływać na gracza, w przypadku aktywacji obu tych umiejętności.
        • Umiejętność ta będzie teraz odpowiednio namierzać przeciwników we wszystkich sytuacjach.

Bossowie
  • Ogólne
    • Znacznie poprawiono wyszukiwanie ścieżek przez bossów.
    • Lekko zmniejszono jakość przedmiotów upuszczanych przez bossów przy czwartej kumulacji Męstwa nefalemów.
  • Król Szkieletów
    • Zdolności
      • Od teraz będzie przywoływać szkieletowych łuczników na piekielnym oraz infernalnym poziomie trudności.
  • Naczelnik więzienia (mini-boss)
    • Ogólne
      • Oprócz zdolności Zniewalacz, posiada teraz także Szybkość i Stapianie.
      • Na infernalnym poziomie trudności, Naczelnik otrzymał także zdolność Bezcześciciel.
  • Rzeźnik
    • Poprawki błędów
      • Usunięto problem z narożnym panelami w Komnacie Cierpienia, które po rozpaleniu zadawały dwa razy więcej obrażeń niż powinny.
  • Ghom
    • Zdolności
      • Chmura gazowa
        • Lekko zmniejszono promień chmury.
        • Usunięto efekt spowolnienia.
        • Ilość obrażeń otrzymywanych przy wejściu w chmurę została zmniejszona, ale zwiększono obrażenia zadawane w przypadku pozostania w chmurze.
        • Na infernalnym poziomie trudności, chmura gazowa będzie trwać dłużej, występować podwójnie, zaś po 4 minutach będzie też pojawiać się szybciej.
  • Mahda
    • Poprawki błędów
      • Nie można już będzie odbić wystrzeliwanych przez nią pyłowych pocisków.
  • Zoltun Kull
    • Ogólne
      • Na infernalnym poziomie trudności Kull będzie teraz wpadać w szał po 3 minutach, częściej używając zdolności zawalenia sufitu, która będzie także powodować znacznie większe obrażenia.
    • Zdolności
      • Zawalenie sufitu
        • Może zostać wywołane z dowolnej odległości od gracza.
      • Ognista kula
        • Ataki ognistą kulą są teraz wolniejsze.
        • Może być rzucona na gracza z dowolnej odległości.
      • Teleport
        • Kull będzie rzadziej teleportował się i uciekał przed graczem.
        • Czasami Kull będzie teleportował się w pobliże gracza.
  • Belial
    • Ogólne
      • Na infernalnym poziomie trudności Belial wpadnie w szał po 3 minutach w swej ostatniej fazie i zacznie bez przerwy przywoływać zielone kręgi na całej platformie.
    • Poprawki błędów
      • Naprawiono błąd, który sprawiał, że w pewnych okolicznościach Belial zionął w stronę przeciwną od gracza, zamiast w jego kierunku.
  • Kartan
    • Ogólne
      • Zmniejszono obrażenia zadawane przez Kartana.
      • Kartan jest teraz odporny na działanie zauroczenia oraz zdezorientowania.
      • Od teraz będzie upuszczał kulę zdrowia co 25% swoich punktów życia (np. przy 75%, 50% oraz 25% żywotności)
      • Będzie teraz wpadać w szał po 4 minutach.
      • Na infernalnym poziomie trudności zyskuje zdolność Odbijanie obrażeń.
  • Cydea
    • Zdolności
      • Pajęczniki
        • Pajęcznikom będzie teraz łatwiej trafić graczy, ale zadawane przez nie obrażenia zostały obniżone o 20%.
        • Na infernalnym poziomie trudności, pajęczniki staną się bardziej wytrzymałe, będą poruszać się w bardziej rozproszonej grupie, a po 4 minutach zaczną szybciej się pojawiać.
  • Rakanoth
    • Ogólne
      • Po 3 minutach na infernalnym poziomie trudności Rakanoth stanie się teraz znacznie bardziej agresywny.
  • Izual
    • Ogólne
      • Pula zdrowia została zwiększona.
      • Liczba Opresorów, którzy dołączają do walki została zmniejszona z 4 do 2.
      • Izual nie będzie tak często brał na cel towarzyszy lub Tyraela.
    • Zdolności
      • Ataki bazowe
        • Zmniejszono obrażenia od ataku bazowego.
        • Ataki bazowe nie powodują już obrażeń od zimna.
      • Szarża
        • Zmniejszono obrażenia od szarży.
        • Usunięto odrzucenie.
        • Izual będzie szarżować trochę częściej, ale na cel będzie brać tylko graczy.
      • Zamrażające bomby
        • Zmniejszono obrażenia od zamrażających bomb.
        • Bomby będą teraz wybuchać szybciej.
        • Wokół gracza pojawi się teraz tylko 8 bomb, zamiast 12.
        • Bomby będą rzadziej pojawiać się u stóp Izuala.
      • Eksplozja mrozu
        • O 70% zmniejszono obrażenia z eksplozji mrozu.
        • Wydłużono czas zamrożenia.
        • Obrażenia zadawane zamrożonym graczom przerwą efekt zamrożenia.
        • Podczas zamrożenia gracze mogą teraz używać obronnych umiejętności z czasem odnowienia.
        • Gracze nie mogą już uniknąć zamrożenia zadając dużo obrażeń Izualowi.
    • Poprawki błędów
      • Izual nie będzie już pojawiał się dwukrotnie w przypadku pominięcia przez gracza scenki wprowadzającej.
  • Diablo
    • Poprawki błędów
      • Efekty działające wraz z upływem czasu (DoT) będą teraz prawidłowo przerywane, kiedy Diablo stanie się niewidzialny i zacznie przyzywać Klony Cienia w fazie drugiej.
      • Zdolność Stąpnięcia używana przez Diablo jest teraz prawidłowo klasyfikowana jako zdolność osłabiająca, a nie wzmacniająca.
      • Naprawiono błąd, który sprawiał, że zwierzaki nie atakowały Klonów Cienia.

