diablo 3

Diablo 3 - Ulepszenie przedmiotów Legendarnych

Dodał: CoNaObiad, 15.08.2012 11:01, Kategoria: Diablo 3

Czy Wy też uważacie, że przedmiotom Legendarnym z Diablo 3 brakuje tego... czegoś? Większość z nich jest zwyczajnie słaba i z powodzeniem można je zastąpić znacznie lepszymi przedmiotami rzadkimi. Wprawdzie mają unikatowy wygląd, ale co to za wojak, który prezentuje się świetnie, a w boju nie ma żadnych szans? Na szczęście ma się to zmienić - twórcy właśnie zapowiedzieli, że nieodległy patch 1.0.4 poprawi sytuację nie do poznania. Więcej informacji na ten temat znajdziecie w rozwinięciu newsa oraz na naszym forum.

Wypowiedź Blizzarda:

Wkrótce po premierze Diablo III wielu graczy krytykowało przedmioty legendarne. Większość tych opinii była dość surowa, ale również bardzo trafna. Przedmioty legendarne, obecne w grze w momencie premiery, pod wieloma względami były właściwie jedynie rzadkimi przedmiotami z interesującym opisem. Wytknęliście nam to, a my wzięliśmy sobie wasze słowa do serca.

Od tamtej pory cały nasz zespół ciężko pracował nad nadaniem tym przedmiotom właściwości, na które naprawdę zasługują. Ponieważ aktualizacja 1.0.4 wprowadzająca nowe przedmioty legendarne jest tuż-tuż, już dzisiaj chciałbym przedstawić wam niektóre ze zmian.

Porozmawiajmy o najpoważniejszych krytycznych uwagach, które usłyszeliśmy od was, jak również od naszego zespołu, i o tym, jak postanowiliśmy na nie zareagować.

Gracz powinien czuć, że są unikalne

Wielu z was słusznie zauważyło, że legendarne przedmioty w grze nie są dostatecznie wyjątkowe. W Diablo II udało się stworzyć wiele naprawdę pamiętnych przedmiotów, które nazywano ‘unikatami’. Chociaż teraz nazywamy je legendarnymi, to przy wprowadzaniu zmian w systemie staraliśmy się mieć na uwadze właśnie unikalność. Rzadkość występowania przedmiotów legendarnych w połączeniu z ich kolorem sprawia, że znalezienie ich powinno wywoływać emocje z powodu zdobycia czegoś naprawdę wyjątkowego – a nie tylko kolejnego, zwykłego miecza. Taki artefakt ma własną historię – mógł na przykład być dziełem potężnego czarodzieja, który w skupieniu pracował nad nim w mrokach swojej biblioteki dniami i nocami napełniając go specjalnymi, magicznymi mocami.

Również podczas zakładania takiego cacka czuć jego wyjątkowość, widać bowiem, że posiada on własny, niepowtarzalny model, którego nie ma żaden inny przedmiot. Artyści trafili już pod tym względem w sedno, ale w wersji 1.0.4 posunęli się jeszcze dalej, aby zapewnić, że przedmioty te będą się wyróżniać wizualnie, jako naprawdę niesamowite. Ale do tego jeszcze wrócimy.

Jako projektant wspomnę, że aby nadać przedmiotom legendarnym wyjątkowości, przypisaliśmy niestandardowe zaklęcia do ponad 50 z nich. Poniżej kilka przykładowych przedmiotów.



Dodaliśmy przedmiotom legendarnym zaklęcia, które znacie z afiksów potworów rzadkich i czempionów, abyście mogli się zemścić na grupach tych wrogów. To tylko jeden z przykładów.




Podobnie jak zdolność zaklinaczki, pozwala zwrócić wrogów przeciwko sobie.




Poza fajnym wyglądem pozostawiają za postacią ślad ognia, co pozwala przebiegłym graczom wpędzać wrogów w pułapki.


Stary / Nowy


Z nieba uderza olbrzymi słup światła i przyzwany zostaje anioł, który walczy u boku gracza. Więcej mówić nie trzeba.




Są też rzeczy dodane wyłącznie dla dobrej zabawy. Każdy chce być taki, jak Ghom! Spodnie te sprawiają, że bohater i każdy, kto się z nim zetknie, zacznie „cuchnąć”. W zestawie dodajemy efekty osłabienia i obłoku gazu.


Stary / Nowy


Miecz ten daje szansę na przywołanie demona, który będzie walczył u boku bohatera. Przygotowaliśmy też niespodziankę. Demon posiada afiks ogniste łańcuchy, a swoim łańcuchem przykuty jest do postaci gracza. Hahaha!


