diablo 3

Diablo 3 - Wywiad serwisu PCGames.de z Jayem Wilsonem

Dodał: Wanderer, 25.08.2010 23:17, Kategoria: Diablo 3

W dzisiejszym newsie pragniemy przedstawić uporządkowane informacje z rozmowy niemieckiego serwisu PCGames.de z Jayem Wilsonem - Głównym Projektantem Diablo 3. Dowiecie się między innymi o tym, czego gracz może oczekiwać po śmierci swojego bohatera oraz nieco więcej na temat Rzemieślników. Zapraszamy do rozwinięcia newsa.


• Zadania Rzemieślników •

Kowal stracił całą swoją rodzinę (w rzeczywistości zamieniona została w zombie) podczas ataku na Tristram. Gracz musi pomóc im spocząć w pokoju, by zyskać lojalność Kowala.

Jubiler jest bardziej chciwy, gracz napotyka go podczas jego poszukiwań pewnego rzadkiego klejnotu. Gracz ma za zadanie zabicie paskudnego demona, by pomóc mu w zdobyciu klejnotu. Po tym wydarzeniu Jubiler uświadamia sobie, że przyłączenie się do gracza może być w miarę korzystne.

Żadnych szczegółów nt. zadania Mistyka bądź jego historii, gdyż wciąż jest w fazie produkcji. Jay [Wilson] zdecydowanie używa zaimka “on” w odniesieniu do Mistyka, co burzy spekulacje odnośnie powrotu Adrii [czarownicy z Diablo 1].

Tych trzech Rzemieślników spotyka się na wczesnym etapie gry. Pierwszy z nich [Kowal] znajduje się w 1/3 pierwszego aktu, drugi pod koniec pierwszego aktu, a trzeci mniej więcej na początku drugiego aktu.

• Odzyskiwanie •

Salvage Cube [Kostka Odzyskiwania] można uzyskać od Kowala, ale gracze napotykają go wcześnie i tak naprawdę nie posiadają dostatecznej ilości sprzętu by rozpocząć odzyskiwanie.


Urządzenie do odzyskiwania jest przedmiotem, który początkowo zajmuje miejsce w inwentarzu, ale kiedy już postać użyje jej po raz pierwszy, znika z inwentarza i staje się dostępne poprzez guzik w interfejsie użytkownika. Ta sama technika jest używana na innych funkcjach, więc nie zajmują cennego miejsca. Projekt inwentarza widziany na zrzutach ekranu jest niemalże ostateczny; nie zmienił się wcale od co najmniej pół roku.


• Ulepszanie Rzemieślników •

Złoto i materiały do craftingu (zdobywane z odzyskiwania) są potrzebne do ulepszania Rzemieślników. Późniejsze/wysokopoziomowe ulepszenia wymagają rzadszych i bardziej wartościowych materiałów. Zwiększanie poziomu swoich Rzemieślników jest kosztowne, ale nie czasochłonne. Musisz jedynie udostępniać materiały Rzemieślnikowi do pracy i polepszania się. Jak Jay powiedział, „Dlaczego gracz ma stać w mieście, oglądając Kowala przy pracy?”


• Śmierć postaci •

Gracze nigdy nie muszą zbierać swoich ciał. Kiedy umierasz, odradzasz się na ostatnim przekroczonym punkcie kontrolnym. (Są one bardzo powszechne; napotyka się je o wiele częściej niż punkty nawigacyjne). Jedyną karą wskutek śmierci dla graczy Non-Hardcore w Diablo 3 jest utrata wytrzymałości całego uzbrojenia, które może być kosztowne do naprawienia. Zamienia to śmierć w kolejny sposób na wydawanie pieniędzy [popularny termin „gold sink”].


• Plecak •

Inwentarz jest o wiele większy od tego z Diablo 2. Wczesne pomysły projektu, zakładające zwiększanie się go w miarę odnajdywania większych plecaków przez gracza, dawno zostały porzucone. Schowek na początku jest mały, ale staje się “absurdalnie wielki” w miarę postępów w grze, kiedy złoto jest wydawane do jego zwiększania.



• Rozmowa z NPC •

System dialogu z NPC widziany na filmie gameplay’u został usunięty, gdyż odciągał graczy od toku akcji. Bardzo dużo czasu zajęłoby także wprowadzenie go do każdej rozmowy w grze i z łatwością przesunąłby premierę o dwa lata. Teraz rozmowy z NPC mają miejsce na głównym ekranie, z bardzo delikatnie zbliżoną kamerą oraz tekstem wyświetlanym nad lub obok postaci. Możliwe jest zwiększenie szybkości jego wyświetlania lub całkowite jego pominięcie.



• Pozostałe informacje •

# Plotki o zmianach w wyglądzie postaci zależnie od wybranych umiejętności postaci są nieprawdziwe. Wyjątek stanowi kilka z nich o efektach podobnych do Aury - nie ma jednak żadnych, które faktycznie zmieniają wygląd postaci.