Potwory
  • Ogólne
    • Czempioni, potwory rzadkie i unikalne mają znacznie poprawione wyszukiwanie ścieżek.
    • Elitarne grupy (czempioni/potwory rzadkie) będą teraz pozostawiać po sobie dodatkowy przedmiot dla graczy z 5 kumulacjami Męstwa nefalemów. Istnieje gwarancja, że będzie to przedmiot rzadki.
    • Zmniejszono obrażenia zadawane przez potwory w akcie II, III oraz IV na infernalnym poziomie trudności.
    • Zmniejszono bazowe obrażenia zadawane przez olbrzymiego golgora.
    • Zmniejszono obrażenia zadawane przez macki heroldów zarazy.
    • Zmniejszono obrażenia zadawane przez rozpruwacza dusz oraz biczownika dusz. Oba te potwory będą także rzadziej uciekać.
    • Osy w akcie II, konstrukty w akcie II oraz skrzydlate moloki w akcie III i IV będą teraz rzadziej uciekać.
    • Sukkuby będą teraz uciekać rzadziej oraz bliżej.
    • Żywotność upiorów drzewnych na Wyżynach odpowiada teraz żywotności upiorów drzewnych na Polach Niedoli.
    • Rzadkie lacuni oraz ścierwojady, a także ich czempioni będą teraz wygrzebywać się z ziemi, gdy zostaną wezwani przez swych sojuszników.
    • Wojownicy Klanu Krwi nie odrzucają już po wzmocnieniu, a także atakują trochę wolniej.
    • Morlu nie posiadają już afiksów Niepokonane sługi, Wspólne zdrowie, ani Ogniste łańcuchy.
    • Potwory z afiksami Zaraza, Tajemne zaklęcie oraz Elektryczność nie mają już odpowiednio odporności na trucizny, moce tajemne oraz błyskawice.
    • Zmniejszono liczbę punktów życia u przywódców grup z niepokonanymi sługami.
    • Potwory z afiksem Moździerz mogą teraz miotać pociskami na większe odległości, ale ich minimalny zasięg został także zwiększony o 100%.
  • Poprawki błędów
    • Przerwanie ataku potwora zanim ten dojdzie celu wywoła teraz prawidłowo jego odnowienie.
    • Gobliny Skarbnicy będą teraz upuszczać kupki złota dla wszystkich pobliskich graczy.
    • Na infernalnym poziomie trudności czempioni i rzadcy wojownicy lacuni będą teraz prawidłowo resetować odliczanie trybu szału.
    • Osłabiająca zdolność sukkubów „Krwawa gwiazda” nie będzie już wpływać na gracza, jeśli zdołał zablokować/uniknąć obrażeń od pocisku.
    • Obrażenia zadawane przez „Krwawą gwiazdę” będą teraz odpowiednio skalowane, w zależności od aktualnego kosztu umiejętności gracza, nawet jeśli koszt ten został zmniejszony przez przedmioty lub runy umiejętności.
    • Potwory posiadające afiks Dodatkowe zdrowie nie powinny już zyskiwać więcej żywotności za każdym razem, gdy z sesji wyjdą lub dołączą do niej gracze.
    • Potwory posiadające afiks Odbijanie obrażeń nie będą już odbijać na gracza obrażeń zadanych im przez towarzyszy.
    • Potwory z afiksami Wspólne zdrowie oraz Odrzucenie nie będą już odrzucały swoich sojuszników.
    • Naprawiono błąd, który sprawiał, że czempion ze zdolnością Mur tworzył cały czas obwarowanie wokół siebie, zamiast przy graczu.
    • Naprawiono błąd, który sprawiał, że czasami pociski piaskowej osy stawały się niewidzialne.