Teraz różnorodność!

Przedmioty legendarne są unikalne i dlatego możemy sobie przy nich pozwolić na to, co nie jest możliwe w przypadku innych rodzajów przedmiotów. Jednym z głównych zadań systemu run/umiejętności w Diablo III jest zapewnić jak najwięcej zróżnicowanych możliwości rozwoju postaci. Przedmioty legendarne pomagają nam zrealizować ten cel.

W 1.0.4 dodaliśmy szereg przedmiotów, które naprawdę pasują do niszowych zestawów umiejętności. Pomoże to wam eksperymentować z rzadziej używanymi buildami postaci, bo znajdując taki przedmiot gracz pomyślicie: „Czemu nie, spróbuję!”. Chociaż przedmioty te nie charakteryzują się najwyższymi statystykami obrażeń na sekundę, to ułatwiają granie swoją klasą w zupełnie nowym stylu.



Niektórzy chcieliby spróbować gry barbarzyńcą atakującym z dystansu. Naszym zdaniem – super. Spróbujcie tego.




Czarownik walczący w zwarciu, to dość popularny koncept, dlatego uważamy, że na tę różdżkę znajdzie się wielu chętnych.




Rzecz ta świetnie nadaje się dla każdego szamana opierającego swoją strategię na przywołańcach (takie postacie nie są z pewnością niczym niezwykłym), a biorąc pod uwagę wzmocnienie tych stworów w aktualizacji 1.0.4 sądzimy, że artefakt ten stanie się bardzo pożądany.


Otwierać nowe możliwości wyboru

Wielka moc wiąże się z wielką odpowiedzialnością. W grze występują afiksy, które mogą robić wrażenie zbyt niezbalansowanych, jeśli pozwolimy je za bardzo skumulować. Jak więc sprawić, żebyśmy mogli posunąć się jeszcze dalej?



Dobrym przykładem jest Złota Skóra. 100% premii do znajdowania złota plus szansa, że potwory upuszczą złoto, gdy zostaną trafione. Całkiem nieźle, prawda? Minusem jest to, że gdy ustalane są statystyki przedmiotu, nie mogą zostać wylosowane dla niego podstawowe statystyki postaci. Zamiast tego skupiliśmy się na oddaniu klimatu przedmiotu, który jest przecież skórą ze złota (!) i w związku z tym będzie dawał swojemu użytkownikowi dodatkowe odporności i redukcję przyjmowanych obrażeń. W ten sposób przedmiot oferuje graczowi kilka interesujących możliwości wykorzystania go do wzbogacenia własnego stylu gry. Jeśli naprawdę chce się zdobywać góry złota dzięki temu przedmiotowi trzeba znaleźć inne źródła potrzebnych statystyk. Balansowanie swojego zestawu wyposażenia z użyciem takich przedmiotów może wiązać się z ciekawami wyzwaniami.

Cześć pamięci przodków

W Diablo III przywróciliśmy sporo przedmiotów znanych z poprzednich części serii Diablo, ale w wielu przypadkach tak naprawdę wróciły jedynie nazwy. Sądzę, że początkowo nie udało nam się odwzorować sposobu, w jaki przedmioty te pomagały w grze. Przeanalizowaliśmy wszystkie legendarne przedmioty „przodków”, aby upewnić się, że zasługują na swoją nazwę i w wielu przypadkach uczyniliśmy je potężniejszymi od pierwowzorów.



Nowe Rękawice Odmrożenia przypominają pod wieloma względami te stare, dobre, z dużymi premiami do obrażeń od mrozu i umiejętności opartych na zimnie.




Oddajemy cześć oryginałowi, zapewniając wszystkim atakom pociskami szansę na przebicie się przez obronę celu.


Czuć od nich moc

Kiedyś zmniejszaliśmy wartość niektórych afiksów przedmiotów legendarnych, bo obawialiśmy się, że ustalenie dla nich stałego poziomu naruszy balans. W rezultacie przedmioty tego typu zrobiły się jednak trochę gorsze. Na przykład, jeśli przedmiot miał poziom 50., pierwszy afiks cecha zawsze była losowana dla poziomu 50., potem następna dla 47., a kolejna dla 43. Miało to stanowić przeciwwagę dla mocy wynikającej z faktu występowania stałych afiksów w losowym świecie gry, ale okazało się, że to nie jest konieczne i że DOBRZE jest, kiedy przedmioty legendarne są potężne. Wynieśliśmy z tego naukę i nie obniżamy już wartości żadnych stałych afiksów przedmiotów legendarnych. Na przykład, jeśli jedną ze stałych afiksów przedmiotu poziomu 50. była siła, to wcześniej mogła zostać dla niego wylosowana wartość siły z przedziału dla przedmiotów poziomu 45., przez co przedmiot wydawał się naprawdę za słaby, ale teraz wartość afiksu będzie zawsze losowana z przedziału dla przedmiotów poziomu 50.