# Zespół prowadził dyskusje na temat zaimplementowania przerywników w czasie rzeczywistym przy użyciu silnika gry (tak jak zostało to uczynione w Starcraft 2), ale skreślił ten pomysł, gdyż byłoby to zbyt pracochłonne. Jest zbyt wiele postaci, zbyt wiele NPC i z pięcioma klasami, razy dwa dla każdej płci, plus osiemnaście różnych zestawów zbroi/wyglądu.

# Sugestia, żeby na następny prima aprilis Blizzard ogłosił piątą postać w Diablo 3, która miałaby zmieniać kształty i używać kuszy doprowadziła do przyznania się Jay’a, że zespół zajmujący się prowadzeniem stron internetowych Blizzarda był odpowiedzialny za wszystkie dotychczasowe primaaprilisowe żarty tej firmy.

# Postacie w Diablo 3 stworzone za pośrednictwem Battle.net będą istniały na zawsze, bez względu na status konta gracza. Powinny pozostać nawet w przypadku odinstalowania gry czy nieużywanie jej przez rok.

# Dużo czasu i wysiłku zostało włożone w historię opowiedzianą w grze, zwłaszcza w jej zakończenie. Jest tak, gdyż chcą sprawić, aby podjęcie fabuły w przyszłym rozszerzeniu było łatwiejsze.

Dodaj komentarz  

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany. Jeżeli nie masz konta zarejestruj się w dosłownie 20 sekund, bez zbędnych aktywacji konta!
Mendel

Dodał: Mendel, 30.08.2010 00:16

jak nie bug to niedociągnięcie verysad muszą to zmienić
@ questy na rzemieślników nie wydają się zbyt efektowne, epickie (i to mi się podoba, tradycji ciąg dalszy rotfl h'n's!!)
śmierć bohatera znowu spowoduje ciągłe latanie tam i z powrotem i kpinę z niej;( tu by mogły być większe konsekwencje tego czynu;p)
a i plecak to co innego jak w d1 i d2, przynajmniej nie zbierało się śmieci, a tu to już nikogo nie będzie obchodziło

Komentarz został edytowany 2 razy, ostatnio: 30.08.2010 00:17

Cody

Dodał: Cody, 28.08.2010 10:00

Spam może i nie bug ale bardzo uprzykrza rozgrywkę
Na BN można pisać za pomocą odpowiednich programów smile nie posiadając gry. Nawet jeśli zrobiłeś grę na hasło to i tak cały ekran zawali spamer za pomocą whisper. Dlatego uważam, że coś powinni z tym zrobić

qruwka

Dodał: qruwka, 28.08.2010 09:36

Ale spam to nie bug ;] Stawianie go w jednej linii z botami i dupowaniem nie jest rozsądnym posunięciem. Ja bym raczej wspomniał o hackach(nie botach), które niestety istnieją.

Wróćmy do tematu. Stawiam na minimum dwa dodatki, szanuje ich pracę i nie potraktuję ich posunięć jako "ściąganie od nas szmalu". Drugi dodatek to właśnie to czego mi brakowało w D2. Lubię mieć duży wybór, jeśli chodzi o postacie. Szczególnie, gdy ilość przekłada się również na jakość i można je rozwijać na różne sposoby.

Cody

Dodał: Cody, 27.08.2010 22:02

"Bugi i błędy są eliminowane przez patche" taa jasne
w diablo 1 można było robić co chcesz na BN od kopiowania przedmiotów po nieśmiertelność bigsmile
W diablo 2 wcale nie lepiej boty,kopiowane przedmioty,spam,spam,spam i jeszcze raz spam.
Mam nadzieję, że D3 nie schrzanią.

Komentarz został edytowany 1 razy, ostatnio: 27.08.2010 22:02

emmilius

Dodał: emmilius, 27.08.2010 15:27

Bugi i błędy są eliminowane przez patche a dodatki są po to żeby ściągnąć od nas szmal, przedłużyć/rozszerzyć grę i zapewnić większą radochę =].

__________________
www.emmilius.pl

rmx65

Dodał: rmx65, 27.08.2010 13:23

Zawsze są dodatki bo zawsze są jakieś błędy i niedociągnięcia w grze.
Nawet jakby robili D3 20 lat to i tak byłyby jakieś bugi itp.

qruwka

Dodał: qruwka, 27.08.2010 11:58

O tym, że będą dodatki było mówione niedługo po ogłoszeniu prac nad grą.

SiLver

Dodał: SiLver, 26.08.2010 12:24

pewnie ze dwa rozszerzenia

WIEMAR

Dodał: WIEMAR, 26.08.2010 11:43

"aby podjęcie fabuły w przyszłym rozszerzeniu było łatwiejsze."

czyli będzie rozszerzenie i pewnie kolejne postacie




Feniks z Popiołów - czekamy...
Niniejsza strona jest częścią Wortalu Phoenix, znajdującego się aktualnie w stanie hibernacji. Kliknij na powyższy link by dowiedzieć się więcej.
Vgroup portfolio, agencja interaktywna - tworzenie portali internetowych, stron www, sklepow, CMS oraz grafiki  web 2.0
© 2002-2014 Imperium Diablo • Wszystko o grach Diablo 3, Diablo 2 i Diablo 1. All trademarks referenced herein are the properties of their respective owners. All rights reserved.