Poprawki błędów
  • Ogólne
    • Pasek doświadczenia dla postaci, które osiągnęły limit poziomów na koncie gościa, będzie teraz pokazywać 0/0 pkt. doświadczenia. Jeśli właściciel konta zaktualizuje swoją wersję gry do pełnej, postacie będą miały 0/41000 pkt. doświadczenia do następnego poziomu.
    • Szybkość animacji wskrzeszania gracza nie powinna być już skalowana zgodnie z szybkością ataku.
    • Próba użycia jakiejś umiejętności przy jednoczesnym naciskaniu klawisza Portalu Miejskiego przerwie teraz przywołanie portalu oraz jego animację.
    • Gracze, którzy używają Portalu Miejskiego w dole ze smołą nie zachowują już efektu osłabienia po teleportacji.
    • Gracze na piekielnym poziomie trudności nie będą już mogli przeskakiwać do infernalnego poziomu trudności poprzez tworzenie i opuszczanie gier publicznych.
    • Nie będzie już można ocalić postaci przed śmiercią w trybie dla pojedynczego gracza poprzez zatrzymanie gry i zalogowanie się na to samo konto z innego klienta.
    • Naprawiono błąd, który sprawiał, że nie pojawiał się Lykeion na Południowych Wyżynach.
    • Naprawiono błąd, który sprawiał, że gracze mogli zamienić oferowane przedmioty w oknie handlu tuż przed kliknięciem na Zatwierdź, co w przypadku dużych opóźnień nie zawsze pozwalało sprawdzić, czy obaj gracze zatwierdzili tę samą ofertę.
    • Naprawiono błąd, który pozwalał graczom tymczasowo podnieść przedmiot należący do innego konta.
    • Naprawiono błąd, który sprawiał, że gracze blokowali się, kiedy chcieli użyć sztandaru, aby przenieść się do gracza znajdującego się w „niedostępnym” miejscu (np. do barbarzyńcy wykonującego właśnie Skok).
    • Naprawiono błąd związany z brakiem synchronizacji położenia postaci, który mógł się pojawić w momencie zakończenia określonych umiejętności (Ostrzał, Tornado, Porywista szarża) z powodu braku odpowiedniego zasobu.
    • Naprawiono kilka problemów z blokowaniem lub brakiem synchronizacji postaci, kiedy jej szybkość ruchu była w jakiś sposób zmniejszona.
    • Wprowadzono kilka zmian zwiększających wydajność gry zarówno na komputerach PC jak i Mac.
  • Dom aukcyjny
    • Opisy przedmiotów w domu aukcyjnym będą teraz prawidłowo pokazywać premie do statystyk zapewniane przez osadzone klejnoty.
    • Przedmioty z afiksami specyficznymi dla klasy powinny teraz prawidłowo wyświetlać ograniczenia klasowe.
    • Nie powinno być już możliwości zakupienia tak wielu grupowanych przedmiotów, że nie dałoby się ich wysłać do skrytki.
    • Dane wyświetlone w każdej zakładce domu aukcyjnego powinny być teraz resetowane podczas wylogowania.

Jeśli napotkasz na jakieś problemy techniczne podczas procesu aktualizacji, łączenia z Battle.netem po instalacji lub błędy w nowo zaktualizowanej wersji gry, odwiedź naszą stronę pomocy.


Co myślicie o tych zmianach? Są one na Waszą korzyść, czy uważacie, że straciliście na wydaniu tej łatki? Jak zwykle czekamy na Wasze komentarze.
.