Dodatkowo poziom przedmiotów legendarnych był ograniczony do 62., co sprawiało, że niemal niemożliwe było znalezienie broni legendarnej pozwalającej zadawać dużą liczbę obrażeń na sekundę. Koniec z tym. Podnieśliśmy poziom WIELU legendarnych przedmiotów, aby ich statystyki były losowane z przedziału dla przedmiotów poziomu 63., co pozwoli tym artefaktom uzyskać w losowaniu najwyższe wartości afiksów dostępne w grze.

Pracujemy też nad wprowadzeniem w aktualizacji 1.0.4 zmian, których celem jest ogólne ulepszenie broni dwuręcznej, co wpłynie również na przedmioty legendarne.

Oto dobry przykład zastosowania wszystkich powyższych poprawek w praktyce.

Stary / Nowy


BUM.


Cała reszta

Omówiliśmy już chyba najważniejsze zagadnienia dotyczące zmian przedmiotów legendarnych w wersji 1.0.4, ale pozostało jeszcze kilka drobiazgów związanych z ich funkcjonowaniem po wprowadzeniu aktualizacji, i chcemy mieć pewność, że będziecie na to przygotowani.

Zmiany nie działają wstecz – Przypominamy, że zmiany będą dotyczyć wyłącznie legendarnych przedmiotów znajdowanych po wprowadzeniu aktualizacji 1.0.4. Dotyczy to również przedmiotów jeszcze nie zidentyfikowanych (ponieważ losowanie właściwości przedmiotów odbywa się w chwili ich wypadnięcia). Z uwagi na zakres wprowadzonych zmian nie możemy po prostu wymienić starych przedmiotów legendarnych na nowe. Dobry przedmiot mógłby po losowaniu zamienić się dla kogoś w gorszy i odwrotnie.

Nie wszystko się zmienia! – Czasami wystarczy, że przedmiot legendarny jest potężny. Niektóre z nich już są i pozostaną naprawdę dobre. Na przykład Hełm Dowodzenia nie zmieni się w wersji 1.0.4.

Co z zestawami? – Warto wyjaśnić, że zielone przedmioty z zestawów są legendarne (po prostu dają dodatkową premię za zestawienie wielu przedmiotów), dlatego wszystko, co opisaliśmy, dotyczy również ich. Niektóre premie za zgromadzenie zestawu staną się potężniejsze, podstawowy poziom wielu z przedmiotów z zestawów wzrośnie do 63.

Nowe nazwy zestawów – Ponieważ premie za zestawy nie będą naliczane w przypadku zestawienia przedmiotów w wersji sprzed i po aktualizacji 1.0.4, nowe zestawy, jak również poszczególne przedmioty, otrzymają nowe nazwy, aby uniknąć nieporozumień.

Wytworzone przedmioty legendarne – Jeśli posiadasz legendarną formułę rzemieślniczą, a przedmiot, który dzięki niej można stworzyć, zostaje zmieniony to NIE trzeba zdobywać nowej formuły. Jeśli stworzy się coś po wprowadzeniu aktualizacji 1.0.4, będzie to już nowy przedmiot.

Jeszcze jedno...

Jestem naprawdę dumny z postawy całego zespołu przy opracowywaniu tych zmian – naprawdę wszyscy byli w to zaangażowani. Kiedy pierwszy raz rozmawialiśmy o wzmocnieniu przedmiotów legendarnych i sprawieniu, żeby były fajniejsze, większość artystów bardzo się zapaliła i gotowa była stanąć na głowie, żeby je uatrakcyjnić. Oto krótki film demonstrujący zaledwie kilka zmian w wyglądzie przedmiotów oraz ich nowe moce specjalne.

Miłego oglądania!




Wygląda więc na to, że przedmioty Legendarne przeobrażą się, niczym brzydka poczwarka w pięknego motyla...

Jak skomentujecie zapowiedziane zmiany? Czy wiecie już jaki przedmiot na pewno kupicie po wprowadzeniu łatki 1.0.4? Zapraszamy do dyskusji tutaj oraz na forum. .