Dodaj komentarz  

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany. Jeżeli nie masz konta zarejestruj się w dosłownie 20 sekund, bez zbędnych aktywacji konta!
skrecu

Dodał: skrecu, 29.06.2012 17:43

a dziś znowu szansa na drop itemów z lvl 61-63 poszły w górę

https://eu.battle.net/d3/pl/blog/5077625/?src=launcher.d3&utm_source=internal&utm_medium=launcher&utm_campaign=d3&utm_content=news-textlink

Komentarz został edytowany 2 razy, ostatnio: 29.06.2012 17:43

__________________
http://www.diabloprogress.com/player/skrecu-2705

Mastemoth

Dodał: Mastemoth, 23.06.2012 11:56

Popsuli się gracze? A ja uważam że popsuł się Bli$$ard bo wśród graczy zawsze byli różni a firma musi trzymać fason. Ta ekipa bazowała na cudzych osiągnięciach i to tylko ich ratuje że mieli dobrą bazę wyjściową wypracowaną przez starą ekipę.
Zajęli się głównie wielo(12)letnim urabianiem fanów i pozyskiwaniem nowych, którzy pozwolili by na rekordową sprzedaż i stworzyli podwaliny do komercyjnej ery Diablo.
Niestety w tym wszystkim zabrakło polotu, nowatorstwa a nawet rzeczowej pracy nad doskonaleniem rozgrywki - stąd efekt taki a nie inny...
Na dodatek zamiast uczyć się na błędach brną coraz głębiej - naprawiając jedno niszczą dwie inne...I tak w kółko będą balansować rozgrywkę przy tym dymać graczy na kasę?
To mi przypomina cyganów sprzedających koszmarnie tandetne podróbki markowego sprzętu i przepięknie reklamujących je jako oryginalne cuda techniki.

Komentarz został edytowany 1 razy, ostatnio: 23.06.2012 12:01

__________________
Blizzard North znani jako NIEBIESCY pokazali jak to się robi...Activi$ion Bli$$ard znani jako $-ZIELONI-$ pokazali jak to spieprzyć i jeszcze na tym zarobić.

Alekskaj_Glider

Dodał: Alekskaj_Glider, 22.06.2012 09:51

Czy wy po patchu też macie problemy ze stabilnością gry? Średnio co 2 godziny wywala mi się do windy i wyskakuje jakiś błąd. Kumplowi tak samo... Masakra jakaś :/

materac

Dodał: materac, 21.06.2012 15:17

Oczywiście, że tak nie było. Niemniej w d3 od samego początku nie opłaca się latać tylko na nich - przy 0-4nv naprawdę ledwo co dropi, a teraz przy 5 też mało, wiele razy już widziałem lepszy drop z elite.

Komentarz został edytowany 2 razy, ostatnio: 21.06.2012 15:18

zbayno

Dodał: zbayno, 21.06.2012 14:26

Ale tak nie było w D2 smile Fakt, że drop za questa był wyższy, ale dropiło się tam głównie na bossach.

__________________
Nie widać, nie słychać.

markos15

Dodał: markos15, 21.06.2012 13:58

w d2 było tak ze jak sie ubiło raz bossa to więcej z niego nie wypadały unikatowe przedmioty więc czemu tutaj tego nie zrobią?

Szeranf

Dodał: Szeranf, 20.06.2012 20:40

Tak, wiem, że było wiadome - info na temat planów blizza w kwestii iasu znalazło się nawet u nas na ID w jednym z newsów sprzed dwóch tygodni. Czasu było więc wystarczająco, by przygotować się na taką ewentualność i opchnąć sprzęt. Mi nie chodzi o IAS bezpośrednio, ale o to, że takie rzeczy w ogóle powinny być poprawione po fazie testów i takiej sytuacji być nie powinno. Zbyt długo trwała produkcja, zbyt długo trwały testy, by nieprawidłowości w IASie mogły być niezauważone - już nie mówię o becie, ale twórcy grali w trochę bardziej pełniejszą wersję przez dłuższy czas - niestety zajmowali się pierdółkami, wydziwiali, zmieniali systemy. Właściwie nie wiedzieli czego chcieli i efekty są takie, że dowiadują się tego dopiero teraz na bieżąco.

"Prawda jest taka, że popsuły się nie tylko gry, ale też i gracze."

Wymiana pokoleń smile2 Uważam, że jeśli ktoś za grę zapłacił, to ma święte prawo wyrazić swoją opinię o niej. Ale nich to będzie na poziomie, a nie w formie tematu ociekającego nienawiścią, a później lecą do tego wątku komentarze "to nie graj - jednego nooba mniej" i dyskusja się kręci. Na oficjalnych forach panuje niestety taki bałagan, że jak menadżerowie społeczności mogą przebić się przez ten spam do wartościowych informacji? No niestety - świat można zmienić, niektórych ludzi nie ma szans.

Hellstein

Dodał: Hellstein, 20.06.2012 20:26

@el
Ależ oczywiście, że nie należy na wszystko narzekać. Ja nienawidzę tego - czegokolwiek nie zrobią twórcy, będzie płacz i zgrzytanie zębów. Ludziom brakuje dystansu i dojrzałości. To przecież tylko gra, a furia taka, jakby topiono kocięta w rzece. Prawda jest taka, że popsuły się nie tylko gry, ale też i gracze.

Pozwolę sobie sparafrazować: za Dooma było lepiej!

Tutaj jednak poruszany jest inny problem niż nerf "mojich gosu 100k obarzeń z aksa!!1!" czy odcień prawego buta barbarzyńcy; Blizzard wprowadził w ekonomię gry prawdziwe pieniądze i to z pełną świadomością bliskich zmian. Wszyscy rzucili się na RMAH jak Wanda do Wisły, a chwilę później Blizzard zmienia wartość przedmiotów. Fakt, że to wina graczy, iż inwestują kasę w piksele, iż nie czytali umowy... Ale Blizzard mógł tego łatwo uniknąć, więc w moim odczuciu po prostu dał ciała.

materac

Dodał: materac, 20.06.2012 20:14

Bezapelacyjnie ias był zbyt przypakowany, 10% iasu przekładało się czasem na więcej niż zwiększenie obrażeń o 10% - sam straciłem 17% ias, a dps spadł o 19%. Szybszy atak zwiększał też szanse na ilość krytyków, spowolnień, działanie pasywów etc. Jest to zbyt dużo jak na jedną statystykę i musiał być zwyczajnie znerfiony.

@Szeranf Informacja o znerfieniu ias była dostępna od czasu opublikowania najważniejszych zmian jakie nastąpią w 1.0.3, tu raczej wchodzi w grę brak zainteresowania ze strony graczy - było wiadome, że przedmioty posiadające tę statystykę stracą na wartości po patchu. Oczywiście niektórzy nie czuja potrzeby aby śledzić informacje od developerów i chcą się cieszyć grą.

zbayno

Dodał: zbayno, 20.06.2012 20:09

Święte słowa. Tym bardziej, że jeśli na pvp czekać będzie trzeba jeszcze z pół roku/rok, to do tej pory już niewiele osób może z D3 zostać. Ubiorą się, będą mieli miliony golda i co dalej? Powrót do D2 i walka z kolegami? smile

__________________
Nie widać, nie słychać.

el

Dodał: el, 20.06.2012 20:01

Odnośnie narzekania, pozwolę sobie zarzucić linkiem: http://www.reddit.com/r/Diablo/comments/vbx5c/starting_to_wonder_if_ignorance_is_bliss/
Szczególnie polecam komentarz autora o nicku purrp.

Szeranf

Dodał: Szeranf, 20.06.2012 19:38

No właśnie - nie odniosłem się wcześniej jeszcze do RMAH. To, że Blizz nie wstrzymał się z nim te 5 dni jest - łagodnie rzecz ujmując - idiotyzmem. Nie przedzierałem się jakoś specjalnie przez żalowe tematy na oficjalnych forach, bo jest tego zbyt dużo, by zawracać sobie tym głowę (99% można tam znaleźć tylko rage), ale gdzieś tam kątem oka zauważyłem teksty typu: "Gdzie są moje $$ Blizzard!!!". Nieczyste zagranie ze strony Niebieskich, zwłaszcza, że wiele osób wpompowało dość dużo twardej waluty w swoje postacie.