Dodaj komentarz  

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany. Jeżeli nie masz konta zarejestruj się w dosłownie 20 sekund, bez zbędnych aktywacji konta!
krucik

Dodał: krucik, 20.10.2012 22:26

Nareszcie coś nowego.winkwink

Robertgtdf

Dodał: Robertgtdf, 17.08.2012 03:16

Filmik napalił mnie na szukanie Gidbinna pwnt

__________________
Sunshine sunshine Ladybugs awake Clap your hooves and Do a little Shake!

Szeranf

Dodał: Szeranf, 15.08.2012 22:12

@CNO - jak możesz porzucić Łowczynię Demonów dla jakiegoś szamana? supprised sad

Leon_1984

Dodał: Leon_1984, 15.08.2012 21:09

W końcu Bli$$ard wychodzi na prostą! smilesmile Ważne że liczą się z tym co gracze oczekują . To jest najważniejsze.

Komentarz został edytowany 1 razy, ostatnio: 15.08.2012 21:12

CoNaObiad

Dodał: CoNaObiad, 15.08.2012 18:53

No to już się nie mogę doczekać, a Blizz pokazał nam zaledwie kilka Legendarnych.

Szczególnie podoba mi się Homunkulus. Zmniejszenie cooldownu jego zwierzaków o jedną czwartą to super sprawa. Ponadto same przywołańce mają zostać polepszone, więc w ogóle coś takiego jak "czysty summoner" w końcu będzie miało rację bytu.

Chyba nawet porzucę chwilowo DH i otrzepię z kurzu mojego Doktora.

__________________
Fapałke i Nubałke ;(

Szeranf

Dodał: Szeranf, 15.08.2012 16:43

Czytałem gdzieś ploty, że konkretnie wyjść ma 22, co w sumie zgadzałoby się z 4 tygodniem. Nie wiem ile w tym prawdy, ale z czystym sumieniem można powiedzieć "soon". hey

materac

Dodał: materac, 15.08.2012 15:58

4 tydzień sierpnia.

Dodał: , 15.08.2012 15:08

KIEDY ten patch ma wyjść? Mam nadzieję, że jeszcze w tym tygodniu :}

Szeranf

Dodał: Szeranf, 15.08.2012 13:09

Widać to, jak Niebiescy intensywnie pracują, by podnieść poziom zabawy płynący z rozgrywki. Jak dla mnie na wielki plus - myślę, że w przeciągu najbliższego roku, jeśli nadal Blizz poświęci tyle uwagi d3, gra powinna być już bardzo dobra - legendą będzie dopiero po dwóch dodatkach. hey

CoNaObiad

Dodał: CoNaObiad, 15.08.2012 12:53

No, jedna z lepszych wiadomości z ostatni kilku... tygodni. Statystyki są wypasione, szczególnie podoba mi się przyzywanie pomocnika i pierdzenie niczym Ghom.

__________________
Fapałke i Nubałke ;(

Req-Nux

Dodał: Req-Nux, 15.08.2012 12:38

Zmiany według mnie są rewelacyjne. Mam tylko nadzieję, że nie przegną teraz w drugą stronę, bo głupio by było, gdyby znów 90% BN latało w pewnym Przyodziewku wrr2.

psycho_dad19

Dodał: psycho_dad19, 15.08.2012 12:26

Jak będzie można zastąpić te, żółte klony przedmiotami legendarnymi i z powodzeniem grać na inferno to, duży plus dla nich.

materac

Dodał: materac, 15.08.2012 12:21

Wyglądają na naprawdę potężne, Skorn i Ogniołazy(prawdopodobnie dali perf staty żeby narobić nadziei bigsmile) wyglądają na gozu endgame itemy, a reszta też dość ciekawie. Trochę marudzenia i blizz pomyślał, nie liczyłem aż na takie bajery jak skille elit i przywołania :O

Komentarz został edytowany 3 razy, ostatnio: 15.08.2012 12:24




Feniks z Popiołów - czekamy...
Niniejsza strona jest częścią Wortalu Phoenix, znajdującego się aktualnie w stanie hibernacji. Kliknij na powyższy link by dowiedzieć się więcej.
Vgroup portfolio, agencja interaktywna - tworzenie portali internetowych, stron www, sklepow, CMS oraz grafiki  web 2.0
© 2002-2014 Imperium Diablo • Wszystko o grach Diablo 3, Diablo 2 i Diablo 1. All trademarks referenced herein are the properties of their respective owners. All rights reserved.