Obawiam się, że zasłanianie się paragrafami, które odsuwają wszelką odpowiedzialność za zmiany w przedmiotach i inne modernizacje w łatkach nie uchronią Blizza przed wieloma nieprzyjemnościami. Gold raczej każdy podaruje, ale pieniędzy już mało kto - gracze będą się skarżyć gdzie tylko mogą: rzecznicy praw konsumenta itp. I ogólnie też sytuacja jest chora - nic w grze nie jest twoje - masz tylko licencję na użytkowanie. By nie szukać daleko porównania to jest tak jakbyś sobie wypożyczył mercedesa od kogoś, zapłaciłeś za to, cieszysz się miesiąc, przychodzi "właściciel", bierze silnik z mercedesa i montuje ci tam jednostkę napędową malucha - i co nikt nie czułby się w takiej sytuacji oszukany? Niby były regulaminy, zasady itd, ale mimo wszystko to jest mało fair. Ja akurat taką sytuację jak w d3 obecnie widzę dokładnie tak jak w tym przykładzie.

Blizz przejedzie się jeszcze na tych swoich mikropłatnościach i kapitalizmie tak, jak jeszcze nikt w branży.

Hellstein

Dodał: Hellstein, 20.06.2012 19:11

Grać jeszcze nie grałem, ale jak patrzę na tę listę i niektóre cyferki, to widzę nie łatkę dopieszczającą grę, a nerwowe naprawianie tego, co powinno być załatwione w fazie beta-testów. Mam wrażenie, że ktoś poświęcił przez te kilka lat za dużo czasu na myślenie o duperelach, a za mało na dopracowywanie produktu.

Co do samych zmian. Jak mówił Szeranf - szkoda złota tych, co kupili przedmioty w niewłaściwym momencie. Ale jednak dużo bardziej szkoda pieniędzy z RMAH. Blizzard nie powinien był wprowadzać aukcji za prawdziwą kasę, gdy miał w planie takie zmiany. Brzydki ruch.

CoNaObiad

Dodał: CoNaObiad, 20.06.2012 18:57

W sumie wszystko dobrze podsumowałeś, nic dodać nic ująć. To, co jest dzisiaj, powinno być w grze już 15 maja. Jeżeli ktoś właśnie stworzył pierwszą postać to tak, dla niego zmiany patcha 1.0.3 będą niczym. Dla takiej osoby D3 funkcjonowało w ten sposób od początku i tyle. Z kolei inni, w tym także ja, pamiętający "jak to dawniej miało się dwa razy więcej IASu i Nether Tentacles waliły lepiej" będą żałować i być może wracać do przeszłości. Jak to się mówi, czego oczy nie widzą tego sercu nie żal. W tym wypadku doskonale się to sprawdza, gdybym nie wiedział jak Trójka wyglądała przedtem to bym teraz nie jęczał ;<.

__________________
Fapałke i Nubałke ;(

Szeranf

Dodał: Szeranf, 20.06.2012 16:57

Czyli kolejny patch do płatnych otwartych gamma testów Diablo 3 już za nami hey

Szkoda, że nie miałem okazji zagrać DH od samego początku - teraz faktycznie będę mógł jedynie sobie posłuchać opowieści wrr2

"Czy Blizz poważnie chce nas pozbawić jakiejkolwiek przyjemności z gry?"

To nie jest do końca tak - tutaj bardziej patrzysz w przyszłość, a należy sformułować zdanie w czasie przeszłym: Blizzard pozbawił graczy przyjemności z gry. Dlaczego? Bo gdyby gra wyszła w takiej formie jak jest w 1.0.3 nikt by nie miał pretensji, a teraz wszyscy patrzą przez pryzmat tego, że coś było lepsze kiedyś i teraz jest słabsze. To, że może to być lepsze dla rozgrywki jest dla wielu osób nieważne, bo "przedtem było lepiej". Gdyby czyjaś postać miała dajmy na to 20k dps wcześniej nikt by pretensji nie miał, ale że kiedyś miała 50, to to już jest źle dla niektórych. Raczej wszyscy płaczą za ułatwieniami, przyjmując surowo utrudnienia. Powtarzam więc, że łatka zła nie jest, ale gra powinna być w takiej wersji przy wydaniu, by nie było cyrków jak teraz i nikt nie czuł się pokrzywdzony.

A najbardziej ucierpieli ci, którzy stracili gold, tudzież wartość przedmiotów. Wiele osób sprzedawało z tego co słyszałem przedmioty z IASem, bo wiedzieli, że będzie nieciekawie - teraz trochę gorzej mają osoby, które kupiły te itemy. To samo ma się z klejnotami - kiedyś ktoś musiał wydać tonę złota by upgradować kamień, a teraz to samo mógłby osiągnąć o wiele niższym kosztem. Strach trzymać przedmioty, bo z każdą łatką mogą stracić na wartości, strach wydawać złoto, bo może za miesiąc coś tam będzie tańsze.

Szczerze powiedziawszy, to Blizz mógł poczekać jeszcze miesiąc z premierą, może dwa, zrobić porządne beta testy, wyważyć grę, by nie było takich sytuacji i dopiero później ją wypuścić - mniej "soon" więcej "soon" różnicy wielkiej by nie zrobiło, a to, że wydali taki produkt jaki jest obecnie pozytywnie się na Blizzie nie odbije.

CoNaObiad

Dodał: CoNaObiad, 20.06.2012 15:54

Szeranf, dzięki za newsa.

A teraz odnośnie samych zmian 1.0.3, wiem że już się powtarzam, ale powiem jeszcze raz:
"Łowca Demonów - Runa umiejętności – Macki otchłani - Macki będą teraz trafiać w każdy cel tylko raz"
Gra Demon Hunterem już nigdy nie będzie taka sama ;<. Będę kiedyś opowiadał wnukom, jak to kiedyś Nether Tentacles uderzały moby po kilka razy. Ach, to były czasy...

E: No i stało się, po znerfieniu IAS obrażenia spadły mi z ~40k do 27k. Ale fajnie, co?

Czy Blizz poważnie chce nas pozbawić jakiejkolwiek przyjemności z gry?

Komentarz został edytowany 1 razy, ostatnio: 20.06.2012 16:13

__________________
Fapałke i Nubałke ;(

Robertgtdf

Dodał: Robertgtdf, 20.06.2012 15:29

"Współczynnik znajdowania magicznych przedmiotów nie będzie już brany pod uwagę, podczas przeszukiwania obiektów w świecie gry, takich jak skrzynie, beczki, wazy, urny oraz zwłoki."

Ale to już jest kpina ;e

__________________
Sunshine sunshine Ladybugs awake Clap your hooves and Do a little Shake!

materac

Dodał: materac, 20.06.2012 12:17

Wszystko ładnie i pięknie, wreszcie ceny za naprawę powstrzymają ludzi przebiegających grę bez obawy o ryzyko zgonu. Pojawił się wreszcie porządny gold sink hey

@msthev Chodzi o unikalne potwory bez znaczenia pewnie czy to bossy, zabiłem właśnie mięsnego jeża i tego nubka podczas ratowania caina i z żadnego nie wypadł magiczny przedmiot.

Komentarz został edytowany 1 razy, ostatnio: 20.06.2012 12:44

mikro95

Dodał: mikro95, 20.06.2012 12:12

Z lekka przesadzili hey nie dosc ze bylo trudno to oni zrobili to jeszcze trudniejsze, skille troche pozmieniali i o tych cenach za naprawe nie wspomne... Ciekawe skad my te cale zloto mamy brac ?! Z KAPRYSOWA ?!bigsmile

Chodo123

Dodał: Chodo123, 20.06.2012 11:02

te ceny za naprawę to kpina

__________________
Brak pomysłu na ciekawy i śmieszny podpis

FunDiablo3

Dodał: FunDiablo3, 20.06.2012 10:27

Dużo tych zmian bigsmile

msthev

Dodał: msthev, 20.06.2012 09:37

Zabicie unikalnych potworów na piekielnym i infernalnym poziomie trudności nie gwarantuje już, że upuszczą dwa magiczne przedmioty.

Chodzi tu oczywiście o przedmioty rzadkie wypadające przy pięciu stosach NV. Teraz bossowie będą rzucali jeden gwarantowany przedmiot rzadki, tak samo jak czempioni (wcześniej bossowie mieli dwa gwarantowane, a czempioni żadnego).




Feniks z Popiołów - czekamy...
Niniejsza strona jest częścią Wortalu Phoenix, znajdującego się aktualnie w stanie hibernacji. Kliknij na powyższy link by dowiedzieć się więcej.
Vgroup portfolio, agencja interaktywna - tworzenie portali internetowych, stron www, sklepow, CMS oraz grafiki  web 2.0
© 2002-2014 Imperium Diablo • Wszystko o grach Diablo 3, Diablo 2 i Diablo 1. All trademarks referenced herein are the properties of their respective owners. All rights reserved.